*

Αποστολέας Θέμα: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)  (Αναγνώστηκε 316868 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #658 στις: Φεβρουάριος 24, 2012, 01:52:18 πμ »
Συμφωνώ με πολλά από όσα γράφεις. Παρόλα αυτά θεωρώ πως με κρίνεις γράφοντας ξανά πως ζητάω "πρόχειρες συμβουλές" ενώ εγώ δεν θεωρώ ότι είναι έτσι.
Να σε ρωτήσω κάτι. Πόσο χρεώνει ένας καθηγητής ειδικής αγωγής και πόσες ώρες χρειάζεται για να βοηθήσει σωστά ένα τέτοιο παιδί?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:38:40 »

Αποσυνδεδεμένος Εγώ είμαι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 769
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #659 στις: Φεβρουάριος 24, 2012, 01:55:16 πμ »
@monogramma παρόμοια περίπτωση είχα πέρυσι με μαθήτρια Ἀ λυκείου , 3 ώρες όλες και όλες την εβδομάδα για ΟΛΑ τα φιλολογικά .... έκανα σχεδιαγράμματα με βελάκια , αρίθμηση , υπογράμμιση , χρωμάτιζα κάθε ενότητα στο βιβλίο αλλά και στις σημειώσεις και γενικότερα απλοποιούσα στις σημειώσεις μου τις εκφράσεις του σχολικού βιβλίου διότι δεν τις καταλάβαινε η μαθήτρια.Πραγματικά , δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο για τόσο λίγες ώρες , προσωπικά δέχτηκα πέρυσι λόγω μειωμένης εργασίας στο φροντιστήριο , φέτος δε θα συνέχιζα. Καλόμαθε με τις σημειώσεις και μου ζήτησε μέχρι και στις ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ. Συμπερασματικά , χωρίς να είμαι ειδικός έχω καταλάβει ότι η αρίθμηση , ο χρωματισμός και οι ερωτήσεις με απλές απαντήσεις βοηθούν . Καλή συνέχεια :)

Αποσυνδεδεμένος Lucinda

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 904
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #660 στις: Φεβρουάριος 24, 2012, 02:02:04 πμ »
@monogramma Πώς αλλιώς θα μπορούσα να τις χαρακτηρίσω, εκτός από πρόχειρες; Ζητάς να σου πουν τον τρόπο διδασκαλίας για δυσλεξία μέσα σε κάποια μηνύματα, όταν γι' αυτό απαιτούνται ειδικές σπουδές (χρόνων) και εκπαιδευτική εμπειρία (επίσης χρόνων). Κολλάς στις λέξεις και χάνεις την ουσία. Κάνε όπως κρίνεις εσύ σωστά.

Σχετικά με την τιμή δε μπορώ να σε βοηθήσω, διότι αφενός συνυπολογίζονται πολλοί παράγοντες κι αφετέρου αποφεύγω να προτείνω, όπως και να χρησιμοποιώ εγώ η ίδια, τιμοκατάλογο. Ο καθένας αξιολογεί τη δουλειά του, τις γνώσεις του, εξετάζει την κάθε περίπτωση χωριστά και προτείνει στον γονέα το αντίτιμο της δουλειάς του που αφενός θα μπορεί να λάβει κι αφετέρου θα τον κάνει να αισθάνεται ο ίδιος ικανοποιημένος.

Ελπίζω να λάβεις κι άλλες απαντήσεις, πιθανώς πιο κατατοπιστικές σχετικά με αυτά που ρωτάς.

Αποσυνδεδεμένος lkjhgfd

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 323
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #661 στις: Φεβρουάριος 24, 2012, 02:05:29 πμ »
Τρεις πολύ καλές μου φίλες είναι λογοθεραπεύτριες. Ποτέ δεν άκουσα κάτι τέτοιο. Όλες αναλαμβάνουν δυσλεξία και μαθησιακές. Μάλιστα από ότι ξέρω και όλοι οι λογοθεραπευτές, αφού είχαν τα αντιστοιχα μαθήματα και στη σχολή τους. Θα το ψάξω πάντως περαιτέρω.
"Come out come out wherever you are..."

