PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
Εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γενικό Λύκειο
Φιλολογικά μαθήματα
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
Τελευταία νέα
Πρόσκληση για απόσπαση εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Β'βάθμιας σε φορείς του ΥΠΑΙΘΑ και από ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΠΕ, σε δομές Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
Έκδοση υπουργικής απόφασης μεταθέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχολικού έτους 2024-2025
Προσλήψεις 31 εκπαιδευτικών Ββάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης
Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2025
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
...
72
73
74
75
76
...
87
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης (Αναγνώστηκε 315876 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Εγώ είμαι
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 769
Φύλο:
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #1022 στις:
Νοεμβρίου 11, 2013, 11:38:08 am »
Tweet
Γνωρίζεις κάποιος -α συνάδελφος εάν στην πρώτη πρόταση του Αμαρτήματος έχουμε εξωτερική εστίαση και γιατί ;;;''Ἀλλην αδελφήν δεν είχομεν παρά μόνο την Αννιώ...'' , εσωτερική δεν μπορούμε να πούμε ότι ισχύει;;;
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 17:55:12 »
Margr
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 376
Φύλο:
τώρα τι κάνουμε...
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #1023 στις:
Νοεμβρίου 12, 2013, 09:19:07 pm »
Εσωτερική θεωρώ ότι είναι. Στην εξωτερική γνωρίζει λίγοτερα από τα πρόσωπα. Εν προκειμένω μόνο από τη μάνα γνωρίζει λιγότερα, όμως γνωρίζει ακριβώς τα ίδια με όλους τους υπόλοιπους.
Καταγράφηκε
virgi
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 371
Φύλο:
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #1024 στις:
Νοεμβρίου 15, 2013, 05:53:58 pm »
Συνάδελφοι μια ερώτηση για τον Κρητικό: για τις ερμηνείες της Φεγγαροντυμένης ισχύει η ψυχαναλυτική ερμηνεία? Γιατί η καθηγήτρια στο σχολείο τους είπε να μη τη γράφουν γιατί δεν υπάρχει στο σχολικό βιβλίο. Εσείς τη διδάσκετε?
Καταγράφηκε
Μαίρη Κ.
Προχωρημένο μέλος
Μηνύματα: 131
Φύλο:
ΠΕ 02
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #1025 στις:
Νοεμβρίου 15, 2013, 10:26:11 pm »
Εφόσον ο ίδιος ο Σολωμός δεν αποκαλύπτει τί είναι τελικά η Φεγγαροντυµένη οφείλουμε να δεχτούμε τις διάφορες θεωρίες.Η ψυχαναλυτική ερμηνεία υπάρχει και αναφέρεται σε βοηθήματα και σε διάφορες σημειώσεις.Καλό θα είναι να την γνωρίζουν οι μαθητές.
Καταγράφηκε
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....
“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 17:55:12 »
Margr
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 376
Φύλο:
τώρα τι κάνουμε...
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #1026 στις:
Νοεμβρίου 16, 2013, 01:01:55 am »
Συγγνώμη, αλλά ποια θεωρείτε ψυχαναλυτική ερμηνεία;
Καταγράφηκε
Μαίρη Κ.
Προχωρημένο μέλος
Μηνύματα: 131
Φύλο:
ΠΕ 02
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #1027 στις:
Νοεμβρίου 16, 2013, 11:15:55 am »
Η ψυχαναλυτική ερμηνεία είναι αρκετά πολύπλοκη και δύσκολα κατανοητή,θα έλεγα.
Πάντως σύμφωνα με αυτή, πίσω από τη Φεγγαροντυμένη κρύβεται μια αρχετυπική γυναικεία μορφή (ένα anima κατά τον Jung) που διαμορφώθηκε στην διάρκεια των αιώνων ή είναι μια προβολή και ένα ζητούμενο αξιών στην ανδρική ψυχή,ως μια αρχέγονη μορφή ενός συλλογικού ασυνειδήτου.Η μορφή αυτή θα μπορούσε να είναι παράλληλα μια μητέρα, μια αγαπημένη αρραβωνιαστικιά, μια Αφροδίτη ή μια Παναγία (απ.4[21], στ.14-16).
Καταγράφηκε
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....
“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides
Margr
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 376
Φύλο:
τώρα τι κάνουμε...
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #1028 στις:
Νοεμβρίου 16, 2013, 04:28:14 pm »
Α οκ! Ξέρω την θεωρία για την αρχετυπική μορφή αλλά δεν είχα καταλάβει ότι ήταν η ψυχαναλυτική ερμηνεία (πώς μου ξέφυγε). Ευχαριστώ πάντως.
Καταγράφηκε
Μαίρη Κ.
Προχωρημένο μέλος
Μηνύματα: 131
Φύλο:
ΠΕ 02
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #1029 στις:
Νοεμβρίου 16, 2013, 08:13:53 pm »
Παρακαλω!Δεν πειραζει,αλλωστε δεν ηταν και τοσο σημαντικο!
Καταγράφηκε
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....
“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides
Margr
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 376
Φύλο:
τώρα τι κάνουμε...
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #1030 στις:
Νοεμβρίου 24, 2013, 05:46:20 pm »
Γεια σας! Μπήκατε στον Δαρείο; Μπορεί κάποιος να με βοηθήσει; Το ποίημα του εντάσσεται στα ιστορικά (ιστορικοφανές-ψευδοϊστορικό) με φιλοσοφικούς απόηχους; Το κάθε βοήθημα γράφει κάτι διαφορετικό και ομολογώ ότι τα ΄μεπλεξα λίγο.
Εγώ, ατομικά θα το κατέτασσα στα ιστορικοφανή, νομίζω αυτό γράφει και στις πίσω σελίδες στην έκδοση Σαββίδη. Ποια η γνώμη σας;
Καταγράφηκε
bania
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 711
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #1031 στις:
Νοεμβρίου 28, 2013, 11:00:26 am »
Margr, καλημέρα! Αποτελεί και δική μου απορία η συγκεκριμένη καθώς άλλες πηγές το χαρακτηρίζουν ψευδοϊστορικό και άλλες ιστορικοφανές. Δε με βοηθούν ούτε οι ορισμοί που δίνονται για να τα διακρίνω.
Ψευδοϊστορικά: τα ποιήματα χρησιμοποιούν το ιστορικό υλικό μεταφορικά, αλληγορικά δημιουργώντας ψεύτικες ιστορίες
Ιστορικοφανή: τα φανταστικά πρόσωποα εμπλέκονται σε ιστορικό πλαίσιο που επενδύει την πλοκή
Καταγράφηκε
Margr
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 376
Φύλο:
τώρα τι κάνουμε...
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #1032 στις:
Νοεμβρίου 28, 2013, 11:56:05 pm »
Νομίζω ότι αυτά τα δύο είναι το ίδιο!
Καταγράφηκε
JazzyK
Νέο μέλος
Μηνύματα: 11
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #1033 στις:
Δεκεμβρίου 02, 2013, 11:38:40 pm »
Μπορεί κάποιος-α να με βοηθήσει; Στο Όνειρο στο κύμα βρίσκω σε άλλα βοηθήματα πως η εστίαση είναι σε όλο το διήγημα εσωτερική και σε άλλα πως η εστίαση είναι μηδενική με παντογνώστη αφηγητή στην πρώτη και τελευταία ενότητα κι εσωτερική σε όλες τις άλλες. Πώς το διδάσκετε εσείς;
Καταγράφηκε
JazzyK
Νέο μέλος
Μηνύματα: 11
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #1034 στις:
Δεκεμβρίου 02, 2013, 11:43:56 pm »
Margr σχετικά με το Δαρείο δες εδώ:
Τη φιλοσοφική του διάθεση απέναντι στην ιστορία (την αποκαλύπτει ο Καβάφης στο ποίημα «Ο Δαρείος», όπου ειρωνεύεται από την αρχή την ιστορικότητα του ποιήματός του και τις ιστορικές λεπτομέρειες μέσω των οποίων καλείται ο ποιητής Φερνάζης (προσωπείο του Καβάφη) να γράψει ένα επικό ποίημα. Γρήγορα λοιπόν και κουρασμένος από τις ιστορικές λεπτομέρειες, ο ποιητής αντιπαραβάλλει σε αυτές τη φιλοσοφία («Αλλ' εδώ χρειάζεται φιλοσοφία»), η οποία και θα τον απασχολήσει μέχρι το τέλος του ποιήματος.
« Στο « Δαρείο» το ποίημα δεν απορροφά απλώς ένα μικρό ποσοστό ιστορικής ύλης που συσσωματώνεται και, ενδεχομένως, χάνεται ή αποδυναμώνεται μέσα σε άλλα, πιο ισχυρά, ποιητικά στοιχεία. Συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Η ιστορική δηλαδή ύλη γίνεται η κυρίαρχη κρούστα που επικαλύπτει και σκεπάζει το ποίημα σε ολόκληρη την έκτασή του. Αυτή, ακριβώς, η ολική επικάλυψη του ποιήματος από την ιστορική κρούστα, δημιουργεί συνθήκες θεματικής απόκρυψης.»*
Πηγή:
http://fotodendro.blogspot.gr/2013/08/blog-post_17.html
Επίσης βρήκα και αυτό
Η κατηγορία των ιστορικών του ποιημάτων υποδιαιρείται σε τρεις υποκατηγορίες, ανάλογα με την πρόσληψη από τους μελετητές της ιδιαίτερης θεματικής τους απόχρωσης:
–ψευδοϊστορικά (όρος του Γ. Σεφέρη): αξιοποίηση ιστορικών στοιχείων με νόημα φιλοσοφικό, όπως για παράδειγμα το ποίημα Θερμοπύλες.
–ιστορικοφανή (όρος του Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου): ιστορικό πλαίσιο του ποιήματος με φανταστικό το πρόσωπο και το βασικό επεισόδιο. Πρόκειται για φαινομενικά ιστορικά ποιήματα· παράδειγμα το ποίημα Ο Δαρείος.
–ιστοριογενή (όρος του Μ. Πιερή): απόλυτη σύνδεση με το ιστορικό υλικό, εκ του οποίου προέκυψαν. Χρόνος, χώρος, πρόσωπα, επεισόδια, όλα δηλαδή τα στοιχεία είναι ιστορικά.
Πηγή:
http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&ved=0CFkQFjAE&url=http%3A%2F%2F2lyk-aliver.eyv.sch.gr%2Ffiles%2Fteachers%2Fodigies_mathimatwn%2Fkavafis.pdf&ei=ZACdUuBUhdi1BvGKgZAI&usg=AFQjCNEOPDTvg2e2OeV4haTRhHath9BOXQ&sig2=_wSzG7fDPv2X1fXa_524lQ&bvm=bv.57155469,d.Yms
«
Τελευταία τροποποίηση: Δεκεμβρίου 02, 2013, 11:53:09 pm από JazzyK
»
Καταγράφηκε
JazzyK
Νέο μέλος
Μηνύματα: 11
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #1035 στις:
Δεκεμβρίου 02, 2013, 11:47:09 pm »
Και μια ερώτηση ακόμη. Πώς μπορώ να εξηγήσω με απλό τρόπο στα παιδιά τι είναι ο ελεύθερος πλάγιος λόγος; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
...
72
73
74
75
76
...
87
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γενικό Λύκειο
Φιλολογικά μαθήματα
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης