*

Αποστολέας Θέμα: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου  (Αναγνώστηκε 70324 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Kallipateira

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 243
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02:-)
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #42 στις: Οκτωβρίου 06, 2009, 11:58:46 am »
Έχεις δίκιο! Όπως και το ''Μ.Μ.Ε'' είναι κάτι που χρησιμοποιούν τα παιδιά και δεν το διορθώνουν στα σχολεία.
Αντιθέτως συντομογραφίες του τύπου ''π.χ'', ''κ.ο.κ'' διορθώνονται. Απλά χθες όπως διόρθωνα κόλλησα και σκεφτόμουν μήπως.....πρέπει να το διορθώσω; Αλλά ούτως ή άλλως και το ίδιο το κείμενο που τους έδωσα για περίληψη έτσι το έγραφε!

Σε ευχαριστώ πάντως για την απάντηση! Καμιά φορά κολλάμε στα πιο απλά! ;)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:39:29 »

Αποσυνδεδεμένος semeli ΠΕ02

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 465
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #43 στις: Οκτωβρίου 06, 2009, 10:00:22 pm »
Γνώμη μου είναι ότι τα διορθώνουμε. Και τα ΜΜΕ και τον Η/Υ. Ακόμα και αν είναι έτσι γραμμένα στο κείμενο που δίδεται προς περίληψη.

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #44 στις: Οκτωβρίου 06, 2009, 11:20:18 pm »
όχι Σεμέλη δεν χρειάζεται να τα διορθώνεις, απο τη στιγμή που είναι γενικά αποδεκτές συντομογραφίες που χρησιμοποιούνται και από τους ίδιους τους συγγραφείς. Απλά βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά ΞΕΡΟΥΝ τί σημαίνουν τα αρχικά και μπορούν - αν χρειαστεί - να γράψουν σωστά τις ολόκληρες λέξεις (μην το θεωρείτε καθόλου αυτονόητο!!!!)

Γενικώς μη μένετε σε τέτοιες λεπτομέρειες, στις εξετάσεις δεν τα κοιτάζουμε σχεδόν καθόλου (αρκεί βέβαια να τηρείται ένα μέτρο, μη γράφει και 3 συντομογραφίες σε κάθε σειρά!)
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος Kallipateira

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 243
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02:-)
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #45 στις: Οκτωβρίου 07, 2009, 10:25:15 am »
 :D Ευχαριστώ!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:39:29 »

Αποσυνδεδεμένος chryssoulaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 206
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #46 στις: Οκτωβρίου 19, 2009, 08:30:15 am »
Καλημέρα σε όλους. Έχω και εγώ μία απορία σχετικά με την περίληψη: είναι προτιμότερο ο μαθητής να κάνει το πολύ μία με δύο αναφορές τσο συγγραφέα στην αρχή και μετά να χρησιμοποιεί απλώς διαρθρωτικές λέξεις ( χωρίς να γράφει δηλαδή, έπειτα σχολιάζει, επισημαίνει, τέλος προτείνει κ.τ.λ). Μου είπαν ότι είναι λάθος να γίνονται πολλές αναφορές στο συγγραφέα!Όποιος μπορεί να μου απαντήσει σε αυτή την απορία, τον παρακαλώ να με διαφωτίσει!

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #47 στις: Οκτωβρίου 21, 2009, 12:28:53 am »
Πρέπει να διορθώσω διαγωνίσματα Έκθεσης Α και

