*

Αποστολέας Θέμα: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;  (Αναγνώστηκε 67601 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος CBK

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 378
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #448 στις: Ιανουάριος 22, 2020, 10:42:09 μμ »
Βόρεια Κορέα και επισήμως...το "σφυροδρέπανο" λείπει άλλα κάτι θα κάνουμε...ε συντροφια ?
Η μόνη λύση είναι η ίδρυση ιεροδιδασκάλιων από κάποιον φορέα, ανεξάρτητο του δήθεν προοδευτικού κράτους.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:28:50 »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #449 στις: Ιανουάριος 23, 2020, 12:23:39 μμ »
Η μόνη λύση είναι η ίδρυση ιεροδιδασκάλιων από κάποιον φορέα, ανεξάρτητο του δήθεν προοδευτικού κράτους.

Διαφωνώ με την πρόταση να ιδρυθούν ιεροδιδασκαλεία από τις επιμέρους θρησκευτικές κοινότητες της χώρας.

Πέρα από τα προφανή, π.χ. την απόλυση των 3.000 μονίμων εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ01 (Θεολόγοι) που υπηρετούν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, για μένα το σημαντικότερο μειονέκτημα των ιεροδιδασκαλείων είναι πως αυτά αποτελούν "εκτροφεία φανατισμού". Η ιστορική εμπειρία εξάλλου αποτελεί αδιάψευστο μάρτυρα. Σκεφτείτε μόνο πόσο περιθωριακός είναι ο ρόλος των κατηχητικών της Ορθόδοξης εκκλησίας (της "επικρατούσας θρησκείας" κατά το Σύνταγμα) σήμερα.

Καλύτερα να επικεντρωθούμε στο πως στο εκπαιδευτικό μας σύστημα το Μάθημα των Θρησκευτικών θα αναβαθμιστεί, προσαρμοζόμενο στις σύγχρονες ανάγκες, ώστε να πάψει να είναι "η ώρα του παιδιού".

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #450 στις: Ιανουάριος 25, 2020, 09:24:02 πμ »
Ένα ενδιαφέρον άρθρο με θέμα «Θρησκευτική εκπαίδευση και θρησκευτικές ετερότητες» δημοσιεύτηκε στο νέο τεύχος του επιστημονικού θεολογικού ηλεκτρονικού περιοδικού Symbol-e (βλ. https://eduthriskeftika.blogspot.com/2020/01/symbol-e.html#more ).

Ο συντάκτης του άρθρου Νικόλαος Γ. Τσιρέβελος είναι «μάχιμος» εκπαιδευτικός της τάξης, καθώς υπηρετεί ως θεολόγος καθηγητής στο «Βενετόκλειο» (1ο Λύκειο Ρόδου).

