0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Αυτό το υβριδικό σύστημα αποτελεί μέγα γρίφο! Ποιο θα είναι το πλαφόν προϋπηρεσίας που θα τεθεί για να μην δώσει κάποιος παλιός εκπαιδευτικός ασεπ ή μήπως τελικά θα οδηγηθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί στον γραπτό ασεπ;;;
Δεν νομίζω να γίνει κάτι τέτοιο... θα υπάρχουν χωριστοί πίνακες και θα γίνονται διορισμοί και από τους δυο με κάποια ποσόστωση, ο ένας πίνακας μάλλον θα θυμίζει την επετηρίδα, ο άλλος θα δημιουργείται με βάση την επιτυχία στον ασεπ... κάτι αντίστοιχο έχει και στην Κύπρο
Ο γραπτός διαγωνισμός θα παραμείνει "Εν κοιμήσει" και τα επόμενα έτη, με το άνοιγμα πινάκων να γίνεται κανονικά με μοριοδότηση προσόντων, αρχές 2025 για την Ειδική αγωγή και αρχές 2026 για την Γενική αγωγή. Έκτος του ότι δεν προλαβαίνουν μέσα στο επόμενο εξάμηνο να συστήσουν ομάδα εργασίας, να γίνει συζήτηση με την εκπαιδευτική κοινότητα, να καταρτιστεί νομοσχέδιο, να γίνει διαβούλευση και να ψηφιστεί, έρχονται Ευρωεκλογές τον Ιούνιο και δεν θέλουν να ανοίξουν παράλληλα με την πανεπιστημιακή κοινότητα και τα μη κρατικά πανεπιστήμια, μέτωπο και με την εκπαιδευτική κοινότητα.ΑΝ γίνει γραπτός διαγωνισμός κατά το μεθεπόμενο άνοιγμα πινάκων το 2028-2029, τότε θα πρέπει να ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ να δώσει τη βάση σε ΟΛΟΥΣ τους αναπληρωτές που έχουν υπηρετήσει στη δημόσια εκπαίδευση με έστω και ΕΝΑ μόριο προϋπηρεσίας, στα πλαίσια μεταβατικής περιόδου. Εδώ σε κάποιες ειδικότητες δεν βρίσκουν αναπληρωτές με το ισχύον Συνταγματικό σύστημα της μοριοδότησης προσόντων και βγάζουν ειδικές προσκλήσεις, ας φανταστούμε τι θα γινόταν αν έμπαινε και η προϋπόθεση της επιτυχούς βάσης στο διαγωνισμό. Ο Ένας και Ενιαίος πίνακας του υπάρχοντος συστήματος τους έχει δέσει τα χέρια, καθώς οι προσλήψεις δεν βασίζονται σε διπλούς πίνακες με ποσοστώσεις, οι οποίες κατά την εφαρμογή τους μόνο προβλήματα και δικαστικές προσφυγές μπορούν να προκαλέσουν, όπως ακριβώς στο παρελθόν. Έκτος φυσικά του ότι εδώ το ΑΣΕΠ κάνει ένα χρόνο για να φτιάξει ένα πίνακα, πόσο μάλλον να καταρτίσει διπλούς πίνακες.Ο μόνος που θέλει διακαώς διαγωνισμό για τους εκπαιδευτικούς με υποχρεωτική βάση επιτυχίας, εκτός από τους ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων, είναι ο Πρόεδρος του ΑΣΕΠ για να μην υπολογίζει προσόντα σε 150.000 άτομα, αλλά μόνο στους μισούς επιτυχόντες.Ας ευχηθούμε σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα Καλή χρονιά με υγεία και μόνο χαρούμενες στιγμές και οι λάτρεις του διαγωνισμού ας μην αναπαράγουν άλλο ζητήματα που έχουν τελειώσει, αλλά ας αλλάξουν πλευρό παραμένοντας και αυτοί "Εν κοιμήσει".
Οι δε "νεοδιόριστοι" π δεν έχουν γράψει κ δεν έχουν μονιμοποιηθεί τρέμουνε διοτι ΔΕΝ υπάρχει νομοθετική ρύθμιση γι αυτούς μ την αλλαγή τ 2027 κ παίζει να γράψουνε ΚΑΙ αυτοί.
