*

Αποστολέας Θέμα: Διορισμοί και το 2024  (Αναγνώστηκε 1105964 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος trust no one

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5236
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ86 (ΠΕ19)
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2024
« Απάντηση #560 στις: Δεκεμβρίου 16, 2023, 03:00:02 pm »
η συσταση νεων οργανικων θεσεων αφορα και δασκαλους γενικης και ειδικης ή οχι;;;

Στους δασκάλους γενικής, αν γίνει σύσταση και κατάργηση οργανικών, θεωρώ ότι το τελικό πρόσημο θα είναι αρνητικό. Αν γίνει μόνο σύσταση, τότε οκ.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διορισμοί και το 2024
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:32:51 »

Συνδεδεμένος topsy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1868
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2024
« Απάντηση #561 στις: Δεκεμβρίου 16, 2023, 04:56:52 pm »
Στους δασκάλους γενικής, αν γίνει σύσταση και κατάργηση οργανικών, θεωρώ ότι το τελικό πρόσημο θα είναι αρνητικό. Αν γίνει μόνο σύσταση, τότε οκ.
Συμφωνώ απόλυτα. Ίσως τελικά ο τρόπος που υπολογίζονται οι οργανικές στη β´θμια να είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα γιατί απεικονίζει πραγματικά στοιχεία, ενώ η Αθμια είχε αρκετές οργανικές σε ανύπαρκτα σχολεία (σε αναστολή ή σε υπο ίδρυση)
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκεμβρίου 16, 2023, 05:00:34 pm από topsy »

Αποσυνδεδεμένος trust no one

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5236
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ86 (ΠΕ19)
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2024
« Απάντηση #562 στις: Δεκεμβρίου 16, 2023, 06:10:18 pm »
Συμφωνώ απόλυτα. Ίσως τελικά ο τρόπος που υπολογίζονται οι οργανικές στη β´θμια να είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα γιατί απεικονίζει πραγματικά στοιχεία, ενώ η Αθμια είχε αρκετές οργανικές σε ανύπαρκτα σχολεία (σε αναστολή ή σε υπο ίδρυση)

Και στα ενεργά ισχύει αυτό. Η λογική του να εξεταστεί η τελευταία 3ετία που βλέπουμε στην εγκύκλιο είναι σωστή. Ίσως θα μπορούσε να είναι 4ετία. Η δικιά μου ένσταση είναι να συστήνονται οργανικές τόσο εύκολα όσο καταργούνται. Δηλαδή οκ, κατάργησε τις εικονικές, αλλά αν του χρόνου προκύψει ότι χρειάζεται επανασύσταση, αυτή να γίνει άμεσα. Αν αυτό γίνεται δυναμικά κάθε χρόνο, θα είμαστε σε ένα σχετικά καλό επίπεδο ακρίβειας. Οι οργανικά υπεράριθμοι που θα προκύπτουν μέσα από αυτή τη διαδικασία, θεωρώ σε βάθος το πολύ 2ετίας θα έχουν πάρει νέα οργανική.

Αποσυνδεδεμένος neossos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 720
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2024
« Απάντηση #563 στις: Δεκεμβρίου 16, 2023, 06:21:05 pm »
Ναι αλλά η κατάργηση οργανικών θα είχε νόημα αν πραγματικά σε επίπεδο νομού ή επικράτειας υπήρχαν υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί σε έναν κλάδο. Στους δασκάλους, για τους οποίους συχνά γίνεται λόγος στο θέμα αυτό, θυμίζω ότι χρειάστηκαν φέτος μέχρι στιγμής πάνω από 3.000 αναπληρωτές γενικής παιδείας (μόνο για τάξεις και ολοήμερα τμήματα δηλαδή, που ως επί το πλείστον υπάρχουν συστημένες οι αναγκαίες οργανικές θέσεις στα σχολεία).

Το ότι μπορεί να υπάρχουν οργανικές θέσεις σε σχολεία που βρίσκονται σε αναστολή δεν σημαίνει πως αυτές πάνε χαμένες, αφού οι εκπαιδευτικοί που έχουν οργανική σε αυτά διατίθενται για την κάλυψη άλλων λειτουργικών κενών σε επίπεδο διεύθυνσης εκπαίδευσης και στη συντριπτική πλειονότητα των διευθύνσεων παραμένουν και πάλι πολλά λειτουργικά κενά που περιμένουν να καλυφθούν από αναπληρωτές.

Αν λοιπόν το υπουργείο κάνει καταργήσεις οργανικών θέσεων ΠΕ70, τότε το μόνο που θα καταφέρει θα είναι να αυξήσει κατακόρυφα τον αριθμό των απαιτούμενων αναπληρωτών σε επίπεδα που ούτε το ΕΣΠΑ δεν θα μπορεί πλέον να καλύψει. Επιπλέον, θα δημιουργηθεί μια ανισορροπία στο ισοζύγιο μόνιμων - αναπληρωτών: δεν θα μπορούν να παίρνουν μεταθέσεις οι μόνιμοι (ακόμα και σε σχολεία σε αναστολή), αν και θα υπάρχουν αμέτρητα λειτουργικά κενά στις ζητούμενες περιοχές.

