0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Επιπρόσθετα, η ευθύνη βαραίνει το κράτος και την Πολιτεία, γιατί εξακολουθούν να εισάγουν στις καθηγητικές σχολές χιλιάδες φοιτητές κάθε χρόνο, αντί να τους περιορίσει ορθολογικά! Πόσοι πια ν'ανοίξουν φροντιστήρια ή να εργαστούν σ'αυτά και πόσοι να πιάσουν δουλειά στα ιδιωτικά σχολεία, με τις τακτικές που επικρατούν εκεί;
Ο κλάδος μας έχει ζήτηση, την όποια ζήτηση έχει τέλος πάντων, γιατί όλοι εμείς που έχουμε σπουδάσει εκπαιδευτικοί, αγαπάμε το συγκεκριμένο λειτούργημα και προφανώς θα αποδώσουμε περισσότερο σ'αυτό απ'ό,τι αν εργαστούμε κάπου αλλού (γι'αυτό δεν γράφεις κουβέντα εν τω μεταξύ) και γιατί πολλοί κρίνουν ότι αυτά τα 800 ευρώ τους καλύπτουν ακόμη, σε σχέση με τα 500 που θα έπαιρναν ως υπάλληλοι γραφείου π.χ.
Εκπαιδευτικοί σπουδάσαμε εξάλλου, όπως ονειρευόμασταν, δηλ. κάτι προσιτό για τον μέσο Έλληνα κι όχι κάτι "εξωπραγματικό"! Άλλο που η κυβέρνηση επιχειρεί να το μετατρέψει σε δύσκολο και ακριβό "σπορ"! (και εν μέρει το έχει πετύχει)!
Συνεχίζοντας, δεν ξέρω κατά πόσο στην περίπτωση που η εκάστοτε κυβέρνηση κατεβάσει κι άλλο τους μισθούς των εκπαιδευτικών, που τους βάλει να διδάσκουν 2 ώρες παραπάνω την εβδομάδα σε τάξεις των 30+ μαθητών, θα βρει πρόθυμους συναδέλφους να πάνε ως αναπληρωτές οπουδήποτε (να σου θυμήσω πως τον Σεπτέμβρη παραιτήθηκαν κάποιοι συνάδελφοι αναπληρωτές, γιατί αδυνατώντας να βρουν σπίτι στα αιγαιοπελαγίτικα νησιά, δεν έβγαιναν εν τω μεταξύ να πληρώνουν ξενοδοχεία) και μάλιστα χωρίς καμία δέσμευση για μόνιμους διορισμούς!
Αν η Πολιτεία είχε καλοπληρωμένους τους εκπαιδευτικούς και τους νοιαζόταν πραγματικά (γιατί άνθρωποι είναι κι αυτοί με οικογένειες και υποχρεώσεις), θα έκαναν σαφώς ποιοτικότερο έργο!
Συνάμα, μετατρέπει ένα από τα πιο σεβαστά λειτουργήματα σε μισητό επάγγελμα! Δεν ξέρω, αλήθεια, ποια άλλη εργοδοσία θα σκεφτόταν έτσι, παρά μόνο εκείνη που βρίσκεται σε απόγνωση, σε σύγχυση και σε πανικό και θέλει να διώξει κακήν κακώς το προσωπικό της, αντί να του πει ευθέως: "δεν αντέχω άλλο να σας πληρώνω, φύγετε"!
