0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Δεν είναι καθόλου έτσι! Ασφαλώς και δε θα λυθούν τα χρόνια προβλήματα της εκπαίδευσης με λίγους διορισμούς! Ούτε και προχωρούμε σ' αυτή την κίνηση, επειδή ίσως να "βολευτούμε/-ούν" μερικοί! Όποιος βλέπει την "εργασία" του εκπαιδευτικού ως λειτούργημα κι ως χρέος απέναντι στην κοινωνία και τις επόμενες γενιές, δε γίνεται να είναι ικανοποιημένος από λίγους διορισμούς, που πιθανό να γίνουν, ούτε θα σταματήσει να διεκδικεί το καλύτερο, το δικαιότερο και το ανθρωπινότερο!Απλά, είμαστε αδιόριστοι, αυτή είναι η αλήθεια και προσπαθούμε να καταφέρουμε κάτι καλύτερο για τα παιδιά, τις οικογένειές τους, την κοινωνία, τη μόρφωση και τη γνώση. Εμείς θα είμαστε οι τελευταίοι που θα "ωφεληθούμε" από τους διορισμούς! Μπροστά στους μαθητές κάποιου ακριτικού νησιού ή ορεινού χωριού που θα ξέρουν ότι το Σεπτέμβρη θα έχουν όλους τους καθηγητές έτοιμους για να κάνουν μάθημα και δε θα περιμένουν δυο-τρεις μήνες τους αναπληρωτές, έχοντας τις ίδιες ευκαιρίες με τους μαθητές των αστικών κέντρων, το προσωπικό συμφέρον "πάει περίπατο"!Πάντως, για να μη λέτε ότι λειτουργώ μονοδιάστατα, προτείνετε άλλους τρόπους αναγραφής του αποστολέα!
Ας είμαστε ποιο ευγενικοί στην αντιπαράθεσή μας...έκκληση προς όλους. 1. Έχω την εντύπωση πως πρέπει να τελειώνουμε με την συγγραφή της επιστολής. Τι λέτε να προσπαθήσουμε έως Κυριακή το απόγευμα να είναι έτοιμη; Αν συμβεί αυτό μπορούμε ήδη από το βράδυ της Κυριακής να την στείλουμε προς όλες τις κατευθύνσεις. 2. Μπορούν κάποιοι συνάδελφοι να αναλάβουν να κάνουν μία λίστα με τα εκπαιδευτικά sites, τα ΜΜΕ καθώς και τους Συλλόγους ή και υπηρεσίες; Στους Συλλόγους αναφέρομαι σε εκπαιδευτικών, γονέων και ότι άλλο προταθεί. Στο υπηρεσίες τοποθετώ και τις διευθύνσεις παρά ίσως τις λίγες πιθανότητες..Συγκεκριμένα: α. Ποιος θα αναλάβει για τα εκπαιδευτικά sites ή forums;β. Ποιος θα αναλάβει για τα ΜΜΕγ. Ποιος θα αναλάβει για τους Συλλόγους και υπηρεσίες;Θα βοηθάμε και οι υπόλοιποι. Εγώ θα ομαδοποιώ τις προτάσεις σας. Σας ζητώ τη συνδρομή σας για να ασχοληθώ με τις τελευταίες παρατηρήσεις - προτάσεις των συναδέλφων που δεν συζητήσαμε. Φυσικά δεν πρόκειται να κάνω αλλαγές αν δεν έχω την σύμφωνη γνώμη όσων συμμετέχετε και βοηθάτε στην σύνταξή της.3. Εθελοντής επίσης χρειάζεται για την ανάρτηση της επιστολής προς υπογραφή. Να εξασφαλίσουμε εδώ την προστασία των προσωπικών δεδομένων με την επιλογή του κατάλληλου φορέα ή όπως λέγεται. Δεν έχω ασχοληθεί ποτέ, θα φάω ίσως χρόνο.Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την συνδρομή σας!
