*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 411223 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3370
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #420 στις: Μάιος 20, 2011, 11:15:12 μμ »
Κι εγώ λυπάμαι για τα παιδιά της θεωρητικής σήμερα. Σκόπιμα μπήκε ένα τέτοιο κείμενο που ούτε φοιτητές της φιλολογίας ούτε φιλόλογοι μπορούν να βγάλουν εύκολα. Εξάλλου δεν νομίζω ότι σε πανεπιστημιακό τμήμα θα δινόταν σε εξετάσεις τόσο δύσκολο κείμενο. Εγώ ομολογώ ότι δεν θα μπορούσα να το αποδώσω αυτολεξεί.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:04:47 »

Αποσυνδεδεμένος AntreaEirini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1538
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #421 στις: Μάιος 23, 2011, 12:58:23 μμ »
Απόσπασμα από ένα βιβλίο που διαβάζω για το μεταπτυχιακό μου :
"Χαρακτηριστικό των παιδιώ της νηπιακής ηλικίας είναι η προσπάθεια που καταβάλλουν να κατανοήσουν τις καθημερινές τους εμπειρίες. Η σκέψη του παραπέει ανάμεσα στο λογικό και το παράλογο...."

Σημειωτέον ότι το βιβλίο έχει γραφεί και επιμεληθεί από πολλούς διδάκτορες πανεπιστημίων, και με σημαντική ερευνητική δουλειά.
Και για μένα το ορθογραφικό λάθος είναι παιδαριώδες!
Κι εμένα ενίοτε μου κάθονται στραβά τα ορθογραφικά αλλά έχω κατανοήσει ότι καμιά φορά απλά συμβαίνουν και δεν υποδηλώνουν κάτι παραπάνω!!

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #422 στις: Μάιος 23, 2011, 08:53:01 μμ »
Διεγράφησαν όλα τα άσχετα με το θέμα μηνύματα, καθώς και όσα είχαν προσωπικές "επιθέσεις". Παρακαλούμε, οι όποιες διαφορές ή παράπονα μεταξύ σας να λύνονται μέσω προσωπικών μηνυμάτων.

Ευχαριστούμε για τη κατανόηση σας.
 
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος quidam omnia sciens...

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 246
  • Φύλο: Άντρας
  • Legendo animvs et mens firme conjvngvntvr
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #423 στις: Ιούνιος 02, 2011, 06:04:16 μμ »
Το  κείμενο είναι ιδιαίτερα δύσκολο και είχε πράγματα που ο μαθητής δεν μπορούσε να ξέρει.
Πχ το ὑπὸ κρείττονός τινος κατά τη γνώμη μου δεν μπορεί να σημαίνει αυτό που λέει η ένωση φιλολόγων,ήτοι "από κάποιον ανώτερο", αλλά εννοεί μία ανώτερη δύναμη , αν αναλογιστούμε ότι αμέσως πιο πριν μιλούν για τη δύναμη του έρωτα που συζητώντας ένιωσαν ότι μυούνται σε αυτήν. Κάτι που ούτε ο φιλόλογος δεν μπορούσε να υποψιαστεί, παρά μόνο αν γνώριζε το κείμενο. Έτσι εξηγείται και το αρχικό οὖν που κάνει τη σύνδεση με το προηγούμενο κείμενο.
Στην αρχή υπάρχει ένα μεν-δε όπου το δ' δεν μπορεί να αποδοθεί ως όμως. Από τη μία έχουμε τη σιωπή και από την άλλη το θόρυβο που προκαλεί το χτύπημα της πόρτας, επομένως σκέφτομαι ως καταλληλότερη απόδοση του δ' το "ξάφνου" ή κάπως έτσι, και όχι απλώς με ένα "και" όπως έβαλε η ένωση.
Το κατάγεσθαι είναι με την έννοια "να βρει κατάλυμα" πράγμα που μας απομακρύνει από το "να τον οδηγήσουν μέσα".

Στο "τὸν παῖδα δὲ ἔφη πάνυ πιέζεσθαι διά τε τὸ φέρειν μηδὲν καὶ διὰ τὸ ἀνάριστον εἶναι"πρέπει να υπάρχει το χιούμορ, το σκώμμα του ανδρός στο οποίο γίνεται αναφορά στο τέλος, πράγμα που δεν αποδίδεται στη νεοελληνική ούτε και με τη λέξη που δόθηκε ανάριστος ως νηστικός. Μάλλον η απόδοση θα μπορούσε να είναι "και είπε πως αυτός που τον συνόδευε ήταν πολύ καταπονημένος επειδή δεν κουβαλούσε τίποτα παρά την πείνα του"(τὸν παῖδα δὲ ἔφη πάνυ πιέζεσθαι διά τε τὸ φέρειν μηδὲν καὶ διὰ τὸ ἀνάριστον εἶναι).
 
Εκτιμώ πως η επιλογή ήταν άστοχη επειδή η δυσκολία του κειμένου είχε να κάνει κυρίως με την αποπλαισίωση του από τα υπόλοιπα συμφραζόμενα. Ένα δύσκολο κείμενο αλλά που να διατηρεί τη νοηματική του αυτονομία θα ήταν ό,τι πρέπει.

Είσαι Α-Τ-Ο-Μ-Ο! ΕΓΡΑΨΕΣ.-

Για το "σκώμμα" (μέρος του σκώμματος είναι, η συνέχεια του "συνεσκευασμένος τε παρεῖναι ἔφη πάντα
τὰ ἐπιτήδεια ὥστε δειπνεῖν τἀλλότρια") θα έλεγα ότι πρόκειται για χρήση του ρήματος "πιέζω" "από κοινού", τόσο με την κυριολεκτική όσο και τη μεταφορική του σημασία, με τους εμπρόθετους της αιτίας.
"ο βοηθός μου πιέζεται επειδή δεν κουβαλά τίποτα και ζορίζεται επειδή είναι νηστικός από το πρωί (ή το μεσημεράκι) = ο βοηθός μου είναι έτοιμος όσο δεν πάει άλλο και περιμένει πώς και πώς να μπει το γρηγορότερο και να φάει τσάμπα από το γεύμα των συμποσιαστών.

Ότι τα "σκώμματα" του Φιλίππου δεν ήταν και τόσο αστεία γίνεται φανερό στη συνέχεια του Συμποσίου, όταν ο καημένος ξεσπά σε παράπονο που φτάνει στο λυγμό για την κατάντια του ως γελωτοποιού.

τ
Φιλικά,
Σωτήρης.

Lvpvs est homo homini, non homo, qvom qvalis sit non novit. (T. Maccivs Plavtvs. Asinaria, 495)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:04:47 »

Αποσυνδεδεμένος lkjhgfd

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 323
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #424 στις: Νοέμβριος 13, 2011, 01:50:55 μμ »
Εχω μια μαθήτρια που "την τραβάω απ΄τα μαλλιά" για να προχωρήσουμε (και πάλι...). Φοβαμαι λοιπόν ότι εχουμε μείνει πίσω. Που ακριβώς βρίσκεστε στην ύλη του γνωστου όσοι κάνετε ιδιαίτερα ή φροντιστήριο; Για να ξέρω που πατάω. Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
"Come out come out wherever you are..."

Αποσυνδεδεμένος elbono

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 323
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕΟ2
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #425 στις: Νοέμβριος 16, 2011, 12:26:09 μμ »
εγω μολις εκανα την 11 απο πολιτεια σε ιδιαιτερο! :)

Αποσυνδεδεμένος virgi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 371
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #426 στις: Νοέμβριος 16, 2011, 12:52:40 μμ »
Εγω τωρα θα μπω στη 13η απο Πολιτεια

Αποσυνδεδεμένος pelazi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 470
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #427 στις: Νοέμβριος 16, 2011, 02:30:32 μμ »
Εγώ αύριο ξεκινώ εισαγωγη Αριστοτέλη!!
Ο χρόνος είναι /πολύ αργός για όσους περιμένουν
                     /πολύ γρήγορος για όσους φοβούνται
                     /πολύ σύντομος για όσους χαίρονται
                     /πολύ μακρύς για όσους υποφέρουν
                     /και αιώνιος για όσους αγαπούν

Αποσυνδεδεμένος lkjhgfd

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 323
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #428 στις: Νοέμβριος 16, 2011, 10:16:41 μμ »
αα καλα εγω ειμαι ακόμα στον Πρωταγορα :(
"Come out come out wherever you are..."

Αποσυνδεδεμένος marita

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 278
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #429 στις: Νοέμβριος 16, 2011, 10:34:55 μμ »
Κι εγώ την Παρασκευή ολοκληρώνω Πρωταγόρα. Μην ανησυχείς....Κάθε χρόνο στο ίδιο σημείο βρίσκομαι και μου βγαίνει ανετα η ύλη και με επαναλήψεις μάλιστα!!!

Αποσυνδεδεμένος pelazi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 470
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #430 στις: Νοέμβριος 16, 2011, 11:11:33 μμ »
μια χαρά ειστε!! απλά εμένα η μαθήτρια μου πηγαίνει σε ιδιωτικό και προχωράνε πολύ γρήγορα! Είμαστε παράλληλα με το σχολείο και πολλές φορές είμαστε και πιο πίσω!!!! Τρέχω και δεν φτάνω στην κυριολεξία!!!!!!!!!!
Ο χρόνος είναι /πολύ αργός για όσους περιμένουν
                     /πολύ γρήγορος για όσους φοβούνται
                     /πολύ σύντομος για όσους χαίρονται
                     /πολύ μακρύς για όσους υποφέρουν
                     /και αιώνιος για όσους αγαπούν

Αποσυνδεδεμένος Angel1ca

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 122
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #431 στις: Νοέμβριος 17, 2011, 11:35:57 μμ »
Εισαγωγή Αριστοτέλη... Να σημειώσω ότι κάποια από τις μαθήτριές μου που φοιτά σε ιδιωτικό έχουν φτάσει στη 2η ενότητα του Αριστοτέλη! Η καθηγήτρια ζητά μόνο μετάφραση, νόημα (!), εισαγωγή και λεξιλογικά. Υποστηρίζει ότι θα "ξεψαχνίσουν" τα ερμηνευτικά σχόλια στην επανάληψη, όταν θα έχουν την εμπειρία (!) όλου του Φιλοσοφικού Λόγου, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν οι μαθητές στις πολλές συνδυαστικές ερωτήσεις του μαθήματος!

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #432 στις: Νοέμβριος 18, 2011, 01:39:14 μμ »
φιλος μου σε φροντιστηριο ειναι στην 6η ενοτητα του Αριστοτελη...

Αποσυνδεδεμένος pelazi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 470
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #433 στις: Φεβρουάριος 20, 2012, 11:42:28 πμ »
Την Παρασκευή τελείωσα στο ιδιαίτερο την ύλη από το γνωστο. Νομίζω όμως ότι τωρα ξεκινούν τα δύσκολα! Επείδη είναι η πρώτη χρονιά που ανέλαβα γ' λυκείου θα ήθελα τα φώτα σας όσον αφορά την επανάληψη. Από που να ξεκινήσω και πόσες ενότητες να κάνουμε επανάληψη κάθε φορά? Θέλω να βάζω και διαγωνίσματα αλλά φοβάμαι ότι δε θα προλαβαίνει να τα κάνει. Πώς λοιπόν να μοιράσω το χρόνο?
Ο χρόνος είναι /πολύ αργός για όσους περιμένουν
                     /πολύ γρήγορος για όσους φοβούνται
                     /πολύ σύντομος για όσους χαίρονται
                     /πολύ μακρύς για όσους υποφέρουν
                     /και αιώνιος για όσους αγαπούν

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159835
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 539
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 496
Σύνολο: 497

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.123 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.