*

Αποστολέας Θέμα: Διδακτορικό (varia)  (Αναγνώστηκε 251230 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος JimP

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 297
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #658 στις: Ιανουάριος 04, 2018, 07:59:42 μμ »
Καλησπέρα!
Τι έκταση θα πρέπει να έχει μία πρόταση διδακτορικής διατριβής?

Κανονικά δεν υπάρχει κάποιο όριο, είναι στη δική σου ευχέρεια η έκταση και η δομή της. 

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:54:56 »

Αποσυνδεδεμένος Daidalos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 764
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02 Επιστήμη ποιητική ευδαιμονίας
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #659 στις: Ιανουάριος 04, 2018, 08:08:30 μμ »
Καλησπέρα. Η έκταση της πρότασης έχει να κάνει και με τις αντίστοιχες απαιτήσεις του (υποψήφιου) επιβλέποντα καθηγητή. Υπολόγισε όμως κατά μέσο όρο πως κυμαίνεται στις 3.500 έως 5.000 λέξεις συνήθως (10-15 σελίδες, με Times New Roman 12άρια).  ;)

Αποσυνδεδεμένος jellyfish

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 336
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #660 στις: Ιανουάριος 04, 2018, 08:13:44 μμ »
Σας ευχαριστώ!
ο καθηγητής μου είπε "σαν ένα άρθρο" και οι πληροφορίες που βρήκα στο ιντερνετ ήταν συγκεχυμένες. πολύ ωραία!
Ευχαριστώ πολύ!!
Υγ:
Αν σας βρίσκεται κάποιο λινκ με έγκυρες οδηγίες δομής, θα το εκτιμούσα :D :) ;)

Αποσυνδεδεμένος Daidalos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 764
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02 Επιστήμη ποιητική ευδαιμονίας
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #661 στις: Ιανουάριος 04, 2018, 08:26:10 μμ »
Σαν γενικός κορμός, υπάρχει αυτό, αλλά έχει να κάνει με το αντίστοιχο αντικείμενο και τις απαιτήσεις του Τμήματος εκπόνησης:

ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ
 
ΟΝΟΜΑ …..
 
Προτεινόμενο Θέμα:

 Εισαγωγή:
1.   Συζήτηση της Βιβλιογραφίας:
2.   Σκοπός και πρωτοτυπία:
3.   Ερευνητικά ερωτήματα:
4.   Μεθοδολογία:
5.   Ανάλυση δεδομένων:
6.   Συγγραφή:
7.   Χρονοδιάγραμμα:
Βιβλιογραφία  (ΠΗΓΕΣ)

Κάποια από τα ανωτέρω ενδεχομένως μπορούν να συγχωνευθούν ή να παραληφθούν, ανάλογα και με το θέμα της ΔΔ.  ;)
 

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:54:56 »

Αποσυνδεδεμένος morgan

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1203
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #662 στις: Ιανουάριος 05, 2018, 09:00:09 πμ »
Συνάδελφοι καλησπέρα. Έχω κι εγώ κάποια ερωτήματα σχετικά με το διδακτορικό.

Αρχικά, σε τι βαθμό μπορεί κάποιος να έχει εξαρχής μέσα στο μυαλό του μια ολοκληρωμένη πρόταση/ εικόνα/ βιβλιογραφία του θέματός του; Θέλω να πω, έχω αποφασίσει το πεδίο και το ερευνητικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινηθώ, όμως διαισθάνομαι ότι στην πορεία θα προκύψουν χίλια δυο άλλα ερωτήματα. Θέλω να πιστεύω ότι η ερευνητική πρόταση δεν είναι κάτι που σε δεσμεύει πάει και τελείωσε αλλά ότι είναι πιο πολύ για να κατατοπιστεί ο επιβλέπων για το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα δουλέψεις. Εν τέλει πόσο δεσμευτική είναι η ερευνητική πρόταση;

