*

Αποστολέας Θέμα: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;  (Αναγνώστηκε 3814 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Patreas

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2183
    • Προφίλ
ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« στις: Οκτωβρίου 01, 2025, 08:13:50 pm »
Καλό μήνα!
«Προβοκατόρικος» ο τίτλος του θέματος, ίσως επηρεασμένος και από την επίσκεψη της Ευρωπαίας Εισαγγελέως στη χώρα μας, ας δούμε τι εννοεί.

Αν δείτε τις φετινές αποφάσεις προσλήψεων Αναπληρωτών Παράλληλης Στήριξης αλλά και ΕΒΠ και Σχολικών Νοσηλευτών για Σχολικές Μονάδες Γενικής Παιδείας (Α’ Φάση: ΑΔΑ: 95Ρ046ΝΚΠΔ-6ΥΘ, ΑΔΑ: Ρ48246ΝΚΠΔ-Ν5Γ και ΑΔΑ: ΨΦ3Σ46ΝΚΠΔ-9ΛΑ, Β’ Φάση: ΑΔΑ: 9Ρ1746ΝΚΠΔ-89Τ, ΑΔΑ: 93ΠΧ46ΝΚΠΔ-Π4Κ και ΑΔΑ: 9ΓΤΒ46ΝΚΠΔ-ΙΥΟ θα διαπιστώσετε ότι στα Έχοντας Υπόψη αναφέρονται τα ΠεΠ για 12/13 ΠΔΕ.
Ποια ΠΔΕ λείπει; Η λεβεντογέννα Κρήτη!
Και από πού προσλαμβάνονται αυτοί οι Αναπληρωτές για την Κρήτη; Όχι από το ΠεΠ Κρήτης (Κωδικός ΟΠΣ: 6001753), αλλά από τον Κωδικό ΟΠΣ: 6038302 που είναι «κεντρικό» ΕΣΠΑ:
(Α’ Φάση: ΑΔΑ: 9Ε9Δ46ΝΚΠΔ-ΙΒ2, ΑΔΑ: ΨΣΔ446ΝΚΠΔ-ΗΔΞ και ΑΔΑ: Ρ04Μ46ΝΚΠΔ-ΨΗΝ, Β’ Φάση: ΑΔΑ: 9ΛΘΩ46ΝΚΠΔ-ΠΣ3, ΑΔΑ: 9Β0646ΝΚΠΔ-ΚΕΓ και ΑΔΑ: ΡΜΚΔ46ΝΚΠΔ-ΧΕΖ). Θα δείτε ότι στην Πρωτοβάθμια ο 6038302 χρηματοδοτεί και μέρος των προσλήψεων σε ΑΜΘ, Κεντρική και Δυτική Μακεδονία (αυτές οι ΠΔΕ παίρνουν προσλήψεις και από το ΠεΠ τους).

Ποια ανάγκη υπαγόρευσε τη δημιουργία αυτού του «κεντρικού» ΕΣΠΑ; Ήδη τα 2 πρώτα χρόνια (2023-2024 και 2024-2025) με τις εμπροσθοβαρείς προσλήψεις που είχαν γίνει στην Παράλληλη Στήριξη, είχε καταναλωθεί το μεγαλύτερο μέρος του ΠεΠ Κρήτης (Κωδικός ΟΠΣ: 6001753), οπότε έπρεπε να βρεθεί τρόπος να χρηματοδοτηθούν οι προσλήψεις των επόμενων ετών.
Και γιατί αυτό συνέβη μόνο στο ΠεΠ Κρήτης και όχι στα άλλα ΠεΠ; Ας δούμε λίγο τις φετινές προσλήψεις Αναπληρωτών Παράλληλης Στήριξης ΠΕ70 (που είναι το μεγαλύτερο μέρος των προσλήψεων στην Παράλληλη Στήριξη) στις 4 Περιφερειακές Ενότητες της Κρήτης, στην Αχαΐα, στη Λάρισα αλλά και στην Επικράτεια (έχουν αφαιρεθεί όσοι δεν ανέλαβαν υπηρεσία ή ανέλαβαν και παραιτήθηκαν) σε σύγκριση με το μαθητικό δυναμικό στα Δημοτικά Σχολεία Γενικής Παιδείας:

 
Μαθητές σε Δ.Σ.
Α' Φάση
Β' Φάση
 
ΔΠΕ ΑΧΑΪΑΣ
16045
101
64
1,03%
ΔΠΕ ΛΑΡΙΣΑΣ
12896
88
59
1,14%
ΔΠΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
18645
427
99
2,82%
ΔΠΕ ΛΑΣΙΘΙΟΥ
4097
133
10
3,49%
ΔΠΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
5555
148
63
3,80%
ΔΠΕ ΧΑΝΙΩΝ
9613
257
22
2,90%
ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ
485359
6692
2576
1,91%

Βλέπουμε ότι σε απόλυτα νούμερα π.χ. το Ρέθυμνο με το 1/3 του μαθητικού δυναμικού της Αχαΐας έχει 211 προσλήψεις έναντι 165. Θα μπορούσε να συμβαίνει κάτι από τα ακόλουθα (ή συνδυασμός τους):
1) Καλύπτονται με μεγαλύτερο ποσοστό τα κενά Παράλληλης Στήριξης της Κρήτης λόγω ξεχωριστού Κωδικού ΟΠΣ. Αυτό θα μπορούσε να συμβαίνει, αλλά είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι δεν συμβαίνει.
2) Τα κενά που δηλώνονται για την Παράλληλη Στήριξη της Κρήτης είναι πολύ περισσότερα αναλογικά με το μαθητικό δυναμικό των Δημοτικών Σχολείων της. Αυτό, όντως, συμβαίνει αλλά γιατί;

Εδώ είναι που ο κριτικός αναγνώστης, για τις ανάγκες της παρούσας ανάρτησης, μετατρέπεται σε… κρητικό αναγνώστη και αρχίζει τα εύλογα ερωτήματα προς διάφορες κατευθύνσεις:
1) Κύριε Περιφερειακέ Διευθυντά Κρήτης, στην εποπτεία της Υπηρεσίας σας είναι τα ΚΕΔΑΣΥ της Κρήτης. Μήπως έχουν μετατραπεί σε βιομηχανία εκδόσεως γνωματεύσεων για Παράλληλη Στήριξη; Στα κενά που σας δήλωσαν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ελέγξατε αν έχει γίνει ομαδοποίηση των υφιστάμενων αναγκών/εγκρίσεων σε μαθητές που φοιτούν στο ίδιο τμήμα ή το παραλείψατε και απλώς κάνατε τον ταχυδρόμο;
2) Κύριε Διευθυντά Ειδικής Αγωγής, με το «μεγαλοφυές» σχέδιο για ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε όλη την Ελλάδα (κι ας μην είχαν ζητηθεί, αλλά έπρεπε να γίνουν 10.000 διορισμοί), ένεκα του οποίου υποφέρει φέτος και η γενική και η ειδική αγωγή, στην πρόσφατη επίσκεψή σας στην Κρήτη δεν διαπιστώσατε τίποτα;
3) Κύριε Πρωθυπουργέ, μήπως, λέω μήπως, ξέρετε ποιος ζήτησε να γίνει ξεχωριστό ΕΣΠΑ για να χρηματοδοτηθούν οι προσλήψεις Παράλληλης Στήριξης, ΕΒΠ και Σχολικών Νοσηλευτών της Κρήτης;
4) Κύριε Πρωθυπουργέ και Κύριε Πρόεδρε της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης (που και οι 2 κατάγεστε από την Κρήτη), μήπως ξέρετε να μας πείτε γιατί τα παιδιά στην Κρήτη παρουσιάζονται να έχουν πολύ μεγαλύτερη ανάγκη για Παράλληλη Στήριξη απ’ ότι τα παιδιά στην Αχαΐα, στη Λάρισα και στην υπόλοιπη Ελλάδα;
Δεν απαντάτε σε ανώνυμους/ψευδώνυμους; Ε, ας τα κάνει κάποιος κοινοβουλευτική ερώτηση.

Και για να μη λένε κάποιοι ότι λέω μόνο για την Πρωτοβάθμια: έχω αναφέρει και πρόσφατα και παλαιότερα ότι ένα εντυπωσιακό ποσοστό άνω του 40% των εγγεγραμμένων μαθητών Εσπερινών ΕΠΑΛ έχουν κάθε χρονιά ανεπαρκή φοίτηση (δηλ. κόβονται από απουσίες, όχι από επίδοση). Παρά το e-eggrafes, φαίνεται να υπάρχει μια "βιομηχανία" εγγραφών αποφοίτων (πολλές φορές των ίδιων φυσικών προσώπων ξανά και ξανά) στα Εσπερινά ΕΠΑΛ για 2η ειδικότητα που τελικά καταλήγουν σε μη παρακολουθούντες. Από τους εγγεγραμμένους στη Γ' Τάξη των Εσπερινών ΕΠΑΛ εμφανίζεται να απολύεται κάθε χρόνο περίπου το 1/4.
Για την τρέχουσα σχολική χρονιά 2025-2026 το μεγαλύτερο (σε αριθμό εγγεγραμμένων μαθητών) δημόσιο σχολείο είναι (για μία ακόμα χρονιά) το Εσπερινό ΕΠΑΛ Χανίων που έσπασε το φράγμα των 1000 εγγραφών. Στη δεύτερη θέση το 4ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Ηρακλείου με 932 εγγεγραμμένους μαθητές (καλά κρατεί η «κόντρα» Χανίων-Ηρακλείου και σε αυτό τον τομέα).
Τώρα, όποιος πιστεύει ότι υπάρχουν δημόσια σχολεία, και μάλιστα εσπερινά, με τόσους μαθητές, να σηκώσει το χέρι του…

Υ.Γ. 1 Επειδή κάποιοι θα πουν ότι στοχοποιείται η Κρήτη κτλ.: αν οι Κρητικοί θέλουν να είναι περήφανοι για τον Φραπέ και το Χασάπη και για το ότι παράγουν λάδι και κενά, με γεια τους και χαρά τους. Αγαπάμε Κρήτη, αλλά κάπου ώπα βρε σύντεκνοι.
Υ.Γ. 2 Ακόμα και 0 (μηδέν) κενά να είχε η Κρήτη (που προφανώς δεν έχει), πάλι τα κενά είναι πενταψήφια (και όχι οριακά). Ας το έχουν αυτό υπόψη όλοι όσοι θελήσουν να δώσουν τις δικές τους προεκτάσεις στην παρούσα ανάρτηση.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:07:51 »

Αποσυνδεδεμένος kosrous

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 256
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« Απάντηση #1 στις: Οκτωβρίου 01, 2025, 09:14:45 pm »
Patreas να πούμε τον Σαχίνη στην Κρήτη να σε βγάλει στην εκπομπή του "Αντιθέσεις"; Με πλάτη και αλλοιωμένη φωνή θα είσαι!

