*

Αποστολέας Θέμα: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου  (Αναγνώστηκε 6620 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5694
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #14 στις: Φεβρουάριος 08, 2020, 05:38:53 μμ »
Εγώ διαφωνώ να δίνουν όλοι όλα. Ο Αϊνστάιν δίνοντας την πρώτη φορά εξετάσεις για το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης αρίστευσε στα Μαθηματικά και τη Φυσική και βάλτωσε στα Γαλλικά και στη Φυτολογία. Και κόπηκε. Και ξανάδωσε. Μάλιστα ανάφερε πως ο εξαναγκασμός τη δεύτερη χρονιά της παπαγαλίας των άσχετων με τα φυσικομαθηματικά μαθημάτων τον έφτασε στο σημείο για έναν ολάκερο χρόνο (τον πρώτο στη σχολή) να μη μπορεί να μελετήσει ευχάριστα την επιστήμη του μα να τον δυσανασχετεί. Τα παιδιά με την υποχρεωτικότητα της παρακολούθησης και της αριστείας σ' όλα τα μαθήματα πέραν της φυσικής τους κλίσης τα εξαντλούμε και το μόνο που καταφέρνουμε είναι ν' αφανίσομε και το έμφυτο ταλέντο τους.


Και καλά του κάνανε του Αϊνστάιν. Πώς ήταν δυνατόν να μπει στο Πολυτεχνείο χωρίς να έχει βασικές γνώσεις χημείας και βιολογίας ή χωρίς να γνωρίζει γαλλικά, γλώσσα της επιστήμης και της λογοτεχνίας μέχρι εκείνη την εποχή; Πώς θα διάβαζε βιβλιογραφία στα γαλλικά; Τα γερμανικά του δεν αρκούσαν.

Η ιδέα ότι πρέπει να παρακολουθούμε μόνο τα μαθήματα στα οποία έχουμε κλίση και μας ευχαριστούν μπορεί να μας βολεύει, γιατί μας δίνει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, αλλά μακροπρόθεσμα δημιουργεί προβλήματα.
Το να έχεις επαρκείς γνώσεις σε άλλα αντικείμενα δίνει τη δυνατότητα: α) να χρησιμοποιείς τις άλλες γνώσεις για να αποδώσεις καλύτερα στο αντικείμενό σου (π.χ η καλή γνώση της γλώσσας σε βοηθά να εκφράσεις με μεγαλύτερη ακρίβεια τις σκέψεις σου, η καλή γνώση ξένων γλωσσών σε βοηθά να διαβάσεις βιβλιογραφία από το πρωτότυπο), β) να αξιολογείς καλύτερα τις πληροφορίες που σου παρέχονται σ' αυτά τα αντικείμενα και να μην πέφτεις εύκολα θύμα παραπληροφόρησης, γ) να βλέπεις το αντικείμενό σου και από άλλες σκοπιές, με έναν πιο πρωτότυπο τρόπο (π.χ σκέψου ότι o Chomsky έχοντας γνώσεις μαθηματικών μπήκε στη διαδικασία να προσεγγίσει τη σύνταξη στη γλώσσα με μαθηματική λογική)  και δ) να συνειδητοποιείς ότι υπάρχουν χιλιάδες πράγματα στην επιστήμη τα οποία αγνοείς, άρα είναι πιο φρόνιμο να μην είσαι δογματικός και αλαζονικός επιστήμονας.


Το ερώτημα είναι, βέβαια, αν η γενική παιδεία, που είναι απαραίτητη, μπορεί να συνεχίζεται και στη Γ' Λυκείου. Η γνώμη μου είναι ότι είναι δύσκολο να συμβεί αυτό από τη στιγμή που οι εξετάσεις για το πανεπιστήμιο είναι στο τέλος της τάξης και το επίπεδό τους είναι υψηλό.
Στην πράξη αυτό που συμβαίνει, όταν υπάρχουν τέτοια μαθήματα, είναι ότι κανείς δεν έχει χρόνο για να τους δώσει σημασία, κυρίως δε οι ώρες των μαθημάτων κατεύθυνσης δεν είναι αρκετές σε σχέση με τις απαιτήσεις και οι μαθητές προσπαθούν να τις αναπληρώσουν στα φροντιστήρια. Γι' αυτό και βλέπεις να κάνουν φροντιστήριο ακόμα και καλοί μαθητές, ακόμα κι αν φοιτούν στο καλύτερο ιδιωτικό σχολείο και έχουν τους καλύτερους καθηγητές.

