*

Αποστολέας Θέμα: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 110355 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος eleni09 ΠΕ 02

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 791
  • "όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν..."
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #56 στις: Σεπτέμβριος 29, 2010, 09:42:20 πμ »
ναι γιατι αν αλλα ζηταει αλλα του λεω αλλα γραφει κ γενικως αλλα των αλλων........δεν θα καταλαβει τιποτα κ θα τρελαθει στο τελος κ θα χει κ προβλημα στη βαθμολογια....
ξερεις αν εχουν κανει αναθεση κ στη λογοτεχνια? δηλαδη υπαχρει πιθανοτητα η καθηγητρια να μην ειναι φιλολογος?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:15:25 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #57 στις: Σεπτέμβριος 29, 2010, 09:50:27 πμ »
δεν εχω ακουσει κατι τετοιο, αλλα δε μπορω να σου το πω με βεβαιοτητα....
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος despina1

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 8
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #58 στις: Οκτώβριος 05, 2010, 09:19:54 μμ »
Γνωστό πρόβλημα ήδη από τα μαθητικά μας χρόνια και συνεχίζεται και τώρα που διδάσκουμε , πολλοί καθηγητές στο σχολείο εξισώνουν την περίληψη με το νόημα και ειδικά στο γυμνάσιο λένε στα παιδιά ότι είναι το ίδιο πράγμα, εγώ το χω δει πολύ συχνά αυτό αν και είμαι καινούρια . Τώρα το πως θα αποφύγεις τη σύγχυση του μαθητή  είναι δικό σου θέμα.

Αποσυνδεδεμένος eleni09 ΠΕ 02

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 791
  • "όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν..."
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #59 στις: Οκτώβριος 06, 2010, 08:24:01 πμ »
ξερεις, δεν ειναι δυστυχως μονο η συγχυση.....γιατι ακομα κι αν βρω τροπο εγω και ξεκθαρισω στο παιδι το θεμα....αν η καθηγητρια του σχολειου διορθωνει και βαθμολογει βασει των δικων της δεδομενων....τοτε....αστα να πανε.... :-\

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:15:25 »

Αποσυνδεδεμένος soul

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1081
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #60 στις: Οκτώβριος 11, 2010, 03:01:17 μμ »
ναι γιατι αν αλλα ζηταει αλλα του λεω αλλα γραφει κ γενικως αλλα των αλλων........δεν θα καταλαβει τιποτα κ θα τρελαθει στο τελος κ θα χει κ προβλημα στη βαθμολογια....
ξερεις αν εχουν κανει αναθεση κ στη λογοτεχνια? δηλαδη υπαχρει πιθανοτητα η καθηγητρια να μην ειναι φιλολογος?

Μόνο στην ιστορία υπάρχει ανάθεση και σε άλλες ειδικότητες.
Κανένα άλλο φιλολογικό μαθημα δεν ανατίθεται σε καθηγητή που δεν ειναι φιλόλογος!
Ελπίζουμε όλοι το λάθος να γίνεται από το παιδι και όχι από την καθηγήτρια
“Η ευτυχία δημιουργεί φίλους, Η δυστυχία τους δοκιμάζει”

Αποσυνδεδεμένος desperino

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 313
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #61 στις: Οκτώβριος 11, 2010, 09:58:35 μμ »
Επειδή τα παιδάκια είναι πρωτάκια και δεν έχουν διδαχθεί την περίληψη ,τους τη λέει νόημα για να καταλάβουν. Σάμπως στο δημοτικό ασκούνται στην περίληψη;


Πολλές φορές στην τάξη λέμε τέρατα, άλλοτε εν αγνοία μας και άλλοτε εν γνώσει μας.
Το πρώτο δεν το συζητώ , το δεύτερο όμως μπορεί να συμβεί  στο όνομα της απλούστευσης,του παραδείγματος, του επιπέδου της τάξης.

Δεν το θεωρώ σπουδαίο ατόπημα της καθηγήτριας, ειδικά σε παιδιά της Α΄γυμνασίου.

Αποσυνδεδεμένος eleni09 ΠΕ 02

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 791
  • "όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν..."
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #62 στις: Οκτώβριος 12, 2010, 08:30:53 πμ »
ουτε στην ιστορια θα επρεπε να γινεται αναθεση..............αλλα.... :-\...παλι καλα ε....?
 :-\

δεν το θεωρω ατοπημα απλα θα τα μπερδεψει τα παιδια ετσι....κ συνεχιζει να τους ζηταει το νοημα στα κειμενα....ζητωντας το ως περιληψη...ενω η καθηγητρια των αρχαιων τα διαχωριζει..... :-\


Αποσυνδεδεμένος desperino

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 313
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #63 στις: Οκτώβριος 12, 2010, 11:27:47 πμ »


δεν το θεωρω ατοπημα απλα θα τα μπερδεψει τα παιδια ετσι....κ συνεχιζει να τους ζηταει το νοημα στα κειμενα....ζητωντας το ως περιληψη...ενω η καθηγητρια των αρχαιων τα διαχωριζει..... :-\




Εξήγησα πώς νομίζω ότι το βλέπει ,αποκλείεται να μην είναι φιλόλογος και δεν νομίζω ότι το κάνει από άγνοια,ασχέτως πως κάποιος άλλος δεν θα επέλεγε αυτή την τακτική. Να συμπληρώσω μερικά στοιχεία για να το δεις κι εσύ με άλλο μάτι.

Η περίληψη  διδάσκεται για πρώτη φορά στη β΄ γυμνασίου, προφανώς γιατί τα παιδιά στην α΄γυμνασίου είναι μικρά για να καταλάβουν την τεχνική της και μετά ξανά στο λύκειο , είναι ένα απαιτητικό κειμενικό είδος και διέπεται από τις αρχές που ξέρουμε.

Νόημα ως ξεχωριστό κειμενικό είδος δεν υπάρχει. Μέχρι πριν να εισαχθεί η συστηματική διδασκαλία της περίληψης, νόημα ήταν η  ελεύθερη και σε κάποια χαλαρά προσδιορισμένη  έκταση ,απόδοση του περιεχομένου. Ήταν η απάντηση στην ερώτηση κατανόησης : τι καταλάβατε; Πείτε το με δικά σας λόγια και τελείωστε..σήμερα!

Για να ζητήσεις περίληψη από τους μαθητές πρέπει πρώτα να την έχουν διδαχθεί. Αν δεν την έχουν,όπως συμβαίνει στην α΄γυμνασίου, τι περίληψη να γράψουν; Το ότι στην Ερώτηση 1η του διαγωνίσματος, που αφορά στο περιεχόμενο του κειμένου, ζητείται πάντα από τους συναδέλφους περίληψη ( αλήθεια δεν έχω καταλάβει γιατί ), ενώ είναι μόνο μια εναλλακτική και θα μπορούσε  να ζητηθεί  π.χ.ερμηνεία, είναι ένα θέμα.

Μην παίζουμε με τις λέξεις. Καλά κάνει η καθηγήτρια των αρχαίων και τα διαχωρίζει, αλλά αναρωτιέμαι ποιο κριτήριο διαχωρισμού βάζει ανάμεσα στην περίληψη και το νόημα; Το ανύπαρκτο της έκτασης;; Ότι δε λέμε λεπτομέρειες; Ότι δεν λέμε: και «μας λέει»..και «και του λέει..»;

Όταν με το καλό διδαχθούν την περίληψη θα ξεχάσουν…το νόημα.Προς το παρόν περίληψη  δεν ξέρουν ,άρα όπως και να ονομάσει κάποιος αυτό που ξέρουν να κάνουν, μόνο τυπική σημασία έχει.

Στο φινάλε,αν οι μαθητές λέγοντάς τους νόημα …μπερδεύονται ,ας τους τη λέει ..περίληψη που το έχουν ξεκάθαρο

Αποσυνδεδεμένος eleni09 ΠΕ 02

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 791
  • "όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν..."
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #64 στις: Οκτώβριος 13, 2010, 08:29:05 πμ »
δεν ξερω, ισως εχεις δικιο και ισως εχεις και περισσοτερη πειρα απο μενα.... ;)
απλα οταν εγω του τα εξηγησα στο σπιτι, με απλα λογακια.....το παιδι μια χαρα το καταλαβε.... :-\
δεν του ζητησα κατι υπερβολικο.....ουτε κατι που δεν γνωριζει.....στο ενα λες με λιγα λογια τι καταλαβες εσυ και στο αλλο ''περιγραφεις'' με λιγα λογια το κειμενο....
και δεν κατηγορησα την καθηγητρια απλα δεν συμφωνω εγω.....με τη μεθοδο της μαλλον...
π.χ την προηγουμενη βδομαδα η ιδια τους εκανε εκθεση...κ επειδη δεν εγραψαν πολυ καλα...κανενα απο τα παιδια...θεωρησε καλο να τους πει καποια πραγματα...μηπως δεν ειχαν βοηθηθει αρκετα στο δημοτικο....μια χαρα ως εδω.......
αυτο που τελικα εκανε....ειναι να ανοιξει ενα βοηθημα μεσα στην ταξη και να υπαγορευσει ενα κομματι 1,5 σελιδα....(με πολλες δυσνοητες και αγνωστες λεξεις μαλιστα...) και τιποτα αλλο.......
δεν ειναι πολυ μικρα τ απαιδια ωστε να κατσουν να το διαβασουν αυτο μονα τους?και να το κατανοησουν ωστε να το εφαρμοσουν?δεν θα επρπε να εξηγησει?

