*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά: Σύνταξη  (Αναγνώστηκε 241666 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Εγώ είμαι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 769
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #364 στις: Δεκεμβρίου 21, 2010, 10:24:25 pm »
ε ναι ,μπορεί για την εξάσκηση λογικο ,αλλά στις εξετάσεις είναι όλα από το κείμενο οπότε εστίασε εκεί

ποιος ειναι ο ΡΑΜΜΟΣ  ;D εγώ έχω ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:45:27 »

Αποσυνδεδεμένος habanero

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 238
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #365 στις: Δεκεμβρίου 21, 2010, 10:32:18 pm »
Ο Ράμμος είναι ο συγγραφέας του Σαββάλα. Οπότε στο δικό μου το καλόπαιδο που δεν θυμάται τίποτα από τη β' λυκείου, να του λέω και τη μετάφραση στις ασκήσεις? Εται δεν θα βοηθηθεί στο να βρει αν είναι σύγχρονο , προτερόχρονο κ.τ.λ? Η' μήπως υπάρχει άλλος τρόπος ?

Αποσυνδεδεμένος Εγώ είμαι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 769
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #366 στις: Δεκεμβρίου 21, 2010, 10:40:29 pm »
μπορείς να του λες τους αρχικούς του ρήματος και έτσι να καταλαβαίνει το χρόνο στον οποίο βρίσκεται η μτχ και έτσι να βρίσκει και τη χρονική

βαθμίδα ,από κει και πέρα η μετάφραση θα βοηθούσε αρκετά αλλά τα περισσότερα της
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκεμβρίου 21, 2010, 10:53:18 pm από Ερση »

Αποσυνδεδεμένος habanero

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 238
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #367 στις: Δεκεμβρίου 21, 2010, 10:46:54 pm »
'Ερση σ'ευχαριστώ πολύ!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:45:27 »

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #368 στις: Δεκεμβρίου 22, 2010, 10:45:26 am »
Καλημέρα σας!!
Κάνω μια άσκηση από το βιβλίο με τις ασκήσεις αξιολόγησης των Λατινικών της Γ' Λυκείου του Κ.Ε.Ε. (κεφ. 36), η οποία έχει να κάνει με την αντικατάσταση της αιτιατικής του σουπίνο με δευτερεύουσα τελική πρόταση. Επειδή θέλω να εξασκηθεί η μαθήτριά μου σε όλους τους τρόπους εκφοράς του σκοπού, θα ήθελα τη γνώμη σας για δύο παραδείγματα, όπου δεν είμαι σίγουρη πώς μπορεί να εκφέρεται ο σκοπός (ad/in + αιτιατική ουσιαστικού).

1. Dominus servos misit agros cultum.
... ut colerent agros.
... qui colerent agros.
... causa/gratia agros colendi (δεν κάνω ακόμη τη γερουνδιακή έλξη, γιατί δεν την έχω διδάξει).
... ad/in agros colendum (δεν κάνω ακόμη τη γερουνδιακή έλξη, γιατί δεν την έχω διδάξει).
... ad/in culturam agri.  ???

2. Hostes eos viros mittunt istud scelus factum.
... ut scelus faciant.
... qui scelus faciant.
... causa/gratia scelus faciendi (δεν κάνω ακόμη τη γερουνδιακή έλξη, γιατί δεν την έχω διδάξει).
... ad/in scelus faciendum (δεν κάνω ακόμη τη γερουνδιακή έλξη, γιατί δεν την έχω διδάξει).
... ad/ in factum sceleris.  ???

Αποσυνδεδεμένος virgi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 371
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #369 στις: Δεκεμβρίου 27, 2010, 11:38:56 am »
Ωραια ερωτηση κι εγω την ιδια απορια εχω. Θα ηθελα λιγο καποιος να μου ξεκαθαρισει όλους τους τροπους εκφορας του σκοπου.

Αποσυνδεδεμένος virgi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 371
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #370 στις: Δεκεμβρίου 27, 2010, 11:51:49 am »
Και επισης: οποιαδηποτε μετατροπη κι αν ζητησουν στις εξετασεις μεσα απο το κειμενο δε θα ειναι? Υπαρχει περιπτωση να  βαλουν ασκηση εκτος κειμενου? Εγω για καθε συντακτικο φαινομενο επικεντρωνομαι κυριως σε εφαρμογες των κειμενων κι οχι τοσο σε εξτρα ασκησεις.

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #371 στις: Δεκεμβρίου 27, 2010, 02:43:34 pm »
Και επισης: οποιαδηποτε μετατροπη κι αν ζητησουν στις εξετασεις μεσα απο το κειμενο δε θα ειναι? Υπαρχει περιπτωση να  βαλουν ασκηση εκτος κειμενου? Εγω για καθε συντακτικο φαινομενο επικεντρωνομαι κυριως σε εφαρμογες των κειμενων κι οχι τοσο σε εξτρα ασκησεις.

ολες οι ασκησεις ειναι εντος κειμενου...εκφορα του σκοπου υπαρχει σε συγκεκριμενα κειμενα..τις κανεις και τελος..δεν φορτωνουμε τα παιδια περιττα πραγματα γιατι τα Λατινικα σαν μαθημα εχει πολλες λεπτομερειες και καθε κειμενο απαιτει ιδιαιτερη εμβαθυνση...ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΓΝΩΣΤΟ ΣΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ...

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #372 στις: Δεκεμβρίου 27, 2010, 10:55:30 pm »
Σίγουρα δεν κάνουμε άγνωστο, ωστόσο θεωρώ θεμιτό να δίδονται κάποιες φορές -και ειδικά για κάποια συγκεκριμένα απαιτητικά συντακτικά φαινόμενα- κάποιες επιπλέον ασκήσεις καθαρα για εμπέδωση.