Θυμάμαι ως μαθήτρια λχ ότι στο σχολείο είχαμε διδαχθεί καμιά δεκαριά άγνωστα κείμενα στα αρχαία ελληνικά. Ήταν δυνατόν να νομίζει κανείς ότι θα μπορούσε κάποιος μαθητής να ερμηνεύσει μετά οποιοδήποτε άγνωστο κείμενο του έπεφτε στις εξετάσεις με τόσο λίγη εξάσκηση; Είναι σαν να πιστεύει κανείς ότι έχοντας λύσει μόνο δέκα ασκήσεις μαθηματικών στο σχολείο μπορεί να λύσει τις ασκήσεις των πανελληνίων.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:46:48 »

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2885
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #15 στις: Φεβρουάριος 08, 2020, 06:27:03 μμ »
Και καλά του κάνανε του Αϊνστάιν.
Είμαι βέβαιος πως το πιστεύεις. Εξάλλου τι θα χάναμε κι αν αφάνιζαν το ταλέντο του; (Το κατόρθωσαν για ένα χρόνο). Απλά δε θα υπήρχε η Θεωρία της Σχετικότητας κι η Θεωρία της Βαρύτητας. Μα τι σημασία έχει; Θα υπήρχαν οι Άγιοι Πατέρες να μελετούμε με κατάνυξη την Προσφορά τους στην Παιδεία στα Γράμματα στις Τέχνες και κάπου αλλού που δεν ενθυμούμαι. Μαζί σου apri κι εγώ. Γενική απεργία του νου διά παντός. Ή με απλά λόγια φέρτε τους όλους στα μέτρα της apri (και του Leon21). Τ' άλλα τα πιο ψηλά δε μας χρειάζουνται. Μας προκαλούν κι ίλιγγο συν τοις άλλοις. Φέρνουν και ναυτία κάτι σαν ανακατωσούρα.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 09, 2020, 01:10:10 πμ από Leon21 »

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2885
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #16 στις: Φεβρουάριος 08, 2020, 06:34:08 μμ »
Όποιος δίνει εξετάσεις για Πολυτεχνεία σε τρία μαθήματα πρέπει να εξετάζεται. Μαθηματικά Φυσική Χημεία. Κι η εξέταση στα Πανεπιστήμια. Όχι στα Λύκεια. Τελεία. Δε θα γίνουνται οι μαθητές τα θύματα των δικών μας συμπλεγματικών ε ξ ε τ α σ ι ο μ α ν ώ ν καταβολών. Αντίστοιχα για τις Νομικές στα θεωρητικά μαθήματα.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 08, 2020, 06:46:21 μμ από Leon21 »

Αποσυνδεδεμένος JURE

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1017
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #17 στις: Φεβρουάριος 09, 2020, 08:01:35 πμ »
Συνάδελφε έχεις κάνει μάθημα σε κατεύθυνση για πανελλήνιες; Έχει δει θέματα που βάζουν π.χ φυσική χημεία μαθηματικά ; Για να μπορεσει κάποιος να τα αντιμετωπίσει χωρίς βοήθεια (φροντιστηρίου) πρέπει να έχει γεννηθεί διάνοια ώστε να μπορεί να φτάσει  μόνος του να διαβάζει σε τέτοιο επίπεδο.
Ναι φυσικά. Τα περισσότερα χρόνια που εργάζομαι. Μαθητές μου έχουν πετύχει υψηλόβαθμες σχολές χωρίς καμία έξτρα βοήθεια (όχι μόνο για τα μαθήματα που δίδασκα. Σε όλα). Εσείς πιστεύετε ότι αν δεν υπήρχαν τα φροντιστήρια οι Ιατρικές Σχολές πχ θα ήταν άδειες;
Ούτε διάνοιες ήταν ούτε ευφυίες οι μαθητές αυτοί. Με iq του μέσου ανθρώπου. Κοινή εξυπνάδα. Με τη σωστή καθοδήγηση από τους καθηγητές τους, με επιμονή και δουλειά από μέρους τους, μια χαρά μπορούν να τα καταφέρουν. Σκεφτείτε και το ανάποδο. Όλα σχεδόν τα παιδιά πηγαίνουν φροντιστήριο κι από το δημοτικό πλέον. Θα ανέμενε κανείς όταν δίνουν πανελλήνιες να πετυχαίνουν ένα 15 έστω. Πώς εξηγούνται τα 1,2,3 ;
Η ύλη και τα θέματα κατ επέκταση πρέπει να είναι στα μέτρα που καθορίζονται από τις γνώσεις που δύναται να χει κατακτήσει κανείς στα 12 έτη μαθητικής ζωής. Και σε γενικές γραμμές είναι. Για εμένα αλλού βρίσκεται το πρόβλημα: τα χουν όλα έτοιμα και δεν μαθαίνουν να μελετούν σε βάθος. Δεν είναι δυνατόν φυσικά όλοι να επιδιώκουν να γίνουν "επιστήμονες". Ούτε πραγματικά οι μαθητές το θέλουν ούτε χρειάζονται τόσοι. Τα τεχνικά λύκεια λοιπόν πρέπει να είναι όντως τεχνικά και να εκπαιδεύουν σωστούς πολίτες και τεχνίτες.
Ολική αναμόρφωση του συστήματος απαιτείται! Από τη βάση του. Για το 7ωρο; Νομίζω ότι για άλλους λόγους ζητούν να παραμείνει κι όχι για τους παιδαγωγικούς που επικαλούνται.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:46:48 »

