*

Αποστολέας Θέμα: Επίπεδα γλωσσικής αναλυσης  (Αναγνώστηκε 10907 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Isigalani

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Επίπεδα γλωσσικής αναλυσης
« στις: Μάρτιος 21, 2019, 02:57:48 μμ »
Θα ήθελα αν μπορεί κάποιος να μου πει τα επίπεδα γλωσσικής αναλυσης των παρακάτω προτάσεων γιατί έχω μπερδευτει. Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Η πρόταση «Έφαγα ένα μήλο» συνεπάγεται την πρόταση «Έφαγα ένα φρούτο».
Η νέα ελληνική δεν διαθέτει μακρά και βραχέα φωνήεντα.
Η πρόταση «Απεβίωσε η ηθοποιός Ρένα Βουτσινά» δεν είναι αντιγραμματική.
Δεν αρμόζει οι μαθητές να απευθύνονται στους καθηγητές στον ενικό.
Καμία ελληνική λέξη δεν τελειώνει σε «μπ».
Η λέξη «ΔΕΗ» δεν κλίνεται.
Οι ερωτήσεις «Μπορείς να κλείσεις την πόρτα;» και «Σε τσαντίρι γεννήθηκες;» είναι δυνατόν να επιτελούν την ίδια επικοινωνιακή λειτουργία.
Οι λέξεις «λάθος» και «σφάλμα» έχουν κατά βάση το ίδιο νόημα.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Επίπεδα γλωσσικής αναλυσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:58:29 »

Αποσυνδεδεμένος ElisaPDE

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 238
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επίπεδα γλωσσικής αναλυσης
« Απάντηση #1 στις: Μάρτιος 21, 2019, 08:19:08 μμ »
1 Σημασιολογία
2 Φωνητική/Φωνολογία
3 Γιατί μορφοσυντακτικά είναι σωστή
4 Πραγματολογία
5 Μορφολογία
6 Μορφολογία
7 Πραγματολογία
8 Σημασιολογία

Αποσυνδεδεμένος Isigalani

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επίπεδα γλωσσικής αναλυσης
« Απάντηση #2 στις: Μάρτιος 21, 2019, 09:28:34 μμ »
Ευχαριστώ πολύ!!

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Επίπεδα γλωσσικής αναλυσης
« Απάντηση #3 στις: Μάρτιος 21, 2019, 10:50:02 μμ »
Η γραμματικότητα στην τρίτη πρόταση αφορά την τήρηση όλων των γλωσσικών κανόνων, άρα τα επίπεδα της φωνολογίας , της μορφολογίας , της σύνταξης και της σημασιολογίας.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 21, 2019, 10:52:16 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Επίπεδα γλωσσικής αναλυσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:58:29 »

Αποσυνδεδεμένος Isigalani

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επίπεδα γλωσσικής αναλυσης
« Απάντηση #4 στις: Μάρτιος 22, 2019, 01:47:45 μμ »
Η πέμπτη δεν αναφέρεται και στο φωνολογικο επίπεδο εκτός του μορφολογικού???

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Επίπεδα γλωσσικής αναλυσης
« Απάντηση #5 στις: Μάρτιος 22, 2019, 02:57:51 μμ »
Ναι, αφορά και το φωνολογικό γιατί στα ελληνικά δεν απαντάται συμφωνικό σύμπλεγμα στο τέλος της λέξης.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Isigalani

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επίπεδα γλωσσικής αναλυσης
« Απάντηση #6 στις: Μάρτιος 22, 2019, 03:34:57 μμ »
Στην προτελευταία όταν λέει επικοινωνιακή λειτουργία αναφέρεται στην κοινή πρόθεση του ομιλητή??

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Επίπεδα γλωσσικής αναλυσης
« Απάντηση #7 στις: Μάρτιος 22, 2019, 08:19:10 μμ »
Ναι
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος neraidenia_12

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 2
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επίπεδα γλωσσικής αναλυσης
« Απάντηση #8 στις: Μάρτιος 25, 2019, 10:52:50 μμ »
Καλησπέρα συνάδελφοι!
 
 Μπορεί καποιος να μου εξηγήσει τον τρόπο σκέψης για να απαντήσω στην παραπανω  ασκηση με τα επιπεδα γλωσσικης αναλυσης; Έχω διαβάσει τη θεωρια αλλα δυσκολευομαι. Σας ευχαριστω πολυ εκ των προτερων!