Η λύση να καταργηθούν οι οργανικές σε ανύπαρκτες θέσεις και να ιδρυθούν αντίστοιχα εκεί που χρειάζονται δυστυχώς δεν είναι ρεαλιστική. Γιατί το υπουργείο δεν πρόκειται ποτέ να ιδρύσει οργανικές αντίστοιχες με τα λειτουργικά κενά σε κανέναν κλάδο (υποστηρίζοντας π.χ. ότι δεν οφείλονται σε πάγιες ανάγκες), αλλά θα είναι πολύ πρόθυμο να προβεί σε καταργήσεις αν του τις υποδείξουν οι διευθύνσεις (και το κάνει κάθε χρόνο με τις καταργήσεις και τους υποβιβασμούς σχολικών μονάδων - πολύ σπάνια ιδρύει και προαγάγει, αλλά σχεδόν πάντα υποβιβάζει και καταργεί). Εξάλλου η μείωση των οργανικών θέσεων μόνο θετικά μπορεί να επιφέρει στη διοίκηση, αφού μειώνει τις αξιώσεις για διορισμούς.

Τέλος, η υιοθέτηση ενός τρόπου υπολογισμού με αλγόριθμο όπως στη δευτεροβάθμια νομίζω πως δεν θα πρέπει να συζητιέται καν. Αν είναι τόσο δυσλειτουργικός όσο λέγεται και οδηγεί στην απόκρυψη των πραγματικών κενών, τότε θα πρέπει να διεκδικούμε την κατάργησή του και όχι τη χρήση του και στην πρωτοβάθμια. Επίσης, για να μην κατηγορηθώ πως βλέπω τα πράγματα μεροληπτικά, να πω πως η υιοθέτηση του αλγορίθμου μάλλον περισσότερο θα οδηγούσε σε αφανισμό τις οργανικές των ειδικοτήτων, παρά των ΠΕ70. Και αυτό διότι τα μαθήματα που έχουν α' ανάθεση οι ειδικότητες στη πρωτοβάθμια (και οι ώρες τους) είναι πολύ συγκεκριμένα (άσχετα που συμπληρώνουν ωράριο σε εργαστήρια δεξιοτήτων, ολοήμερο κλπ.), ενώ οι ΠΕ70 έχουν ως α' ανάθεση πέρα από τα μαθήματα της τάξης τους, τα εργαστήρια δεξιοτήτων και το μεγαλύτερο μέρος του ολοήμερου προγράμματος.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διορισμοί και το 2024
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:32:51 »

Συνδεδεμένος topsy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1868
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2024
« Απάντηση #564 στις: Δεκεμβρίου 16, 2023, 06:31:47 pm »
Εξαρταται απο τους νομούς. Υπάρχουν σχολεία υπο ιδρυση τα τελευταία 15 χρόνια και τα οποία δεν θα λειτουργησουν ποτέ γιατι ενδιαμεσα μειώθηκε ο πληθυσμος της περιοχής. Υπάρχουν σχολεία που μόλις χτιστούν, θα μπει σε αναστολή ενα άλλο που λειτουργεί σε κοντείνερ και ουσιαστικά θα απορροφησει το προσωπικο του άλλου. ... Οσο για τους αναπληρωτές, πάντα θα υπάρχουν γιατί πάντα θα υπάρχουν άδειες κύησης, λοχείας, επαπειλούμενης, ανατροφής (οι ΠΕ60/70 είναι σχετικά νεώτερες ηλικιακά απο τους υπόλοιπους κλάδους ειδικά της βθμιας)

Αποσυνδεδεμένος neossos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 720
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2024
« Απάντηση #565 στις: Δεκεμβρίου 16, 2023, 09:04:47 pm »
Εξαρταται απο τους νομούς. Υπάρχουν σχολεία υπο ιδρυση τα τελευταία 15 χρόνια και τα οποία δεν θα λειτουργησουν ποτέ γιατι ενδιαμεσα μειώθηκε ο πληθυσμος της περιοχής. Υπάρχουν σχολεία που μόλις χτιστούν, θα μπει σε αναστολή ενα άλλο που λειτουργεί σε κοντείνερ και ουσιαστικά θα απορροφησει το προσωπικο του άλλου. ... Οσο για τους αναπληρωτές, πάντα θα υπάρχουν γιατί πάντα θα υπάρχουν άδειες κύησης, λοχείας, επαπειλούμενης, ανατροφής (οι ΠΕ60/70 είναι σχετικά νεώτερες ηλικιακά απο τους υπόλοιπους κλάδους ειδικά της βθμιας)

Επομένως αν δεν θέλουν να αυξηθούν και άλλο οι ανάγκες σε αναπληρωτές, δεν θα πρέπει να μειώσουν τις ήδη υπάρχουσες οργανικές. Αν θέλουν να ιδρύσουν νέες, ας το κάνουν σε όλους τους κλάδους εφόσον υπάρχουν οι ανάγκες, αλλά να βρουν και τις αντίστοιχες πιστώσεις αν θέλουν να διορίσουν σε αυτές. Γιατί αν οι διορισμοί είναι ίσοι με τις συνταξιοδοτήσεις, δεν γίνεται να καλυφθούν ούτε όλες οι υφιστάμενες οργανικές, ούτε οι νέες...

