*

Αποστολέας Θέμα: Μεταρρύθμιση  (Αναγνώστηκε 3203 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος geochem

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1020
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Μεταρρύθμιση
« στις: Μάρτιος 16, 2008, 02:09:45 μμ »
 Δραστική μείωση του αριθμού των μαθημάτων που διδάσκονται στα γυμνάσια και τα λύκεια, ώστε οι μαθητές να μην φορτώνονται με «άχρηστη» γνώση και μεγάλο όγκο δουλειάς στο σπίτι, προτείνει ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, Θάνος Βερέμης. «Η σπαρτιάτικη εκπαίδευση είχε ως αποτέλεσμα να βγάζει ισχυρούς πολεμιστές. Το ερώτημα είναι εάν το φορτωμένο σχολικό πρόγραμμα που έχουν σήμερα τα παιδιά έχει κάποιο αποτέλεσμα. Πολύ φοβάμαι ότι δεν έχει. Οι μαθητές δεν αφομοιώνουν τη γνώση ούτε έχουν ελεύθερο χρόνο για να ψυχαγωγηθούν...», τονίζει, στην «Η», ο κ. Βερέμης.

Τα μαθήματα
Βασικός άξονας της μεταρρύθμισης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, η μείωση έως και ο υποδιπλασιασμός των μαθημάτων σε 6-7 από 12-13 που διδάσκονται σήμερα στα γυμνάσια και τα λύκεια. Τα μαθήματα αυτά θα αφορούν στις βασικές επιστήμες των Μαθηματικών, της Φυσικής, της Χημείας, της Ιστορίας, της Έκθεσης, καθώς και μια ξένη γλώσσα. «Η προσθήκη δεν είναι πάντα μεταρρύθμιση. Η αφαίρεση είναι μεταρρύθμιση...», υπογραμμίζει ο κ. Βερέμης και εξηγεί: «Οι μαθητές δέχονται καταιγισμό πληροφοριών που δεν μένουν στο μυαλό. Σκοπός της εκπαιδευτικής λειτουργίας δεν είναι η συγκομιδή, αλλά η επεξεργασία των πληροφοριών. Στην Ελλάδα διδάσκονται περισσότερα μαθήματα σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, τα οποία φορτώνουν τον μαθητή με γνώσεις που δεν μπορεί να αφομοιώσει. Ο αριθμός των μαθημάτων θα πρέπει να μειωθεί σε 6-7 που θα αφορούν τις βασικές επιστήμες. Η Κοινωνιολογία, για παράδειγμα, δεν έχει θέση στα σχολεία. Είναι ένα από τα μαθήματα που περιφρονούνται διότι δεν βαρύνει τις εισαγωγικές εξετάσεις. Εντάξει, απασχολεί κάποιους απόφοιτους πανεπιστημίων που δεν έχουν δουλειά. Πρέπει, όμως, πρέπει να φορτώνουμε όλα αυτά στο κεφάλι των μαθητών; Δεν είναι καλή πολιτική αυτή...».


Για πρώτη φορά συμφωνώ απόλυτα με τις θέσεις του Κου Βερέμη.Πιστεύω ότι είναι αναγκαία σήμερα η μείωση του αριθμού των αμιγώς φιλολογικών μαθημάτων και η ενίσχυση των μαθημάτων θετικής κατεύθυνσης (Φυσικής ,Χημείας, Μαθηματκών, Βιολογίας, Πληροφορικής, Περιβαλοντολογίας,)
τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο
Η χώρα έχει ανάγκη τις επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες και πρωτίστως την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης στους αυριανούς πολίτες της προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι προκλήσεις των καιρών.

« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 16, 2008, 02:17:22 μμ από Dr_Michael »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μεταρρύθμιση
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:02:40 »

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Μεταρρύθμιση
« Απάντηση #1 στις: Μάρτιος 16, 2008, 03:31:14 μμ »
Η Κοινωνιολογία, για παράδειγμα, δεν έχει θέση στα σχολεία. Είναι ένα από τα μαθήματα που περιφρονούνται διότι δεν βαρύνει τις εισαγωγικές εξετάσεις. Εντάξει, απασχολεί κάποιους απόφοιτους πανεπιστημίων που δεν έχουν δουλειά. Πρέπει, όμως, πρέπει να φορτώνουμε όλα αυτά στο κεφάλι των μαθητών; Δεν είναι καλή πολιτική αυτή...».
Mάλιστα ωραία επιχειρήματα έχει ο κύριος Βερεμής για τη χρησιμότητα της Κοινωνιολογίας αλλά και γενικότερα για το περιεχόμενο και την κατεύθυνση του εκπαιδευτικού συστήματος. Το ερώτημα είναι εμείς θέλουμε πολεμιστές γιατί και ως προς τι ή σκεπτόμενους πολίτες?

