*

Αποστολέας Θέμα: Γιατί οι μαθητές βαριούνται το σχολείο  (Αναγνώστηκε 9422 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος thlemaxos355

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 270
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Γιατί οι μαθητές βαριούνται το σχολείο
« στις: Μάρτιος 30, 2008, 11:03:35 πμ »
Πιέζομαι, έχω άγχος, βαριέμαι, θυμώνω...
 

Δυσαρεστημένοι οι μαθητές από το σχολείο και τους καθηγητές τους –

Προτιμούν αυξήσεις παρά αξιολόγηση οι εκπαιδευτικοί
 

Του Αποστολου Λακασα

Το ελληνικό σχολείο έχασε το στοίχημα να γοητεύσει τους μαθητές, να τους κερδίσει, να τους κάνει να αγαπήσουν τη γνώση, να τους ωθήσει να αναπτύξουν κριτική σκέψη. Πότε οι ιθύνοντες θα το κατανοήσουν και θα αλλάξουν την εικόνα του, τις δομές του, τη φιλοσοφία του;

«Κουράζομαι, πλήττω, πιέζομαι, έχω άγχος, βαριέμαι, θυμώνω». Αυτά τα καθόλου κολακευτικά για το εκπαιδευτικό μας σύστημα δηλώνουν ότι αισθάνονται οι περισσότεροι μαθητές από το δημοτικό έως το λύκειο, οι οποίοι συμμετείχαν στην πρώτη φάση της μεγάλης πανελλαδικής έρευνας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Στην έρευνα έλαβαν έως τώρα μέρος 4.164 μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, τις πρώτες απαντήσεις των οποίων παρουσιάζει σήμερα η «Κ». Οι απαντήσεις των μαθητών οδηγούν σε απογοητευτικά συμπεράσματα για την εικόνα του σημερινού ελληνικού σχολείου, και καταδεικνύουν την ανάγκη αλλαγών από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Οι επτά στους δέκα (68%) δήλωσαν ότι νιώθουν στο σχολείο κούραση και μόλις ο ένας στους τρεις (37%) χαρά.

«Πρέπει να γίνει μία ευρεία συζήτηση για την υποχρεωτική εκπαίδευση. Είναι η βάση όλων, ο θεμέλιος λίθος των μεταρρυθμίσεων», τονίζει μιλώντας στην «Κ» ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Δημήτρης Βλάχος. Τα προβλήματα του σχολείου αρχίζουν από το δημοτικό και κορυφώνονται στο λύκειο, εκεί όπου πλέον η εκπαιδευτική διαδικασία ακυρώνεται στην πράξη, αφού οι μαθητές δεν ενδιαφέρονται να μάθουν, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους. Αντίθετα, έχουν αποκλειστικό στόχο να πάρουν τις γνώσεις εκείνες που τους είναι απαραίτητες για να εισαχθούν στο πανεπιστήμιο. «Πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τον εκπαιδευτικό ρόλο του λυκείου», λέει ο κ. Βλάχος και προσθέτει ότι η προσπάθεια πρέπει να στηριχθεί σε τέσσερις βασικούς άξονες:

- Προγραμματισμένη και συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

- Σταθερή ανανέωση του περιεχομένου σπουδών.

- Συνεχής αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων.

- Και βέβαια, μόνιμη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Η Ελλάδα είναι μία από τις ελάχιστες χώρες στην Ευρώπη, όπου δεν λειτουργεί η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. «Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η αξιολόγηση δεν ταυτίζεται με κακόπιστο έλεγχο. Πρέπει να γίνει σαφές ότι δεν οδηγεί σε τιμωρία, αντίθετα φωτίζει τα προβλήματα ώστε να αναζητηθεί η λύση τους», επιμένει ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Βέβαια, βασικό στοιχείο για να κινηθούν τα γρανάζια είναι όλος ο μηχανισμός να εγκαταλείψει τη λογική του βολέματος και της ήσσονος προσπάθειας και να... τρέξει. Μπορεί; Το θέλει;

Μαθητές: Ανεπαρκείς οι καθηγητές

«Οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να με βοηθήσουν όσο χρειάζεται για να πετύχω τον στόχο μου, δηλαδή να περάσω στο πανεπιστήμιο». Αυτό απαντούν οι περισσότεροι μαθητές στην ερώτηση γιατί είναι απαραίτητο το φροντιστήριο. Ειδικότερα, από τις απαντήσεις τους προκύπτουν τα ακόλουθα:

Οι οκτώ στους δέκα μαθητές λυκείου θεωρούν ότι οι καθηγητές τους δεν είναι επαρκείς για να τους βοηθήσουν ώστε να περάσουν στο πανεπιστήμιο - ένας στόχος «ζωής». Γι' αυτό και θεωρούν απαραίτητο να παρακολουθήσουν φροντιστήριο.  Αντίστοιχες είναι και οι απαντήσεις των μαθητών γυμνασίου, αλλά και των γονέων. Επίσης οι μαθητές λυκείου προβάλλουν ως λόγους για να παρακολουθήσουν φροντιστήριο την μεγάλη εξεταστέα ύλη και την ανεπάρκεια του διδακτικού χρόνου.