Επίσης, για τις οργανικές των υπό ίδρυση σχολείων, είμαι 99% σίγουρος πως δεν υπολογίζονται στις μεταθέσεις - διορισμούς αν δεν λειτουργήσει πρώτα το υπό ίδρυση σχολείο. Τα υπόλοιπα σχολεία που μπαίνουν σε αναστολή λόγω έλλειψης μαθητών δεν είναι τόσα πολλά (μέχρι στιγμής) ώστε να έχουν τόσο σημαντικό ρόλο στη μείωση των πάγιων αναγκών στους ΠΕ60-70. Το αν μάλιστα είναι καταδικασμένα να οδηγηθούν όντως σε μόνιμο κλείσιμο, θα είναι συνέπεια των πολιτικών που ακολουθεί το κράτος και της αδυναμίας του να αντιμετωπίσει την υπογεννητικότητα.

Αποσυνδεδεμένος trust no one

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5236
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ86 (ΠΕ19)
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2024
« Απάντηση #566 στις: Δεκεμβρίου 16, 2023, 10:18:08 pm »
Επομένως αν δεν θέλουν να αυξηθούν και άλλο οι ανάγκες σε αναπληρωτές, δεν θα πρέπει να μειώσουν τις ήδη υπάρχουσες οργανικές. Αν θέλουν να ιδρύσουν νέες, ας το κάνουν σε όλους τους κλάδους εφόσον υπάρχουν οι ανάγκες, αλλά να βρουν και τις αντίστοιχες πιστώσεις αν θέλουν να διορίσουν σε αυτές. Γιατί αν οι διορισμοί είναι ίσοι με τις συνταξιοδοτήσεις, δεν γίνεται να καλυφθούν ούτε όλες οι υφιστάμενες οργανικές, ούτε οι νέες...

Επίσης, για τις οργανικές των υπό ίδρυση σχολείων, είμαι 99% σίγουρος πως δεν υπολογίζονται στις μεταθέσεις - διορισμούς αν δεν λειτουργήσει πρώτα το υπό ίδρυση σχολείο. Τα υπόλοιπα σχολεία που μπαίνουν σε αναστολή λόγω έλλειψης μαθητών δεν είναι τόσα πολλά (μέχρι στιγμής) ώστε να έχουν τόσο σημαντικό ρόλο στη μείωση των πάγιων αναγκών στους ΠΕ60-70. Το αν μάλιστα είναι καταδικασμένα να οδηγηθούν όντως σε μόνιμο κλείσιμο, θα είναι συνέπεια των πολιτικών που ακολουθεί το κράτος και της αδυναμίας του να αντιμετωπίσει την υπογεννητικότητα.

Η διασύνδεση οργανικών και αναπληρωτών που κάνεις δεν υφίσταται. Οι οργανικά υπεράριθμοι, όταν υπάρχουν διαθέσιμες οργανικές, παίρνουν άμεσα νέα οργανική. Αν δεν υπάρχουν, τότε μένουν στη διάθεση της διεύθυνσης και τοποθετούνται σε λειτουργικό κενό (όπως κι οι αναπληρωτές). Οι εικονικές οργανικές που υπάρχουν δεν το επηρεάζουν αυτό στο ελάχιστο.

Θα σου δώσω ένα παράδειγμα:

Έστω ένα 4θέσιο οργανικά σχολείο, που τα τελευταία 3 χρόνια είναι διθέσιο. Αυτό σημαίνει ότι τα τελευταία 3 χρόνια, οι 2 οργανικά τελευταίοι τοποθετηθέντες στο σχολείο (ή και κάποιος από τους άλλους 2, αλλά μόνο αν το επιθυμεί), κρίνονται λειτουργικά υπεράριθμοι. Αυτό σημαίνει ότι κάνουν δήλωση και πάνε σε κάποια άλλα λειτουργικά κενά (κι άρα δεν προσλαμβάνονται κάποιοι αναπληρωτές για εκείνα τα κενά). Το λειτουργικά κενά τώρα που τοποθετούνται, υπάρχει περίπτωση να είναι στην ουσία κι οργανικά, αλλά να μην έχουν συσταθεί οι οργανικές (το ανάποδο δηλαδή από το 4θέσιο. Να είναι δηλαδή ένα σχολείο οργανικά 10θέσιο, αλλά λειτουργικά τα τελευταία 3 χρόνια 12θέσιο). Αν καταργηθούν κι ιδρυθούν οι απαραίτητες οργανικές, δε θα αλλάξει απολύτως τίποτα στον αριθμό των απαιτούμενων αναπληρωτών. Το μόνο που θα αλλάξει είναι ότι αυτοί οι 2 που ανέφερα στο παράδειγμα μου, δε θα χρειάζεται να μπαίνουν κάθε χρόνο στη διαδικασία να κρίνονται υπεράριθμοι. Κι έχω στο νου μου σχολείο στη Θεσσαλονίκη που οργανικά είναι 11θέσιο και κάθε χρόνο λειτουργικά είναι 6θέσιο. Για τέτοια μεγάλη διαφορά μιλάμε.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκεμβρίου 16, 2023, 10:20:55 pm από trust no one »