Αποσυνδεδεμένος ElisaPDE

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 238
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επίπεδα γλωσσικής αναλυσης
« Απάντηση #9 στις: Μάρτιος 27, 2019, 02:27:02 πμ »
Καλησπέρα συνάδελφοι!
 
 Μπορεί καποιος να μου εξηγήσει τον τρόπο σκέψης για να απαντήσω στην παραπανω  ασκηση με τα επιπεδα γλωσσικης αναλυσης; Έχω διαβάσει τη θεωρια αλλα δυσκολευομαι. Σας ευχαριστω πολυ εκ των προτερων!

Αν δυσκολεύεσαι μπορείς αρχικά να αποκλείσεις ποια αποκλείεται να είναι για να καταλήξεις στο επικρατέστερο.
Αν έχεις κατανοήσει τη θεωρία δεν είναι πολύ δύσκολο.
Θα τα πω πολύ χοντρικά και λίγο 'μπακαλίστικα'.

Κοίτα η πραγματολογία είναι εύκολο. Έχει να κάνει με το πως μιλάμε ανάλογα με την επικοινωνιακή περίσταση, τον δέκτη του μηνύματος μας, με το τί ο δέκτης θα καταλάβει ανάλογα  πχ με την κουλτούρα του κτλ.
Η σημασιολογία έχει να κάνει με το νόημα της κάθε λέξης.
Η σύνταξη έχει να κάνει με τη θέση των λέξεων στην πρόταση ώστε να είναι γραμματικά σωστή και να βγάζει νόημα. (Συχνά όταν υπάρχει λάθος στη σύνταξη υπάρχει και στη μορφολογία)
Η μορφολογία έχει να κάνει με τα λεξικά μορφήματα (ρήματα,ουσιαστικά,επίθετα ,επιρρήματα) και τα γραμματικά μορφήματα που απεικονίζουν ενδογλωσσικές σχέσεις και χωρίζονται σε(παραγωγικά και κλιτικά). πχ στη λέξη παιζω τι παιζ ειναι παραγωγικό μόρφημα και το -ω κλιτικό
Η φωνητική έχει να κάνει με τους φθόγγους δηλ με το πως αρθρώνονται οι λέξεις από τον άνθρωπο ενώ η φωνολογία με τα φωνήματα, τις ελάχιστες μονάδες της γλώσσας που έχουν διαφοροποιητική λειτουργία. (Τα φωνήματα για να μην μπερδεύεσαι δεν είναι κάτι 'υπαρκτό' είναι δημιούργημα των γλωσσολόγων)

Ελπίζω να βοήθησα λιγο..

Αν λέω κάτι λάθος διορθώστε με.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 27, 2019, 02:32:22 πμ από ElisaPDE »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Επίπεδα γλωσσικής αναλυσης
« Απάντηση #10 στις: Μάρτιος 27, 2019, 12:53:16 μμ »
Η μορφολογία έχει να κάνει με τα λεξικά μορφήματα (ρήματα,ουσιαστικά,επίθετα ,επιρρήματα) και τα γραμματικά μορφήματα που απεικονίζουν ενδογλωσσικές σχέσεις και χωρίζονται σε(παραγωγικά και κλιτικά). πχ στη λέξη παιζω τι παιζ ειναι παραγωγικό μόρφημα και το -ω κλιτικό

Όχι.
Λεξικά μορφήματα είναι αυτά που περιέχουν λεξική σημασία (χοντρικά, αυτό που συνήθως αποκαλούμε "ρίζα" της λέξης), ενώ γραμματικά είναι αυτά που, όπως λες, εκφράζουν ενδογλωσσικές σχέσεις, όπως γένος, πτώση, χρόνο, χρονική σχέση, γραμματική κατηγορία κλπ (π.χ σύνδεσμοι, προθέσεις, άρθρα, προσφύματα).

Από τα γραμματικά μορφήματα, τα παραγωγικά είναι τα διάφορα προσφύματα που συμμετέχουν στην παραγωγή μιας λέξης (δηλ. προθήματα, ενθήματα, επιθήματα) και κλιτικά αυτά που μπαίνουν στο τέλος της λέξης και συνιστούν την κατάληξη.

