*

Αποστολέας Θέμα:  (Αναγνώστηκε 14935 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Lara

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
(Χωρίς τίτλο)
« στις: Ιανουαρίου 25, 2008, 08:03:47 pm »
Πως βαθμολογείτε στο Λύκειο? Είμαι ωρομίσθια και έχω αρκετές επιφυλάξεις δεδομένου ότι μια καθηγήτρια μου είπε ότι βαθμολόγησα με μεγάλη επιοίκεια το μάθημα της Αντιγόνης!!!
Προβληματίστηκα γιατί απλά ήθελα να βοηθήσω τα παιδιά με πιο βατά θεματα και δεδομένου ότι μόνο το 30% θα ακολουθήσουν τη θεωρητική κατ/νση!! Από την άλλη δε θέλω να υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις με τους υπόλοιπους καθηγητές!!!
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 09, 2008, 08:35:09 pm από Dr_Michael »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ:
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:13:14 »

Αποσυνδεδεμένος elytron

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 197
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 - Η εκπαίδευση είναι μεγάλο σχολείο
    • Προφίλ
Απ:
« Απάντηση #1 στις: Ιανουαρίου 25, 2008, 08:58:15 pm »
Π.Δ. 86/2001
Προεδρικό Διάταγμα Π.Δ. 86/2001
Όπως τροποποιήθηκε με τα Π.Δ.26/2002 και 80/2003)
Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου
Έχοντας υπόψη:
1. Tις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 9 και 11 του Ν. 2525/97 (ΦΕΚ 188 Α / 23-9-97) �Ενιαίο Λύκειο, πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις� όπως συμπληρώθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν. 2909/2001 (ΦΕΚ 90 Α`/ 20-5-2001).
2. Tις διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 5 περ. α, β, ζ του άρθρου 8 παρ. 9 περ. α, στ και ζ και του άρθρου 32 παρ. 6 του Ν. 1566/85 (ΦΕΚ 167 Α/ 30-9-1985) �Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις�.
3. Τις διατάξεις του άρθρου 2 και της παραγράφου 47 του άρθρου 14 του Ν.2817/2000 (ΦΕΚ 78 τΑ΄) �Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες και άλλες διατάξεις�.
4. Tις διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 1 του Ν. 1894/90 (ΦΕΚ 110 Α).
5. Tις διατάξεις του άρθρου 29Α του Ν. 1558/1985 (ΦΕΚ 137 Α` ) που προστέθηκε με το άρθρο 27 του Ν. 2081/1992 (ΦΕΚ 154Α), όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 1 παρ. 2α του Ν. 2469/1997 (ΦΕΚ 38Α).
6. Τις διατάξεις του Π.Δ. 86/2001 (ΦΕΚ 73 Α` ) �Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου� όπως τροποποιήθηκαν από τις διατάξεις του Π.Δ. 26/2002 (ΦΕΚ 21 Α`).
7. Tο γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη, εις βάρος του τακτικού προϋπολογισμού για το τρέχον και τα επόμενα οικονομικά έτη.
8. Tην υπ` αριθμ. 17/2000 γνώμη του Σ.Σ. του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
9. Την υπ` αριθμ. 140/2001 γνωμοδότηση του ΣτΕ, μετά από πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
10. Τις αριθμ.24/2001 και 33/2001 Πράξεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
11. Την 13/2002 γνωμοδότηση του ΣτΕ, μετά από πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
12. Τις υπ` αριθ. 3/2002 και 3/2003πράξεις του Σ.Σ. του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
13. Τις υπ` αριθ. 45/2003 και 87/2003 γνωμοδοτήσεις του Σ.τ.Ε. μετά από πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
ΓΕΝΙΚΑ ΠΕΡΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Άρθρο 1
Σκοπός της αξιολόγησης των μαθητών
Η αξιολόγηση των μαθητών είναι αναπόσπαστο μέρος της διδακτικής διαδικασίας. Έχει σκοπό να προσδιορίσει το βαθμό επίτευξης των διδακτικών στόχων της, όπως αυτοί καθορίζονται από τα ισχύοντα αναλυτικά προγράμματα των αντίστοιχων μαθημάτων.
Η αξιολόγηση οφείλει να συνδυάζει ποικίλες μορφές και τεχνικές για να επιτύχει αφενός έγκυρη, αξιόπιστη, αντικειμενική και αδιάβλητη αποτίμηση των γνώσεων, της κριτικής ικανότητας και των δεξιοτήτων των μαθητών και αφετέρου να συμβάλει στην αυτογνωσία και στην αντικειμενική πληροφόρησή τους για το επίπεδο μάθησης και τις ικανότητές τους. Παράλληλα, οφείλει να πληροφορεί τον εκπαιδευτικό για τα αποτελέσματα του έργου του και να ανατροφοδοτεί τη διδακτική πράξη, με στόχο τη συνεχή βελτίωση και την αύξηση της αποτελεσματικότητάς της. Tέλος, υπηρετεί και την ενημέρωση των γονέων για την πρόοδο των μαθητών.
Στο πλαίσιο αυτό ο μαθητής αξιολογείται από:
1. τη συμμετοχή του στην καθημερινή εργασία της τάξης και τη συνολική δραστηριότητά του μέσα στο Σχολείο.
2. τα αποτελέσματα της επίδοσής του στις ενδιάμεσες γραπτές δοκιμασίες κατά τα δύο τετράμηνα του διδακτικού έτους και στις τελικές εξετάσεις στο τέλος του διδακτικού έτους.
3. τις συνθετικές - δημιουργικές εργασίες και
4. από τον ατομικό του φάκελο, όπου αυτός τηρείται.


