*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 408942 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Evnikim

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 87
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1484 στις: Οκτώβριος 07, 2021, 09:57:04 πμ »
Ουδείς γνωρίζει και ουδείς ενδιαφέρεται να δώσει μια έγκυρη απάντηση, καθότι το ΙΕΠ έχει άλλα μαλλιά να ξάσει...
Από ό,τι μπορούμε να εικάσουμε πάντως οι οδηγίες αυτές αφορούν τις πανελλαδικές, αφού δεν αναμένονται σε κανένα άλλο μάθημα περαιτέρω οδηγίες, άρα ούτε στα αρχαία. Πορευόμαστε με αυτό που έχουμε.

Ευχαριστώ για την απάντηση. Νομίζω πως αυτό είναι το λογικό... Υποθέτουμε ότι δεν κατάλαβαν πως έπρεπε να δηλώνουν με σαφήνεια ότι οι οδηγίες αφορούν και τις πανελλήνιες...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:35:42 »

Αποσυνδεδεμένος eran

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 358
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1485 στις: Οκτώβριος 11, 2021, 10:47:40 μμ »
Άκυρη η προηγούμενη ανάρτηση. Το Υπουργείο σήμερα ξεκαθάρισε ότι δεν αλλάζει κάτι στον τρόπο εξέτασης των αρχαίων: 2 ερμηνευτικές, κλειστού τύπου εισαγωγή, 10 μονάδες μετάφραση.
https://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/tropos_exetasis_ton_panelladika_exetazomenon_mathimaton.pdf


Αποσυνδεδεμένος Evnikim

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 87
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1486 στις: Οκτώβριος 12, 2021, 12:11:59 μμ »
Άκυρη η προηγούμενη ανάρτηση. Το Υπουργείο σήμερα ξεκαθάρισε ότι δεν αλλάζει κάτι στον τρόπο εξέτασης των αρχαίων: 2 ερμηνευτικές, κλειστού τύπου εισαγωγή, 10 μονάδες μετάφραση.
https://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/tropos_exetasis_ton_panelladika_exetazomenon_mathimaton.pdf

Ευχαριστώ πολύ! Άργησαν κάπως αλλά επιτέλους ξέρουμε τι να πούμε στους μαθητές μας...

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1914
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1487 στις: Δεκέμβριος 02, 2021, 11:05:36 πμ »
Υπάρχει κάποιος που διδάσκει το Άγνωστο σε σχολείο και είναι ενημερωμένος σχετικά με το τι ακριβώς περιλαμβάνει η ύλη για το άγνωστο; Φοβάμαι μήπως κάνω στους μαθητές και πράγματα εκτός ύλης.

Ως ύλη  (την οποία ακριβώς έβαλε τώρα και η ΟΕΦΕ) ορίζεται ό,τι περιλαμβάνεται στα βιβλία του Γυμνασίου και στο  εγχειρίδιο γλωσσικής διδασκαλίας της  Α΄ Λυκείου.

Τι ακριβώς σημαίνει αυτό; Ότι όλα τα άλλα, που υπάρχουν στη σχολική Γραμματική, είναι εκτός; Π.χ. η κλίση ρημάτων όπως ἀγαμαι, κρέμαμαι, έπριάμην είναι εκτός; Ή η ανώμαλη αύξηση ρημάτων όπως καθίζω, ἀμφισβητῶ, ἀνοίγω κ.α , αυτά είναι εντός ή εκτός;

Επίσης, στο συντακτικό, η ανάλυση ρηματικού επιθέτου, που δεν υπάρχει ούτε στα βιβλία του Γυμνασίου ούτε στης Α' Λυκείου, δεν πρέπει να διδάσκεται; Η ανάλυση μετοχών και η σύμπτυξη δευτερευουσών; Η αναγνώριση εξαρτημένου υποθετικού λόγου; (Αυτή ίσως εντάσσεται στον πλάγιο λόγο, που υπάρχει στο βιβλίο της  Α' Λυκείου) οπότε είναι εντός. 

Αν γνωρίζει κάποιος, σας παρακαλώ, ας με διαφωτίσει λίγο για αυτά. 
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:35:42 »

Αποσυνδεδεμένος ANKO

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 12
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1488 στις: Ιανουάριος 18, 2022, 09:17:29 μμ »
Συνάδελφοι καλησπέρα.
Μήπως μπορείτε να μου πείτε εάν από φέτος ισχύει η βαθμολόγηση του γνωστού και του άγνωστου 50 και 50 μονάδες ή εάν είναι 60 και 40 όπως ίσχυε πέρυσι στις απολυτήριες εξετάσεις;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Αποσυνδεδεμένος eran

