0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Καλό μήνα!«Προβοκατόρικος» ο τίτλος του θέματος, ίσως επηρεασμένος και από την επίσκεψη της Ευρωπαίας Εισαγγελέως στη χώρα μας, ας δούμε τι εννοεί.Αν δείτε τις φετινές αποφάσεις προσλήψεων Αναπληρωτών Παράλληλης Στήριξης αλλά και ΕΒΠ και Σχολικών Νοσηλευτών για Σχολικές Μονάδες Γενικής Παιδείας (Α’ Φάση: ΑΔΑ: 95Ρ046ΝΚΠΔ-6ΥΘ, ΑΔΑ: Ρ48246ΝΚΠΔ-Ν5Γ και ΑΔΑ: ΨΦ3Σ46ΝΚΠΔ-9ΛΑ, Β’ Φάση: ΑΔΑ: 9Ρ1746ΝΚΠΔ-89Τ, ΑΔΑ: 93ΠΧ46ΝΚΠΔ-Π4Κ και ΑΔΑ: 9ΓΤΒ46ΝΚΠΔ-ΙΥΟ θα διαπιστώσετε ότι στα Έχοντας Υπόψη αναφέρονται τα ΠεΠ για 12/13 ΠΔΕ.Ποια ΠΔΕ λείπει; Η λεβεντογέννα Κρήτη!Και από πού προσλαμβάνονται αυτοί οι Αναπληρωτές για την Κρήτη; Όχι από το ΠεΠ Κρήτης (Κωδικός ΟΠΣ: 6001753), αλλά από τον Κωδικό ΟΠΣ: 6038302 που είναι «κεντρικό» ΕΣΠΑ:(Α’ Φάση: ΑΔΑ: 9Ε9Δ46ΝΚΠΔ-ΙΒ2, ΑΔΑ: ΨΣΔ446ΝΚΠΔ-ΗΔΞ και ΑΔΑ: Ρ04Μ46ΝΚΠΔ-ΨΗΝ, Β’ Φάση: ΑΔΑ: 9ΛΘΩ46ΝΚΠΔ-ΠΣ3, ΑΔΑ: 9Β0646ΝΚΠΔ-ΚΕΓ και ΑΔΑ: ΡΜΚΔ46ΝΚΠΔ-ΧΕΖ). Θα δείτε ότι στην Πρωτοβάθμια ο 6038302 χρηματοδοτεί και μέρος των προσλήψεων σε ΑΜΘ, Κεντρική και Δυτική Μακεδονία (αυτές οι ΠΔΕ παίρνουν προσλήψεις και από το ΠεΠ τους).Ποια ανάγκη υπαγόρευσε τη δημιουργία αυτού του «κεντρικού» ΕΣΠΑ; Ήδη τα 2 πρώτα χρόνια (2023-2024 και 2024-2025) με τις εμπροσθοβαρείς προσλήψεις που είχαν γίνει στην Παράλληλη Στήριξη, είχε καταναλωθεί το μεγαλύτερο μέρος του ΠεΠ Κρήτης (Κωδικός ΟΠΣ: 6001753), οπότε έπρεπε να βρεθεί τρόπος να χρηματοδοτηθούν οι προσλήψεις των επόμενων ετών.Και γιατί αυτό συνέβη μόνο στο ΠεΠ Κρήτης και όχι στα άλλα ΠεΠ; Ας δούμε λίγο τις φετινές προσλήψεις Αναπληρωτών Παράλληλης Στήριξης ΠΕ70 (που είναι το μεγαλύτερο μέρος των προσλήψεων στην Παράλληλη Στήριξη) στις 4 Περιφερειακές Ενότητες της Κρήτης, στην Αχαΐα, στη Λάρισα αλλά και στην Επικράτεια (έχουν αφαιρεθεί όσοι δεν ανέλαβαν υπηρεσία ή ανέλαβαν και παραιτήθηκαν) σε σύγκριση με το μαθητικό δυναμικό στα Δημοτικά Σχολεία Γενικής Παιδείας: Μαθητές σε Δ.Σ. Α' Φάση Β' Φάση ΔΠΕ ΑΧΑΪΑΣ 16045 101 64 1,03% ΔΠΕ ΛΑΡΙΣΑΣ 12896 88 59 1,14% ΔΠΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 18645 427 99 2,82% ΔΠΕ ΛΑΣΙΘΙΟΥ 4097 133 10 3,49% ΔΠΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ 5555 148 63 3,80% ΔΠΕ ΧΑΝΙΩΝ 9613 257 22 2,90% ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ 485359 6692 2576 1,91% Βλέπουμε ότι σε απόλυτα νούμερα π.χ. το Ρέθυμνο με το 1/3 του μαθητικού δυναμικού της Αχαΐας έχει 211 προσλήψεις έναντι 165. Θα μπορούσε να συμβαίνει κάτι από τα ακόλουθα (ή συνδυασμός τους):1) Καλύπτονται με μεγαλύτερο ποσοστό τα κενά Παράλληλης Στήριξης της Κρήτης λόγω ξεχωριστού Κωδικού ΟΠΣ. Αυτό θα μπορούσε να συμβαίνει, αλλά είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι δεν συμβαίνει.2) Τα κενά που δηλώνονται για την Παράλληλη Στήριξη της Κρήτης είναι πολύ περισσότερα αναλογικά με το μαθητικό δυναμικό των Δημοτικών Σχολείων της. Αυτό, όντως, συμβαίνει αλλά γιατί;Εδώ είναι που ο κριτικός αναγνώστης, για τις ανάγκες της παρούσας ανάρτησης, μετατρέπεται σε… κρητικό αναγνώστη και αρχίζει τα εύλογα ερωτήματα προς διάφορες κατευθύνσεις:1) Κύριε Περιφερειακέ Διευθυντά Κρήτης, στην εποπτεία της Υπηρεσίας σας είναι τα ΚΕΔΑΣΥ της Κρήτης. Μήπως έχουν μετατραπεί σε βιομηχανία εκδόσεως γνωματεύσεων για Παράλληλη Στήριξη; Στα κενά που σας δήλωσαν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ελέγξατε αν έχει γίνει ομαδοποίηση των υφιστάμενων αναγκών/εγκρίσεων σε μαθητές που φοιτούν στο ίδιο τμήμα ή το παραλείψατε και απλώς κάνατε τον ταχυδρόμο;2) Κύριε Διευθυντά Ειδικής Αγωγής, με το «μεγαλοφυές» σχέδιο για ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε όλη την Ελλάδα (κι ας μην είχαν ζητηθεί, αλλά έπρεπε να γίνουν 10.000 διορισμοί), ένεκα του οποίου υποφέρει φέτος και η γενική και η ειδική αγωγή, στην πρόσφατη επίσκεψή σας στην Κρήτη δεν διαπιστώσατε τίποτα;3) Κύριε Πρωθυπουργέ, μήπως, λέω μήπως, ξέρετε ποιος ζήτησε να γίνει ξεχωριστό ΕΣΠΑ για να χρηματοδοτηθούν οι προσλήψεις Παράλληλης Στήριξης, ΕΒΠ και Σχολικών Νοσηλευτών της Κρήτης;4) Κύριε Πρωθυπουργέ και Κύριε Πρόεδρε της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης (που και οι 2 κατάγεστε από την Κρήτη), μήπως ξέρετε να μας πείτε γιατί τα παιδιά στην Κρήτη παρουσιάζονται να έχουν πολύ μεγαλύτερη ανάγκη για Παράλληλη Στήριξη απ’ ότι τα παιδιά στην Αχαΐα, στη Λάρισα και στην υπόλοιπη Ελλάδα;Δεν απαντάτε σε ανώνυμους/ψευδώνυμους; Ε, ας τα κάνει κάποιος κοινοβουλευτική ερώτηση....
Μέχρι να απαντήσει ο P. νομίζω ότι στο ΕΣΠΑ 21-27 οι μόνες Περιφέρειες που θεωρούνται "μη λιγότερο ανεπτυγμένες" είναι Αττική και Νότιο Αιγαίο, οι άλλες στον τορβά όλες...
Δεν ξέρω πόσοι θα συμφωνήσουν μαζί σου (αν και προεξοφλείς ότι οι περισσότεροι, αν όχι όλοι όσοι έχουν υπηρετήσει στην Κρήτη θα συμφωνήσουν μαζί σου) και σε τι ακριβώς θα συμφωνήσουν. Επειδή, όμως, η κάλυψη των κενών Παράλληλης Στήριξης στην Α' Φάση έγινε με οριζόντια ποσόστωση επί των δηλωθέντων κενών (αφού πρώτα καλύφθηκαν 100% τα κενά Παράλληλης για BRAILLE και ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ), αυτοί που το έχουν κάνει "φάμπρικα" και δεν ομαδοποιούν είναι οι ευνοημένοι της υπόθεσης.
