*

Αποστολέας Θέμα: Απορίες Φιλολογικών Μαθημάτων Λυκείου (varia)  (Αναγνώστηκε 52387 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Nepheli

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 54
    • Προφίλ
Απ: Απορίες Φιλολογικών Μαθημάτων Λυκείου (varia)
« Απάντηση #126 στις: Δεκέμβριος 12, 2009, 01:39:38 μμ »
Το ομαλά (επίρρημα) προσδιορίζει το "επιταχυνόμενη" (μετοχή) οπότε είναι επιρρηματικός προσδιορισμός του τρόπου. Πράγματι αν προσδιόριζε το "κίνηση" θα έπρεπε να ήταν "ομαλή" κι εκεί θα ήταν επιθετικός προσδιορισμός.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Απορίες Φιλολογικών Μαθημάτων Λυκείου (varia)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:35:43 »

Αποσυνδεδεμένος Nepheli

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 54
    • Προφίλ
Απ: Απορίες Φιλολογικών Μαθημάτων Λυκείου (varia)
« Απάντηση #127 στις: Δεκέμβριος 12, 2009, 01:41:43 μμ »
Πράγματι το "κίνηση" είναι ουσιαστικό αλλά ο επιθετικός προσδιορισμός θα ήταν η λέξη "ομαλή" που είναι είναι επίθετο. Σωστά το λέει ο amer

Αποσυνδεδεμένος koleygr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 216
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04.01
    • Προφίλ
Απ: Απορίες Φιλολογικών Μαθημάτων Λυκείου (varia)
« Απάντηση #128 στις: Δεκέμβριος 12, 2009, 01:43:16 μμ »
Ευχαριστώ πολύ :)

Αποσυνδεδεμένος Georgia s

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Γυναίκα
  • η παιδεία είναι θέμα εσωτερικού πολιτισμού
    • Προφίλ
Απ: Απορίες Φιλολογικών Μαθημάτων Λυκείου (varia)
« Απάντηση #129 στις: Δεκέμβριος 12, 2009, 03:23:21 μμ »
για να το καταλάβεις καλύτερα μπορείς να βάλεις στη θέση του "ομαλά" το επιρρ "ομαλώς" . έτσι φαίνεται πιο καθαρά πως είναι επιρρ προσδιορ τροπου στο επιταχυνόμενη που είναι μετοχή: δηλδή ευθύγραμμη κίνηση, ομαλώς επιταχυνόμενη.. ;)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Απορίες Φιλολογικών Μαθημάτων Λυκείου (varia)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:35:43 »

Αποσυνδεδεμένος dimstella

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1151
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Απορίες Φιλολογικών Μαθημάτων Λυκείου (varia)
« Απάντηση #130 στις: Δεκέμβριος 12, 2009, 03:31:39 μμ »
Στη φυσική υπάρχει ένα είδος κίνησης που λέγεται "Ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση"
Εξηγώ στους μαθητές μου οτι η λέξη "ομαλά" κολάει στο επιταχυνόμενη (άρα σταθερή επιτάχυνση)
Ωστόσο τους εξηγώ οτι αν προσδιόριζε το "κίνηση" θα ήταν "ομαλή" και όχι ομαλά...
Δέν ξέρω όμως να τους πώ αν είναι επιθετικός προσδιορισμός ή κάτι άλλο...
Άν μπορεί να βοηθήσει κάποιος φιλόλογος τον ευχαριστώ εκ των πρωτέρων...


το θέμα με έχει απασχολήσει κι εμένα (προ αμνημονεύτων ετών!)
Κατέληξα στο να επισημαίνω στους μαθητές οτι το "ομαλά" αναφέρεται στην κίνηση και όχι στην "ευθύγραμμη" βάζοντας κόμμα (το σημείο στίξης) και κάνοντας μια μικρή παύση.

Ευθύγραμμη, (παύση) ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση

Εναλλακτικά μπορείς να λες "ευθύγραμμη κίνηση,  ομαλά επιταχυνόμενη"

Νομίζω πως έτσι το πιάνουν το νόημα καλύτερα.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 12, 2009, 03:33:15 μμ από dimstella »

Αποσυνδεδεμένος koleygr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 216
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04.01
    • Προφίλ
Απ: Απορίες Φιλολογικών Μαθημάτων Λυκείου (varia)
« Απάντηση #131 στις: Δεκέμβριος 12, 2009, 03:42:35 μμ »
Στη φυσική υπάρχει ένα είδος κίνησης που λέγεται "Ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση"
Εξηγώ στους μαθητές μου οτι η λέξη "ομαλά" κολάει στο επιταχυνόμενη (άρα σταθερή επιτάχυνση)
Ωστόσο τους εξηγώ οτι αν προσδιόριζε το "κίνηση" θα ήταν "ομαλή" και όχι ομαλά...
Δέν ξέρω όμως να τους πώ αν είναι επιθετικός προσδιορισμός ή κάτι άλλο...
Άν μπορεί να βοηθήσει κάποιος φιλόλογος τον ευχαριστώ εκ των πρωτέρων...


το θέμα με έχει απασχολήσει κι εμένα (προ αμνημονεύτων ετών!)
Κατέληξα στο να επισημαίνω στους μαθητές οτι το "ομαλά" αναφέρεται στην κίνηση και όχι στην "ευθύγραμμη" βάζοντας κόμμα (το σημείο στίξης) και κάνοντας μια μικρή παύση.

Ευθύγραμμη, (παύση) ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση

Εναλλακτικά μπορείς να λες "ευθύγραμμη κίνηση,  ομαλά επιταχυνόμενη"

Νομίζω πως έτσι το πιάνουν το νόημα καλύτερα.

Εγώ το χρησιμοποιώ για να τους δείξω τί είναι αυτό που μένει σταθερό... Άρα με βολεύει να τους ρωτάω πού κολάει το "ομαλά" ή το "ομαλή"....
Έτσι (μεταφράζοντάς το σε σταθερή)... βρίσκουν αμέσως ποιοί τύποι ισχύουν και ποιοί όχι...

Έχεις δίκιο όμως οτι πρέπει να είναι ξεκάθαρο πως μιλάμε για ευθύγραμμη κίνηση...

Έτσι κι αλλιώς αυτό είναι ο τίτλος του κεφαλαίου
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 12, 2009, 03:46:07 μμ από koleygr »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5717
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Απορίες Φιλολογικών Μαθημάτων Λυκείου (varia)
« Απάντηση #132 στις: Δεκέμβριος 12, 2009, 03:49:06 μμ »
Νομίζω ότι η καλύτερη λύση, αν μπερδεύονται, είναι αυτή που σου προτάθηκε: "ευθύγραμμη κίνηση,  ομαλά επιταχυνόμενη".
Διαφορετικά, θα κάνεις τη συντακτική ανάλυση που σου είπαν και οι προλαλήσαντες, δηλ. ευθύγραμμη=επιθετικός προσδ. στο κίνηση, ομαλά=επιρρηματικός προσδ. στη μετοχή επιταχυνόμενη.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος koleygr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 216
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04.01
    • Προφίλ
Απ: Απορίες Φιλολογικών Μαθημάτων Λυκείου (varia)
« Απάντηση #133 στις: Δεκέμβριος 12, 2009, 03:53:25 μμ »
Νομίζω ότι η καλύτερη λύση, αν μπερδεύονται, είναι αυτή που σου προτάθηκε: "ευθύγραμμη κίνηση,  ομαλά επιταχυνόμενη".
Διαφορετικά, θα κάνεις τη συντακτική ανάλυση που σου είπαν και οι προλαλήσαντες, δηλ. ευθύγραμμη=επιθετικός προσδ. στο κίνηση, ομαλά=επιρρηματικός προσδ. στη μετοχή επιταχυνόμενη.

Ευχαριστώ...

Ωστόσο με ρωτάνε μερικές φορές και χρειάζεται να ξέρω και την ανάλυση...

