*

Αποστολέας Θέμα: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)  (Αναγνώστηκε 326885 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #560 στις: Σεπτέμβριος 21, 2011, 03:37:37 μμ »
Πρόσφατα είχα ρωτήσει έναν κανόνα για τα παραθετικά (φύσει και θέσει μακρόχρονη συλλαβή, καταλήξεις -ότερος / -ώτερος). Στο μαθητή πρέπει να του κάνω όλες αυτές τις διευκρινήσεις? Το βιβλίο δεν τα λέει τόσο αναλυτικά και η αλήθεια είναι πως δεν έχει ιδέα τί είναι οι φυσει/θεσει μακρόχρονες συλλαβές. Ένα παιδί Γ Γυμνασίου πρέπει να γνωρίζει αυτόν τον κανόνα? Του ετοίμασα Θεωρία να του δώσω στο μάθημα, αλλά μου φαίνονται λίγο πολλά..Εσείς πώς το διδάσκετε το συγκεκριμένο θέμα?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:25:32 »

Αποσυνδεδεμένος firiki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 443
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #561 στις: Σεπτέμβριος 21, 2011, 04:00:01 μμ »
Πρόσφατα είχα ρωτήσει έναν κανόνα για τα παραθετικά (φύσει και θέσει μακρόχρονη συλλαβή, καταλήξεις -ότερος / -ώτερος). Στο μαθητή πρέπει να του κάνω όλες αυτές τις διευκρινήσεις? Το βιβλίο δεν τα λέει τόσο αναλυτικά και η αλήθεια είναι πως δεν έχει ιδέα τί είναι οι φυσει/θεσει μακρόχρονες συλλαβές. Ένα παιδί Γ Γυμνασίου πρέπει να γνωρίζει αυτόν τον κανόνα? Του ετοίμασα Θεωρία να του δώσω στο μάθημα, αλλά μου φαίνονται λίγο πολλά..Εσείς πώς το διδάσκετε το συγκεκριμένο θέμα?
εννοειται οτι πρεπει να του τα πεις..πως αλλιως θα μπορεσει να λυσει τις ασκησεις?
ΠΕ02

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #562 στις: Σεπτέμβριος 21, 2011, 11:37:41 μμ »
Στο βιβλίο της Γ' Γυμνασίου έχει αναλυτικά τη θεωρία για τον σχηματισμό των παραθετικών (νομίζω ότι είναι στην 2η ενότητα). Η αλήθεια είναι ότι η διδασκαλία τους συνήθως κουράζει τα παιδιά, γιατί έχουν να μάθουν πολλούς κανόνες, αλλά αν τα συστηματοποιήσεις και κάνετε πολλές ασκήσεις σίγουρα θα τα εμπεδώσουν και θα τα αφομοιώσουν. Πάντως, δεν γίνεται να μην αναφέρεις τους κανόνες (και τις εξαιρέσεις τους). Η Γ' Γυμνασίου έχει αρκετή ύλη Γραμματικής και Συντακτικού και θα πρέπει ο μαθητής να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και να διαβάσει και λίγο παραπάνω.Τι κι αν δεν ξέρει μέχρι τώρα τι είναι οι φύσει και θέσει μακρόχρονες συλλαβές; Καιρός να μάθει! ;)
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #563 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 03:58:27 πμ »
Τα κάναμε σήμερα πιο αναλυτικά και δεν υπήρχε πρόβλημα! Ίσα ίσα που βοήθησε  :)
Με απασχολεί πολύ το πώς τα παιδιά ανταποκρίνονται στο Συντακτικό.. Συγκεκριμένα: τις πλάγιες πτώσεις ως ετερόπτωτους και ως επιρρηματικούς και τη χρήση και την αναγνώριση του είδους των μετοχών. Βλέπω πως και ακόμα και τα παιδιά που έχουμε δουλέψει μαζί, αλλά και καινούριοι μου μαθητές μου έχουν θέμα με το Συντακτικό. Κάνουμε πολλές πολλές ασκήσεις με απλές εφαρμογές και ίσως και πιο απαιτητικές ασκήσεις και χρησιμοποιούμε το Συντακτικό που είναι για τις 3 τάξεις του Γυμνασίου (το θεωρώ πολύ καλό και βοηθητικό βιβλίο)..αλλά δύσκολα οι μαθητές μαθαίνουν απ'εξω τα ρήματα και όλα τα συναφή από τα οποία μπορούν να εξαρτώνται τέτοιου είδους προσδιορισμοί και μετοχές..είναι απλώς πολλά.
Εσείς πώς το δουλεύετε? Τους βάζετε να τα μάθουν σιγά σιγά? Θεωρείτε σκόπιμο να μάθουν τόσο όγκο και λεπτομερεια θεωρίας ακόμα και αν κατευθύνονται για Θετική και Τεχνολογική? Τους βάζετε να μάθουν τα πιο συνηθισμένα ρήματα που μπορεί να εξαρτώνται μετοχές ή πλάγιες πτώσεις?

