*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά: Γραμματική  (Αναγνώστηκε 116322 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος sirina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 283
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Γραμματική
« Απάντηση #42 στις: Μάρτιος 19, 2008, 12:03:18 πμ »
Ειχα τελειωσει την υλη αλλα τωρα με τις επαναληψεις θα επανελθω(thats a promise) ;D

θα σου ηταν μεγαλος κοπος να μου εξηγησεις βημα βημα τις μετατροπες για να τυπωσω την σελ ολοκληρη και να την εχω σαν οδηγο?

Ευχαριστω!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά: Γραμματική
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:25:46 »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5744
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Γραμματική
« Απάντηση #43 στις: Μάρτιος 19, 2008, 01:18:31 πμ »
sirina, δες ξανά το προηγούμενο μήνυμά μου. Το εμπλούτισα, για να είναι πιο κατανοητό. Δεν ξέρω αν δεν καταλαβαίνεις κάτι ή αν έχεις εσύ ή η tihea κάποια αντίρρηση. Μου λέτε...
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος tihea

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1661
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΑΣΕΠ=Αποτελεσματικό Σύστημα Εξόντωσης Πτυχιούχων
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Γραμματική
« Απάντηση #44 στις: Μάρτιος 19, 2008, 10:27:09 πμ »
apri, δεν έχω καμμία αντίρρηση... Μια ένσταση μόνον, άκρως υποκειμενική μάλιστα..: Κατά τη γνώμη μου,όταν μετατρέπουμε από παθητική σε ενεργητική, αν είναι εφικτή η κατάληξη σε προσωπική σύνταξη στη μορφή του debeo+απρ, καλό είναι να φτάνουμε ως αυτήν. Κατά τα άλλα μ' έχεις υπερκαλύψει.

sirina, πράγματι είναι δυνατόν πάμπολλες φράσεις των κειμένων του βιβλίου να τις παραλλάξουν και να τις ζητήσουν σε τέτοιου είδους μετατροπές. Νομίζω, μάλιστα, πως το έκαναν πρόσφατα στα περσινά ή προπέρσινα θέματα.

Πάντως, εν ολίγοις, μπορείς να παραπέμπεις τα παιδιά στη θεωρία του μαθήματος που αναφέρεται στη σύνταξη debeo+απρ.

*Εδώ που βρίσκομαι, δεν ασχολούμαι (δυστυχώς) πια με λατινικά κι εχώ χάσει λίγο την επαφή μου με το αντικείμενο. (Δεν έχω στο σπίτι καν τα σχετικά βιβλία..) Θα συζητήσω όμως το θέμα με την πρώτη ευκαιρία και με συναδέλφους στο σχολείο για να δούμε κι άλλες απόψεις.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 19, 2008, 10:36:34 πμ από tihea »
Η γοητεία του πληθυντικού αριθμού και η μοναξιά του σχοινοβάτη εκπαιδευτικού.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5744
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Γραμματική
« Απάντηση #45 στις: Μάρτιος 19, 2008, 11:00:23 πμ »
apri, δεν έχω καμμία αντίρρηση... Μια ένσταση μόνον, άκρως υποκειμενική μάλιστα..: Κατά τη γνώμη μου,όταν μετατρέπουμε από παθητική σε ενεργητική, αν είναι εφικτή η κατάληξη σε προσωπική σύνταξη στη μορφή του debeo+απρ, καλό είναι να φτάνουμε ως αυτήν. Κατά τα άλλα μ' έχεις υπερκαλύψει.



Συμφωνώ tihea. Εννοείται ότι η προσωπική σύνταξη του debeo είναι η πιο απλή, άρα και η καλύτερη. Αλλά δυστυχώς ενδέχεται (αν δεν βρίσκουμε ποιητικό αίτιο) να μην είναι εφικτή ή η άσκηση να ζητά ανάλυση με το debet.


Παράθεση
Θα συζητήσω όμως το θέμα με την πρώτη ευκαιρία και με συναδέλφους στο σχολείο για να δούμε κι άλλες απόψεις.

sirina, δεν μπορεί να έχεις παράπονο. Ολόκληρο επιτελείο ασχολείται με τις απορίες σου  ;D ;D ;D
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 19, 2008, 03:40:10 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά: Γραμματική
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:25:46 »

Αποσυνδεδεμένος sirina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 283
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Γραμματική
« Απάντηση #46 στις: Μάρτιος 19, 2008, 02:30:33 μμ »
Μα τι κοριτσια ειστε εσεις! Σας ευχαριστω πολυ, μου λυσατε τα χερια κυριολεκτικα!

