*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 410017 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος diamantisia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 7
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #602 στις: Οκτώβριος 08, 2012, 10:40:14 πμ »
Καλημέρα θα μπορούσατε να μου πείτε σε ποιο έργο βρίσκεστε στα αρχαία κατεύθυνσης και σε ποια ενότητα(σε ιδιαίτερο μάθημα) ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο σας.   

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:21:47 »

Αποσυνδεδεμένος Angel1ca

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 122
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #603 στις: Οκτώβριος 08, 2012, 12:35:45 μμ »
Μόλις μπήκα στο κείμενο της Αλληγορίας του Σπηλαίου στην Πολιτεία του Πλάτωνα (ενότητα 11). Έχω ξεκινήσει με τη μαθήτρια από το καλοκαίρι (προετοιμασία πέντε βδομάδων). Το Σεπτέμβρη ξανασυναντηθήκαμε από την πρώτη βδομάδα. Είναι ένα κορίτσι με πολλές εκφραστικές αδυναμίες και χαμηλές προσλαμβάνουσες μάθησης, αλλά ποιος μαθητής δε δυσκολεύεται στο Φιλοσοφικό Λόγο. Προσπαθεί η μικρή μου όμως σαν το σκυλί  και πρέπει να της το αναγνωρίσω :) Στο δεύτερο ιδιαίτερο βρίσκομαι ακόμα στην 6η ενότητα του Πρωταγόρα. Μαθητής εύστροφος αλλά τεμπέλαρος...

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #604 στις: Οκτώβριος 18, 2012, 12:04:17 μμ »
Καλημέρα!
Θα ήθελα, παρακαλώ πολύ, να ρωτήσω τι πρόταση είναι η "επεί υμίν ταύτα δέδοκται", καθώς και το τι συνδέει ο "αλλά".
Επεί υμίν ταύτα δέδοκται, αλλά την σκευήν αναλαβόντα με και άσαντα θρήνον τινα εάσατε ρίψαι εμαυτόν εις την θάλατταν.
Χίλια ευχαριστώ εκ των προτέρων!!!

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #605 στις: Οκτώβριος 18, 2012, 11:57:20 μμ »
Να πω τη σκέψη μου; :)
Θα έλεγα ότι η δευτερεύουσα είναι αιτιολογική. Εδώ το ἀλλά μετά από αιτιολογική πρόταση έχει τη σημασία του ''τουλάχιστον''.
Νομίζω ότι ταιριάζει και στη μετάφραση: ''Επειδή αυτά έχουν αποφασιστεί από εσάς, τουλάχιστον αφήστε με να πέσω στη θάλασσα αφού πάρω τον εξοπλισμό μου (; ) και τραγουδήσω κάποιο θρήνο.''
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:21:47 »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5690
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #606 στις: Οκτώβριος 19, 2012, 12:13:21 πμ »
Δεν ξέρω τα συμφραζόμενα, αλλά τουλάχιστον έτσι όπως διαβάζω την πρόταση αποκομμένη, συμφωνώ με τη σύνταξη της Κατερίνας.
Η σκευή μπορεί να είναι και η στολή. Ανάλογα τι ταιριάζει στο νόημα, βέβαια.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #607 στις: Οκτώβριος 19, 2012, 12:24:32 πμ »
Συμφωνώ και εγώ και, αν θυμάμαι, πρέπει το κείμενο να αφορά τον Αρίωνα και το δελφίνι.

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #608 στις: Οκτώβριος 19, 2012, 02:41:49 μμ »
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας!
Θα ήθελα να ρωτήσω και κάτι άλλο, αν είναι εύκολο..
τρίτον σώφρονα καὶ μέτριον χρὴ πεφυκέναι αὐτὸν πρὸς τὴν καθ’ ἡμέραν δίαι-
ταν, ὅπως μὴ διὰ τὴν ἀσέλγειαν τῆς δαπάνης δωροδοκῇ
κατὰ τοῦ δήμου.
Αισχίνου, Κατά Κτησιφώντος
Το "της δαπανης" είναι γενική αντικειμενική; Κι αν ναι, πώς προκύπτει αυτό; Το ρήμα είναι ασελγαίνω.
Μήπως είναι γενική της αιτίας; Η ασέλγεια μπορεί να θεωρηθεί δικανικός όρος;

Επίσης, στο "η παιδεία του ρήτορος", η γενική είναι κτητική; Θα μπορούσε να είναι και γενική αντικειμενική;

Χίλια ευχαριστώ

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5690
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #609 στις: Οκτώβριος 19, 2012, 04:00:23 μμ »
Επίσης, στο "η παιδεία του ρήτορος", η γενική είναι κτητική; Θα μπορούσε να είναι και γενική αντικειμενική;

Εγώ θα την έλεγα κτητική. Θα την έλεγα "αντικειμενική", αν ο προσδιοριζόμενος όρος ήταν "η παίδευσις".