Σας ευχαριστώ όλους σας για τις απαντήσεις! Είναι πολύ σημαντική για μένα όλη αυτή η βοήθεια. Να στε καλά  ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:25:32 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #564 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 09:37:21 πμ »
Το συντακτικο μαθαινεται και αφομοιωνεται καλυτερα μεσα απο το κειμενο παραλληλα με τη μεταφραση. δηλ στη σχεση αρχαιας ελληνικης και νεας ελληνικης.Αφου κατανοησουν τη λειτουργια του ορου/της προτασης κλπ μεσα στο κειμενο, περνας στη θεωρια.

Ωρες πολλες να τους κανεις θεωρια και δεκαδες παραδειγματα το αποτελεσμα θα ειναι ελάχιστο. Η εφαρμογη μετραει και αυτος ειναι ο σκοπος.

τουλαχιστον ετσι το εχω βιωσει εγω ως μαθητης και το ιδιο κανω στα παιδια στο ιδιαιτερο.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος ΝΕΦΕΛΗ_1

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 114
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #565 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 05:37:20 μμ »
μου πρότειναν να κάνω ιδιαίτερα σε ένα παιδί Γ λυκείου τεχνικού λυκείου με αυτισμό..δεν ξέρω αν μπορώ να τα καταφέρω γιατί δεν έχω αντιμετωπίσει ξανά παρόμοια κατάσταση..ξέρω τα γενικά περί αυτισμού-όσα κάναμε στο πανεπιστήμιο δηλαδή- αλλά δεν είμαι ειδική επί του θέματος.. γνώμη μου είναι να μην δεχτώ να το αναλάβω, αλλά θα ήθελα και γνώμες άλλων συναδέλφων που ίσως είχαν παρόμοια εμπειρία.
"Φύσα Νοτιά μου κι άδικα λυπήθηκα

    σ' άλλους καιρούς μπορεί και ν' αγαπήθηκα.."

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #566 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 06:35:28 μμ »
Μάρκο έχεις δίκιο σε αυτό που λες για το κείμενο. Αλλά δεν πρέπει να μάθουν και τη θεωρία απέξω? Για παράδειγμα πώς θα βρίσκουν την κατηγορηματικη μετοχή αν δεν ξέρουν με ποια ρήματα συντάσσεται? Και αυτό ισχύει και για τους ετεροπτωτους και επιρρηματικους προσδ... Τί λες?

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #567 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 06:55:02 μμ »
Θα συμφωνήσω με το Μάρκο. Ειδκά το συντακτικό δεν είναι θέμα παπαγαλίας, αλλά θέμα λογικής και κατανόησης του πώς δομείται η γλώσσα.

Και στην τελική, γιατί να μάθει απ' έξω τα συνδετικά π.χ. ρήματα;

Στο παράδειγμα "Σημείωσαν τον Νίκο απόντα", η λέξη "απόντα"  είναι κατηγορούμενο, ενώ το ρήμα "σημειώνω" δε θα το βρεις σε κανέναν κατάλογο για συνδετικά ρήματα ;)

Ελπίζω να κατάλαβες τί ακριβώς εννοώ...

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #568 στις: Σεπτέμβριος 23, 2011, 02:17:22 μμ »
Οκ, δε λέω για τα συνδετικά...αλλά πώς θα ξεχωριζουν τις μετοχές? Ή τους προσδιορισμούς?   ???

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #569 στις: Σεπτέμβριος 23, 2011, 02:25:41 μμ »
Αναλόγως το νόημα. Δηλαδή για τα επιρρήματα, έχεις σκοπό να τους βάλεις να μάθουν όλα τα επιρρήματα απ' έξω? Εγώ πάντως δεν τα ξέρω... ;)

Γενικότερα: Βρίσκεις τους κύριους όρους και μετά πιάνεις τους προσδιορισμού. Αν μία λέξη προσδιορίζει ονοματικό τύπο είναι ονοματικός προσδιορισμός, ενώ αν προσδιορίζει ρηματικό τύπο είναι επιρρηματικός. Αν τώρα ο επιρρηματικός αυτός προσδιορισμός είναι μετοχή, τότε πρόκειται για επιρρηματική μετοχή και ανάλογα με την επιρρηματική σχέση που προσδίδει, είναι χρονική, υποθετική κ.τ.λ....

Κάπως έτσι...