Αποσυνδεδεμένος diav

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 231
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« Απάντηση #2 στις: Οκτωβρίου 01, 2025, 09:27:54 pm »
Αν θέλει ο όποιος δημοσιογράφος , έχει έτοιμη εκπομπή στο πιάτο με επιλεγμένα δημόσια αναρτημένα έγγραφα των ιδίων εμπλεκομένων  φάτσα φόρα και όχι πλάτη κανενός ! Ας καλέσει (Şahin ή άλλος) εκπροσώπους ΠΔΕ, ΥΠΑΙΘΑ (ΕΣΠΑ), κομμάτων με Κρήτες αρχηγούς και ας παίξει μπάλα έτοιμη στημένη σέντρα !

Α, ρε Κορνάρε, και ήταν έπος της μεγαλονήσου μόνο ο Ερωτόκριτος λέγαμε…


Καλό μήνα!
«Προβοκατόρικος» ο τίτλος του θέματος, ίσως επηρεασμένος και από την επίσκεψη της Ευρωπαίας Εισαγγελέως στη χώρα μας, ας δούμε τι εννοεί.

Αν δείτε τις φετινές αποφάσεις προσλήψεων Αναπληρωτών Παράλληλης Στήριξης αλλά και ΕΒΠ και Σχολικών Νοσηλευτών για Σχολικές Μονάδες Γενικής Παιδείας (Α’ Φάση: ΑΔΑ: 95Ρ046ΝΚΠΔ-6ΥΘ, ΑΔΑ: Ρ48246ΝΚΠΔ-Ν5Γ και ΑΔΑ: ΨΦ3Σ46ΝΚΠΔ-9ΛΑ, Β’ Φάση: ΑΔΑ: 9Ρ1746ΝΚΠΔ-89Τ, ΑΔΑ: 93ΠΧ46ΝΚΠΔ-Π4Κ και ΑΔΑ: 9ΓΤΒ46ΝΚΠΔ-ΙΥΟ θα διαπιστώσετε ότι στα Έχοντας Υπόψη αναφέρονται τα ΠεΠ για 12/13 ΠΔΕ.
Ποια ΠΔΕ λείπει; Η λεβεντογέννα Κρήτη!
Και από πού προσλαμβάνονται αυτοί οι Αναπληρωτές για την Κρήτη; Όχι από το ΠεΠ Κρήτης (Κωδικός ΟΠΣ: 6001753), αλλά από τον Κωδικό ΟΠΣ: 6038302 που είναι «κεντρικό» ΕΣΠΑ:
(Α’ Φάση: ΑΔΑ: 9Ε9Δ46ΝΚΠΔ-ΙΒ2, ΑΔΑ: ΨΣΔ446ΝΚΠΔ-ΗΔΞ και ΑΔΑ: Ρ04Μ46ΝΚΠΔ-ΨΗΝ, Β’ Φάση: ΑΔΑ: 9ΛΘΩ46ΝΚΠΔ-ΠΣ3, ΑΔΑ: 9Β0646ΝΚΠΔ-ΚΕΓ και ΑΔΑ: ΡΜΚΔ46ΝΚΠΔ-ΧΕΖ). Θα δείτε ότι στην Πρωτοβάθμια ο 6038302 χρηματοδοτεί και μέρος των προσλήψεων σε ΑΜΘ, Κεντρική και Δυτική Μακεδονία (αυτές οι ΠΔΕ παίρνουν προσλήψεις και από το ΠεΠ τους).

Ποια ανάγκη υπαγόρευσε τη δημιουργία αυτού του «κεντρικού» ΕΣΠΑ; Ήδη τα 2 πρώτα χρόνια (2023-2024 και 2024-2025) με τις εμπροσθοβαρείς προσλήψεις που είχαν γίνει στην Παράλληλη Στήριξη, είχε καταναλωθεί το μεγαλύτερο μέρος του ΠεΠ Κρήτης (Κωδικός ΟΠΣ: 6001753), οπότε έπρεπε να βρεθεί τρόπος να χρηματοδοτηθούν οι προσλήψεις των επόμενων ετών.
Και γιατί αυτό συνέβη μόνο στο ΠεΠ Κρήτης και όχι στα άλλα ΠεΠ; Ας δούμε λίγο τις φετινές προσλήψεις Αναπληρωτών Παράλληλης Στήριξης ΠΕ70 (που είναι το μεγαλύτερο μέρος των προσλήψεων στην Παράλληλη Στήριξη) στις 4 Περιφερειακές Ενότητες της Κρήτης, στην Αχαΐα, στη Λάρισα αλλά και στην Επικράτεια (έχουν αφαιρεθεί όσοι δεν ανέλαβαν υπηρεσία ή ανέλαβαν και παραιτήθηκαν) σε σύγκριση με το μαθητικό δυναμικό στα Δημοτικά Σχολεία Γενικής Παιδείας:

 
Μαθητές σε Δ.Σ.
Α' Φάση
Β' Φάση
 
ΔΠΕ ΑΧΑΪΑΣ
16045
101
64
1,03%
ΔΠΕ ΛΑΡΙΣΑΣ
12896
88
59
1,14%
ΔΠΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
18645
427
99
2,82%
ΔΠΕ ΛΑΣΙΘΙΟΥ
4097
133
10
3,49%
ΔΠΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
5555
148
63
3,80%
ΔΠΕ ΧΑΝΙΩΝ
9613
257
22
2,90%
ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ
485359
6692
2576
1,91%

Βλέπουμε ότι σε απόλυτα νούμερα π.χ. το Ρέθυμνο με το 1/3 του μαθητικού δυναμικού της Αχαΐας έχει 211 προσλήψεις έναντι 165. Θα μπορούσε να συμβαίνει κάτι από τα ακόλουθα (ή συνδυασμός τους):
1) Καλύπτονται με μεγαλύτερο ποσοστό τα κενά Παράλληλης Στήριξης της Κρήτης λόγω ξεχωριστού Κωδικού ΟΠΣ. Αυτό θα μπορούσε να συμβαίνει, αλλά είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι δεν συμβαίνει.
2) Τα κενά που δηλώνονται για την Παράλληλη Στήριξη της Κρήτης είναι πολύ περισσότερα αναλογικά με το μαθητικό δυναμικό των Δημοτικών Σχολείων της. Αυτό, όντως, συμβαίνει αλλά γιατί;

Εδώ είναι που ο κριτικός αναγνώστης, για τις ανάγκες της παρούσας ανάρτησης, μετατρέπεται σε… κρητικό αναγνώστη και αρχίζει τα εύλογα ερωτήματα προς διάφορες κατευθύνσεις:
1) Κύριε Περιφερειακέ Διευθυντά Κρήτης, στην εποπτεία της Υπηρεσίας σας είναι τα ΚΕΔΑΣΥ της Κρήτης. Μήπως έχουν μετατραπεί σε βιομηχανία εκδόσεως γνωματεύσεων για Παράλληλη Στήριξη; Στα κενά που σας δήλωσαν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ελέγξατε αν έχει γίνει ομαδοποίηση των υφιστάμενων αναγκών/εγκρίσεων σε μαθητές που φοιτούν στο ίδιο τμήμα ή το παραλείψατε και απλώς κάνατε τον ταχυδρόμο;
2) Κύριε Διευθυντά Ειδικής Αγωγής, με το «μεγαλοφυές» σχέδιο για ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε όλη την Ελλάδα (κι ας μην είχαν ζητηθεί, αλλά έπρεπε να γίνουν 10.000 διορισμοί), ένεκα του οποίου υποφέρει φέτος και η γενική και η ειδική αγωγή, στην πρόσφατη επίσκεψή σας στην Κρήτη δεν διαπιστώσατε τίποτα;
3) Κύριε Πρωθυπουργέ, μήπως, λέω μήπως, ξέρετε ποιος ζήτησε να γίνει ξεχωριστό ΕΣΠΑ για να χρηματοδοτηθούν οι προσλήψεις Παράλληλης Στήριξης, ΕΒΠ και Σχολικών Νοσηλευτών της Κρήτης;
4) Κύριε Πρωθυπουργέ και Κύριε Πρόεδρε της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης (που και οι 2 κατάγεστε από την Κρήτη), μήπως ξέρετε να μας πείτε γιατί τα παιδιά στην Κρήτη παρουσιάζονται να έχουν πολύ μεγαλύτερη ανάγκη για Παράλληλη Στήριξη απ’ ότι τα παιδιά στην Αχαΐα, στη Λάρισα και στην υπόλοιπη Ελλάδα;
Δεν απαντάτε σε ανώνυμους/ψευδώνυμους; Ε, ας τα κάνει κάποιος κοινοβουλευτική ερώτηση.

...

Αποσυνδεδεμένος mmmm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2253
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« Απάντηση #3 στις: Οκτωβρίου 01, 2025, 10:01:05 pm »
Άνοιξαν τα δικαστήρια βραδιάτικα;
Τους δίκασε ο @Patreas.
Να ρωτήσω κάτι:
Πώς γίνεται και παίρνει και στην Κρήτη από αυτό το ΕΣΠΑ;
Στην απόφαση ένταξης της πράξης αναφέρει τις "λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες". Περιλαμβάνεται και η Κρήτη σε αυτή την κατηγορία;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:07:51 »

Αποσυνδεδεμένος diav

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 231
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« Απάντηση #4 στις: Οκτωβρίου 01, 2025, 10:14:02 pm »
Μέχρι να απαντήσει ο P. νομίζω  ότι στο ΕΣΠΑ 21-27 οι μόνες Περιφέρειες που θεωρούνται "μη λιγότερο ανεπτυγμένες" είναι Αττική και Νότιο Αιγαίο, οι άλλες στον τορβά όλες...

Αποσυνδεδεμένος neossos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 913
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« Απάντηση #5 στις: Οκτωβρίου 01, 2025, 11:12:29 pm »
Κάποιες επισημάνσεις ως προς την ανάρτηση του Patreas (χωρίς να διαφωνώ με το γενικό νόημα της παρέμβασής του):

Α) Τα νούμερα και τα ποσοστά που παρουσιάζονται αφορούν προσλήψεις και όχι αριθμό γνωματεύσεων. Οι διαγνώσεις είναι όντως πολύ αυξημένες στην Κρήτη σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα, όμως τα ποσοστά αυξάνονται σημαντικά και λόγω της μη ομαδοποίησης των κενών ανά τμήμα, που και εγώ έχω παρατηρήσει να συμβαίνει σε κάποιες περιπτώσεις (σε άλλες περιοχές οι ΔΠΕ είναι τόσο αυστηρές που έχουν φροντίσει όλα τα παιδιά με γνωμάτευση για Π.Σ. να βρίσκονται στο ίδιο τμήμα, οπότε συρρικνώνονται σημαντικά τα κενά). Το ότι την Κρήτη είναι πολύ ελαστικοί ως προς αυτό το κομμάτι έχει ως αποτελεσμα ο ίδιος αριθμός γνωματεύσεων να δίνει αρκετά περισσότερα κενά στην πράξη, σε σχέση με αλλού.