Ύστερα, σχετικά με την πρωτοτυπία. Όταν λέμε πρωτοτυπία εννοούμε απαραίτητα μοναδικότητα; Γιατί προσωπικά όσες φορές πήγα να αναδιαμορφώσω το θέμα μου πάντα έβρισκα μια μελέτη/έρευνα πάνω σ' αυτό. Πώς λοιπόν επιτυγχάνεται η πρωτοτυπία;

Τέλος, αν το θέμα της πρότασής σου είναι άμεσα συνδεδεμένο με τη δουλειά του μεταπτυχιακού σου, αν για παράδειγμα είναι η προέκταση μιας μεταπτυχιακής εργασίας, μπορείς να παρουσιάσεις την ίδια τη μεταπτυχιακή σου εργασία (εννοείται καταλλήλως αναδιαμορφωμένη) ως πρόταση;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
ἔστι δίκης ὀφθαλμός ὅς τὰ πάνθ' ὁρᾷ

Αποσυνδεδεμένος Daidalos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 764
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02 Επιστήμη ποιητική ευδαιμονίας
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #663 στις: Ιανουάριος 05, 2018, 04:59:42 μμ »
Όλα είναι σχετικά. Δεν χρειάζεται καμιά "νέα ανακάλυψη του τροχού" αλλά μια διαπραγμάτευση του θέματος από άλλη σκοπιά. Προφανώς και δεν είναι δεσμευτική, απλώς είναι κάτι σαν σχέδιο εργασίας. Ακόμη και το θέμα μπορεί να διαφοροποιηθεί, το πεδίο-αντικείμενο δυσκολότερα. Μπορείς να βασιστείς και στη μεταπτυχιακή για την πρόταση, αλλά να φαίνεται ξεκάθαρα με τι θέλεις να ασχοληθείς, ποιος είναι ο στόχος σου σε σχέση με τη νέα γνώση που θα προσφέρεις με την ΔΔ.  ;)

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1914
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #664 στις: Ιανουάριος 05, 2018, 05:22:41 μμ »


Τέλος, αν το θέμα της πρότασής σου είναι άμεσα συνδεδεμένο με τη δουλειά του μεταπτυχιακού σου, αν για παράδειγμα είναι η προέκταση μιας μεταπτυχιακής εργασίας, μπορείς να παρουσιάσεις την ίδια τη μεταπτυχιακή σου εργασία (εννοείται καταλλήλως αναδιαμορφωμένη) ως πρόταση;
 

Και βέβαια, και αυτό θα είναι και το πιο εύκολο για σένα, αρκεί να συμφωνεί ο επιβλέπων καθηγητής σου. Μπορείς  να κάνεις έναν συνδυασμό του προλόγου, της εισαγωγής και των συμπερασμάτων της μεταπτυχιακής σου εργασίας, προσθέτοντας και λίγα λόγια για τα νέα στοιχεία που θα ερευνηθούν στο διδακτορικό, και θα έχεις  έτοιμη μια ολοκληρωμένη πρόταση.



 Θέλω να πιστεύω ότι η ερευνητική πρόταση δεν είναι κάτι που σε δεσμεύει πάει και τελείωσε αλλά ότι είναι πιο πολύ για να κατατοπιστεί ο επιβλέπων για το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα δουλέψεις. Εν τέλει πόσο δεσμευτική είναι η ερευνητική πρόταση;


 