- Εύλογο, μετά τις προηγούμενες απαντήσεις, είναι ότι δύο στους τρεις μαθητές λυκείου (66%) δήλωσαν ότι το σχολείο ανταποκρίνεται λίγο ή καθόλου στις προσδοκίες τους.

- Οι μαθητές λυκείου και οι γονείς τους αποδίδουν τα προβλήματα πρωτίστως στη δομή και τον χαρακτήρα του συστήματος και, κατά δεύτερο λόγο, στους εκπαιδευτικούς.

- Οι μαθητές (από το δημοτικό έως και το λύκειο) θεωρούν ότι το σχολείο δεν είναι ελκυστικό, μάλιστα όσο μεγαλώνουν τόσο περισσότερο δηλώνουν ότι δεν τους αρέσει ο τρόπος διδασκαλίας και ευρύτερα το σχολείο.

- Τέλος, οι μαθητές ως προς τις υπάρχουσες υποδομές περισσότερο αξιοποιούν τα εργαστήρια ηλεκτρονικών υπολογιστών και τις αθλητικές εγκαταστάσεις παρά τις βιβλιοθήκες και τα εργαστήρια Φυσικής.

Εκπαιδευτικοί: Ποιότητα με αυξήσεις

Συμφωνούν ότι η αξιολόγηση βοηθά στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά πολύ περισσότερο σε αυτό συμβάλλει η αύξηση των μισθών! Αυτά πιστεύουν, μεταξύ άλλων, οι εκπαιδευτικοί. Ειδικότερα, από τις απαντήσεις τους προκύπτουν τα ακόλουθα:

- Ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς, διευθυντές σχολείων και σχολικούς συμβούλους, οι εκπαιδευτικοί είναι εκείνοι που λιγότερο απ' όλους θέλουν την αξιολόγηση. Ενδεικτικά, το 95% των σχολικών συμβούλων (οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι με την αρμοδιότητα της αξιολόγησης) πιστεύει ότι η αξιολόγηση εξυπηρετεί τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Την ίδια γνώμη έχει το 90% των γονιών, το 75% των διευθυντών, αλλά μόλις το 61% των εκπαιδευτικών.

- Η μέθοδος αξιολόγησης που προκρίνεται από τους περισσότερους είναι η συλλογική, δηλαδή η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Ακολουθεί -σε ποσοστά αποδοχής- ο συνδυασμός εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης.

- Επίσης, γονείς, στελέχη αλλά και εκπαιδευτικοί συναινούν ότι πρέπει να αξιολογούνται όσοι κατέχουν διοικητικές θέσεις στην εκπαιδευτική πυραμίδα.

- Για να βελτιωθεί η ποιότητα της εκπαίδευσης οι εκπαιδευτικοί ζητούν αύξηση μισθών και κονδυλίων για υλικοτεχνική υποδομή. Ακριβώς αντίθετη άποψη έχουν οι γονείς, καθώς λίγοι πιστεύουν ότι η ποιότητα θα βελτιωθεί εάν αυξηθούν οι μισθοί των εκπαιδευτικών. Οι περισσότεροι γονείς θεωρούν ότι τα κονδύλια πρέπει να αξιοποιηθούν σε καινούργια βιβλία και διδακτικό υλικό και σε νέα εργαστήρια.

- Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί αξιολογούν τους μαθητές εμπειρικά (86%), ενώ οι συνηθέστεροι τρόποι αξιολόγησης είναι τα προφορικά (91%), τα τεστ (89%) και οι εργασίες των μαθητών (78%).

- Η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών θεωρεί ότι η επιμόρφωση πρέπει να είναι συνεχής και συστηματική, ενώ στην ουσία απορρίπτεται η πρόταση να γίνεται μία φορά επιμόρφωση μακράς διαρκείας.