Παράθεση
Για πρώτη φορά συμφωνώ απόλυτα με τις θέσεις του Κου Βερέμη. Πιστεύω ότι είναι αναγκαία σήμερα η μείωση του αριθμού των αμιγώς φιλολογικών μαθημάτων και η ενίσχυση των μαθημάτων θετικής κατεύθυνσης (Φυσικής ,Χημείας, Μαθηματκών, Βιολογίας, Πληροφορικής, Περιβαλοντολογίας,)
τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο
Η χώρα έχει ανάγκη τις επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες και πρωτίστως την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης στους αυριανούς πολίτες της προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι προκλήσεις των καιρών.
Αλήθεια αγαπητέ συνάδελφε πιστεύεις ότι μειώνοντας τα φιλολογικά μαθήματα και ενισχύοντας τα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης το σχολείο που προτείνει ο κ. Βερεμης θα καλλιεργήσει οικολογική συνείδηση και πολίτες? Γνωρίζοντας μόνο Μαθηματικά, Χημεία, Φυσική κτλ άτομα που δεν γνωρίζουν να εκφράζονται, που δεν γνωρίζουν τον χώρο και το χρόνο μέσα στον οποίο ζούν και πως λειτουργεί ή δεν μπορούν να καταλάβουν και να ερμηνεύσουν αυτό που συμβαίνει είναι άνθρωποι ή είναι ρομποκοπ?
Και αλήθεια στο σχολείο του κ. Βερεμη η μουσική, το θέατρο, η ζωγραφική τι θέση έχουν?
Άποψη μου είναι ότι η σύγχρονη κοινωνία πάσχει από την έλλειψη σκεπτόμενων και ισορροπημένων ανθρώπων και πολιτών (με όλη τη σημασία και το περιεχόμενο της έννοιας) οι επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες δεν λένε τίποτα από μόνες τους γι αυτό έχουμε οδηγήσει τον πλανήτη εκεί που έχει φτάσει.  Εγώ θέλω και απαιτώ ένα σχολείο και ένα σύστημα εκπαίδευσης ανθρωποκεντικό κι όχι πολεμικό.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 16, 2008, 03:33:23 μμ από mat »
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Μεταρρύθμιση
« Απάντηση #2 στις: Μάρτιος 16, 2008, 03:38:13 μμ »
και επιτέλους αν ο πρόεδρος του ΕΣΠ ενδιαφέρεται για τη ποιότητα της γνώσης που παρέχουμε στα παιδιά ας μειώσουμε τον όγκο της ύλης όχι των αριθμό των μαθημάτων και ας αποδεσμεύσουμε το σχολείο από τη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια :o
.......
και να σκεφτεί κανείς πως ο κύριος Θ. Βερεμης έχει σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης και Ιστορία στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης (Trinity College)!!!!
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 16, 2008, 03:51:33 μμ από mat »
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Αποσυνδεδεμένος leti77

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1694
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση ΠΕ 06
    • Προφίλ
Απ: Μεταρρύθμιση
« Απάντηση #3 στις: Μάρτιος 16, 2008, 03:51:53 μμ »
και επιτέλους αν ο πρόεδρος του ΕΣΠ ενδιαφέρεται για τη ποιότητα της γνώσης που παρέχουμε στα παιδιά ας μειώσουμε τον όγκο της ύλης όχι των αριθμό των μαθημάτων και ας αποδεσμεύσουμε το σχολείο από τη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια :o

Συμφωνώ απόλυτα με την άποψη αυτή mat.
You only live twice,οr so it seems,one life for yourself and one for your dreams....