Σου το επισημαίνουν τόσοι συνάδελφοι, όπως και εγώ αρχικά, αλλά εσύ το βιολί βιολάκι. Δεν καταλάβαίνεις ότι ο όρος "αδιόριστοι" εκπαιδευτικοί δεν είναι δόκιμος? Γιατι πολύ απλά με τα σημερινά δεδομένα (πως καταντήσαμε έτσι....) στο χώρο της εκπαίδευσης χωράνε εκατοντάδες ειδικότητες δηλ. πληθώρα πτυχίων. Το πτυχίο σε μια σχολή δε σε καθιστα απαραίτητα και εκπαιδευτικό πόσο δε και αδιόριστο. Ολοι οι πτυχιούχοι σχεδόν είναι αδιόριστοι.......Ξεκόλλα!!!! Με ένα πτυχίο δε σημαίνει ότι σου χρωστάει κανείς διορισμό. Σου το είπα αυτό πέθανε με τη κατάργηση της επετηρίδας. Αυτοί που χτυπιόντουσαν τότε στους δρόμους ήξεραν τι θα έρθει, αλλά.......
Καλή η προσπάθεια,συνάδελφοι.Δεν ξέρω αν διαβάζετε ειδήσεις,αλλά υπάρχει σοβαρό πρόβλημα μέχρι το καλοκαίρι να μην υπάρχουν λεφτά ούτε για τους μισθούς και τις συντάξεις. Σκεφτείτε τι θα γράψετε, γιατί υπάρχει περίπτωση να σας κατηγορήσουν για αναλγησία. Η κοινωνία δεν έχει καλή εντύπωση για τους εκπαιδευτικούς,μας θεωρεί τεμπέληδες. Να είστε πολύ προσεκτικοί.Προσωπικά θα σας συμβούλευα να μην ξεφύγετε των ορίων του Παιδείας.
Κι όταν το πτυχίο μου είναι καθηγητικής σχολής, τι είμαι δηλ. γιατρός ή μηχανικός; Θα με τρελάνεις; Εκπαιδευτικός είμαι και πιο συγκεκριμένα φιλόλογος. Και καθόλου κολλημένο άτομο! Πιστεύεις ότι κανείς δε μας χρωστά διορισμό! Θα το πω διαφορετικά: κατ' εσέ δηλ. πρέπει να τους πούμε κι "ευχαριστώ" για την αγωνία που περνάμε κάθε χρόνο (αν θα μας προσλάβουν, πότε και που) και για τους λίγους μήνες εργασίας που μας δίνουν; Αγαπητέ μου, είναι δικαίωμά μου/μας να προσπαθήσω/-σουμε και να πιέσω/-σουμε με ό,τι μέσο έχω και θεωρώ αναγκαίο κι απαραίτητο προς την κατεύθυνση εκείνη που κι εμένα θα δικαιώσει για τις σπουδές, τους κόπους, την κούραση και την εν γένει στάση μου, αλλά και την κοινωνία (οικογένειες, μαθητές) θα βγάλει από ένα επαναλαμβανόμενο αδιέξοδο! Πάντως, αντί να ασκείς συνεχώς κριτική για την κριτική, πρότεινε και κάποιο όνομα αποστολέα, όπως ζήτησα ευγενικά! Να δούμε και τη δική σου έμπνευση!
Να θυμίσω σε όλους και ένα σοβαρό περιστατικό που συνέβη πριν πέντε χρόνια περίπου. Όταν τα σχολεία στα μικρά νησιά των Δωδεκανήσων παρέμειναν χωρίς εκπαιδευτικούς ακόμη και μετά την δεύτερη φάση, Εισαγγελέας στη Ρόδο έκανε όσα ορίζει το σύνταγμα και το θέμα λύθηκε άμεσα κάτι που γίνεται πλέον κάθε χρόνο αφού πρώτα προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί σ αυτά. Τι έκανε; ΄΄Απείλησε΄΄ στην ουσία τους ευθύνοντες στο υπουργείο παιδείας για άμεσα νομικά μέτρα εναντίον τους.