« ….Στις μέρες μας η μετανάστευση και η προσφυγιά αυξάνονται διαρκώς, ενώ η επίδρασή τους είναι πιο έντονη σε εκκοσμικεύμενες χώρες, όπως οι ευρωπαϊκές, που έχουν αναπτυχθεί με βάση τα χριστιανικά ιδεώδη, αλλά και τις αξίες του Διαφωτισμού. Η υποδοχή των θρησκευτικών ετεροτήτων από τους τοπικούς πληθυσμούς, θρησκευόμενους ή μη, έχει ποικίλες διακυμάνσεις. Έτσι υπάρχει η θετική ανταπόκριση που αρχιτεκτονεί την ειρηνική συνύπαρξη με τις ετερότητες. Ωστόσο έντονη και ανησυχητική είναι η τάση που επιδιώκει την αφομοίωση και την αλλαγή της θρησκευτικής ταυτότητας των ετεροτήτων. Μάλιστα στην ακραία εκδοχή της υπερυψώνει ακραίες ιδεολογικές στάσεις που διέπονται από εθνικό και θρησκευτικό φανατισμό. Κατά συνέπεια οι μετανάστες και οι πρόσφυγες αντιμετωπίζονται ως εχθρική απειλή και επιδιώκεται η απομάκρυνσή τους με κάθε τρόπο και μέσο από τις χώρες υποδοχής. Αναμφίβολα ο πλουραλιστικός χαρακτήρας των κοινωνιών είναι σε άμεση σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία και οπωσδήποτε τη Θρησκευτική Εκπαίδευση. Όσον αφορά τη Θρησκευτική Εκπαίδευση (από εδώ και στο εξής ΘΕ) η συνύπαρξη των θρησκευτικών ετεροτήτων στο ίδιο δημόσιο σχολείο εγείρει διάφορους προβληματισμούς. Πιο συγκεκριμένα, μπορεί η ΘΕ που διατηρεί έναν ολοκληρωτικά κατηχητικό ή ομολογιακό χαρακτήρα να σέβεται στην πράξη τη θρησκευτική πίστη των ετεροτήτων; Από την άλλη, ένα μάθημα καθαρά θρησκειολογικό, που θα απευθύνεται σε όλους τους μαθητές/όλες τις μαθήτριες επαρκεί για την ολοκληρωμένη γνώση της τοπικής θρησκευτικής παράδοσης; Επίσης, με ποιες προϋποθέσεις μπορούν να συνυπάρξουν ειρηνικά οι ετερόθρησκοι-ετεροεθνείς μαθητές/μαθήτριες στο ίδιο δημόσιο σχολείο; Πως μπορεί η ΘΕ να διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο στην προετοιμασία για την ένταξη των μαθητών/μαθητριών στον κοινωνικό χώρο και στη δημιουργία των προϋποθέσεων για την αρμονική συμβίωση; Στα πλαίσια αυτών των προβληματισμών συγγράφτηκε το παρόν άρθρο….»

Αποσυνδεδεμένος micdim

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 277
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #451 στις: Ιανουάριος 25, 2020, 06:09:06 μμ »
Μια ερώτηση για την 17Ν θα κάνετε κάτι κ.Κεραμεως ?

https://www.anaplirotes.gr/meta-tous-treis-ierarxes-tha-ypovathmistoyn-kai-alles-argies/?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:28:50 »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #452 στις: Ιανουάριος 26, 2020, 08:29:12 μμ »
Στο ΦΕΚ δημοσιεύτηκε ο Νόμος 4653/2020 (ΦΕΚ 12/τεύχος Α/24-01-2020) με θέμα «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις».
Το σχετικό με το θέμα μας άρθρο, το άρθρο 34, ψηφίστηκε ως εξής:

Άρθρο 34 Απαλοιφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας
από τα αποδεικτικά απόλυσης και τα πιστοποιητικά σπουδών
1. Αποδεικτικά απόλυσης και κάθε είδους αποδεικτικά και πιστοποιητικά σπουδών, που αφορούν μαθητές που φοίτησαν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση πριν από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, εκδίδονται εφεξής χωρίς την αναγραφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας.
2. Στο ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 4 του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Ι τουπ.δ.79/2017 (Α ́ 109) διαγράφεται η λέξη ιθαγένεια.
3. Στα ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ 4, 6 και 9 του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΙΙ του π.δ. 79/2017 (Α ́ 109) διαγράφεται η λέξη ιθαγένεια.

Με χαρά διαπίστωσα πως το συγκεκριμένο άρθρο υπερψηφίστηκε και από τον βουλευτή του ΚΙΝΑΛ κ. Ανδρέα Λοβέρδο, ακυρώνοντας έτσι το "ρουσφετάκι" που είχε κάνει ως Υπουργός Παιδείας με την Αριθμ. Πρωτ.: 12773/Δ2 στις 23.01.2015 Υπουργική Απόφαση, για να ανακόψει το κύμα απαλλαγών από το μάθημα των Θρησκευτικών.

Θυμίζω πως εκείνη η Υπουργική Απόφαση προέβλεπε τα εξής:

ΘΕΜΑ:  «Ρύθμιση μαθητικών θεμάτων»

……….Επειδή, έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα κατάχρησης του δικαιώματος απαλλαγής από τα Θρησκευτικά για λόγους που δεν συνδέονται με την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης, εφιστάται η προσοχή στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να ελέγχουν την τεκμηρίωση των προβαλλόμενων λόγων, επισημαίνοντας σε κάθε ενδιαφερόμενο τη σοβαρότητα των σχετικών Υπεύθυνων Δηλώσεων και κατόπιν να προβαίνουν  στη χορήγηση νόμιμης απαλλαγής του μαθητή, πάντοτε εντός των προβλεπόμενων χρονικών ορίων.

.......Η απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών χορηγείται ύστερα από Υπεύθυνη Δήλωση του ν.1599/1986,  του ίδιου του μαθητή (αν είναι ενήλικος) ή και των δύο γονέων του (αν είναι ανήλικος), στην οποία θα αναφέρεται ότι ο μαθητής δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος και εξ αυτού επικαλείται λόγους θρησκευτικής συνείδησης, χωρίς να είναι υποχρεωτική η αναφορά του θρησκεύματος στο οποίο ανήκει, εκτός αν το επιθυμεί……

Ο  ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 26, 2020, 11:21:03 μμ από lodo »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #453 στις: Ιανουάριος 29, 2020, 09:13:09 μμ »
Μεταφέρω ένα σχόλιο που μου έστειλε συναδέλφισσα σε προσωπικό μήνυμα:

" ....Χρειάστηκαν 20 χρόνια από την κατάργηση της αναγραφής του θρησκεύματος στις αστυνομικές ταυτότητες (επί … Χριστοδούλου, λαοσυνάξεις και τα ρέστα ….) για να καταργηθεί η αναγραφή του θρησκεύματος στα απολυτήρια, στο myschool και λοιπά έγγραφα στα σχολειά. Για να δούμε πόσα χρόνια θα χρειαστούν μέχρι το μάθημα των Θρησκευτικών να αντιστοιχηθεί με τις σύγχρονες ανάγκες των ανθρώπων;.."

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #454 στις: Ιανουάριος 31, 2020, 10:16:41 μμ »
Ευχάριστες εξελίξεις στο δρόμο …. του διαφωτισμού!

Αντιγράφω από το https://www.facebook.com/vsotiropoulos

ΜΑΘΗΤΗΣ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ
Με σημερινή απόφασή του, το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών σε υπόθεση μαθητή εναντίον του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, έκρινε ότι η απόρριψη των αιτημάτων των γονέων του για απαλλαγή του από το μάθημα των θρησκευτικών παραβιάζει την θρησκευτική του ελευθερία.

Πρόκειται για το 1ο Γενικό Λύκειο Γέρακα, στο οποίο οι γονείς του μαθητή είχαν υποβάλει τον Σεπτέμβριο αίτημα απαλλαγής χωρίς να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση ότι ο μαθητής δεν είναι Χ.Ο. Η αίτησή τους απορρίφθηκε και στην συνέχεια υπέβαλαν την υπεύθυνη δήλωση, με αποτέλεσμα να απορριφθεί το αίτημα εκ νέου ως εκπρόθεσμο!

Εκπροσωπώντας τους γονείς και τον μαθητή ως πληρεξούσιος δικηγόρος, κατέθεσα κατά του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (το σχολείο δεν έχει αυτοτελή νομική προσωπικότητα) αίτηση ακύρωσης των απορρίψεων στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών και αίτηση αναστολής εκτέλεσης και έκδοσης προσωρινής διαταγής. Ενώ το αίτημα προσωρινής διαταγής απορρίφθηκε τον Νοέμβριο (ακατανόητο, κατά τη γνώμη μου, οπότε προσφύγαμε για τον λόγο αυτόν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρώπινων Δικαιωμάτων), τελικά, σήμερα, ενώ ο μαθητής υποχρεώθηκε επί 4 μήνες να παρακολουθεί θρησκευτικά, το Διοικητικό Εφετείο έκρινε δεκτό το αίτημα της αναστολής και των δύο απορρίψεων του αιτήματος με το εξής σκεπτικό:

"Επειδή, με το άρθρο 13 του Συντάγματος κατοχυρώνεται και προστατεύεται η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης ως ιδιαίτερη έκφανση του δικαιώματος της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας (άρθρο 5 του Συντάγματος). Η ελευθερία αυτή συνεπάγεται, μεταξύ άλλων, και το δικαίωμα του καθενός να πρεσβεύει το θρήσκευμα ή το δόγμα της εκλογής του ή να μην ακολουθεί κανένα θρήσκευμα ή να είναι άθεος (αρνητική μορφή της θρησκευτικής ελευθερίας), καθώς επίσης και το δικαίωμά του να μην αποκαλύπτει τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις. Με τις προσβαλλόμενες με την κρινόμενη αίτηση πράξεις, εκδηλώθηκε η άρνηση του Συλλόγου των διδασκόντων του 1ου Γενικού Λυκείου Γέρακα να απαλλάξουν τον τρίτο αιτούντα από τη διδασκαλία των θρησκευτικών, ενώ είχαν αιτηθεί την απαλλαγή αυτή οι γονείς του (1ος και 2η από τους αιτούντες), σύμφωνα με το νόμο (άρθρο 25 παρ.3 της Υ.Α. 79942/ΓΔ4/21-5-2019 σε συνδυασμό με 12773/Δ2/23-1-2015 Εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ). Κατόπιν της άρνησης αυτής, ο τρίτος αιτών θα υποχρεωθεί να παρακολουθήσει το μάθημα των θρησκευτικών κατά το τρέχον σχολικό έτος και να συμμετέχει στις θρησκευτικές εκδηλώσεις του σχολείου (προσευχή, εκκλησιασμός), μέχρι να εκδοθεί οριστική απόφαση επί της αίτησης ακύρωσης που έχει ασκήσει, γεγονός που θα του προκαλέσει βλάβη ανεπανόρθωτη σε περίπτωση αποδοχής της αίτησης ακύρωσης, λόγω της προσβολής του δικαιώματός του για θρησκευτική ελευθερία, κατά παράβαση του άρθρου 13 του Συντάγματος. Επειδή, όσων προεκτέθηκαν, η κρινόμενη αίτηση είναι βάσιμη και πρέπει να γίνει δεκτή και να ανασταλεί η εκτέλεση των ανωτέρω πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων του 1ου Γενικού Λυκείου Γέρακα μέχρι την έκδοση οριστικής απόφασης επί της ***/8-11-2019 αίτησης ακύρωσης, που εκκρεμεί για συζήτηση. Ακόμη πρέπει να επιστραφεί στους αιτούντες το καταβληθέν παράβολο.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
Δέχεται την αίτηση, κατά το μέρος που ασκείται από τον πρώτο και δεύτερο από τους αιτούντες ως ασκούντες την επιμέλεια και γονική μέριμνα του ανήλικου υιού τους και τρίτου των αιτούντων.

Αναστέλλει στην εκτέλεση των με αριθμούς ***/27-9-2019 και ***/16-10-2019 πράξεων του Συλλόγου των Διδασκόντων του 1ου Γενικού Λυκείου Γέρακα μέχρι να εκδοθεί οριστική απόφαση επί της ***/8-11-2019 αίτησης ακύρωσης.

Διατάζει την επιστροφή του παραβόλου στους αιτούντες.
Κρίθηκε και αποφασίστηκε στην Αθήνα στις 18 Δεκεμβρίου 2019 και εκδόθηκε στον ίδιο τόπο στις 31 Ιανουαρίου 2020."

