*

Αποστολέας Θέμα: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων  (Αναγνώστηκε 34188 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος mariefrance

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 564
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #84 στις: Φεβρουαρίου 19, 2021, 03:44:50 pm »
Ο καθένας μπορεί να παπαγαλίζει και ανοησίες περί καλού καπιταλισμού εν έτει 2021, αλλά αυτό δεν έχει να κάνει.

Επί της ουσίας, οι δικές σου προτάσεις επί του θέματος της "αξιολόγησης" που έφερε το υπουργείο, που θα αντισταθμίζουν την ανυπαρξία - κατ' εσένα - προτάσεων από ΟΛΜΕ κλπ, ποιες είναι; Έχεις προτάσεις; Αν ναι, θέλεις να τις μοιραστείς εδώ;

Συμφωνώ, το τι είναι ανοησία και τι όχι είναι καθαρά υποκειμενικό.

Επί της ουσίας,  φυσικά και θέλω να μοιραστώ τις απόψεις μου εδώ. Συμφωνώ με τις προτάσεις των Διευθυντών Ηρακλείου Κρήτης: https://www.esos.gr/arthra/71664/protasi-59-dieythynton-gymnasion-kai-lykeion-toy-n-irakleioy-gia-tin-axiologisi

1. Αναστολή υλοποίησης της αξιολόγησης για το διάστημα, Φεβρουάριος – Ιούνιος 2021, είναι γελοίο να καιγόμαστε με πανδημία και να ασχολούμαστε με αξιολόγηση

2.Κατάργηση της εξωτερικής αξιολόγησης

3. Υιοθέτηση ενός μοντέλου – μεθόδου Προγραμματισμού, προκειμένου η εσωτερική αυτο-αξιολόγηση να αποκτήσει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, τέτοια που ταιριάζουν σε οργανισμούς δυναμικούς, όπως είναι μια Σχολική Μονάδα. Θα πρέπει όμως να δίνεται η δυνατότητα οι παράμετροι αυτές να τροποποιούνται και να προσαρμόζονται στις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε Σχολικής Μονάδας, παραμένοντας ταυτόχρονα ανοικτές σε καινοτόμες ιδέες.

4. Διαδικασία εσωτερικής αξιολόγησης με στοχοθεσία για κάθε σχολική μονάδα σε βάση τριετούς σχεδιασμού.

5.Πιλοτική εφαρμογή τριετούς διάρκειας, ώστε να υπάρξει ο απαιτούμενος συντονισμός και η αφομοίωση, επιμόρφωση επί της μεθόδου αυτοαξιολόγησης (προγραμματισμός, σχέδια δράσης, κτλ)

6.Η πλατφόρμα του Σχολικού Δικτύου μπορεί να συμπληρώνεται σε ετήσια βάση και να αποτυπώνει τον Προγραμματισμό και την υλοποίηση κάθε σχολικής Μονάδας.

7. Η αποτίμηση για να έχει ουσία και περιεχόμενο πρέπει να είναι περιγραφική


Αυτές είναι προτάσεις σοβαρές,  κατά τη γνώμη μου.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 19, 2021, 04:05:00 pm από mariefrance »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:05:42 »

Αποσυνδεδεμένος Debaser

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 232
  • Φύλο: Άντρας
  • Κάθε στιγμή είναι μια υπέροχη ευκαιρία...
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #85 στις: Φεβρουαρίου 19, 2021, 09:17:02 pm »
Είναι θετικό που μετά από πολλές σελίδες αναρτήσεων (οι περισσότερες παράπονα, "δεν", "όχι" και -κομματικούς- χαρακτηρισμούς), έχουμε ένα κείμενο προτάσεων ως βάση για να εμπλουτίσουμε με τις δικές μας. Θα προσπαθήσω και εγώ να καταθέσω τις δικές μου:

1. Αναστολή υλοποίησης της αξιολόγησης για το διάστημα, Φεβρουάριος – Ιούνιος 2021 και αξιοποίηση του διαστήματος αυτού στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση σχολικών μονάδων. Σημειωτέον πως, η επιμόρφωση δεν πρέπει να είναι κατάρτιση/πληροφόρηση επί των διαδικασιών έτσι όπως έχουν σχεδιαστεί αλλά να προηγηθεί διάλογος με τους εκπαιδευτικούς για συνδιαμόρφωση κριτηρίων και διαδικασιών.

2. Δεν υποστηρίζω την κατάργηση της εξωτερικής αξιολόγησης γιατί πιστεύω πως, με σωστή εφαρμογή της, προσδίδει έναν τόνο αντικειμενικότητας και θεραπεύει τις όποιες συντεχνιακές η/και κουμπαρίστικες κουτοπονηριές. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να προσθέσω πως ο εξωτερικός αξιολογητής θα πρέπει να έχει φυσική παρουσία στις σχολικές μονάδες (πρόταση του nickitol) αλλά όχι με το ρόλο του επιθεωρητή αλλά του συμβούλου. Ακόμα καλύτερα, ο εξωτερικός αξιολογητής να προέρχεται από καινούριο και ανεξάρτητο φορέα, στελεχωμένο από δίκαιη (ίση;) κατανομή εκπροσώπων του υπουργείου, εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών.

