*

Αποστολέας Θέμα: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου  (Αναγνώστηκε 70342 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #56 στις: Οκτωβρίου 22, 2009, 02:41:23 pm »
Σ' ευχαριστώ κι εγώ, daffyduck!!
Παιδεύομαι με κάτι διαγωνίσματα έκθεσης τόσες μέρες και είναι δυστυχώς σε τέτοια κατάσταση που δεν ήξερα πόσες μονάδες να κατεβάσω. Αλλά μάλλον δεν θα κατέβω τόσο πολύ, γιατί σκέφτομαι τη ψυχολογία των παιδιών. Άλλωστε, υπάρχει χρόνος για να διορθώσω τη σκέψη τους (θέλω να πιστεύω). Καλύτερα να βρω τρόπους να τους βοηθήσω να μην φτάσουν σε τέτοιους βαθμούς την ημέρα των πανελληνιών!!

stris καλά κάνεις μεν και σκέφτεσαι και την ψυχολογία των παιδιών (αυτά τα τερατάκια ωστόσο δεν σκέφτονται τη δική μας ψυχολογία όταν γράφουν αυτά που γράφουν αλλά τέλος πάντων  ;D ;D) - εγώ προφανώς περιέγραψα πιο πάνω τον τρόπο που βαθμολογούμε στις πανελλήνιες. Ωστόσο, νομίζω ότι και το να μην έχουν πραγματική, ρεαλιστική εικόνα της απόδοσης και των δυνατοτήτων τους μπορεί να αποβεί εξίσου επιζήμιο! Οπότε, βρες τα κάπου στη μέση  ;) :D
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:08:58 »

Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 768
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #57 στις: Οκτωβρίου 22, 2009, 04:04:08 pm »
duffyduck,
θα ήθελα κι εγώ την πολύτιμη βοήθειά σου.
Όταν ο τίτλος σε άρθρο είναι διατυπωμένος με τη μορφή ερώτησης και ο πρόλογος ξεκινά κι αυτός με ερωτήσεις, αφαιρούνται μόρια;
Να σημειώσω ότι οι ερωτήσεις και το ύφος τους είναι μέσα στο πνεύμα του θέματος και ήταν και εύστοχες. Γενικά το παιδί, αν και Α' Λυκείου φαίνεται να έχει το χάρισμα της κρίσης και της πλούσιας επιχειρηματολογίας. Δε θα ήθελα να του κόψω τα φτερά αλλά επειδή έχεις διορθώσει γραπτά πανελλαδικών θα ήθελα να μου πεις πώς θα αντιμετωπίζατε ένα τέτοιο γραπτό; Εγώ γενικά μέχρι τώρα έλεγα τους μαθητές μου να μη χρησιμοποιούν ερωτήσεις αλλά αυτή η έκθεση που διάβασα με προβλημάτισε γιατί δε στερούταν ούτε κρίσης ούτε τεκμηρίωσης ??? ???

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #58 στις: Οκτωβρίου 22, 2009, 10:09:14 pm »
Γιατί να του κόψεις μονάδες του παιδιού, βρε Τετα; Άσε που βρήκαμε εκεί ένα μελλοντικό καλό γραπτό για διόρθωση, μην τον αποθαρρύνεις :-)

Σοβαρά: δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να αφαιρεσεις μόρια, εφόσον οι ερωτήσεις είναι όπως τις λες, δηλαδή εύστοχες και σχετικες με το θέμα. Στον δε τίτλο είναι μάλιστα και πολύ καλή τεχνική να περιέχει αυτός μια πετυχημένη ερώτηση, ενώ και στον πρόλογο του άρθρου, μαζί με την αφόρμηση από την επικαιρότητα, τα ερωτήματα μπορούν να εισάγουν πολύ καλά στο θέμα, αλλά και να δείξουν ποια θα έιναι η βασική θέση του παιδιού, δηλαδή "πού το πάει".

