*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 410155 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ardo123

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 7
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1400 στις: Ιούνιος 26, 2019, 04:07:35 μμ »
Καλησπέρα, θεωρω οτι με βαση την υλη οι ενοτητες οι οποιες πρεπει να διδαχθουν ειναι μονο 2,3 και 4.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:18:26 »

Αποσυνδεδεμένος eran

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 358
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ

Αποσυνδεδεμένος alkifron

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1402 στις: Ιούλιος 02, 2019, 05:01:06 μμ »
Συνάδελφοι μου καλησπέρα, ενδεχομένως το ερώτημα μου να έχει απαντηθεί για αυτό και σας ζητώ εκ των προτέρων συγγνώμη.....Τα κείμενα του φακέλου υλικού στη Γλώσσα και Λογοτεχνία,στα αρχαία προσανατολισμού της Γ θα τα διδάξουμε όλα; Έχω τηλεφωνήσει σε εκδοτικούς οίκους για να μάθω αν υπάρχει κάποιο βοήθημα η εάν πρόκειται να διατεθεί στο μέλλον αλλά υπάρχει άγνοια.Σας ευχαριστώ πολύ!

Αποσυνδεδεμένος Angel_tr

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 5
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1403 στις: Ιούλιος 07, 2019, 11:07:12 μμ »
Καλησπέρα!!Προσπαθώ να καταλάβω πώς αξιοποιούμε το φάκελο υλικού.Τον διδάσκουμε κανονικά και με τη σειρά που φαίνεται στην ύλη; Οποιαδήποτε βοήθεια είναι χρήσιμη |!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:18:26 »

Αποσυνδεδεμένος To be or not to be

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 58
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1404 στις: Ιούλιος 07, 2019, 11:52:56 μμ »
Τους φακέλους υλικού πού τους βρίσκουμε; Υπάρχει στο esos για λογοτεχνία-γλώσσα;

Αποσυνδεδεμένος Minerva82

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 37
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ

Αποσυνδεδεμένος To be or not to be

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 58
    • Προφίλ

Αποσυνδεδεμένος Minerva82

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 37
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1407 στις: Αύγουστος 07, 2019, 05:10:45 μμ »
συναδελφοι καλησπερα.δεν ξερω αν θα θεωρηθει ακυρο το ποστ αλλα θα μπορουσε καποιος να μου πει αν εχει κυκλοφορησει καποιο βοηθημα αρχαιων με βαση τη νεα υλη?το μονο που ξερω ειναι οτι 26/8 θα κυκλοφορησει το μεταιχμιο..βασικα θα ηθελα κατι να περιεχει τις απαντησεις απο το καινουριο βιβλιο -και τα νεα κειμενα βεβαιως..ευχαριστωωω

Αποσυνδεδεμένος ardo123

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 7
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1408 στις: Αύγουστος 08, 2019, 02:51:25 μμ »
Το νέο βιβλίο απο εκδόσεις αλκιμο αν δεν κανω λαθος εχει απαντήσεις για τον φάκελο υλικού.

Αποσυνδεδεμένος Minerva82

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 37
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1409 στις: Αύγουστος 09, 2019, 08:49:41 πμ »
Ευχαριστώ πολύ!!!

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1410 στις: Σεπτέμβριος 18, 2019, 10:56:31 πμ »
Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση σχετικά με τις εισαγωγές από τον φάκελο υλικού.
Στην ύλη δεν αναφέρεται πουθενά ρητά ότι εξετάζονται πανελληνίως. Στο σχολείο όμως τους τις ζήτησαν προς εξέταση (δεδομένου ότι μου το μετέφεραν σωστά οι μαθητές). Υπάρχει κάποια οδηγία που δεν έχω δει; Προφανώς τις έχω χρησιμοποιήσει για τη διδασκαλία στο εναρκτήριο μάθημα κάθε ενότητας αλλά δεν τις έχω εξετάσει.

Ευχαριστώ.