- Τη στιγμή που το ελληνικό σχολείο υιοθετεί καινοτόμα προγράμματα με πολύ αργό ρυθμό, οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι αυτό οφείλεται στο ανελαστικό πρόγραμμα σπουδών, το οποίο καθορίζεται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, και την ελλιπή χρηματοδότηση της Παιδείας. Πάντως, πάνω από το 80% των εκπαιδευτικών πιστεύει ότι τα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα συμβάλλουν στην αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

- Ως προς το σχολικό περιβάλλον και τις κτιριακές υποδομές, οι περισσότεροι διαμαρτύρονται για έλλειψη χώρων για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και αιθουσών εκδηλώσεων.

- Τέλος, οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν ότι για την εκπαιδευτική έρευνα που πραγματοποιείται ενημερώνονται κυρίως από το Διαδίκτυο και τα επιστημονικά περιοδικά και λιγότερο από τον σχολικό σύμβουλο και τις επιστημονικές ενώσεις.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 30, 2008, 11:06:03 πμ από thlemaxos355 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Γιατί οι μαθητές βαριούνται το σχολείο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:16:18 »

Αποσυνδεδεμένος BOEMISSA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 748
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Γιατί οι μαθητές βαριούνται το σχολείο
« Απάντηση #1 στις: Μάρτιος 30, 2008, 11:55:08 πμ »
Διάβασα και εγώ το άρθρο και θα ήθελα να εκφράσω τους προβληματισμούς μου. Θα ήταν ωραίο να εκφράουμε όλοι τις απόψεις μας. Εγώ βεβαια δεν έχω μεγάλη εμπειρία στο σχολείο-είναι η πρώτη μου χρονιά ως αναπληρώτρια-και ζω μέσα πλέον άπό το χώρο του δημόσιου σχολείου τα προβλήματα. Στο νησί που βρίσκομαι υπάρχει πολύ μεράκι από τους συναδέλφους και η διδασκαλία τους ειναι ξεχωριστή, αλλά δεν υπάρχει η κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή. Αίθουσες πανάρχαιες, κάποιες μοιάζουν με κελιά, γυμνστήριο δεν υπάρχει ούτε αίθουσα εκδηλώσεων. Μια αίθουσα για την πληροφορική μόνο και αυτή στα χάλια της. Να μη μιλήσω για το γραφείο των καθηγτών και τις ελλείψεις του σχολείου. Βέβαια για όλα αυτά φταίνε και οι τοπικοί φορείς, οι οποίοι δεν ενδαιφέρονατι και παραμένουν απαθείς όχι μόνο για το σχολείο αλλά και για ολόκληρο το νησί τους θα έλεγα.
Από την άλλη η πελειοψηφία των μαθητών αδιαφορεί, παραμένει αναλφάβητη και δε νομίζω πως είναι ευθύνη μόνο του σχολείου. Είναι ευθύνη της ίδιας της οικογένειας, της κοινωνίας με τα πρότυπα που προβάλλει, την έλλειψη στόχων και οραμάτων. Είναι λυπηρό να βλέπεις νέους ανθρώπους να μην προβληματίζονται, να ζουν ανώδυνα μεσα στον δικό τους κόσμο. ΄
Νομίζω πως έχουμε πιάσει πάτο και το μόνο που θέλουμε είναι να βγάζουμε επιστήμονες χωρίς παιδεία και ανθρωπιά. Δεν είναι δυνατόν το σχολείο και ακόμη περισσότερο το Λύκειο να έχει μετατραπεί σε εξεταστικό κέντρο και σε ένα πεδίο βαθμοθηρίας και ανούσιου ανταγωνισμού. Και οι μικρότητες υπάρχουν φυσικά και στο χώρο των εκεπαιδευτικών.
Η μάθηση για όσους ευτυχούν είναι στολίδι και και για όσους ατυχούν καταφύγιο

Αποσυνδεδεμένος anneta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2552
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
Απ: Γιατί οι μαθητές βαριούνται το σχολείο
« Απάντηση #2 στις: Μάρτιος 30, 2008, 01:44:32 μμ »
Συγγνώμη για την παρέμβαση αλλά αυτή η πρόταση

Στο νησί που βρίσκομαι υπάρχει πολύ μεράκι από τους συναδέλφους και η διδασκαλία τους ειναι ξεχωριστή,

νομίζω πως δεν ταιριάζει με τα υπόλοιπα που έχετε γράψει! Αν είχαν μεράκι οι συνάδελφοι όπως λετε τουλάχιστον θα φρόντιζαν να υπάρχει έστω και μια αίθουσα καθώς πρέπει (ίσως το γραφείο των καθηγητών). Αν δεν ενδιαφερθεί ο ίδιος ο καθηγητής , τι να λέει η τοπική κοινωνία, οι μαθητές κ.λπ. :-\

Συγγνώμη αλλά δεν μπορώ να συνδυάσω το "διδασκαλία ξεχωριστή, έχουν μεράκι" με το "στο σχολείο επικρατει ένα μπάχαλο από τις αίθουσες...μέχρι τους αδιάφορους μαθητές"!!! ???
Ένας μορφωμένος λαός εύκολα οδηγείται, αλλά δύσκολα παρασύρεται, εύκολα κυβερνάται, αλλά δύσκολα σκλαβώνεται !