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:38:40 »

Αποσυνδεδεμένος Lucinda

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 904
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #662 στις: Φεβρουάριος 24, 2012, 02:08:57 πμ »
Έκαναν στη σχολή τους φιλολογικά (ή οποιασδήποτε άλλης ειδικότητας) μαθήματα και διδακτική Ε.Α. γι' αυτά τα μαθήματα; Δε νομίζω.

Εδώ τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων λογοθεραπείας: http://www.teipat.gr/pages/logo/info/page3_1.htm
Με λίγα λόγια ασχολούνται με διαταραχές της ομιλίας. Τι σχέση έχουν η δυσλεξία και οι μαθησιακές δυσκολίες. Εκτός και αν ένα παιδί με δυσλεξία έχει και συνοδά προβλήματα διαταραχής λόγου. Αλλά και σ' αυτήν περίπτωση ο λογοθεραπευτής ασχολείται με την διαταραχή στο λόγο και όχι με το εκπαιδευτικό κομμάτι.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 24, 2012, 02:16:06 πμ από Lucinda »

Αποσυνδεδεμένος lkjhgfd

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 323
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #663 στις: Φεβρουάριος 24, 2012, 02:12:04 πμ »
Έκαναν στη σχολή τους φιλολογικά (ή οποιασδήποτε άλλης ειδικότητας) μαθήματα και διδακτική Ε.Α. γι' αυτά τα μαθήματα; Δε νομίζω.
Δε μπορώ να απαντήσω ακόμα. "Θα μάθω και θα επανέλθω
"Come out come out wherever you are..."

Αποσυνδεδεμένος Lucinda

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 904
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #664 στις: Φεβρουάριος 24, 2012, 02:15:24 πμ »
Μπορείς να ρίξεις μια ματιά στο πρόγραμμα σπουδών της σχολής τους για να καταλάβεις ακριβώς τι διδάσκονται και ως εκ τούτου ποια είναι ακριβώς η δουλειά τους.

http://www.teipat.gr/pages/logo/structure/page2_1.htm

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #665 στις: Φεβρουάριος 24, 2012, 02:18:23 πμ »
Και εγώ κάπως έτσι έκανα με μαθητή της Β Γυμνασίου αλλά είχαμε στη διαθεσή μας 2 ώρες καθημερινά, στο σχολείο εξεταζόταν προφορικά και δε χρειαζόταν να γράφει κτλ. Κάναμε χωριστές σημειώσεις, απλοποίηση εκφράσεων όπως και εσύ. Και πολύ χρώμα. Ακόμα μαζί με ένα φίλο που ήταν εδώ και έκανε μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή φτιάχναμε κάποιες ασκήσεις διαφορετικές που ξεκαθάριζαν στο μυαλό του παιδιού σημεία όπου μπερδευόταν-ειδικά στη γλώσσα.Όλα προφορικά. Τελικά τα κατάφερνε σχετικά καλά. Έπαιρνε 17. Δε συνέχισα όμως φέτος γιατί ήταν μακριά και πήγαινα με συγκοινωνία. Εγώ προβληματίζομαι τώρα γιατί μου είπε η μητέρα πως εξετάζεται γραπτά. Δεν καταλαβαίνω πώς η ίδια το έχει δεχτεί αυτό. Οι χαμηλοί βαθμοί θα ρίχνουν και την ψυχολογία και την αυτοπεποίθηση του παιδιού-ότι χειρότερο για παιδί με δυσλεξία. Δεν ξέρω τί να κάνω φέτος και πώς να το κάνω από τη στιγμή που το παιδί δίνει γραπτά.. :-\ απορώ πως δέχτηκε η μητέρα του να το κρατάνε "κρυφό" από τους καθηγητές.. Της είπα στο τηλέφωνο ότι είναι ότι χειρότερο αυτό που κάνει και πως αν συνεχίσει έτσι και στο Λύκειο θα το κάψει το παιδί  :-\