Αποσυνδεδεμένος platonas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 685
  • Φύλο: Άντρας
  • δεν είμαστε όλοι το ίδιο στην εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #18 στις: Φεβρουάριος 09, 2020, 09:11:29 πμ »
Ο.κ Ότι πεις.. άλλωστε  ο καθένας μπορεί να λέει ότι θέλει εδω μέσα........

Αποσυνδεδεμένος JURE

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1017
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #19 στις: Φεβρουάριος 09, 2020, 10:49:13 πμ »
Όποιος δίνει εξετάσεις για Πολυτεχνεία σε τρία μαθήματα πρέπει να εξετάζεται. Μαθηματικά Φυσική Χημεία. Κι η εξέταση στα Πανεπιστήμια. Όχι στα Λύκεια. Τελεία. ... Αντίστοιχα για τις Νομικές στα θεωρητικά μαθήματα.
Αυτό είναι το ιδανικό: θέματα και εξέταση από τα πανεπιστημιακά τμήματα. Ποιος εγγυάται όμως την αξιοκρατία, την αντικειμενικότητα, την α-διαβλητότητα; Τρομάζω με τη σκέψη και μόνο! Δυστυχώς το τοπίο των πανεπιστημίων μας χρειάζεται κάθαρση, ώσπου να φτάσουν να λειτουργούν έτσι. Για τον απλό (φτωχό) υποψήφιο οι πανελλήνιες -κι ας μην το εκτιμά- είναι η ιδανική (με τα ως τώρα δεδομένα) λύση. Όπως για τους υποψήφιους δημόσιους λειτουργούς οι γραπτοί διαγωνισμοί (κι ας μην το εκτιμούν).
Ένα τύπου "μπακαλορεά" θα ήταν το σωστότερο "κλείσιμο" για το Λύκειο: Επάρκεια στις γενικές γνώσεις. Είναι η βάση για να χτίσεις την εξειδίκευση σε όποιο πεδίο. Κατόπιν στο πανεπιστήμιο που θα σε δεχτεί εξειδικεύεσαι. Και δεν σταματάς να εξειδικεύεσαι. Για αυτό απαιτείται στέρεα βάση γενικών γνώσεων για ΟΛΟΥΣ.
Για εκείνους που θεωρούν τα φροντιστήρια ή τις εξαντλητικές ώρες παράδοσης πανάκεια, ένας είναι ο λόγος θεωρώ: το κέρδος (είτε σε χρήμα είτε σε κάλυψη ωρών είτε και τα δύο).

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5694
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #20 στις: Φεβρουάριος 09, 2020, 11:50:22 πμ »
Είμαι βέβαιος πως το πιστεύεις. Εξάλλου τι θα χάναμε κι αν αφάνιζαν το ταλέντο του; (Το κατόρθωσαν για ένα χρόνο). Απλά δε θα υπήρχε η Θεωρία της Σχετικότητας κι η Θεωρία της Βαρύτητας.