Αποσυνδεδεμένος k_k

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Γιατί οι μαθητές βαριούνται το σχολείο
« Απάντηση #3 στις: Μάρτιος 30, 2008, 02:21:35 μμ »
Anneta ο καθένας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν .
Και εγω οταν πρωτοδιορίστηκα ήμουν σε ενα σχολείο σαν και αυτό που αναφέρει η boemissa, οπου οι αίθουσες δεν επαρκούσαν και βρίσκαμε πρόχειρες λύσεις . Είναι όμως απαράδεχτο ! (καναμε μέχρι και στο γραφείο των καθηγητών μάθημα , αλλα και σε εξωτερικές αίθουσες τις οποίες νοικιάζε ο δήμος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Γιατί οι μαθητές βαριούνται το σχολείο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:16:18 »

Αποσυνδεδεμένος anneta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2552
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
Απ: Γιατί οι μαθητές βαριούνται το σχολείο
« Απάντηση #4 στις: Μάρτιος 30, 2008, 02:36:46 μμ »
Anneta ο καθένας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν ...

...και να υπάρχει θ έ λ η σ η ! ;)

Είναι λυπηρό να υπάρχουν σχολεία εν έτη 2008 και να μοιάζουν φυλακές!!! :(
Ένας μορφωμένος λαός εύκολα οδηγείται, αλλά δύσκολα παρασύρεται, εύκολα κυβερνάται, αλλά δύσκολα σκλαβώνεται !

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Γιατί οι μαθητές βαριούνται το σχολείο
« Απάντηση #5 στις: Μάρτιος 30, 2008, 02:41:53 μμ »
Συγγνώμη για την παρέμβαση αλλά αυτή η πρόταση

Στο νησί που βρίσκομαι υπάρχει πολύ μεράκι από τους συναδέλφους και η διδασκαλία τους ειναι ξεχωριστή,

νομίζω πως δεν ταιριάζει με τα υπόλοιπα που έχετε γράψει! Αν είχαν μεράκι οι συνάδελφοι όπως λετε τουλάχιστον θα φρόντιζαν να υπάρχει έστω και μια αίθουσα καθώς πρέπει (ίσως το γραφείο των καθηγητών). Αν δεν ενδιαφερθεί ο ίδιος ο καθηγητής , τι να λέει η τοπική κοινωνία, οι μαθητές κ.λπ. :-\

Συγγνώμη αλλά δεν μπορώ να συνδυάσω το "διδασκαλία ξεχωριστή, έχουν μεράκι" με το "στο σχολείο επικρατει ένα μπάχαλο από τις αίθουσες...μέχρι τους αδιάφορους μαθητές"!!! ???