Συνδεδεμένος topsy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1868
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2024
« Απάντηση #567 στις: Δεκεμβρίου 17, 2023, 10:06:49 am »
Κι εγώ για τον νόμο Θεσσαλονίκης μιλάω. Υπάρχουν οργανικές  (ανατολικά και δυτικά) σε θέσεις που δεν υπάρχουν

Αποσυνδεδεμένος neossos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 720
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2024
« Απάντηση #568 στις: Δεκεμβρίου 17, 2023, 10:09:17 am »
Η διασύνδεση οργανικών και αναπληρωτών που κάνεις δεν υφίσταται. Οι οργανικά υπεράριθμοι, όταν υπάρχουν διαθέσιμες οργανικές, παίρνουν άμεσα νέα οργανική. Αν δεν υπάρχουν, τότε μένουν στη διάθεση της διεύθυνσης και τοποθετούνται σε λειτουργικό κενό (όπως κι οι αναπληρωτές). Οι εικονικές οργανικές που υπάρχουν δεν το επηρεάζουν αυτό στο ελάχιστο.

Θα σου δώσω ένα παράδειγμα:

Έστω ένα 4θέσιο οργανικά σχολείο, που τα τελευταία 3 χρόνια είναι διθέσιο. Αυτό σημαίνει ότι τα τελευταία 3 χρόνια, οι 2 οργανικά τελευταίοι τοποθετηθέντες στο σχολείο (ή και κάποιος από τους άλλους 2, αλλά μόνο αν το επιθυμεί), κρίνονται λειτουργικά υπεράριθμοι. Αυτό σημαίνει ότι κάνουν δήλωση και πάνε σε κάποια άλλα λειτουργικά κενά (κι άρα δεν προσλαμβάνονται κάποιοι αναπληρωτές για εκείνα τα κενά). Το λειτουργικά κενά τώρα που τοποθετούνται, υπάρχει περίπτωση να είναι στην ουσία κι οργανικά, αλλά να μην έχουν συσταθεί οι οργανικές (το ανάποδο δηλαδή από το 4θέσιο. Να είναι δηλαδή ένα σχολείο οργανικά 10θέσιο, αλλά λειτουργικά τα τελευταία 3 χρόνια 12θέσιο). Αν καταργηθούν κι ιδρυθούν οι απαραίτητες οργανικές, δε θα αλλάξει απολύτως τίποτα στον αριθμό των απαιτούμενων αναπληρωτών. Το μόνο που θα αλλάξει είναι ότι αυτοί οι 2 που ανέφερα στο παράδειγμα μου, δε θα χρειάζεται να μπαίνουν κάθε χρόνο στη διαδικασία να κρίνονται υπεράριθμοι. Κι έχω στο νου μου σχολείο στη Θεσσαλονίκη που οργανικά είναι 11θέσιο και κάθε χρόνο λειτουργικά είναι 6θέσιο. Για τέτοια μεγάλη διαφορά μιλάμε.

Αυτό όμως θα ίσχυε μόνο στις περίπτωσεις περιοχών όπου το σύνολο των οργανικών θέσεων ΠΕ70 του νομού που προκύπτουν από την οργανικότητα των σχολικών μονάδων ταυτίζεται με τη λειτουργικότητα τη δεδομένη στιγμή (στο σύνολο πάλι του συγκεκριμένου νομού) και απλώς πρέπει να γίνουν οι μετακινήσεις που αναφέρεις και στο παράδειγμά σου, ώστε να κατανεμηθούν οι δάσκαλοι σωστά. Τότε όντως δεν θα υπάρξει κάποια μεταβολή στις προσλήψεις αναπληρωτών, με την προϋπόθεση όμως πως εφόσον καταργηθούν οργανικές λόγω μικρότερης λειτουργικότητας από την πραγματική να ιδρυθούν αντίστοιχα και οργανικές εκεί που η λειτουργικότητα είναι μεγαλύτερη από την οργανικότητα.

Για το τελευταίο, δεν είμαι καθόλου σίγουρος για τις προθέσεις του υπουργείου και για αυτό έγραψα πιο πάνω πως η πρόταση σου δεν είναι ρεαλιστική. Έχει συμβεί και στο παρελθόν να έχουν ζητηθεί υποβιβασμοί σχολικών μονάδων, αλλά και ταυτόχρονα προαγωγές άλλων για να ταυτίζεται η οργανικότητα με τη λειτουργικότητα και το υπουργείο να εγκρίνει μόνο τους υποβιβασμούς και να μην κάνει τις προαγωγές με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός των οργανικών ΠΕ70 στο νομό να μειωθεί (https://www.cretalive.gr/eida-akoysa/hanontai-70-organikes-theseis-ekpaideytikon-sto-irakleio).