Leon, o Einstein δεν ήταν κάποιος μαθητής που έδωσε εξετάσεις στο ΕΤΗ στη βιολογία και στη χημεία, κι ενώ είχε βάσεις σ' αυτά, του έπεσαν δύσκολα θέματα ή είχε κακή μέρα και πάτωσε. Αν επρόκειτο γι' αυτό, θα σου έδινα δίκιο.
Το παιδί (15 χρονών ήταν) είχε εγκαταλείψει το γυμνάσιο, γιατί δεν του άρεσε η πειθαρχία των γερμανικών σχολείων, και δεν είχε διδαχθεί επαρκώς αυτά τα αντικείμενα. Εντελώς αλαζονικά όμως, επειδή καταλάβαινε το ταλέντο του στα μαθηματικά και στη φυσική, θεώρησε ότι μπορεί να διαβάσει μόνος του για να μπει στο πανεπιστήμιο.
Επειδή δεν είχε απολυτήριο λυκείου, όμως, του ζήτησαν στο πανεπιστήμιο να δώσει εξετάσεις για να πιστοποιήσει τις γνώσεις του. Ε, και εκεί αποδείχθηκε η αλήθεια, ότι σε κάποια μαθήματα δεν ήξερε την τύφλα του, όχι γιατί δεν μπορούσε να ασχοληθεί, αλλά γιατί είχε βαρεθεί να ασχοληθεί επαναπαυμένος στο ταλέντο του.
Ο καθηγητής του πανεπιστημίου δεν αφάνισε το ταλέντο του. Τον έστειλε σε ένα κοντινό λύκειο, το οποίο τέλειωσε σε έναν χρόνο (άρα, όταν μάζευε το μυαλό του, έκανε θαύματα) και με το απολυτήριο πλέον έγινε δεκτός στο ΕΤΗ. Έτσι έμαθε συν τοις άλλοις ότι δεν αρκεί μόνο το ταλέντο, αλλά τελικά χρειάζεται και λίγη πειθαρχία και κόπος, για να αποδώσεις.
Μια χαρά διατύπωσε τις θεωρίες του μετά. Δεν τον είχαν πάρει και τα χρόνια. Στα 16 μπήκε στο πανεπιστήμιο.


Θα υπήρχαν οι Άγιοι Πατέρες να μελετούμε με κατάνυξη την Προσφορά τους στην Παιδεία στα Γράμματα στις Τέχνες και κάπου αλλού που δεν ενθυμούμαι. Μαζί σου apri κι εγώ. Γενική απεργία του νου διά παντός.

Εγώ δεν πρότεινα γενική απεργία του νου. Εσύ προτείνεις απεργία του νου, αν το αντικείμενο δεν σε ενδιαφέρει ή αν δεν συμφωνείς με το περιεχόμενό του. Επιπλέον, πιστεύεις εντελώς στερεοτυπικά πως όποιος είναι επιστήμονας όχι απλώς δεν πρέπει να ασχολείται με άλλα αντικείμενα, αλλά δεν χρειάζεται να διαβάσει θρησκευτικά κείμενα ή ότι όποιος διαβάζει τέτοια κείμενα δεν μπορεί να έχει σχέση με την επιστήμη.

Η γνωστική μονομέρεια είναι μια βολική απεργία του νου, που οδηγεί στον δογματισμό ακόμα και στην ίδια την επιστήμη σου. Γιατί αυτή η επιλογή να φοράς παρωπίδες και να μαθαίνεις μόνο ό,τι σου κινεί το ενδιαφέρον ή σε βρίσκει σύμφωνο, σε κάνει να παραβλέπεις πληροφορίες που μπορεί να είναι σημαντικές για να καταλάβεις τον κόσμο ή ακόμα για να καταλάβεις πώς βλέπουν οι άλλοι τον κόσμο.

Αυτήν τη διάκριση σε επιτρεπτά και μη επιτρεπτά αντικείμενα, σε χρήσιμα και αχρείαστα, την έκαναν πάντα όσοι είχαν δυσανεξία στη διαφορετική προσέγγιση από φόβο μην τυχόν και αλλάξει κάτι στην κοσμοθεωρία τους. Δεν γίνεται να καταδικάζεις την πρακτική της Ιεράς Εξέτασης, αλλά μετά να την στήνεις μέσα σου με άλλες προφάσεις.
Και τον Αϊνστάιν πρέπει να διαβάσεις και τον Πλάτωνα και τον Μέγα Βασίλειο και τον Βούδα και πολλά άλλα πράγματα. Το τι άποψη θα έχεις μετά, είναι προσωπική σου υπόθεση. Ακόμα κι αν απορρίψεις κάτι, όμως, πρέπει πρώτα να ξέρεις καλά τι λέει και όχι να βασίζεσαι στο τι σου λένε άλλοι γι' αυτό ή να παρασύρεσαι από στερεότυπα.


Ή με απλά λόγια φέρτε τους όλους στα μέτρα της apri (και του Leon21). Τ' άλλα τα πιο ψηλά δε μας χρειάζουνται. Μας προκαλούν κι ίλιγγο συν τοις άλλοις. Φέρνουν και ναυτία κάτι σαν ανακατωσούρα.

