0 μέλη και 7 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
η συσταση νεων οργανικων θεσεων αφορα και δασκαλους γενικης και ειδικης ή οχι;;;
Στους δασκάλους γενικής, αν γίνει σύσταση και κατάργηση οργανικών, θεωρώ ότι το τελικό πρόσημο θα είναι αρνητικό. Αν γίνει μόνο σύσταση, τότε οκ.
Συμφωνώ απόλυτα. Ίσως τελικά ο τρόπος που υπολογίζονται οι οργανικές στη β´θμια να είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα γιατί απεικονίζει πραγματικά στοιχεία, ενώ η Αθμια είχε αρκετές οργανικές σε ανύπαρκτα σχολεία (σε αναστολή ή σε υπο ίδρυση)
Εξαρταται απο τους νομούς. Υπάρχουν σχολεία υπο ιδρυση τα τελευταία 15 χρόνια και τα οποία δεν θα λειτουργησουν ποτέ γιατι ενδιαμεσα μειώθηκε ο πληθυσμος της περιοχής. Υπάρχουν σχολεία που μόλις χτιστούν, θα μπει σε αναστολή ενα άλλο που λειτουργεί σε κοντείνερ και ουσιαστικά θα απορροφησει το προσωπικο του άλλου. ... Οσο για τους αναπληρωτές, πάντα θα υπάρχουν γιατί πάντα θα υπάρχουν άδειες κύησης, λοχείας, επαπειλούμενης, ανατροφής (οι ΠΕ60/70 είναι σχετικά νεώτερες ηλικιακά απο τους υπόλοιπους κλάδους ειδικά της βθμιας)
Επομένως αν δεν θέλουν να αυξηθούν και άλλο οι ανάγκες σε αναπληρωτές, δεν θα πρέπει να μειώσουν τις ήδη υπάρχουσες οργανικές. Αν θέλουν να ιδρύσουν νέες, ας το κάνουν σε όλους τους κλάδους εφόσον υπάρχουν οι ανάγκες, αλλά να βρουν και τις αντίστοιχες πιστώσεις αν θέλουν να διορίσουν σε αυτές. Γιατί αν οι διορισμοί είναι ίσοι με τις συνταξιοδοτήσεις, δεν γίνεται να καλυφθούν ούτε όλες οι υφιστάμενες οργανικές, ούτε οι νέες...Επίσης, για τις οργανικές των υπό ίδρυση σχολείων, είμαι 99% σίγουρος πως δεν υπολογίζονται στις μεταθέσεις - διορισμούς αν δεν λειτουργήσει πρώτα το υπό ίδρυση σχολείο. Τα υπόλοιπα σχολεία που μπαίνουν σε αναστολή λόγω έλλειψης μαθητών δεν είναι τόσα πολλά (μέχρι στιγμής) ώστε να έχουν τόσο σημαντικό ρόλο στη μείωση των πάγιων αναγκών στους ΠΕ60-70. Το αν μάλιστα είναι καταδικασμένα να οδηγηθούν όντως σε μόνιμο κλείσιμο, θα είναι συνέπεια των πολιτικών που ακολουθεί το κράτος και της αδυναμίας του να αντιμετωπίσει την υπογεννητικότητα.
Η διασύνδεση οργανικών και αναπληρωτών που κάνεις δεν υφίσταται. Οι οργανικά υπεράριθμοι, όταν υπάρχουν διαθέσιμες οργανικές, παίρνουν άμεσα νέα οργανική. Αν δεν υπάρχουν, τότε μένουν στη διάθεση της διεύθυνσης και τοποθετούνται σε λειτουργικό κενό (όπως κι οι αναπληρωτές). Οι εικονικές οργανικές που υπάρχουν δεν το επηρεάζουν αυτό στο ελάχιστο.Θα σου δώσω ένα παράδειγμα:Έστω ένα 4θέσιο οργανικά σχολείο, που τα τελευταία 3 χρόνια είναι διθέσιο. Αυτό σημαίνει ότι τα τελευταία 3 χρόνια, οι 2 οργανικά τελευταίοι τοποθετηθέντες στο σχολείο (ή και κάποιος από τους άλλους 2, αλλά μόνο αν το επιθυμεί), κρίνονται λειτουργικά υπεράριθμοι. Αυτό σημαίνει ότι κάνουν δήλωση και πάνε σε κάποια άλλα λειτουργικά κενά (κι άρα δεν προσλαμβάνονται κάποιοι αναπληρωτές για εκείνα τα κενά). Το λειτουργικά κενά τώρα που τοποθετούνται, υπάρχει περίπτωση να είναι στην ουσία κι οργανικά, αλλά να μην έχουν συσταθεί οι οργανικές (το ανάποδο δηλαδή από το 4θέσιο. Να είναι δηλαδή ένα σχολείο οργανικά 10θέσιο, αλλά λειτουργικά τα τελευταία 3 χρόνια 12θέσιο). Αν καταργηθούν κι ιδρυθούν οι απαραίτητες οργανικές, δε θα αλλάξει απολύτως τίποτα στον αριθμό των απαιτούμενων αναπληρωτών. Το μόνο που θα αλλάξει είναι ότι αυτοί οι 2 που ανέφερα στο παράδειγμα μου, δε θα χρειάζεται να μπαίνουν κάθε χρόνο στη διαδικασία να κρίνονται υπεράριθμοι. Κι έχω στο νου μου σχολείο στη Θεσσαλονίκη που οργανικά είναι 11θέσιο και κάθε χρόνο λειτουργικά είναι 6θέσιο. Για τέτοια μεγάλη διαφορά μιλάμε.