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μεταρρύθμιση
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:02:40 »

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Μεταρρύθμιση
« Απάντηση #4 στις: Μάρτιος 16, 2008, 04:06:22 μμ »
Ξαναδιάβασα το άρθρο της Ημερησίας σχετικά με τη δραστική μείωση των μαθημάτων στα λύκεια και γυμνάσια και νομίζω πως πάλι στο "γόνατο" ετοιμάζουν "μεταρρύθμιση". Διαβάστε προσεκτικά στην αρχή ο κ. Βερέμης δηλώνει ότι: "Η Κοινωνιολογία, για παράδειγμα, δεν έχει θέση στα σχολεία. Είναι ένα από τα μαθήματα που περιφρονούνται διότι δεν βαρύνει τις εισαγωγικές εξετάσεις."
Στη συνέχεια μας λέει: «Το λύκειο είναι παντελώς απαξιωμένο σήμερα. Πρέπει να δούμε πώς θα το απαλλάξουμε από τη δουλεία του πανεπιστημίου» και τελικά σύμφωνα με το άρθρο "Η συζήτηση για το εξεταστικό έχει ήδη αρχίσει σε ειδική επιτροπή του ΕΣΥΠ. Οι σκέψεις είναι για Εθνικό Εξεταστικό Οργανισμό, αποδεσμευμένο από το λύκειο και το πανεπιστήμιο. Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε 4-5 βασικά μαθήματα ανάλογα με τον τομέα επιλογής τους: 1) Θετικές επιστήμες, 2) εφαρμοσμένες, 3) ανθρωπιστικές, 4) οικονομικό."
Εγώ προσωπικά δεν βγάζω άκρη με το τι πραγματικά θέλουν να κάνουν και πως... ::) ???
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Μεταρρύθμιση
« Απάντηση #5 στις: Μάρτιος 16, 2008, 04:41:33 μμ »
Ξαναδιάβασα το άρθρο της Ημερησίας σχετικά με τη δραστική μείωση των μαθημάτων στα λύκεια και γυμνάσια και νομίζω πως πάλι στο "γόνατο" ετοιμάζουν "μεταρρύθμιση". Διαβάστε προσεκτικά στην αρχή ο κ. Βερέμης δηλώνει ότι: "Η Κοινωνιολογία, για παράδειγμα, δεν έχει θέση στα σχολεία. Είναι ένα από τα μαθήματα που περιφρονούνται διότι δεν βαρύνει τις εισαγωγικές εξετάσεις."
Στη συνέχεια μας λέει: «Το λύκειο είναι παντελώς απαξιωμένο σήμερα. Πρέπει να δούμε πώς θα το απαλλάξουμε από τη δουλεία του πανεπιστημίου» και τελικά σύμφωνα με το άρθρο "Η συζήτηση για το εξεταστικό έχει ήδη αρχίσει σε ειδική επιτροπή του ΕΣΥΠ. Οι σκέψεις είναι για Εθνικό Εξεταστικό Οργανισμό, αποδεσμευμένο από το λύκειο και το πανεπιστήμιο. Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε 4-5 βασικά μαθήματα ανάλογα με τον τομέα επιλογής τους: 1) Θετικές επιστήμες, 2) εφαρμοσμένες, 3) ανθρωπιστικές, 4) οικονομικό."
Εγώ προσωπικά δεν βγάζω άκρη με το τι πραγματικά θέλουν να κάνουν και πως... ::) ???

Εγώ δεν το καταλαβαίνω καθόλου αυτό που ακούγεται γενικώς τον τελευταίο καιρό: σκέφτονται λέει να αποσυνδεθεί το Λύκειο από την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια, η οποία θα επιτυγχάνεται με κάτι τέτοιο σαν κι αυτό που περιγράφει ο mat παραπάνω. Μα τι αλλάζει ουσιαστικά όταν οι μαθητές έτσι κι αλλιώς θα πρέπει να εξετάζονται στο τέλος του Λυκείου για να μπουν στο Παν/μιο; Δηλ. σε τι ύλη θα γίνεται αυτή η νέα εξέταση; Πάλι στο Λύκειο δεν θα πρέπει να έχουν αποκτηθεί οι γνώσεις; Πάλι δηλ στο Λύκειο δεν θα έχουμε το νου μας στις εξετάσεις για την Τριτοβάθμια; Ή μήπως αλλάζει κάτι εάν απλά δεν τις λέμε "Πανελλαδικές" στο τέλος της Γ Λυκείου και τις λέμε "Εξετάσεις από εθνικό εξεταστικό οργανισμό;" .
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Μεταρρύθμιση
« Απάντηση #6 στις: Μάρτιος 16, 2008, 04:48:00 μμ »

Για πρώτη φορά συμφωνώ απόλυτα με τις θέσεις του Κου Βερέμη.Πιστεύω ότι είναι αναγκαία σήμερα η μείωση του αριθμού των αμιγώς φιλολογικών μαθημάτων και η ενίσχυση των μαθημάτων θετικής κατεύθυνσης (Φυσικής ,Χημείας, Μαθηματκών, Βιολογίας, Πληροφορικής, Περιβαλοντολογίας,)
τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο
Η χώρα έχει ανάγκη τις επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες και πρωτίστως την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης στους αυριανούς πολίτες της προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι προκλήσεις των καιρών.