Δηλαδή τι προτείνεις? σχετικά με το ενδιαφέρον που πρέπει να δείξουν οι ίδιοι οι καθηγητές? Να αγοράσουν μόνοι τους ότι χρειάζεται από υλικο-τεχνική υποδομή, να βάψουν ή να χτίσουν τους τοίχους? Αν δεν κάνω λάθος η συντήρηση  των σχολείων καθώς και η χρηματοδότηση γι' αυτούς τους λόγους έχει περάσει στη Νομαρχιακή και Δημοτική Αυτοδιοίκηση. Αν δεν ενδιαφερθούν αυτοί οι φορείς πως να αντιδράσουν οι καθηγητές? Το μόνο που τους μένει είναι πράγματι να έργαστούν με όσο μεράκι μπορεί να τους απομείνει κάτω από άθλιες συνθήκες. Πρόσφατα ήμουν παρούσα σε ένα παράπονο - αίτημα που διατύπωνε ένας καθηγητής, υπεύθυνος βιβλιοθήκης, του Λυκείου στο νησί μου προς μια δημοτική σύμβουλο. Της έλεγε ο άνθρωπος πως ναι μεν με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου χρηματοδοτήθηκε και εγκαταστάθηκε αλεξικέραυνο στη ταράτσα του σχολείου, αλλά ήταν τόσο πρόχειρη η όλη δουλειά με αποτέλεσμα να μπαίνουν νερά από τη ταράτσα στη βιβλιοθήκη. Ξέρετε ποιά ήταν η αντίδραση της δημοτική συμβούλου? Το κοιτούσε με απάθεια και μόλις απομακρύνθηκε ο άνθρωπος γύρισε και μου είπε: «Μμ σιγά τώρα που θα μας πει και ο @..άκης η π@..ρα τι θα κάνουμε εμείς.» Με άλλα λόγια να αγαπιόμαστε δηλαδή. Μη λέτε έτσι αβασάνιστα ότι η τοπική κοινωνία και οι αιρετοί αυτής της τοπικής κοινωνίας δεν φέρουν ευθύνη για την κατάντια της υλικοτεχνικής υποδομής. Οι παραστάσεις και οι εικόνες μου για την απάθεια και την αδιαφορία των τοπικών αρχών και παραγόντων, ζώντας κάπου 9 μήνες τώρα την τοπική αυτοδιοίκηση εκ των έσω συνηγορούν σε αυτά που λέει η BOEMISSA
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Αποσυνδεδεμένος anneta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2552
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
Απ: Γιατί οι μαθητές βαριούνται το σχολείο
« Απάντηση #6 στις: Μάρτιος 30, 2008, 02:53:40 μμ »
Θεωρώ ότι κάποιος πρέπει να πιέσει και να πιέζει τη Νομαρχιακή και τοπική Αυτοδιοίκηση!
Μήπως ο διευθυντής του σχολείου; ;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Μήπως ο σύλλογος γονέων;;;;;;;;;;;;;;;
Δεν μπορεί να μην λειτουργεί τιποτα σε αυτό το νησί :-*
Ένας μορφωμένος λαός εύκολα οδηγείται, αλλά δύσκολα παρασύρεται, εύκολα κυβερνάται, αλλά δύσκολα σκλαβώνεται !

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Γιατί οι μαθητές βαριούνται το σχολείο
« Απάντηση #7 στις: Μάρτιος 30, 2008, 02:59:34 μμ »
Θεωρώ ότι κάποιος πρέπει να πιέσει και να πιέζει τη Νομαρχιακή και τοπική Αυτοδιοίκηση!
Μήπως ο διευθυντής του σχολείου; ;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Μήπως ο σύλλογος γονέων;;;;;;;;;;;;;;;
Δεν μπορεί να μην λειτουργεί τιποτα σε αυτό το νησί :-*
Θα μπορούσα να γράψω βιβλίο για το πως δεν λειτουργεί τίποτα τουλάχιστον στο δικό μου νησί. ;D
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Αποσυνδεδεμένος anneta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2552
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
Απ: Γιατί οι μαθητές βαριούνται το σχολείο
« Απάντηση #8 στις: Μάρτιος 30, 2008, 03:06:38 μμ »
Τι να πω; Θα είναι "ειδική" περίπτωση! Το μόνο σιγουρο είναι ότι κάποιος φταίει.

Α ...και επειδή ανέφερες βάψιμο τοίχων ...αν και δεν ήθελα να το αναφέρω γιατί οι περίσσότεροι από εδώ μέσα θα το πάρετε στραβά...απλά θα σας πω ότι στο 2/θεσιο ολοήμερο που ήμουν πριν τα Χριστούγεννα, ο διευθυντής και η δασκάλα έβαφαν μ ό ν ο ι  τους, ο κάθε ένας, την τάξη του! (οι μπογιές ήταν πληρωμένες βέβαια)

Και τέλος πιστεύω ότι πάντοτε υπάρχουν παραθυράκια και κυρίως στις μικρές κοινωνίες που υπάρχουν χρηματικές κυρίως προσφορές από τους πολίτες.

Ένας μορφωμένος λαός εύκολα οδηγείται, αλλά δύσκολα παρασύρεται, εύκολα κυβερνάται, αλλά δύσκολα σκλαβώνεται !

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Γιατί οι μαθητές βαριούνται το σχολείο
« Απάντηση #9 στις: Μάρτιος 30, 2008, 04:42:35 μμ »
Τι να πω; Θα είναι "ειδική" περίπτωση! Το μόνο σιγουρο είναι ότι κάποιος φταίει.

