0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Οι απαντησεις του μαθητη καταγραφονται απο τον καθηγητη αυτολεξει και αποτελουν την επισημη απαντηση.....οδευτερος εκπ/κος που παραβρισκετε στην εξεταση ειναι κατα προτιμηση εκπ/κος εαε.
Αν μιλάμε για ερωτήσεις σύντομης απάντησης ή κλειστού τύπου, φυσικά ο καθηγητής θα σημειώσει τις απαντήσεις. Διαφορετικά, αυτό δεν γίνεται ... Για εκπαιδευτικό ΕΑΕ, δεν το συζητώ καν, εκτός αν υπάρχει σε Γυμνάσια. Σαφώς για πολλούς και ποικίλους λόγους οι καθηγητές είναι πολύ επιεικείς με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Πρώτα απ' όλα, θα σας πω αυτό που μας έλεγε μια σύμβουλος ειδικής αγωγής. "Αν τα παιδιά αυτά μείνουν σε κάποιο μάθημα, είναι σαν να τα τιμωρείτε". Οπότε, εννοούσε "Περάστε τους όλους".
Ανέφερα σε αυτό το θέμα τον όρο "μαθησιακές δυσκολίες", γιατί όλοι οι συνάδερφοι που έχω γνωρίσει ως τώρα, πολύ πιο παλιοί από εμένα, αντιμετωπίζουν με τον ίδιο τρόπο και τους μαθητές με δυσλεξία και τους μαθητές με άλλες μαθησιακές δυσκολίες, π.χ. τον μαθητή με διάγνωση για οριακή νοημοσύνη, εφ' όσον εξετάζονται προφορικά μόνο. Συμφωνώ κι εγώ ότι η διαδικασία είναι αυτή που περιγράφει η raclette. Αν βέβαια μιλάμε για πανελλαδικές, η διαδικασία διαφέρει κάπως. Επίσης, να προσθέσω ότι έχω συναντήσει αρκετά παιδιά με δυσλεξία. Ωστόσο, μόνο σε μία περίπτωση μαθητή που οι γονείς του ήταν καθηγητές, το παιδί είχε κάποια βοήθεια. Στις άλλες περιπτώσεις συνήθως δεν γίνεται καμιά προσπάθεια από μέρους των γονέων για βοήθεια των παιδιών τους. Αρκούνται στο χαρτί της προφορικής εξέτασης. Επίσης είναι και οικονομικοί παράγοντες που αποτρέπουν τους γονείς να ζητήσουν βοήθεια για το παιδί τους. Είχα έναν εξαιρετικό μαθητή στην
Μαθητής με διάγνωση για οριακή νοημοσύνη (χωρίς διάγνωση και για κάτι άλλο) γίνεται να εξετάζεται μόνο προφορικά;
Ανέφερα σε αυτό το θέμα τον όρο "μαθησιακές δυσκολίες", γιατί όλοι οι συνάδερφοι που έχω γνωρίσει ως τώρα, πολύ πιο παλιοί από εμένα, αντιμετωπίζουν με τον ίδιο τρόπο και τους μαθητές με δυσλεξία και τους μαθητές με άλλες μαθησιακές δυσκολίες, π.χ. τον μαθητή με διάγνωση για οριακή νοημοσύνη, εφ' όσον εξετάζονται προφορικά μόνο.
