fivi, Mr_Staind, dors και 6 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
apri οι πιστοί παραβίασαν την ελευθερία του καλλιτέχνη ζητώντας τη λογοκρισία του. Ο καλλιτέχνης δε ζήτησε να λογοκριθούν οι πιστοί. Δεν παραβίασε την ελευθερία τους.
Δηλαδή σε χριστιανική εκκλησία αυτής της χώρας δεν έχει ακουστεί ποτέ κήρυγμα που συνιστά ρητορική μισούς;
apri οι πιστοί παραβίασαν την ελευθερία του καλλιτέχνη ζητώντας τη λογοκρισία του. Ο καλλιτέχνης δε ζήτησε να λογοκριθούν οι πιστοί. Δεν παραβίασε την ελευθερία τους. Το αν προσβλήθηκαν οι πιστοί ή αν προσβλήθηκε ο καλλιτέχνης δε μας απασχολεί. Αυτό είναι προσωπικό θέμα του όποιου πιστού ή του όποιου καλλιτέχνη. Το αντιδημοκρατικό είναι η λογοκριτική παρέμβαση. Αυτή έγινε στην κατεύθυνση απ' τον πιστό προς τον καλλιτέχνη. Κι όχι τ' αντίστροφο.
Γιατί όμως θεωρούμε αυτονόητο ότι ο μέσος Έλληνας πολίτης θα ενοχληθεί; Ο μέσος Έλληνας δρνθα γνωριζε την έκθεση ή τον δημιουργό της, αν δεν είχε κάνει το σόου ο βουλευτής. Και γιατί ο μέσος Έλληνας πολίτης να ενοχλείται τόσο επιλεκτικά; Γιατί δεν ενοχλείται για την κατάσταση πολλών άλλων μουσείωνή αρχαιολογικών χώρων, για τα οποία επίσης πληρώνει φόρο; Ενοχλείται ο μέσος πολίτης για τα σχέδια που υπάρχουν για τα μουσεία, με τις ιδιωτικές εκδηλώσεις και τα συναφή; Γνωρίζει ο μέσος πολίτης για το αρχαιολογικό μουσείο και την εμπλοκή της συζύγου του πρωθυπουργού στην ανάπλασή του; Γνωρίζει κάτι για τη βαθιά διαφθορά και διαπλοκή της αναντικατάστατης υπουργού πολιτισμού ή ασχολείται μόνο με την γκαρνταρόμπα και τη στέκα της; Στη χώρα μας το κοινό αίσθημα δυστυχώς έχει υπερβολικά ευαίσθητα αντανακλαστικά για θέματα που ξεσηκώνουν υπερβολικά θρησκευόμενοι ή υπερβολικά εθνικιστικοί κύκλοι. Κι εκεί διαμαρτύρεται και είναι λαλίστατο ακόμα και για ζητήματα που δεν έχει παρακολουθήσει. Το κοινό πέρι δικαίου αίσθημα θα ξεσηκωθεί για μια διατύπωση στο βιβλίο ιστορίας, για μια ενοτητα στο πρόγραμμα σπουδών των θρησκευτικών, για το τι θα περιλαμβάνει η διδασκαλία της ανθρώπινης αναπαραγωγής, αλλά δεν θα ξεσηκωθεί ποτέ για όσα συντηρητικά κατάλοιπα υπάρχουν στα σχολικα βιβλία για τουρ ρόλους των δυο φύλων, για τα ΑμεΑ, για τη μετανάστευση… Εμένα προσωπικά αυτή η υποκρισία με ενοχλεί παρα πολύ.
Και γιατί ο μέσος Έλληνας πολίτης να ενοχλείται τόσο επιλεκτικά;
Γιατί δυστυχώς ο μέσος Έλληνας πολίτης είναι ατομιστής και αντιδρά μόνο αν πληροφορηθεί κάτι που τον θίγει προσωπικά. Αν δεν τον ενδιαφέρουν τα μουσεία, δεν αντιδρά. Αν δεν τον ενδιαφέρει η θρησκεία, δεν αντιδρά. Αν δεν καίγεται το δικό του σπίτι, δεν αντιδρά. Κι αν η ιδεολογία του δεν στιγματίζει κάτι, δεν το θεωρεί άξιο στιγματισμού.Δεν είναι τόσο θέμα υποκρισίας, αλλά εγωκεντρισμού.
Επιλεκτικα θα ενοχλούνταν και καποιος αν γινοταν ενα εργο τεχνης και εδειχνε καποιο πρόσωπο της αριστερας σε περίεργες συνθηκες και στασεις. Βεβαια τοτε θα ημασταν στο φασμα του φασισμου οποτε θα λυνόταν το θεμα αυτοματως.
Δηλαδή ένας απλά θρησκευόμενος άνθρωπος έχει καθημερινή έγνοια και την κατάσταση του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, ας πούμε. Τόση έγνοια όση είχε κάψα να διαμαρτυρηθεί για μια έκθεση που καλά καλά δεν έχει δει, δεν γνωρίζει το περιεχομενό της και τη στοχοθεσία της. Αυτό μου λες. Όχι ότι είναι γίδι, δεν τον νοιάζει καθολου ο πολιτισμός, η τέχνη και τα μουσεία αλλά επειδή του είπαν ότι κάποιος προσβάλει την πίστη του, λειτούργησε το αντανακλαστικό του και ξεσηκώθηκε.
Να σου κάνω μια ερώτηση.Πες ότι παίρνω μια φωτογραφία σου και με τεχνητή νοημοσύνη παράγω μια νέα φωτογραφία με το πρόσωπο σου να επιδίδεται π.χ. σε κτηνοβασία. Αυτή τη νέα φωτογραφία την εκθέτω σε μία έκθεση (πες στο σπίτι μου), παράλληλα διευκρινίζοντας ρητά ότι αποτελεί αποτέλεσμα "καλλιτεχνικής έκφρασης" και σε καμία περίπτωση δεν είναι πραγματική. Η αντίδραση σου;