Σύνολο ψηφοφόρων: 289
0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Απλά πρεπει να ξερουν μερικοι ότι υπαρχει και μια Ελλάδα που σκεφτεται αλλιώς και που σε μια εθνική εορτή (που παρεπιμπτοντως, δεν απαντησε κανενας σε αυτο της Ιωάννας, γιορταζεται η έναρξη του πολέμου και όχι η λήξη του όπως σε όλες τις χώρες..)
Αυτό που γράφεις ''για τη λογική της διεστραμμένης άρχουσας τάξης,που απολαμβάνει τον πλούτο του λαού κ ο εξαθλιωμένος λαός τρώει λιβάνι κ Θεό'' πως το εννοείς?Θεωρείς ότι αν πάρει την εξουσία ο λαός θα αλλάξει η κατάσταση? .....
Είχα απαντήσει, Daniel, αλλά μεταξύ ποδιών και Επιτάφιου του Περικλή, μάλλον δεν το διάβασεςΕίχα γράψει ότι στις υπόλοιπες χώρες δεν υπήρξε εμφύλιος στη λήξη του πολέμου, οπότε μπορούσαν να επιλέξουν να γιορτάζουν τη λήξη του. Η αλήθεια είναι επίσης ότι στην έναρξη του πολέμου σε αρκετές άλλες χώρες, για να μην πω στις περισσότερες, δεν υπήρξε αντίσταση ή κάποια αντίδραση στον Άξονα, για να μπορούν να γιορτάζουν αυτήν την αντίδραση στην έναρξη του πολέμου.
Είθισται να γιορτάζονται οι ενάρξεις συγκρούσεων (βλ. αμερικανική και γαλλική επανάσταση, 25 Μαρτίου κλπ), για να τονιστεί η αντίδραση στο καθεστώς ή η αντίδραση στον εξωτερικό εχθρό.
Αυτές οι γιορτές (οι κατεξοχήν εθνικές) είναι άλλης κατηγορίας. Αυτό που γιορτάζεται είναι η ίδρυση ενός εθνικού κράτους ή η έναρξη μιας νικηφόρας επανάστασης που έβαλε τα θεμέλια για τη δημιουργία ενός εθνικού κράτους (ή και ενός άλλου τύπου κράτους, π.χ. Οκτωβριανή Επανάσταση-ΕΣΣΔ). Αν η ελληνική επανάσταση δεν οδηγούσε στη δημιουργία κράτους, είναι προφανές ότι δεν θα γιορταζόταν. Η επιλογή της συμβολικής ημερομηνίας ως "ιδρυτικής πράξης" απηχεί συνήθως την αντίληψη που κάθε έθνος έχει ή οικοδομεί για τον εαυτό του και τα στοιχεία που θεωρεί συστατικά της ταυτότητάς του, δηλ. αν αντιλαμβάνεται τον εαυτό του ως πολιτικό έθνος (περιπτώσεις Γαλλίας, ΗΠΑ) ή ως πολιτισμικό έθνος (περιπτώσεις Γερμανίας, Ελλάδας). Στην Ελλάδα, παρότι η επανάσταση είχε ξεκινήσει νωρίτερα, επιλέχθηκε (επί Όθωνα) η 25η Μαρτίου λόγω του θρησκευτικού της συμβολισμού, ανάγοντας έτσι τη θρησκεία ως αναπόσπαστο μέρος της εθνικής ταυτότητας (και παράγοντας αποκλεισμούς).
Στην Ελλάδα, η -έστω μερική- αντιστοιχία στη σύνθεση των αντιμαχόμενων πλευρών κατά την Κατοχή και τον Εμφύλιο δεν επέτρεψε να πέσει το βάρος της μνήμης στο κομμάτι της γερμανικής κατοχής και της αντίστασης. Αυτοί που είχαν τη μεγαλύτερη συμβολή στην Αντίσταση και την απελευθέρωση περιθωριοποιήθηκαν και καταδιώχθηκαν ως προδότες, ενώ οι δωσίλογοι "ξεπλύθηκαν" στον Εμφύλιο και εξαγνίστηκαν ως "αγωνιστές της ελευθερίας".