ισως εγω βλεπω κ αλλα πραγαματακια που διαφωνω και γι αυτο ειμαι αρνητικη απεναντι στον τροπο που επιλεγει η συγκεκριμενη....τωρα αν εχω δικιο η αδικο...δεν ξερω.... :-\

Αποσυνδεδεμένος desperino

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 313
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #65 στις: Οκτώβριος 13, 2010, 11:22:34 πμ »
Θέτεις ένα μεγάλο θέμα,εκείνο της μετάβασης από το δημοτικό στο γυμνάσιο και της προετοιμασίας που έχουν οι μαθητές γι΄αυτό.
Το  δημοτικό έχει ένα τέτοιο σύστημα  και το δουλεύουν έτσι, που τα παιδιά δεν έχουν πολλές ευκαιρίες να γράψουν ολόκληρα κείμενα, ολόκληρες απαντήσεις,  κάτι που το γυμνάσιο θεωρεί δεδομένο ότι υπάρχει. Δηλαδή ,στην έκθεση που αναφέρεις ή στις απαντήσεις στο μάθημα της λογοτεχνίας , υπάρχει πρόβλημα.
Δεν μπορώ να ξέρω τι περιεχόμενο είχε αυτή η μιάμιση σελίδα που τους υπαγόρευσε (ήταν θεωρία?)
Ας πουν όσοι διδάσκουν στο γυμνάσιο τη γνώμη τους και ποια τακτική ακολουθούν.

Αποσυνδεδεμένος eleni09 ΠΕ 02

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 791
  • "όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν..."
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #66 στις: Οκτώβριος 13, 2010, 11:32:58 πμ »
εχεις απολυτο δικιο σε αυτα που λες....

Ναι ηταν μονο θεωρια η 1,5 σελιδα και μαλιστα δεν ηταν απλουστευμενη ...... :-\
με λιγα λογια δεν καταλαβαν τιποτα τα παιδια....και δεν τους εξηγησε κατι σχετικα με αυτη τη θεωρια απλα την εδωσε...ωστε να την ''μαθουν'' μονοι τους....  :-\

Αποσυνδεδεμένος efkola

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 139
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #67 στις: Ιανουάριος 26, 2011, 11:55:30 μμ »
Ανοίγω ένα θεματάκι για τη διόρθωση της έκθεσης στην Α Γυμνασίου αλλά κ στις υπόλοιπες  δύο τάξεις.Συνηθίζω να τους βάζω να γράφουν μέσα σε μια διδακτική ώρα μετά το τέλος κάθε ενότητας κ θα ήθελα να συζητήσουμε τι προσέχετε κυρίως όταν διορθώνετε.
Τα πιτσιρικάκια είναι συνηθισμένα από το γυμνάσιο σε πιο χαλαρούς ρυθμούς,τύπου''σκέφτομαι κ γράφω''κ δυσκολεύονται να προσαρμοστούν.Προσπαθώ να τα κάνω να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην παραγραφοποίηση/δομή,στη συνοχή κ όσο γίνεται στα ορθογραφικά λάθη,αλλά νομίζω ότι δεν μπορεί κανείς από εμάς  να έχει πολύ μεγάλες απαιτήσεις!
Θα ήθελα ν'ακούσω γνώμες-προτάσεις...

Αποσυνδεδεμένος efkola

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 139
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #68 στις: Ιανουάριος 28, 2011, 05:12:46 μμ »
Kανείς;;

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #69 στις: Ιανουάριος 28, 2011, 05:57:17 μμ »
Νομιζω πως σωστα το πας. συνεχισε ετσι και να προσπαθεις να καταλαβαινουν καθε φορα τα λαθη τους. Οπως η γλωσσα ειναι "αργη" στην εξέλιξη της, ετσι και η χρηση της απαιτει χρονο. μην απογοητευεσαι,... ;)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159738
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 443
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 10
Επισκέπτες: 339
Σύνολο: 349

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.081 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.