Αποσυνδεδεμένος rozy4

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3907
  • Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
    • Προφίλ
Απ: Απορίες Φιλολογικών Μαθημάτων Λυκείου (varia)
« Απάντηση #134 στις: Δεκέμβριος 12, 2009, 03:54:36 μμ »
Η δικιά μου εμπειρία είναι ότι πλέον συνειδητοποιούν τον προσδιορισμό ομαλά όταν μιλήσεις και για την ευθύγραμμη επιταχυνόμενη κίνηση με μεταβαλλόμενη επιτάχυνση. Συνήθως δεν περιμένω να μπω στη δυνάμεις για να μιλήσουμε και για την περίπτωση της μη σταθερής δύναμης, όπου βέβαια υπάρχει και αντίστοιχη άσκηση στο βιβλίο.

Αποσυνδεδεμένος TEM

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1960
    • Προφίλ
Απ: Απορίες Φιλολογικών Μαθημάτων Λυκείου (varia)
« Απάντηση #135 στις: Δεκέμβριος 12, 2009, 06:08:29 μμ »
Εγώ τους λέω ότι η κίνηση λέγεται έτσι επειδή η ταχύτητα του σώματος είναι το μέγεθος που μεταβάλλεται ομαλά υ=αt.
Σε αντίθεση με την ευθύγραμμη ομαλή όπου το μέγεθος που μεταβάλλεται ομαλά είναι η θέση του σώματος.
Έτσι τονίζω και το ότι η ταχύτητα είναι ο ρυθμός μεταβολής της θέσης,ενώ η επιτάχυνση είναι ο ρυθμός μεταβολής της ταχύτητας.

Αποσυνδεδεμένος dimstella

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1151
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Απορίες Φιλολογικών Μαθημάτων Λυκείου (varia)
« Απάντηση #136 στις: Δεκέμβριος 13, 2009, 10:55:51 πμ »
Στο σημείο αυτό να επισημάνω στους συναδέλφους οτι χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή η εισαγωγή της έννοιας "επιτάχυνση" καθώς οι μαθητές την διαπραγματεύονται για πρώτη φορά στην Α'Λυκείου.

Δυστυχώς, κατά τη γνώμη μου, η έννοια αυτή έχει αφαιρεθεί απο τα σχολικά βιβλία του Γυμνασίου

Αποσυνδεδεμένος TEM

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1960
    • Προφίλ
Απ: Απορίες Φιλολογικών Μαθημάτων Λυκείου (varia)
« Απάντηση #137 στις: Δεκέμβριος 13, 2009, 11:00:48 πμ »
Εγώ κάνω νύξη για την επιτάχυνση και στο γυμνάσιο,λίγα πράγματα βέβαια,αλλά σκέφτομαι ότι θα ήταν καλό στη α λυκείου που θα τη διδαχτούν κανονικά να έχουν ξανακούσει για αυτήν.

Αποσυνδεδεμένος rozy4

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3907
  • Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
    • Προφίλ
Απ: Απορίες Φιλολογικών Μαθημάτων Λυκείου (varia)
« Απάντηση #138 στις: Δεκέμβριος 13, 2009, 11:06:04 πμ »
Θα συμφωνήσω μαζί σου dimstella και κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να διδάσκονται πρώτα οι νόμοι του Newton και να ακολουθούσαν οι κινήσεις. Το αίτιο αρχικά και το αποτέλεσμα στη συνέχεια.
Δυστυχώς έτσι όπως είναι διαρθρωμένη η ύλη στο σχολικό βιβλίο η αιτιοκρατική αντίληψη πάει φούντο και αυτό φαίνεται και στο πως τα παιδιά αντιλαμβάνονται τελικά τα φαινόμενα.

Αποσυνδεδεμένος TEM

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1960
    • Προφίλ
Απ: Απορίες Φιλολογικών Μαθημάτων Λυκείου (varia)
« Απάντηση #139 στις: Δεκέμβριος 13, 2009, 11:13:51 πμ »
Θεωρητικά μπορεί να γίνει αυτό,αν κάνεις μία κουβέντα με παραδείγματα και στη συνέχεια προχωρήσεις πιο αναλυτικά στα είδη των κινήσεων.
Σε επίπεδο ασκήσεων όμως είναι ανέφικτο,αφού δε μπορείς να ζητήσεις από τα παιδιά να δουλέψουν με ένα μέγεθος που δε γνωρίζουν,δηλαδή με την επιτάχυνση.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160929
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 872
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 16
Επισκέπτες: 574
Σύνολο: 590

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.055 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.