*

Αποστολέας Θέμα: Διορισμοί και το 2025  (Αναγνώστηκε 89700 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος neossos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 723
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2025
« Απάντηση #462 στις: Μαΐου 05, 2025, 11:21:27 pm »
Με μόλις 11 εγγραφες δημιουργείται ολοήμερο, σωστά, βάσει εγκυκλίου, οπου αντίστοιχη υπάρχει και για το δημοτικο

Όπως διαβάζω στην εγκύκλιο λειτουργίας Δημοτικών (https://edu.klimaka.gr/sxoleia/dimotiko/374-kanonismos-leiturgias-scholeiwn-prwtovathmias-ekpaidevshs):¨
"Για παράδειγμα, στα 6/θέσια και άνω Δημοτικά Σχολεία, ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος είναι οι 10 φοιτούντες μαθητές/τριες, ενώ στις σχολικές μονάδες, οι οποίες λειτουργούν ως 4/θέσιες και 5/θέσιες, ο ελάχιστος αριθμός ορίζεται στους 8 μαθητές."

Αντίστοιχα:
 Στα 2/θέσια Νηπιαγωγεία ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος είναι 10 φοιτώντες μαθητές/τριες (προνήπια/νήπια). γ) Στα 3/θέσια και άνω Νηπιαγωγεία ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος είναι 14 φοιτώντες μαθητές/τριες (προνήπια/νήπια)."

Προφανώς τα νηπιαγωγεία είναι ολιγοθέσια σε συγκριση με τα δημοτικά σχολεία. Οποτε ναι, κάθε χρόνο δύναται να δημιουργηθουν ολοήμερα τμήματα, δεν είναι περίεργο.
Στο δημοτικό όμως είπατε πως ώρες στο ολοήμερο μπορούν να συμπληρώσουν ειδικότητες - κάτι που στα νηπιαγωγεία δεν υπάρχει. Οποτε στο ένα ή στα 2 πρωινά είναι πολύ εύκολο να υπάρχει συν ένα ολοήμερο.

Ενδεικτικά: Φέτος στο νηπιαγωγείο που εργάζομαι, όπως φάνηκε απο τις ηλεκτρονικές εγγραφές των παιδιών, στις 27 εγγραφές οι 24 ζήτησαν ολοήμερο και οι 19 και διευρυμένο!

Πιο εύκολα οι εργαζόμενοι γονείς πλεον αφήνουν τα παιδιά στο ολοήμερο νηπιαγωγείο.

Δεν αναφερόμουν στο ελάχιστο απαιτούμενο όριο που θέτει ο νόμος για να δημιουργηθεί τμήμα ολοημέρου (το οποίο στα μονοθέσια νηπιαγωγεία είναι μόλις 5 νήπια).

Αλλά στο ότι κατά μέσο όρο 11 νέες εγγραφές στο ολοήμερο μεταφράζονται και σε ένα νέο τμήμα, άρα και σε μια νέα θέση εργασίας ΠΕ60. Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε παραθέσει πρόσφατα ο Patreas, μεταξύ 2015 και 2024 έχουν αυξηθεί τα εγγεγραμμένα νήπια στο ολοήμερο κατά 20.900 (2015: 55.300, 2024: 76.300 εγγραφές νηπίων στο ολοήμερο). Τη στιγμή μάλιστα που ο συνολικός αριθμός των νηπίων παραμένει σταθερός, καθώς η πρόσκαιρη αύξηση που έφερε η δίχρονη, έχει εξισορροπηθεί από τη μείωση των γεννήσεων λόγω του δημογραφικου (2015: 142.700 συνολικές εγγραφές νηπίων ΧΩΡΙΣ ΔΙΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ - 2024: 140.000 συνολικές εγγραφές νηπίων ΜΕ ΔΙΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ).

Αυτοί οι 20.900 μαθητές δημιούργησαν 1.768 νέα τμήματα ολοημέρου, άρα κατά μέσο όρο 11,8 νέες εγγραφές νηπίων στο ολοήμερο δημιουργούν και μια νέα θέση εργασίας ΠΕ60. Αυτό φυσικά είναι μια γενίκευση, καθώς και με μόλις 5 νέες εγγραφές νηπίων σε ένα μονοθέσιο νηπιαγωγείο που μέχρι πρότινος λειτουργούσε μόνο με κλασσικό τμήμα (με ακόμα και μονοψήφιο αριθμό συνολικών νηπίων) δημιουργείται τμήμα.