Αποσυνδεδεμένος kozzi1

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1148
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #373 στις: Δεκεμβρίου 27, 2010, 11:10:38 pm »
Καλημέρα σας!!
Κάνω μια άσκηση από το βιβλίο με τις ασκήσεις αξιολόγησης των Λατινικών της Γ' Λυκείου του Κ.Ε.Ε. (κεφ. 36), η οποία έχει να κάνει με την αντικατάσταση της αιτιατικής του σουπίνο με δευτερεύουσα τελική πρόταση. Επειδή θέλω να εξασκηθεί η μαθήτριά μου σε όλους τους τρόπους εκφοράς του σκοπού, θα ήθελα τη γνώμη σας για δύο παραδείγματα, όπου δεν είμαι σίγουρη πώς μπορεί να εκφέρεται ο σκοπός (ad/in + αιτιατική ουσιαστικού).

1. Dominus servos misit agros cultum.
... ut colerent agros.
... qui colerent agros.
... causa/gratia agros colendi (δεν κάνω ακόμη τη γερουνδιακή έλξη, γιατί δεν την έχω διδάξει).
... ad/in agros colendum (δεν κάνω ακόμη τη γερουνδιακή έλξη, γιατί δεν την έχω διδάξει).
... ad/in culturam agri.  ???

2. Hostes eos viros mittunt istud scelus factum.
... ut scelus faciant.
... qui scelus faciant.
... causa/gratia scelus faciendi (δεν κάνω ακόμη τη γερουνδιακή έλξη, γιατί δεν την έχω διδάξει).
... ad/in scelus faciendum (δεν κάνω ακόμη τη γερουνδιακή έλξη, γιατί δεν την έχω διδάξει).
... ad/ in factum sceleris.  ???


οι 5 -κατα παραδοση- αναγκαιοι για εξετασεις τροποι ειναι :  τελικη προταση, αναφορικοτελικη προτ. , αιτιατικη σουπινου, εμπροθετο γερουνδιο ( ad... causa ).  οι υπολοιποι που απλως παρατιθενται στο βιβλιο, δεν "κρινονται" τοσο απαραιτητοι στις απαντησεις... στα συγκεκριμενα παραδειγματα περα απο τους 2 πρωτους τροπους, οι αλλοι 3 υποχρεωτικα πρεπει να εχουν υποστει ελξη...για καθαρα πρακτικους λογους ομως, αφου δεν εχεις διδαξει το θεμα, θα ηταν οπως τα εχεις γραψει./b]

Και επισης: οποιαδηποτε μετατροπη κι αν ζητησουν στις εξετασεις μεσα απο το κειμενο δε θα ειναι? Υπαρχει περιπτωση να  βαλουν ασκηση εκτος κειμενου? Εγω για καθε συντακτικο φαινομενο επικεντρωνομαι κυριως σε εφαρμογες των κειμενων κι οχι τοσο σε εξτρα ασκησεις.

ολες οι ασκησεις ειναι εντος κειμενου...εκφορα του σκοπου υπαρχει σε συγκεκριμενα κειμενα..τις κανεις και τελος..δεν φορτωνουμε τα παιδια περιττα πραγματα γιατι τα Λατινικα σαν μαθημα εχει πολλες λεπτομερειες και καθε κειμενο απαιτει ιδιαιτερη εμβαθυνση...ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΓΝΩΣΤΟ ΣΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ...

σωστος, αλλα χοντρικα , εκφορα σκοπου μπορει να " ανακαλυψουν" και σχεδον σε καθε τελικο απαρεμφατο...κοινως, δεν κανει κακο ΚΑΙ τετοιας μορφης ασκηση.

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #374 στις: Δεκεμβρίου 27, 2010, 11:29:20 pm »
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Πάντα με προβλημάτιζε το ad/in + ουσιαστικό. Αν θυμάμαι καλά το σχολικό την αναφέρει, άσχετα αν δεν είναι πάντα εφικτό να γίνει τέτοιου είδους αντικατάσταση.

Αποσυνδεδεμένος kozzi1

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1148
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #375 στις: Δεκεμβρίου 27, 2010, 11:31:38 pm »
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Πάντα με προβλημάτιζε το ad/in + ουσιαστικό. Αν θυμάμαι καλά το σχολικό την αναφέρει, άσχετα αν δεν είναι πάντα εφικτό να γίνει τέτοιου είδους αντικατάσταση.

δε χρειαζεται καθολου να σ απασχολει. πιο πολυ κανε ασκησεις με τελικα απαρεμφατα, και με το γερουνδιακο στο 36.

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #376 στις: Δεκεμβρίου 27, 2010, 11:36:45 pm »
Ευχαριστώ και πάλι! Το τελικό απαρέμφατο σίγουρα έχει απο πολλές αποψεις δουλειά.

Αποσυνδεδεμένος virgi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 371
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #377 στις: Δεκεμβρίου 28, 2010, 02:45:49 pm »
Εγω θα συμφωνησω οτι δεν πρεπει να φορτωνουμε τα παιδια με επιπλεον υλικο, αυτο κανω αλλωστε στηριζομαι παντα στο κειμενο. Απλα βλεπω οτι πολλοι καθηγητες βαζουν εξτρα ασκησεις και προβληματιζομαι τι ειναι πιο σωστο

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32873
  • Τελευταία: eirini0709
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182742
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 679
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 545
Σύνολο: 545

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.048 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.