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1727
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #455 στις: Ιανουάριος 31, 2020, 11:12:34 μμ »
Όταν θα αρχίσει το γαϊτανάκι των προσφυγών και για άλλα μαθήματα με διάφορες δικαιολογίες να είσαι εδώ να σχολιάζεις.
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος blueswire

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 849
  • Φύλο: Άντρας
  • carpe diem
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #456 στις: Φεβρουάριος 01, 2020, 12:51:53 πμ »
Κρίμα για τον μαθητή, υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα θέματα με το νέο πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος στις τάξεις του Λυκείου, θέματα για διάλογο, συζήτηση μακριά από θρησκοληψίες και φανατισμό, θέματα με θρησκευτική-κοινωνική διάσταση που επιτρέπουν τον διάλογο, τη σκέψη και τον στοχασμό. Δυστυχώς οι γονείς περνούν τις ιδεοληψίες τους και στα παιδιά τους αποστερώντας τους το δικαίωμα της γνώσης σχετικά με άλλα θρησκεύματα ή της κοινωνικής-φιλοσοφικής διάστασης του χριστιανισμού και του κοινωνικού μηνύματός του αλλά και των άλλων σημαντικών θρησκειών. Τελειώνουν με αυτόν τον τρόπο παιδιά τη σχολική εκπαίδευση με ελλιπέστατες ή και καθόλου γνώσεις σχετικά με το θρησκευτικό φαινόμενο με αποτέλεσμα να μην είναι ικανά να κρίνουν και να συνειδητοποιήσουν σύγχρονα φαινόμενα και καταστάσεις που σχετίζονται με αυτό ...
υ.γ. το "ανεπανόρθωτη βλάβη" με ξεπερνάει...

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #457 στις: Φεβρουάριος 01, 2020, 10:12:29 μμ »
Κρίμα για τον μαθητή, υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα θέματα με το νέο πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος στις τάξεις του Λυκείου, θέματα για διάλογο, συζήτηση μακριά από θρησκοληψίες και φανατισμό, θέματα με θρησκευτική-κοινωνική διάσταση που επιτρέπουν τον διάλογο, τη σκέψη και τον στοχασμό.

Για φαντάσου να γυρίσουμε και στο «ομολογιακό» μάθημα τι έχει να γίνει…

Να ξαναγυρίσουμε στην εποχή που οι μαθητές «μάθαιναν με κατάνυξη» τα «άμφια του επισκόπου», δηλαδή την αρχιερατική μίτρα, το εγκόλπιο, τα επιμάνικα, το επιτραχήλιο, το στιχάριο, το επιγονάτιο, τον σάκο, το μεγάλο ωμοφόριο και την αρχιερατική ράβδο ….

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #458 στις: Φεβρουάριος 01, 2020, 11:26:04 μμ »
Για φαντάσου να γυρίσουμε και στο «ομολογιακό» μάθημα τι έχει να γίνει…

Να ξαναγυρίσουμε στην εποχή που οι μαθητές «μάθαιναν με κατάνυξη» τα «άμφια του επισκόπου», δηλαδή την αρχιερατική μίτρα, το εγκόλπιο, τα επιμάνικα, το επιτραχήλιο, το στιχάριο, το επιγονάτιο, τον σάκο, το μεγάλο ωμοφόριο και την αρχιερατική ράβδο ….

Ναι. Τα θυμάμαι ως μαθητής.
Απόστευτη υπεράσπιση από τους παραπάνω. ΔΕΝ αλλάζουν με τίποτα οι Ιδιότητες αυτού του αενάως αναπαραγόμενου λαού.
Εξ'ου κ όσα θα του έρθουν.

Χαπάκια πάσης φύσεως από διαφημίσεις στην TV το αποτέλεσμα.
Και ιδού:



Πανάξιος λαός για όσα τον περιμένουν._

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #459 στις: Φεβρουάριος 02, 2020, 07:59:52 μμ »
https://www.esos.gr/arthra/66014/i-n-kerameos-anakalei-eggrafo-tis-gkika-gia-imerida-tis-hristianikis-agogis

Είναι δυνατόν να παραμένει ακόμη στη θέση της η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Αναστασία Γκίκα;