Στο παράδειγμα που δίνεις, το "παιζ" είναι δεσμευμένο λεξικό μόρφημα, ενώ το -ω δεσμευμένο γραμματικό μόρφημα και ειδικότερα, κλιτικό.


Η φωνητική έχει να κάνει με τους φθόγγους δηλ με το πως αρθρώνονται οι λέξεις από τον άνθρωπο ενώ η φωνολογία με τα φωνήματα, τις ελάχιστες μονάδες της γλώσσας που έχουν διαφοροποιητική λειτουργία.
(Τα φωνήματα για να μην μπερδεύεσαι δεν είναι κάτι 'υπαρκτό' είναι δημιούργημα των γλωσσολόγων)

Όλοι οι όροι είναι δημιουργήματα των γλωσσολόγων και αναφέρονται σε υπαρκτά πράγματα.
Τα φωνήματα, για παράδειγμα, είναι οι φθόγγοι που έχουν διαφοροποιητική λειτουργία στη σημασία της λέξης, ενώ τα αλλόφωνα είναι παραλλαγές φθόγγων που είτε εμφανίζονται στο ίδιο γλωσσικό περιβάλλον (σε ελεύθερη εναλλαγή) είτε εμφανίζονται σε διαφορετικό (σε συμπληρωματική κατανομή).



***Γενικά, θα πρότεινα σε όλα αυτά τα νέα μέλη που παρακολουθούν στο πλαίσιο μεταπτυχιακού προγράμματος κάποιο μάθημα γλωσσολογίας και κατά καιρούς μας παραθέτουν ασκήσεις γλωσσικής ανάλυσης ζητώντας βοήθεια, να αγοράσουν κάποιο βιβλίο θεωρητικής γλωσσολογίας (π.χ της Φιλιππάκη), ώστε να καταλάβουν καλά με τι σχετίζεται το κάθε γλωσσικό επίπεδο. Είναι προφανές ότι η βοήθεια που τους δίνουμε για τις ασκήσεις δεν τους είναι αρκετή, γιατί τους λείπουν βασικές γνώσεις στο αντικείμενο, κι αυτές δεν μπορούν να αναπληρωθούν μέσω ίντερνετ. Ούτε έχει κάποιο νόημα να διαβάζουν έτοιμες απαντήσεις στις ασκήσεις τους, αφού μόνοι τους δεν μπορούν να απαντήσουν σε καμία. Δεν λύνουν το πρόβλημά τους έτσι.  ??? ::)

« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 27, 2019, 06:22:14 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος maritsaki

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
    • Προφίλ
Απ: Επίπεδα γλωσσικής αναλυσης
« Απάντηση #11 στις: Μάιος 04, 2019, 12:55:40 μμ »
μπορει κανείς να βοηθήσει?
να εντοπίσετε τις αποκλίσεις από την γλώσσα των ενηλίκων σε όλα τα επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης σε νήπιο ηλικίας 4;6 ετών

Για πες τώρα για το Μεγαλόβρυσο… Πώς πέρασες το Πάσχα;
Ν: Κθύπνηθα αύριo και κατέβηκα, ντύθηκα και είδα τον παππού και τον μπαμπά να γυρίζουν τη σούβλα και επάνω είχε και ένα αρνί και ένα μηχάνημα που γύρισε μια θούβλα, και το κρεατάκι που είναι μαλακό το δοκίμασα, ήμουν ο δοκιμαστής, και μετά το φάγαμε, δε μου άρεσε πολύ αυτό που έκανε η γιαγιά και η μαμά. Μου άρεσε όμως το μαλακό το κρεατάκι και είπα να το βγάλουν από τη θούβλα. Μετά έφυγε ο παππούς και η γιαγιά, ανέβηκα επάνω, έπλυνα τα χέρια μου, έπαιξα με τα αυτοκιτάκια μου, ετοιμάστηκα, ντύθηκα με το μπουφάν μου και μετά πήγα στην εκκλησία και έκανα το σταυρό μου.
Ε: Τι άλλο έκανες;
Ν: Φίλησα το Χριστό, μετά μια άλλη μέρα πήγα ξανά στην εκκλησία, ανάπθαμε τη λαμπάδα μου, μετά πήγα εκεί, ανέβηκα τη σκάλα, είχε πάρα πολλούς ανθρώπους, και μετά πήγα φίλησα μια εικονίτσα, άλλη μια εικονίτσα και μου έβαζε ένας άνθρωπος κολόνια στα χεράκια, μία σταγονίτσα, τα έτριψα και μυρίζανε παπά. Όταν έφτασα εκεί μετά ήρθε η Θεοδώρα και φάγαμε, τθουγκρίσαμε τα αυγά, έφαγα γιαουρτάκι, κοτόπουλο και λίγο αυγό που δε μου άρεσε και ήρθε το αύριο.