Α ...και επειδή ανέφερες βάψιμο τοίχων ...αν και δεν ήθελα να το αναφέρω γιατί οι περίσσότεροι από εδώ μέσα θα το πάρετε στραβά...απλά θα σας πω ότι στο 2/θεσιο ολοήμερο που ήμουν πριν τα Χριστούγεννα, ο διευθυντής και η δασκάλα έβαφαν μ ό ν ο ι  τους, ο κάθε ένας, την τάξη του! (οι μπογιές ήταν πληρωμένες βέβαια)

Και τέλος πιστεύω ότι πάντοτε υπάρχουν παραθυράκια και κυρίως στις μικρές κοινωνίες που υπάρχουν χρηματικές κυρίως προσφορές από τους πολίτες.



Η ανικανότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης δεν είναι πάντα ο (μόνος) λόγος για την κατάσταση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων. Μην ξεχνάμε ότι όταν το κράτος μετέφερε την υποχρέωση της χρηματοδότησης των σχολείων σε αυτή, δεν φρόντισε να την τροφοδοτεί με τα κατάλληλα κονδύλια. Η συντήρηση των σχολικών μονάδων είναι πολύ "βαριά" ευθύνη (και διοικητικά και οικονομικά) κατά την γνώμη μου για να αφήνεται σε κάθε δήμο ξεχωριστά, αλλά ... ας είναι καλά οι κυβερνήσεις μας που κόπτονται για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

Η ενέργεια των δασκάλων που αναφέρεις είναι αξιέπαινη, αλλά άμα αυτή ήταν η ΜΟΝΗ τους ενέργεια πάνω στο θέμα , τότε είναι κατακριτέα. Γιατί δεν είναι δυνατόν η όρεξη και η καλή θέληση του καθενός μας να γίνεται άλοθι για το κράτος (τοπικό και κεντρικό) για να αποφεύγει τις ευθύνες του και να την μεταφέρει στους εργαζόμενους (και να την "λέει" και αποπάνω και σε όποιον αρνείται να προσφέρει τσάμπα εργασία). Για μένα είναι  απαραίτητο οι δάσκαλοι αυτοί να μη σταματήσουν ούτε στιγμή να πιέζουν τον δήμο τους να αναλάβει τις ευθύνες του (και να προσλάβει μπογιατζή ! ) και ταυτόχρονα να ενημερώσουν τους γονείς και την τοπική κοινωνία (πχ με ένα δελτίο τύπου σε τοπική εφημερίδα) ότι αναγκάζονται να βάφουν μόνοι τους τις τάξεις για να μπορούν τα παιδιά να μπαίνουν σε αξιοπρεπείς αίθουσες. Εδώ δεν ισχύει το "κάνε το καλό και ρίξτο στον γιαλό"  >:(

Αποσυνδεδεμένος BOEMISSA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 748
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Γιατί οι μαθητές βαριούνται το σχολείο
« Απάντηση #10 στις: Μάρτιος 30, 2008, 04:54:13 μμ »
Hapiness, καλά τα λες, πρέπει να αφυπνιστεί όμως η τοπική κοινωνία, ξεκινώντας από τον προϊστάμενο της κάθε πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας, να ακολουθεί ο διευθυντής σε συνεργασία με τον σύλλογο των καθηγητών και φυσικά το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, ο οποίος για εμένα μπορεί να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο, αφού αντιπροσωπεύει τα ίδια τα παιδιά και κατ' επέκταση την ίδια την  τοπική κοινωνία. Δυστυχώς παίζονται πολλά συμφέροντα από πίσω και μπροστά στο βωμό του χρήματος, έχουν ξεπουλήσει και τη δημόσια παιδεία. Οι άνθρωποι που αναλαμβάνουν ηγετικές θέσεις είναι ισάξιοι με τους πολιτικούς που έχουμε. Σίγουρα θα υπάρχουν εξαιρέσεις, αλλά δεν προβάλλονται και τόσο έντονα, γιατί θα  δημιουργήσουν ''αρνητικά πρότυπα΄΄ και κάποιιοι δεν το θέλουν.
Η μάθηση για όσους ευτυχούν είναι στολίδι και και για όσους ατυχούν καταφύγιο

Αποσυνδεδεμένος anneta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2552
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
Απ: Γιατί οι μαθητές βαριούνται το σχολείο
« Απάντηση #11 στις: Μάρτιος 30, 2008, 05:04:51 μμ »
Η ενέργεια των δασκάλων που αναφέρεις είναι αξιέπαινη, αλλά άμα αυτή ήταν η ΜΟΝΗ τους ενέργεια πάνω στο θέμα , τότε είναι κατακριτέα. Γιατί δεν είναι δυνατόν η όρεξη και η καλή θέληση του καθενός μας να γίνεται άλοθι για το κράτος (τοπικό και κεντρικό)

Όχι στο συγκεκριμένο σχολείο δεν τίθεται τέτοιο θέμα! Το έκαναν επειδή το ήθελαν! Να φανταστείς ούτε εγώ θα το μάθαινα ότι το έβαφαν οι ίδιοι αλλά έτυχε εκείνη την ημέρα να έχω μάθημα στο συγκεκριμένο σχολείο...και τους είδα με τα πινέλα στο χέρι και τη σχετική ενδυμασία ;)
Ένας μορφωμένος λαός εύκολα οδηγείται, αλλά δύσκολα παρασύρεται, εύκολα κυβερνάται, αλλά δύσκολα σκλαβώνεται !