3. "Υιοθέτηση ενός μοντέλου – μεθόδου Προγραμματισμού, προκειμένου η εσωτερική αυτο-αξιολόγηση να αποκτήσει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, τέτοια που ταιριάζουν σε οργανισμούς δυναμικούς, όπως είναι μια Σχολική Μονάδα. Θα πρέπει όμως να δίνεται η δυνατότητα οι παράμετροι αυτοί να τροποποιούνται και να προσαρμόζονται στις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε Σχολικής Μονάδας, παραμένοντας ταυτόχρονα ανοικτές σε καινοτόμες ιδέες". Επ' αυτού, είναι το περιεχόμενο της υποσημείωσής μου στο 1.

4. "Διαδικασία εσωτερικής αξιολόγησης με στοχοθεσία για κάθε σχολική μονάδα σε βάση τριετούς σχεδιασμού". Σαφώς και είμαι υπέρ της στοχοθεσίας για κάθε σχολική μονάδα ξεχωριστά αλλά ο σχεδιασμός θα πρέπει να είναι και μεσο/μακροπρόθεσμος (βλ. τριετής) αλλά και βραχυπρόθεσμος. Άλλο η στοχοθεσία επί λειτουργικών στόχων και άλλο επί θεσμικών.

5. "Πιλοτική εφαρμογή τριετούς διάρκειας, ώστε να υπάρξει ο απαιτούμενος συντονισμός και η αφομοίωση, επιμόρφωση επί της μεθόδου αυτοαξιολόγησης (προγραμματισμός, σχέδια δράσης, κτλ)". Πιλοτική εφαρμογή, σίγουρα ναι. Τριετούς διάρκειας όχι βάσει των όσων ανέφερα στο 4. Η αξιολόγηση είναι μία διαρκής αναστοχαστική διαδικασία.

6. "Η πλατφόρμα του Σχολικού Δικτύου μπορεί να συμπληρώνεται σε ετήσια βάση και να αποτυπώνει τον Προγραμματισμό και την υλοποίηση κάθε σχολικής Μονάδας". Η παρούσα πρόταση προσφέρει επί της διαδικασίας αλλά όχι επί της ουσίας. Υπάρχουν πολλές παθογένειες στο ΠΣΔ ή/και άλλα ζητήματα μηχανογράφησης/υποδομών/υποστήριξης που πρέπει να θεραπευτούν πρώτα.

7. Η αποτίμηση για να έχει ουσία και περιεχόμενο πρέπει να είναι περιγραφική. Σαφώς και η περιγραφική αξιολόγηση είναι απαραίτητη αλλά, σε κεντρικό επίπεδο είναι αναγκαία η ποσοτικοποίηση. Αυτό με οδηγεί στο 8 (όλες από εδώ και κάτω, συνδέονται με την 1).

8. Διαμόρφωση ρουμπρίκας/σχάρας παρατήρησης η οποία αποτυπώνει την αντιστοιχία περιγραφικών κριτηρίων με αριθμητική κλίμακα.

9. Διαφάνεια στην αλυσίδα των ενεργειών που πρόκειται να λάβουν χώρα και από ποιους, με αναλυτική περιγραφή, αιτιολόγηση και σύμφωνη γνώμη του εκπαιδευτικού σώματος.

10. Φροντίδα ώστε οι συμμετέχοντες στην όποια διαδικασία να έχουν ώρες (εντός του προβλεπόμενου διδακτικού ωραρίου ή εκτός αλλά με πρόσθετα κίνητρα -π.χ. αμοιβή- ώστε να μην οδηγηθούν σε burnout). Με άλλα λόγια, εξορθολογισμός του ποιοι και πότε.

Θα ήθελα να σας παρακαλέσω, εφεξής, να συνομιλούμε με επιχειρήματα και προτάσεις. Όχι άλλος αντίλογος για τον αντίλογο, διατύπωση ανησυχιών ως νομοτελειακή κατάληξη και χαρακτηρισμούς κομματικούς ή/και επί προσωπικού. Αν κάποιος θέλει να ξεσπάσει, ανθρώπινο, δεκτό, ας φτιάξει άλλο θέμα (π.χ. καφενές).
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 19, 2021, 09:46:20 pm από Debaser »
Τα άτομα που δεν κοιμούνται καλά είναι, λιγότερο ή περισσότερο, ένοχα. Το φταίξιμό τους είναι πως αναγκάζουνε τη νύχτα να είναι παρούσα... (Maurice Blanchot)

https://www.youtube.com/watch?v=VDsPU-EEFrU

Αποσυνδεδεμένος ernesto

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 596
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #86 στις: Φεβρουαρίου 19, 2021, 09:39:38 pm »
Αξιολόγηση: 27 ερωτήσεις και απαντήσεις για την αξιολόγηση δημοσιεύει η ΕΑΚ-Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Κορινθίας (Αγωνιστικές Παρεμβάσεις - ΑΡΕΝ - Ανένταχτοι).

Αναλυτικά οι πιο συχνές ερωτήσεις των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση και τι απαντά η ΕΑΚ:

Κάποια στιγμή δεν θα περάσει έτσι κι αλλιώς η Αξιολόγηση;

Από το 1981 που καταργήθηκε ο Επιθεωρητισμός, οι Κυβερνήσεις προσπαθούν αλλά δεν το περνάνε γιατί συναντάνε πάντα μεγάλη Αντίσταση από τους μάχιμους εκπαιδευτικούς.