Πόσο αφελής (πολιτικά εννοώ) μπορεί να είναι, ώστε να ανοίξει την πόρτα σε παραθρησκευτικές οργανώσεις, πόρτα που εδώ και δεκαετίες είναι ερμητικά κλειστή; Τι περίμενε δηλαδή η κ. Γκίκα; Να δοθεί στις παραθρησκευτικές οργανώσεις βήμα και λόγος για το μάθημα των Θρησκευτικών και τη διαπαιδαγώγηση της νεολαίας και οι υπόλοιποι να χειροκροτούμε κιόλας; Ή να γυρίσουμε δεκαετίες πίσω, τότε που ο "ΣΩΤΗΡ" διακινούσε το περιοδικό του επίσημα στα σχολεία; 

Με μια μικρή αναζήτηση στο διαδίκτυο, θα σχημάτιζε αμέσως εικόνα για το βίο και την πολιτεία της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων “Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ”.

Πολύ σωστά η Υπουργός ανακάλεσε το έγγραφο -  μήπως πρέπει να στείλει την κ. Γκίκα σπίτι της, για να αποφύγει περαιτέρω προβλήματα;

Όταν σε ένα τόσο απλό θέμα η Γενική Γραμματέας φέρεται με τόση ανωριμότητα, τι μας περιμένει (και τι περιμένει την κ. Κεραμέως…) αν χρειαστεί να χειριστεί κάτι σοβαρό; Είπαμε αριστεία, όχι ……

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #460 στις: Φεβρουάριος 06, 2020, 12:20:15 πμ »
Τι απορίες μπορεί να έχουν οι 25 από τους 158 βουλευτές της ΝΔ και θέλουν να καταθέσουν ερώτηση στην κ. Κεραμέως σχετικά με το θέμα των θρησκευτικών, όπως μας «πληροφόρησε» ο ΒΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣ του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Μαρινάκη (ΔΟΜ);;

ΠΗΓΗ:
https://www.altsantiri.gr/parapolitika/829754/anatarachi-stin-ko-tis-nd-freno-se-25-voyleytes-poy-pigan-na-katathesoyn-erotisi-stin-kerameos/
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 06, 2020, 12:22:53 πμ από lodo »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #461 στις: Φεβρουάριος 06, 2020, 10:28:24 μμ »
Ο γνωστός ομότιμος Καθηγητής του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του ΑΠΘ κ. Ηρακλής Ρεράκης (Άγιος Πειραιώς κ.ο.κ.) σε άρθρο του στην εφημερίδα «Ορθόδοξη Αλήθεια» (βλ. http://thriskeftika.blogspot.com/2020/02/blog-post_32.html ) σερβίρει το «ξαναζεσταμένο φαγητό» του αντι - ΣΥΡΙΖΑ μετώπου, για να συσπειρώσει το «ποίμνιο». Διαβάστε πως καταλήγει το άρθρο:

«….Με άλλα λόγια, γίνεται όλο και πιο βέβαιο ότι η κ. Κεραμέως συνεχίζει το έργο του ΣΥΡΙΖΑ και το σχέδιό του για το ουδετερόθρησκο σχολείο και κράτος, το οποίο αρνιόταν και κατέκρινε με διαρκείς επερωτήσεις της στη Βουλή πριν τις εκλογές…»

Ο κ. Ρεράκης «καμώνεται» πως αγνοεί όλους τους προβληματισμούς για το Μάθημα των Θρησκευτικών (ΜτΘ) που ξεκινούν από τη δεκαετία του ΄80 και να «τσουβαλιάσει» όλο τον κόσμο (… όπως βλέπετε τα σκάγια πήραν και τη "άξια συνεχίστρια" του έργου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Κεραμέως)….