Β) Δεν έχουν επιλεγεί τυχαία οι περιοχές που συγκρίνονται μεταξύ τους. Είχα κάνει και εγώ κάποια στιγμή έναν συγκριτικό πίνακα με την κατανομή των προσλήψεων Π.Σ. ανά περιοχή (τον είχα παραθέσει σε σχετικό νήμα) και θυμάμαι πως η Αχαΐα είχε το χαμηλότερο ποσοστό γνωματεύσεων στη χώρα αναλογικά με τον πληθυσμό της (βρίσκεται πολύ χαμηλά σε σχέση με τον μέσο όρο της χώρας και η διαφορά είναι αισθητή ακόμα και σε σχέση με τους γειτονικούς νομούς, οπότε το χαμηλό αυτό ποσοστό ίσως οφείλεται στην αυστηρότητα του οικείου ΚΕΔΑΣΥ). Επιπλέον, υπάρχουν μεγάλα αστικά κέντρα που έχουν και αυτά ποσοστά μεγαλύτερα από τον πανελλήνιο μέσο όρο (θυμάμαι πως ο Πειραιάς συναγωνιζόταν την Κρήτη), ενώ οι περισσότερες επαρχιακές περιοχές της χώρας (ειδικά στην Βόρεια Ελλάδα), έχουν ποσοστα χαμηλότερα από τον μέσο όρο. Ακόμα και εντός της Κρήτης θυμάμαι πως υπήρχαν σημαντικές διαφορές (π.χ. τα Χανιά ήταν κάτω από τον μέσο όρο, ενώ το Ρέθυμνο ήταν πρωταθλητής πανελλαδικά). Οπότε η σύγκριση Ρεθύμνου - Αχαΐας δεν είναι καθόλου τυχαία (και οι 2 περιπτώσεις όμως δεν αντιπροσωπεύουν τον μέσο όρο της χώρας). Αν είχαμε έναν πίνακα με όλες τις περιοχές της χώρας θα φαινόταν πως η κατανομή ανά τη χώρα είναι πολύ πιο ομαλή, ενώ εδώ τονίζονται επίτηδες οι outliers για να υποστηριχθεί το επιχείρημα περί εύνοιας της Κρήτης στις γνωματεύσεις / προσλήψεις (το οποίο ισχύει, αλλά δεν οφείλεται μόνο σε λόγους τύπου ΟΠΕΚΕΠΕ).

Γ) Τα νούμερα δεν λένε πάντα όλη την αλήθεια. Κάποιος στατιστικολόγος που βλέπει απλά αριθμούς και βγάζει ποσοστά, συγκρίνοντας την Αχαΐα με το Ρέθυμνο θα θεωρούσε πως αφού οι μαθητές είναι μαθητές όπου και να βρίσκονται, κάτι δεν πάει καλά στη διαδικασία της αξιολόγησης τους από τα ΚΕΔΑΣΥ (π.χ. υπάρχουν αυστηρά κριτήρια στην μια περίπτωση και χαλαρά στην άλλη). Ένας εκπαιδευτικός όμως της πράξης που έχει υπηρετήσει σε διαφορετικές περιοχές της χώρας μπορεί να καταλάβει πως δεν είναι όλα τα παιδιά ίδια. Δεν θέλω να παρεξηγηθώ, ούτε να να στοχοποιήσω συγκεκριμένες περιοχές της χώρας μας, πιστεύω όμως ότι ακόμα και η ίδια διεπιστημονική ομάδα ενος ΚΕΔΑΣΥ αν επισκεπτόταν σήμερα ένα 20αρι τμήμα Δημοτικού της Πάτρας θα παρέπεμπε 5 μαθητές από τους 20, ενώ αν πήγαινε αύριο σε ένα αντίστοιχο τμήμα του Ρεθύμνου θα παρέπεμπε 10 από τους 20 (και πιστεύω πως πολλοί δάσκαλοι θα συμφωνήσουν εδώ μαζί μου). Το γιατί συμβαίνει αυτό, θέλει επιστημονική μελέτη για να απαντηθεί, αλλά οι λόγοι μπορεί να βρίσκονται πολύ μακριά από πολιτικές εξυπηρετήσεις και ΟΠΕΚΕΠΕ.

Με λίγα λόγια, πολύ ενδιαφέρουσα η ανάλυση του Patreas για τα κατορθώματα των Κρητικών και στο πεδίο της εκπαίδευσης (και ιδίως στο όμορφο Ρέθυμνο, σκεφτείτε ποιος κατάγεται από εκεί και θα καταλάβετε), άλλο όμως η διαχείριση των κονδυλίων και άλλο η "αθρόα βιομηχανία των γνωματεύσεων". Ακόμα και αν εκεί στην Κρήτη όλοι ήταν τίμιοι και νομοταγείς, θα είχαμε πολύ περισσότερα παιδιά με γνωμάτευση για Παράλληλη Στήριξη σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα και όποιος εκπαιδευτικός έχει υπηρετήσει εκεί πέρα πιστεύω πως θα συμφωνήσει σε αυτό μαζί μου.

Αποσυνδεδεμένος Patreas

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2183
    • Προφίλ
Απ: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« Απάντηση #6 στις: Οκτωβρίου 02, 2025, 12:09:27 am »
Δεν ξέρω πόσοι θα συμφωνήσουν μαζί σου (αν και προεξοφλείς ότι οι περισσότεροι, αν όχι όλοι όσοι έχουν υπηρετήσει στην Κρήτη θα συμφωνήσουν μαζί σου) και σε τι ακριβώς θα συμφωνήσουν. Επειδή, όμως, η κάλυψη των κενών Παράλληλης Στήριξης στην Α' Φάση έγινε με οριζόντια ποσόστωση επί των δηλωθέντων κενών (αφού πρώτα καλύφθηκαν 100% τα κενά Παράλληλης για BRAILLE και ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ), αυτοί που το έχουν κάνει "φάμπρικα" και δεν ομαδοποιούν είναι οι ευνοημένοι της υπόθεσης.

