*

Αποστολέας Θέμα: Διορισμοί και το 2025  (Αναγνώστηκε 91078 φορές)

Kostas_80, endaf, dlqr, Alan Turing, leyma, Kindergarten teacher και 8 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Gingerbread

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 35
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2025
« Απάντηση #462 στις: Σήμερα στις 12:22:16 am »
Δεν αναφερόμουν στο ελάχιστο απαιτούμενο όριο που θέτει ο νόμος για να δημιουργηθεί τμήμα ολοημέρου (το οποίο στα μονοθέσια νηπιαγωγεία είναι μόλις 5 νήπια).

Αλλά στο ότι κατά μέσο όρο 11 νέες εγγραφές στο ολοήμερο μεταφράζονται και σε ένα νέο τμήμα, άρα και σε μια νέα θέση εργασίας ΠΕ60. Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε παραθέσει πρόσφατα ο Patreas, μεταξύ 2015 και 2024 έχουν αυξηθεί τα εγγεγραμμένα νήπια στο ολοήμερο κατά 20.900 (2015: 55.300, 2024: 76.300 εγγραφές νηπίων στο ολοήμερο). Τη στιγμή μάλιστα που ο συνολικός αριθμός των νηπίων παραμένει σταθερός, καθώς η πρόσκαιρη αύξηση που έφερε η δίχρονη, έχει εξισορροπηθεί από τη μείωση των γεννήσεων λόγω του δημογραφικου (2015: 142.700 συνολικές εγγραφές νηπίων ΧΩΡΙΣ ΔΙΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ - 2024: 140.000 συνολικές εγγραφές νηπίων ΜΕ ΔΙΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ).

Αυτοί οι 20.900 μαθητές δημιούργησαν 1.768 νέα τμήματα ολοημέρου, άρα κατά μέσο όρο 11,8 νέες εγγραφές νηπίων στο ολοήμερο δημιουργούν και μια νέα θέση εργασίας ΠΕ60. Αυτό φυσικά είναι μια γενίκευση, καθώς και με μόλις 5 νέες εγγραφές νηπίων σε ένα μονοθέσιο νηπιαγωγείο που μέχρι πρότινος λειτουργούσε μόνο με κλασσικό τμήμα (με ακόμα και μονοψήφιο αριθμό συνολικών νηπίων) δημιουργείται τμήμα.

Η γενική εικόνα που έχω όμως είναι αυτή που περιγράφεις στο παράδειγμα και του δικού σου νηπιαγωγείου. Ουσιαστικά επιβεβαιώνεις πλήρως το γεγονός πως στο ολοήμερο των νηπιαγωγείων εγγράφεται πολύ μεγάλο μέρος των συνολικών νηπίων που φοιτούν σε αυτό (89% στην περιπτωσή σου, με το 70% να εγγράφεται μέχρι και στο διευρυμένο), άσχετως αν τελικά υπάρχει επαρκής και πραγματική φοίτηση όλων αυτών.

Κάτι το οποίο απέχει πολύ από αυτό που συμβαίνει στα δημοτικά. Γιατί αν συνέβαινε κάτι αντίστοιχο σε ένα 12/θέσιο δημοτικό σχολείο με 20 κατά μέσο όρο μαθητές σε κάθε τάξη για παράδειγμα, τότε θα έπρεπε να υπάρχουν και εκεί εγγεγραμμένοι 213 μαθητές στο ολοήμερο, οι οποίοι θα δημιουργούσαν 9 ξεχωριστά τμήματα (20×12=240 συνολικό μαθητικό δυναμικό, 240×89%=213 εγγεγραμμένοι μαθητές στο ολοήμερο, 213:25=9 τμήματα ολοημέρου). Ακόμα και με την εκμετάλλευση και της τελευταίας πλεονάζουσας ώρας όλου του προσωπικού (θυσιάζοντας πλήρως τη δυνατότητα ανάθεσης ενισχυτικής διδασκαλίας), δεν θα υπήρχε τρόπος να καλυφθούν οι ώρες χωρίς την πρόσληψη τουλάχιστον 3 επιπλέον δασκάλων αποκλειστικά για το ολοήμερο (λόγω του αντικειμένου της μελέτης - προετοιμασίας, το οποίο έχουν αποκλειστική ανάθεση οι ΠΕ70). Είναι όμως αυτός ο κανόνας ή η εξαίρεση στα περισσότερα δημοτικά σχολεία; Προφανώς και το δεύτερο. Ενώ στα νηπιαγωγεία των μεγάλων αστικών κέντρων ένα ποσοστό εγγραφής στο ολοήμερο της τάξης του 80% των συνολικών νηπίων τουλάχιστον, έχει γίνει πλέον ο κανόνας. Και η αιτία δεν μπορεί να είναι μόνο η μικρότερη ηλικία των μαθητών...

Καλησπέρα σε όλους. Αγαπητέ Νεοσσέ για να σου λυθούν κάποιες εύλογες απορίες σχετικά με τις εγγραφές στα ολοήμερα τμήματα του νηπιαγωγείου. Οι εγγραφές είναι άκρως αληθινές και σταθερές όλη τη χρονιά για τους εξής λόγους:
1. Εργασία γονέων
2. Οι γονείς φαίνεται πως επιλέγουν το σχολείο αντί για παππούδες/γιαγιάδες ή νταντάδες (κάτι που ήταν πολύ έντονο την περασμένη 10ετία)
3. Ο λόγος που επιλέγουν το  δημόσιο ολοήμερο νηπιαγωγείο είναι επίσης πως πλέον στα ολοήμερα κατά βάση διδάσκουν νέοι νηπιαγωγοί με πολλές επιμορφώσεις και κάνουμε πολύ δημιουργικά πράγματα, όπως ρομποτική, μουσικοκινητική, θεατρικό παιχνίδι. Και ως εκ τούτου αντί οι γονείς να πληρώνουν κέντρα για δημιουργική απασχόληση επιλέγουν το σχολείο.
4. Στο δημοτικό ολοήμερο σχολείο οι εγγραφές δεν είναι αντίστοιχες, ακριβώς επειδή τα παιδιά γυρίζουν αδιάβαστα σπίτι...ούτε με μια απλή αντιγραφή. Οπότε οι γονείς επειδή εργάζονται και γυρίζουν αργά σπίτι, προτιμούν τα ιδιωτικά κέντρα μελέτης για να βρίσκουν τα παιδιά τους διαβασμένα. Είναι τρομερό που ακόμα και σε φτωχές γειτονιές της Αθήνας γυρίζεις δεξιά και αριστερά και τα κέντρα μελέτης είναι γεμάτα! Οπότε, τα ολοήμερα σας μειώνονται.
Επίσης, έπειτα από έλεγχο της Α΄Αθήνας βρέθηκε Δημοτικό που είχε εγγράψει μαθητές στο ολοήμερο «φαντάσματα». Σας στήριξαν οι αναρχο-συνδικαλιστές της περιοχής με διάφορα τεχνάσματα (τυχαία μέρα, έλειπε αυτός που περνάει απουσίες κτλ). Κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ σε νηπιαγωγείο μέχρι και σήμερα. Προσωπικά, επιζητώ σοβαρό έλεγχο σε όλα αυτά τα ζητήματα για να μην λέμε ανακρίβειες.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διορισμοί και το 2025
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:34:57 »

Αποσυνδεδεμένος Gingerbread

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 35
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2025
« Απάντηση #463 στις: Σήμερα στις 12:53:07 am »
Μεγάλο αριθμό δίνεται στους ΠΕ60. Μακάρι, για να διοριστούν αρκετοί που βρίσκονται ψηλά στον πίνακα.
Γιατί, όμως, λέτε μετάθεση σε 10 χρόνια;; Νόμιζα ότι μόνο 2 χρόνια μένεις στην περιοχή διορισμού και έπειτα έχεις το δικαίωμα να κάνεις αίτηση για μετάθεση. Δηλαδή κάποιος που θα διοριστεί στη Γ' Δωδεκανήσου, θα εγκλωβιστεί εκεί;;;

Καλησπέρα συνάδελφε. Κάτσε να πούμε τα πράγματα με σειρά. Φέτος, οι διορισμοί των νηπιαγωγών θα είναι πάρα πολύ καλοί και με πολύ καλή γεωγραφική κατανομή. Αυτό σημαίνει πως η πλειοψηφία όσων θα διοριστούν θα είναι στον τόπο που θέλουν. Είτε κάνει συμπληρωματικές μεταθέσεις, είτε όχι. Γιατί τα κενά είναι πάρα πολλά και παντού. Δικαίωμα μετάθεσης έχεις μετά τη συμπλήρωση του δεύτερου έτους. Το αν θα την πάρεις όμως δεν στο εγγυάται κανείς. Για αυτό λέμε κάθε χρόνο δηλώνουμε με σύνεση. Για παράδειγμα, ανέκαθεν η Θεσσαλία, η Ήπειρος και η Μακεδονία ήταν δύσκολες για μετάθεση. Έπρεπε να έχεις υπηρετήσει σε δυσπόσιτα και γενικά ήθελες κοντά στα 8 χρόνια για να επιστρέψεις και αν. Αλλά έτσι ήταν πάντα. Αλίμονο αν δε γίνονταν οι επόμενοι διορισμοί, μέχρι να γυρίσουν όλοι σπίτι τους. Αν ήταν έτσι, θα είχαν φτάσει οι αναπληρωτές 90000! Όσο πιο πολλοί διορισμοί γίνονται, τόσο λιγότερα κενά για μεταθέσεις μένουν. Εύλογο. Απλά μέχρι και το πρόσφατο παρελθόν (2021), δηλαδή πριν τους διορισμούς μας «είχαν καλομάθει» να υπάρχουν κενά και να γυρίζουμε. Τότε λέγαμε κάντε διορισμούς. Και τώρα που κάνουν...κάποιοι λένε μην κάνετε γιατί εγώ πήγα στην Ικαρία, αλλά θέλω να γυρίσω Θεσσαλία. Αυτά όμως είναι επιλογές. Δε γίνεται να σταματήσουν οι διορισμοί! Οπότε ή θα κάνει τη ζωή του στην Ικαρία ή θα κάνει υπομονή μέχρι να γυρίσει. Ως προς τις αποσπάσεις τώρα...αυτές γίνονται σε κενά που είναι αποτέλεσμα μακροχρόνιας άδειας ή κενή θέση από απόσπαση...και όχι σε κενό όπου δεν αντιστοιχεί μόνιμος. Τώρα θα μπει μια ταξη σε όλους τους κλάδους ως προς όλα αυτά. Και ο καθένας θα είναι υπεύθυνος των επιλογών του. Ενήλικες είμαστε.

Αποσυνδεδεμένος neossos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 724
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2025
« Απάντηση #464 στις: Σήμερα στις 09:13:19 am »
Καλησπέρα σε όλους. Αγαπητέ Νεοσσέ για να σου λυθούν κάποιες εύλογες απορίες σχετικά με τις εγγραφές στα ολοήμερα τμήματα του νηπιαγωγείου. Οι εγγραφές είναι άκρως αληθινές και σταθερές όλη τη χρονιά για τους εξής λόγους:
1. Εργασία γονέων
2. Οι γονείς φαίνεται πως επιλέγουν το σχολείο αντί για παππούδες/γιαγιάδες ή νταντάδες (κάτι που ήταν πολύ έντονο την περασμένη 10ετία)
3. Ο λόγος που επιλέγουν το  δημόσιο ολοήμερο νηπιαγωγείο είναι επίσης πως πλέον στα ολοήμερα κατά βάση διδάσκουν νέοι νηπιαγωγοί με πολλές επιμορφώσεις και κάνουμε πολύ δημιουργικά πράγματα, όπως ρομποτική, μουσικοκινητική, θεατρικό παιχνίδι. Και ως εκ τούτου αντί οι γονείς να πληρώνουν κέντρα για δημιουργική απασχόληση επιλέγουν το σχολείο.
4. Στο δημοτικό ολοήμερο σχολείο οι εγγραφές δεν είναι αντίστοιχες, ακριβώς επειδή τα παιδιά γυρίζουν αδιάβαστα σπίτι...ούτε με μια απλή αντιγραφή. Οπότε οι γονείς επειδή εργάζονται και γυρίζουν αργά σπίτι, προτιμούν τα ιδιωτικά κέντρα μελέτης για να βρίσκουν τα παιδιά τους διαβασμένα. Είναι τρομερό που ακόμα και σε φτωχές γειτονιές της Αθήνας γυρίζεις δεξιά και αριστερά και τα κέντρα μελέτης είναι γεμάτα! Οπότε, τα ολοήμερα σας μειώνονται.
Επίσης, έπειτα από έλεγχο της Α΄Αθήνας βρέθηκε Δημοτικό που είχε εγγράψει μαθητές στο ολοήμερο «φαντάσματα». Σας στήριξαν οι αναρχο-συνδικαλιστές της περιοχής με διάφορα τεχνάσματα (τυχαία μέρα, έλειπε αυτός που περνάει απουσίες κτλ). Κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ σε νηπιαγωγείο μέχρι και σήμερα. Προσωπικά, επιζητώ σοβαρό έλεγχο σε όλα αυτά τα ζητήματα για να μην λέμε ανακρίβειες.

Δηλαδή υπάρχουν γονείς που σταματάνε να εργάζονται όταν τα παιδιά τους πάνε στην Α' Δημοτικού, προτιμούν να τα γράφουν σε κέντρα μελέτης (ενώ όταν ήταν μικρότερα δεν τα έστελναν σε ΚΔΑΠ) και είναι τόσο ευχαριστημένοι από το δημόσιο νηπιαγωγείο που όταν τα παιδιά τους πάνε στο δημοτικό νιώθουν πως σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να επωφεληθούν ανάλογα από το ολοήμερο, οπότε προτιμούν να πληρώσουν.

Είναι μάλλον φυσιολογικό να φοιτά το 70% των παιδιών ηλικίας 4 ετών από τις 8.30 μέχρι τις 17.30 στοιβαγμένα μέσα σε κοντέινερ και είναι φαντάσματα όταν τα μισά από αυτά κάθονται μέχρι τις 15.00 για να ετοιμάσουν τα μαθήματα της επόμενης ημέρας σαν μαθητές της Α' Δημοτικού.

Μάλλον όλες οι ευεργεσίες του ολοημέρου σταματούν στο νηπιαγωγείο και έτσι εξηγείται η απροθυμία των γονέων να συνεχίζουν να γράφουν τα παιδιά τους σε αυτό μερικά χρόνια αργότερα.

Αποσυνδεδεμένος IoannisDr

  • Global Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1319
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2025
« Απάντηση #465 στις: Σήμερα στις 03:07:41 pm »
Η κόρη μου ήταν γραμμένη στο ολοήμερο του δημοτικού της και πριν μερικούς μήνες μας ρωτησαν αν θα παρακολουθεί γιατί πρέπει να γίνει απεγγραφη της.
Εν τω μεταξύ δεν έχει παρακολουθήσει ποτέ απλά μας ζητήθηκε ως διευκόλυνση στην αρχή της χρονιάς να γραφτεί "και βλέπουμε".
Το μέτρο εκτιμώ πως είναι αποτυχημένο από τη στιγμή που όχι μόνο δεν υπάρχει το δικαίωμα επιλογής αλλά δεν γνωρίζεις καν αν θα σου λάχει δάσκαλος ή κάτι άλλο ώστε να γίνει ένας στοιχειώδης προγραμματισμός. Το κύριο όφελος είναι η διευκόλυνση σε όσους για διάφορους λόγους δεν μπορούν να πάρουν τα παιδιά τους στη 13:15.
Στα νηπιαγωγεία που δεν είναι πολλά χρόνια που έγινε υποχρεωτική η φοίτηση και δεν υπάρχει η πίεση των εξωσχολικών δραστηριοτήτων, ότι κάνουν στο ολοήμερο καλό είναι.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διορισμοί και το 2025
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:34:57 »

Αποσυνδεδεμένος Otteraki

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 28
  • ΠΕ60
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2025
« Απάντηση #466 στις: Σήμερα στις 04:48:15 pm »
.....
Μάλλον όλες οι ευεργεσίες του ολοημέρου σταματούν στο νηπιαγωγείο και έτσι εξηγείται η απροθυμία των γονέων να συνεχίζουν να γράφουν τα παιδιά τους σε αυτό μερικά χρόνια αργότερα.

Πετάγομαι κ εγω να πω γνωμουλα πάλι

Εξωσχολικές δραστηριότητες (αυτη η μάστιγα) (!!) συν του οτι ένα 8χρονο μπορεί να "την παλέψει" με την γιαγιά κ τον παππού στο σπίτι. Το 4χρονο κ το 5χρονο δυστυχώς απαιτεί πολλή ενέργεια κι εγρήγορση, κάτι που δυσκολεύει τους μεγαλύτερους σε ηλικία να κρατουν τα εγγόνια.

Οπότε ναι, καλώς μένουν ολοήμερο τα 4χρονα και 5χρονα. Απο το να μένουν σε μια οθόνη μπροστά, καλύτερα στο κοντεινερ με συνομίληκους.

Αποσυνδεδεμένος topsy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1874
    • Προφίλ
Απ: Διορισμοί και το 2025
« Απάντηση #467 στις: Σήμερα στις 05:11:14 pm »
Πετάγομαι κ εγω να πω γνωμουλα πάλι

Εξωσχολικές δραστηριότητες (αυτη η μάστιγα) (!!) συν του οτι ένα 8χρονο μπορεί να "την παλέψει" με την γιαγιά κ τον παππού στο σπίτι. Το 4χρονο κ το 5χρονο δυστυχώς απαιτεί πολλή ενέργεια κι εγρήγορση, κάτι που δυσκολεύει τους μεγαλύτερους σε ηλικία να κρατουν τα εγγόνια.

Οπότε ναι, καλώς μένουν ολοήμερο τα 4χρονα και 5χρονα. Απο το να μένουν σε μια οθόνη μπροστά, καλύτερα στο κοντεινερ με συνομίληκους.
Επίσης οταν τα παιδια μεγαλώνουν δηλαδη απο Δ δημοτικού και μετά και μπορουν να μετακινηθούν μονα τους και να μεινουν κάποιο διαστημα χωρίς επίβλεψη ή υπο την επίβλεψη κάποιου μεγαλύτερου αδερφιου, οι γονείς δεν τα γράφουν ολοήμερο. Στα δικά μας τα σχολεία έχουμε πολυ λίγα παιδια Ε και Στ τάξης και αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα κάλυψης ωρων στο ολοήμερο, το πρώτο τμήμα που αναστέλλεται είναι αυτό με τα μεγάλα παιδιά.

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32873
  • Τελευταία: eirini0709
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182824
  • Σύνολο θεμάτων: 19475
  • Σε σύνδεση σήμερα: 773
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 16
Επισκέπτες: 700
Σύνολο: 716

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.06 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.