Αυτό όμως που συμβαίνει στους περισσότερους νομούς (αλλού λιγότερο και αλλού περισσότερο) είναι πως οι λειτουργικότητες των σχολικών μονάδων (σαν απόλυτο άθροισμα σε επίπεδο νομού) είναι λιγότερες από τις οργανικότητες λόγω της μείωσης του μαθητικού πληθυσμού - δεν διαφωνεί κανείς με αυτό (μπορεί να αναζητήσει κανείς τις σχετικές αποφάσεις οργανικότητας - λειτουργικότητας για κάθε σχολικό έτος στη διαύγεια). Ακόμη όμως και σε περιοχές που οι λειτουργικότητες απέχουν σχετικά αρκετά από τις οργανικότητες μπορεί και πάλι να απαιτούνται εκατοντάδες αναπληρωτές (π.χ. λόγω πολλών ολοήμερων, επειδή φεύγουν από τον νομό αυτό πολλοί με απόσπαση κλπ).

Επομένως, αν π.χ. φέτος αποφασιστεί πως η υφιστάμενη οργανικότητα των δημοτικών σχολείων σε αυτές τις περιοχές αντικαθίσταται από τη λειτουργικότητα που έχουν το σχολικό έτος 2023-24, τότε σε επίπεδο νομού μπορεί να χαθούν μέχρι και εκατοντάδες οργανικές θέσεις. Αν οι οργανικές αυτές ήταν καλυμμένες, οι εκπαιδευτικοί που τις κατείχαν θα είναι πλέον οργανικά υπεράριθμοι και θα καλύψουν λειτουργικά κενά. Όμως πλέον και χρονιά με τη χρονιά δεν θα έρχονται με μετάθεση νέοι εκπαιδευτικοί στον νομό μέχρι να μηδενίσει το πλεόνασμα, ενώ θα βγαίνουν κανονικά δάσκαλοι στη σύνταξη με αποτέλεσμα ο αριθμός των μόνιμων διαθέσιμων δασκάλων στους νομούς αυτούς να μειώνεται. Οι λειτουργικές ανάγκες θα μένουν όμως οι ίδιες και θα απαιτείται τα επιπλέον κενά να καλύπτονται από αποσπασμένους (που θα αφήνουν άλλα κενά πίσω τους στην επαρχία και τα νησιά) ή αναπληρωτές. Επομένως τα συνολικά λειτουργικά κενά του κλάδου στην επικράτεια θα πολλαπλασιάζονταν και ο αριθμός των διορισμών θα μειωνόταν σημαντικά.

Εφόσον με τα σημερινά δεδομένα (και παρά τη μείωση του πληθυσμού που έχει ήδη απορροφηθεί μέχρι στιγμής) δεν υπάρχουν πραγματικά πλεονάσματα σε επίπεδο επικράτειας (ζήτημα να υπάρχουν σήμερα 100 άτομα σε όλη τη χώρα που να μην έχουν τοποθετηθεί σε κενό μέχρι το τέλος του έτους και να βρίσκονται λειτουργικά στη διάθεση και αυτό σε 3-4 νομούς), αλλά απαιτούνται και 3.000 αναπληρωτές, νομίζω πως δεν τίθεται θέμα καταργήσεων ή αναπροσαρμογών στις οργανικές των ΠΕ70, πλην ίσως των λίγων αυτών νομών που πραγματικά έχουν ένα μικρό αριθμό δασκάλων στη διάθεση μετά και την έναρξη του σχολικού έτους.

Αποσυνδεδεμένος neossos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 720
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2024
« Απάντηση #569 στις: Δεκεμβρίου 17, 2023, 10:42:29 am »
Κι εγώ για τον νόμο Θεσσαλονίκης μιλάω. Υπάρχουν οργανικές  (ανατολικά και δυτικά) σε θέσεις που δεν υπάρχουν

Επομένως, μπορείτε να τεστάρετε το παράδειγμα μου στις οργανικότητες και τις λειτουργικότητες των εν λόγω περιοχών και θα δείτε για ποιον λόγο δεν καταργούνται αυτές οι οργανικές (στην πραγματικότητα στην Αν. Θεσσαλονίκη έχουν καταργηθεί δεκάδες τα τελευταία χρόνια, δείτε π.χ. τις φετινές: https://www.minedu.gov.gr/news/56292-28-08-23-idryseis-katargiseis-sygxoneyseis-ypovivasmoi-kai-proagoges-dimotikon-sxoleion-kai-nipiagogeion-2023-2024)

Για την Α' Θεσσαλονίκης: https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A803846%CE%9C%CE%A4%CE%9B%CE%97-%CE%9B%CE%A8%CE%A6