Είμαστε ευχαριστημένοι με την τωρινή κατάσταση; Δεν πρέπει κάποια στιγμή κι εμείς να αξιολογηθούμε;

Την τωρινή κατάσταση ποιος την έφερε;;; Ποιος ευθύνεται για την υποχρηματοδότηση των σχολείων, την έλλειψη προσωπικού κι αδιοριστία, τις άθλιες υλικοτεχνικές υποδομές, τα αντιδραστικά προγράμματα σπουδών, την έλλειψη επιμόρφωσης; Οι εκπαιδευτικοί; Η Κυβέρνηση δεν έχει σκοπό να “βελτιώσει” την κατάσταση γιατί αυτό απαιτεί ρήξη με την παιδεία της αγοράς και φυσικά λεφτά. Η Αξιολόγηση αθωώνει τις πολιτικές όλων των κυβερνήσεων που μας έφεραν εδώ που είμαστε και ρίχνει τις ευθύνες για την κατάσταση της δημόσιας εκπαίδευσης σε εμάς. Πρακτικά θα αποτελέσει άλλον ένα βούρδουλα πάνω μας που θα κραδαίνει η εκάστοτε Διοίκηση: ο Διευθυντής / Συντονιστής / Προϊστάμενος θα μπορεί να μας πιέζει πιο εύκολα απειλώντας μας με την Αξιολόγηση.

Μα γιατί επιμένουν τόσο πολύ όλες οι Κυβερνήσεις;;; Τι θέλουν να πετύχουν;

Δεν είναι τυχαίο ότι η αξιολόγηση αποτελεί την αιχμή του δόρατος για κάθε νεοφιλελεύθερη “μεταρρύθμιση” σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο ΟΟΣΑ την απαιτεί εδώ και χρόνια. Η Αξιολόγηση θα τους επιτρέψει να έχουν μεγαλύτερο έλεγχο πάνω μας εργασιακά και παιδαγωγικά. Η Κυβέρνηση και η Διοίκηση θα μπορούν να μας χειραγωγούν πιο εύκολα (και να κάνουν και κάνα βυσματάκι…). Θα κατηγοριοποιήσει τα σχολεία σε καλά και κακά. Και θα μπορέσει να περάσει πιο εύκολα κι όλα τα άλλα (μείωση μισθών, αύξηση ωραρίου, πέρασμά μας στους Δήμους, κ.ά.). Τελικός τους στόχος (όπως έχει αποδείξει πολλές φορές η Υπουργός Παιδείας) είναι να διαλύσουν το δημόσιο σχολείο και να ανοίξουν τον δρόμο στους ιδιώτες.

Θα είναι «αντικειμενική» η Αξιολόγηση;;;

Χαχαχαχα!!! Πιστεύει κανείς στα σοβαρά ότι η Κυβέρνηση που διόρισε μέσα στον Αύγουστο σε μια βδομάδα νέους ΔΙΔΕ, χωρίς Κρίσεις, θα κάνει «αντικειμενική» αξιολόγηση;

Τα στελέχη (Διευθυντές, Συντονιστές, κ.ά.) γιατί επιμένουν τόσο πολύ;;;

Κάποιοι πιθανώς το κάνουν για την επαγγελματική τους ανέλιξη, άλλοι για να φανούν αρεστοί στους από πάνω, άλλοι γιατί φοβούνται, ενώ υπάρχουν και κάποιοι που, κάπως «ρομαντικά», πιστεύουν ότι θα βελτιωθεί κάτι. Υπάρχουν όμως κι αυτοί που το θέλουν γιατί ξέρουν ότι θα αυξηθεί η εξουσία τους πάνω στους εκπαιδευτικούς.

Είμαι διευθυντής/ υποδιευθυντής, δεν την θέλω την Αξιολόγηση αλλά φοβάμαι.

Και δεν φοβάσαι τη μεγαλύτερη ευθύνη, τη συνεχή πίεση από πάνω, τον τεράστιο φόρτο εργασίας και βέβαια τον κίνδυνο μηνύσεων από θιγόμενους συναδέλφους στη διαδικασία της Αξιολόγησης;;;

Η αξιολόγηση θα είναι εσωτερική μόνο; Μια βαρετή ρουτίνα; Να μπω τώρα και βλέπουμε; Ίσως την γλιτώσω…

Στην αρχή θα ξεκινήσουν με διάφορα, υποτίθεται, αθώα και γραφειοκρατικά σενάρια, δράσεις και ομάδες. Μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς θα πρέπει να “βαθμολογήσουμε” τη λειτουργία του σχολείου μας, σε ένα σωρό θεματικούς άξονες με κλίμακα 1-4. Τον Ιούλιο θα γίνει η εξωτερική αξιολόγηση του σχολείου από τον Συντονιστή και το ΠΕΚΕΣ σε κλίμακα 1-10. Κάθε σχολείο θα έχει τον βαθμό του! Δημόσια! Κανείς δεν θα την γλιτώσει... Αφού μας βάλουν στο παιχνίδι και δημιουργήσουν την πολυπόθητη “κουλτούρα αξιολόγησης” τότε θα έρθει τον Σεπτέμβρη η σκληρή ατομική.

