*

Αποστολέας Θέμα: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 291345 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ioanna89

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #980 στις: Σεπτέμβριος 12, 2013, 03:58:51 πμ »
Ας το καλό!Θα γίνει γενικής παιδείας? :o

Μέχρι στιγμής ξέρουμε μόνο ότι όλοι θα δίνουν και λογοτεχνία, αλλά είναι άγνωστο τι ακριβώς έχουν κατά νου (π.χ. αν θα είναι τα κείμενα της κατεύθυνσης, της γενικής ή άλλα, αν θα εξετάζεται διδαγμένο ή αδίδακτο κείμενο όπως στην Α Λυκείου, τι είδους ερωτήσεις θα μπαίνουν, κ.α.)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:17:14 »

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #981 στις: Σεπτέμβριος 12, 2013, 11:00:36 πμ »
Μπορεί κάποιος συνάδελφος να μου πει σε ποια συγκεκριμένα σημεία στο Αμάρτημα της Μητρός μου έχουμε ελεύθερο πλαγιο λόγο;

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #982 στις: Σεπτέμβριος 12, 2013, 02:10:26 μμ »
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ(ΕΠΛ)
Αφηγηματική τεχνική με την οποία ο αφηγητής αποδίδει τα λόγια,  τις σκέψεις, τις διαθέσεις, τα συναισθήματα κάποιου ήρωά του..Ο Βιζυηνός χρησιμοποιεί την τεχνική του ΕΠΛ με την οποία αναμειγνύει τη φωνή του με εκείνη της μητέρας και έτσι αποδίδει τα λόγια ή τις σκέψεις της,χωρίς να βάζει εισαγωγικά.Τυπικό παράδειγμα ΕΠΛ αποτελεί το σημείο(σελ.139)όπου ο αφηγητής αναφέρεται στον απαράβατο όρο που έθεσε η μητέρα σχετικά με το πότε θα αρχίσουν τα αγόρια να εργάζονται:<<Επί πολύν χρόνον{....}Αλλά προ τούτου έπρεπε να μάθωμεν όλοι τα γράμματά μας,έπρεπε να ξεσχολήσομεν.Διότι,έλεγεν η μήτηρ μας,άνθρωπος αγράμματος,ξύλον απελέκητον>>.
Στο «Αμάρτημα της μητρός μου» ΕΠΛ μπορούμε να αναγνωρίσουμε και στις ακόλουθες περιπτώσεις :
σ. 127 «έτρεχε να τον ερωτήση, πως εθεραπεύθη» : παρόλη την παρουσία ρήματος εξάρτησης (ερωτήση) το κόμμα διαχωρίζει το ρήμα εξάρτησης από την δευτερεύουσα πρόταση καθιστώντας την πρόταση σχετικά ανεξάρτητη. Έτσι υπάρχει ένα είδος ΕΠΛ.
σ. 127-128 «Πασα νόσος…»εξωτικόν»».
σ. 129-130 «Σαράντα…χάριτος».
Και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις ο ΕΠΛ νοείται ως μεταφορά της λαϊκής σκέψης μέσω των λόγων του αφηγητή.
σ. 139 «Σχέδια περί…απελέκητον».
σ. «και προσηύχετο…πατέρων μου» : παρά την παρουσία αντωνυμίας α ενικού ενδέχεται να είναι ΕΠΛ, ένας αφηγημένος μονόλογος (άλλη ονομασία για τον ΕΠΛ).
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος bania

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 711
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #983 στις: Σεπτέμβριος 12, 2013, 06:39:36 μμ »
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ(ΕΠΛ)
Αφηγηματική τεχνική με την οποία ο αφηγητής αποδίδει τα λόγια,  τις σκέψεις, τις διαθέσεις, τα συναισθήματα κάποιου ήρωά του..Ο Βιζυηνός χρησιμοποιεί την τεχνική του ΕΠΛ με την οποία αναμειγνύει τη φωνή του με εκείνη της μητέρας και έτσι αποδίδει τα λόγια ή τις σκέψεις της,χωρίς να βάζει εισαγωγικά.Τυπικό παράδειγμα ΕΠΛ αποτελεί το σημείο(σελ.139)όπου ο αφηγητής αναφέρεται στον απαράβατο όρο που έθεσε η μητέρα σχετικά με το πότε θα αρχίσουν τα αγόρια να εργάζονται:<<Επί πολύν χρόνον{....}Αλλά προ τούτου έπρεπε να μάθωμεν όλοι τα γράμματά μας,έπρεπε να ξεσχολήσομεν.Διότι,έλεγεν η μήτηρ μας,άνθρωπος αγράμματος,ξύλον απελέκητον>>.
Στο «Αμάρτημα της μητρός μου» ΕΠΛ μπορούμε να αναγνωρίσουμε και στις ακόλουθες περιπτώσεις :
σ. 127 «έτρεχε να τον ερωτήση, πως εθεραπεύθη» : παρόλη την παρουσία ρήματος εξάρτησης (ερωτήση) το κόμμα διαχωρίζει το ρήμα εξάρτησης από την δευτερεύουσα πρόταση καθιστώντας την πρόταση σχετικά ανεξάρτητη. Έτσι υπάρχει ένα είδος ΕΠΛ.
σ. 127-128 «Πασα νόσος…»εξωτικόν»».
σ. 129-130 «Σαράντα…χάριτος».
Και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις ο ΕΠΛ νοείται ως μεταφορά της λαϊκής σκέψης μέσω των λόγων του αφηγητή.
σ. 139 «Σχέδια περί…απελέκητον».
σ. «και προσηύχετο…πατέρων μου» : παρά την παρουσία αντωνυμίας α ενικού ενδέχεται να είναι ΕΠΛ, ένας αφηγημένος μονόλογος (άλλη ονομασία για τον ΕΠΛ).

