*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Β' Λυκείου από 2020  (Αναγνώστηκε 2817 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1460
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Λατινικά Β' Λυκείου από 2020
« στις: Σεπτέμβριος 19, 2020, 11:08:51 πμ »
Ποια είναι η σημασία του όρου moderatio όσον αφορά στο θέμα της λογοκρισίας; Υποθέτω "μετριότητα'' (όχι "σωφροσύνη" ή "διοίκηση").

Η clementia, όσον αφορά στο ίδιο ζήτημα, μεταφράζεται "επιείκεια" και η recusatio "άρνηση", δηλαδή άρνηση συμμόρφωσης στον περιορισμό της ελευθερίας του λόγου;


Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε τα νέα ζητούμενα του μαθήματος σχετικά με τη ρωμαιογνωσία;  Δεν βρίσκονται όλα στο διαδίκτυο. Το βιβλίο του καθηγητή παραπέμπει σε ξενόγλωσση βιβλιογραφία, η οποία, εκτός του ότι δεν είναι αποκλειστικά αγγλική, μπορεί να βρεθεί μάλλον μόνο σε βιβλιοθήκες. Μα, δεν κάνουμε διδακτορικό! 
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 19, 2020, 11:32:16 πμ από Dwrina »
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Β' Λυκείου από 2020
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:30:50 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8028
  • Φύλο: Άντρας
  • λαθρο-μετανάστης
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Β' Λυκείου από 2020
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 21, 2020, 07:31:58 μμ »
τελικά, ποια ή ύλη των Λατινικών για τη Β Λυκείου φέτος?
Dwrina, τί ρωμαιογνωσία λές? ποια τα νεα ζητούμενα του μαθήματος? Ανακοινωσαν κάτι?
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1460
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Β' Λυκείου από 2020
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 21, 2020, 10:35:51 μμ »
Εδώ είναι η ύλη https://filologika.gr/lykio/v-lykiou/prosanatolismou/latinika/.

Το ΦΕΚ είναι Τεύχος Β΄3971 / 17.09.2020
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος Marphil

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 88
  • Φύλο: Γυναίκα
  • «Κάθε πρόχειρη γραφή [θέλει] τον Πικιώνη της»
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Β' Λυκείου από 2020
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 22, 2020, 10:36:18 πμ »
Στην ουσία είναι ίδια ύλη μέχρι και το κείμενο 15 και έβαλαν μερικές σελίδες εισαγωγής και αναφορά σε ιστορικά πρόσωπα, ήθη, τρόπο ζωής των Ρωμαίων. Ας περιμένουμε τις οδηγίες, ώστε να κατατοπιστούμε.
Καλή μας συνέχεια!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Β' Λυκείου από 2020
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:30:50 »

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1460
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Β' Λυκείου από 2020
« Απάντηση #4 στις: Οκτώβριος 02, 2020, 10:03:30 πμ »
Ας περιμένουμε τις οδηγίες, ώστε να κατατοπιστούμε.

Ήρθαν και οι οδηγίες, αν και καθυστερημένες.

https://www.filologikos-istotopos.gr/2020/09/29/latinika-v-lykeioy-tropos-exetasis-v/

Και δεν ζητούν και λίγα.

Για όποιον δεν το γνωρίζει εδώ http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2750/Glossikes-Askiseis_A-B-G-Lykeiou_html-apli/, στο κεφάλαιο Ε',  υπάρχουν κάποιες στερεότυπες εκφράσεις της Λατινικής και κάποιες ασκήσεις για αυτές και εδώ οι απαντήσεις τους

 https://www.taexeiola.gr/%CE%B3%CE%BB%CF%89%CF%83%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B7%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B1-%CE%B2-%CE%B3-%CE%BB%CF%85%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%85/
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 02, 2020, 10:18:36 πμ από Dwrina »
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος super3kef

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 75
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Β' Λυκείου από 2020
« Απάντηση #5 στις: Οκτώβριος 24, 2020, 01:37:14 πμ »
Πολύ καλή τοποθέτηση . Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες.

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1460
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Β' Λυκείου από 2020
« Απάντηση #6 στις: Οκτώβριος 24, 2020, 06:36:03 μμ »
Έχει έρθει από το υπουργείο και μια ενδεικτική διδακτική πρόταση με παράδειγμα το κείμενο 4. Και σχετικά με τις λατινικές φράσεις έχω την πληροφορία ότι θα διδαχθούν μόνο όσες αναφέρονται σε αυτήν τη διδακτική πρόταση. Δεν είμαι σίγουρη όμως κατά πόσο ισχύει αυτό,  αν θα τελικά θα εφαρμοστεί, και ποιες λατινικές φράσεις θα επιλέξει κάθε καθηγητής. Την ενδεικτική πρόταση την έχω μόνο σε αρχείο pdf, οπότε δεν μπορώ να την παραθέσω ολόκληρη, αλλά αντιγράφω για όποιον ενδιαφέρεται όσα αφορούν στις λατινικές φράσεις, που είναι και το εντελώς καινούργιο (μόνο που δεν αντιγράφονται σωστά οι στήλες στο ζητούμενο β): 


 Ένθεση λατινικών φράσεων σε νεοελληνικό προτασιακό περιβάλλον

α. Συμπληρώστε τα κενά των παρακάτω προτάσεων, χρησιμοποιώντας κάθε φορά μία
από τις παρακάτω λατινικές λέξεις/φράσεις: homo sapiens, corpus, casus belli.
i) To _____________ με τις σημειώσεις που του έδωσε ο συμφοιτητής του, περιείχε ό,τι
έπρεπε να διαβάσει για τις εξετάσεις.
ii) Θεωρείται ότι ο σύγχρονος άνθρωπος αποτελεί εξέλιξη του _______________.
iii) Ο πρέσβης κατέστησε σαφές στον ομόλογό του της γειτονικής του χώρας ότι τυχόν
μονομερής ενέργεια στο ζήτημα των συνόρων θα αποτελέσει ____________.

β. Ποια από τις λατινικές φράσεις της δεύτερης στήλης αντιστοιχεί στο νεοελληνικό
κείμενο της πρώτης;

A΄ στήλη
B΄ στήλη
Η ανάληψη της ευθύνης για ένα σφάλμα είναι ένδειξη ανωτερότητας ήθους και ποιότητας χαρακτήρα.
i. casus belli
ii. ad hoc
iii. a priori
iv. mea culpa
v. urbi et orbi

γ. Εναλλακτικά, θα μπορούσε να ζητηθεί από τους/τις μαθητές/τριες ως περαιτέρω
εργασία στο σπίτι να σχεδιάσουν ένα ψηφιακό κόμικ με σύντομους διαλόγους και δύο
λατινικές φράσεις.

δ. Συμπληρώστε την παρακάτω περίοδο με την κατάλληλη λατινική φράση:
Η επίμονη προσπάθεια και η προσήλωση στους στόχους είναι .....................................
προϋπόθεση για την επιτυχία.
i. i. homo sapiens
ii. ii. de facto
iii. iii. a priori
iv. iv. manent
v. sine qua non

ε. Ενσωματώστε λειτουργικά δύο από τις ακόλουθες λατινικές φράσεις, συνθέτοντας
ένα κείμενο 80-100 λέξεων στη Νέα Ελληνική, επιλέγοντας ένα θέμα από τα ακόλουθα:
α. Περιορισμοί λόγω κορωνοϊού ή β. Η δικαιοσύνη και η ομόνοια ως αρετές μιας
κοινωνίας.
homo sapiens, de facto, de iure, a priori, a posteriori, scripta manent, sine qua non, mea
culpa, status quo, primus inter pares, S.O.S. (si opus sit)
[Ενδεικτική απάντηση]
Περιορισμοί λόγω κορωνοϊού
Η ανθρώπινη φύση, εκ φύσεως ελεύθερη, a priori αντιδρά σε μέτρα που ενέχουν το
στοιχείο του περιορισμού. Η εφαρμογή τους γίνεται πολλές φορές μια de facto δύσκολη
υπόθεση. Δυστυχώς, όμως σε έκτακτες καταστάσεις υγειονομικού κινδύνου, η λήψη
των μεγαλύτερων δυνατών προφυλάξεων γίνεται συνθήκη sine qua non για τη
διατήρηση της δημόσιας υγείας.
στ. Ενσωματώστε τη λατινική φράση “scripta manent” σε ένα σύντομο δικό σας κείμενο
(περίπου 30 λέξεων), ώστε να αναφαίνεται η ορθή χρήση της.
[Ενδεικτική απάντηση]
Τα λόγια μας εύκολα ξεχνιούνται ή διαστρεβλώνονται. Γι’ αυτό, συχνά προσφεύγουμε
στην ασφάλεια μιας γραπτής συμφωνίας, αφού, αντίθετα με τα λόγια που «έχουν
φτερά», scripta manent.




Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος georgina87

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 75
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Β' Λυκείου από 2020
« Απάντηση #7 στις: Δεκέμβριος 12, 2020, 01:33:55 μμ »
Συνάδελφοι η διδασκαλία του τονισμού είναι απαραίτητη; Δεν βλέπω να αναγράφεται κατι σχετικό στο φεκ, αλλά στις ασκήσεις των πρώτων ενοτήτων ζητείται.

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1460
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Β' Λυκείου από 2020
« Απάντηση #8 στις: Δεκέμβριος 12, 2020, 01:45:47 μμ »
Εγώ,  αφού δεν περιλαμβάνεται ούτε στην εξεταστέα ύλη αλλά ούτε και στο ΦΕΚ  με τις οδηγίες διδασκαλίας, δεν τη διδάσκω.

Ας ακούσουμε όμως τι κάνουν και οι άλλοι. 

Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος georgina87

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 75
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Β' Λυκείου από 2020
« Απάντηση #9 στις: Δεκέμβριος 12, 2020, 01:54:21 μμ »
Ευχαριστώ Dwrina. Κι εγώ το ίδιο πιστεύω.

 

Pde.gr, © 2005 - 2021

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 30180
  • Τελευταία: Eleanna16
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1047585
  • Σύνολο θεμάτων: 17881
  • Σε σύνδεση σήμερα: 505
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 19
Επισκέπτες: 451
Σύνολο: 470

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.082 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.