Δεν γίνεται η πρόταση  να λειτουργεί απολύτως δεσμευτικά για την περαιτέρω διαμόρφωση του διδακτορικού, δεν έχει λογική αυτό, αφού στην πορεία, ακόμη και μιας απλής εργασίας, προκύπτουν καινούργια στοιχεία, ορισμένα από το οποία μπορεί να σε οδηγήσουν σε νέους δρόμους έρευνας.   
Θα σε συμβούλευα όμως,  πριν προχωρήσεις στη συγγραφή οποιασδήποτε πρότασης, να συζητήσεις με τον επιβλέποντα και το ζήτημα της πρότασης και το θέμα της πρωτοτυπίας, που ανέφερες.
Γενικά μιλώντας, για το τι μπορείς να κάνεις και τι όχι δεν υπάρχουν γενικοί  απαρέγκλιτοι κανόνες (για παράδειγμα, ακόμη και ο αριθμός των σελίδων της πρότασης είναι κάτι σχετικό), αλλά αυτό εξαρτάται από τον επόπτη και την καλή συνεργασία μαζί του. Η καλύτερη συνεργασία, κατά τη γνώμη μου, είναι όταν ο επόπτης δίνει γενικές κατευθυντήριες γραμμές, αφήνοντας στον υποψήφιο διδάκτορα ελευθερία κινήσεων και ανάληψης πρωτοβουλιών, και από εκεί και πέρα ελέγχει για τυχόν παρεκκλίσεις ή σημαντικές παραλείψεις και λάθη, χωρίς όμως να παρεμβαίνει επί τους ουσίας στη δουλειά του υποψηφίου, και συμβουλεύει, όταν ερωτηθεί.   
Επίσης, πολύ σημαντικό για την απρόσκοπτη εξέλιξη και ολοκλήρωση  του διδακτορικού (ακόμη και μιας πτυχιακής εργασίας) είναι η καλή συνεργασία των εποπτών μεταξύ τους. Αν δεν υπάρχει αυτή ή, ακόμη χειρότερα, αν οι επόπτες δεν έχουν καν καλή σχέση μεταξύ τους, την πληρώνει ο φοιτητής. Για αυτό καλό είναι η επιλογή του δεύτερου και τρίτου επόπτη να γίνεται από τον πρώτο.

« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 05, 2018, 05:32:52 μμ από Dwrina »
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος Lucinda

  • Moderator
  • Έμπειρο μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 904
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #665 στις: Ιανουάριος 05, 2018, 06:48:23 μμ »
Από την δική μου εμπειρία, το διδακτορικό δεν μπορεί να είναι προέκταση του μεταπτυχιακού. Επιστημονικώς δείχνει κάποιον ο οποίος δεν μπορούσε να βρει θέμα, δεν είχε υποστήριξη από έναν έμπειρο επόπτη και κατέθεσε ένα σιγουράκι με κάποιες προεκτάσεις για διδακτορική πρόταση.
Η έκταση και το περιεχόμενο της πρότασης παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλία από τμήμα σε τμήμα και σε αυτά μπορεί να δώσει απάντηση μόνον ο επιβλέπων. Σε γενικές γραμμές πάντως θα θεωρούσα απαραίτητους τους στόχους, υπό την μορφή των κεφαλαίων, και μία ανάπτυξη για τον κάθε ένα (στην πραγματικότητα πρόκειται για μία συνοπτική παρουσίαση της διδακτορικής όπως την οραματίζεται ο υποψήφιος), μεθοδολογία και ενδεικτική βιβλιογραφία που μελετήθηκε ή πρόκειται να μελετηθεί.
Αναφορικά, τέλος, με την ευελιξία της πρότασης και τον βαθμό στον οποίο αυτή μπορεί να τροποποιηθεί, έχω την γνώμη ότι η αρχική πρόταση πρέπει να είναι όσο πιο σαφής και δεσμευτική γίνεται για δύο λόγους: πρώτον, διότι μία καλά οργανωμένη πρόταση δείχνει έναν καλά προετοιμασμένο υποψήφιο που έχει διαβάσει, ξέρει ακριβώς τι θα κάνει και βαδίζει με σταθερούς βηματισμούς και, δεύτερον, διότι αποτελεί το πιο ασφαλή τρόπο για να μην χαθεί κάποιος μετά στην βιβλιογραφία και να μην ξεφύγει από το θέμα. Η ευελιξία περιστρέφεται γύρω από το αρχικό πλάνο-πρόταση, δεν είναι δικλείδα σε περίπτωση που το αρχικό θέμα δεν βγει. Η δέσμευση είναι τρόπος να θέτεις κάθε φορά έναν στόχο και να τον πετυχαίνεις για να προχωρήσεις στην συνέχεια στον επόμενο. Και αυτό το εξασφαλίζει μόνον μία πρόταση αρχικά καλά οργανωμένη και δεσμευτική. Σίγουρα θα προκύψουν ζητήματα τα οποία μπορεί να εμφανιστούν ανυπολόγιστα. Αυτά τα χειριζόμαστε με δύο τρόπους: είτε τα εντάσσουμε συμπληρωματικά στο αρχικό πλάνο είτε τα διατυπώνουμε ως ζητήματα τα οποία χρήζουν περαιτέρω έρευνας και μελέτης. Άλλωστε αυτός είναι και ένας από τους στόχους μίας διδακτορικής: αφενός, να καλύπτει κενά, αφετέρου, να ανοίγει και άλλους δρόμους στην έρευνα. Επίσης, τα όποια επιπλέον μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε ως αφορμές-υλικό για να συγγράψουμε άρθρα-μελέτες τα οποία μπορούμε να δημοσιεύσουμε σε ένα επιστημονικό περιοδικό. Επίσης, απαραίτητη διαδικασία για όποιον εκπονεί διδακτορικό.
Για να είμαστε όμως ρεαλιστές, αυτά τα ζητήματα είναι πολύ δύσκολο να τα διαχειριστεί ένας επιστημονικά άπειρος μελλοντικός υποψήφιος διδάκτορας. Απαιτείται καθοδήγηση από έναν καλό επόπτη. Αν δεν έχεις αυτό, δεν έχεις τίποτα.