Ειλικρινά, δεν μπορώ να καταλάβω καν πώς έβγαλες αυτό το συμπέρασμα.
Εμένα δεν μου προκαλεί ναυτία η ιδέα του να αναγνωρίσω ότι ήταν μια ιδιοφυία ο Αϊνστάιν, ούτε να διαβάσω τι λέει κάποιος σαν τον Αϊνστάιν, αν και δυστυχώς δεν μπορώ να τον παρακολουθήσω σε όλα, γιατί δεν έχω σπουδάσει το αντικείμενό του. Κι ακόμα κι αν διαφωνούσα με κάποια ιδέα του ή δεν καταλάβαινα μια άποψή του, δεν θα έμπαινα στη διαδικασία να τον απαξιώσω.
Εσύ φαίνεται να νιώθεις ναυτία με την ιδέα να διαβάσεις κάτι διαφορετικό από τα άμεσα ενδιαφέροντά σου και απαιτείς να είναι στα μέτρα σου για να δεήσεις να τα δεις. Μην κάνεις προβολή της δικής σου τάσης σε εμένα.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος MiVaLo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 175
  • Λατρεύω την
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #21 στις: Φεβρουάριος 09, 2020, 11:54:59 πμ »
Ο.κ Ότι πεις.. άλλωστε  ο καθένας μπορεί να λέει ότι θέλει εδω μέσα........
Ο,τι και ότι
Λίγη ορθογραφία συνάδελφε μας έχεις κουράσει

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2885
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #22 στις: Φεβρουάριος 09, 2020, 01:00:54 μμ »
apri Και μόνον ότι θεωρείς πως εσύ γνωρίζεις καλύτερα τι ήταν το... σωστό και το... πρέπον για τον Einstein απ' τον ίδιο τον... Einstein πραγματικά με ξεπερνά. Και για να το στηρίξεις αρχίζεις τις λογικές κακοτοπιές του τύπου "και καλά του έκαναν (!!!???)", "δεν ήξερε την τύφλα του (!!!???)" και λοιπές αυθαιρεσίες μπας κι αντικρούσεις τ' αναντίρρητο και λεχθέν υπό του ιδίου σε πρεσβύτερη ηλικία: "Αυτό που κατάφερε το σχολειό ήταν για ένα χρόνο να μου νεκρώσει κάθε δυνατότητα παραγωγικής σκέψης. Ευτυχώς δεν πέτυχε το στόχο του διά των τυραννικών εξετάσεων σ' αλλότρια αντικείμενα να με νεκρώσει διά παντός.".

Θα πρότεινα, λοιπόν, λιγότερη οίηση παντογνώστου apri (ίδιον του νεοέλληνος τούτο) και να μη χρησιμοποιείς αντεπιστημονικά την ψυχολογία στις κρίσεις σου απάνου σ' ανθρώπους με τέτοια καφενειακή ευκολία.

Και κάτι ακόμη. Άλλο πράγμα η εγκύκλιος μάθηση κι άλλο οι εξετάσεις. Ο μαθητής θα διδαχθεί και Λογοτεχνία και Φιλοσοφία μα άμα θέλει να γίνει γιατρός θα διαγωνιστεί σε Βιολογία και Φυσιολογία. Αλλιώς διαλέγεις υποψήφιο χειρουργό έναν άριστο ελληνιστή με μέτριες ως στοιχειώδεις γνώσεις ανατομίας. Καλό αυτό και πρωτότυπο. Αλλά υπάρχει ένα θέμα. Οι ασθενείς επί της εγχειρητικής κλίνης του... :)
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 09, 2020, 06:22:08 μμ από Leon21 »

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #23 στις: Φεβρουάριος 09, 2020, 01:32:24 μμ »

Και καλά του κάνανε του Αϊνστάιν. Πώς ήταν δυνατόν να μπει στο Πολυτεχνείο χωρίς να έχει βασικές γνώσεις χημείας και βιολογίας ή χωρίς να γνωρίζει γαλλικά, γλώσσα της επιστήμης και της λογοτεχνίας μέχρι εκείνη την εποχή; Πώς θα διάβαζε βιβλιογραφία στα γαλλικά; Τα γερμανικά του δεν αρκούσαν.

...