Οπότε όχι, μην ανησυχείς, δεν αφαιρούμε τίποτα, εκτός εάν τα ερωτήματα ειναι πάρα πολλά στον πρόλογο (οπότε μπερδεύουν τον αναγνώστη) ή αστοχα/πομπώδη/φλύαρα/άσχετα με το θέμα.
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1511
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #59 στις: Οκτωβρίου 22, 2009, 11:41:11 pm »
Κι εμένα μου αρέσει όταν οι μαθητές θέτουν ερωτήματα κι έτσι ξετυλίγουν τον προβληματισμό τους στην έκθεση. Γι αυτό και δε μου αρέσει ιδιαίτερα αυτό το στυλ έκθεσης που καθιερώθηκε με τα άρθρα, τις επιστολές προς πάσης φύσεως φορείς κ αρμοδίους και τις εισηγήσεις.
Εσείς τι λέτε, ποια είναι η γνώμη σας, συμφωνείτε ή όχι; Δεν καταλαβαίνω γιατί ένας νέος 16, 17, 18 χρονών να μην μπορεί να εκφράσει και συναισθήματα στην έκθεση, να προβάλλει το προσωπικό του ύφος, γιατί θα πρέπει νέα παιδιά να γράφουν σαν κρυόπλαστοι μικροί πολιτικοί.... :-\
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:08:58 »

Αποσυνδεδεμένος Georgia s

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Γυναίκα
  • η παιδεία είναι θέμα εσωτερικού πολιτισμού
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #60 στις: Οκτωβρίου 22, 2009, 11:46:36 pm »
Γιατί να του κόψεις μονάδες του παιδιού, βρε Τετα; Άσε που βρήκαμε εκεί ένα μελλοντικό καλό γραπτό για διόρθωση, μην τον αποθαρρύνεις :-)

Σοβαρά: δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να αφαιρεσεις μόρια, εφόσον οι ερωτήσεις είναι όπως τις λες, δηλαδή εύστοχες και σχετικες με το θέμα. Στον δε τίτλο είναι μάλιστα και πολύ καλή τεχνική να περιέχει αυτός μια πετυχημένη ερώτηση, ενώ και στον πρόλογο του άρθρου, μαζί με την αφόρμηση από την επικαιρότητα, τα ερωτήματα μπορούν να εισάγουν πολύ καλά στο θέμα, αλλά και να δείξουν ποια θα έιναι η βασική θέση του παιδιού, δηλαδή "πού το πάει".

Οπότε όχι, μην ανησυχείς, δεν αφαιρούμε τίποτα, εκτός εάν τα ερωτήματα ειναι πάρα πολλά στον πρόλογο (οπότε μπερδεύουν τον αναγνώστη) ή αστοχα/πομπώδη/φλύαρα/άσχετα με το θέμα.
Συμφωνώ..και ίσα- ίσα που η ερώτηση σε τίτλο άρθρου είναι θετικό στοιχείο  γιατί τον καθιστά πιο ζωντανό κ διεγείρει το ενδιαφέρον του αναγνώστη...το ίδιο δε συμβαίνει κ στα άρθρα εφημερίδων;; ;)

Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 768
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #61 στις: Οκτωβρίου 23, 2009, 11:03:44 pm »
Γιατί να του κόψεις μονάδες του παιδιού, βρε Τετα; Άσε που βρήκαμε εκεί ένα μελλοντικό καλό γραπτό για διόρθωση, μην τον αποθαρρύνεις :-)

Σοβαρά: δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να αφαιρεσεις μόρια, εφόσον οι ερωτήσεις είναι όπως τις λες, δηλαδή εύστοχες και σχετικες με το θέμα. Στον δε τίτλο είναι μάλιστα και πολύ καλή τεχνική να περιέχει αυτός μια πετυχημένη ερώτηση, ενώ και στον πρόλογο του άρθρου, μαζί με την αφόρμηση από την επικαιρότητα, τα ερωτήματα μπορούν να εισάγουν πολύ καλά στο θέμα, αλλά και να δείξουν ποια θα έιναι η βασική θέση του παιδιού, δηλαδή "πού το πάει".

