*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά: Σύνταξη  (Αναγνώστηκε 225798 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος sirina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 283
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Λατινικά: Σύνταξη
« στις: Νοέμβριος 07, 2007, 03:45:44 μμ »
Πως κανουμε τον εξαρτημενο υποθετικο λογο ανεξαρτητο? Τελικα το βοηθημα μου ειναι για πολυ πεταμα. Μηπως εχετε να μου προτεινετε κανενα καλο που να εχει οοοοολη την λατινικη γραμματικη που ειναι στην υλη να μην ρωταω καθε φορα εδω και σας κουραζω? :-[

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:10:55 »

Αποσυνδεδεμένος tihea

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1661
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΑΣΕΠ=Αποτελεσματικό Σύστημα Εξόντωσης Πτυχιούχων
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #1 στις: Νοέμβριος 07, 2007, 04:00:52 μμ »
Ποιον υποθετικό θέλεις συγκεκριμένα??
Για βοήθημα το Μεταίχμιο λένε ότι είναι καλό, μετατροπές , όμως , δεν ξέρω αν έχει.
Η γοητεία του πληθυντικού αριθμού και η μοναξιά του σχοινοβάτη εκπαιδευτικού.

Αποσυνδεδεμένος sirina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 283
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #2 στις: Νοέμβριος 07, 2007, 04:03:01 μμ »
Στην υλη ειναι μονο το 1 ειδος, διορθωσε με αν κανω λαθος, οποτε αυτο θελω. Μεταιχμιο εχω αλλα δεν εχει μετατροπες σε κατι τετοια και με εκνευριζει. Βεβαια ειναι αγορασμενο και πριν πεντε χρονια, μπορει να εχει αλλαξει απο τοτε.

Αποσυνδεδεμένος tihea

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1661
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΑΣΕΠ=Αποτελεσματικό Σύστημα Εξόντωσης Πτυχιούχων
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #3 στις: Νοέμβριος 07, 2007, 04:25:43 μμ »
Θεωρητικά στην ύλη είναι όλα τα είδη.Απλά οι εξαρτημένοι υποθετικοί που υπάρχουν στο βιβλίο ανήκουν όλοι, αν δεν κάνω λάθος, στο πρώτο είδος (ανοικτή υπόθεση για το μέλλον με υπόθεση si + οριστική συντελεσμένου μελλ. κι απόδοση μελλοντική έκφραση, όταν τους αποκαταστήσουμε στον ευθύ.
Η γοητεία του πληθυντικού αριθμού και η μοναξιά του σχοινοβάτη εκπαιδευτικού.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:10:55 »

Αποσυνδεδεμένος imak

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 360
  • Φύλο: Άντρας
  • των εκλεκτών επιδίωξις η αρετή
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #4 στις: Νοέμβριος 07, 2007, 04:28:40 μμ »
Και γω του Παπαθανασίου έχω  των εκδόσεων Μεταίχμιο.(έκδοση του 2002) Καλό μου φαίνεται .....

Αποσυνδεδεμένος stenies

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 333
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #5 στις: Νοέμβριος 08, 2007, 07:42:39 μμ »
Πως κανουμε τον εξαρτημενο υποθετικο λογο ανεξαρτητο? Τελικα το βοηθημα μου ειναι για πολυ πεταμα. Μηπως εχετε να μου προτεινετε κανενα καλο που να εχει οοοοολη την λατινικη γραμματικη που ειναι στην υλη να μην ρωταω καθε φορα εδω και σας κουραζω? :-[
Δεν θα βρεις καποιο βοηθημα με ολη τη γραμματικη.Στην υλη της γ λυκειου υπαρχουν 5 εξαρτημενοι υποθετικοι λογοι.Αν θες μπορω να στους στειλω ,αφου τους μετατρεψω σε ευθεις.Δεν ειναι απαραιτητο να μαθουν τα παιδια  να μετατρεπουν τους εξαρτημενους σε ανεξαρτητους.Πες τους απλως την αλλαγη και ας τους μαθουν (δυστυχως) παπαγαλια.