Επιφυλάσσομαι αργότερα να τοποθετηθώ γενικότερα για το θέμα συζήτησης που ανοίξατε, αλλά θα σχολιάσω λίγο αυτό που παραθέτω..
Νομίζω ότι στο πολυτεχνείο χωρίς βιολογία, και σε αρκετές σχολές και χωρίς χημεία, μια χαρά θα ανταποκρινόταν κάποιος. Άλλωστε βασικές γνώσεις μαθαίνει κάποιος στο σχολικό πρόγραμμα, χωρίς απαραίτητα να χρειάζεται να εξετάζεται σε αυτά για εισαγωγή σε πανεπιστήμια (ανάλογα τη σχολή φυσικά).
Επίσης, χωρίς γαλλικά μια χαρά ήταν εκείνη την εποχή, αφού η περισσότερη βιβλιογραφία μαθηματικών και φυσικής ήταν στα αγγλικά και γερμανικά. Τα γαλλικά ήταν η γλώσσα των διπλωματών περισσότερο, παρά των επιστημόνων θετικής κατεύθυνσης (με εξαίρεση του εκ Γαλλίας ορμώμενους  :D )
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος platonas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 685
  • Φύλο: Άντρας
  • δεν είμαστε όλοι το ίδιο στην εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #24 στις: Φεβρουάριος 09, 2020, 02:04:14 μμ »
Ρε MiValo
μην το βλέπεις αν σε έχω κουράσει . Ο καθένας κομπλεξικος εδώ μέσα με την ορθογραφία. Εδώ ο κόσμος χάνεται και ο καθε.... με την ορθογραφία. Από όλα αυτά που γράφονται η ορθογραφία σε πείραξε ρε.... Τι να σου πω καημένε;  Απορώ πως στέκεσαι στην τάξη με τέτοια μυαλά....Όταν θα ψάχνεις ώρες και θα σε φασκελώνουν οι μαθητές που δεν προλαβαίνεις την ύλη κάτσε και ασχολήσου με την ορθογραφία καημένε. Αλλα τι να απαντήσεις ; Τις ίδιες μπούρδες θα πέις πάλι για την ορθογραφία. Σάμπως ξέρεις και τι γίνεται στον πργματικό κόσμο της εκπάιδευσης.
Αντε καλό Πάσχα
Α και μην βάλεις τα κλάματα. στείλε μήνυμα στο συντονιστή . Ετσι και αλλιώς το έχω συννηθίσει όταν λέω τα πράγματα όπως είναι να με φιμώνουν.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5694
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #25 στις: Φεβρουάριος 09, 2020, 07:15:10 μμ »
Επιφυλάσσομαι αργότερα να τοποθετηθώ γενικότερα για το θέμα συζήτησης που ανοίξατε, αλλά θα σχολιάσω λίγο αυτό που παραθέτω..
Νομίζω ότι στο πολυτεχνείο χωρίς βιολογία, και σε αρκετές σχολές και χωρίς χημεία, μια χαρά θα ανταποκρινόταν κάποιος. Άλλωστε βασικές γνώσεις μαθαίνει κάποιος στο σχολικό πρόγραμμα, χωρίς απαραίτητα να χρειάζεται να εξετάζεται σε αυτά για εισαγωγή σε πανεπιστήμια (ανάλογα τη σχολή φυσικά).
Επίσης, χωρίς γαλλικά μια χαρά ήταν εκείνη την εποχή, αφού η περισσότερη βιβλιογραφία μαθηματικών και φυσικής ήταν στα αγγλικά και γερμανικά. Τα γαλλικά ήταν η γλώσσα των διπλωματών περισσότερο, παρά των επιστημόνων θετικής κατεύθυνσης (με εξαίρεση του εκ Γαλλίας ορμώμενους  :D )


Αυτό που λες είναι λίγο διαφορετικό από την περίπτωση του Αϊνστάιν.

Ο Αϊνστάιν ήταν κάποιος που δεν είχε βασικές γνώσεις σε βιολογία και χημεία, γιατί δεν είχε απολυτήριο λυκείου. Δεν τα είχε διδαχθεί στο σχολικό του πρόγραμμα. Κλήθηκε να αποδείξει τις γνώσεις του μέσω εξετάσεων, επειδή δεν είχε απολυτήριο, και απέτυχε.
Τα δε γαλλικά ήταν όχι μόνο η γλώσσα των Γάλλων φυσικών (καθόλου αμελητέο να μπορείς να τους διαβάσεις στο πρωτότυπο, γιατί δεν μεταφράζονται όλα τα συγγράμματα), αλλά και μια από τις επίσημες γλώσσες της Ελβετίας όπου βρίσκεται το ΕΤΗ. Ακόμα και σήμερα στα γερμανόφωνα καντόνια οι μαθητές διδάσκονται υποχρεωτικά ως δεύτερη γλώσσα τα γαλλικά, όπως και στα γαλλόφωνα διδάσκονται γερμανικά, για λόγους εθνικής συνοχής. Γι' αυτό και ήταν προαπαιτούμενη η γνώση τους στο πανεπιστήμιο.

Αν κάποιος έχει βασικές γνώσεις, ναι, θα συμφωνήσω ότι είναι συζητήσιμο σε ποια αντικείμενα πρέπει να εξεταστεί, για να μπει σε κάθε σχολή. Αυτή είναι μια συζήτηση όμως που θα μπορούσε να γίνει, αν οι μαθητές έδιναν εξετάσεις απευθείας στη σχολή που ήθελαν, όπως γινόταν παλιά στην Ελλάδα, οπότε κάθε σχολή όριζε τα εξεταστέα μαθήματα.