Η γενική εικόνα που έχω όμως είναι αυτή που περιγράφεις στο παράδειγμα και του δικού σου νηπιαγωγείου. Ουσιαστικά επιβεβαιώνεις πλήρως το γεγονός πως στο ολοήμερο των νηπιαγωγείων εγγράφεται πολύ μεγάλο μέρος των συνολικών νηπίων που φοιτούν σε αυτό (89% στην περιπτωσή σου, με το 70% να εγγράφεται μέχρι και στο διευρυμένο), άσχετως αν τελικά υπάρχει επαρκής και πραγματική φοίτηση όλων αυτών.

Κάτι το οποίο απέχει πολύ από αυτό που συμβαίνει στα δημοτικά. Γιατί αν συνέβαινε κάτι αντίστοιχο σε ένα 12/θέσιο δημοτικό σχολείο με 20 κατά μέσο όρο μαθητές σε κάθε τάξη για παράδειγμα, τότε θα έπρεπε να υπάρχουν και εκεί εγγεγραμμένοι 213 μαθητές στο ολοήμερο, οι οποίοι θα δημιουργούσαν 9 ξεχωριστά τμήματα (20×12=240 συνολικό μαθητικό δυναμικό, 240×89%=213 εγγεγραμμένοι μαθητές στο ολοήμερο, 213:25=9 τμήματα ολοημέρου). Ακόμα και με την εκμετάλλευση και της τελευταίας πλεονάζουσας ώρας όλου του προσωπικού (θυσιάζοντας πλήρως τη δυνατότητα ανάθεσης ενισχυτικής διδασκαλίας), δεν θα υπήρχε τρόπος να καλυφθούν οι ώρες χωρίς την πρόσληψη τουλάχιστον 3 επιπλέον δασκάλων αποκλειστικά για το ολοήμερο (λόγω του αντικειμένου της μελέτης - προετοιμασίας, το οποίο έχουν αποκλειστική ανάθεση οι ΠΕ70). Είναι όμως αυτός ο κανόνας ή η εξαίρεση στα περισσότερα δημοτικά σχολεία; Προφανώς και το δεύτερο. Ενώ στα νηπιαγωγεία των μεγάλων αστικών κέντρων ένα ποσοστό εγγραφής στο ολοήμερο της τάξης του 80% των συνολικών νηπίων τουλάχιστον, έχει γίνει πλέον ο κανόνας. Και η αιτία δεν μπορεί να είναι μόνο η μικρότερη ηλικία των μαθητών...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διορισμοί και το 2025
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 03:49:41 »

Αποσυνδεδεμένος Gingerbread

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 35
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2025
« Απάντηση #463 στις: Σήμερα στις 12:22:16 am »
Δεν αναφερόμουν στο ελάχιστο απαιτούμενο όριο που θέτει ο νόμος για να δημιουργηθεί τμήμα ολοημέρου (το οποίο στα μονοθέσια νηπιαγωγεία είναι μόλις 5 νήπια).

Αλλά στο ότι κατά μέσο όρο 11 νέες εγγραφές στο ολοήμερο μεταφράζονται και σε ένα νέο τμήμα, άρα και σε μια νέα θέση εργασίας ΠΕ60. Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε παραθέσει πρόσφατα ο Patreas, μεταξύ 2015 και 2024 έχουν αυξηθεί τα εγγεγραμμένα νήπια στο ολοήμερο κατά 20.900 (2015: 55.300, 2024: 76.300 εγγραφές νηπίων στο ολοήμερο). Τη στιγμή μάλιστα που ο συνολικός αριθμός των νηπίων παραμένει σταθερός, καθώς η πρόσκαιρη αύξηση που έφερε η δίχρονη, έχει εξισορροπηθεί από τη μείωση των γεννήσεων λόγω του δημογραφικου (2015: 142.700 συνολικές εγγραφές νηπίων ΧΩΡΙΣ ΔΙΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ - 2024: 140.000 συνολικές εγγραφές νηπίων ΜΕ ΔΙΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ).

Αυτοί οι 20.900 μαθητές δημιούργησαν 1.768 νέα τμήματα ολοημέρου, άρα κατά μέσο όρο 11,8 νέες εγγραφές νηπίων στο ολοήμερο δημιουργούν και μια νέα θέση εργασίας ΠΕ60. Αυτό φυσικά είναι μια γενίκευση, καθώς και με μόλις 5 νέες εγγραφές νηπίων σε ένα μονοθέσιο νηπιαγωγείο που μέχρι πρότινος λειτουργούσε μόνο με κλασσικό τμήμα (με ακόμα και μονοψήφιο αριθμό συνολικών νηπίων) δημιουργείται τμήμα.

Η γενική εικόνα που έχω όμως είναι αυτή που περιγράφεις στο παράδειγμα και του δικού σου νηπιαγωγείου. Ουσιαστικά επιβεβαιώνεις πλήρως το γεγονός πως στο ολοήμερο των νηπιαγωγείων εγγράφεται πολύ μεγάλο μέρος των συνολικών νηπίων που φοιτούν σε αυτό (89% στην περιπτωσή σου, με το 70% να εγγράφεται μέχρι και στο διευρυμένο), άσχετως αν τελικά υπάρχει επαρκής και πραγματική φοίτηση όλων αυτών.

Κάτι το οποίο απέχει πολύ από αυτό που συμβαίνει στα δημοτικά. Γιατί αν συνέβαινε κάτι αντίστοιχο σε ένα 12/θέσιο δημοτικό σχολείο με 20 κατά μέσο όρο μαθητές σε κάθε τάξη για παράδειγμα, τότε θα έπρεπε να υπάρχουν και εκεί εγγεγραμμένοι 213 μαθητές στο ολοήμερο, οι οποίοι θα δημιουργούσαν 9 ξεχωριστά τμήματα (20×12=240 συνολικό μαθητικό δυναμικό, 240×89%=213 εγγεγραμμένοι μαθητές στο ολοήμερο, 213:25=9 τμήματα ολοημέρου). Ακόμα και με την εκμετάλλευση και της τελευταίας πλεονάζουσας ώρας όλου του προσωπικού (θυσιάζοντας πλήρως τη δυνατότητα ανάθεσης ενισχυτικής διδασκαλίας), δεν θα υπήρχε τρόπος να καλυφθούν οι ώρες χωρίς την πρόσληψη τουλάχιστον 3 επιπλέον δασκάλων αποκλειστικά για το ολοήμερο (λόγω του αντικειμένου της μελέτης - προετοιμασίας, το οποίο έχουν αποκλειστική ανάθεση οι ΠΕ70). Είναι όμως αυτός ο κανόνας ή η εξαίρεση στα περισσότερα δημοτικά σχολεία; Προφανώς και το δεύτερο. Ενώ στα νηπιαγωγεία των μεγάλων αστικών κέντρων ένα ποσοστό εγγραφής στο ολοήμερο της τάξης του 80% των συνολικών νηπίων τουλάχιστον, έχει γίνει πλέον ο κανόνας. Και η αιτία δεν μπορεί να είναι μόνο η μικρότερη ηλικία των μαθητών...

Καλησπέρα σε όλους. Αγαπητέ Νεοσσέ για να σου λυθούν κάποιες εύλογες απορίες σχετικά με τις εγγραφές στα ολοήμερα τμήματα του νηπιαγωγείου. Οι εγγραφές είναι άκρως αληθινές και σταθερές όλη τη χρονιά για τους εξής λόγους:
1. Εργασία γονέων
2. Οι γονείς φαίνεται πως επιλέγουν το σχολείο αντί για παππούδες/γιαγιάδες ή νταντάδες (κάτι που ήταν πολύ έντονο την περασμένη 10ετία)
3. Ο λόγος που επιλέγουν το  δημόσιο ολοήμερο νηπιαγωγείο είναι επίσης πως πλέον στα ολοήμερα κατά βάση διδάσκουν νέοι νηπιαγωγοί με πολλές επιμορφώσεις και κάνουμε πολύ δημιουργικά πράγματα, όπως ρομποτική, μουσικοκινητική, θεατρικό παιχνίδι. Και ως εκ τούτου αντί οι γονείς να πληρώνουν κέντρα για δημιουργική απασχόληση επιλέγουν το σχολείο.
4. Στο δημοτικό ολοήμερο σχολείο οι εγγραφές δεν είναι αντίστοιχες, ακριβώς επειδή τα παιδιά γυρίζουν αδιάβαστα σπίτι...ούτε με μια απλή αντιγραφή. Οπότε οι γονείς επειδή εργάζονται και γυρίζουν αργά σπίτι, προτιμούν τα ιδιωτικά κέντρα μελέτης για να βρίσκουν τα παιδιά τους διαβασμένα. Είναι τρομερό που ακόμα και σε φτωχές γειτονιές της Αθήνας γυρίζεις δεξιά και αριστερά και τα κέντρα μελέτης είναι γεμάτα! Οπότε, τα ολοήμερα σας μειώνονται.
Επίσης, έπειτα από έλεγχο της Α΄Αθήνας βρέθηκε Δημοτικό που είχε εγγράψει μαθητές στο ολοήμερο «φαντάσματα». Σας στήριξαν οι αναρχο-συνδικαλιστές της περιοχής με διάφορα τεχνάσματα (τυχαία μέρα, έλειπε αυτός που περνάει απουσίες κτλ). Κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ σε νηπιαγωγείο μέχρι και σήμερα. Προσωπικά, επιζητώ σοβαρό έλεγχο σε όλα αυτά τα ζητήματα για να μην λέμε ανακρίβειες.