Οπότε όχι, μην ανησυχείς, δεν αφαιρούμε τίποτα, εκτός εάν τα ερωτήματα ειναι πάρα πολλά στον πρόλογο (οπότε μπερδεύουν τον αναγνώστη) ή αστοχα/πομπώδη/φλύαρα/άσχετα με το θέμα.
Σ΄ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου.
Γενικά συμφωνώ με όσα ειπώθηκαν. Ούτε εμένα μου αρέσει να διαβάζω ίδια γραπτά. Αλλά είναι και παιδιά που χρειάζονται αυστηρή καθοδήγηση, για να μην ξεφύγουν από το θέμα. Πραγματικά με έβγαλες από μια δύσκολη θέση...

Αποσυνδεδεμένος DOG

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 481
  • Φύλο: Άντρας
  • Νυχτα ξελογιαστρα,νυχτα ομορφη.......
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #62 στις: Οκτωβρίου 24, 2009, 12:37:48 am »
Κι εμένα μου αρέσει όταν οι μαθητές θέτουν ερωτήματα κι έτσι ξετυλίγουν τον προβληματισμό τους στην έκθεση. Γι αυτό και δε μου αρέσει ιδιαίτερα αυτό το στυλ έκθεσης που καθιερώθηκε με τα άρθρα, τις επιστολές προς πάσης φύσεως φορείς κ αρμοδίους και τις εισηγήσεις.
Εσείς τι λέτε, ποια είναι η γνώμη σας, συμφωνείτε ή όχι; Δεν καταλαβαίνω γιατί ένας νέος 16, 17, 18 χρονών να μην μπορεί να εκφράσει και συναισθήματα στην έκθεση, να προβάλλει το προσωπικό του ύφος, γιατί θα πρέπει νέα παιδιά να γράφουν σαν κρυόπλαστοι μικροί πολιτικοί.... :-\

συμφωνουμε απολυτα....
εγω προτιμω τα θεματα στα οποια το παιδι εκφραζει την προσωπικη του γνωμη η ακομα καλυτερα θεματα που ξερουμε οτι το παιδι εχει γνωμη....(πχ αλλαγες σε σχολειο-κινδυνοι στο διαδικτυο-προβληματα σε παιδια απο βιντεο γκειμς- θετικα αρνητικα κινητων τηλεφωνων κτλ)..θεματα κοντα στο παιδι ετσι ωστε να εχει γνωμη...εμεις πρεπει να του μαθουμε να την εκφρασει σωστα.....οχι να επιβαλλουμε τη δικη μας....

Αποσυνδεδεμένος stroumfita

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 543
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #63 στις: Οκτωβρίου 24, 2009, 09:28:45 am »
με άριστα το 40 ποιο είναι το μέγιστο που μπορεί να πάρει ένας μαθητής στην έκθεση;βαθμολογείται ποτέ κανείς πάνω από 35;

Αποσυνδεδεμένος maryk

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1213
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #64 στις: Οκτωβρίου 24, 2009, 10:28:10 am »
με άριστα το 40 ποιο είναι το μέγιστο που μπορεί να πάρει ένας μαθητής στην έκθεση;βαθμολογείται ποτέ κανείς πάνω από 35;
Αυτό το σκεπτικό του ότι δε βάζουμε άριστα δεν το καταλαβαίνω πραγματικά...Αν ένα παιδί το αξίζει γιατί να μην το πάρει?Επειδή (κακώς) υπάρχουν άγραφοι νόμοι που ορίζουν ότι στην έκθεση δε μπαίνει ποτέ άριστα?
ΠΕ02

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #65 στις: Οκτωβρίου 24, 2009, 10:41:25 am »
Μα δεν υπάρχει κανένα τέτοιο σκεπτικό!!!! Με άριστα το 40, το μέγιστο που μπορεί να πάρει κανείς είναι...40! Δεν υπάρχει κανένας "κόφτης" που να σταματάει το στυλό στο 35 !!

Το ότι οι άριστοι βαθμοί είναι λίγοι έχει να κάνει με το γεγονός ότι δυστυχώς είναι λίγα τα άριστα γραπτά, όχι με το ότι οι βαθμολογητές δεν βάζουν άριστα στα γραπτά! Ίσα ίσα που μη σου πω ότι με τη γενική εικόνα που επικρατεί είναι και λίγο πιο εύκολο να πάρεις άριστα με ένα πολύ καλό (αλλά ίσως όχι πραγματικά άριστο) γραπτό, κυρίως αν αυτό τύχει μετά από μια σειρά μέτριων ή κακών γραπτών, οπότε θα "ξεχωρίσει"!
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #66 στις: Οκτωβρίου 25, 2009, 12:17:25 pm »
 ;)
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 25, 2009, 04:25:56 pm από iris_papadop »

Αποσυνδεδεμένος stroumfita

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 543
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #67 στις: Οκτωβρίου 25, 2009, 03:42:15 pm »
Μα δεν υπάρχει κανένα τέτοιο σκεπτικό!!!! Με άριστα το 40, το μέγιστο που μπορεί να πάρει κανείς είναι...40! Δεν υπάρχει κανένας "κόφτης" που να σταματάει το στυλό στο 35 !!

Το ότι οι άριστοι βαθμοί είναι λίγοι έχει να κάνει με το γεγονός ότι δυστυχώς είναι λίγα τα άριστα γραπτά, όχι με το ότι οι βαθμολογητές δεν βάζουν άριστα στα γραπτά! Ίσα ίσα που μη σου πω ότι με τη γενική εικόνα που επικρατεί είναι και λίγο πιο εύκολο να πάρεις άριστα με ένα πολύ καλό (αλλά ίσως όχι πραγματικά άριστο) γραπτό, κυρίως αν αυτό τύχει μετά από μια σειρά μέτριων ή κακών γραπτών, οπότε θα "ξεχωρίσει"!


σίγουρα συμφωνώ με τα παραπάνω ωστόσο δεν έχω δει ποτέ πάνω από 18 στην έκθεση

Αποσυνδεδεμένος chryssoulaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 206
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #68 στις: Οκτωβρίου 27, 2009, 09:33:29 am »
Eπειδή δεν πήρα κάποια απάντηση στην προηγούμενη ερώτηση να ξαναδιατυπώσω την απορία μου, μήπως βρεθεί κάποιος που να μπορεί να μου απαντήσει: στην περίληψη μου είπαν ότι το πιο σωστό είναι να ξεκινάμε με μία αναφορά στο συγγραφέα και μετά να παραθέτουμε απλώς τις ιδέες του με διαρθρωτικές λέξεις και χωρίς να χρησιμοποιούμε ως συνδετικές φράσεις τα: ο συγγραφέας αρχικά σχολιάζει, έπειτα υπογραμμίζει, στη συνέχεια τονίζει κτλ, αλλά ούτε και την παθητική σύνταξη: (στο κείμενο)υπογραμμίζεται, στη συνέχεια τονίζεται κτλ.Απλώς παράθεση επιχειρημάτων συγγραφέα με διαρθρωτικές λέξεις.Ποια είναι η γνώμη σας, γιατί σε κανένα βοήθημα δεν υπάρχει αυτός ο τρόπος περίληψης και εμένα μου είπαν να μη δέχομαι τους άλλους!Παρακαλώ ας με διαφωτίσει κάποιος!

Αποσυνδεδεμένος change73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 462
  • Mπορώ,παρακαλώ, να έχω κι εγώ το λόγο;
    • Προφίλ
Απ: Οδηγίες για Διόρθωση Έκθεσης Λυκείου
« Απάντηση #69 στις: Οκτωβρίου 27, 2009, 09:49:47 am »
Aπο πειρα μπορω να πω οτι οι συνεχεις αναφορες στο συγγραφεα κανουν το κειμενο να μη ρεει αβιαστα και ταυτοχρονα χανονται πολυτιμες λεξεις.Επισης,αποδυναμωνεται το περιεχομενο του.Απο κει και περα δε νομιζω οτι η γλωσσα θα πρεπε να μπαινει σε τοσα ¨καλουπια"γιατι με τοσο "κανονιστικη" προσεγγιση χανει τους "χυμους" της που λεει κι ο Παπανουτσος.
"Ζεις μόνο μια φορά-αλλά αν το κάνεις σωστά,μια φορά είναι αρκετή."  Joe E.Lewis

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32919
  • Τελευταία: Silia499
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1185408
  • Σύνολο θεμάτων: 19495
  • Σε σύνδεση σήμερα: 698
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 463
Σύνολο: 464

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.052 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.