*

Αποστολέας Θέμα: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 291314 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Εγώ είμαι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 769
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1022 στις: Νοέμβριος 11, 2013, 11:38:08 πμ »
Γνωρίζεις κάποιος -α συνάδελφος εάν στην πρώτη πρόταση του Αμαρτήματος έχουμε εξωτερική εστίαση και γιατί ;;;''Ἀλλην αδελφήν δεν είχομεν παρά μόνο την Αννιώ...'' , εσωτερική δεν μπορούμε να πούμε ότι ισχύει;;;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:47:07 »

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1023 στις: Νοέμβριος 12, 2013, 09:19:07 μμ »
Εσωτερική θεωρώ ότι είναι. Στην εξωτερική γνωρίζει λίγοτερα από τα πρόσωπα. Εν προκειμένω μόνο από τη μάνα γνωρίζει λιγότερα, όμως γνωρίζει ακριβώς τα ίδια με όλους τους υπόλοιπους.

Αποσυνδεδεμένος virgi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 371
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1024 στις: Νοέμβριος 15, 2013, 05:53:58 μμ »
Συνάδελφοι μια ερώτηση για τον Κρητικό: για τις ερμηνείες της Φεγγαροντυμένης  ισχύει η ψυχαναλυτική ερμηνεία? Γιατί η καθηγήτρια στο σχολείο τους είπε να μη τη γράφουν γιατί δεν υπάρχει στο σχολικό βιβλίο. Εσείς τη διδάσκετε?

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1025 στις: Νοέμβριος 15, 2013, 10:26:11 μμ »
Εφόσον ο ίδιος ο Σολωμός δεν αποκαλύπτει τί είναι τελικά η Φεγγαροντυµένη οφείλουμε να δεχτούμε τις διάφορες θεωρίες.Η ψυχαναλυτική ερμηνεία υπάρχει και αναφέρεται σε βοηθήματα και σε διάφορες σημειώσεις.Καλό θα είναι να την γνωρίζουν οι μαθητές.
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:47:07 »

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1026 στις: Νοέμβριος 16, 2013, 01:01:55 πμ »
Συγγνώμη, αλλά ποια θεωρείτε ψυχαναλυτική ερμηνεία;

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1027 στις: Νοέμβριος 16, 2013, 11:15:55 πμ »
Η ψυχαναλυτική ερμηνεία είναι αρκετά πολύπλοκη και δύσκολα κατανοητή,θα έλεγα.
Πάντως  σύμφωνα με αυτή, πίσω από τη Φεγγαροντυμένη κρύβεται μια αρχετυπική γυναικεία μορφή (ένα anima κατά τον Jung) που διαμορφώθηκε στην διάρκεια των αιώνων ή είναι μια προβολή και ένα ζητούμενο αξιών στην ανδρική ψυχή,ως μια αρχέγονη μορφή ενός συλλογικού ασυνειδήτου.Η μορφή αυτή θα μπορούσε να είναι παράλληλα μια μητέρα, μια αγαπημένη αρραβωνιαστικιά, μια Αφροδίτη ή μια Παναγία (απ.4[21], στ.14-16).
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1028 στις: Νοέμβριος 16, 2013, 04:28:14 μμ »
Α οκ! Ξέρω την θεωρία για την αρχετυπική μορφή αλλά δεν είχα καταλάβει ότι ήταν η ψυχαναλυτική ερμηνεία (πώς μου ξέφυγε). Ευχαριστώ πάντως.

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1029 στις: Νοέμβριος 16, 2013, 08:13:53 μμ »
Παρακαλω!Δεν πειραζει,αλλωστε δεν ηταν και τοσο σημαντικο!
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1030 στις: Νοέμβριος 24, 2013, 05:46:20 μμ »
Γεια σας! Μπήκατε στον Δαρείο; Μπορεί κάποιος να με βοηθήσει; Το ποίημα του εντάσσεται στα ιστορικά (ιστορικοφανές-ψευδοϊστορικό) με φιλοσοφικούς απόηχους; Το κάθε βοήθημα γράφει κάτι διαφορετικό και ομολογώ ότι τα ΄μεπλεξα λίγο.

Εγώ, ατομικά θα το κατέτασσα στα ιστορικοφανή, νομίζω αυτό γράφει και στις πίσω σελίδες στην έκδοση Σαββίδη. Ποια η γνώμη σας;

Αποσυνδεδεμένος bania

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 711
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1031 στις: Νοέμβριος 28, 2013, 11:00:26 πμ »
Margr, καλημέρα! Αποτελεί και δική μου απορία η συγκεκριμένη καθώς άλλες πηγές το χαρακτηρίζουν ψευδοϊστορικό και άλλες ιστορικοφανές. Δε με βοηθούν ούτε οι ορισμοί που δίνονται για να τα διακρίνω.
Ψευδοϊστορικά: τα ποιήματα χρησιμοποιούν το ιστορικό υλικό μεταφορικά, αλληγορικά δημιουργώντας ψεύτικες ιστορίες
Ιστορικοφανή: τα φανταστικά πρόσωποα εμπλέκονται σε ιστορικό πλαίσιο που επενδύει την πλοκή

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1032 στις: Νοέμβριος 28, 2013, 11:56:05 μμ »
Νομίζω ότι αυτά τα δύο είναι το ίδιο!

Αποσυνδεδεμένος JazzyK

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1033 στις: Δεκέμβριος 02, 2013, 11:38:40 μμ »
Μπορεί κάποιος-α να με βοηθήσει; Στο Όνειρο στο κύμα βρίσκω σε άλλα βοηθήματα πως η εστίαση είναι σε όλο το διήγημα εσωτερική και σε άλλα πως η εστίαση είναι μηδενική με παντογνώστη αφηγητή στην πρώτη και τελευταία ενότητα κι εσωτερική σε όλες τις άλλες. Πώς το διδάσκετε εσείς;

Αποσυνδεδεμένος JazzyK

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1034 στις: Δεκέμβριος 02, 2013, 11:43:56 μμ »
Margr σχετικά με το Δαρείο δες εδώ:
  Τη φιλοσοφική του διάθεση απέναντι στην ιστορία (την αποκαλύπτει ο Καβάφης στο ποίημα «Ο Δαρείος», όπου ειρωνεύεται από την αρχή την ιστορικότητα του ποιήματός του και τις ιστορικές λεπτομέρειες μέσω των οποίων καλείται ο ποιητής Φερνάζης (προσωπείο του Καβάφη) να γράψει ένα επικό ποίημα. Γρήγορα λοιπόν και κουρασμένος από τις ιστορικές λεπτομέρειες, ο ποιητής αντιπαραβάλλει σε αυτές τη φιλοσοφία («Αλλ' εδώ χρειάζεται φιλοσοφία»), η οποία και θα τον απασχολήσει μέχρι το τέλος του ποιήματος.
«  Στο « Δαρείο» το ποίημα δεν απορροφά απλώς ένα μικρό ποσοστό ιστορικής ύλης που συσσωματώνεται και, ενδεχομένως, χάνεται ή αποδυναμώνεται μέσα σε άλλα, πιο ισχυρά, ποιητικά στοιχεία. Συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Η ιστορική δηλαδή ύλη γίνεται η κυρίαρχη κρούστα που επικαλύπτει και σκεπάζει το ποίημα σε ολόκληρη την έκτασή του. Αυτή, ακριβώς, η ολική επικάλυψη του ποιήματος από την ιστορική κρούστα, δημιουργεί συνθήκες θεματικής απόκρυψης.»*

Πηγή: http://fotodendro.blogspot.gr/2013/08/blog-post_17.html


Επίσης βρήκα και αυτό
Η κατηγορία των ιστορικών του ποιημάτων υποδιαιρείται σε τρεις υποκατηγορίες, ανάλογα με την πρόσληψη από τους μελετητές της ιδιαίτερης θεματικής τους απόχρωσης:
–ψευδοϊστορικά (όρος του Γ. Σεφέρη): αξιοποίηση ιστορικών στοιχείων με νόημα φιλοσοφικό, όπως για παράδειγμα το ποίημα Θερμοπύλες.
–ιστορικοφανή (όρος του Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου): ιστορικό πλαίσιο του ποιήματος με φανταστικό το πρόσωπο και το βασικό επεισόδιο. Πρόκειται για φαινομενικά ιστορικά ποιήματα· παράδειγμα το ποίημα Ο Δαρείος.
–ιστοριογενή (όρος του Μ. Πιερή): απόλυτη σύνδεση με το ιστορικό υλικό, εκ του οποίου προέκυψαν. Χρόνος, χώρος, πρόσωπα, επεισόδια, όλα δηλαδή τα στοιχεία είναι ιστορικά.
Πηγή: http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&ved=0CFkQFjAE&url=http%3A%2F%2F2lyk-aliver.eyv.sch.gr%2Ffiles%2Fteachers%2Fodigies_mathimatwn%2Fkavafis.pdf&ei=ZACdUuBUhdi1BvGKgZAI&usg=AFQjCNEOPDTvg2e2OeV4haTRhHath9BOXQ&sig2=_wSzG7fDPv2X1fXa_524lQ&bvm=bv.57155469,d.Yms
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 02, 2013, 11:53:09 μμ από JazzyK »

Αποσυνδεδεμένος JazzyK

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1035 στις: Δεκέμβριος 02, 2013, 11:47:09 μμ »
Και μια ερώτηση ακόμη. Πώς μπορώ να εξηγήσω με απλό τρόπο στα παιδιά τι είναι ο ελεύθερος πλάγιος λόγος; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159854
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 774
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 19
Επισκέπτες: 675
Σύνολο: 694

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.095 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.