Τελειως λάθος αυτό που λες. Με τη δική σου λογική αν ανοίξεις μία επιχείρηση είσαι υποχρεωμένος να προσλάβεις όποιον (όλους, τους πάντες, όποιον ζει και αναπνέει) έχει συναφές με το αντικείμενό σου πτυχίο.ΑΣΕΠ δεν όφειλε και δεν οφείλει να κάνει. Ενδεχομένως να χρειάζεται αλλά δεν είναι υποχρέωσή του απέναντι στους άνεργους πτυχιούχους. Η υποχρέωση αν υπάρχει, υπάρχει έναντι των μαθητών.Οι συνάδελφοι δεν έχουν προσφύγει γιατί ακριβώς δεν έχει καμία βάση μία τέτοια προσφυγή. Να προσφύγουν γιατί; Γιατί δεν έχει κάνει διαγωνισμό το δημόσιο; Καταλαβαίνεις τί λες;Δυστυχώς αν δε βάλεις στην εξίσωση το δικό σου (δικό μας) μερίδιο ευθύνης δεν γίνεται. Η λογική σου βασίζεται στο ότι έχεις μόνο δικαιώματα και για ό,τι στραβό μπορεί να έχεις επάνω σου φταίει κάποιος άλλος. Ακριβώς αυτή σου η φράση δείχνει το πρόβλημα που έχουμε ως κλάδος, χώρα, γενιά...Η ιδέα καλλιεργήθηκε στο δικό σου (δικό μου, δικά μας) μυαλο. Δεν έχεις δυνατότητα εσύ να κρίνεις; Γιατί το επέτρεψες; Πού ακριβώς είναι το δικό σου μερίδιο ευθύνης; Πουθενά; Μέγα λάθος. Τουλάχιστον και στις 2 πλευρές για να μην πω αποκλειστικά σε εμάς...Ο εκπαιδευτικός που θα πει ότι δεν θα δουλέψει γιατί παίρνει 3 και 60 δεν θα έπρεπε να κάνει αυτή τη δουλειά, τόσο απλά.Ειδικά όταν όλοι καίγονται ότι "λατρεύουν την εκπαίδευση" και ότι είναι όνειρο ζωής. Εγώ το όνειρο της ζωής μου θα το έκανα και τσάμπα, απλώς θα έπρεπε να βρω και μία δουλειά να με ζήσει, παράλληλα.Ελπίζω να πιάνεις το νόημα.Ωραία λογική. Επειδή δεν έχω χώρο να σε απορροφήσω σαν δημόσιο, σε αφήνω αμόρφωτο. Με την ίδια λογική να περιορίσουμε και τους μαθητές των τεχνικών Λυκείων, αλλά και γενικά ολόκληρης της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αφού δεν υπάρχουν αρκετές θέσεις ΥΕ, ΔΕ ώστε να διοριστούν όλοι. Τί; Άλλο είναι αυτό; Γιατί; Πως; Με ποιον τρόπο είναι άλλο; Αυτό είπες μόλις. Δεν αφορά μόνο την τριτοβάθμια εκπαίδευση, νομίζω.Οπότε με ένα σμπάρο δύο τρυγόνια. Λύνω το πρόβλημα της ετεροαπασχόλησης, αφού θα έχω έναν λαό αμόρφωτο και θα είναι μόνο για τα χωράφια, λύνω και το πρόβλημα των εκπαιδευτικών αφού δεν θα χρειάζεται να διορίσω άλλους λόγω του δραστικού περιορισμού των μαθητών. Απολύω κιόλας και μετατρέπω το σύστημα εκπαίδευσης σε σύστημα παραγωγής δημοσίων υπαλλήλων αποκλειστικά. Δεν χρειάζεται να μπαίνουμε σε διαδικασίες άλλες. Να μορφώνεται κάποιος για να μπορεί να σκέφτεται. Δεν χρειάζεται, δεν το θέλουμε βρε αδερφε. Κόβουμε και μαθήματα, κόβουμε και ειδικότητες και σπουδάζει ο καθένας με βάση τις διαθέσιμες θέσεις στο δημόσιο. Οι υπόλοιποι χωράφι ή ξενιτιά.Πολύ σωστό το σκεπτικό σου να καταργηθεί το δικαίωμα στη μόρφωση.. Πρόταση υποψήφιου εκπαιδευτικού παρακαλώ. Να καταργήσουμε το δικαίωμα στη μόρφωση επειδή δεν μπορούμε να διορίσουμε όλους τους πτυχιούχους. Ας ελπίσουμε να μην μπουν τέτοιες ιδέες και σε κανέναν στην κυβέρνηση γιατί καήκαμε.
Με αυτή τη λογική αυτό θα έπρεπε να ισχύει για οποιαδήποτε πανεπιστημιακή σχολή στην Ελλάδα. Το γιατί δεν γίνεται ο περιορισμός, είναι προφανές: είναι επιθυμία της ελληνικής κοινωνίας να βλέπει γύρω της άνεργους πτυχιούχους. Η πλειοψηφία των Ελλήνων γονέων προτιμά να έχει το παιδί της έναν τίτλο τιμής κι ας μην μπορεί να είναι οικονομικά ανεξάρτητο, άρα να μη φύγει από το σπίτι, να μην κάνει δική του οικογένεια κλπ. Μην κοροϊδευόμαστε. (Διευκρίνηση: δεν επικροτώ τον περιορισμό του δικαιώματος στη μόρφωση. Απλώς θεωρώ αστείο να είμαστε γεμάτοι πανεπιστημιακές σχολές στις οποίες να εισάγονται άτομα που κατά βάθος θα ήθελαν να κάνουν κάτι άλλο, πιο πρακτικό ενδεχομένως, αλλά τους έφαγε η κοινωνική πίεση να σπουδάσουν σε πανεπιστήμιο για να έχουν το χαρτί.)Επίσης διαφωνώ κι εγώ με την έννοια της καθηγητικής σχολής. Αγαπώ πολύ το επάγγελμα, όμως εξίσου αγαπώ την επιστήμη μου. Δεν με ενδιαφέρει η διδασκαλία οποιουδήποτε αντικειμένου, με ενδιαφέρει η διδασκαλία των φιλολογικών. Άρα με αυτήν την έννοια, δεν θα πω ποτέ ότι σπούδασα εκπαιδευτικός, θα πω ότι σπούδασα φιλόλογος και εργάζομαι ως εκπαιδευτικός. Στο κάτω-κάτω, το πρόγραμμα σπουδών μας ήταν καθαρά φιλολογικό και επιστημονικό, μπορώ να πω μάλιστα υψηλότερης επιστημονικής εξειδίκευσης από αυτό που χρειάζεται για την παρωδία της φιλολογίας που διδάσκουμε στο σχολείο. Επειδή δηλαδή κάναμε λίγες ψυχολογίες και παιδαγωγικά σπουδάσαμε εκπαιδευτικοί; Γιατί θεωρείς ότι η μόνη εναλλακτική ενός επιστήμονα είναι το να γίνει υπάλληλος γραφείου; Έχεις αντιληφθεί το πόσο υψηλού επιπέδου επιστημονικοί κλάδοι είναι η φυσική, η βιολογία, η φιλολογία κάθε γλώσσας, η ιστορία και οι άλλες επιστήμες που έχουμε σπουδάσει όλοι μας; (η αναφορά είναι ενδεικτική και σε καμία περίπτωση δεν υποκρύπτει κάποια σύγκριση με άλλες επιστήμες). Στο εξωτερικό ένας απόφοιτος κλασικής φιλολογίας π.χ. μπορεί να δουλέψει ακόμα και ως μεγαλοστέλεχος τράπεζας, ή να γίνει ανώτερος κρατικός υπάλληλος, ειδικά μάλιστα αν έχει πτυχίο από ένα πρωτοκλασάτο πανεπιστήμιο. Δεν συζητώ καν για τις ευκαιρίες όσων έχουν σπουδάσει κάποιον κλάδο STEM. Γι' αυτούς τα σχολεία είναι μάλλον αστείες επαγγελματικές επιλογές. Αλλά για να μείνω στα δικά μας, και μιας και είμαστε του ίδιου κλάδου, θεωρείς ότι ένας φιλόλογος θα είναι λιγότερο καλός ως σύμβουλος σε έναν εκδοτικό οίκο ή ως επιμελητής κειμένων; Ή ως ερευνητής σε ένα αρχείο (στο οποίο τώρα θεωρούμε πολύ φυσιολογικό να αποσπούμε γυμναστές); Ειλικρινά δεν είχες καθόλου συμφοιτητές που να λάτρευαν τη φιλολογία αλλά να απεχθάνονταν την ιδέα να διδάξουν σε σχολείο; Να σου πω την αλήθεια κι εγώ η ίδια προτιμώ να διδάσκω σε γυμνάσιο όπου παρά την ευκολότερη ύλη έχω ελευθερία κινήσεων να δείξω πράγματα για την επιστήμη που αγαπώ, παρά να διδάσκω σε λύκειο τον τυφλοσούρτη των πανελληνίων που δεν έχει καμία μα καμία σχέση με την αληθινή φιλολογία. Γι' αυτό πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί επιμένεις σε αυτή τη στενή οπτική των δήθεν καθηγητικών σχολών. Με αυτό πραγματικά δεν καταλαβαίνω τι εννοείς. Προσιτό ως προς τι; Ως προς το επίπεδο; Ως προς την ευκολία της δουλειάς; Τότε βγάζουμε τα μάτια μας μόνοι μας, αν πιστεύουμε τέτοια πράγματα. Φυσικά θα βρει πρόθυμους. Εδώ βρήκε πρόθυμους όταν πάγωσε τη μοριοδότηση, που ήταν μια τεράστια ευκαιρία να υπάρξει μια συντονισμένη αντίδραση και να μην πάει κανένας. Αλλά πού να συνεννοηθούμε με αυτήν την νοοτροπία για μια οργανωμένη διεκδίκηση. Και θα βρει πρόθυμους γιατί στην επαρχία ειδικά πολλοί βλέπουν τη δουλειά αυτή ακόμα σαν έναν τίτλο που δίνει πρεστίζ στον μικρόκοσμό τους, και δεν τους νοιάζει να δουλεύουν για ψίχουλα επειδή έχουν εισοδήματα από χωράφια, τουριστικά, καταστήματα κλπ. Επίσης θα πάνε τα πιτσιρίκια που το βλέπουν σαν διακοπές με χαρτζιλίκι, γιατί τα έξοδά τους καλύπτονται από τη μαμά και τον μπαμπά. Υπάρχουν ακόμη τέτοια αποθέματα στην ελληνική κοινωνία, δεν το βλέπουμε γύρω μας;Κι αυτό ισχύει, μου κάνει εντύπωση όμως που το λες εσύ που τονίζεις διαρκώς τον αλτρουισμό που πρέπει να επιδεικνύει ο εκπαιδευτικός λόγω της ευθύνης του απέναντι στην κοινωνία. Εκτός αν θεωρείς ότι ισχύει για τους κοινούς θνητούς μόνο και όχι τους λίγους εκλεκτούς που το βλέπουν σαν λειτούργημα. Είναι όντως κίνηση πανικού γιατί όταν βλέπεις τη μετανάστευση τόσων προσοντούχων νέων, πρέπει από κάπου να αντλήσεις κάποιους άλλους με προσόντα και ικανότητες για να στηρίξουν την όποια παραγωγή ή τις διάφορες κρατικές υπηρεσίες. Αν οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών γίνουν αφόρητες, οι πρώτοι που θα επιδιώξουν να φύγουν είναι όσοι έχουν την ευρύτητα πνεύματος και τα προσόντα να εργαστούν και κάπου αλλού.
Σπούδασα φιλόλογος, γιατί μου άρεσε η συγκεκριμένη επιστήμη, γιατί λατρεύω την διδασκαλία και τα παιδιά!
ΕΕΕ ΩΡΑΙΑ ΑΡΚΕΣΟΥ ΣΕ ΑΥΤΑ....ΤΙ ΘΕΛΕΙς ΝΑ ΖΗΣΕΙς ΚΙΟΛΑΣ? Η ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ? ΔΕΝ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΝΑ ΘΕΛΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ...
Για τους "αλτρουιστές" εκπαιδευτικούς.Εδώ ο κόσμος χάνεται και εμείς χτενιζόμαστε. Εδώ έχουν καταργηθεί κατακτήσεις που έγιναν με αγώνες και εμείς γράφουμε εκθέσεις ιδεών στο forum. Νομίζω ότι έχουμε χάσει την πραγματικότητα.
Σε εσένα ένα πάει σαγόρι μου.. Ότι του φανεί του λωλοστεφανή!!!!! Έλεος πια κουράζεις πιο πολύ και από το Υπουργείο!!!
Ανταποδιδω με αγαπη...
Όταν θα αντιληφθείτε το μέγεθος και το κόστος των μέτρων που έχουν υπογράψει οι διάφοροι υπερήφανοι διαπραγματευόμενοι και μη...θα σας κοπεί η όρεξη συγγραφής και θα αναζητάμε όλοι μαζί έξοδο κινδύνου....που θα είναι όμως διπλοκλειδωμένη!!Εύχομαι να διαψευστώ....αλλά δεν....ΥΓ. Με το συμπάθειο δηλαδή...που έλεγε η θεία μου Φωτούλα.