Αποσυνδεδεμένος θάνος73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 265
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1411 στις: Οκτώβριος 08, 2019, 11:48:20 μμ »
Συνάδελφοι έχουμε θέμα με την τρίτη ενότητα του φακέλου υλικού (Επίκουρος)

Ὥστε φιλοσοφητέον καὶ νέῳ καὶ γέροντι, τῷ μὲν ὅπως γηράσκων νεάζῃ τοῖς ἀγαθοῖς διὰ τὴν χάριν τῶν γεγονότων, τῷ δὲ ὅπως νέος ἅμα καὶ παλαιὸς ᾖ διὰ τὴν ἀφοβίαν τῶν μελλόντων.

Οι μεταφράσεις του βιβλίου:
1.Πρέπει, λοιπόν, να φιλοσοφεί και ο νέος και ο γέρος: ο ένας ώστε, καθώς γερνά, να παραμένει νέος μέσα στα αγαθά από ευγνωμοσύνη προς τα όσα έγιναν, και ο άλλος, αν και νέος, να είναι συνάμα και ώριμος, καθώς θα είναι απαλλαγμένος από τον φόβο για όσα θα γίνουν. (Ζωγραφίδης)
2. Πρέπει, επομένως, και ο γέροντας να φιλοσοφεί και ο νέος: ο ένας για να μένει, κι όταν γερνά, νέος χάρη στα όμορφα πράγματα, καθώς με χαρά θα ανατρέχει στα περασμένα, ο άλλος για να ’ναι και ως νέος συνάμα γέροντας, καθώς δεν θα τον κυριεύει φόβος για τα μελλούμενα (Σκουτερόπουλος)

Οι ερμηνείες:
(Μπετσάκος, Αμπελάς):
Οι νέοι, καθώς θα οδηγούνται προς τα γηρατειά, θα τείνουν να διασώσουν τη νεότητά τους, μέσα από την ευγνωμοσύνη για όσα ζουν. Οι ηλικιωμένοι, θα νιώθουν νέοι μέσα στα γηρατειά τους, καθώς θα αναπτύσσουν την έλλειψη φόβου για το μέλλον.

(Χρονοπούλου): Ο γέρος θα ευδαιμονεί λόγω των αναμνήσεων, ο νέος επειδή θα απαλλαγεί από το φόβο των

μελλούμενων. Η δεύτερη προφανώς θεωρεί ότι υπάρχει χιαστό σχήμα.

Τι πιστεύετε;

 
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 08, 2019, 11:50:01 μμ από θάνος73 »
σα δαχτυλίδια του Κρόνου κρέμονται πάνω απ' το κεφάλι τα όνειρα που κάνω όταν είμαι ξύπνιος στο σκοτάδι

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1412 στις: Οκτώβριος 10, 2019, 01:56:44 πμ »
Καλησπέρα θα ήθελα τα φώτα σας! Έχω τελειώσει με τη διδασκαλία των ενοτήτων 2, 3 και 4 και επιθυμώ να ξεκινήσω την πρώτη ενότητα μιας και τα παιδιά ήδη την διδάσκονται στο σχολείο. Αλλά πραγματικά δεν ξέρω από πού να αρχίσω και που να τελειώσω. Αγόρασα το βοήθημα από την ελληνοεκδοτική που εκδόθηκε την προηγούμενη εβδομάδα και είναι τόσο φλύαρο που θεωρώ ότι θα μπερδέψει τα παιδιά. Εχω συμβουλευτεί ένα αρχείο pdf που ανέβηκε εδώ πριν από λίγες απαντήσεις αλλά δεν το θεωρώ κατάλληλο για τους μαθητές. Θεωρώ ότι είναι για δική μας επιμόρφωση. Έχετε αγοράσει κάποιο βοήθημα το οποίο να σας έχει ικανοποιήσει; Όχι απαραιτήτως μόνο ένα, ακόμα και περισσότερα. Σας ευχαριστώ πολύ.

Αποσυνδεδεμένος Spes

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 86
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1413 στις: Οκτώβριος 10, 2019, 11:17:16 πμ »
Συνάδελφοι έχουμε θέμα με την τρίτη ενότητα του φακέλου υλικού (Επίκουρος)

Ὥστε φιλοσοφητέον καὶ νέῳ καὶ γέροντι, τῷ μὲν ὅπως γηράσκων νεάζῃ τοῖς ἀγαθοῖς διὰ τὴν χάριν τῶν γεγονότων, τῷ δὲ ὅπως νέος ἅμα καὶ παλαιὸς ᾖ διὰ τὴν ἀφοβίαν τῶν μελλόντων.