Και αυτοί που «δεν δουλεύουν»; Τι θα γίνει με αυτούς;

Δυστυχώς, αυτοί (ελάχιστοι) υπάρχουν σε όλους τους χώρους. Το σημερινό πλαίσιο αρκεί για να αντιμετωπιστούν τέτοια φαινόμενα που μας δυσφημούν. Τίποτα δεν θα αλλάξει. Τα κομματικά γραφεία να είναι καλά....

Ποιος θα είναι ο εξωτερικός αξιολογητής;

Την εξωτερική αξιολόγηση αναλαμβάνει ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου για την κάθε σχολική μονάδα, το ΠΕΚΕΣ σε επίπεδο περιφέρειας και η ΑΔΙΠΠΔΕ σε εθνικό επίπεδο.

Οι γονείς τι ρόλο θα παίζουν;

Ακόμη είναι ασαφές αλλά από τις προηγούμενες προσπάθειες φαίνεται ότι θα μπορούν να έχουν μεγαλύτερο ρόλο μέσα στην τάξη και στη δουλειά μας (αν και αργότερα κι αυτοί θα πληγούν καθώς το σχολείο του παιδιού τους θα κινδυνεύει με κλείσιμο.

Πόση δουλειά απαιτείται για τη διαδικασία αυτοαξιολογησης;

Πολλή! Συνεχής και ανούσια γραφειοκρατία, δείκτες, τεκμηρίωση, συνεδριάσεις για να γράψουμε στο τέλος ότι έχουμε προβλήματα, για τα οποία οι ευθύνες μας ως εκπαιδευτικοί είναι ελάχιστη σε σχέση με του επίσημου κράτους και της πολιτικής υποβάθμισης που ακολουθείται χρόνια τώρα.

Τι μπορεί να κερδίσει το σχολείο μου; Τι εγώ;

Τίποτε, απλά θα χάσει, καθώς θα μπει σε μια ατελείωτη διαδικασία χρονοβόρα, ανταγωνιστική, με μικρή παιδαγωγική ελευθερία και που εν τέλει θα αναλάβουμε να φορτωθούμε όλη την ευθύνη πάνω μας για όλα τα στραβά.

Τα αποτελέσματα θα είναι δημόσια;

« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 19, 2021, 09:41:25 pm από ernesto »

Αποσυνδεδεμένος ernie

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 598
  • Φύλο: Άντρας
  • gunga galunga
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #87 στις: Φεβρουαρίου 19, 2021, 10:19:10 pm »
Το 10 είναι το πιο ωραίο, επειδή πρώτον μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι και δεύτερον (και μακράν σημαντικότερον) επειδή θυμίζει την προηγούμενη επιδιωκόμενη αξιολόγηση η οποία άφηνε υπαινιγμούς περί μερικής αποκατάστασης της (τότε πρόσφατης) γενναίας μείωσης έως 40+% επί των ετήσιων αποδοχών που υπέστησαν κάποιοι εξ ημών.

Προ της ένταξης στο ενιαίο δε (να μου επιτραπεί το stream of consciousness), το βασικό επιχείρημα κάμψης των αντιστάσεων ήτο κάτι κατά μήκος τούτων των γραμμών…
«…
αν βγούμε από την κρίση σε λιγότερο από 100 χρόνια, εμένα να μην με λένε ernie

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:05:42 »

nickitol

  • Επισκέπτης
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #88 στις: Φεβρουαρίου 19, 2021, 10:30:05 pm »

2.Κατάργηση της εξωτερικής αξιολόγησης

Χωρίς ενιαία εξωτερική αξιολόγηση από  φορέα του υπουργείου Παιδείας -  το οποίο έχει την ευθύνη λειτουργίας σχολικών μονάδων - με κατάλληλες αρμοδιότητες, σύνθεση, εκπαίδευση και γνώση,  είναι σαν να μην υπάρχει αξιολόγηση.

Οι διευθυντές στα  δημόσια σχολεία δεν είναι  ανεξαρτητοι, ούτε έχουν διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια όπως στα ιδιιωτικά σχολεία, όπου  ο κάθε ιδιοκτητης λειτουργεί με τους δικους τους εσωτερικούς κανόνες αξιολόγησης για να είναι ανταγωνιστικά, να εχουν καλο ονομα και να προσελκυουν μαθητές.

Εαν οι 59 Διευθυντές Γυμνασίων/Λυκείων  στην Κρήτη συμφωνούν ότι οι προτάσεις τους για την εσωτερική και μόνο αξιολόγηση, εχουν σκοπό τη  βελτιωση, με ποιά λογική θεωρούν ότι οι άλλοι, αυτοί   της εξωτερικής αξιολογησης- και κατ επεκταση το υπουργειο- θα είναι αναγκαστικά οι κακοί και σαν τέτοιοι θα έχουν κατ ανάγκην κακούς σκοπούς και όχι την βελτίωση των σχολικων μονάδων  στο μυαλό τους.
Γιατί εγώ να θεωρησω ότι αυτοί  εχουν τη βελτιωση στο μυαλό τους και οχι αυτοί που θελουν την αξιολογηση?
Από τη στιγμή που αμφισβητείται η προαίρεση του υπουργείου,  εύκολα συμπεραίνει κανείς ότι απορρίπτεται εκ μερους τους  η αξιολόγηση.
Τα δε υπόλοιπα,  ότι προτεινουν  οι διευθυντές να συντάσσουμε  περιγραφικά διάφορα μη ποσοτικοποιημένα πραγματα κλπ, είναι αοριστίες .