Αποσυνδεδεμένος eri13

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 90
  • Φύλο: Γυναίκα
  • carpe diem
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #48 στις: Οκτωβρίου 21, 2009, 12:55:11 am »
καλησπέρα!!!
δυστυχώς αντιλαμβάνομαι την απογοήτευσή σου με τα γραπτά της έκθεσης. έτσι ένιωσα κι εγώ τις πρωτες φορές, με τον καιρό όμως το ξεπερνάς...
όσον αφορά στη διόρθωση της έκθεσης, ένα βασικό λάθος που αφαιρεί αρκετά μόρια απο τη δομή είναι το λανθασμένο επικοινωνιακό πλαίσιο(επιστολή, εισήγηση κλπ.). επίσης, στο θέμα του περιεχομένου, θα ε΄λέγχεις τα επιχειρήματα (αν είναι λογικά ορθά κι αν ακολουθούν λογική αλληλουχία χωρίς νοηματικά χάσματα). στην έκφραση τα πράγματα είναι ευκολότερα, καθώς ορθογραφικά, συντακτικά, γραμματικά,λεξιλογικά λάθη αφαιρούνται. επίσης, εγώ συνήθως τους κάνω ιδιαίτερη μνεία στο μακροπερίοδο λόγο, δε χρειάζεται να γράφουν και να ξεχνούν να βάλουν τελεία.
καλό κουράγιο!!!θα δεις, τα πρώτα γραπτά θα σε δυσκολεψουν...

Αποσυνδεδεμένος DOG

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 481
  • Φύλο: Άντρας
  • Νυχτα ξελογιαστρα,νυχτα ομορφη.......
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #49 στις: Οκτωβρίου 21, 2009, 01:54:46 am »
μην απογοητευεσαι...
στην εκθεση δυσκολα θα δεις ξαφνικη ανοδο η ξαφνικη πτωση στην αποδοση.
δεν ειναι κατι που το αποστηθιζεις,το μαθαινεις κ εχει αμεσως αποτελεσματα.

εγω(αν κ δεν εχω μεγαλη διδακτικη εμπειρια) δινω μεγαλη σημασια στη δομη κ το σχεδιαγραμμα.
να εχει δηλαδη το κειμενο μια λογικη σειρα,συνδεση,αλληλουχια,κ να ειναι σωστη η αναλογια του ποσο κειμενο αφιερωνουν σε καθενα απο τα ερωτηματα.
πιστευω οτι αν εμπεδωσουν τον τροπο που πρεπει να δουλευουν,μπορουν ολοι να το κανουν αυτο.
παρομοιως κ στην περιληψη.να υπαρχει κατι εισαγωγικο,η βασικη ιδεα του κειμενου,κ κατι σαν μικρος επιλογος.
τωρα αναλογα το που εχουν περισσοτερες αδυναμιες οι μαθητες,εκει εστιαζεις περισσοτερο.
αν πχ εχουν μεγαλα κενα στο λεξιλογιο,δωσε βαση στις λεξιλογικες.Εγω θα προτεινα αν πχ εχουν μεγαλα κενα σε λεξιλογιο,η αν αρκετοι ειναι αλλοδαποι,μην βαζεις πολυ δυσκολες κατευθειαν.σιγα σιγα κ σταδιακα.
επισης πολλα παιδια εχουν προβλημα στην εκφραση,με ποια ομως εννοια:γραφουν σαν να μιλανε-σαν προφορικο λογο.σε αυτες τις περιπτωσεις,ισως να ηταν καλο να ξαναδιαβαζουν το γραπτο τους μονοι κ να βρισκουν μονοι τα λαθη-θα δουν κ μονοι τους οτι αυτο που γραφουν δεν εχει νοημα.

δεν ξερω αν εχω δικιο,αλλα δε νομιζω οτι υπαρχει σωστο κ λαθος απολυτα σε καποια πραγματα στην εκθεση.πχ αν διορθωνει καποιος το <κ.ο.κ>, το <μ.μ.ε.>,κτλ.
νομιζω οτι πρεπει να δωσουμε βαρυτητα σε πιο σοβαρα θεματα,κ οτι αυτα δεν εχουν κ τοσο σημασια.αρκει να μην φτανουν σε υπερβολη.

επισης να ξερεις οτι αν στην εκθεση βοηθησεις τα παιδια να εκφραζονται καλυτερα,η να σκεφτονται κριτικα κ πολυπλευρα,να ανοιξουν λιγο τους οριζοντες τους,εστω κ λιγο,αυτο θα τους βοηθησει για μια ζωη(ενω σε αλλα μαθηματα δε συμβαινει αυτο,τα εχουν ξεχασει σε ενα μηνα,χωρις να υποτιμω βεβαια τα μαθηματα)


« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 21, 2009, 02:08:17 am από DOG »

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #50 στις: Οκτωβρίου 21, 2009, 10:49:29 am »
Έχετε απόλυτο  δίκιο... :)

Στην περίληψη υπάρχει και από τις οδηγίες του υπουργείου μία πρόταση βαθμολόγησης όπου για το περιεχόμενο δίνουμε 0-12, για έκφραση 0-8 και για δομή 0-5.

Υπάρχει κάτι αντίστοιχο και για την έκθεση;  ???
Για παράδειγμα, μιας και το θίξαμε η παντελής απουσία επικοινωνιακού πλαισίου πόσες μονάδες αφαιρεί; ή σε ένα γραπτό που είναι γεμάτο από την αρχή μέχρι το τέλος με ορθογραφικά και ασάφειες πόσο αφαιρούμε; ή κάποιος που του είπες 500-600 λέξεις έκθεση και έγραψε 900!!!!! ή αυτός που ξέφυγε τελείως από το θέμα σα να μην του είχες δώσει εκφώνηση πώς μπορεί να βαθμολογηθεί;;;;;; ??? ??? ??? ???




Αποσυνδεδεμένος Georgia s

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Γυναίκα
  • η παιδεία είναι θέμα εσωτερικού πολιτισμού
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #51 στις: Οκτωβρίου 21, 2009, 11:12:23 am »
Έχετε απόλυτο  δίκιο... :)

Στην περίληψη υπάρχει και από τις οδηγίες του υπουργείου μία πρόταση βαθμολόγησης όπου για το περιεχόμενο δίνουμε 0-12, για έκφραση 0-8 και για δομή 0-5.

Υπάρχει κάτι αντίστοιχο και για την έκθεση;  ???

απ ό τι ξέρω: 20 μονάδες το περιεχόμενο , 12 μονάδες η έκφραση κ 8 μονάδες η δομή στην έκθεση.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #52 στις: Οκτωβρίου 21, 2009, 11:14:51 am »
Έχετε απόλυτο  δίκιο... :)

Στην περίληψη υπάρχει και από τις οδηγίες του υπουργείου μία πρόταση βαθμολόγησης όπου για το περιεχόμενο δίνουμε 0-12, για έκφραση 0-8 και για δομή 0-5.

Υπάρχει κάτι αντίστοιχο και για την έκθεση;  ???

τα ιδια ακριβως ισχυουν και για την εκθεση  Χ 2 

Για παράδειγμα, μιας και το θίξαμε η παντελής απουσία επικοινωνιακού πλαισίου πόσες μονάδες αφαιρεί; ή σε ένα γραπτό που είναι γεμάτο από την αρχή μέχρι το τέλος με ορθογραφικά και ασάφειες πόσο αφαιρούμε; ή κάποιος που του είπες 500-600 λέξεις έκθεση και έγραψε 900!!!!! ή αυτός που ξέφυγε τελείως από το θέμα σα να μην του είχες δώσει εκφώνηση πώς μπορεί να βαθμολογηθεί;;;;;; ??? ??? ??? ???

με 5 μορια. ισα-ισα για το μελανι και τον κοπο που εκανε ή και για το χρονο που μας αφιερωσε !!!


Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #53 στις: Οκτωβρίου 21, 2009, 10:19:02 pm »
Έχετε απόλυτο  δίκιο... :)

Στην περίληψη υπάρχει και από τις οδηγίες του υπουργείου μία πρόταση βαθμολόγησης όπου για το περιεχόμενο δίνουμε 0-12, για έκφραση 0-8 και για δομή 0-5.

Υπάρχει κάτι αντίστοιχο και για την έκθεση;  ???
Για παράδειγμα, μιας και το θίξαμε η παντελής απουσία επικοινωνιακού πλαισίου πόσες μονάδες αφαιρεί; ή σε ένα γραπτό που είναι γεμάτο από την αρχή μέχρι το τέλος με ορθογραφικά και ασάφειες πόσο αφαιρούμε; ή κάποιος που του είπες 500-600 λέξεις έκθεση και έγραψε 900!!!!! ή αυτός που ξέφυγε τελείως από το θέμα σα να μην του είχες δώσει εκφώνηση πώς μπορεί να βαθμολογηθεί;;;;;; ??? ??? ??? ???