Αποσυνδεδεμένος neraidenia_12

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 2
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επίπεδα γλωσσικής αναλυσης
« Απάντηση #12 στις: Μάιος 10, 2019, 04:26:32 μμ »
καλησπέρα παιδια! sos!! μπορει καποιος να με βοηθησει με την παρακατω ασκηση; Οποιος μπορει ας βοηθησει παρακαλω. Ευχαριστω πολυ!
 "Nα εντοπίσετε τις αποκλίσεις από την γλώσσα των ενηλίκων σε όλα τα επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης και να εξετάσετε εάν ο λόγος του παιδιού έχει χαρακτηριστικά αναμενόμενα για την ηλικία του. "

Για πες τώρα για το Μεγαλόβρυσο… Πώς πέρασες το Πάσχα;
Ν: Κθύπνηθα αύριo και κατέβηκα, ντύθηκα και είδα τον παππού και τον μπαμπά να γυρίζουν τη σούβλα και επάνω είχε και ένα αρνί και ένα μηχάνημα που γύρισε μια θούβλα, και το κρεατάκι που είναι μαλακό το δοκίμασα, ήμουν ο δοκιμαστής, και μετά το φάγαμε, δε μου άρεσε πολύ αυτό που έκανε η γιαγιά και η μαμά. Μου άρεσε όμως το μαλακό το κρεατάκι και είπα να το βγάλουν από τη θούβλα. Μετά έφυγε ο παππούς και η γιαγιά, ανέβηκα επάνω, έπλυνα τα χέρια μου, έπαιξα με τα αυτοκιτάκια μου, ετοιμάστηκα, ντύθηκα με το μπουφάν μου και μετά πήγα στην εκκλησία και έκανα το σταυρό μου.
Ε: Τι άλλο έκανες;
Ν: Φίλησα το Χριστό, μετά μια άλλη μέρα πήγα ξανά στην εκκλησία, ανάπθαμε τη λαμπάδα μου, μετά πήγα εκεί, ανέβηκα τη σκάλα, είχε πάρα πολλούς ανθρώπους, και μετά πήγα φίλησα μια εικονίτσα, άλλη μια εικονίτσα και μου έβαζε ένας άνθρωπος κολόνια στα χεράκια, μία σταγονίτσα, τα έτριψα και μυρίζανε παπά. Όταν έφτασα εκεί μετά ήρθε η Θεοδώρα και φάγαμε, τθουγκρίσαμε τα αυγά, έφαγα γιαουρτάκι, κοτόπουλο και λίγο αυγό που δε μου άρεσε και ήρθε το αύριο.

Αποσυνδεδεμένος Popi mark

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 2
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επίπεδα γλωσσικής αναλυσης
« Απάντηση #13 στις: Οκτώβριος 21, 2022, 02:20:04 μμ »
Καλησπερα σας! Μπορεί κάποιος να με βοηθήσει σε ποια γλωσσολογικά φαινόμενα ανήκουν οι παρακάτω προτάσεις και γιατι; ( φωνολογία, πραγματολογια, σημασιολογία κλπ)

1. Το ρήμα «γκουγκλάρω» σχηματίζεται από την αγγλική λέξη «Google” και την κατάληξη «άρω» .
2. Ένα νήπιο είπε: « Η μαμα μου μαγειρεύει  κάθε μεσημέρι».
3. Οι λέξεις «δημοκρατικός» και «αντιδημοκρατικός» βρίσκονται σε σχέση αντίθεσης.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158562
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 597
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 22
Επισκέπτες: 498
Σύνολο: 520

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.082 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.