Στο θέμα του υπολογισμού των κενών, συμφωνώ ότι κάποιοι το έχουν κάνει φάμπρικα με τη μη ομαδοποίηση (έχοντας φυσικά την αναγκαία πολιτική κάλυψη από πίσω). Δεν τους ψέγω όμως γιατί αυτό είναι προς το συμφέρον των παιδιών. Απλά τα τυχερά παιδιά είναι αυτά της Κρήτης και όχι της υπόλοιπης Ελλάδας. Αυτό είναι το ζήτημα. Οπότε δέχομαι τους προβληματισμούς σου ως προς αυτό.Αυτό στο οποίο δεν συμφωνώ, είναι το να εμπλέκουμε και τα ΚΕΔΑΣΥ στην υπόθεση αυτή, ουσιαστικά μιλώντας για βιομηχανία πλαστών γνωματεύσεων. Να επισημάνω για όσους δεν το γνωρίζουν πως για να λάβει ένας μαθητής Π.Σ., θα πρέπει να έχει και γνωμάτευση από Ψυχίατρο για το είδος της δυσκολίας του (συνήθως ΔΕΠΥ ή φάσμα αυτισμού). Επομένως όλες οι εγκρίσεις για Π.Σ. στην Κρήτη (και την υπόλοιπη χώρα) έχουν από πίσω τους αναλυτική τεκμηρίωση για την αναγκαιότητα της χορήγησης Π.Σ. και δεν δίνονται τόσο εύκολα όσο πιστεύουν πολλοί. Για τις διαφορές τώρα που υπάρχουν ανάμεσα στους μαθητές και τις ιδιαιτερότητές τους ανά την χώρα, πολλές φορές και εμείς οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουμε πολλά (εξάλλου δεν υπάρχουν σχετικές έρευνες). Για να δείξω όμως ότι υπάρχουν χαοτικές διαφορές ανάμεσα στα προφίλ των μαθητών που ζουν σε διαφορετικές περιοχές, ας φέρω ένα (εξίσου ακραίο με αυτά που έφερε ο Patreas), παράδειγμα:Έχουμε τη Λήμνο στο Βόρειο Αιγαίο και τη Λέρο στο Νότιο. Η Λήμνος έχει πληθυσμό περίπου 16.000 κατοίκους, ενώ η Λέρος περίπου 8.000 (τον μισό δηλαδή). Για τις ανάγκες της αξιολόγησης των δυσκολιών των μαθητών η Λήμνος έχει το δικό της ΚΕΔΑΣΥ, ενώ η Λέρος εξυπηρετείται από το ΚΕΔΑΣΥ της γειτονικής Καλύμνου (άρα είναι πιο εύκολο να πάει ένας μαθητής της Λήμνου για αξιολόγηση, παρά ένας μαθητής της Λέρου).Στη Λήμνο στην Α' φάση αναπληρωτών προσλήφθησαν 7 αναπληρωτές Π.Σ. για 16 κενά (σε νηπιαγωγεία και δημοτικά). Πόσα από αυτά να έχουν προκύψει κατόπιν ομαδοποίησης (γνωματεύσεις μαθητών ίδιου τμήματος) ; Τα μισά; Άντε λοιπόν οι γνωματεύσεις να ήταν το πολύ 25. Θέλετε να μάθετε πόσοι προσλήφθησαν στη Λέρο; 17 ! Και πόσες ήταν οι γνωματεύσεις; Κρατηθείτε: 52 (και νομίζω πως λείπουν και κάποια νηπιαγωγεία από τον πίνακα του αιρετού).Πώς λοιπόν εξηγείται αυτή η χαοτική διαφορά ανάμεσα σε 2 νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας με παρόμοια πληθυσμιακή σύσταση και (φαντάζομαι) παρόμοιους δημογραφικούς δείκτες; Είναι απλά 2 ΚΕΔΑΣΥ που αποφάσισαν με εντελώς διαφορετικά κριτήρια αξιόγησης των μαθητών; Υπάρχουν παράγοντες τύπου ΟΠΕΚΕΠΕ και στη Λέρο; Ή είναι άλλοι λόγοι στη μέση; Και ναι δεν επέλεξα τα συγκεκριμένα νησιά στην τύχη και το παραδέχομαι.
Υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία που ορίζει πότε θα προταθεί παράλληλη και πότε όχι;