πηγή: http://dide.xan.sch.gr/newsite/noms-s.php?id=1439

Δεν ξέρω σε ποιο ύφος σου έκανε την επισήμανση η καθηγήτρια, αλλά γενικά οι παλιοί συνηθίζουν να παριστάνουν τους έξυπνους. Μήπως διδάσκει το ίδιο μάθημα και έβαλε χαμηλότερους βαθμούς; Γενικά, να έχεις υπόψη σου ότι στη βαθμολόγηση λαμβάνουμε υπόψη τα εξής: α) αν ο μαθητής έρχεται προετοιμασμένος στο καθημερινό μάθημα, β) την επίδοση στο διαγώνισμα και στα τεστ, γ) τις εργασίες (αν τους βάζεις), δ) τη γενικότερη συμπεριφορά του μαθητή στην τάξη. Δεν υπάρχει ένας κοινά αποδεκτός μαθηματικός τύπος για να εξαγάγεις ένα μέσο όρο από όλα αυτά, γι αυτό και η βαθμολόγηση, ως ένα βαθμό, είναι υποκειμενική. Καταλαβαίνω την ανασφάλειά σου, καθώς και το γεγονός ότι προτίμησες να βάλεις ευκολότερα θέματα και υψηλότερους βαθμούς, αντί να αδικήσεις κάποιο παιδί λόγω απειρίας. Πάντως, γενικά είναι καλό να έχεις στα χέρια σου αρκετούς "αντικειμενικούς" βαθμούς, δηλαδή διαγώνισμα, αρκετά τεστάκια, να ελέγχεις τακτικά τα τετράδια των ασκήσεων και να κρατάς μια περιγραφική αξιολόγησή τους, και να σημειώνεις που και που ποιος σου είπε μάθημα, ώστε να μπορείς να υποστηρίξεις τη βαθμολογία που θα βάλεις. Και αν κάποιο παιδί είναι αδύναμο μεν, αλλά προσπαθεί και δε δημιουργεί προβλήματα στο μάθημα, μπορείς να του βάλεις κανένα βαθμό παραπάνω, αν είναι ρεμπεσκές μην το κάνεις. Το φιλότιμο παιδί θα φιλοτιμηθεί κι άλλο αν καταλάβει ότι το βοήθησες, ενώ το παιδί που δεν προσπαθεί θα επαναπαυτεί, αφού θα σκεφτεί ότι τα καταφέρνει και χωρίς προσπάθεια. Και να θυμάσαι ότι το γεγονός πως είσαι ωρομίσθια δε σε καθιστά κατώτερη από τους μόνιμους σε αξία. Έχεις το πτυχίο που έχουν κι αυτοί, ενδεχομένως να έχεις και παραπάνω προσόντα από μεταπτυχιακές σπουδές ή επιμορφώσεις, κάνεις τα μαθήματα που κάνουν και οι μόνιμοι, και απλά αμείβεσαι λιγότερο και δουλεύεις κάτω από πιο άθλιο εργασιακό καθεστώς. Να το θυμάσαι αυτό, και να μην αφήνεις κανέναν, μαθητή ή καθηγητή, να σε προσβάλλει.



Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2316
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ:
« Απάντηση #2 στις: Ιανουαρίου 25, 2008, 09:44:17 pm »
Στο δικό μου σχολείο (κι εγώ ωρομίσθια είμαι), πριν τις βαθμολογίες, κάναμε σύλλογο με αποκλειστικό θέμα τον τρόπο βαθμολόγησης. Μετά από περίπου 2 ώρες συζήτησης (η οποία ήταν αρκετά τεταμένη σε κάποιες φάσεις), πήραμε κοινές αποφάσεις για τον τρόπο που θα βαθμολογήσουμε. Όχι κάτι απόλυτο, πχ. για τα μαθήματα γενικής παιδείας Γ' Λυκείου (έχω 2 Επιτάφιους), είναι κοινή απόφαση ότι ξεκινάμε τους βαθμούς από το 10, και δεν βάζουμε 9άρια, αλλά, δεν κάνουμε τα 10άρια 14αρια και 15αρια, απλά και μόνο επειδή είναι μάθημα γενικής παιδείας. Γενικά, συνεννοηθήκαμε όσοι έχουμε ίδια μαθήματα να τηρήσουμε, πάνω κάτω και όσο είναι δυνατόν, κοινή στάση.

Από εκεί και πέρα, όπως μου είπε μια μόνιμη, εσύ είσαι ο αυτοκράτορας της τάξης σου. Τα κριτήρια πάντα είναι σχετικά. Αλλά η τελική απόφαση είναι πάντα δική σου και κανείς δεν έχει δικαίωμα να σου πει οτιδήποτε.

Αποσυνδεδεμένος Lara

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ:
« Απάντηση #3 στις: Ιανουαρίου 25, 2008, 10:29:21 pm »
Ευχαριστώ πολύ παιδιά με βοηθήσατε πολύ! Καλό είναι να έχουμε περισσότερη αυτοπεποίθηση!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ:
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:13:14 »

Αποσυνδεδεμένος tihea

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1661
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΑΣΕΠ=Αποτελεσματικό Σύστημα Εξόντωσης Πτυχιούχων
    • Προφίλ
Απ:
« Απάντηση #4 στις: Φεβρουαρίου 09, 2008, 08:31:48 pm »
Γνωρίζει κάποιος πως βαθμολογείται με ακρίβεια η έκθεση στη Γ' Λυκείου? Ξέρουμε ότι το 50% αφορά σε περίληψη (25%) και ασκήσεις θεωρίας(25%) ενώ το άλλο 50% είναι η έκθεση το οποίο όμως μοιράζεται σε κάποια επιμέρους ποσοστά(έκφραση, δομή περιεχόμενο).
Νομίζω πως αυτές οι ποσοστώσεις αναφέρονται με ακρίβεια στις οδηγίες που δίνονται στους βαθμολογητές των πανελληνίων. Έχει υπ' όψιν του κάποιος σχετικά στοιχεία ν' αναφέρει?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Η γοητεία του πληθυντικού αριθμού και η μοναξιά του σχοινοβάτη εκπαιδευτικού.

Αποσυνδεδεμένος Dr_Michael

  • Ιδρυτής του PDE
  • Administrator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1831
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
    • Galop
Απ:
« Απάντηση #5 στις: Φεβρουαρίου 09, 2008, 08:44:44 pm »
Γνωρίζει κάποιος πως βαθμολογείται με ακρίβεια η έκθεση στη Γ' Λυκείου? Ξέρουμε ότι το 50% αφορά σε περίληψη (25%) και ασκήσεις θεωρίας(25%) ενώ το άλλο 50% είναι η έκθεση το οποίο όμως μοιράζεται σε κάποια επιμέρους ποσοστά(έκφραση, δομή περιεχόμενο).
Νομίζω πως αυτές οι ποσοστώσεις αναφέρονται με ακρίβεια στις οδηγίες που δίνονται στους βαθμολογητές των πανελληνίων. Έχει υπ' όψιν του κάποιος σχετικά στοιχεία ν' αναφέρει?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Αξιολόγηση Μαθητών Ενιαίου Λυκείου
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 09, 2008, 08:52:27 pm από Dr_Michael »

Αποσυνδεδεμένος tihea

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1661
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΑΣΕΠ=Αποτελεσματικό Σύστημα Εξόντωσης Πτυχιούχων
    • Προφίλ
Απ:
« Απάντηση #6 στις: Φεβρουαρίου 09, 2008, 09:35:48 pm »
Dr_Michel,

ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση :D
Η γοητεία του πληθυντικού αριθμού και η μοναξιά του σχοινοβάτη εκπαιδευτικού.

Αποσυνδεδεμένος thlemaxos355

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 270
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ:
« Απάντηση #7 στις: Φεβρουαρίου 10, 2008, 11:20:19 am »
.....μαθητης παραδιδει λευκη κολλα σε διαγωνισματα και τεστ σε ολα τα βασικα μαθηματα....αγραφος σε ασκησεις και εργασιες για το σπιτι...κακη συμπεριφορα στην ταξη... του εβαλα (επιεικως) 6....οι υπολοιποι συναδελφοι απο 11-13 για να το ''βοηθησουν'' το παιδι.....ηρθαν οι γονεις του να ρωτησουν γιατι αυτη η διαφορα...τους εξηγησα την κατασταση,τους εδειξα τους βαθμους του και οι ανθρωποι με συνεχαρησαν για την αντικειμενικοτητα μου και απορουσαν με την νοοτροπια των υπολοιπων...εγω πιστευω οτι η νοοτροπια αυτη  στα λυκεια  περισσοτερο και στα γυμνασια λιγοτερο εχει κουρελιασει την αξιοπιστια του απολυτηριου...ποσες φορες δεν εχουμε ακουσει  γυρω μας την χλευαστικη φραση ''και η κουτση μαρια παιρνει απολυτηριο''...τοσο δυσκολο ειναι να αποδιδουμε τα του καισαρος τω καισαρι και να περνανε την ταξη οσοι πραγματικα αξιζουν;δεν καταλαβαινουμε οτι με την επιβραβευση του ανιδεου και τεμπελη απογοητευουμε και το φιλοτιμο παιδι αφου τους εξισωνουμε;και οτι συμβαλουμε ακομα περισσοτερο στην μορφωτικη και επαγγελματικη παρακμη της κοινωνιας μας αφου αυτοι οι ανθρωποι αυριο θα κατεχουν καιριες θεσεις στον ιδιωτικο και δημοσιο τομεα ;

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ:
« Απάντηση #8 στις: Φεβρουαρίου 10, 2008, 02:55:54 pm »
.....μαθητης παραδιδει λευκη κολλα σε διαγωνισματα και τεστ σε ολα τα βασικα μαθηματα....αγραφος σε ασκησεις και εργασιες για το σπιτι...κακη συμπεριφορα στην ταξη... του εβαλα (επιεικως) 6....οι υπολοιποι συναδελφοι απο 11-13 για να το ''βοηθησουν'' το παιδι.....ηρθαν οι γονεις του να ρωτησουν γιατι αυτη η διαφορα...τους εξηγησα την κατασταση,τους εδειξα τους βαθμους του και οι ανθρωποι με συνεχαρησαν για την αντικειμενικοτητα μου και απορουσαν με την νοοτροπια των υπολοιπων...εγω πιστευω οτι η νοοτροπια αυτη  στα λυκεια  περισσοτερο και στα γυμνασια λιγοτερο εχει κουρελιασει την αξιοπιστια του απολυτηριου...ποσες φορες δεν εχουμε ακουσει  γυρω μας την χλευαστικη φραση ''και η κουτση μαρια παιρνει απολυτηριο''...τοσο δυσκολο ειναι να αποδιδουμε τα του καισαρος τω καισαρι και να περνανε την ταξη οσοι πραγματικα αξιζουν;δεν καταλαβαινουμε οτι με την επιβραβευση του ανιδεου και τεμπελη απογοητευουμε και το φιλοτιμο παιδι αφου τους εξισωνουμε;και οτι συμβαλουμε ακομα περισσοτερο στην μορφωτικη και επαγγελματικη παρακμη της κοινωνιας μας αφου αυτοι οι ανθρωποι αυριο θα κατεχουν καιριες θεσεις στον ιδιωτικο και δημοσιο τομεα ;


Μηπως ομως το πιο σωστο θα ηταν πριν να φτασουμε στο 6 να καλεσουμε τους γονεις και το παιδι στα μεσα του τριμηνου αφου βλεπουμε το απεραντο κενο και να κανουμε μια συζητηση για πιο λογο γινεται αυτο?
Τι ειναι μιση ωρα μπροστα στο μεγεθος της βοηθειας που μπορει να παρασχεθει σε αυτο παιδι?
Ο βαθμος ειναι μια υποκειμενικη αξιολογηση που εχει πολλες παραμετρους. Εμεις τι κανουμε για να μην παρει το παιδι εξι?

Δηλαδη με ενα βαθμο (οποιος και αν ειναι αυτος) αποποιουμαστε των παιδαγωγικων  ευθυνων μας ?
Τι σχεση εχει ενας βαθμος με την ποιοτητα του μαθητη? Αυτο πρεπει να μας απασχολησει?
Εχω δει ατομα με νοητικη υστερηση που δουλευουν ωραιοτατα ως κλητηρες και βγαζουν το ψωμι τους χωρις να ειναι βαρος στο κοινωνικο συνολο και εχω δει και λαμογια με διδακτορικα που πλουτιζουν εις βαρος του κοινωνικου συνολου?
Ποιων το απολυτηριο εχει μεγαλυτερη αξια? ??? ??? ??? ??? ???

Αποσυνδεδεμένος thlemaxos355

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 270
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ:
« Απάντηση #9 στις: Φεβρουαρίου 10, 2008, 03:36:56 pm »

Ο βαθμος ειναι μια υποκειμενικη αξιολογηση που εχει πολλες παραμετρους. Εμεις τι κανουμε για να μην παρει το παιδι εξι?

Δηλαδη με ενα βαθμο (οποιος και αν ειναι αυτος) αποποιουμαστε των παιδαγωγικων  ευθυνων μας ?
Τι σχεση εχει ενας βαθμος με την ποιοτητα του μαθητη? Αυτο πρεπει να μας απασχολησει?
Εχω δει ατομα με νοητικη υστερηση που δουλευουν ωραιοτατα ως κλητηρες και βγαζουν το ψωμι τους χωρις να ειναι βαρος στο κοινωνικο συνολο και εχω δει και λαμογια με διδακτορικα που πλουτιζουν εις βαρος του κοινωνικου συνολου?
Ποιων το απολυτηριο εχει μεγαλυτερη αξια? ??? ??? ??? ??? ???
[/quote]

εγω μιλησα για επαγγελματικη και μορφωτικη παρακμη που μας εχει οδηγησει η απαραδεκτη και χαριστικη παραδοση απολυτηριων εχοντας μετατρεψει τα σχολεια σε φιλαμθρωπικα ιδρυματα και εσυ μιλοντας για λαμογια αναφερεσαι σε ηθικη παρακμη..δεν μιλαμε για το ιδιο θεμα...

στον παραπανω μαθητη θα ηθελα πολυ να ακουσω με τι βαθμο θα τον βαθμολογουσες εσυ...για να δουμε και το υποκειμενικο κριτηριο....

ρωτας τι κανουμε για να μην παρει το παιδι 6...οταν φθασει στις μεγαλυτερες ταξεις του λυκειου προφανως δεν μπορουμε να κανουμε τιποτα...πρεπει στις ταξεις του γυμνασιου οπου μπαινουν οι πρωτες βασεις να μην χαριζονται βαθμοι ,να δειχνουμε καποια παραπανω αυστηροτητα και στην αναγκη ας μεινει και μια φορα μετεξεταστεος....οχι να μας ερχονται βαθητες του 5 με απολυτηριο 15 απο το γυμνασιο...

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2316
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ:
« Απάντηση #10 στις: Φεβρουαρίου 10, 2008, 04:54:39 pm »
Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος εκπαιδευτικός, ο οποίος θεωρεί ότι το σχολείο οφείλει να χαρίζει απολυτήρια. Από την άλλη όμως, αυτό που είναι επίσης ξεκάθαρο, είναι ότι ο αδιάφορος μαθητής μέσα στην τάξη είναι ευθύνη του καθηγητή.

Συμφωνώ απόλυτα ότι δεν πρέπει να χαρίζουμε βαθμούς. Η βαθμολόγηση ωστόσο είναι τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τόσο για τον διδάσκοντα όσο και για τον μαθητή. Όσο "τουρίστας" και να είναι ένας μαθητής στην τάξη (γιατί νομίζω πως όλοι μας έχουμε συναντήσει τέτοιες περιπτώσεις), η βαθμολόγηση του από εμάς πρέπει να έχει τον χαρακτήρα της συμμόρφωσης και όχι της τιμωρίας. Και λυπάμαι που το λέω, το 6 είναι βαθμός τιμωρίας. Κι αν δεν είναι, ο μαθητής θα το δει έτσι. Οπότε έχουμε αποτύχει εντελώς ως προς τον αρχικό στόχο της βαθμολόγησης. Είμαι σαφώς υπέρ του 9 και του 8. Και με τους δύο βαθμούς, αναγκάζεται ο μαθητής να διαβάσει για να γράψει στις τελικές εξετάσεις. Με 6 όμως, πρέπει να φτύσει αίμα για να περάσει. Ωμά και ξεκάθαρα, τι βαθμό πρέπει να γράψει με 6άρια στο τρίμηνο για να περάσει την τάξη; Του δηλώνεις ξεκάθαρα ότι δεν έχει πλέον κανένα νόημα ούτε κάν να προσπαθήσει. Δεν έχει ελπίδα πλέον να περάσει την τάξη. Και αυτό μου φαίνεται ότι έχει ακριβώς τον αντίθετο στόχο από αυτόν που υποτίθεται ότι εξυπηρετεί το 6.

Αν θέλουμε να αλλάξουμε κάτι, να γίνουμε πιο αυστηροί ως προς τον τρόπο προαγωγής. Δεν γίνεται να ανεβαίνει ο μέσος όρος εξαιτίας κάποιων μαθημάτων. Δεν λέω, σημαντικά μαθήματα είναι και η γυμναστική και τα καλλιτεχνικά και όλα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κάποιος με 20 στη γυμναστική πρέπει να προβιβαστεί και στα μαθηματικά. Ας γίνουν κύκλοι μαθημάτων. Να έχει κάποιος μέσο όρο 9.5 σε όλα τα φιλολογικά και 9.5 σε όλα τα Φυσικομαθηματικά, και σε οποιοδήποτε άλλο τρόπο ομαδοποίησης των μαθημάτων θέλετε. Αλλά αν δεν τον έχει, να μένει μετεξεταστέος.


Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Απ:
« Απάντηση #11 στις: Φεβρουαρίου 10, 2008, 08:04:02 pm »
Εγώ δεν έχω καταλάβει γιατί πρέπει να έχουν όλοι 19 και 20 στη γυμναστική και στα καλλιτεχνικά.
Αυτό στην ουσία αλλοιώνει τα κριτήρια με τα οποία κάποιος προβιβάζεται (αυτά που αφορούν στο μέσο όρο).

Ούτε εγώ έβαλα 6, έβαλα όμως 8 (στο γυμνάσιο) και 9 (και στο λύκειο).
Η λογική μου είναι ότι και με 6 και με 9, άμα είναι να μείνει, θα μείνει.

Από τότε που ήμουν μαθητής είχα την εντύπωση ότι πρέπει να είσαι πολύ αδιάφορος και λίγο χαζός για να μείνεις.
Άμα είσαι μόνο χαζός ή μόνο αδιάφορος, συνήθως καταφέρνεις να περνάς.
(Συγνώμη, δεν ήθελα να πω χαζός, με μαθησιακές δυσκολίες εννοώ).
Όχι μόνο τους το έχουμε κάνει πολύ εύκολο, αλλά πρακτικά κάποιος μπορεί να πάρει απολυτήριο λυκείου και να μην ξέρει ούτε ιστορία, ούτε μαθηματικά ούτε τίποτα.
Θα αφήσω στην ίδια τάξη όσα παιδιά δεν ξέρουν να γράφουν ούτε το όνομά τους σωστά (αφού δε φρόντισε να το κάνει κάποιος άλλος νωρίτερα)

Επίσης δε συμφωνώ ότι η αδιαφορία των μαθητών οφείλεται πάντα στον καθηγητή.
Είναι ένας από τους παράγοντες, πολλές φορές ο σημαντικότερος, αλλά όχι ο μόνος.
Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ:
« Απάντηση #12 στις: Φεβρουαρίου 10, 2008, 08:14:27 pm »
Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος εκπαιδευτικός, ο οποίος θεωρεί ότι το σχολείο οφείλει να χαρίζει απολυτήρια. Από την άλλη όμως, αυτό που είναι επίσης ξεκάθαρο, είναι ότι ο αδιάφορος μαθητής μέσα στην τάξη είναι ευθύνη του καθηγητή.

Συμφωνώ απόλυτα ότι δεν πρέπει να χαρίζουμε βαθμούς. Η βαθμολόγηση ωστόσο είναι τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τόσο για τον διδάσκοντα όσο και για τον μαθητή. Όσο "τουρίστας" και να είναι ένας μαθητής στην τάξη (γιατί νομίζω πως όλοι μας έχουμε συναντήσει τέτοιες περιπτώσεις), η βαθμολόγηση του από εμάς πρέπει να έχει τον χαρακτήρα της συμμόρφωσης και όχι της τιμωρίας. Και λυπάμαι που το λέω, το 6 είναι βαθμός τιμωρίας. Κι αν δεν είναι, ο μαθητής θα το δει έτσι. Οπότε έχουμε αποτύχει εντελώς ως προς τον αρχικό στόχο της βαθμολόγησης. Είμαι σαφώς υπέρ του 9 και του 8. Και με τους δύο βαθμούς, αναγκάζεται ο μαθητής να διαβάσει για να γράψει στις τελικές εξετάσεις. Με 6 όμως, πρέπει να φτύσει αίμα για να περάσει. Ωμά και ξεκάθαρα, τι βαθμό πρέπει να γράψει με 6άρια στο τρίμηνο για να περάσει την τάξη; Του δηλώνεις ξεκάθαρα ότι δεν έχει πλέον κανένα νόημα ούτε κάν να προσπαθήσει. Δεν έχει ελπίδα πλέον να περάσει την τάξη. Και αυτό μου φαίνεται ότι έχει ακριβώς τον αντίθετο στόχο από αυτόν που υποτίθεται ότι εξυπηρετεί το 6.

Αν θέλουμε να αλλάξουμε κάτι, να γίνουμε πιο αυστηροί ως προς τον τρόπο προαγωγής. Δεν γίνεται να ανεβαίνει ο μέσος όρος εξαιτίας κάποιων μαθημάτων. Δεν λέω, σημαντικά μαθήματα είναι και η γυμναστική και τα καλλιτεχνικά και όλα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κάποιος με 20 στη γυμναστική πρέπει να προβιβαστεί και στα μαθηματικά. Ας γίνουν κύκλοι μαθημάτων. Να έχει κάποιος μέσο όρο 9.5 σε όλα τα φιλολογικά και 9.5 σε όλα τα Φυσικομαθηματικά, και σε οποιοδήποτε άλλο τρόπο ομαδοποίησης των μαθημάτων θέλετε. Αλλά αν δεν τον έχει, να μένει μετεξεταστέος.




Τηλέμαχε, ενώ όσα λες όντως έχουν βάση, η elranna έχει ΑΠΟΛΥΤΟ δίκιο -και νομίζω ότι η καθημερινή διδακτική πράξη στα περισσότερα σχολεία τη δικαιώνει απόλυτα: με το 6 έχεις ουσιαστικά διώξει το παιδί, αν όχι από το σχολείο, σίγουρα από το μάθημά σου και από κοντά σου (το σχόλιο δεν είναι  ούτε "διδακτικό", ούτε συμβουλευτικό και κυρίως δεν σε κατακρίνει καθόλου -πολλές φορές θέλησα να βάλω έναν πολύ χαμηλό βαθμό και σε καταλαβαίνω απόλυτα). 

Διδάσκω φέτος σε ημιορεινό χωριό της Κρήτης, πολύ κοντά σε "πλούσια"τουριστική περιοχή: το γνωστικό επίπεδο των παιδιών το ψάχνουμε με το φανάρι κυριολεκτικά: παρέλαβα μια Α'Λυκείου που δεν ήξερε στα αρχαία να κλίνει ΟΥΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ (σοβαρολογώ απολύτως!). Τα παιδιά έμοιαζαν να έχουν παρακάμψει τελείως το Γυμνάσιο! Αν εκεί άρχιζα να μοιράζω τους βαθμούς που κανονικά θα έπρεπε να βάλω, το σχολείο θα έμενε χωρίς παιδιά. Αυτό που εννοώ είναι ότι όσο απο τη μια σαφώς και δεν πρέπει να χαρίζουμε απολυτήρια, άλλο τόσο δεν ωφελεί να καταβαραθρώνουμε τα παιδιά που δεν αποδίδουν, ακόμη κι αν βλέπουμε ότι δεν αποδίδουν απο επιλογή, δηλ. επειδή δεν θέλουν. Το τελείως αδιάφορο παιδί από κάπου έχει πάρει ερεθίσματα και αφορμές για αυτήν του την αδιαφορία (πιθανότατα από το σπίτι). Δεν είναι δα και σε ηλικία να κρίνουν ξεκάθαρα τί τα ωφελεί και τί όχι! Με ένα 08-09 περνάς το ίδιο μήνυμα με πιο ήπιο τρόπο κι έχεις και μία (μικρή, αμυδρή, αλλά μια έστω) ελπίδα ΚΑΤΙ να ξυπνήσεις μέσα σε αυτό το παιδί....Αλλά την πολιτική του 06 ίσως κάποια στιγμή αισθανθείς κι εσύ ο ίδιος την ανάγκη να την επανεξετάσεις.

Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ:
« Απάντηση #13 στις: Φεβρουαρίου 10, 2008, 08:22:26 pm »
Γνωρίζει κάποιος πως βαθμολογείται με ακρίβεια η έκθεση στη Γ' Λυκείου? Ξέρουμε ότι το 50% αφορά σε περίληψη (25%) και ασκήσεις θεωρίας(25%) ενώ το άλλο 50% είναι η έκθεση το οποίο όμως μοιράζεται σε κάποια επιμέρους ποσοστά(έκφραση, δομή περιεχόμενο).
Νομίζω πως αυτές οι ποσοστώσεις αναφέρονται με ακρίβεια στις οδηγίες που δίνονται στους βαθμολογητές των πανελληνίων. Έχει υπ' όψιν του κάποιος σχετικά στοιχεία ν' αναφέρει?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182514
  • Σύνολο θεμάτων: 19472
  • Σε σύνδεση σήμερα: 684
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 577
Σύνολο: 585

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.049 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.