Οι μόνοι π δεν βρίσκει ειναι πε70 κ σ λίγο θα τους έχει με το κιλό κ αυτούς=ιδιωιτικα κυπριακά μαγαζα Αθήνα
Κι όμως δεν είναι μόνο οι ΠΕ70, είναι και οι σχολικοί νοσηλευτές, οι ΠΕ08 και μερικές ακόμη ειδικότητες σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας και αυτά μέχρι στιγμής, με νέους πίνακες στη γενική και με πίνακες που έχουν άλλον ένα χρόνο ζωής στην ειδική.Σχετικά με τα διάφορα συστήματα διορισμών παραθέτω μια ενδιαφέρουσα συνοπτική παρουσίαση των διάφορων τρόπων διορισμού διαχρονικά που φαίνεται πολύ κατατοπιστική, επιφυλασσόμενος για την πλήρη ορθότητά της (πηγή: παλαιότερη ανάρτηση του Δ. Μπράτη):Τα συστήματα διορισμού στην εκπαίδευση από τη μεταπολίτευση και μετάΟ τρόπος διορισμού των εκπκών στη δημόσια εκπαίδευση άλλαξε αρκετές φορές τα τελευταία 40 χρόνια ,με μακροβιότερο σύστημα διορισμού εκείνο της επετηρίδας.☆Στο άρθρο 44 του Ν309/76(νόμος Ράλλη) προβλέπεται ότι η πρόσληψη των εκπκών γίνεται από πίνακες πτυχιούχων που συντάσσονται κατ'έτος με βάση τον βαθμό πτυχίου.(Η επετηρίδα ως τρόπος διορισμού των εκπκών υπήρχε από τη δεκαετία του 50 και δεν καταργήθηκε ούτε κατά τη διάρκεια της δικτατορίας ΑΝ 651/70).☆Η ίδια ακριβώς διατύπωση υπάρχει και στον Ν1566/85 ,τον νόμο-πλαίσιο που κατάργησε τον 309/76.☆Η επετηρίδα καταργείται,για πρώτη φορά,το 1997 με τον Ν2525/97(νόμος Αρσένη) και καθιερώνεται ο γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ ως το μοναδικό σύστημα πρόσληψης.Δίνεται μεταβατικό στάδιο 5 ετών για την πλήρη κατάργηση της επετηρίδας.☆Με τον Ν3027/02(νόμοςΕυθυμίου) τροποποιείται εν μέρει ο νόμος Αρσένη και προβλέπεται μικτό σύστημα διορισμών με 75%από το ΑΣΕΠ και 25% από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών,με βάση την προϋπηρεσία.Προβλέπεται ,μάλιστα,ότι αν δεν υπάρχουν επιτυχόντες του ΑΣΕΠ ο αριθμός συμπληρώνεται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών.☆Με τον Ν3255/2004(νόμος Γιαννάκου) τροποποιείται ο νόμος Ευθυμίου και τα ποσοστά διαμορφώνονται 60%ΑΣΕΠ 40% Ενιαίος πίνακας αναπληρωτών.☆Με τον Ν3687/2008(νόμος Στυλιανίδη)προηγείται το 30μηνο στις προσλήψεις,ακολουθεί το 24μηνο και μια επιτυχία στον ΑΣΕΠ ,ύστερα το 40% και τελευταίο το 60% του ΑΣΕΠ.☆Με τον Ν3848/10(νόμος Διαμαντοπούλου)επανέρχεται το 100% ΑΣΕΠ ,τίθεται όριο στην προϋπηρεσία κι αναγνωρίζονται ακαδημαϊκά προσόντα και κοινωνικά κριτήρια για την πρόσληψη(μεταπτ.διδακτορικά),εφόσον όμως έχεις επιτυχία στον διαγνωνισμό.Ο νόμος προβλέπει εφαρμογή από τον πρώτο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ που θα γίνει και μέχρι τότε διατηρεί το μεταβατικό στάδιο 60%-40% του νόμου Γιαννάκου.Με το 60%-40% έγιναν κι οι ελάχιστες προσλήψεις του 2011,12,13,14.Ο νόμος Διαμαντοπούλου δεν εφαρμόστηκε ποτέ καθότι από το 2010 που ψηφίστηκε μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει ποτέ διαγωνισμός του ΑΣΕΠ.Το βασικό συμπέρασμα νομίζω είναι πως ο γραπτός διαγωνισμός επιχειρήθηκε να καθιερωθεί (και μάλιστα σταδιακά ως το μοναδικό σύστημα διορισμού) από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, ενώ όταν η ΝΔ είχε στα χέρια της την εξουσία υιοθετούσε συνδυαστικές λύσεις επετηρίδας και ΑΣΕΠ. Τώρα το πως ο γραπτός έφτασε να υιοθετηθεί από το κυβερνών κόμμα σαν επιδιωκόμενος τρόπος διορισμού (κατά τη γνώμη μου δεν συνάδει με τις αρχές του κόμματος, άσχετα αν προωθήθηκε προεκλογικά το 2019), είναι ένα ενδιαφέρον θέμα συζήτησης αλλά νομίζω πως δεν χρειάζεται να επεκταθούμε παραπάνω. Το θέμα μας είναι τι θα κάνει ο σημερινός υπουργός. Θα ακολουθήσει τις ιδεολογικές του αρχές επιβάλλοντας τον γραπτό ως πυλώνα του νέου συστήματος (οδηγώντας όλους τους εκπαιδευτικούς αργά ή γρήγορα εκεί για να διοριστούν), θα ακολουθήσει ένα μεικτό σύστημα σαν τους προκατόχους τους στο κόμμα που σήμερα υπηρετεί (με τις αντίστοιχες προσαρμογές για να στέκει νομικά και συνταγματικά) ή τελικά βλέποντας τις δυσκολίες και τις αγκυλώσεις (ή τις αντιδράσεις - το λιγότερο πιθανό δυστυχώς) θα κάνει πίσω και δεν θα κάνει αλλαγές; Ο χρόνος θα δείξει και το 2024 θα είναι μια κομβική χρονιά για το ζήτημα αυτό.