Αποσυνδεδεμένος sirina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 283
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #6 στις: Νοέμβριος 08, 2007, 08:14:18 μμ »
Τους εχω και εγω ετοιμους τους υποθετικους απλα δυσκολευομαι να εξηγησω πως φτασαμε απο ενα σημειο στο αλλο. Ειπα και εγω στα παιδια να το μαθουν παπαγαλια αλλα επιμενουν να τους πω τα βηματα.. :-[

Αποσυνδεδεμένος sirina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 283
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #7 στις: Νοέμβριος 12, 2007, 11:55:05 μμ »
Τελικα, μπορει καποιος να μου εξηγησει τα βηματα? :-[

Αποσυνδεδεμένος tihea

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1661
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΑΣΕΠ=Αποτελεσματικό Σύστημα Εξόντωσης Πτυχιούχων
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #8 στις: Νοέμβριος 13, 2007, 09:30:45 πμ »
Βήματα που ακολουθούμε για την απεξάρηση πλαγιασμένου υποθετικού λόγου:

1) Ξεκινάμε πάντα πρώτα από την απόδοση γιατί αυτή είναι που πλαγιάζεται,η υποθετική πρόταση ως δευτερεύουσα του ευθύ απλά επηρεάζεται από τον πλαγιασμό του λόγου.
Έχουμε π.χ. nunc intellego, si iste in Manliana castra pervenerit,..neminem tam stultum fore...(μάθημα 42)
H απόδοση του υποθετικού λόγου βρίσκεται μέσα στο ειδικό απαρέμφατο fore και το ρήμα εξάρτησης του πλάγιου λόγου είναι το intellego.

2)Φέρνουμε στον ευθύ, απεξαρτούμε δηλαδή την απόδοση.Εφόσον στο συγκεκριμένο παράδειγμα ο πλάγιος είναι ειδικό απαρέμφατο, στον ευθύ θα έχουμε κύρια πρόταση κρίσεως με οριστική.Έχουμε λοιπόν: nunc intellego: <<nemo tam stultus erit>>.Μετατρέψαμε σε μέλλοντα γιατί το απαρέμφατο που είχαμε ήταν χρόνου μέλλοντα.Το υποκείμενο και το κατηγορούμενο του απαρεμφ. που ήταν σε αιτιατική γίνονται υποκ και κατηγορούμενο ρήματος και μπαίνουν τώρα σε ονομαστική.

3)Εστιάζουμε στη συνέχεια στην υπόθεση.Παρατηρούμε ότι στα πλαίσια του πλαγιασμένου λόγου,εκφέρεται με υποτακτική παρακειμένου(pervenerit).Η υποτακτική αυτή πρέπει να μετατραπεί στον ευθύ σε συνδυασμό με ό,τι έχουμε στην απόδοση για να ανταποκρινόμαστε σε κάποιο από τα είδη των υποθετικών όπως τα γνωρίζουμε στα λατινικά.Λαμβάνοντας εδώ υπόψιν μας ότι στην απόδοση έχουμε οριστική μέλλοντα, συμπεραίνουμε ότι στην υπόθεση πρέπει να έχουμε οριστική απλού μέλλοντα ή συντελεσμένου.Βρισκόμαστε δλδ στην 3η μορφή του 1ου είδους, την ανοικτή υπόθεση για το μέλλον.Στην συγκεκριμένη υποθετική πρόταση έχουμε υποτακτική παρακειμένου που είναι συντελικός χρόνος.Επομένως, αποκλείουμε τη μετατροπή σε απλό μέλλοντα γιατί πρέπει να μετατρέψουμε σε συντελικό χρόνο, άρα σε συντελεσμένο μέλλοντα.Ωστόσο, ο τύπος pervenerit της υποτακτικής παρακειμένου συμπίπτει μορφικά με την οριστική συντελεσμένου μέλλοντα.Αλλαγές σε πρόσωπα ή αντωνυμίες εν προκειμένω δεν χρειάζονται.Άρα η υποθετική πρόταση στον ευθύ θα έχει ως εξής: si iste in Manliana castra pervenerit.

4)Ολοκληρωμένος ο υποθετικός λόγος στον ευθύ:
 nunc intellego: << si iste in Manliana castra pervenerit, (υπόθεση: si+οριστ.συντ.μελλ.)
                             nemo tam stultus erit.(απόδοση: οριστική άπλού μέλλοντα).
                             1ο είδος, ανοικτή υπόθεση για τον μέλλον.

« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 13, 2007, 09:38:05 πμ από tihea »
Η γοητεία του πληθυντικού αριθμού και η μοναξιά του σχοινοβάτη εκπαιδευτικού.

Αποσυνδεδεμένος sirina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 283
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #9 στις: Νοέμβριος 13, 2007, 09:26:28 μμ »
Δεν εχω λογια να σε ευχαριστησω..

Αποσυνδεδεμένος sirina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 283
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #10 στις: Δεκέμβριος 05, 2007, 02:10:40 μμ »
Το βραδυ εχω μαθημα και παλι εχω απορια. :-[

Ξερω οτι ο σκοπος γινεται με 8 τροπους αλλα στα βοηθηματα δεν τους εχει ολους. Γιατι?

Και με τις τελικες και τις αναφορικες κατι γινεται αλλα δεν θυμαμαι. Αλλαζει ο χρονος?

Γενικα μπορει καποιος να μου πει πως γινεται?

Ουφ!



Αποσυνδεδεμένος tihea

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1661
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΑΣΕΠ=Αποτελεσματικό Σύστημα Εξόντωσης Πτυχιούχων
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #11 στις: Δεκέμβριος 05, 2007, 03:30:36 μμ »
1) Αιτιατική σουπίνου : πχ complures praedonum duces.. salutatum(eum) (μάθ 34)
2)ad + αιτιατική γερουνδίου : πχ complures praedonum duces ad salutandum eum => υποχρεωτική γερουνδιακή έλξη : ad salutandum eum compluribus ducibus praedonum (ποιητ αίτιο σε απρόθετη δοτική)
3)causa/ gratia + γενική γερουνδίου : πχ complures praedonum duces causa/gratia salutandi eum => υποχρεωτική γερουνδιακή έλξη: causa/gratia salutandi eius compluribus praedonum ducibus
4)τελική πρόταση : complures praedonum duces, ut salutarent eum, ad eum venerunt
5)αναφορική-τελική πρόταση: complures praedonum duces qui salutarent eum, ad eum venerunt,προσδιοριστική στο duces (ή complures praedonum duces ad eum veverunt quem salutarent , προσδιοριστική στο ad eum).
6)τελική μετοχή : complures praedonum duces salutaturi eum ...
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 05, 2007, 03:39:34 μμ από tihea »
Η γοητεία του πληθυντικού αριθμού και η μοναξιά του σχοινοβάτη εκπαιδευτικού.

Αποσυνδεδεμένος sirina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 283
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #12 στις: Δεκέμβριος 05, 2007, 03:41:21 μμ »
Στις σημειωσεις και στο βοηθμα που εχω(μεταιχμιο) αναφερει οσο λες εκτος απο την μτχ. Επισης, αναερουν την δοτικη κατηγορηματικη του σοπου(salutationi), εμπροθετο ουσιατσικο σε αιτιατικη(ad salutationem) και γερουνδιακό σε αιτιατική( salutandum). ???

Αποσυνδεδεμένος tihea

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1661
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΑΣΕΠ=Αποτελεσματικό Σύστημα Εξόντωσης Πτυχιούχων
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #13 στις: Δεκέμβριος 05, 2007, 03:47:01 μμ »
Στέκουν αφού δε χαλούν το νόημα αν και είναι παραπανίσια.Η ατιατική γερουνδιακού χωρίς το ad χρησιμοποιείται σε συγκεκριιμένες περιπτώσεις, κοίταξε τη θεωρία στη σελ 96-97.
Η γοητεία του πληθυντικού αριθμού και η μοναξιά του σχοινοβάτη εκπαιδευτικού.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159736
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 443
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 5
Επισκέπτες: 384
Σύνολο: 389

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.084 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.