Geochem, είναι εύκολο να μας εξηγήσεις λίγο αναλυτικότερα τί ακριβώς εννοείς με τη μείωση των φιλολογικών μαθημάτων; Δηλ. ποια μαθήματα κατά τη γνώμη σου θα έπρεπε να καταργηθούν ή να μειωθούν και ποια να μείνουν ως έχουν; Θα με ενδιέφερε να δω την άποψή σου λίγο καλύτερα (γιατί έτσι όπως τη γράφεις ακούγεται λίγο ....κάπως... ;D)

Ρωτάω γιατί είμαι κι εγώ φιλόλογος και πιστεύω παρόλα αυτά ότι όντως θα έπρεπε να μειωθούν ΚΑΠΟΙΑ φιλολογικά:δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να γίνονται 6 ώρες αρχαία στην Α Λυκείου (λες και τα παιδιά θα κάνουν διατριβές στην ιστοριογραφία) την ίδια στιγμή που στη Νεοελληνική Γλώσσα, ίσως από τα 2-3 πιο ουσιώδη και απαραίτητα μαθήματα του σχολείου, αφιερώνονται μόλις 2 ώρες εβδομαδιαίως! Ούτε καταλαβαίνω τί ακριβώς εξυπηρετούν τελικά τα λατινικά (ας το καλοσκεφτούμε όλοι οι φιλόλογοι ειλικρινά πριν απαντήσουμε....) και γιατί να μη καταργηθούν ή έστω να μειωθούν ΠΟΛΥ δραστικά στα απολύτως απαραίτητα και μόνο για συγκεκριμένες επιλογές σχολών (μιλάω για υποτριπλασιασμό της ύλης τουλάχιστον!). Έτσι θα μπορούσε η Ιστορία (άλλο εξαιρετικά σημαντικό μάθημα) να γίνει ας πούμε 3 ώρες την εβδομάδα από 2, ώστε να έχουμε περιθώριο να εμβαθύνουμε λίγο στα πράγματα....
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος vsk

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 447
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ0402
    • Προφίλ
Απ: Μεταρρύθμιση
« Απάντηση #7 στις: Μάρτιος 16, 2008, 05:40:15 μμ »
Εκ... του αποτελέσματος (!), μπορεί κάποιος να καταλάβει πώς θα πρέπει να αναποσαρμοστεί το αναλυτικό πρόγραμμα. Και γίνομαι σαφέστερος...

Όταν ένας μαθητής:
- δεν ξέρει να εκφραστεί και να γράψει μία ορθογραφημένη πρόταση
- δεν μπορεί να υπολογίσει τι σημαίνει έκπτωση 20%
- δεν καταλαβαίνει γιατί πέφτει το μήλο στο πάτωμα αν το αφήσεις από ένα ύψος
- δεν έχει ιδέα του τι είναι άτομο, μόριο, χημική ένωση
- δεν ξέρει να χρησιμοποιήσει έναν χάρτη και να βρει στοιχειώδεις τοποθεσίες
- δεν ξέρει τι γιορτάζουμε στις εθνικές επετείους ή ποιο ήταν το τάδε σπουδαίο ιστορικό πρόσωπο
- δεν έχει ιδέα ποιος ήταν ο Μότσαρτ ή ο Ντα Βίντσι
κτλ, κτλ (απλά παραδείγματα είναι, μην πιαστείτε από αυτά)

τότε καταλαβαίνουμε ότι πρέπει να δώσουμε σημασία στα απλά, καθημερινά, πρακτικά ζητήματα στα μαθήματα μας. Να γίνουν περικοπές σε αυτά που ούτως ή άλλως δεν θα χρησιμοποιηθούν ποτέ ή θα χρησιμοποιηθούν ελάχιστα και να ενισχυθούν οι γενικές γνώσεις σε όλες τις επιστήμες και τέχνες. Ο απόφοιτος του Λυκείου δεν χρειάζεται εξειδικευμένες γνώσεις, αλλά βασικές γνώσεις που θα του φανούν χρήσιμες στην καθημερινότητά του, θα τον βοηθήσουν να κατανοήσει ένα άρθρο σε μία εφημερίδα, να αξιολογήσει μία πληροφορία, να "σταθεί" αξιοπρεπώς σε μία συζήτηση κτλ. Έτσι κι αλλιώς η εξειδίκευση γίνεται στα Πανεπιστήμια με πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά.