Mαίρη Κ., ποια είναι η πηγή σου, παρακαλώ;  :)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:17:14 »

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #984 στις: Σεπτέμβριος 12, 2013, 07:14:01 μμ »
ακριβως δεν θυμαμαι παντως προερχονται απο το ιντερνετ!
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος bania

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 711
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #985 στις: Σεπτέμβριος 13, 2013, 09:38:35 πμ »
έγινε, σ' ευχαριστώ!

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #986 στις: Σεπτέμβριος 13, 2013, 12:51:48 μμ »
Ευχαριστώ!

Αποσυνδεδεμένος maria3/4

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 81
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #987 στις: Σεπτέμβριος 16, 2013, 11:56:20 πμ »
kαλημέρα και καλό Φθινόπωρο σε όλους μας!!!! θα ήθελα την άποψή σας για κάτι: Σχετικά με τις απαντήσεις που δίνουν τα παιδιά στη Λογοτεχνία επιμένω ιδιαίτερα στις παραπομπές μέσα στο κείμενο, τις οποίες και προτρέπω να είναι με αρίθμηση, αν πρόκειται για ποιητικό κείμενο. Αν είναι με αποσπάσματα π.χ. προσπαθεί να θυμηθεί πού έχει ξαναδει τη Φεγγαροντυμένη (Έλεγα πως...αστοχισμένη) είναι λάθος λέτε???? Επιπλέον, τα πολλά σχόλια σε ερωτήσεις εκφραστικών μέσων, γλώσσας, επιδράσεων και γενικότερα γραμματολογικών ερωτήσεων παροτρύνω να τα αποφεύγουν..π.χ. σε ερώτηση ποιες επιδράσεις απο το δημοτικο τραγούδι διακρίνετε στο 2ο απόσπασμα κάποιος απαντά ,μεταξύ άλλων, την προσωποποίηση της φύσης (στ.5) και σχολιάζει πως η φύση άλλαξε , έγινε πλέον γαλήνια και όμορφη...Εδώ εντοπίζεται το λογοτεχνικό μοτίβο της σιγής του κόσμου πριν απο ένα σπουδαίο γεγονός, το οποίο και χρησιμοποιεί εδώ ο Σολωμός για να προοικονομήσει την εμφάνιση της Φεγγαροντυμένης....Τέτοιες εκτενείς αναφορές με προβληματίζουν, θεωρώ ότι ειναι περιττές για τη συγκεκριμένη ερώτηση για παράδειγμα...
Τι λέτε, ποιά ειναι η γνώμη σας;

Αποσυνδεδεμένος Flow

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 22
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #988 στις: Σεπτέμβριος 16, 2013, 12:48:59 μμ »
kαλημέρα και καλό Φθινόπωρο σε όλους μας!!!! θα ήθελα την άποψή σας για κάτι: Σχετικά με τις απαντήσεις που δίνουν τα παιδιά στη Λογοτεχνία επιμένω ιδιαίτερα στις παραπομπές μέσα στο κείμενο, τις οποίες και προτρέπω να είναι με αρίθμηση, αν πρόκειται για ποιητικό κείμενο. Αν είναι με αποσπάσματα π.χ. προσπαθεί να θυμηθεί πού έχει ξαναδει τη Φεγγαροντυμένη (Έλεγα πως...αστοχισμένη) είναι λάθος λέτε???? Επιπλέον, τα πολλά σχόλια σε ερωτήσεις εκφραστικών μέσων, γλώσσας, επιδράσεων και γενικότερα γραμματολογικών ερωτήσεων παροτρύνω να τα αποφεύγουν..π.χ. σε ερώτηση ποιες επιδράσεις απο το δημοτικο τραγούδι διακρίνετε στο 2ο απόσπασμα κάποιος απαντά ,μεταξύ άλλων, την προσωποποίηση της φύσης (στ.5) και σχολιάζει πως η φύση άλλαξε , έγινε πλέον γαλήνια και όμορφη...Εδώ εντοπίζεται το λογοτεχνικό μοτίβο της σιγής του κόσμου πριν απο ένα σπουδαίο γεγονός, το οποίο και χρησιμοποιεί εδώ ο Σολωμός για να προοικονομήσει την εμφάνιση της Φεγγαροντυμένης....Τέτοιες εκτενείς αναφορές με προβληματίζουν, θεωρώ ότι ειναι περιττές για τη συγκεκριμένη ερώτηση για παράδειγμα...
Τι λέτε, ποιά ειναι η γνώμη σας;