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 358
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1489 στις: Ιανουάριος 18, 2022, 10:44:04 μμ »
Σε σχέση με τις δύο προηγούμενες αναρτήσεις.
Για την προηγούμενη: η απάντηση βρίσκεται τρεις αναρτήσεις πίσω.
Για την παραπροηγούμενη:
Πολύ σοβαρά ερωτήματα και μας απασχολούν όλους. Δυο απαντήσεις: Υποκειμενική: Κλιμάκωση και ανταπόκριση των μαθητών. Αν ανταποκρίνονται και αφομοιώνουν τα απλά πάμε στα πιο εξεζητημένα, όπως κατά τη γνώμη μου είναι αυτά που αναφέρεις (πλην του εξαρτημένου υποθετικού που έχει ζητηθεί δυο φορές, αν θυμάμαι καλά).
Αντικειμενική: Εξετάζουμε προσεκτικά το επίπεδο δυσκολίας των γραμματικών και συντακτικών ερωτήσεων που έχουν πέσει στις πανελλαδικές και ανάλογα προσαρμόζουμε το βαθμό εξειδίκευσης και δυσκολίας στη δική μας διδασκαλία.
 Με δεδομένο το εξωπραγματικό της εξεταστέας  ύλης της φετινής χρονιάς στα τρία μαθήματα της κατεύθυνσης, πραγματικά θα υποκλιθούμε στο μαθητή/μαθήτρια που μπορεί να φτάσει σε αυτό το επίπεδο μελέτης.

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1914
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1490 στις: Ιούνιος 06, 2022, 05:29:22 μμ »

Πού πρέπει να στείλει κάποιος μήνυμα για να διαμαρτυρηθεί για την απαντήσεις της ΚΕΕ.;  Στην ίδια την ΚΕΕ; Σε ποιο mail; Δεν βρίσκω κάτι.

Έχουμε ευθύ λόγο, στον οποίο μιλούν οι Κορίνθιοι, ἡμεῖς δὲ νῦν καὶ ἀδικούμενοι τὸν πόλεμον ἐγείρομεν και ζητείται τροπή σε πλάγιο με εξάρτηση Κορίνθιοι ἔλεγον και η απάντηση της ΚΕΕ είναι με τούτους ως υποκείμενο του απαρεμφάτου, πράγμα που αντιστοιχεί σε ευθύ λόγο Οὗτοι ... ἐγείρουσι, και δεν μπορεί να είναι σωστό.
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1491 στις: Ιούνιος 06, 2022, 06:02:55 μμ »
Δεν ξέρω πού πρέπει να στείλεις mail. Πάντως, φαίνεται ότι πάλι δεν μπήκαν στη διαδικασία να απαντήσουν οι ίδιοι στην άσκηση πριν να τη βάλουν. Γιατί αν είχαν δοκιμάσει να απαντήσουν, δεν έπρεπε να ζητήσουν μετατροπή σε απαρέμφατο, αλλά σε ειδική πρόταση που θα ήταν πιο απλή περίπτωση.

Τώρα, με το απαρέμφατο, το πρόβλημα δεν είναι μόνο ότι υπάρχει ταυτοπροσωπία, επειδή το "ημείς" αναφέρεται στους Κορινθίους. Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει και εμφατική χρήση του υποκείμενου στην πρόταση, μια και φαίνεται από την κατάληξη του ρήματος ότι είναι α' πληθυντικό.
Αν κατά τη μετατροπή σε πλάγιο λόγο δεν διατηρήσεις αυτήν την εμφατική χρήση του υποκειμένου (Οἱ Κορίνθιοι ἔλεγον δε τότε καί ἀδικούμενοι τόν πόλεμον ἐγείρειν), δεν έχεις κάνει απόλυτα ακριβή μεταφορά, αν και είναι σωστή συντακτικά η πρόταση.
Αν πάλι αποφασίσεις να τηρήσεις την εμφατική χρήση, θα πρέπει να ξέρεις σε ποια πτώση θα μπει η αντωνυμία, πράγμα που είναι εκτός της σχολικής ύλης. Εννοώ ότι σε τέτοιες περιπτώσεις (βλ. SMYTH παρ. 1974 https://www.perseus.tufts.edu/hopper/text?doc=Perseus:text:1999.04.0007:id=s1974) το υποκείμενο του απαρεμφάτου έμπαινε κανονικά στην αιτιατική, που ήταν η πρωτοτυπική πτώση του υποκείμενου του απαρεμφάτου (πχ σφας/αυτούς), και σπανιότερα σε ονομαστική (σφεις). Αυτό όμως στο σχολείο δεν διδάσκεται.Μαθαινεις ότι στην ταυτοπροσωπία έχεις πάντα σε ονομαστική το υποκείμενο.

Κοντολογίς, κατά τη γνώμη μου, δεν προσφερόταν η πρόταση για μετατροπή σε απαρέμφατο, εφόσον έβαλαν ως εξάρτηση το "Οι Κορίνθιοι έλεγον". Αν ζητούσαν μετατροπή σε ειδική πρόταση, θα ήταν πιο απλά τα πράγματα και θα έβλεπαν και ποιος ξέρει την ευκτική του πλαγίου λόγου.
Αλλιώς, αν ήθελαν οπωσδήποτε απαρεμφατική μετατροπή, ας έβαζαν "Ούτος έλεγε", ώστε να ακολουθεί σύνταξη με ετεροπροσωπία που θα ήταν απλή περίπτωση και θα έστεκε και η απάντηση που έδωσαν.

« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 06, 2022, 10:18:09 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1914
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1492 στις: Ιούνιος 06, 2022, 06:16:31 μμ »
Έχουν δοθεί διάφορες απαντήσεις, αλλά δεν βλέπω  να διαμαρτύρεται κάποιος, και πρέπει να το κάνω εγώ, αλλά δεν ξέρω πού.

Για μένα η πιο σωστή απάντηση είναι Κορίνθιοι ἔλεγον σφᾶς … ἐγείρειν, αφού, όταν το υποκείμενο του απαρεμφάτου δηλώνεται σε ταυτοπροσωπία για έμφαση, αυτό γίνεται με την προσωπική αντωνυμία, και αυτό είχα πει στους μαθητές μου για τέτοια περίπτωση (άλλο που κανείς δεν το θυμήθηκε).

Οι δικοί μου το έκαναν ταυτοπροσωπία χωρίς εμφαντική δήλωση του υποκειμένου,  Κορίνθιοι ἔλεγον ... ἀδικούμενοι τόν πόλεμον ἐγείρειν.

Και αυτό δεν το θεωρώ λάθος για μια τυπική μετατροπή (αυτές οι δύο απαντήσεις θα έπρεπε να γίνουν δεκτές),  όπου οι μαθητές θυμούνται και εφαρμόζουν κυρίως τη θεωρία της ταυτοπροσωπίας ή ετεροπροσωπίας.  Αλλά το τούτους της ΚΕΕ, τι είναι;;;

Μια άλλη απάντηση που δόθηκε είναι Κορίνθιοι ἔλεγον … αὺτοὶ  ἀδικούμενοι … ἐγείρειν. Δεν τη θεωρώ σωστή απόδοση του ευθέος λόγου, διότι έτσι προσθέτουμε (για έμφαση) έναν κατηγορηματικό προσδιορισμό στο εννοούμενο υποκείμενο του απαρεμφάτου,  ο οποίος δεν υπάρχει στον ευθύ λόγο. Και δεν βρίσκω τον λόγο να το κάνουμε έτσι, εφόσον με το σφᾶς αποδίδουμε με απόλυτη ακρίβεια τον ευθύ λόγο, διατηρώντας και την εμφαντική δήλωση του υποκειμένου.
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1493 στις: Ιούνιος 06, 2022, 06:25:41 μμ »
Αλλά το τούτους της ΚΕΕ, τι είναι;;;

Εντελώς άσχετο. Δεν ασχολήθηκαν καν να ελέγξουν σε ποια πρόσωπα αναφερόταν το "ημείς".
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1914
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1494 στις: Ιούνιος 06, 2022, 07:39:30 μμ »

Τώρα τις είδα η ίδια τις απαντήσεις ΚΕΕ. Δεν έχει δώσει μόνο το τούτους, αλλά και το σφᾶς.

Και πάλι όμως το τούτους, έστω και μαζί με το σφᾶς, πάλι λάθος δεν είναι;
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 06, 2022, 07:45:27 μμ από Dwrina »
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1495 στις: Ιούνιος 06, 2022, 08:39:46 μμ »
Αν έχει δώσει και τις δυο απαντήσεις, τότε σημαίνει ότι εξετάζει την πρόταση αποκομμένη από το κείμενο, σαν απλή άσκηση. Οπότε το "ημείς" μπορεί να αναφέρεται στο υποκείμενο του ρήματος εξάρτησης (Κορίνθιοι) ή σε άλλο πρόσωπο.

Αλλά εν τοιαύτη περιπτώσει, πάλι τίθεται ένα θέμα με το "σφας", γιατί είναι μεν η σωστή απάντηση σε περίπτωση ταυτοπροσωπίας, αλλά δεν αναφέρεται στο σχολικό συντακτικό. Είναι απάντηση εκτός ύλης.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος igitur

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 5
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1496 στις: Ιούνιος 06, 2022, 10:40:08 μμ »
Προφανώς οι νόες της ΚΕΕ δεν κατάλαβαν ότι υπάρχει ταυτοπροσωπία. Εκτιμώ ότι από απροσεξία δόθηκε η συγκεκριμένη απάντηση κι όχι επειδή δήθεν εντόπισαν και επιχείρησαν να αποδώσουν την έμφαση του ευθέος λόγου. Είναι τόσο απογοητευτικό ότι παιδάκια που έδωσαν ορθή απάντηση θα χαντακωθούν λόγω της ανευθυνότητας του εξεταστικού φορέα! :(

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1497 στις: Ιούνιος 06, 2022, 10:47:34 μμ »
Καταραμένο κεφάλαιο αυτό του πλαγίου λόγου στις πανελλαδικές. Είτε πέφτει άσκηση σε αυτό στα Λατινικά είτε στα Αρχαία Ελληνικά, κάτι πάει στραβά.  ???
Θα έπρεπε να διπλοτσεκάρουν την απάντηση, πριν βάλουν την άσκηση.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32278
  • Τελευταία: Parask
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158534
  • Σύνολο θεμάτων: 19198
  • Σε σύνδεση σήμερα: 575
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 17
Επισκέπτες: 390
Σύνολο: 407

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.126 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.