Άρα λοιπόν το Λύκειο πρέπει όντως να αποσυνδεθεί από την διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων και της απόκτησης εξειδικευμένων και εν πολλοίς άχρηστων γνώσεων. Ειδικά η Γ' Λυκείου έχει καταντήσει μία ιδιαίτερα άχαρη τάξη, όπως άχαρος είναι και ο ρόλος του εκπαιδευτικού που καλείται να διδάξει εκεί. Τα περισσότερα παιδιά δεν δίνουν δεκάρα για τα μαθήματα αφού δίνουν κυρίως βαρύτητα στα φροντιστήρια, τα μαθήματα "κορμού" τα έχουν γραμμένα στα παλαιότερα των υποδημάτων τους, θεωρούν δεδομένο -και έτσι είναι πια- ότι θα περάσουν την τάξη και θα πάρουν το απολυτήριο, άρα λοιπόν ο εκπαιδευτικός τι στο καλό καλείται να κάνει;

Αποσυνδεδεμένος leti77

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1694
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση ΠΕ 06
    • Προφίλ
Απ: Μεταρρύθμιση
« Απάντηση #8 στις: Μάρτιος 16, 2008, 06:03:49 μμ »
Συμφωνω vsk...Πλεον χρειαζομαστε πολιτες που να καταλαβαινουν και να αντιλαμβανονται τα βασικα.....
You only live twice,οr so it seems,one life for yourself and one for your dreams....

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Μεταρρύθμιση
« Απάντηση #9 στις: Μάρτιος 16, 2008, 06:24:26 μμ »
Ο απόφοιτος του Λυκείου δεν χρειάζεται εξειδικευμένες γνώσεις, αλλά βασικές γνώσεις που θα του φανούν χρήσιμες στην καθημερινότητά του, θα τον βοηθήσουν να κατανοήσει ένα άρθρο σε μία εφημερίδα, να αξιολογήσει μία πληροφορία, να "σταθεί" αξιοπρεπώς σε μία συζήτηση κτλ. Έτσι κι αλλιώς η εξειδίκευση γίνεται στα Πανεπιστήμια με πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά.
Kαι σε αυτό το επίπεδο συνάδελφοι (ας μου επιτρέψετε να υπερασπιστώ την επιστήμη μου) η Κοινωνιολογία έχει πολλά να προσφέρει στον σημερινό μαθητή και αυριανό πολίτη. Μη τη πετάτε στα σκουπίδια......
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Αποσυνδεδεμένος vsk

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 447
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ0402
    • Προφίλ
Απ: Μεταρρύθμιση
« Απάντηση #10 στις: Μάρτιος 16, 2008, 06:32:24 μμ »
Βεβαίως κι έχει mat! Όπως και όλες οι επιστήμες και τέχνες έχουν κάτι να προσφέρουν. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν πρώτα από τα βασικά και μετά ας πάμε και στα ειδικά.
Και να προσθέσω και κάτι άλλο. Όταν ξεκινάει μία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, πρέπει κατά τη γνώμη μου να ξεκινάει από τη βάση και να προχωράει προς τα πάνω, δηλαδή πρώτα στο Νηπιαγωγείο, μετά στο Δημοτικό, μετά στο Γυμνάσιο και τελευταίο το Λύκειο. Και όταν λέμε μεταρρύθμιση φυσικά δεν εννοούμε μόνο την αλλαγή των σχολικών βιβλίων, έτσι;

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1951
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Μεταρρύθμιση
« Απάντηση #11 στις: Μάρτιος 16, 2008, 06:43:13 μμ »
Ε ... τότε ας γυρίσουμε στη σπαρτιατική αγωγή(αναφορά της έγινε και στο άρθρο της Ημερησίας), σύμφωνα με την  οποία οι μαθητές διδάσκονταν τεχνικές του πολέμου, γραφή , ανάγνωση, μουσική και χορό...
Διερωτώμαι πότε στο σύγχρονο ελληνικό κράτος διδάσκονταν οι μαθητές μόνο 6 ή 7 μαθήματα.Παρακάτω παραθέτω για προβληματισμό ένα απόσπασμα από το νομοσχέδιο του Θεοτόκη, υπουργού Παιδείας το 1889, στο οποίο αναφέρονται τα μαθήματα που πρότεινε να διδάσκονται οι μαθητές της εποχής εκείνης.