τρίτον σώφρονα καὶ μέτριον χρὴ πεφυκέναι αὐτὸν πρὸς τὴν καθ’ ἡμέραν δίαι-
ταν, ὅπως μὴ διὰ τὴν ἀσέλγειαν τῆς δαπάνης δωροδοκῇ
κατὰ τοῦ δήμου.
Αισχίνου, Κατά Κτησιφώντος
Το "της δαπανης" είναι γενική αντικειμενική; Κι αν ναι, πώς προκύπτει αυτό; Το ρήμα είναι ασελγαίνω.
Μήπως είναι γενική της αιτίας; Η ασέλγεια μπορεί να θεωρηθεί δικανικός όρος;

Δεν ασελγεί κάποιος στη δαπάνη, για να την πεις αντικειμενική. Εδώ η "ασέλγεια" φαίνεται να έχει την έννοια του ακόρεστου/ακόλαστου, ως χαρακτηριστικού των δαπανών του.
Το "της δαπάνης" θα το έλεγα επομένως γενική κτητική.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #610 στις: Οκτώβριος 20, 2012, 06:26:06 μμ »
Καλημέρα!
Θα ήθελα, παρακαλώ πολύ, να ρωτήσω τι πρόταση είναι η "επεί υμίν ταύτα δέδοκται", καθώς και το τι συνδέει ο "αλλά".
Επεί υμίν ταύτα δέδοκται, αλλά την σκευήν αναλαβόντα με και άσαντα θρήνον τινα εάσατε ρίψαι εμαυτόν εις την θάλατταν.
Χίλια ευχαριστώ εκ των προτέρων!!!
Μπορείς να μας δώσεις τα συμφραζόμενα ή κάποια παραπομπή; Όπως, πάντως, έχουν τα πράγματα, θα συμφωνήσω απόλυτα με την άποψη της Κατερίνας. Βέβαια αυτό το περιοριστικό ἀλλὰ είναι πολύ συνηθέστερο μετά από υποθετικές ή εναντιωματικές προτάσεις, αλλά βρίσκεται και μετά από αιτιολογικές (ή άλλες) προτάσεις.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος ele@n

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #611 στις: Οκτώβριος 22, 2012, 10:34:35 πμ »
Επαναφέρω το θέμα προηγούμενων αναρτήσεων για τα ρηματικά επίθετα.Γνωρίζω από τα μαθητικά χρόνια ότι η προσωπική σύνταξη και στα σε -τέος και στα σε -τός αναλύεται με (δει ή αξιος/δυνατός εστι) + απαρέμφατο παθητικού αορίστου ή σπανίως ενεστώτα./Ωστόσο, σε συντακτικό με ασκήσεις κοιτάζοντας τα παραδείγματα που έχει βλέπω ότι χρησιμοποιεί μόνο ενεστώτα και στη θεωρία του αναφέρει απλά ανάλυση με απαρέμφατο.Ποια η άποψή σας;;;;

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5690
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #612 στις: Οκτώβριος 22, 2012, 11:29:07 μμ »
Ναι, η αλήθεια είναι ότι τόσο η προσωπική όσο και η απρόσωπη σύνταξη αναλύεται συνήθως με απαρέμφατο αορίστου.
Φαντάζομαι ότι αυτό συμβαίνει, γιατί τις περισσότερες φορές η πράξη στην οποία αναφέρεται το ρηματικό επίθετο είναι στιγμιαία, οπότε χρειαζόμαστε απαρέμφατο αορίστου που δηλώνει στιγμαίο ποιον ενεργείας.

Ωστόσο, είναι πιθανό το ρηματικό επίθετο να αναφέρεται σε μια πράξη που πρέπει να επαναλαμβάνεται ή να έχει διάρκεια.
Για παράδειγμα στη φράση "εἴπερ τιμᾶσθαι βούλει, ὠφελητέα σοι ἡ πόλις ἐστί", το "ωφελητέα" πρέπει κατά τη γνώμη μου να αναλυθεί με απαρέμφατο ενεστώτα, γιατί αναφέρεται σε μια πράξη που πρέπει συνεχώς να επαναλαμβάνεται, ώστε να συντηρείται η τιμή στο πρόσωπο κάποιου.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 22, 2012, 11:34:04 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος μαρία25

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 159
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #613 στις: Οκτώβριος 22, 2012, 11:56:41 μμ »
Καλησπέρα! Μόλις εχω τελειώσει τον Πρωταγόρα και θέλω να κάνω επανάληψη!! ποιος είναι ο πιο σωστος τρόπος;; εβαλα στο κορίτσι να κανει επαναληψη της ενότητες 1-4.. Επίσης ... είμαι πίσω; ξεκινησαμε μαθηματα τον Αυγουστο.. Ευχαριστω!

Αποσυνδεδεμένος ele@n

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #614 στις: Οκτώβριος 23, 2012, 09:41:55 πμ »
Άρα, επιλέγουμε με βάση τη μετάφραση....Σ' ευχαριστώ apri για τη διευκρίνιση!

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #615 στις: Οκτώβριος 24, 2012, 12:34:23 μμ »
Παιδιά, αν παραλείπεται το αντικείμενο, η πρόταση θεωρείται ελλειπτική;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159422
  • Σύνολο θεμάτων: 19210
  • Σε σύνδεση σήμερα: 306
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 276
Σύνολο: 285

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.077 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.