Ο πρωταθλητής Ελλάδος, πάντως, είναι το Λασίθι. Απλώς τους πήραν χαμπάρι και στη Β' Φάση έφαγαν τσεκούρι.

Αν ήθελα να κάνω manipulate τα νούμερα, θα μπορούσα να αναφέρω μόνο την Α' Φάση (όπου το Λασίθι με το 1/4 του μαθητικού δυναμικού της Αχαϊας είχε 133 προσλήψεις έναντι 101 της Αχαϊας, και το Ηράκλειο με παραπλήσιο μαθητικό δυναμικό με την Αχαϊα είχε υπερτετραπλάσιες προσλήψεις, δηλ. αν ένα 20άρι τμήμα της Πάτρας έχει 5 παραπεμπόμενους μαθητές, σε ένα ισάριθμο του Λασιθίου/Ηρακλείου θα παραπέμπονταν όλοι; ) ή να μην αναφέρω την ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ (που έχει μέσα και την Κρήτη και "ψηλώνει"), αλλά ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ (που θα είχε ακόμα μεγαλύτερη διαφορά από τα ποσοστά της Κρήτης). Οι περιοχές ΑΧΑΪΑ και ΛΑΡΙΣΑ επιλέγησαν με κριτήριο ότι έχουν ένα μεγάλο αστικό κέντρο αλλά και ημιαστικές και αγροτικές περιοχές.

Συνεπώς, κάτι, όντως, συμβαίνει που δεν εξηγείται μόνο με λογικές του τύπου "έτσι είναι η Κρήτη".

Υ.Γ. Για τα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. δεν είπες κάτι. Μήπως μεροληπτείς υπέρ της Δευτεροβάθμιας; :P
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 02, 2025, 12:36:37 am από Patreas »

Αποσυνδεδεμένος mmmm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2253
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« Απάντηση #7 στις: Οκτωβρίου 02, 2025, 12:22:30 am »
Μέχρι να απαντήσει ο P. νομίζω  ότι στο ΕΣΠΑ 21-27 οι μόνες Περιφέρειες που θεωρούνται "μη λιγότερο ανεπτυγμένες" είναι Αττική και Νότιο Αιγαίο, οι άλλες στον τορβά όλες...
Ευχαριστώ για την απάντηση. Βρήκα κάτι σχετικό, εδώ: https://espa.io/sxediasmos-espa-2021-2027-pou-tha-katanemithoun-19-dis-euro/

Αποσυνδεδεμένος neossos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 913
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« Απάντηση #8 στις: Οκτωβρίου 02, 2025, 01:36:49 am »
Δεν ξέρω πόσοι θα συμφωνήσουν μαζί σου (αν και προεξοφλείς ότι οι περισσότεροι, αν όχι όλοι όσοι έχουν υπηρετήσει στην Κρήτη θα συμφωνήσουν μαζί σου) και σε τι ακριβώς θα συμφωνήσουν. Επειδή, όμως, η κάλυψη των κενών Παράλληλης Στήριξης στην Α' Φάση έγινε με οριζόντια ποσόστωση επί των δηλωθέντων κενών (αφού πρώτα καλύφθηκαν 100% τα κενά Παράλληλης για BRAILLE και ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ), αυτοί που το έχουν κάνει "φάμπρικα" και δεν ομαδοποιούν είναι οι ευνοημένοι της υπόθεσης.

Στο θέμα του υπολογισμού των κενών, συμφωνώ ότι κάποιοι το έχουν κάνει φάμπρικα με τη μη ομαδοποίηση (έχοντας φυσικά την αναγκαία πολιτική κάλυψη από πίσω). Δεν τους ψέγω όμως γιατί αυτό είναι προς το συμφέρον των παιδιών. Απλά τα τυχερά παιδιά είναι αυτά της Κρήτης και όχι της υπόλοιπης Ελλάδας. Αυτό είναι το ζήτημα. Οπότε δέχομαι τους προβληματισμούς σου ως προς αυτό.

Αυτό στο οποίο δεν συμφωνώ, είναι το να εμπλέκουμε και τα ΚΕΔΑΣΥ στην υπόθεση αυτή, ουσιαστικά μιλώντας για βιομηχανία πλαστών γνωματεύσεων. Να επισημάνω για όσους δεν το γνωρίζουν πως για να λάβει ένας μαθητής Π.Σ., θα πρέπει να έχει και γνωμάτευση από Ψυχίατρο για το είδος της δυσκολίας του (συνήθως ΔΕΠΥ ή φάσμα αυτισμού). Επομένως όλες οι εγκρίσεις για Π.Σ. στην Κρήτη (και την υπόλοιπη χώρα) έχουν από πίσω τους αναλυτική τεκμηρίωση για την αναγκαιότητα της χορήγησης Π.Σ. και δεν δίνονται τόσο εύκολα όσο πιστεύουν πολλοί.