Γιατί δεν κάνουν πρόταση όλοι μαζι,οι 59 διευθυντες,  οι ΟΛΜΕ, η ΟΙΕΛΕ κλπ  για διακομματική επιτροπή του υπ Παιδείας, η οποία να συζητήσει και να συμφωνησει επί βασικών θεμάτων της εκπαίδευσης, ώστε να μην αλλάζουν τα πάντα καθε φορά που εναλλάσονται τα κόμματα στην κυβέρνηση; Η εκπαιδευση ειναι των παιδιων μας δεν ειναι τσιφλίκι ουτε της ΟΛΜΕ, ουτε της ΟΙΕΛΕ ούτε των κομματων.
Αυτά που ειναι δικα τους κατορθωματα ειναι τα χαλια τους στην εκπαιδευση. Και των κομματων και της ΟΛΜΕ και ολων οσων εμπλεκονται.

Οπως έχω πει, δεν είναι  η  αξιολόγηση των σχολικών μονάδων η οποία από μόνη της θα επιφέρει αποτελέσματα, όπως ούτε μονο η επιπλέον χρηματοδότηση, ούτε η κάλυψη των κενών. Ακόμη και ολα αυτά να υπήρχαν άφθονα,  πάλι θα έπρεπε να διαπιστωθεί μέσω της αξιολόγησης εάν και κατα πόσο λειτουργούν σύμφωνα με το σχεδιασμό. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος ούτε είμαστε κοινωνία αγγέλων.


** Με  μανιφεστα σαν τα παραπάνω η Ελλάδα εχει μεινει αιωνες πισω.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 19, 2021, 10:53:44 pm από nickitol »

Αποσυνδεδεμένος Debaser

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 232
  • Φύλο: Άντρας
  • Κάθε στιγμή είναι μια υπέροχη ευκαιρία...
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #89 στις: Φεβρουαρίου 19, 2021, 11:01:06 pm »
Το 10 είναι το πιο ωραίο, επειδή πρώτον μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι και δεύτερον (και μακράν σημαντικότερον) επειδή θυμίζει την προηγούμενη επιδιωκόμενη αξιολόγηση η οποία άφηνε υπαινιγμούς περί μερικής αποκατάστασης της (τότε πρόσφατης) γενναίας μείωσης έως 40+% επί των ετήσιων αποδοχών που υπέστησαν κάποιοι εξ ημών.

Προ της ένταξης στο ενιαίο δε (να μου επιτραπεί το stream of consciousness), το βασικό επιχείρημα κάμψης των αντιστάσεων ήτο κάτι κατά μήκος τούτων των γραμμών…
«…
Τα άτομα που δεν κοιμούνται καλά είναι, λιγότερο ή περισσότερο, ένοχα. Το φταίξιμό τους είναι πως αναγκάζουνε τη νύχτα να είναι παρούσα... (Maurice Blanchot)

https://www.youtube.com/watch?v=VDsPU-EEFrU

Αποσυνδεδεμένος ernie

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 598
  • Φύλο: Άντρας
  • gunga galunga
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #90 στις: Φεβρουαρίου 19, 2021, 11:39:53 pm »
Τι να μετρήσουμε αγαπητέ;
πώς μετράται τι έμαθε ένα παιδί (ή όχι παιδί) αυστηρά από τις 11 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 14 Ιουνίου;
πως ξεχωρίζεις από ποιόν ακριβώς το έμαθε;
πως εκτιμάς με ποια μέθοδο από αυτές στις οποίες εκτέθηκε το έμαθε τελικά;
πως συνυπολογίζεις στην εξίσωση την έμφυτη ικανότητα κάποιων παιδιών σε κάποια αντικείμενα και την έμφυτη αποστροφή κάποιων άλλων;
Είτε χρειάζεται ένας αλγόριθμος γύρω στο ένα χιλιόμετρο, είτε έφεραν κάποια ειδική ζυγαριά από τα εξωτερικά που τα μετράνε όλα αυτά στους μαθητές και βγάζουν ακριβώς το βαθμό ικανότητας του εκπαιδευτικού και δεν μας το λένε. 
αν βγούμε από την κρίση σε λιγότερο από 100 χρόνια, εμένα να μην με λένε ernie

Αποσυνδεδεμένος Debaser

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 232
  • Φύλο: Άντρας
  • Κάθε στιγμή είναι μια υπέροχη ευκαιρία...
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #91 στις: Φεβρουαρίου 20, 2021, 12:02:29 am »
Τι να μετρήσουμε αγαπητέ;
πώς μετράται τι έμαθε ένα παιδί (ή όχι παιδί) αυστηρά από τις 11 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 14 Ιουνίου;
πως ξεχωρίζεις από ποιόν ακριβώς το έμαθε;
πως εκτιμάς με ποια μέθοδο από αυτές στις οποίες εκτέθηκε το έμαθε τελικά;
πως συνυπολογίζεις στην εξίσωση την έμφυτη ικανότητα κάποιων παιδιών σε κάποια αντικείμενα και την έμφυτη αποστροφή κάποιων άλλων;
Είτε χρειάζεται ένας αλγόριθμος γύρω στο ένα χιλιόμετρο, είτε έφεραν κάποια ειδική ζυγαριά από τα εξωτερικά που τα μετράνε όλα αυτά στους μαθητές και βγάζουν ακριβώς το βαθμό ικανότητας του εκπαιδευτικού και δεν μας το λένε.