Για τη

Αποσυνδεδεμένος Patreas

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2085
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2024
« Απάντηση #570 στις: Δεκεμβρίου 17, 2023, 11:36:11 am »
Ο αριθμός των 3.000 προσλήψεων Αναπληρωτών ΠΕ70 για τη Γενική Παιδεία κατά το τρέχον διδακτικό έτος ισχύει. Είναι ένας μεγάλος αριθμός, που όμως από μόνος του δεν αποδεικνύει κάτι. Το θέμα είναι: θα έπρεπε να είναι 3.000, περισσότεροι ή λιγότεροι;

Δεδομένου ότι:
α) οι Μόνιμοι ΠΕ70 Γενικής Παιδείας είναι περίπου 41.000,
β) τουλάχιστον το 10% των Μονίμων είναι (για διάφορους λόγους) εκτός σχολείων Α/βάθμιας και

Αποσυνδεδεμένος neossos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 720
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2024
« Απάντηση #571 στις: Δεκεμβρίου 17, 2023, 12:41:57 pm »
Δεν διαφωνώ ούτε σε μια λέξη σε σχέση με όλα όσα αναφέρει ο Patreas. Και πολύ περισσότερο πάνω σε πραγματικά αριθμητικά δεδομένα για τα οποία τον ευχαριστούμε για ακόμα μια φορά.

Το κομβικό σημείο όμως κατά τη γνώμη μου είναι πως οι οργανικές θέσεις πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους το "ισχύον πλαίσιο λειτουργίας" που αναφέρεται και στη προηγούμενη δημοσίευση του. Δηλαδή, καλώς ή κακώς, θα πρέπει κάποιες από τις οργανικές να καλύπτουν και κάποιες από τις "έκακτες" ανάγκες που είναι όμως βέβαιο πως θα προκύψουν λόγω των συνθηκών λειτουργίας ενός εκπαιδευτικού συστήματος και που στατιστικά μπορεί να κυμαίνονται π.χ. στο 10%. Αλλιως ποτέ δεν θα ξεφεύγαμε από το στρεβλό θεσμό του αναπληρωτή και θα είχαμε, όχι 50.000 αναπληρωτές, αλλά πολλούς περισσότερους.

Το ότι οι ΠΕ70 το έχουν καταφέρει σε κάποιο βαθμό αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορούν να το κάνουν και οι υπόλοιπες ειδικότητες, με την ανάλογη πίεση.

Εξάλλου, η συλλογιστική του Patrea μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλους κλάδους και να φανεί και σε εκείνους πως ακόμη και μέρος των καλυμμένων οργανικών τους θέσεων αντιστοιχούν σε μη πάγιες ανάγκες. Για παράδειγμα στους ΠΕ60, με επίσης πολύ μεγάλο αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών, μπορεί με την ίδια συλλογιστική να καταρριφθεί το επιχείρημα της ανάγκης δημιουργίας επιπλέον οργανικών λόγω της δίχρονης και να φανεί πως τα κενά τους είναι όλα λειτουργικά (δείτε π.χ. στο σύνδεσμο που παραθέτω στο προηγούμενο μήνυμά μου πως οι λειτουργικότητες των νηπιαγωγείων στη

Αποσυνδεδεμένος Kindergarten teacher

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 121
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2024
« Απάντηση #572 στις: Δεκεμβρίου 17, 2023, 01:03:08 pm »
Patreas με τους πε60 νηπιαγωγούς τι γίνεται;;; προσλήφθηκαν στην α φάση κοντά στις 2500...ενω μετά τη δίχρονη προσχολική δεν έγινε σύσταση νέων οργανικών ...όλα τα κενά παραμένουν λειτουργικά!



Αποσυνδεδεμένος trust no one

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5236
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ86 (ΠΕ19)
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2024
« Απάντηση #573 στις: Δεκεμβρίου 17, 2023, 01:54:42 pm »
Αυτό όμως θα ίσχυε μόνο στις περίπτωσεις περιοχών όπου το σύνολο των οργανικών θέσεων ΠΕ70 του νομού που προκύπτουν από την οργανικότητα των σχολικών μονάδων ταυτίζεται με τη λειτουργικότητα τη δεδομένη στιγμή (στο σύνολο πάλι του συγκεκριμένου νομού) και απλώς πρέπει να γίνουν οι μετακινήσεις που αναφέρεις και στο παράδειγμά σου, ώστε να κατανεμηθούν οι δάσκαλοι σωστά. Τότε όντως δεν θα υπάρξει κάποια μεταβολή στις προσλήψεις αναπληρωτών, με την προϋπόθεση όμως πως εφόσον καταργηθούν οργανικές λόγω μικρότερης λειτουργικότητας από την πραγματική να ιδρυθούν αντίστοιχα και οργανικές εκεί που η λειτουργικότητα είναι μεγαλύτερη από την οργανικότητα.

Για το τελευταίο, δεν είμαι καθόλου σίγουρος για τις προθέσεις του υπουργείου και για αυτό έγραψα πιο πάνω πως η πρόταση σου δεν είναι ρεαλιστική. Έχει συμβεί και στο παρελθόν να έχουν ζητηθεί υποβιβασμοί σχολικών μονάδων, αλλά και ταυτόχρονα προαγωγές άλλων για να ταυτίζεται η οργανικότητα με τη λειτουργικότητα και το υπουργείο να εγκρίνει μόνο τους υποβιβασμούς και να μην κάνει τις προαγωγές με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός των οργανικών ΠΕ70 στο νομό να μειωθεί (https://www.cretalive.gr/eida-akoysa/hanontai-70-organikes-theseis-ekpaideytikon-sto-irakleio).

Αυτό όμως που συμβαίνει στους περισσότερους νομούς (αλλού λιγότερο και αλλού περισσότερο) είναι πως οι λειτουργικότητες των σχολικών μονάδων (σαν απόλυτο άθροισμα σε επίπεδο νομού) είναι λιγότερες από τις οργανικότητες λόγω της μείωσης του μαθητικού πληθυσμού - δεν διαφωνεί κανείς με αυτό (μπορεί να αναζητήσει κανείς τις σχετικές αποφάσεις οργανικότητας - λειτουργικότητας για κάθε σχολικό έτος στη διαύγεια). Ακόμη όμως και σε περιοχές που οι λειτουργικότητες απέχουν σχετικά αρκετά από τις οργανικότητες μπορεί και πάλι να απαιτούνται εκατοντάδες αναπληρωτές (π.χ. λόγω πολλών ολοήμερων, επειδή φεύγουν από τον νομό αυτό πολλοί με απόσπαση κλπ).

Επομένως, αν π.χ. φέτος αποφασιστεί πως η υφιστάμενη οργανικότητα των δημοτικών σχολείων σε αυτές τις περιοχές αντικαθίσταται από τη λειτουργικότητα που έχουν το σχολικό έτος 2023-24, τότε σε επίπεδο νομού μπορεί να χαθούν μέχρι και εκατοντάδες οργανικές θέσεις. Αν οι οργανικές αυτές ήταν καλυμμένες, οι εκπαιδευτικοί που τις κατείχαν θα είναι πλέον οργανικά υπεράριθμοι και θα καλύψουν λειτουργικά κενά. Όμως πλέον και χρονιά με τη χρονιά δεν θα έρχονται με μετάθεση νέοι εκπαιδευτικοί στον νομό μέχρι να μηδενίσει το πλεόνασμα, ενώ θα βγαίνουν κανονικά δάσκαλοι στη σύνταξη με αποτέλεσμα ο αριθμός των μόνιμων διαθέσιμων δασκάλων στους νομούς αυτούς να μειώνεται. Οι λειτουργικές ανάγκες θα μένουν όμως οι ίδιες και θα απαιτείται τα επιπλέον κενά να καλύπτονται από αποσπασμένους (που θα αφήνουν άλλα κενά πίσω τους στην επαρχία και τα νησιά) ή αναπληρωτές. Επομένως τα συνολικά λειτουργικά κενά του κλάδου στην επικράτεια θα πολλαπλασιάζονταν και ο αριθμός των διορισμών θα μειωνόταν σημαντικά.

Εφόσον με τα σημερινά δεδομένα (και παρά τη μείωση του πληθυσμού που έχει ήδη απορροφηθεί μέχρι στιγμής) δεν υπάρχουν πραγματικά πλεονάσματα σε επίπεδο επικράτειας (ζήτημα να υπάρχουν σήμερα 100 άτομα σε όλη τη χώρα που να μην έχουν τοποθετηθεί σε κενό μέχρι το τέλος του έτους και να βρίσκονται λειτουργικά στη διάθεση και αυτό σε 3-4 νομούς), αλλά απαιτούνται και 3.000 αναπληρωτές, νομίζω πως δεν τίθεται θέμα καταργήσεων ή αναπροσαρμογών στις οργανικές των ΠΕ70, πλην ίσως των λίγων αυτών νομών που πραγματικά έχουν ένα μικρό αριθμό δασκάλων στη διάθεση μετά και την έναρξη του σχολικού έτους.

Δεν ισχύει αυτό που λες. Υποθέτω δε χρειάζεται να σου εξηγήσω τη διαφορά οργανικών και λειτουργικών κενών, οπότε δε θα το κάνω.

Τα λειτουργικά κενό σαν σύνολο είναι δεδομένα κάθε χρονική στιγμή. Αυτά καλύπτονται με 3 τρόπους:
1. Από τους λειτουργικά υπεράριθμους μόνιμους της κάθε διεύθυνσης
2. Από τους αποσπασμένους μέσα στο ίδιο το ΠΥΣΠΕ κι από άλλα ΠΥΣΠΕ
3. Από αναπληρωτές

Οι λειτουργικά υπεράριθμοι προκύπτουν γιατί κατέχουν εικονική οργανική. Άρα έτσι κι αλλιώς φεύγουν και πηγαίνουν αλλού. Όπως σου είπα και πριν, η κατάργηση των εικονικών οργανικών θα είχε σαν αποτέλεσμα είτε να πάρουν άμεσα οργανική σε άλλο σχολείο (μη εικονική) είτε να μείνουν στη διάθεση για μικρό χρονικό διάστημα (1-2 χρόνια το πολύ) και να πάρουν τότε οργανική (μέσω των κενών που προκύπτουν από τις συνταξιοδοτήσεις).