Για τις διαφορές τώρα που υπάρχουν ανάμεσα στους μαθητές και τις ιδιαιτερότητές τους ανά την χώρα, πολλές φορές και εμείς οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουμε πολλά (εξάλλου δεν υπάρχουν σχετικές έρευνες). Για να δείξω όμως ότι υπάρχουν χαοτικές διαφορές ανάμεσα στα προφίλ των μαθητών που ζουν σε διαφορετικές περιοχές, ας φέρω ένα (εξίσου ακραίο με αυτά που έφερε ο Patreas), παράδειγμα:

Έχουμε τη Λήμνο στο Βόρειο Αιγαίο και τη Λέρο στο Νότιο. Η Λήμνος έχει πληθυσμό περίπου 16.000 κατοίκους, ενώ η Λέρος περίπου 8.000 (τον μισό δηλαδή). Για τις ανάγκες της αξιολόγησης των δυσκολιών των μαθητών η Λήμνος έχει το δικό της ΚΕΔΑΣΥ, ενώ η Λέρος εξυπηρετείται από το ΚΕΔΑΣΥ της γειτονικής Καλύμνου (άρα είναι πιο εύκολο να πάει ένας μαθητής της Λήμνου για αξιολόγηση, παρά ένας μαθητής της Λέρου).

Στη Λήμνο στην Α' φάση αναπληρωτών προσλήφθησαν 7 αναπληρωτές Π.Σ. για 16 κενά (σε νηπιαγωγεία και δημοτικά). Πόσα από αυτά να έχουν προκύψει κατόπιν ομαδοποίησης (γνωματεύσεις μαθητών ίδιου τμήματος) ; Τα μισά; Άντε λοιπόν οι γνωματεύσεις να ήταν το πολύ 25.
Θέλετε να μάθετε πόσοι προσλήφθησαν στη Λέρο; 17 ! Και πόσες ήταν οι γνωματεύσεις; Κρατηθείτε: 52 (και νομίζω πως λείπουν και κάποια νηπιαγωγεία από τον πίνακα του αιρετού).

Πώς λοιπόν εξηγείται αυτή η χαοτική διαφορά ανάμεσα σε 2 νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας με παρόμοια πληθυσμιακή σύσταση και (φαντάζομαι) παρόμοιους δημογραφικούς δείκτες; Είναι απλά 2 ΚΕΔΑΣΥ που αποφάσισαν με εντελώς διαφορετικά κριτήρια αξιόγησης των μαθητών; Υπάρχουν παράγοντες τύπου ΟΠΕΚΕΠΕ και στη Λέρο; Ή είναι άλλοι λόγοι στη μέση; Και ναι δεν επέλεξα τα συγκεκριμένα νησιά στην τύχη και το παραδέχομαι.

Αποσυνδεδεμένος Off the record

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« Απάντηση #9 στις: Οκτωβρίου 02, 2025, 06:42:25 am »
Μήπως εντελώς απλοϊκά αυτο που συμβαίνει είναι ότι στην Κρήτη, που ξέρουν πώς να εξασφαλίζουν το δημόσιο χρήμα, οι κόρες και οι γιοι των αγροτών μας δεν χρειάζεται να ξενιτευτούν μακριά από τα εδάφη τους και τις περιουσίες τους, αφού οι ανάγκες εκεί για παράλληλη στηριξη είναι αυξημένες;

Αποσυνδεδεμένος Effiemum

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 154
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Children are the future!
    • Προφίλ
Απ: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« Απάντηση #10 στις: Οκτωβρίου 02, 2025, 11:03:28 am »

Μήπως εντελώς απλοϊκά αυτο που συμβαίνει είναι ότι στην Κρήτη, που ξέρουν πώς να εξασφαλίζουν το δημόσιο χρήμα, οι κόρες και οι γιοι των αγροτών μας δεν χρειάζεται να ξενιτευτούν μακριά από τα εδάφη τους και τις περιουσίες τους, αφού οι ανάγκες εκεί για παράλληλη στηριξη είναι αυξημένες;

Με το απλοϊκό τρόπο σκέψης να κατανοούμε και την κατάφορη αδικία για όλους τους υπόλοιπους. Υπάρχουν άνθρωποι με 2,3, 4 παιδιά που είναι άνεργοι ενώ θα έπρεπε να δουλεύουν από την πρώτη στιγμή των προσλήψεων. Είναι αδιανόητο να έχουν εργαστεί από την πρώτη χρονιά των πινάκων σε αρχική φάση και την τελευταία τη φετινή να μην έχουν καν τη δυνατότητα να τους εγκριθεί το επίδομα ανεργίας του Ιουλίου. Και πολλές άλλες περιπτώσεις αδικίας ας με βοηθήσουν οι συνάδελφοι σε ο,τι παρέλειψα.

Αποσυνδεδεμένος Off the record

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« Απάντηση #11 στις: Οκτωβρίου 02, 2025, 02:27:56 pm »
H Κρήτη εκτος από θερμοκήπια ντοματας αφθονεί και σε θερμοκήπια πολιτικών αρχηγών - ταγών.
Κι επειδή ξέρουν ότι η πολιτική κι η κουμπαριά πάνε χέρι χέρι, ξέρουν πώς να βαφτίζουν τα εσπα για να τα καρπώνονται οι υμέτεροι.
Εντωμεταξυ οι λοιποί στην αναμονη και απ τα ψίχουλα

Αποσυνδεδεμένος Oliver

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 844
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« Απάντηση #12 στις: Οκτωβρίου 02, 2025, 02:45:46 pm »
Στο θέμα του υπολογισμού των κενών, συμφωνώ ότι κάποιοι το έχουν κάνει φάμπρικα με τη μη ομαδοποίηση (έχοντας φυσικά την αναγκαία πολιτική κάλυψη από πίσω). Δεν τους ψέγω όμως γιατί αυτό είναι προς το συμφέρον των παιδιών. Απλά τα τυχερά παιδιά είναι αυτά της Κρήτης και όχι της υπόλοιπης Ελλάδας. Αυτό είναι το ζήτημα. Οπότε δέχομαι τους προβληματισμούς σου ως προς αυτό.