Δική μου προσέγγιση για την αξιολόγηση των μαθητών είναι:Μια προσέγγιση που θα μπορούσε να ακολουθείται κατά την αξιολόγηση μαθητών με Μ.Δ. στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών είναι η ανάλυση έργου (κατά βήματα), όπου ο/η μαθητής/τρια ξεδιπλώνει την σκέψη του/της ως απάντηση στην ίδια ερώτηση/διατύπωση που τίθεται και στους μαθητές χωρίς Μ.Δ.. Η μέθοδος αυτή μπορεί να εφαρμοστεί κυρίως σε ερωτήσεις/διατυπώσεις με τη μορφή προβλημάτων και ασκήσεων (πχ 3ο, 4ο θέμα), δείχνοντας το «ύφος» της αξιολόγησης κατά την προφορική αξιολόγηση των μαθητών με Μ.Δ. και σε άλλης μορφής θέματα (πχ Σωστό-Λάθος, συμπλήρωση κενών, πολλαπλής επιλογής, συσχετισμού, σειροθέτησης, ομαδοποίησης, αναγνώρισης, ολοκλήρωσης κλπ). Η χρήση, επίσης, της πολυαισθητηριακής προσέγγισης, όπου ο/η εκπαιδευτικός εφιστά την προσοχή στον/στην μαθητή/τρια μέσω της άμεσης επαφής μαζί του/της κατά τη διάρκεια της προφορικής εξέτασης (πχ κινήσεις- όραση, ήχοι, ελαφρό άγγιγμα) ενδείκνυνται.Τίτλος βήματος: Περιγραφή της διαδικασίας: [Τι αξιολογείται (βαθμολογείται) (/100)]1. Διατύπωση της ερώτησης. Ο/η μαθητής/τρια διαβάζει την ερώτηση και ο/η καθηγητής/τρια την ξαναδιαβάζει προφορικά ώστε να βεβαιωθεί ότι έγινε αντιληπτή από τον μαθητή/τρια. 2. «Περί τίνος πρόκειται;» Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον/την μαθητή/τρια να του/της πει σε τι αναφέρεται η ερώτηση/διατύπωση (δλδ. ποια κατάσταση αφορά) Αν ο/η μαθητής/τρια κατανοεί τι συμβαίνει/τι αφορά η ερώτηση/διατύπωση. [(20/100)]3. Διαχωρισμός δεδομένων από ζητούμενα. Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον/την μαθητή/τρια «τι μας δίνει η ερώτηση/διατύπωση και τι μας ζητά;». Αν ο/η μαθητής/τρια μπορεί και σε ποιο βαθμό να διαχωρίσει αυτό/ά που του/της δίνει η ερώτηση/διατύπωση από αυτό/ά που του/της ζητά με τον σωστό τρόπο. [(20/100)]4. Ανάκληση θεωρίας Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον/την μαθητή/τρια «τι πρέπει να θυμηθούμε για να απαντήσουμε σωστά;» Αν ο/η μαθητής/τρια μπορεί να ανακαλέσει τη θεωρία που έχει διδαχθεί και τους τύπους (αν χρειάζονται) που είναι απαραίτητοι για να απαντήσει σωστά. [(15/100)]5. Αποτελεσματική χρήση Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον/την μαθητή/τρια «τι πρέπει να κάνουμε για να απαντήσουμε σωστά;» Αν ο/η μαθητής/τρια μπορεί να περιγράψει την διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει για να χρησιμοποιήσει σωστά το/τα δεδομένο/α μέσω της θεωρίας για να απαντήσει το/τα ζητούμενα. (20/100)6. Αποτελεσματική εφαρμογή Ο/η καθηγητής/τρια προτρέπει τον/την μαθητή/τρια να εφαρμόσει την διαδικασία που αποφάσισε για να απαντήσει στην ερώτηση/διατύπωση Αν ο μαθητής/τρια μπορεί να συνδυάσει όλη την παραπάνω διαδικασία για να απαντήσει σωστά. (20/100)7. Αποτέλεσμα Ο/η καθηγητής/τρια ρωτά τον μαθητή/τρια «Άρα, τελικά ποιά είναι η απάντησή σου;» Σωστό αποτέλεσμα (5/100)Αν ο/η μαθητής/τρια, παρά την αναμονή απάντησης στο κάθε βήμα, δεν μπορεί να προχωρήσει περαιτέρω, παίρνει τους βαθμούς που συγκέντρωσε ως εκείνη την χρονική στιγμή και ο/η καθηγητής/τρια προχωρά στην επόμενη ερώτηση. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο 4ο στάδιο της ανάκλησης της θεωρίας, όπου πρέπει να δοθεί ο κατάλληλος χρόνος και η ενθάρρυνση στον/στην μαθητή/τρια με Μ.Δ..Στο τέλος της συνολικής αξιολόγησης ο/η μαθητής/τρια ερωτάται: «Θέλεις να ξαναδούμε κάποια ερώτηση;» κι αν απαντήσει θετικά για κάποια/ες ερώτηση/σεις του/της θυμίζουμε που είχε φτάσει στην συγκεκριμένη ερώτηση και προχωράμε όπως παραπάνω για την/τις ερώτηση/σεις που θέλει να ξαναπροσπαθήσει.Οι εξεταστές είναι 3 (1ος-2ος-αναθμολογητής στην περίπτωση απόκλισης των 2 προηγούμενων>10). Ο βαθμός του καθενός μπαίνει ανεξάρτητα (ΔΕΝ ΣΥΝΕΝΟΟΥΝΤΑΙ).Δεν συνενοούνται μεταξύ τους.Έχουν το χρόνο όσο οι μαθητές επεξεργάζονται τα θέματα στις αίθουσες να συζητήσουν μεταξύ τους τα θέματα, παρότι δεν θα έχουν εκδοθεί αναλυτικές οδηγίες διόρθωσης (καθώς αυτές εκδίδονται αργότερα).Δεν λέμε αν το είπε σωστά η λάθος. Ούτε αν το είπε λάθος δεν του λέμε "λάθος ξαναπροσπάθησε".