0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Γιατί και το να παινεύεται κάποιος ότι είναι κλασικός φιλόλογος, όπως έκαναν οι απόφοιτοι του κλασικού έναντι των άλλων κατευθύνσεων στην Αθήνα τουλάχιστον, αλλά κατά τ άλλα να μην εχεις ιδέα από αρχαία ιστορία, παρα μόνο ο,τι ετυχε να εχεις στις εισαγωγές των έργων που μελέτησες, προβληματικό είναι.
Μα, δεν ισχυρίζομαι κάτι διαφορετικό. Ίσως δεν το διατύπωσα με σαφήνεια. Δεν λέω ότι οι θετικές επιστήμες δεν προσφέρουν στον άνθρωπο από εξηγήσεις του πώς λειτουργεί η φύση γύρω του μέχρι λύσεις σε πρακτικά ζητήματα που βελτιώνουν τη ζωή του. Προσφέρουν εργαλεία όμως, όχι προβληματισμό επί των εργαλείων. Δεν είναι προσανατολισμένες στα προβλήματα που απασχολούν την ψυχή του ανθρώπου και δεν μπορούν να δώσουν απαντήσεις στα ηθικά διλήμματα που προκύπτουν μεταξύ άλλων και από τις ανακαλύψεις των θετικών επιστημών. Πχ Πού θα γίνει εφαρμογή τους; Σε ποιον βαθμό; Υπέρ ποίων; Θα μπουν όρια και ποια; Θα υπάρχει έλεγχος; Η Νομική, η Κοινωνιολογία, η Ιστορία, η Ψυχολογία, η Φιλολογία (μέσω της λογοτεχνίας που μελετά), ίσως και άλλες επιστήμες μπορούν να δώσουν απαντήσεις.Θεωρώ γενικά ότι δεν μπορεί να υπάρξει ισορροπημένη λειτουργία της επιστήμης, αν δεν ακμάζουν όλοι οι κλάδοι της.
Για το τέλος.. άμεση κατάργηση των λατινικών και επαναφορά της κοινωνιολογίας. Ή, μήπως δεν συμφέρει το τελευταίο την ιδεολογική ηγεμονία της.. δεξιάς στη χώρα μας;
Όταν οι επιστήμονες έφτασαν στο μεγάλο (επιστημονικό) επίτευγμα της κατασκευής πυρηνικής βόμβας, οι πρώτοι που έθεσαν ηθικά διλλήματα για τη χρήση της ήταν οι ίδιοι οι επιστήμονες και όχι κάποιοι φιλόλογοι ή κοινωνιολόγοι...
Ούτε για τα Λατινικά συμφωνώ. Ας υπάρχει επιλογή το ένα ή το άλλο, με ή χωρίς σύνδεση με συγκεκριμένες σχολές.
Ας δούμε και τις κενές θέσεις που έμειναν στα Τμήματα Φυσικής, εύλογα θα έλεγα γιατί ποιος θέλει να τελειώσει ένα τόσο δύσκολο τμήμα για να γίνει καθηγητής δευτεροβάθμιας; (αν και εφόσον γίνει ποτέ).