Αποσυνδεδεμένος morfikos

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 17
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Γραμματική
« Απάντηση #47 στις: Οκτώβριος 14, 2008, 01:12:10 μμ »

Καλησπέρα!!! Μια απορία στα Λατινικά αναφορικά με μια λέξη στο κεφάλαιο 28 του σχολικού βιβλίου. Το δευτερόκλιτο ουσιαστικό nihilum (στο κείμενο είναι γενική της αξίας nihili) έχει πληθυντικό αριθμό στην κλίση του;

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Γραμματική
« Απάντηση #48 στις: Οκτώβριος 14, 2008, 01:42:09 μμ »
το ουσιαστικό αυτό λέει ότι είναι γεν ενικού του nihilum-i , ουδ, β κλίσης. στο βοήθημα που το κοίταξα δεν λέει κάτι ότι δεν έχει πληθυντικό, άρα λογικά θα έχει. σε ένα βιβλίο όμως που έχω με ασκήσεις λεει να κλιθεί κ στους 2 αριθμούς κ δίνει την απάντηση:

ον (nihilum)             (nihila)
γεν. nihili                  (nihilorum)
δοτ. (nihilo)               (nihilis)
αιτ. nihilum.                 (nihila)
κλητ. (nihilum)               (nihila)
αφαιρ. nihilo                 (nihilis)

οι τύποι στις παρενθέσεις δεν είναι εύχρηστοι, άρα εύχρηστοι είναι μόνο: γεν, αιτ και αφαιρ. ενικού

Αποσυνδεδεμένος morfikos

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 17
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Γραμματική
« Απάντηση #49 στις: Οκτώβριος 14, 2008, 03:56:54 μμ »

Σ' ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!! Είχα ψάξει και εγώ σε βοηθήματα αλλά δεν έλεγε κάτι συγκεκριμένο. Καλή συνέχεια!!!!

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Γραμματική
« Απάντηση #50 στις: Οκτώβριος 14, 2008, 07:05:32 μμ »
παρακαλώ, καλή συνέχεια κ σε σένα!!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος Μέμα

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 22
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Γραμματική
« Απάντηση #51 στις: Οκτώβριος 04, 2009, 11:44:30 πμ »
Καλημέρα σε όλους!!! Εύχομαι καλή ψήφο σε όλους και ....καλή ξεκούραση!!! Θα ήθελα να μου απαντήσουν, όσοι βέβαια γνωρίζουν, τι διδάσκεται σχετικά με την αντωνυμία nihil των λατινικών. Κάποιες γραμματικές αναφέρουν ότι η αντωνυμία έχει και πληθυντικό αριθμό. Η γραμματική που δίνεται στα σχολεία δεν κάνει καμία αναφορά στον πληθυντικό αριθμό. Ο μαθητής σε αυτή την περίπτωση, ποια απάντησει πρέπει να δώσει;

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Γραμματική
« Απάντηση #52 στις: Οκτώβριος 04, 2009, 12:09:50 μμ »
Της   nemo  ο πληθυντικος αναπληρωνεται απο την  nullus - a. Της αντωνυμιας   nihil  κανονικα δεν υπαρχει πληθυντικος.  Συμφωνα ομως με τους Κακριδη και Σκάσση ο πληθυντικος του  nihil   ειναι  nullae res.


 ΕΝΙΚΟΣ                                                             ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ
nemo            nihil                                            nulli           ( nullae  res
nullius            nullius  rei                                   nullorum      nullarum  rerum
nemini           nulli  rei                                      nullis           nullis  rebus
neminem       nihil                                            nullos         nullas  res
-                   -                                                 -                 -
nullo             nulla re                                        nullis          nullis  rebus )

Ελπιζω να σε βοηθησα.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 04, 2009, 12:18:00 μμ από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Μέμα

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 22
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Γραμματική
« Απάντηση #53 στις: Οκτώβριος 04, 2009, 12:30:12 μμ »
Σωστή είναι η αναφορά σου και σε ευχαριστώ πολύ! Αυτό ανέφερα κι εγώ στους μαθητές μου. Αλλά έχω την απορία αν η απάντηση αυτή γίνει δεκτή στις εξετάσεις καθώς δεν αναφέρεται ο πληθυντικός αριθμός του ουδετέρου στη γραμματική του Τζάρτζανου. Κάποιοι καθηγητές φροντιστηρίων επιμένουν ότι δεν έχει πληθυντικό αριθμό και δεν αναπληρώνεται.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Γραμματική
« Απάντηση #54 στις: Οκτώβριος 04, 2009, 12:38:18 μμ »
Κάποιοι καθηγητές φροντιστηρίων επιμένουν ότι δεν έχει πληθυντικό αριθμό και δεν αναπληρώνεται.

σωστα. καποιοι ομως, οχι ολοι. ετσι καλο ειναι στην απαντηση τους οι μαθητες να το αναφερουν μεσα σε παρενθεση. αν το θυμουνται, αν οχι,δεν νομιζω οτι αυτο αφαιρει μοναδες αλλα ουτε και θα προσθεσει αν το γραψουν. Παντως, η γενικη εικονα και εντυπωση που θα σχηματισει ο βαθμολογητης θα ειναι θετικη.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 04, 2009, 01:14:25 μμ από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Μέμα

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 22
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Γραμματική
« Απάντηση #55 στις: Οκτώβριος 04, 2009, 01:01:34 μμ »
ευχαριστώ για τη βοήθεια!!!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162164
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 735
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 630
Σύνολο: 632

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.081 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.