Διαβάζω και ξαναδιαβάζω τις αναρτήσεις μου (και τις προτάσεις και τις ερωτήσεις που σου κάνω στη προηγούμενή μου ανάρτηση) και δε μπορώ να εντοπίσω κάποιο από τα ρήματα που χρησιμοποιείς για να αναρωτηθείς (ρητορικά). Φαντάζομαι αναφέρεσαι στο "μέτρημα" της αξιολόγησης. Για το χρονικό διάστημα, αναφέρομαι στην 1. Για τα υπόλοιπα θέματα που ενυπάρχουν στα ρητορικά αυτά ερωτήματα, να δεχθώ πως είναι και αυτά αντικείμενα προς συμπερίληψη στις 3, 4 και 8. Ο αλγόριθμος, αν αναφέρεσαι στο σύστημα αξιολόγησης, ας είναι και 10 χλμ, φτάνει να είναι βέλτιστος και πλήρης. Ο βαθμός ικανότητας του εκπαιδευτικού, αφορά επόμενη φάση αξιολόγησης.

Επί των προτάσεων (6 αναρτήσεις πάνω) ή επί των ερωτήσεών μου προς εσένα (προηγούμενη ανάρτηση);
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 20, 2021, 12:06:41 am από Debaser »
Τα άτομα που δεν κοιμούνται καλά είναι, λιγότερο ή περισσότερο, ένοχα. Το φταίξιμό τους είναι πως αναγκάζουνε τη νύχτα να είναι παρούσα... (Maurice Blanchot)

https://www.youtube.com/watch?v=VDsPU-EEFrU

Αποσυνδεδεμένος blueswire

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 867
  • Φύλο: Άντρας
  • carpe diem
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #92 στις: Φεβρουαρίου 20, 2021, 12:36:28 am »
έγινε συνέλευση σε κάποιο σχολείο? και τι έκαναν οι περισσότεροι συνάδελφοι?

Αποσυνδεδεμένος trust no one

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5240
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ86 (ΠΕ19)
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #93 στις: Φεβρουαρίου 20, 2021, 12:41:44 am »
έγινε συνέλευση σε κάποιο σχολείο? και τι έκαναν οι περισσότεροι συνάδελφοι?

Εδώ που είμαι εγώ (πρωτοβάθμια) αν όχι όλα τα σχολεία, τα περισσότερα πάνε για απεργία/αποχή. Ακόμη κι αν αγνοήσουμε όλα τα άλλα, το να δημοσιεύονται όλα φόρα παρτίδα στην ιστοσελίδα του σχολείου, έχει κατά 99,9% σκοπό να μετακυλιστεί όλη η ευθύνη στους κακούς εκπαιδευτικούς που δεν πετυχαίνουν τους στόχους τους...

Αποσυνδεδεμένος sliver

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 894
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #94 στις: Φεβρουαρίου 20, 2021, 01:33:52 am »

1. Αναστολή υλοποίησης της αξιολόγησης για το διάστημα, Φεβρουάριος – Ιούνιος 2021 και αξιοποίηση του διαστήματος αυτού στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση σχολικών μονάδων. Σημειωτέον πως, η επιμόρφωση δεν πρέπει να είναι κατάρτιση/πληροφόρηση επί των διαδικασιών έτσι όπως έχουν σχεδιαστεί αλλά να προηγηθεί διάλογος με τους εκπαιδευτικούς για συνδιαμόρφωση κριτηρίων και διαδικασιών.


Εδω ακομα περιμενουμε την επιμορφωση για την εξ αποστασεως που υποτιθεται θα ξεκινουσε με το νεο ετος και ακομα στην αναμονη ειμαστε. Θα φτασει το καλοκαιρι, ακομα στην αναμονη θα μαστε και εσυ (καλοπροαιρετα) ζητας επιμορφωση το διαστημα Φεβρουαριος-Ιουνιος 2021;

Το Υπουργειο ειναι για γελια και για κλαματα μαζι....!
We are so many...

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4723
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #95 στις: Φεβρουαρίου 20, 2021, 08:07:15 am »
έγινε συνέλευση σε κάποιο σχολείο? και τι έκαναν οι περισσότεροι συνάδελφοι?

Συγκλήθηκε, αναβλήθηκε λόγω κακοκαιρίας (κλειστό σχολείο) για να ανασυνταχθεί ο διευθυντής διότι όλοι υπέγραψαν αποχή. Όχι συνειδητά όλοι, αλλά προφανώς αφού υπέγραψε η πλειοψηφία, οι 2-3 αμφίβολες δεν είχαν επιλογή. Αναμένουμε τώρα νέα σύγκληση γιατί ο διευθυντής θεωρεί ότι ακόμα κ αν απέχουμε, μπορούμε να συνεδριάσουμε για να το «συζητήσουμε».