Πολύ ευσύνοπτη - για να μην ξεχνιόμαστε - η παρακάτω παρουσίαση από τον κ. Γιώργο Γκρίλη σε σχετικό άρθρο του στην Ελθε (βλ. http://www.gjre.gr/images/documents/2019ii/gkrilis_1030457-031120195.pdf

« …..Από τη δεκαετία του ’80 έχει ξεκινήσει ένας διάλογος εντός του Θεολογικού κόσμου, που αφορά στο ΜτΘ, προκειμένου να αποκτήσει έναν χαρακτήρα τέτοιο, που να ανταποκρίνεται στις νέες συνθήκες, χωρίς να χάσει την υποχρεωτικότητά του (Κορναράκης, 2011, σ. 379; Σταμούλης, 2012). Με την αυγή του νέου αιώνα, στον διάλογο αυτό αρχίζουν να λαμβάνονται υπόψη και οι αναζητήσεις και αρχές της σύγχρονης Παιδαγωγικής Επιστήμης (Κουκουνάρας Λιάγκης, 2018), καθώς η επιμονή σε ένα μάθημα που στοχεύει στην απομνημόνευση και την αναπαραγωγή της γνώσης, σε έναν κόσμο όπου η πρόσβαση στην πληροφορία γίνεται ολοένα και πιο εύκολη, στερείται χρησιμότητας (Pinar, 2004; Besson, Huber, Mompoint-Gaillard, & Rohmann, 2014). Ταυτόχρονα, η Θ.Ε. γίνεται αντικείμενο διαβούλευσης και προβληματισμού και μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού γίνεται πια κατανοητό ότι μπορεί να συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση, στο σεβασμό και στην ισότιμη αποδοχή του διαφορετικού (Jackson, 2016; ODIHR, 2007; Σύσταση CM/Rec, 2008).
Καρπός όλων αυτών των συζητήσεων και των προβληματισμών αποτέλεσαν αρχικά τα ΔΕΠΠΣ – ΑΠΣ του 2003 και το τελευταίο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) του ΜτΘ, το οποίο ξεκίνησε να εφαρμόζεται πιλοτικά το 2011 και από το 2016 εφαρμόζεται σε όλα τα σχολεία της χώρας (Κουκουνάρας Λιάγκης, 2019). Στη βασική του στοχοθεσία εντάσσεται ο θρησκευτικός γραμματισμός των μαθητών, ενώ η μεθοδολογία του είναι μαθητοκεντρική, καθώς βασίζεται στη βιωματική μέθοδο και στις ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες (ΙΕΠ, 2017). Επιδίωξη των νέων Α.Π.Σ. είναι η απαλλαγή του ΜτΘ από τα στοιχεία του κατηχητισμού, επιδιώκοντας παράλληλα να μην μετατρέπεται σε ουδετερόχρωμη Θρησκειολογία ή, πολύ περισσότερο, σε Κοινωνιολογία. Το Α.Π.Σ. συνάντησε τεράστιες αντιδράσεις από μερίδα θεολόγων, εκκλησιαστικών και πολιτικών προσώπων αλλά και όχι μόνο. Οι αντιδράσεις του Θεολογικού κόσμου, απέναντι σε ένα Α.Π.Σ. των Θρησκευτικών δεν είναι καινούριο φαινόμενο στην εγχώρια πραγματικότητα. Φαίνεται μάλιστα πως τείνει να λάβει χαρακτήρα ‘παράδοσης’ που μετρά ήδη πάνω από 50 χρόνια, καθώς οι πρώτες αντιδράσεις είχαν σημειωθεί στη μεταρρύθμιση του Παπανούτσου, το 1964 και είχαν μάλιστα ως αποτέλεσμα τη διακοπή του προγράμματος. Έχει παρατηρηθεί ότι κάθε φορά που ένα Α.Π.Σ., προσπαθεί να αλλάξει τη μεθοδολογία, την ύλη και τη στοχοθεσία του μαθήματος ξεσηκώνεται θύελλα αντιδράσεων από τους ίδιους κύκλους με το στερεοτυπικό επιχείρημα ότι το μάθημα απομακρύνεται από την Ορθόδοξη Εκκλησία και γίνεται αθεϊστικό ….»

« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 06, 2020, 10:45:33 μμ από lodo »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158562
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 597
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 501
Σύνολο: 516

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.102 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.