Να σημειώσω ότι αναφέρομαι στην επίσημη κατάθεση μίας πρότασης για εκπόνηση διδακτορικού και όχι στο απλό πλάνο που πιθανόν έχει ζητήσει ένας καθηγητής πριν αποφασίσει να αναλάβει την επίβλεψη. Όχι ότι το δεύτερο δεν είναι σημαντικό και ότι δεν θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από οργάνωση και δέσμευση, αλλά είναι ίσως πιο γενικής φύσεως και σίγουρα ανεπίσημο και τροποποιήσιμο.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 06, 2018, 08:38:24 πμ από Lucinda »

Αποσυνδεδεμένος morgan

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1203
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #666 στις: Ιανουάριος 06, 2018, 08:51:11 πμ »
Οι απαντήσεις σας ήταν πολύ χρήσιμες, ευχαριστώ. Το μεταπτυχιακό έγινε σε ελληνικό πανεπιστήμιο και το διδακτορικό θα γίνει σε παν/μιο εξωτερικού, οπότε δεν μπλέκεται ιδιαίτερα το πράγμα με το υλικό του μτπτχ.

Θα ήθελα να ρωτήσω για το πρώτο πλάνο που στέλνουμε στον καθηγητή. Μου το ονόμασε "statement of research interests". Σίγουρα διαφέρει από το proposal, αλλά θα μπορούσε κάποιος να μου δώσει δυο συμβουλές σχετικά με τη μορφή που θα μπορούσε να πάρει και την έκταση στο περίπου;