Αποσυνδεδεμένος ernie

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 598
  • Φύλο: Άντρας
  • gunga galunga
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #96 στις: Φεβρουαρίου 20, 2021, 09:12:42 am »
debaser,

Μας είπες πώς θέλεις να αξιολογήσεις αλλά δεν μας είπες γιατί θέλεις να αξιολογήσεις, που φυσικά έχει άμεση σχέση με το πως.
Σε μία επιχείρηση θέλεις περισσότερους πελάτες, περισσότερα έσοδα, χαμηλό κόστος λειτουργίας, αποφυγή φορολογίας και δεν ξέρω τι άλλο, κάνεις αξιολόγηση για να βελτιώσεις κάποιον ή όλους αυτούς τους δείκτες και φυσικά, αν είναι δική σου, εξαιρείς τον εαυτό σου και τους συγγενείς σου.
Σε ένα σχολείο τι θέλεις;
Ας πάρουμε ένα ακραίο παράδειγμα, ας πούμε ότι θέλεις σχολεία που θα βγάζουν πιο ψηλά παιδιά κατά 10%.
Μπορείς να βάλεις στο πρόγραμμα περισσότερες ώρες μπάσκετ, μπορείς να ελέγχεις αν αυτές οι ώρες διδάσκονται όντως, μπορείς να ελέγχεις αν υπάρχουν στα σχολεία γήπεδα μπάσκετ και μπάλες, αν είναι σε εσωτερικούς χώρους ή αν είναι κυρίως σε εξωτερικούς και οι καιρικές συνθήκες οδηγούν στο να μη γίνεται π.χ. το 30% των ωρών,  μπορείς να συνυπολογίσεις τη διατροφή των μαθητών, να λάβεις υπόψη τη γενετική τους προδιάθεση να ψηλώσουν, το αν είναι ικανές οι ώρες που προσθέτεις να προκαλέσουν αύξηση στο ύψος των παιδιών και αν μπορεί να είναι στο ποσοστό που τη θέλεις,  μπορείς να ελέγχεις αυτό το δείκτη σε συνδυασμό π.χ. με την εκμάθηση άλλων αθλημάτων ή μπορείς να τον ελέγχεις απομονωμένο και μπορείς να παρακολουθήσεις χίλιους άλλους δείκτες για να καταλήξεις με όσο μεγαλύτερη ακρίβεια γίνεται στο γιατί φτάνουν ή δεν φτάνουν μετά από 6 ή 12 χρόνια τα παιδιά στο ύψος που έχεις βάλει ως στόχο.
Εναλλακτικά, μπορείς να μην ασχοληθείς με τίποτα από αυτά και να πεις «Τα αγόρια απόφοιτοι της Γ’ Λυκείου πρέπει να έχουν ύψος 1.80 (επειδή το λέει ο ΟΟΣΑ). Αφού το 30% είναι κάτω από αυτό το δείκτη, το 30% των γυμναστών χρειάζεται επιμόρφωση ή απόλυση ή μείωση μισθού ή μετάθεση» Και οι δύο τρόποι σκέψης μπορούν να βαφτιστούν αξιολόγηση και μάλιστα η δεύτερη λέγεται αξιολόγηση με παροχή κινήτρων. Και επιπρόσθετα, στην πολιτική και οι δύο τρόποι σκέψεις είναι σωστοί!

Θέλεις σχολεία που θα έχουν πιο ευτυχισμένα παιδιά;
Θέλεις σχολεία που θα βγάζουν πιο ισορροπημένους ενήλικες;
Θέλεις σχολεία που θα βγάζουν καλύτερους γιατρούς ή καλύτερους ηλεκτρολόγους;
Θέλεις σχολεία που θα βγάζουν λιγότερους γιατρούς γιατί δεν έχεις τι να τους κάνεις;
Θέλεις πιο φτηνά σχολεία, γενικώς;
Θέλεις να ρίξεις το κόστος μισθοδοσίας, ειδικώς;
Έχεις διαλέξει ένα παραγωγικό μοντέλο ως χώρα για την επόμενη 20ετία και θέλεις μετρήσεις για να προσαρμόσεις την εκπαίδευση προς εκείνη την κατεύθυνση;
Ποιο είναι το συγκεκριμένο πρόβλημα που έχεις εντοπίσει και θέλεις να διορθώσεις;
Πώς ορίζεται το τέλειο σχολείο απέναντι από το οποίο θα μετρηθούμε και θα ζυγιστούμε; 
αν βγούμε από την κρίση σε λιγότερο από 100 χρόνια, εμένα να μην με λένε ernie

nickitol

  • Επισκέπτης
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #97 στις: Φεβρουαρίου 20, 2021, 09:24:11 am »
... έχει κατά 99,9% σκοπό να μετακυλιστεί όλη η ευθύνη στους κακούς εκπαιδευτικούς που δεν πετυχαίνουν τους στόχους τους...