Αρχικά ευχαριστούμε για το χρόνο σου, τη προσπάθεια και τη συνέπεια sikat. Εγώ προσπαθώ να βρω λίγο χρόνο να ασχοληθώ με την επιστολή αλλά μάταια. Εν συντομία λοιπόνΑ. Η λέξη αναγγελία (τμήμα 4)είναι λάθος χρησιμοποιείται για κάτι που είναι επίσημο, γεγονός, ενώ εξαγγελία η σωστή αναφέρεται στο πιθανό και περιέχει την υπόσχεση (ας με διορθώσουν οι φιλόλογοι)
Αυτό είναι αλήθεια, τα τελευταία χρόνια τα περισσότερα κενά συμπληρώνονται σχετικά γρήγορα. Καλά τους έκανε, το ίδιο έπρεπε να γίνεται και αλλού.
Η επιστολή που ετοιμάσαμε. Αν κριθεί ότι χρίζει και άλλων αλλαγών το συζητάμε πλέον εδώ. Επίσης θα πρέπει να δούμε και τρόπους προώθησής της για να υπογραφεί όσο το δυνατό από περισσότερους.1ο τμήμα (παραλήπτ-ης/ες επιστολής)Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,2ο τμήμα (εισαγωγή – αναδρομή στα τελευταία επτά χρόνια)οι τελευταίοι προγραμματισμένοι διορισμοί εκπαιδευτικών πραγματοποιήθηκαν το 2010. Έκτοτε τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό επιχειρήθηκε να καλυφθούν με μέτρα όπως το κλείσιμο και οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, η μείωση των μαθημάτων και των ωρών διδασκαλίας στην Δευτεροβάθμια και στην Πρωτοβάθμια, καθώς και η αλλαγή στο πρόγραμμα του ολοήμερου στην Πρωτοβάθμια. Τα μέτρα αυτά αφενός δεν έχουν επιλύσει το πρόβλημα της υποστελέχωσης των σχολικών μονάδων και αφετέρου έχουν υποβαθμίσει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.3ο τμήμα ( η κατάσταση σήμερα)Σήμερα, οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό εξακολουθούν να είναι μεγάλες. Έτσι, κάθε χρόνο πάνω από 20.000 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι καλούνται να καλύψουν κενά στην εκπαίδευση , τα οποία στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι διαπιστωμένα από την αρχή της χρονιάς.Το κακό αυτό προηγούμενο με τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους παρουσιάζει κάθε χρόνο αυξητικές τάσεις, με αποτέλεσμα τα σχολεία να ανοίγουν με ένα σωρό προβλήματα, αφού οι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται και τοποθετούνται σε αυτά με καθυστέρηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε πολλές περιπτώσεις οι ελλείψεις δεν καλύπτονται καν. Κατά συνέπεια, ώρες μαθημάτων χάνονται και παρεμποδίζεται ο σωστός προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου. Συν τοις άλλοις, οι αναπληρωτές καλούνται σε λίγες μέρες να λύσουν τα προβλήματα μετεγκατάστασής τους, να προσαρμοστούν σε ένα νέο περιβάλλον και επιπλέον να γνωρίσουν τους 200, κατά μέσο όρο, νέους μαθητές τους σε ένα έως και σε περισσότερα από τρία σχολεία. Από την εμπειρία μας γνωρίζουμε ότι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που εντάσσονται στα σχολεία εβδομάδες ή και μήνες μετά την έναρξη τη σχολικής χρονιάς προσαρμόζονται μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων. Το μισό διδακτικό έτος είναι περίοδος έλλειψης διδακτικού προσωπικού ή προσαρμογής των νέων αναπληρωτών με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα σχολεία, τα οποία δεν είναι στελεχωμένα με μόνιμο προσωπικό.4ο ( ανάδειξη ευθυνών του υπουργείου/κυβέρνησης )Έχετε χρέος κ.κ. του Υπουργείου Παιδείας να σταματήσετε την υποβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας παιδείας, η οποία υποβαθμίζεται περαιτέρω με τα συνεχή μέτρα δημοσιονομικού χαρακτήρα που ενίοτε χαρακτηρίζονται καινοτόμα. Λαμβάνοντας υπόψιν και σχετικές εξαγγελίες του Πρωθυπουργού έχετε χρέος απέναντι στους σημερινούς και τους μελλοντικούς πτυχιούχους να δώσετε συνέχεια στο φυσικό κύκλο συνταξιοδοτήσεων και διορισμών. Σε αντίθετη περίπτωση, ολόκληρες γενεές εκπαιδευτικών αποκλείονται από το δικαίωμα στην εργασία στον τομέα της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Αυτό επιφέρει την όξυνση του προβλήματος της μετανάστευσης που οδηγεί σε απώλεια εκπαιδευτικού προσωπικού, για του οποίου την εκπαίδευση το κράτος έχει ήδη δαπανήσει σημαντικά ποσά. Τα τελευταία χρόνια οι θητεύοντες υπουργοί κ.κ. Λοβέρδος, Μπαλτάς, Φίλης, αλλά τώρα και εσείς, μας αναγγέλλετε από 10.000 έως και 20.000 μόνιμους διορισμούς, ενώ παράλληλα καλείτε σε διάλογο για ένα νέο νόμο διορισμών. Εντούτοις, κάθε φορά που αλλάζει ο Υπουργός Παιδείας, ακόμη και της ίδιας κυβέρνησης, έχουμε την ίδια πρακτική με την ίδια αρχή, δηλαδή την έναρξη του διαλόγου και το ίδιο τέλος, δηλαδή την αλλαγή του υπουργού… Δυστυχώς, κάθε φορά έχουμε την έναρξη ενός νέου διαλόγου που δεν ολοκληρώνεται ποτέ. Οι διορισμοί μετατίθενται για την προσεχή τριετία, μία τριετία η οποία δεν έχει ποτέ ημερομηνία έναρξης. Αυτή η πρακτική των υπουργών έχει γίνει ανέκδοτο και αποδεικνύει ότι δεν τρέφουν τον απαραίτητο σεβασμό για τους εκπαιδευτικούς και το λειτούργημά τους.5ο μέρος ( αιτήματα)Ζητάμε κύριε Υπουργέ, να θέσετε ένα τέλος σε αυτό το γαϊτανάκι-εμπαιγμό και σας καλούμε να προχωρήσετε:1. σε άμεση αποσαφήνιση του τρόπου/νόμου διορισμού. Είναι υποχρέωση δική σας, αλλά και της Πολιτείας να εφαρμόζει ή να θεσπίζει νόμους. Νόμος υπάρχει (Ν.3848/2010) και αν κρίνεται απαραίτητο να αλλάξει ή να αντικατασταθεί, αυτό οφείλει να πραγματοποιηθεί με σεβασμό στο Σύνταγμα και το κοινοτικό δίκαιο, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του.2. σε μεγάλο αριθμό διορισμών, ίσο με τον αριθμό των κενών που λόγω έλλειψης διορισμών είναι πλέον οργανικά, εφαρμόζοντας το πολυδιαφημιζόμενο τριετές πλάνο διορισμών της κυβέρνησής σας.Κύριε Υπουργέ, εμείς θα παρακολουθούμε όλες τις ενέργειές σας για την άμεση εφαρμογή των αυτονόητων στη δημόσια εκπαίδευση, όπως η στελέχωσή της με μόνιμους εκπαιδευτικούς. Θέλουμε να δούμε έργα, πράξεις και ειλικρινή διάλογο. Σε περίπτωση συνέχισης της πολιτικής των προκατόχων σας επιφυλασσόμαστε να αντιδράσουμε ανάλογα, με σεβασμό πάντα προς τους μαθητές, τους συναδέλφους και το εκπαιδευτικό έργο.Με εκτίμησηΕκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσηςονόματα