PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
Εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γυμνάσιο
Φιλολογικά μαθήματα
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
Τελευταία νέα
Πρόσκληση για απόσπαση εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Β'βάθμιας σε φορείς του ΥΠΑΙΘΑ και από ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΠΕ, σε δομές Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
Έκδοση υπουργικής απόφασης μεταθέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχολικού έτους 2024-2025
Προσλήψεις 31 εκπαιδευτικών Ββάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης
Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2025
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
2
3
4
...
13
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου (Αναγνώστηκε 116226 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
gringa
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 712
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
«
Απάντηση #14 στις:
Μαΐου 28, 2009, 12:14:47 pm »
Tweet
Καλημέρα. Συνήθως τους δίνεται ένα κείμενο, από το οποίο μπαίνουν κάποιες ερωτήσεις κατανόησης, ενώ πολύ συχνά ζητείται να βρουν τα δομικά στοιχεία κάποιων παραγράφων. Στις ασκήσεις, ανάλογα με την ύλη τους. Να προσέξεις τους χρόνους, φωνές, συζυγίες, διαθέσεις, ποιόν ενέργειας κτλ, καθώς και την κλίση των επιθέτων και των ουσιαστικών. Δώσε βάση στο επίθετο "πολύς", καθώς και στα επίθετα σε -ης (πχ. αληθής). Από συντακτικό τα είδη των προτάσεων ανάλογα με τη σημασία ή τη δομή τους. Επιπλέον, θα πρέπει να ξέρουν να αναργωρίζουν τους κύριους συντακτικούς όρους, αλλά και το Ονοματικό και Ρηματικό μέρος μίας πρότασης. Στην παραγωγή λόγου μπαίνει κάτι από Περιγραφή, Αφήγηση ή Επιχειρηματολογία σε επικοινωνιακό πλαίσιο Επιστολής, Άρθρου ή Ηεμερολογίου.
Α! αν έχουν φτάσει μέχρι την ενότητα 8, να προσέξεις και τα είδη της σύνδεσης των προτάσεων!
Ελπίζω να βοήθησα. Καλή ευκολία!
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 18:59:01 »
Kallipateira
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 243
Φύλο:
ΠΕ02:-)
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
«
Απάντηση #15 στις:
Μαΐου 28, 2009, 01:24:10 pm »
Σε ευχαριστώ πολύ! Ήσουν πολύ κατατοπιστική!!!!
Καταγράφηκε
annie.d
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 965
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
«
Απάντηση #16 στις:
Μαΐου 28, 2009, 02:22:49 pm »
εμενα σημερα τους εβαλαν ενα κειμενο με ερωτησεις κατανοησης, δομη παραγραφου, ουσιαστικα να τα μεταφερουν στον αλλο αριθμο και ως παραγωγη λογου να περιγραψουν εναν αγωνα που παρακολουθησαν
Καταγράφηκε
Νικολέττα
Νέο μέλος
Μηνύματα: 1
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
«
Απάντηση #17 στις:
Ιουνίου 03, 2009, 02:09:49 pm »
γεια σας!μπορειτε να μου πείτε διαφορες ιδεες για το τι θα μπορουσα να γραψω σε θεμα αθλητισμου Α'Γυμνασιου
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 18:59:01 »
efstratia
Νέο μέλος
Μηνύματα: 27
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
«
Απάντηση #18 στις:
Οκτωβρίου 18, 2009, 12:36:14 pm »
Αναζητώ μια διευκρίνιση αναφορικά με τη διδασκαλία των προτάσεων στην 1η ενότητα της γλώσσας Α γυμνασίου και συγκεκριμένα κατά πόσο ακολουθούμε το συντακτικό της νέας ελληνικής του οργανισμού εκδ. διδ. βιβλίων; φαντάζομαι ότι είναι αυτονόητο ότι διδάσκουμε με την ορολογία και κριτήριο διάκρισης που αναφέρονται στο σχολικό βιβλίο έτσι δεν είναι; Ειδικότερα τώρα, σύμφωνα με το συντακτικό η ακόλουθη πρόταση "Ο πατέρας, η μητέρα, ο παππούς και η γιαγια ξύπνησαν" σελ. 20 χαρακτηρίζεται ως "σύνθετη", εμείς πως θα τη διδάξουμε; ως επαυξημένη;
«
Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 18, 2009, 05:34:36 pm από efstratia
»
Καταγράφηκε
apri
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 5931
Φύλο:
Dum spiro, spero
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
«
Απάντηση #19 στις:
Οκτωβρίου 18, 2009, 07:50:16 pm »
H πρόταση που αναφέρεις είναι σύνθετη, γιατί έχει τρία υποκείμενα. Για να ήταν επαυξημένη, θα έπρεπε να έχει προσδιορισμούς. (π.χ Ο παππούς ξύπνησε
πολύ νωρίς
).
Το πρώτο ερώτημά σου δεν το πολυκατάλαβα. Τι εννοείς;
Καταγράφηκε
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)
efstratia
Νέο μέλος
Μηνύματα: 27
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
«
Απάντηση #20 στις:
Οκτωβρίου 18, 2009, 10:39:59 pm »
ευχαριστώ πολύ! ωστόσο εξακολουθώ να αναρωτιέμαι πως θα τη διδάξω ώς σύνθετη αφού δε χρησιμοποιεί το σχολικό βιβλίο αυτή την κατηγορία... δηλαδή τις χωρίζει σε απλές, ελλειπτικές και επαυξημένες χωρίς να κάνει λόγο για σύνθετες.
Προβληματίζομαι επίσης και για τις προτάσεις στις οποίες εννοείται το υποκείμενο αλλά έχουν προσδιορισμούς π.χ. "απομακρυνθείτε αμέσως από τις σιδηροδρομικές γραμμές", αυτήν πως θα τη χαρακτηρίζαμε; ως ελλειπτική γιατί λείπει το (εννοούμενο) υποκείμενο του ρήματος; και τι γίνεται με τους προσδιορισμούς;
«
Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 18, 2009, 10:48:14 pm από efstratia
»
Καταγράφηκε
karxarias29
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 2296
Φύλο:
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
«
Απάντηση #21 στις:
Οκτωβρίου 18, 2009, 11:54:56 pm »
Ως προς την 1η πρόταση, θα την χαρακτηρίσεις σύνθετη και ας μην το λέει το βιβλίο. Άλλωστε, και όλοι οι φιλόλογοι στο σχολείο τις διδάσκουν με βάση την κλασική διάκριση που είχε και το παλιό βιβλίο.
Ως προς τη δεύτερη, δίνεις και τα 2, ελλειπτική και επαυξημένη. Τέτοιου είδους πρότασεις μου έχουν αναφέρει συχνά τα παιδιά ότι τους τις βάζουν σε διαγώνισμα στο σχολείο και θέλουν και τα 2.
Καταγράφηκε
efstratia
Νέο μέλος
Μηνύματα: 27
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
«
Απάντηση #22 στις:
Οκτωβρίου 18, 2009, 11:58:53 pm »
ευχαριστώ πολύ!!
Καταγράφηκε
elranna
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 2316
Φύλο:
ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
«
Απάντηση #23 στις:
Οκτωβρίου 19, 2009, 12:01:34 am »
"Όχι σκουπίδια, όχι πλαστικά σε θάλασσες και ακτές." Το αγαπημένο μου παράδειγμα στην α' γυμνασίου. Ελλειπτική, σύνθετη και επαυξημένη.
Καταγράφηκε
efstratia
Νέο μέλος
Μηνύματα: 27
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
«
Απάντηση #24 στις:
Οκτωβρίου 19, 2009, 12:06:51 am »
ε, αυτό και αν είναι παράδειγμα !
όπως με συμβούλευσε φίλη μου που διδάσκει χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση, όλα αυτά είναι ανούσιες λεπτομέρειες και μάλλον έχει δίκιο. Τί γίνεται όμως όταν στα ιδιαίτερα έρχονται οι μαθητές με τις ασκήσεις του σχολείου να άπτονται της θεωρίας του παλιού βιβλίου αλλά και της εμμονής των καθηγητών τους στη διάκριση των προτάσεων......
Καταγράφηκε
karxarias29
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 2296
Φύλο:
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
«
Απάντηση #25 στις:
Οκτωβρίου 19, 2009, 12:14:48 am »
Θα τους μάθεις τη διάκριση και με τα 4 είδη. Και να ξέρεις ότι είναι και κλασική άσκηση στο διαγώνισμα του Α τριμήνου. Γενικώς, στο σχολείο οι φιλόλογοι ακουλουθούν το... παλιό καλό συντακτικό που μαθαίναμε όλοι. Πώς είναι το αυγό-αβγό, αυτί- αφτί που κανείς παλιός φιλόλογος (και εγώ μαζί τους) δεν το γράφει με β φ και ας λέει το λεξικό του Μπαμπινιώτη... έτσι ένα πράγμα
Καταγράφηκε
elranna
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 2316
Φύλο:
ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
«
Απάντηση #26 στις:
Οκτωβρίου 19, 2009, 12:15:46 am »
Δεν είμαι σίγουρη αν είναι ανούσιες λεπτομέρειες. Εξαρτάται αν θα τις χρησιμοποιήσεις μετά. Εγώ χρησιμοποίησα πάρα πολύ τα είδη των προτάσεων στη 2η ενότητα, όταν κάναμε τις διαφορές προφορικού και γραπτού λόγου. Πρόσεξαν, για παράδειγμα, τα παιδιά ότι συναντάμε πιο συχνά ελλειπτικές προτάσεις στα συνθήματα ή στον προφορικό λόγο και όχι τόσο συχνά στο γραπτό. Τα χρησιμοποίησα πολύ και στη λογοτεχνία, όταν ψάχναμε στοιχεία προφορικότητας στα παραμύθια. Και πάλι, εξαρτάται από το επίπεδο των μαθητών και κυρίως από το είδος του μαθήματος που θέλεις να κάνεις.
Καταγράφηκε
karxarias29
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 2296
Φύλο:
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
«
Απάντηση #27 στις:
Οκτωβρίου 19, 2009, 12:25:11 am »
Σωστή η elranna. Και βέβαια περιττό να επισημάνω ότι μπερδεύονται πάρα πολύ με όλες αυτές τις μαζεμένες διαιρέσεις των προτάσεων και τους ζητάς πχ με βάση την ποιότητα και σου απαντούν... απλή!
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
2
3
4
...
13
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γυμνάσιο
Φιλολογικά μαθήματα
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου