biles, tapeino anaplirotaki και 8 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Δεν αναφερόμουν στο ελάχιστο απαιτούμενο όριο που θέτει ο νόμος για να δημιουργηθεί τμήμα ολοημέρου (το οποίο στα μονοθέσια νηπιαγωγεία είναι μόλις 5 νήπια). Αλλά στο ότι κατά μέσο όρο 11 νέες εγγραφές στο ολοήμερο μεταφράζονται και σε ένα νέο τμήμα, άρα και σε μια νέα θέση εργασίας ΠΕ60. Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε παραθέσει πρόσφατα ο Patreas, μεταξύ 2015 και 2024 έχουν αυξηθεί τα εγγεγραμμένα νήπια στο ολοήμερο κατά 20.900 (2015: 55.300, 2024: 76.300 εγγραφές νηπίων στο ολοήμερο). Τη στιγμή μάλιστα που ο συνολικός αριθμός των νηπίων παραμένει σταθερός, καθώς η πρόσκαιρη αύξηση που έφερε η δίχρονη, έχει εξισορροπηθεί από τη μείωση των γεννήσεων λόγω του δημογραφικου (2015: 142.700 συνολικές εγγραφές νηπίων ΧΩΡΙΣ ΔΙΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ - 2024: 140.000 συνολικές εγγραφές νηπίων ΜΕ ΔΙΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ). Αυτοί οι 20.900 μαθητές δημιούργησαν 1.768 νέα τμήματα ολοημέρου, άρα κατά μέσο όρο 11,8 νέες εγγραφές νηπίων στο ολοήμερο δημιουργούν και μια νέα θέση εργασίας ΠΕ60. Αυτό φυσικά είναι μια γενίκευση, καθώς και με μόλις 5 νέες εγγραφές νηπίων σε ένα μονοθέσιο νηπιαγωγείο που μέχρι πρότινος λειτουργούσε μόνο με κλασσικό τμήμα (με ακόμα και μονοψήφιο αριθμό συνολικών νηπίων) δημιουργείται τμήμα. Η γενική εικόνα που έχω όμως είναι αυτή που περιγράφεις στο παράδειγμα και του δικού σου νηπιαγωγείου. Ουσιαστικά επιβεβαιώνεις πλήρως το γεγονός πως στο ολοήμερο των νηπιαγωγείων εγγράφεται πολύ μεγάλο μέρος των συνολικών νηπίων που φοιτούν σε αυτό (89% στην περιπτωσή σου, με το 70% να εγγράφεται μέχρι και στο διευρυμένο), άσχετως αν τελικά υπάρχει επαρκής και πραγματική φοίτηση όλων αυτών. Κάτι το οποίο απέχει πολύ από αυτό που συμβαίνει στα δημοτικά. Γιατί αν συνέβαινε κάτι αντίστοιχο σε ένα 12/θέσιο δημοτικό σχολείο με 20 κατά μέσο όρο μαθητές σε κάθε τάξη για παράδειγμα, τότε θα έπρεπε να υπάρχουν και εκεί εγγεγραμμένοι 213 μαθητές στο ολοήμερο, οι οποίοι θα δημιουργούσαν 9 ξεχωριστά τμήματα (20×12=240 συνολικό μαθητικό δυναμικό, 240×89%=213 εγγεγραμμένοι μαθητές στο ολοήμερο, 213:25=9 τμήματα ολοημέρου). Ακόμα και με την εκμετάλλευση και της τελευταίας πλεονάζουσας ώρας όλου του προσωπικού (θυσιάζοντας πλήρως τη δυνατότητα ανάθεσης ενισχυτικής διδασκαλίας), δεν θα υπήρχε τρόπος να καλυφθούν οι ώρες χωρίς την πρόσληψη τουλάχιστον 3 επιπλέον δασκάλων αποκλειστικά για το ολοήμερο (λόγω του αντικειμένου της μελέτης - προετοιμασίας, το οποίο έχουν αποκλειστική ανάθεση οι ΠΕ70). Είναι όμως αυτός ο κανόνας ή η εξαίρεση στα περισσότερα δημοτικά σχολεία; Προφανώς και το δεύτερο. Ενώ στα νηπιαγωγεία των μεγάλων αστικών κέντρων ένα ποσοστό εγγραφής στο ολοήμερο της τάξης του 80% των συνολικών νηπίων τουλάχιστον, έχει γίνει πλέον ο κανόνας. Και η αιτία δεν μπορεί να είναι μόνο η μικρότερη ηλικία των μαθητών...
Μεγάλο αριθμό δίνεται στους ΠΕ60. Μακάρι, για να διοριστούν αρκετοί που βρίσκονται ψηλά στον πίνακα. Γιατί, όμως, λέτε μετάθεση σε 10 χρόνια;; Νόμιζα ότι μόνο 2 χρόνια μένεις στην περιοχή διορισμού και έπειτα έχεις το δικαίωμα να κάνεις αίτηση για μετάθεση. Δηλαδή κάποιος που θα διοριστεί στη Γ' Δωδεκανήσου, θα εγκλωβιστεί εκεί;;;
Καλησπέρα σε όλους. Αγαπητέ Νεοσσέ για να σου λυθούν κάποιες εύλογες απορίες σχετικά με τις εγγραφές στα ολοήμερα τμήματα του νηπιαγωγείου. Οι εγγραφές είναι άκρως αληθινές και σταθερές όλη τη χρονιά για τους εξής λόγους:1. Εργασία γονέων2. Οι γονείς φαίνεται πως επιλέγουν το σχολείο αντί για παππούδες/γιαγιάδες ή νταντάδες (κάτι που ήταν πολύ έντονο την περασμένη 10ετία)3. Ο λόγος που επιλέγουν το δημόσιο ολοήμερο νηπιαγωγείο είναι επίσης πως πλέον στα ολοήμερα κατά βάση διδάσκουν νέοι νηπιαγωγοί με πολλές επιμορφώσεις και κάνουμε πολύ δημιουργικά πράγματα, όπως ρομποτική, μουσικοκινητική, θεατρικό παιχνίδι. Και ως εκ τούτου αντί οι γονείς να πληρώνουν κέντρα για δημιουργική απασχόληση επιλέγουν το σχολείο. 4. Στο δημοτικό ολοήμερο σχολείο οι εγγραφές δεν είναι αντίστοιχες, ακριβώς επειδή τα παιδιά γυρίζουν αδιάβαστα σπίτι...ούτε με μια απλή αντιγραφή. Οπότε οι γονείς επειδή εργάζονται και γυρίζουν αργά σπίτι, προτιμούν τα ιδιωτικά κέντρα μελέτης για να βρίσκουν τα παιδιά τους διαβασμένα. Είναι τρομερό που ακόμα και σε φτωχές γειτονιές της Αθήνας γυρίζεις δεξιά και αριστερά και τα κέντρα μελέτης είναι γεμάτα! Οπότε, τα ολοήμερα σας μειώνονται.Επίσης, έπειτα από έλεγχο της Α΄Αθήνας βρέθηκε Δημοτικό που είχε εγγράψει μαθητές στο ολοήμερο «φαντάσματα». Σας στήριξαν οι αναρχο-συνδικαλιστές της περιοχής με διάφορα τεχνάσματα (τυχαία μέρα, έλειπε αυτός που περνάει απουσίες κτλ). Κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ σε νηπιαγωγείο μέχρι και σήμερα. Προσωπικά, επιζητώ σοβαρό έλεγχο σε όλα αυτά τα ζητήματα για να μην λέμε ανακρίβειες.