*

Αποστολέας Θέμα: Τμήματα ένταξης  (Αναγνώστηκε 627 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ElisaPDE

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Τμήματα ένταξης
« στις: Οκτωβρίου 30, 2024, 06:41:11 pm »
Εκτός από τη συνεκπαιδευση των μαθητών στη γενική τάξη, λέει ο νόμος κάπου ότι τα παιδιά μπορούν να παρακολουθούν το τμήμα ένταξης εκτός τάξης μέχρι 10 ώρες;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τμήματα ένταξης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:42:24 »

Αποσυνδεδεμένος Oliver

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 708
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα ένταξης
« Απάντηση #1 στις: Οκτωβρίου 30, 2024, 07:05:38 pm »
Εκτός από τη συνεκπαιδευση των μαθητών στη γενική τάξη, λέει ο νόμος κάπου ότι τα παιδιά μπορούν να παρακολουθούν το τμήμα ένταξης εκτός τάξης μέχρι 10 ώρες;

Όχι

Αποσυνδεδεμένος efi..

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 601
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Τρέλα για τα μαθηματικά!!!
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα ένταξης
« Απάντηση #2 στις: Οκτωβρίου 30, 2024, 08:31:10 pm »
Εκτός από τη συνεκπαιδευση των μαθητών στη γενική τάξη, λέει ο νόμος κάπου ότι τα παιδιά μπορούν να παρακολουθούν το τμήμα ένταξης εκτός τάξης μέχρι 10 ώρες;
Σε σχετική ερώτηση, αρμόδια σύμβουλος ειδικής αγωγής μας απάντησε ότι μπορούν τα παιδιά αυτά να βγαίνουν και εκτός τάξης όταν κρίνεται αναγκαίο από τους δύο εκπαιδευτικούς ( πχ σε επανάληψη πριν από διαγώνισμα)

Αποσυνδεδεμένος IoannisDr

  • Global Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1264
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα ένταξης
« Απάντηση #3 στις: Οκτωβρίου 30, 2024, 08:55:09 pm »
Εκτός από τη συνεκπαιδευση των μαθητών στη γενική τάξη, λέει ο νόμος κάπου ότι τα παιδιά μπορούν να παρακολουθούν το τμήμα ένταξης εκτός τάξης μέχρι 10 ώρες;


Άρθρο 6 του N. 3699/2008 (όπως τροποποιήθηκε με διατάξεις των παρακάτω νόμων):

α) Ν. 3879/2010

β) Ν. 3966/2011

γ) Ν. 4186/2013

δ) Ν. 4368/2016

ε) Ν. 4452/2107

στ) Ν. 4547/2018

Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να φοιτούν σε ειδικά οργανωμένα και κατάλληλα στελεχωμένα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) που λειτουργούν μέσα στα σχολεία γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης με δύο (2) διαφορετικούς τύπους προγραμμάτων:

αα) Κοινό και εξειδικευμένο πρόγραμμα, που καθορίζεται με πρόταση του οικείου Κ.Ε.Σ.Υ. για τους μαθητές με ηπιότερης μορφής ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, το οποίο για κάθε μαθητή δεν θα υπερβαίνει τις δεκαπέντε (15) διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως.

Σκοπός των ΤΕ είναι η πλήρης ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία στο σχολικό περιβάλλον μέσα από ειδικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις.

Ο εκπαιδευτικός του ΤΕ υποστηρίζει τους μαθητές εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων, με στόχο τη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων και των διδακτικών πρακτικών, καθώς και την κατάλληλη προσαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού και του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.

Η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, με απώτερο στόχο τη δυνατότητα μελλοντικής υποστήριξης αυτών εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους.

ββ) Εξειδικευμένο ομαδικό ή εξατομικευμένο πρόγραμμα διευρυμένου ωραρίου, που καθορίζεται με πρόταση του οικείου Κ.Ε.Σ.Υ., για τους μαθητές με σοβαρότερης μορφής ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίες δεν καλύπτονται από αντίστοιχες με το είδος και το βαθμό αυτοτελείς σχολικές μονάδες.

Το εξειδικευμένο πρόγραμμα μπορεί να είναι ανεξάρτητο από το κοινό, σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών. Στις περιπτώσεις αυτές η συνδιδασκαλία γίνεται σύμφωνα με τις προτάσεις των διαγνωστικών υπηρεσιών.




Εγώ καταλαβαίνω πως το όριο πρέπει να το θέτει το ΚΕΔΑΣΥ αναφέροντας στην αξιολογική έκθεση αν πρόκειται για την περίπτωση αα ή ββ.

Από κει και πέρα, στη δευτεροβάθμια είναι σύνηθες οι διευθυντές να χρησιμοποιούν τη διάταξη αυτή ώστε να περιορίζουν τις ανάγκες σε φιλόλογο,μαθηματικό, το πολύ μέχρι και φυσικό.

Τέλος, η περσινή διευκρινιστική εγκύκλιος για τη λειτουργία των ΤΕ, δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνείας όσον αφορά την υποστήριξη του μαθητή εντός ή εκτός τάξης.

Δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία (και επομένως δεν επιτρέπεται) η δημιουργία ενός ξεχωριστού τμήματος με συγκεκριμένο αριθμό μαθητών οι οποίοι αποκόπτονται σε μόνιμη βάση από το τμήμα φοίτησής τους για να «φοιτούν» για ένα ή περισσότερα μαθήματα αποκλειστικά στην «αίθουσα του Τμήματος Ένταξης»

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32785
  • Τελευταία: Franzk
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1178518
  • Σύνολο θεμάτων: 19416
  • Σε σύνδεση σήμερα: 642
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 4
Επισκέπτες: 570
Σύνολο: 574

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.068 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.