Προς Θεού, μην τους βάζεις να μάθουν κατεβατά απ' έξω... Θα σιχαθούν και το μάθημα και δε θα κατανοήσουν ΠΟΤΕ την ομορφιά της γλώσσας... Κρίμα δεν είναι? ;)
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 23, 2011, 02:31:36 μμ από gringa »

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #570 στις: Σεπτέμβριος 23, 2011, 03:24:35 μμ »
Δε θέλω να τους βαλω να μάθουν κατεβατα, γι'αυτό και ρωτάω εδώ στο φόρουμ   ::)
Το θέμα είναι ότι είναι σχεδόν αδύνατον να μου προσδιορίσουν τις μετοχές και τις πλάγιες πτώσεις ως επιρρηματικούς..δεν βρίσκουν ποτέ τί είναι και νιώθω ότι μου τα λένε στην τύχη..
Τα επιρρήματα ή τους κύριους όρους, τα απαρέμαφατα, τις δευτερεύουσες τις παλεύουν. Το μεγάλο θέμα είναι οι μετοχές και οι πλάγιες πτώσεις..Αυτά, αν δε μάθουν τα ρήματα από τα οποία εξαρτώνται, πώς αλλιώς θα τα ξεχωρίζουν? Άλλωστε το νόημα δεν το καταλαβαίνουν πάντα..δε μπορούν να μεταφράσουν όλες τις φορές, ώστε να βρουν και τί μετοχή είναι..Για τις πλάγιες πτώσεις, δοτικες αναοράς, γενικές αντικειμ, υποκειμ κτλ..μην το συζητάς. Γίνεται ο χαμός.. :-\

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #571 στις: Σεπτέμβριος 23, 2011, 03:25:43 μμ »
*εννοούσα τις πλάγιες πτώσεις ως ετερόπτωτους κυρίως**

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #572 στις: Σεπτέμβριος 23, 2011, 03:30:08 μμ »
Ας βρουν πρώτα ότι είναι ονοματικοί ετερόπτωτοι προσδιορισμοί κι από κει και πέρα τους βοηθάς. Δηλαδή από ποιά ρήματα εξαρτώνται οι ετερόπτωτοι? Και από ποιά ρήματα εξαρτώνται οι πλάγιες ως επιρρηματικοί? Ομολογώ πως δεν έχω ιδέα...  :-\

Για τί τάξη μιλάμε?

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #573 στις: Σεπτέμβριος 23, 2011, 06:57:41 μμ »
Υποθέτω ότι αναφέρεσαι κυρίως στις κατηγορίες των ρημάτων που συντάσσονται με κατηγορηματική μετοχή (π.χ. τα αισθήσεως, ψυχικού πάθους, συνδετικά, κτλ.) και στις κατηγορίες των επιθέτων και ουσιαστικών που δέχονται συνήθως μια συγκεκριμένη πτώση ως ετερόπτωτο προσδιορισμό (π.χ. τα φιλικής ή εχθρικής διάθεσης συντάσσονται με γενική κτητική ή δοτική αντικειμενική κτλ.). Αυτά και να τα πεις ποτέ κανείς δεν πρόκειται να τα μάθει απέξω (ούτε κι εγώ το έκανα ως μαθήτρια και ούτε και τώρα θεωρώ σκόπιμο να τα μάθω όλα απέξω).
Προσπάθησε να τους δώσεις τα βασικά τους γνωρίσματα, κάποιους πρακτικούς κανόνες, τη λειτουργία τους και τη μετάφρασή τους στην αρχή.
Για παράδειγμα, για να έχεις κατηγορηματική μετοχή θα πρέπει να μεταφράζεται με το "να,ότι, που" και να υπάρχει κάποιο ρήμα εξάρτησης. Για τη δοτική ως ετερόπτωτο προσδιορισμό, αρκεί να πεις πως μπορεί να είναι 2 ειδών: αντικειμενική και αναφοράς. Η δοτική της αναφοράς βρίσκεται κοντά σε επίθετα που δείχνουν κάποια ικανότητα και μεταφράζεται "ως προς κάτι, σχετικά με". Αν αποκλείσεις αυτήν, σε κάθε άλλη περίπτωση είναι αντικειμενική (η οποία είναι πολύ συχνότερη από την αναφοράς). ;) Για την γενική υποκειμενική και αντικειμενική απλά αναφέρεις τον κανόνα με την τροπή του ουσιαστικού στο αντίστοιχο ρήμα ενεργητικής φωνής, κτλ.
Ύστερα και σε πιο μεγάλες τάξεις, η γνώση κάποιων ρημάτων ή κατηγοριών επιθέτων-ουσιαστικών, που μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη κάποιες φορές, θα έρθει μέσα από την εξάσκηση και την εξοικείωση του μαθητή με τον αρχαιοελληνικό λόγο.
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32750
  • Τελευταία: wwwwww
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1177498
  • Σύνολο θεμάτων: 19400
  • Σε σύνδεση σήμερα: 887
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αύγουστος 21, 2024, 05:10:38 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 833
Σύνολο: 833

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.088 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.