Καλό φθινόπωρο και σε σένα! Λοιπόν, εγώ στις παραπομπές τους λέω τα εξής:
- Αν είναι σύντομη (1-3 στίχοι) να τη γράφουν ολόκληρη. Θεωρώ ότι ο λόγος έχει καλύτερη ροή έτσι. Αν παρατηρήσεις και στα σχόλια του βιβλίου πίσω, οι διάφοροι μελετητές εντάσσουν στην ανάλυσή τους τις παραπομπές και πολλές φορές ως ενιαίο σώμα. Ένα καλό παράδειγμα είναι η εισαγωγή του Μουλλά για το Βιζυηνό (σελ. 335-337, βιβλίο).
- Αν τώρα η παραπομπή είναι μεγάλη εννοείται πως θα τη γράψουν με αποσιωπητικά στη μέση. Αλλά και πάλι καλύτερα να μην αρχίζουν με μια λέξη και καταλήγουν πάλι με μία. Να γράφουν 2-3 στην αρχή και 2-3 στο τέλος για να είναι πιο σαφείς.

Όσον αφορά το σχολιασμό, δεν είναι λάθος να γράφουν κάποια πράγματα, αρκεί βέβαια να είναι σχετικά με το θέμα. Αυτό το παράδειγμα που φέρνεις (δημοτικό τραγούδι- μοτίβο της σιγής) μου φαίνεται άσχετο. Βγαίνει εκτός θέματος στην ουσία.

"Όπου κι αν με πήγαν οι θεωρίες μου, βρήκα ότι ένας ποιητής ήδη έχει πάει εκεί"
Ζίγκμουντ Φρόυντ

Αποσυνδεδεμένος maria3/4

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 81
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #989 στις: Σεπτέμβριος 16, 2013, 01:49:12 μμ »
Σ' ευχαριστώ για την άμεση απάντηση.....Σχετικά με τις παραπομπές λοιπόν, συμφωνώ με όσα αναφέρεις για το Βιζυηνό, γενικότερα για τα διηγήματα...Για τα ποιήματα όμως, αν λάβουμε δούμε και τις σχετικές σημειώσεις του σχολικού βιβλιου, π.χ. σελ 288 για τον Κρητικό κάνει αριθμητικά τις παραπομπές: π.χ. "Όταν προσπαθεί να θυμηθεί πού είχε ξαναδει τη φεγγαροντυμένη, αμφιβάλλει αναμεσα σε τρεις δυνατότητες (21[4] στ 14-16)...γι' αυτ'ο φοβάμαι μήπως αν δεν υπάρχει αρίθμηση στα ποιήματα, κουράζει και αφαιρεί μονάδες ίσως.... Όσον αφορά το παράδειγμα που παρέθεσα εννοούσα ως περιιττό το ότι σε μια ερώτηση που αφορούσε στις επιδρασεις από το δημοτικό τραγούδι, ο μαθητής απάντησε ότι υπάρχει παρομοίωση, στιχος 4 (έκανα λάθος το στίχο πριν) όπου παρομοιάζεται η θάλασσα με ευωδιαστό περιβόλι, αλλά δε μένει εκεί, ερμηνεύει κιόλας αυτη την αλλαγή σύμφωνα με το λογοτεχνικό μοτιβο της σιγής... αυτό θεωρώ περιττό..

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #990 στις: Σεπτέμβριος 16, 2013, 02:09:16 μμ »
Εγώ κορίτσια πιστεύω ότι στα ποιήματα που δίνεται κιόλας η αρίθμηση και στο σχολικό βιβλίο (π.χ. Κρητικός) είναι καλύτερο να γίνονται παραπομπές με αρίθμηση ( π.χ. στίχοι 2-4).Βέβαια εγώ προσωπικά δεν θα το θεωρούσα λάθος αν η παραπομπή  ήταν και το απόσπασμα από το κείμενο...
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #991 στις: Σεπτέμβριος 16, 2013, 02:11:58 μμ »
Εγώ τους λέω να τα γράφουν και τα 2. Στίχος 5 "..."

κλασική σκύλα... ;D ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #992 στις: Σεπτέμβριος 16, 2013, 02:14:51 μμ »
gringa χαχαχα ισχύει ότι μας λένε σκύλες τα παιδιά!Νομίζω όμως ότι είναι πολύ καλή η σκέψη σου, να τα γράφουν και τα 2! ;)
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος eirini_84

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 51
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #993 στις: Σεπτέμβριος 17, 2013, 10:10:18 πμ »
Συμφωνώ, και τα 2 είναι το ιδανικό. Μου 'χει τύχει μαθητής να παραθέτει τους στίχους, αλλά στην αρίθμηση να αναφέρει άλλους (είχε μπερδευτεί, πώς δε γνωρίζω). Στην περίπτωση αυτή, αν έγραφε μόνο τον αριθμό των στίχων θα είχε πέσει έξω.....

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159862
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 602
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 494
Σύνολο: 509

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.075 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.