Αποσυνδεδεμένος thlemaxos355

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 270
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Γιατί οι μαθητές βαριούνται το σχολείο
« Απάντηση #12 στις: Μάρτιος 30, 2008, 05:31:35 μμ »
και σε λουξ αιθουσες να διδασκουμε αν οι 8 στους 10 μαθητες θεωρουν τον καθηγητη ανικανο να τους  μαθει γραμματα(το πιο σημαντικο στοιχειο της ερευνας κατα την γνωμη μου) βρασε ορυζα...το παιχνιδι ειναι χαμενο.....

Αποσυνδεδεμένος daniel

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 923
  • Φύλο: Άντρας
  • ..θέλω ανοιχτά παράθυρα να με χτυπάει αέρας...
    • Προφίλ
Απ: Γιατί οι μαθητές βαριούνται το σχολείο
« Απάντηση #13 στις: Μάρτιος 30, 2008, 05:31:51 μμ »

Κατα τη γνώμη μου η απάντηση στο σημαντικό και πραγματικό ερώτημα που τίθεται είναι μία και μόνο μία..

Γιατί πρόκειται για ένα σχολείο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των μεγάλων και όχι των παιδιών, στημένο σε μια άθλια νοοτροπία πεπαλαιωμένη εως και νοσηρή θα 'λεγα..
Από που κι ως που δεν πέφτει λόγος στα παιδιά για το τι θα μαθαίνουν; Για τα αντικείμενα της εκπαίδευσής τους;..


Για ένα σωρό πράγματα ζητάται η γνώμη του κοινού (γκάλοπ), αλλά για την εκπαιδευση όχι... Και πόσο μάλλον των παιδιών.. Ε βέβαια αυτά ειναι πολίτες ..5ης κατηγορίας, θα τους πάρουμε και το χέρι;;

Πως να αισθανθει το παιδί συμμέτοχος σε κάτι που του "φοριέται" με το έτσι θέλω;;
Όταν μεγαλώνει με μια νοοτροπία "εισαι μικρός για να ξέρεις" και "σκάσε και κολύμπα"..
Πως να μην ασφυκτιά;; Πως να γινει υπεύθυνος και να αναπτυξει κριτική ικανότητα;;
Και τις περισσότερες φορές τους επιρρίπτουμε και ευθύνες για αδιαφορία ή μαλθακότητα ή έλλειψη ιδεολογιών ή....
Αφού τα μεγαλώνουμε με καταστολή πρώτα για να γίνουν πειθήνια όντα και πολίτες "ησυχούληδες"...

Που ακούστηκε ποτέ ο εκπαιδευόμενος να μην έχει κατανοήσει την αξία της εκπαίδευσής του ώστε να συμμετάσχει με όλο του το είναι, αλλά απλά να "εκπαιδεύεται" για κάτι που αγνοεί το σκοπό του;..

Κι αν δε βρίσκεται και στα πάντα μια χρησιμότητα να αλλάζουν τα αντικείμενα, οι ύλες.. Δε μπορεί στο σχολείο του 2008 να διδάσκονται τα ίδια πάνω κάτω μαθήματα και με τον τρόπο και τις μεθόδους του '60 μάλιστα...

Ποιος φιλόλογος μπήκε ποτε σε μια τάξη και μίλησε στα παιδια για τη χρησιμότητα των αντικειμένων του στη παροντική και μελλοντική ζωή τους; Και δεν εννοώ για αφηρημένες έννοιες και ασαφή πράγματα του στυλ "να γίνεις κάτι" κλπ, αλλά για τη χρησιμότητα όσων διδάσκονται στην πραγματική ζωή, για την ουσία, για απτά πράγματα...