Από αυτή την άποψη, ο φασισμός δεν ηττήθηκε στην Ελλάδα. Γι' αυτό η "Εθνική Κυβέρνηση", μεσούντος του Εμφυλίου, θέσπισε τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου (παρότι η Ελλάδα τελικά ηττήθηκε), νοηματοδοτώντας τον ως την αρχή ενός πολέμου που συνεχιζόταν με διαφορετικό εχθρό...
Δεν πιστεύω όμως ότι ούτως ή άλλως θα μπορούσαμε να θέσουμε ως ημερομηνία εθνικής επετείου κάποια από αυτές που λες. Η 12η Οκτωβρίου αφορά δυο πόλεις και όχι όλη την Ελλάδα, η αποχώρηση των Γερμανών πραγματοποιήθηκε σε διαφορετικές ημερομηνίες για κάθε περιοχή της Ελλάδας. Δεν θα μπορούσαμε να γιορτάσουμε τη λήξη του πολέμου, τη στιγμή που εδώ μαινόταν άλλου τύπου πόλεμος (εμφύλιος). Επίσης, δεν θα μπορούσαμε να γιορτάσουμε τη λήξη του εμφυλίου ως λήξη του πολέμου, γιατί θα μπερδεύαμε δυο διαφορετικά πράγματα. Θα μπορούσαμε να γιορτάσουμε ξεχωριστά τη λήξη του εμφυλίου, αλλά νομίζω ότι ήταν μια πονεμένη ιστορία που όλες οι πλευρές ήθελαν να ξεχάσουν. Δεν έχω υπ΄ όψιν μου άλλη χώρα που να γιορτάζει τη λήξη εμφυλίου...(............)........Συμφωνώ ότι καλό θα ήταν να γιορτάζουμε και τη λήξη τους και την επικράτηση της ειρήνης, αλλά δεν είναι πάντα εφικτό, όπως και στην περίπτωση της 28ης Οκτωβρίου.
Θα μπορούσαμε να γιορτάσουμε ξεχωριστά τη λήξη του εμφυλίου, αλλά νομίζω ότι ήταν μια πονεμένη ιστορία που όλες οι πλευρές ήθελαν να ξεχάσουν
Το τέλος του πολέμου συνοδεύτηκε από την αρχή του εμφυλίου. Πώς θα γιορτάζαμε την ειρήνη τη στιγμή που δεν είχε επιτευχθεί;
Δεν ξέρω αν έτσι αξιοποιήθηκε ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου κατά τον εμφύλιο. Το θεωρώ όμως πιθανό στα πλαίσια της προπαγάνδας να εκμεταλλεύτηκαν τις πρώτες εκείνες επιτυχίες του ελληνικού στρατού. Γεγονός όμως παραμένει ότι δεν υπήρχαν κι άλλες ημερομηνίες πιο πρόσφορες.
Συμφωνώ ότι καλό θα ήταν να γιορτάζουμε και τη λήξη τους και την επικράτηση της ειρήνης, αλλά δεν είναι πάντα εφικτό, όπως και στην περίπτωση της 28ης Οκτωβρίου.
Όσο σίγουροι κι αν είμαστε για την αλήθεια μας, δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να βάζουμε ένα παιδί να παρελαύνει, όπως δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να το βάζουμε να κηρύττει την οποιαδήποτε δική μας πίστη....."[/b]
Τα υπόλοιπα περί εκλεκτών, τα έγραψα, γιατί ένιωσα κάποια στιγμή ότι χρησιμοποιούσες τα επιχειρήματά μου, για να με εντάξεις σε συγκεκριμένη κατηγορία ανθρώπων (φιλοπόλεμων, εθνικιστών, οπισθοδρομικών, ρομαντικών κόκ). Ίσως να μην το ήθελες, αλλά έτσι ένιωσα.Η τελευταία παράγραφός σου με εκφράζει απόλυτα. Είδες που ενίοτε συμφωνούμε κιόλας; Wink Wink Wink Wink Wink