Αποσυνδεδεμένος Gingerbread

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 35
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2025
« Απάντηση #464 στις: Σήμερα στις 12:53:07 am »
Μεγάλο αριθμό δίνεται στους ΠΕ60. Μακάρι, για να διοριστούν αρκετοί που βρίσκονται ψηλά στον πίνακα.
Γιατί, όμως, λέτε μετάθεση σε 10 χρόνια;; Νόμιζα ότι μόνο 2 χρόνια μένεις στην περιοχή διορισμού και έπειτα έχεις το δικαίωμα να κάνεις αίτηση για μετάθεση. Δηλαδή κάποιος που θα διοριστεί στη Γ' Δωδεκανήσου, θα εγκλωβιστεί εκεί;;;

Καλησπέρα συνάδελφε. Κάτσε να πούμε τα πράγματα με σειρά. Φέτος, οι διορισμοί των νηπιαγωγών θα είναι πάρα πολύ καλοί και με πολύ καλή γεωγραφική κατανομή. Αυτό σημαίνει πως η πλειοψηφία όσων θα διοριστούν θα είναι στον τόπο που θέλουν. Είτε κάνει συμπληρωματικές μεταθέσεις, είτε όχι. Γιατί τα κενά είναι πάρα πολλά και παντού. Δικαίωμα μετάθεσης έχεις μετά τη συμπλήρωση του δεύτερου έτους. Το αν θα την πάρεις όμως δεν στο εγγυάται κανείς. Για αυτό λέμε κάθε χρόνο δηλώνουμε με σύνεση. Για παράδειγμα, ανέκαθεν η Θεσσαλία, η Ήπειρος και η Μακεδονία ήταν δύσκολες για μετάθεση. Έπρεπε να έχεις υπηρετήσει σε δυσπόσιτα και γενικά ήθελες κοντά στα 8 χρόνια για να επιστρέψεις και αν. Αλλά έτσι ήταν πάντα. Αλίμονο αν δε γίνονταν οι επόμενοι διορισμοί, μέχρι να γυρίσουν όλοι σπίτι τους. Αν ήταν έτσι, θα είχαν φτάσει οι αναπληρωτές 90000! Όσο πιο πολλοί διορισμοί γίνονται, τόσο λιγότερα κενά για μεταθέσεις μένουν. Εύλογο. Απλά μέχρι και το πρόσφατο παρελθόν (2021), δηλαδή πριν τους διορισμούς μας «είχαν καλομάθει» να υπάρχουν κενά και να γυρίζουμε. Τότε λέγαμε κάντε διορισμούς. Και τώρα που κάνουν...κάποιοι λένε μην κάνετε γιατί εγώ πήγα στην Ικαρία, αλλά θέλω να γυρίσω Θεσσαλία. Αυτά όμως είναι επιλογές. Δε γίνεται να σταματήσουν οι διορισμοί! Οπότε ή θα κάνει τη ζωή του στην Ικαρία ή θα κάνει υπομονή μέχρι να γυρίσει. Ως προς τις αποσπάσεις τώρα...αυτές γίνονται σε κενά που είναι αποτέλεσμα μακροχρόνιας άδειας ή κενή θέση από απόσπαση...και όχι σε κενό όπου δεν αντιστοιχεί μόνιμος. Τώρα θα μπει μια ταξη σε όλους τους κλάδους ως προς όλα αυτά. Και ο καθένας θα είναι υπεύθυνος των επιλογών του. Ενήλικες είμαστε.

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32873
  • Τελευταία: eirini0709
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182792
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 716
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 628
Σύνολο: 629

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.047 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.