"Νικόλα η καλύτερη έκφραση σου και το πιο πλούσιο λεξιλόγιό σου θα σε κάνει να ξεχωρίζεις σε μια παρέα και να τραβάς την προσοχή των άλλων όταν λες τη γνώμη σου για κάτι..", ακόμα και το πιο ..ύπουλο "θα ελκύεις πιο εύκολα τα κορίτσια!".. ;D ;D ;D

"Κωστή με πoιο σκεπτικό διαλέγεις τα ρούχα σου, τα χρώματά τους, τις διαφορετικές υφές τους, διακοσμείς το δωμάτιό σου, ή το χρωματίζεις, επιλέγεις το τάδε αντικείμενο ή το δείνα με βάση το σχεδιασμό του;" κλπ, για να καταλάβουν πως η αισθητική και η τέχνη είναι πολύ πιο μέσα στη ζωή τους απ' ότι φαντάζονται και ότι η ενασχόλησή τους με αυτή δεν είναι εντέλει άχρηστη, αλλά θα τους δώσει βασικά στοιχεία επιλογής και κριτήρια για βελτίωση της ζωής τους.. 

Ποιος έκανε γιορτή και ο ρόλος του ήταν συμβουλευτικός-καθοδηγητικός και μόνο, στο πως και που μπορούν να ψαξουν τα ίδια τα παιδιά (όσα παιδιά θέλουν να συμμετέχουν) τα κείμενα που θα διαβάσουν, τα ποίηματα που θα πουν, τα έργα ή τα σκετς που θα παίξουν, το λόγο που θα εκφωνήσουν, το πρόγραμμα που θα δομήσουν και θα τυπώσουν, και δεν τα έδωσε έτοιμα, με αποτέλεσμα εκείνα να αισθάνονται διεκπεραιωτές των "βίτσιων" των καθηγητών τους;;;..
Ποιος έδωσε τέτοιες πρωτοβουλίες σε παιδιά;;
Ποιός ασχολήθηκε με την ουσία της εκπαίδευσης που είναι να εξασκεί και να μαθαινει τον εκπαιδευόμενο πως να μαθαίνει και όχι να του δίνει μασημένη ανούσια τροφή έτοιμη για να αποστηθίσει;;

Ποιον στ' αλήθεια από τους διοικούντες τον ένοιαξαν στ' αλήθεια οι ανάγκες των παιδιών μας; Γιατί, τις ξερουν;
Απλά αναπαράγουν το (μηδαμινό) έργο των προκατόχων τους και συνεχίζουν να βγάζουν βιβλία που δε διαβάζονται για να τα "παίρνουν" οι ίδιοι και οι εκδοτικοί οίκοι, ύλες που δε "χωνεύονται" αλλά "πασαλείβονται", να διορίζουν, μεταθέτουν αποσπούν όχι με τις ανάγκες τις εκπαιδευτικές αλλά τις κομματικές κ.ο.κ...

Τα υπόλοιπα συνάδελφοι είναι δευτερεύοντα και τα ακούω προσωπικά βερεσέ.. Το ψάρι βρωμάει απ' το κεφάλι και μ' αυτό εννοώ από τη στραβή νοοτροπία και γνώμη που έχουμε για το θέμα εκπαιδευση και όχι από ψευτοαξιολογήσεις...
Όταν ξεκινάς ένα σπίτι, ρίχνεις θεμέλια και μετά όλα τ' άλλα, δεν πας κατευθείαν στις ...κορνίζες!!

Και πιστεύω πως υπάρχουν αξιολογότατοι εκπαιδευτικοί που αν είχαν το δικαίωμα, το ελεύθερο ή την υλικοτεχνική υποδομή και το αντίστοιχο πρόγραμμα σπουδών για να δράσουν με τους μαθητές τους, θα γινόντουσαν θαύματα..

Αλλά βλέπεις η ίδια η Πολιτεία όχι μόνο δεν το επιδιώκει, αλλά τους σαμποτάρει κιόλας..(Βλέπε περίπτωση παύσης εξαιρετικής διευθύντριας δημοτικού στη Γκράβα πριν μερικούς μήνες κλπ..)

Η εκπαίδευση στα χέρια των εκπαιδευτικών και των μαθητών τους και όχι στα χέρια των καρεκλοκενταύρων του Υπουργείου και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που συνεδριάζουν για τα μπόνους και μόνο, και οι "καινοτόμες δράσεις" τους ορίζονται από τις αναθέσεις έργων σε κολλητούς κι όχι από την ίδια την παιδαγωγική-εκπαιδευτική ανάγκη...

Ουστ!


« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 30, 2008, 10:48:01 μμ από daniel »
Γιατί να λένε βίαια τα νερά του ποταμού και όχι τις όχθες που τα περιορίζουν;...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159853
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 650
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 600
Σύνολο: 609

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.13 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.