Ευχαριστώ.
ἔστι δίκης ὀφθαλμός ὅς τὰ πάνθ' ὁρᾷ

Αποσυνδεδεμένος Lucinda

  • Moderator
  • Έμπειρο μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 904
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #667 στις: Ιανουάριος 06, 2018, 09:16:43 πμ »
Αν λάβω υπόψη μου τα ελληνικά δεδομένα, τα οποία επιστημονικώς δεν νομίζω να διαφέρουν και πολύ από τα διεθνή, μία τέτοια δήλωση θα μπορούσε να περιλαμβάνει δύο τμήματα. Το πρώτο θα είναι στην πραγματικότητα ένα βιογραφικό σου, αφηγηματικά όμως διατυπωμένο, όπου θα περιγράφεται όλη η προηγούμενη ενασχόλησή σου με την συγκεκριμένη επιστήμη. Είναι νομίζω σημαντικό να παρουσιάσεις τις προϋποθέσεις που έχεις ως εδώ: τι βασικές σπουδές έχεις κάνει, σε ποια μαθήματα ξεχώρισες και γιατί (εννοείται θα πρέπει αυτά να έχουν σχέση με το διδακτορικό το οποίο πρόκειται να εκπονήσεις), τι μεταπτυχιακό έκανες, τι ζητήματα διαχειρίστηκες στην μεταπτυχιακή εργασία σου (όπως καταλαβαίνεις, από την στιγμή που σε αυτή την ενότητα θα αναφέρεις όλα τα παραπάνω, το να κάνεις το μεταπτυχιακό σου πρόταση για διδακτορικό αποκλείεται), ποια είναι ενδεχομένως η επαγγελματική προϋπηρεσία σου που ενισχύει τις γνώσεις σου στον συγκεκριμένο τομέα (εδώ μην βάλεις ό,τι δουλειά έχεις κάνει, μόνον αν κάτι είναι σχετικό), πιθανές δημοσιεύσεις ή συνεργασίες. Στην δεύτερη ενότητα θα παρουσίαζα τους μελλοντικούς στόχους μου από το γενικό προς το ειδικό (π.χ. Μελλοντικός στόχος μου είναι να ασχοληθώ σε επιστημονικό-ερευνητικό επίπεδο με την Ιστορία και συγκεκριμένα με την περίοδο της Ύστερης Αρχαιότητας και του Βυζαντίου, προκειμένου να μελετήσω...). Όσο περισσότερο εξειδικεύσεις, τόσο πιο κατανοητές θα είναι οι προθέσεις σου στον καθηγητή, ώστε να συνδιαμορφώσετε μία κατάλληλη για σένα πρόταση που θα ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντά σου.
Αναφορικά με την έκταση δεν νομίζω ότι μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα. Εξαρτάται από τα επιτεύγματά σου και το πόσο συγκεκριμένη θα είσαι ως προς τους μελλοντικούς στόχους σου.

Υ.Γ. Για την σύνδεση μεταπτυχιακού και διδακτορικού, αναθεώρησε. Το ότι είναι διαφορετικά τα πανεπιστήμια και σε διαφορετικές χώρες δεν σημαίνει τίποτα. Η επιστημονική ταυτότητα είναι δική σου και θα σε ακολουθεί σε ό,τι και να κάνεις. Σε συμφέρει ερευνητικά να εξελίσσεσαι όχι να περιστρέφεσαι γύρω από τα ίδια. Αν και αυτό ισχύει μόνον στην περίπτωση που ένας καθηγητής θα δεχόταν μία τέτοιου είδους πρόταση τύπου προέκταση του μεταπτυχιακού. Εγώ προσωπικά δεν γνωρίζω κανέναν τέτοιο που θα συνυπέγραφε ως επόπτης μασημένη τροφή.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 06, 2018, 09:19:44 πμ από Lucinda »

Αποσυνδεδεμένος morgan

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1203
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #668 στις: Ιανουάριος 06, 2018, 09:56:23 πμ »
Ευχαριστώ Lucinda, με βοηθάς πολύ. Όμως πώς ρε γμτ να το αποσυνδέσω αφού ένα μικρό μόνο μέρος του θέματος που με ενδιαφέρει εκπόνησα σε μια απλή εργασία εξαμήνου στο μτπτχ., όχι στη διατριβή. Και τότε είχα πει ότι αυτό θα το κάνω διδακτορικό. Άγγιξα μόνο ένα μικρό κομματάκι του θέματος, ας πούμε ένα 10%. Ο λόγος που δεν το έκανα και στη διατριβή ήταν εντελώς άσχετος. Δηλαδή, για να σου δώσω να καταλάβεις, πες ότι κάνεις μια εργασία εξαμήνου για το Σινά και στο διδακτορικό σου κάνεις για τον μοναχισμό στο Βυζάντιο.

Ωστόσο, αντιλαμβάνομαι τι λες και δεν θεωρώ ότι έχεις άδικο. Μου φαίνεται όμως βουνό τώρα το να εγκαταλείψω και να ψάξω άλλο θέμα.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 06, 2018, 10:00:01 πμ από morgan »
ἔστι δίκης ὀφθαλμός ὅς τὰ πάνθ' ὁρᾷ

Αποσυνδεδεμένος Lucinda

  • Moderator
  • Έμπειρο μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 904
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #669 στις: Ιανουάριος 06, 2018, 12:30:12 μμ »
Μισό λεπτό...αυτό που λες τώρα είναι διαφορετικό. Από τα προηγούμενα μηνύματά σου εγώ κατάλαβα ότι πρόκειται να κάνεις διδακτορικό την μεταπτυχιακή εργασία σου, την μεγάλη εννοώ, αυτήν που γράφουμε στο τέλος (ορισμένοι την ονομάζουν και μεταπτυχιακή διατριβή). Αυτό κατάλαβα και σου είπα ότι είναι αντιεπιστημονικό. Μία απλή εργασία εξαμήνου (φαντάζομαι των 10-20 σελίδων) είναι κάτι άλλο και βεβαίως θα μπορούσε να αποτελέσει την αφορμή για έναν διδακτορικό. Σε αυτή την περίπτωση δεν βλέπω να υπάρχει κανένα πρόβλημα. Προχώρα κανονικά και στοιχειοθέτησε την πρότασή σου με βάση αυτή την εργασία, η οποία, σημειωτέον, θα πρέπει να εμπλουτιστεί πολύ. Στο statement που σου ζήτησε ο καθηγητής μπορείς αυτό να το εντάξεις στο δεύτερο μέρος ως μελλοντικό στόχο.

Αναφορικά με την πρωτοτυπία, δεν μας ενδιαφέρει αν υπάρχουν ορισμένα άρθρα ή ολιγοσέλιδες μελέτες. Αυτά θα τα χρησιμοποιήσεις στην βιβλιογραφία της δικής σου διδακτορικής ως υποστηρικτικό υλικό ή εναλλακτικές προσεγγίσεις. Ακόμη και μονογραφία ή διδακτορική διατριβή να υπάρχει κάπως σχετική και πάλι μπορείς να εξασφαλίσεις πρωτοτυπία. Να σου δώσω ένα παράδειγμα. Έστω ότι προτίθεσαι να κάνεις διδακτορικό στον Πλάτωνα. Χιλιοειπωμένα πράγματα. Αρχίζεις και το συγκεκριμενοποιείς. Λες, λοιπόν, θέλω να μελετήσω την Πολιτεία. Επίσης ουδεμία πρωτοτυπία, έχει γραφτεί το σύμπαν. Το συγκεκριμενοποιείς ακόμα πιο πολύ. Λες, θέλω να μελετήσω την θεολογία του Πλάτωνα στην Πολιτεία. Και πάλι δεν είναι πρωτότυπο, ωστόσο, πλησιάζεις κάπου. Αρχίζεις και το κάνεις για παράδειγμα συγκριτικό. Οπότε λες, θέλω να μελετήσω την θεολογία του Πλάτωνα στην Πολιτεία σε σύγκριση με την θεολογία του Διονυσίου του Αρεοπαγίτου στο Περί θείων ονομάτων. Τώρα, αυτή η σύγκριση είναι ένα θέμα που δεν έχει γίνει, ασχέτως αν το κάθε μέρος μόνον του έχει βιβλιογραφία-αρθρογραφία από εδώ μέχρι την Αυστραλία. Δεν ξέρω αν καταλαβαίνεις το σκεπτικό. Η πρωτοτυπία δηλαδή μπορεί να είναι δύο πράγματα: α) βρίσκω κάτι καινούργιο και αλλάζω τον κόσμο (συμβαίνει κυρίως σε ιατρικές, φαρμακευτική, θετικές επιστήμες) ή β) προσεγγίζω κάτι μέσα από ένα ειδικό πρίσμα (εδώ θα βρεις κυρίως τις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες).

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1914
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #670 στις: Ιανουάριος 06, 2018, 06:34:07 μμ »

Από την δική μου εμπειρία, το διδακτορικό δεν μπορεί να είναι προέκταση του μεταπτυχιακού. Επιστημονικώς δείχνει κάποιον ο οποίος δεν μπορούσε να βρει θέμα, δεν είχε υποστήριξη από έναν έμπειρο επόπτη και κατέθεσε ένα σιγουράκι με κάποιες προεκτάσεις για διδακτορική πρόταση.


Εγώ προσωπικά δεν γνωρίζω κανέναν τέτοιο που θα συνυπέγραφε ως επόπτης μασημένη τροφή.

Να ξεκαθαρίσω ότι αναφερόμουν στα δεδομένα των ελληνικών Πανεπιστημίων, στα οποία δεν είναι σπάνιο και υπό προϋποθέσεις καθόλου αντιεπιστημονικό, κατά τη γνώμη μου, μια διδακτορική διατριβή να είναι προέκταση της πτυχιακής εργασίας. Γιατί έχω δει ότι οι άριστα καταρτισμένοι στο αντικείμενό τους και ενήμεροι βιβλιογραφικά καθηγητές προσπαθούν, όπου αυτό είναι εφικτό, να μη δίνουν για πτυχιακή εργασία σε μεταπτυχιακό επίπεδο τετριμμένα θέματα, αλλά θέματα τα οποία πράγματι αξίζουν να ερευνηθούν και θα μπορούσαν κάλλιστα σε μεγαλύτερη έκταση να δοθούν για διδακτορική διατριβή. 
Από την άλλη, ένας μεταπτυχιακός φοιτητής που ενδιαφέρεται πραγματικά για αυτό που κάνει και δεν θέλει να πάρει το πτυχίο του ξεμπερδεύοντας μια ώρα αρχύτερα, απλώς για να το χρησιμοποιήσει κάπου, επιλέγει το θέμα της πτυχιακής του και τον καθηγητή με τον οποίο θα συνεργαστεί όχι με κριτήριο τι είναι πιο εύκολο και γρήγορο ή ποιος βάζει τους μεγαλύτερους βαθμούς, αλλά με κριτήριο αυτό που τον ενδιαφέρει επιστημονικά, αυτό για το οποίο έχει διάθεση να ψάξει, να μάθει, να ερευνήσει σε βάθος, και πάνω στο οποίο θα έχει σωστή καθοδήγηση, ώστε να κάνει όσο το δυνατόν καλύτερη δουλειά.
Όταν λοιπόν υπάρχουν οι δύο παραπάνω προϋποθέσεις, τι πιο λογικό και επιστημονικά αποδεκτό καθηγητής και φοιτητής να επιθυμούν τη συνέχιση της πτυχιακής σε διδακτορικό;

Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος Daidalos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 764
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02 Επιστήμη ποιητική ευδαιμονίας
    • Προφίλ
Απ: Διδακτορικό (varia)
« Απάντηση #671 στις: Ιανουάριος 06, 2018, 07:30:39 μμ »
Συμφωνώ. Δεν ξέρω τι κάνουν στο εξωτερικό, αλλά στην Ελλάδα δεν είναι σπάνιο ούτε κατακριτέο το διδακτορικό να βασίζεται -ως ένα βαθμό- στο μεταπτυχιακό. Το δικό μου είναι εντελώς διαφορετικό, αλλά ξέρω αρκετούς που το συνεχίζουν σε ευρύτερη και πολύ πιο προσεγμένη μορφή ως Δ.Δ. Οι εμπειρίες που έχει ο καθένας από τη δική του εκπόνηση δεν μπορεί να αποτελούν τους "απαραβίαστους κανόνες" της Ιερής Εξέτασης. Κυρίως στις θετικές επιστήμες είναι όχι μόνο θεμιτό αλλά και επιθυμητό να συνεχίσει κάποιος την μεταπτυχιακή του έρευνα σε επίπεδο διδακτορικού. Φυσικά, δεν μιλάμε για τις περιπτώσεις καθαρής αντιγραφής του μεταπτυχιακού. Σιγά μην "αφορίσουμε" κιόλας κάποιον που συνεχίζει την έρευνα του μεταπτυχιακού σε ανώτερο επίπεδο ("πιπέρι στο στόμα!").  ;)

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32277
  • Τελευταία: ΤΣΕΦΙ
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158511
  • Σύνολο θεμάτων: 19197
  • Σε σύνδεση σήμερα: 471
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 419
Σύνολο: 434

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.1 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.