Προβλέπονται από 27 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα στις τρεις κατώτερες τάξεις του γυμνασίου (Αρχαία και Νέα Ελληνικά, Θρησκευτικά, Μαθηματικά, Γαλλικά, Ιστορία, Γεωγραφία, Φυσική Ιστορία, Ιχνογραφία, Γυμναστική) , και από 30 ώρες στις τρεις ανώτερες τάξεις (Αρχαία και Νέα Ελληνικά, Θρησκευτικά, Μαθηματικά, Λατινικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιστορία, Φυσική , Χημεία, Κοσμογραφία ή Ανθρωπολογία, Ιχνογραφία, Γυμναστική ή Οπλασκία)


Αποσυνδεδεμένος psych@ra

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ20
    • Προφίλ
Απ: Μεταρρύθμιση
« Απάντηση #12 στις: Μάρτιος 16, 2008, 07:36:12 μμ »
Ο μαθητής μόλις τελειώνει το Γυμνάσιο να έχει το δικαίωμα ο ίδιος να διαλέγει μέχρι 8 μαθήματα περίπου, που τον ενδιαφέρουν. Φυσικά, αρκετά από αυτά να είναι υποχρεωτικά. Παλαιότερα ήταν δύσκολο να φτιάξει κάποιος τέτοια τμήματα. Σήμερα πιστεύω ότι με ένα πληροφοριακό σύστημα, η διαδικασία είναι εφικτή.

Αποσυνδεδεμένος BOEMISSA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 748
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Μεταρρύθμιση
« Απάντηση #13 στις: Μάρτιος 16, 2008, 08:54:04 μμ »
Τι είδους μεταρρύθμιση είναι αυτή; Τα έχουμε ισοπεδώσει όλα πια και στο σχολείο. Και όμως πρέπει να επαναφέρουμε τις ανθρωπιστικές επιστήμες στα σχολεία και χρειαζόμαστε και τους ανάλογους καθηγητές, ακόμη και το μάθημα του ΣΕΠ έχει χάσει την αξία του, τη στιγμή που μπορεί να βοηθήσει  πολύ τα παιδιά και όχι μόνο του Γυμνασίου Χρειαζόμαστε μαθητές με ολόπλευρη παιδεία και όχι κομπιουτεράκια και παπαγάλους, χρειαζόμαστε νέες μεθόδους, εποπτικά μέσα, καλύτερες υποδομές και όχι σχολεία-φυλακές. Ολόκληρο το σχολείο ειδικά από την Α΄Λυκείου αποβλέπει μόνο στις πανελλαδικές εξετάσεις. Ένα Γυμνάσιο έμεινε να κάνουμε ένα σωστό μάθημα, όπου τα παιδιά ενδιαφέρονται λιγο περισσότερο για όλα τα μαθήματα και πάμε να το διαλύσουμε κι αυτό. Ας αποσυνδεθούν επιτέλους οι πανελλήνιες από το Λύκειο, ας δώσουν, μεγαλύτερη βαρύτητα στη βασική εκπαίδευση, ας κάνουν μια πιο γενναία μεταρρύθμιση και ας προσέξουν και αυτά τα παιδια με κάθε είδους μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς, τα παιδιά των ακριτικών περιοχών, να στείλουν επιτέλους ψυχολόγους και ειδικούς στα σχολεία, να γίνει πραγματικά το σχολείο χώρος διαπαιδαγώγησης και να μας βοηθήσουν να γίνουμε καλύτεροι παιδαγωγοί.
Η μάθηση για όσους ευτυχούν είναι στολίδι και και για όσους ατυχούν καταφύγιο

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162258
  • Σύνολο θεμάτων: 19245
  • Σε σύνδεση σήμερα: 587
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 22
Επισκέπτες: 542
Σύνολο: 564

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.08 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.