Αυτο πώς το γνωρίζεις;

Θεωρείς ότι ένα σχολείο μπορεί να μην ελέγχεται από κανέναν, να μη δίνει αναφορά πουθενά και ταυτόχρονα να διατηρεί υψηλά πρότυπα;
Και εάν ένα σχολείο δεν πετυχαίνει τους στοχους του θα πρέπει να παραμένει έτσι ες αεί;
Αυτό θα το αποφασίσει ο διευθυντής έτσι γενικώς και αορίστως επειδή κάτι σκέφτηκε εκεί που καθόταν;
Εάν δεν του δοθούν τα κατάλληλα εργαλεία, κανένας δεν πρόκειται να κάνει απολύτως τίποτα και κανενας δεν θα αισθανεται υποχρεωμένος να πράξει το οτιδήποτε - και σωστά- εάν δεν προβλέπεται.

Παιδιά, πρέπει κάποια στιγμή να κοιτάμε μπροστά και να μην σκεφτόμαστε με κριτήρια παρελθόντων δεκαετιών.

Ειδικά εάν αυτά τα κριτήρια αποδεδειγμένα είχαν σαν αποτέλεσμα η Ελλάδα να έχει το χειροτερο εκπαιδευτικό συστημα στην ΕΕ, την θεσμική, αξιακή, τεχνολογική , πολιτική και πολιτισμική απαξια συν τοις άλλοις.
Σε κανένα κράτος του κόσμου, στο οποίο δεν γίνεται πόλεμος και δεν γινονται φυλετικές συγκρούσεις,  δεν μετανάστευσε σχεδόν το 1/10 του πληθυσμού του για να βρει δουλειά, το δε υπόλοιπο να παραμένει με μισθούς της ταξεως των 400 ευρω, τα οποία, ειρήσθω εν παρόδω, δεν φτάνουν ούτε για το σουπερ μαρκετ!

Ειλικρινά μου προξενει τρομερή εντύπωση, ένας νέος άνθρωπος, μοντέρνος,  να έχει στο μυαλό του μεταπτυχιακά, , να έχει στο βιογραφικό του  εκπαιδευσεις στο εξωτερικό, να απαιτεί και να απολαμβάνει υψηλού επιπέδου τεχνολογια, μεταφορές κλπ και ταυτόχρονα όταν πρόκειται για τον χωρο από τον οποίο πληρωνεται και υποτίθεται ότι προσφέρει, να έχει μηδενικές απαιτήσεις βελτιωσης και εκσυγχρονισμού και να οχυρώνεται πίσω από το οπισθοδρομικο «καμία αλλαγή»
Να ισχυριζεται ότι  «λατρεύει την εκπαίδευση» αλλά να μην θέλει να βελτιωθεί αυτό που υποτίθεται ότι λατρεύει και ταυτόχρονα να παραμένει σιωπηρός στο γεγονός οτι τα παιδιά του σχολείου του  δίνουν πανελλήνιες με βαση αυτά που έμαθαν στο φροντιστηριο και οτι ο ίδιος στην ουσια αποτελεί για την κοινωνία διακοσμητικο στοιχείο σε ένα ακαλαίσθητο, αφιλόξενο και γεμάτο φοβικα σύνδρομα σχολείο, στο οποιο οι καθηγητές ουτε καλά καλα το μπουλινγκ δεν μπορουν να αντιμετωπίσουν το δε σχολειο να γινεται ερμαιο  καταληψιών, μικρπωλητων, εμπορων της εκπαιδευσης, με τους διευθυντες και τους καθηγητες να κοιτουν απλως ως απλοί θεατές.

Αυτά που διαβάζεις τώρα αγαπητή/ε συνάδελφε, η αμεσότητα και η ταχύτητα με την οποία φτάνουν σε σένα, δεν προέκυψαν από μια διαδικασία  στην οποία απουσιάζουν τα ποιοτικά πρότυπα.Εαν έχεις μάθει να ζητάς ποιότητα σε αυτά για τα οποία πληρώνεις, πρέπει να γνωρίζεις  ότι αντίστοιχα και οι άλλοι που πληρωνουν για εσένα ζητούν αντίστοιχη  ποιότητα, μην το ξεχνάς.

Αν θα περάσουν τα σχολεία σε Δημους, σε περιφερειες, αν ειναι υπευθυνος ο Μακρόν, η Μερκελ η ο Πουτιν λιγο ενδιαφερει τον κάθε γονιό ο οποόιος πληρώνει από αυτα που (δεν) έχει.
Αν φοβάμαι κάτι αυτο θα ηταν, σε συνδιασμό με άλλες διαδικασίες,  η αξιολόγηση να περάσει σε μη υποχρεωτική βάση με συνέπεια διάφορες σχολικές μονάδες να αυτοαπαξιωθουν.

Τελος στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και προκειμένου οι εκπαιδευτικοί ν αεπιδιδονται απροσκοπτα το εργο τους θα ΄ηταν καλύτερα  αντι να πληρωνονται χιλιαδες με ‘ανεργοι,  να γινουν προσλήψεις γραμματειακής υποστηριξης μόνιμου σε κάθε σχολείο προσωπικού.

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182559
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 617
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 5
Επισκέπτες: 578
Σύνολο: 583

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.053 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.