Οι μεταφράσεις του βιβλίου:
1.Πρέπει, λοιπόν, να φιλοσοφεί και ο νέος και ο γέρος: ο ένας ώστε, καθώς γερνά, να παραμένει νέος μέσα στα αγαθά από ευγνωμοσύνη προς τα όσα έγιναν, και ο άλλος, αν και νέος, να είναι συνάμα και ώριμος, καθώς θα είναι απαλλαγμένος από τον φόβο για όσα θα γίνουν. (Ζωγραφίδης)
2. Πρέπει, επομένως, και ο γέροντας να φιλοσοφεί και ο νέος: ο ένας για να μένει, κι όταν γερνά, νέος χάρη στα όμορφα πράγματα, καθώς με χαρά θα ανατρέχει στα περασμένα, ο άλλος για να ’ναι και ως νέος συνάμα γέροντας, καθώς δεν θα τον κυριεύει φόβος για τα μελλούμενα (Σκουτερόπουλος)

Οι ερμηνείες:
(Μπετσάκος, Αμπελάς):
Οι νέοι, καθώς θα οδηγούνται προς τα γηρατειά, θα τείνουν να διασώσουν τη νεότητά τους, μέσα από την ευγνωμοσύνη για όσα ζουν. Οι ηλικιωμένοι, θα νιώθουν νέοι μέσα στα γηρατειά τους, καθώς θα αναπτύσσουν την έλλειψη φόβου για το μέλλον.

(Χρονοπούλου): Ο γέρος θα ευδαιμονεί λόγω των αναμνήσεων, ο νέος επειδή θα απαλλαγεί από το φόβο των

μελλούμενων. Η δεύτερη προφανώς θεωρεί ότι υπάρχει χιαστό σχήμα.

Τι πιστεύετε;

Καλημέρα! Ήθελα κι εγώ να ρωτήσω το ίδιο, γιατί έχω παιδευτεί πολύ με αυτό το θέμα και έχω βρει αντικρουόμενες μεταφράσεις, κυρίως στην ξενόγλωσση βιβλιογραφία. Οι ελληνικές τείνουν προς τη δεύτερη άποψη.

Εγώ κλίνω προς την πρώτη άποψη, δεδομένου ότι η μετοχή γηράσκων δηλώνει το σύγχρονο (=καθώς γερνά): ταιριάζει πιο πολύ στον νέο, αφού ο γέρος έχει ήδη γεράσει. Επίσης, αν λάβουμε υπόψη γενικά τη φιλοσοφία του Επίκουρου, η αφοβία των μελλόντων λογικά αναφέρεται στην απαλλαγή από τον φόβο του θανάτου - βασικό στοιχείο της φιλοσοφίας του - που αφορά περισσότερο τον γέροντα. Γενικά θεωρώ ότι αν βασιστούμε στις ιδέες του Επικουρου, καταλήγουμε στην ερμηνεία του Μπετσάκου. Αν βασιστούμε μόνο στη γλώσσα, η αναφορά στα γεγονότα (τα περασμένα) μας παραπέμπει στον γέροντα και η αναφορά στο μέλλον (των μελλόντων) μας παραπέμπει στον νέο - και πάλι βέβαια ο παρακείμενος είναι αρκτικός χρόνος, θα μπορούσε να αναφέρεται και στους δύο.

Προσωπικά θεωρώ ότι εννοεί την πρώτη εκδοχή και δεν υπάρχει χιαστό σχήμα. Όμως τα βοηθήματα που έχουν κυκλοφορήσει ακολουθούν το χιαστό, βασιζόμενα προφανώς στις μεταφράσεις από τον φάκελο υλικού.

Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω τι είναι σωστότερο να γράψω στις σημειώσεις και τι να πω στα παιδιά, δεδομένου ότι ο φάκελος υλικού πρέπει οπωσδήποτε να ληφθεί υπόψη. Έχω μπερδευτεί κι εγώ.

Θα ήθελα να ακούσω και άλλες απόψεις! Εσύ τι πιστεύεις;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159536
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 231
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 217
Σύνολο: 231

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.086 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.