Για να τα πάρουμε ένα ένα:
- Στην έκθεση:  Περιεχόμενο 20, έκφραση 12, δομή 8 (με το νέο σύστημα βαθμολόγησης)
- Η έλλειψη επικοινωνιακού πλαισίου κοστίζει τουλάχιστον 5 μόρια.
- Εάν αυτός που έγραψε 900 λέξεις γράφει μπούρδες και φλυαρίες, να είσαι αμείλικτη. Εάν είναι ένα ωραίο γραπτό, απλά αφαίρεσε 2-3 μόρια από το σύνολο. Εάν είναι ένα παρα πολύ ωραίο γραπτό, μην αφαιρείς τίποτα, αλλά κάνε σύσταση να προσέξει από την επόμενη φορά να μην ξεφεύγει πολύ από το όριο των λέξεων.
- Η τελείως εκτός θέματος έκθεση βαθμολογείται το πολύ με 12,5 μόρια (τα μισά του περιεχομένου) εάν υπάρχει μια έστω και μακρινή σύνδεση με τα ζητούμενα. Απο κει και πέρα, οσο πιο μακριά είναι από το θέμα, τόσο πιο πολύ κατεβαινεις από το 12,5 και μπορείς μέχρι και να το μηδενίσεις, εάν η έκθεση είναι εντελώς άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε. Να διευκρινίσω ότι στην περίπτωση που η έκθεση είναι εκτός θέματος, ΔΕΝ δίνουμε μονάδες σε έκφραση και δομή. Ο τελικός βαθμός δηλαδή της έκθεσης θα είναι από 0 έως 12,5 το πολύ.
- Εάν το γραπτό είναι πράγματι τόσο γεμάτο από ορθογραφικά λάθη, ξεκίνα το βαθμό της έκφρασης από το 6 (αφαίρεσε δηλ. κατευθείαν το 50%) κι από κει και πέρα κατέβα κι άλλο εάν υπάρχει και λεξιλογική πενία, συχνές επαναλήψεις, προφορικότητα του λόγου κλπ. Συνήθως βεβαια στην έκφραση δεν βάζουμε κάτω από 3/12 - για το μελάνι, που λέει κι ο Μάρκος. Μόνο σε πολύ ακραίες περιπτώσεις βάζεις 1 ή 2 και όπως είπαμε δεν βαθμολογείς καθόλου εάν η έκθεση είναι εκτός θέματος.
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #54 στις: Οκτωβρίου 22, 2009, 01:24:27 am »
Το ευχαριστώ ειναι πολύ λίγο!!!!! :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Είμαι νέα και έχω πολύ δρόμο μπροστά μου....αλλά πάντα με τις συμβουλές σας νιώθω ότι πλησιάζω το στόχο μου....να γίνομαι κάθε μέρα καλύτερη.....
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 22, 2009, 01:26:39 am από iris_papadop »

Αποσυνδεδεμένος stris

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 18
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #55 στις: Οκτωβρίου 22, 2009, 02:34:41 pm »
Σ' ευχαριστώ κι εγώ, daffyduck!!
Παιδεύομαι με κάτι διαγωνίσματα έκθεσης τόσες μέρες και είναι δυστυχώς σε τέτοια κατάσταση που δεν ήξερα πόσες μονάδες να κατεβάσω. Αλλά μάλλον δεν θα κατέβω τόσο πολύ, γιατί σκέφτομαι τη ψυχολογία των παιδιών. Άλλωστε, υπάρχει χρόνος για να διορθώσω τη σκέψη τους (θέλω να πιστεύω). Καλύτερα να βρω τρόπους να τους βοηθήσω να μην φτάσουν σε τέτοιους βαθμούς την ημέρα των πανελληνιών!!

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32919
  • Τελευταία: Silia499
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1185399
  • Σύνολο θεμάτων: 19495
  • Σε σύνδεση σήμερα: 818
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 665
Σύνολο: 680

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.05 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.