Αυτό στο οποίο δεν συμφωνώ, είναι το να εμπλέκουμε και τα ΚΕΔΑΣΥ στην υπόθεση αυτή, ουσιαστικά μιλώντας για βιομηχανία πλαστών γνωματεύσεων. Να επισημάνω για όσους δεν το γνωρίζουν πως για να λάβει ένας μαθητής Π.Σ., θα πρέπει να έχει και γνωμάτευση από Ψυχίατρο για το είδος της δυσκολίας του (συνήθως ΔΕΠΥ ή φάσμα αυτισμού). Επομένως όλες οι εγκρίσεις για Π.Σ. στην Κρήτη (και την υπόλοιπη χώρα) έχουν από πίσω τους αναλυτική τεκμηρίωση για την αναγκαιότητα της χορήγησης Π.Σ. και δεν δίνονται τόσο εύκολα όσο πιστεύουν πολλοί.

Για τις διαφορές τώρα που υπάρχουν ανάμεσα στους μαθητές και τις ιδιαιτερότητές τους ανά την χώρα, πολλές φορές και εμείς οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουμε πολλά (εξάλλου δεν υπάρχουν σχετικές έρευνες). Για να δείξω όμως ότι υπάρχουν χαοτικές διαφορές ανάμεσα στα προφίλ των μαθητών που ζουν σε διαφορετικές περιοχές, ας φέρω ένα (εξίσου ακραίο με αυτά που έφερε ο Patreas), παράδειγμα:

Έχουμε τη Λήμνο στο Βόρειο Αιγαίο και τη Λέρο στο Νότιο. Η Λήμνος έχει πληθυσμό περίπου 16.000 κατοίκους, ενώ η Λέρος περίπου 8.000 (τον μισό δηλαδή). Για τις ανάγκες της αξιολόγησης των δυσκολιών των μαθητών η Λήμνος έχει το δικό της ΚΕΔΑΣΥ, ενώ η Λέρος εξυπηρετείται από το ΚΕΔΑΣΥ της γειτονικής Καλύμνου (άρα είναι πιο εύκολο να πάει ένας μαθητής της Λήμνου για αξιολόγηση, παρά ένας μαθητής της Λέρου).

Στη Λήμνο στην Α' φάση αναπληρωτών προσλήφθησαν 7 αναπληρωτές Π.Σ. για 16 κενά (σε νηπιαγωγεία και δημοτικά). Πόσα από αυτά να έχουν προκύψει κατόπιν ομαδοποίησης (γνωματεύσεις μαθητών ίδιου τμήματος) ; Τα μισά; Άντε λοιπόν οι γνωματεύσεις να ήταν το πολύ 25.
Θέλετε να μάθετε πόσοι προσλήφθησαν στη Λέρο; 17 ! Και πόσες ήταν οι γνωματεύσεις; Κρατηθείτε: 52 (και νομίζω πως λείπουν και κάποια νηπιαγωγεία από τον πίνακα του αιρετού).

Πώς λοιπόν εξηγείται αυτή η χαοτική διαφορά ανάμεσα σε 2 νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας με παρόμοια πληθυσμιακή σύσταση και (φαντάζομαι) παρόμοιους δημογραφικούς δείκτες; Είναι απλά 2 ΚΕΔΑΣΥ που αποφάσισαν με εντελώς διαφορετικά κριτήρια αξιόγησης των μαθητών; Υπάρχουν παράγοντες τύπου ΟΠΕΚΕΠΕ και στη Λέρο; Ή είναι άλλοι λόγοι στη μέση; Και ναι δεν επέλεξα τα συγκεκριμένα νησιά στην τύχη και το παραδέχομαι.

Υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία που ορίζει πότε θα προταθεί παράλληλη και πότε όχι;

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3911
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Παράλληλη Στήριξη;
« Απάντηση #13 στις: Οκτωβρίου 02, 2025, 04:00:18 pm »
Υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία που ορίζει πότε θα προταθεί παράλληλη και πότε όχι;

Η νομοθεσια λεει οτι πρεπει ο/η μαθητης/τρια να μπορει να παρακοκουθησει το 50% του σχολικου προγραμνατος χωρις στηριξη.
Λεει , επισης, οτι μονο το ΚΕΔΑΣΥ μπορει να εισηγηθει ΠΣ.

Στην πραξη, ΠΣ εισηγουμαστε (ή ροσηγουμασταν μιας και δεν ειμαι σε ΚΕΔΑΣΥ πλεον) για λειτουργικους αυτισμους, ΔΕΠΥ, αισθητηριακες αναπηριες, καποια προβληματα συμπεριφορας και οταν το παιδι ηταν για ειδικο σχολειο αλλα δεν υπηρχε τετοιο σε κοντινη αποσταση.
Θεωρω, απο την εμπειρια μου (14 χρονια ηταν αυτα) και απο την επαφη μου με αλλους συναδελφους σε ΚΕΔΑΣΥ ανα τη χωρα (ειπαμε 14 χρονια!!!! Και 6 μηνε προϊσταμενιλικι) οτι ετσι λειτουργουν τα περισσοτερα
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 33110
  • Τελευταία: Mimao
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1193276
  • Σύνολο θεμάτων: 19561
  • Σε σύνδεση σήμερα: 457
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 756
Σύνολο: 764

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.058 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.