Ο πατέρας μου, για παράδειγμα, μπήκε στο Φυσικό δίνοντας εξετάσεις απευθείας στη σχολή. Όμως, τότε ο ανταγωνισμός ήταν πολύ μικρότερος. Σκέψου ότι στο έτος του ήταν μόλις ογδόντα άτομα. Στο πανεπιστήμιο πήγαιναν μόνο όσοι είχαν κλίση και επιθυμία να πάρουν επιστημονική εξειδίκευση και οι υπόλοιποι αναζητούσαν κάποια τεχνική ειδίκευση ή ένα επάγγελμα όπου αρκούσε το απολυτήριο του γυμνασίου.
Γι' αυτό και τα θέματα στις εξετάσεις του πανεπιστημίου είχαν βαθμό δυσκολίας σχετικό με τα εφόδια που είχαν πάρει οι μαθητές στο σχολείο. Το πολύ-πολύ να έκαναν κανένα φροντιστήριο το καλοκαίρι μετά την τελευταία τάξη του σχολείου και ήταν σε θέση να εξεταστούν. Δεν υπήρχε αυτή η βιομηχανία της παραπαιδείας που υπάρχει σήμερα.

Στις μέρες μας τα πράγματα είναι διαφορετικά. Υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, γιατί όλοι θεωρούν ότι πρέπει να πάνε στο πανεπιστήμιο για να έχουν ένα επιπλέον χαρτί (και μετά ούτε αυτό είναι αρκετό και θέλουν μεταπτυχιακό, διδακτορικό κλπ.).
Άτομα που άλλες εποχές δεν θα ενδιαφέρονταν καθόλου να δώσουν εισαγωγικές στο πανεπιστήμιο, τώρα επιδιώκουν να μπουν. Αυτό έχει οδηγήσει στο να μπαίνουν στις πανελλήνιες θέματα υψηλότερων απαιτήσεων σε σχέση με τα εφόδια που παίρνεις στην Γ' Λυκείου και γι' αυτό όλοι, μα όλοι αναγκάζονται να καλύψουν το γνωστικό κενό μέσω των φροντιστηρίων.

Ή θα πρέπει το κράτος να δημιουργήσει άλλες διεξόδους σε άτομα που δεν ενδιαφέρονται και τόσο να γίνουν επιστήμονες, ώστε να μειωθεί ο αριθμός των υποψηφίων, ή αναγκαστικά, θα πρέπει να το πάρει απόφαση ότι ανεβάζοντας τον πήχη των εισαγωγικών εξετάσεων μετατρέπει την Γ' Λυκείου σε προπαρασκευαστική χρονιά για το πανεπιστήμιο και οφείλει να προσφέρει το ίδιο τις απαραίτητες γνώσεις στους μαθητές και όχι να προϋποθέτει ότι ένα μέρος της δουλειάς θα την κάνει το φροντιστήριο. Γιατί κατά τη γνώμη μου είναι αδιανόητο ακόμα και ο καλός μαθητής να χρειάζεται να κάνει φροντιστήριο, για να περάσει στο επόμενο επίπεδο.

......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5694
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #26 στις: Φεβρουάριος 09, 2020, 07:37:27 μμ »
apri Και μόνον ότι θεωρείς πως εσύ γνωρίζεις καλύτερα τι ήταν το... σωστό και το... πρέπον για τον Einstein απ' τον ίδιο τον... Einstein πραγματικά με ξεπερνά. Και για να το στηρίξεις αρχίζεις τις λογικές κακοτοπιές του τύπου "και καλά του έκαναν (!!!???)", "δεν ήξερε την τύφλα του (!!!???)" και λοιπές αυθαιρεσίες μπας κι αντικρούσεις τ' αναντίρρητο και λεχθέν υπό του ιδίου σε πρεσβύτερη ηλικία: "Αυτό που κατάφερε το σχολειό ήταν για ένα χρόνο να μου νεκρώσει κάθε δυνατότητα παραγωγικής σκέψης. Ευτυχώς δεν πέτυχε το στόχο του διά των τυραννικών εξετάσεων σ' αλλότρια αντικείμενα να με νεκρώσει διά παντός.".