Κι εγώ για τον νόμο Θεσσαλονίκης μιλάω. Υπάρχουν οργανικές (ανατολικά και δυτικά) σε θέσεις που δεν υπάρχουν
Αυτό όμως θα ίσχυε μόνο στις περίπτωσεις περιοχών όπου το σύνολο των οργανικών θέσεων ΠΕ70 του νομού που προκύπτουν από την οργανικότητα των σχολικών μονάδων ταυτίζεται με τη λειτουργικότητα τη δεδομένη στιγμή (στο σύνολο πάλι του συγκεκριμένου νομού) και απλώς πρέπει να γίνουν οι μετακινήσεις που αναφέρεις και στο παράδειγμά σου, ώστε να κατανεμηθούν οι δάσκαλοι σωστά. Τότε όντως δεν θα υπάρξει κάποια μεταβολή στις προσλήψεις αναπληρωτών, με την προϋπόθεση όμως πως εφόσον καταργηθούν οργανικές λόγω μικρότερης λειτουργικότητας από την πραγματική να ιδρυθούν αντίστοιχα και οργανικές εκεί που η λειτουργικότητα είναι μεγαλύτερη από την οργανικότητα.Για το τελευταίο, δεν είμαι καθόλου σίγουρος για τις προθέσεις του υπουργείου και για αυτό έγραψα πιο πάνω πως η πρόταση σου δεν είναι ρεαλιστική. Έχει συμβεί και στο παρελθόν να έχουν ζητηθεί υποβιβασμοί σχολικών μονάδων, αλλά και ταυτόχρονα προαγωγές άλλων για να ταυτίζεται η οργανικότητα με τη λειτουργικότητα και το υπουργείο να εγκρίνει μόνο τους υποβιβασμούς και να μην κάνει τις προαγωγές με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός των οργανικών ΠΕ70 στο νομό να μειωθεί (https://www.cretalive.gr/eida-akoysa/hanontai-70-organikes-theseis-ekpaideytikon-sto-irakleio).Αυτό όμως που συμβαίνει στους περισσότερους νομούς (αλλού λιγότερο και αλλού περισσότερο) είναι πως οι λειτουργικότητες των σχολικών μονάδων (σαν απόλυτο άθροισμα σε επίπεδο νομού) είναι λιγότερες από τις οργανικότητες λόγω της μείωσης του μαθητικού πληθυσμού - δεν διαφωνεί κανείς με αυτό (μπορεί να αναζητήσει κανείς τις σχετικές αποφάσεις οργανικότητας - λειτουργικότητας για κάθε σχολικό έτος στη διαύγεια). Ακόμη όμως και σε περιοχές που οι λειτουργικότητες απέχουν σχετικά αρκετά από τις οργανικότητες μπορεί και πάλι να απαιτούνται εκατοντάδες αναπληρωτές (π.χ. λόγω πολλών ολοήμερων, επειδή φεύγουν από τον νομό αυτό πολλοί με απόσπαση κλπ).Επομένως, αν π.χ. φέτος αποφασιστεί πως η υφιστάμενη οργανικότητα των δημοτικών σχολείων σε αυτές τις περιοχές αντικαθίσταται από τη λειτουργικότητα που έχουν το σχολικό έτος 2023-24, τότε σε επίπεδο νομού μπορεί να χαθούν μέχρι και εκατοντάδες οργανικές θέσεις. Αν οι οργανικές αυτές ήταν καλυμμένες, οι εκπαιδευτικοί που τις κατείχαν θα είναι πλέον οργανικά υπεράριθμοι και θα καλύψουν λειτουργικά κενά. Όμως πλέον και χρονιά με τη χρονιά δεν θα έρχονται με μετάθεση νέοι εκπαιδευτικοί στον νομό μέχρι να μηδενίσει το πλεόνασμα, ενώ θα βγαίνουν κανονικά δάσκαλοι στη σύνταξη με αποτέλεσμα ο αριθμός των μόνιμων διαθέσιμων δασκάλων στους νομούς αυτούς να μειώνεται. Οι λειτουργικές ανάγκες θα μένουν όμως οι ίδιες και θα απαιτείται τα επιπλέον κενά να καλύπτονται από αποσπασμένους (που θα αφήνουν άλλα κενά πίσω τους στην επαρχία και τα νησιά) ή αναπληρωτές. Επομένως τα συνολικά λειτουργικά κενά του κλάδου στην επικράτεια θα πολλαπλασιάζονταν και ο αριθμός των διορισμών θα μειωνόταν σημαντικά. Εφόσον με τα σημερινά δεδομένα (και παρά τη μείωση του πληθυσμού που έχει ήδη απορροφηθεί μέχρι στιγμής) δεν υπάρχουν πραγματικά πλεονάσματα σε επίπεδο επικράτειας (ζήτημα να υπάρχουν σήμερα 100 άτομα σε όλη τη χώρα που να μην έχουν τοποθετηθεί σε κενό μέχρι το τέλος του έτους και να βρίσκονται λειτουργικά στη διάθεση και αυτό σε 3-4 νομούς), αλλά απαιτούνται και 3.000 αναπληρωτές, νομίζω πως δεν τίθεται θέμα καταργήσεων ή αναπροσαρμογών στις οργανικές των ΠΕ70, πλην ίσως των λίγων αυτών νομών που πραγματικά έχουν ένα μικρό αριθμό δασκάλων στη διάθεση μετά και την έναρξη του σχολικού έτους.