Άρα με την υπάρχουσα κατάσταση, δεν επηρεάζονται καθόλου τα λειτουργικά κενά, ούτε ο αριθμός αναπληρωτών. Το μόνο που συμβαίνει, είναι να παίρνουν παραπάνω άτομα από όσα χρειάζονται μετάθεση και να διορίζονται παράπανω άτομα από όσα χρειάζονται. Τίποτα από τα 2 αυτά δε φαίνεται (ή καλύτερα "καλύπτεται") από αυτά που λέει ο Πατρέας. Όταν ένα 10% λείπει, πάντα θα υπάρχουν λειτουργικά κενά να απασχοληθείς κι ας είσαι υπεράριθμος για τα επόμενα 650 χρόνια.Διόρθωση: Φαίνεται σε περιοχές που οι υπεράριθμοι είναι τόσοι πολλοί, που δε φτάνουν τα λειτουργικά κενά. Και τότε γίνεται το απαράδεκτο να συμπληρώνουν το ωράριο τους με μαθήματα ειδικοτήτων ή ακόμη χειρότερα, να καλύπτεται όλο το ωράριο τους με μαθήματα ειδικοτήτων. Το έχω δει προσωπικά να γίνεται αυτό και γενικά είναι πολύ συχνό φαινόμενο πλέον οι δάσκαλοι, μόνιμοι ή αναπληρωτές να παίρνουν και κάποιο μάθημα ειδικότητας στην τάξη τους (εικαστικά, θεατρική αγωγή κυρίως) Οπότε και το υπουργείο κάνει το χαζό. Οι μόνιμοι επίσης κάνουν (πρόσκαιρα) τους χαζούς, γιατί αρχικά τους νοιάζει μόνο να διοριστούν και μετά τους νοιάζει μόνο να πάρουν μετάθεση στον τόπο τους. Αφού τα καταφέρουν αυτά τα 2, σε 2-3 χρόνια το πολύ πολύ αρχίζουν να γκρινιάζουν (όχι επίσημα) και να θέλουν να πάρουν πραγματική οργανική κι όχι εικονική.  Δεν υπάρχουν λειτουργικά υπεράριθμοι που να κάθονται στο σχολείο τους χωρίς αντικείμενο (κι αν υπάρχουν είναι λίγοι). Καλύπτουν λειτουργικό κενό αλλού, που θα το κάλυπτε κανονικά αναπληρωτής.

Αυτό που ίσως εννοείς εσύ, είναι ότι αν γίνει αυτό που λέω, θα μειωθούν οι ανάγκες σε αναπληρωτές σε συγκεκριμένες διευθύνσεις. Αυτό όντως μπορεί να ισχύει, με τη λογική ότι εφόσον φύγουν οι εικονικές οργανικές, θα γίνονται λιγότερες μεταθέσεις στις περιοχές αυτές κι άρα θα αυξηθούν οι αποσπάσεις. Άρα ίσως να χρειάζονται λιγότεροι αναπληρωτές στις περιοχές αυτές. Το σύνολο όμως των αναγκών σε αναπληρωτές (σε όλη την Ελλάδα), θα μείνει ανεπηρέαστο.

Όταν είπα να ενημέρωνεται κάθε χρόνο δυναμικά η οργανικότητα όλων των σχολείων, εννούσα το εξής:
1. Να συστήνονται με την ίδια ευκολία που θα καταργούνται οι οργανικές
2. Να λαμβάνεται υπόψη η λειτουργικότητα των προηγούμενων 3-4 χρόνων. Άρα με το δυναμικά εννοώ ότι θα αλλάζει το ποιες χρονιές θα αφορά αυτή η 3ετία-4ετία κι όχι ότι τη 2η χρονιά θα κοιτάξεις τη λειτουργικότητα μόνο της προηγούμενης χρονιάς. Πάντα θα κοιτάς τα προηγούμενα 3-4 χρόνια. Και ναι, όταν ένα σχολείο είναι τα τελευταία 3-4 χρόνια 6θέσιο λειτουργικά, ενώ είναι 11θέσιο οργανικά, ε μάλλον δεν πρόκειται να γίνει 11θέσιο ποτέ ξανά. Στην τελική αν φτιάξουν έναν τύπο ν+1, όπου ν η μέγιστη λειτουργικότητα του σχολείου τα τελευταία 3-4 χρόνια.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκεμβρίου 17, 2023, 02:12:58 pm από trust no one »

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182526
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 684
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 524
Σύνολο: 539

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.051 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.