Δεν λέω αυθαιρεσίες. Το ότι δεν ήξερε τα βασικά για τα συγκεκριμένα αντικείμενα πιστοποιήθηκε στις εξετάσεις του πανεπιστημίου, όχι από εμένα. Οι ίδιοι καθηγητές που του επέτρεψαν μετά να παρακολουθήσει, οι ίδιοι έκριναν σωστό και πρέπον ότι δεν έπρεπε να το κάνει χωρίς να έχει αποκτήσει εγκύκλιο παιδεία. Είναι βασική αρχή του εκπαιδευτικού συστήματος σε όλον τον κόσμο. Αν ο ίδιος ένιωσε καταπίεση διαβάζοντας αυτά τα αντικείμενα, ίσως να έχει σχέση με τον τρόπο που διδάσκονταν στο σχολείο, ίσως και με τη δική του αδιαφορία γι' αυτά. Πάντως, είναι άσχετο με το αν έπρεπε να αποκτήσει ως μαθητής γενική παιδεία, πριν πάει στο πανεπιστήμιο.
Το ότι ήταν δε ιδιοφυία στη φυσική δεν σημαίνει ότι είναι υπεράνω κριτικής και ότι είναι αλαζονικό να μη συμφωνείς με κάποιες επιλογές του.


Θα πρότεινα, λοιπόν, λιγότερη οίηση παντογνώστου apri (ίδιον του νεοέλληνος τούτο) και να μη χρησιμοποιείς αντεπιστημονικά την ψυχολογία στις κρίσεις σου απάνου σ' ανθρώπους με τέτοια καφενειακή ευκολία.

Δεν δήλωσα ποτέ παντογνώστρια. Αντιθέτως, πιστεύω ότι η διαδικασία της μάθησης δεν τελειώνει ποτέ και δεν μπορεί να περιοριστεί. Όταν περιορίζεται, αρχίζει η δοκησισοφία.



Και κάτι ακόμη. Άλλο πράγμα η εγκύκλιος μάθηση κι άλλο οι εξετάσεις. Ο μαθητής θα διδαχθεί και Λογοτεχνία και Φιλοσοφία μα άμα θέλει να γίνει γιατρός θα διαγωνιστεί σε Βιολογία και Φυσιολογία. Αλλιώς διαλέγεις υποψήφιο χειρουργό έναν άριστο ελληνιστή με μέτριες ως στοιχειώδεις γνώσεις ανατομίας.

Δεν διαφωνώ καθόλου. Αλλά η εγκύκλιος μάθηση είναι προαπαιτούμενο. Δεν είναι δυνατόν κάποιος επειδή θα ασχοληθεί με τη λογοτεχνία, να μην ξέρει προπαίδεια. Ούτε επειδή κάποιος θα γίνει φυσικός, να μην μπορεί να εκφράσει με ειρμό τις σκέψεις του. Αν έχει κάποιες βάσεις στην παιδεία του, μετά βεβαίως οι εξετάσεις του για να αποκτήσει επιστημονική ειδίκευση θα πρέπει να αφορούν συναφή αντικείμενα.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2885
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Μείωση του 7ωρου στη Γ λυκείου
« Απάντηση #27 στις: Φεβρουάριος 09, 2020, 08:00:53 μμ »
Εκόντεψε να χαθεί το ταλέντο του για την εξετασιομανία άλλων, ξένων προς την επιστήμη, αντικειμένων. Εσύ μπορεί να θεωρείς πως δε θα χάναμε και τίποτις αν εξέλιπε ο Αϊνστάιν απ' τον επιστημονικό χάρτη των φυσικών. Έχω αλλιώτικη γνώμη, όμως, καθώς δε θέλω να μένουμε (ιδιοτροπία μου πες) με τη Φυσική καθηλωμένη στο Μεσαίωνα. Η φυσική τα μαθηματικά η χημεία δεν είναι νεκρές γλώσσες που τις μελετούμε ταριχευμένες εδώ και δεκάδες αιώνες. Μάλιστα η εξετασιομανία σκότωσε και τ' Αρχαία Ελληνικά αφού αντίς το βάρος να πέφτει στην ουσία, στο περιεχόμενο πέφτει στις γραμματικές και στα συντακτικά. Αλλά δεν το προχωρώ το τελευταίο περαιτέρω, γιατί μπαίνω και σ' άλλα χωράφια και δε με κρίνω ικανό γι' αυτό. Αφήνω τα περισπούδαστα γι' άλλους ευφυέστερους. Κλείνω μόνο με δυο στίχους του Μαβίλη. Όσοι σκανδαλιστούν ας τους αγνοήσουν.

"Με γενικές απόλυτες κι ισόκωλα
αντίς να πάμε ομπρός
πάμε πισόκωλα."
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 09, 2020, 08:03:58 μμ από Leon21 »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159610
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 418
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 372
Σύνολο: 373

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.073 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.