Λουσιντα προφανώς δε θα ζητούσες 10-12 ευρώ και ειδικά αν ήταν μακριά από το σπίτι σου αφού έχεις τόσες σπουδές και εμπειρίες. Η μητέρα δεν έχει χρήματα να διαθέσει και αφού δουλεύει δε μπορεί ούτε η ίδια να βοηθήσει στο διάβασμα το παιδί. Άρα με τα λεγόμενά σου, καλύτερα να μην πάρει ούτε ένα φιλόλογο που μπορεί να πήγαινε με αυτά τα χρήματα επειδή δεν είναι εξειδικευμένος και το παιδί να μείνει έτσι. Είναι μια ωραία παιδαγωγική σκέψη με την οποία όμως εγώ δε συμφωνώ.
Η μητέρα του δεν είναι χαζή. Της έχω εξηγήσει ότι το παιδί χρειάζεται ειδικό. Αν δε μπορεί όμως να ανταπεξέλθει οικονομικά κατά τη δική σου γνώμη είναι ανεύθυνο και αντι-επαγγελματικό να πάω. Λοιπόν για μένα δεν είναι έτσι. Και δεν κολλάω στις λέξεις, αλλά στην ουσία των όσων γράφεις. Ακόμα δε ζητάω συμβουλές ως προς το πώς να κάνω τη διδασκαλία γιατί έχω ήδη 3 δυσλεκτικούς μαθητές διαφόρων ηλικιών των οποίων οι γονείς δεν δέχονται καν να πάνε σε λογοθεραπευτή γιατί δεν δέχονται ότι το παιδί τους έχει πρόβλημα ενώ τους το έχω πει 100 φορές. Ακόμα έχω άλλον έναν που η μαμά του δεν έχει λεφτά να τον πάει όχι για λογοθεραπεία, αλλά για διάγνωση! Στο σπίτι τους κόβουν συχνά το ρεύμα και τον παίρνω σπίτι για να του κάνω μάθημα. Τί έπρεπε να κάνω και εκεί? Κατά σενα να τους αφήσω και αυτούς για να φερθώ "επαγγελματικά".
Εν πάσει περιπτώσει, δε θα σου γράψω κάτι παραπάνω. Αυτό που ρωτάω είναι πώς να τον βοηθήσω αφού θέλει να εξεταστεί γραπτά, κάτι που δε συνηθίζεται να συμβαίνει σε παιδιά με τέτοιο πρόβλημα και τίποτα παραπάνω.

Αποσυνδεδεμένος Lucinda

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 904
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #666 στις: Φεβρουάριος 24, 2012, 02:30:19 πμ »
Λουσιντα προφανώς δε θα ζητούσες 10-12 ευρώ και ειδικά αν ήταν μακριά από το σπίτι σου αφού έχεις τόσες σπουδές και εμπειρίες. Η μητέρα δεν έχει χρήματα να διαθέσει και αφού δουλεύει δε μπορεί ούτε η ίδια να βοηθήσει στο διάβασμα το παιδί. Άρα με τα λεγόμενά σου, καλύτερα να μην πάρει ούτε ένα φιλόλογο που μπορεί να πήγαινε με αυτά τα χρήματα επειδή δεν είναι εξειδικευμένος και το παιδί να μείνει έτσι. Είναι μια ωραία παιδαγωγική σκέψη με την οποία όμως εγώ δε συμφωνώ.
Η μητέρα του δεν είναι χαζή. Της έχω εξηγήσει ότι το παιδί χρειάζεται ειδικό. Αν δε μπορεί όμως να ανταπεξέλθει οικονομικά κατά τη δική σου γνώμη είναι ανεύθυνο και αντι-επαγγελματικό να πάω. Λοιπόν για μένα δεν είναι έτσι. Και δεν κολλάω στις λέξεις, αλλά στην ουσία των όσων γράφεις. Ακόμα δε ζητάω συμβουλές ως προς το πώς να κάνω τη διδασκαλία γιατί έχω ήδη 3 δυσλεκτικούς μαθητές διαφόρων ηλικιών των οποίων οι γονείς δεν δέχονται καν να πάνε σε λογοθεραπευτή γιατί δεν δέχονται ότι το παιδί τους έχει πρόβλημα ενώ τους το έχω πει 100 φορές. Ακόμα έχω άλλον έναν που η μαμά του δεν έχει λεφτά να τον πάει όχι για λογοθεραπεία, αλλά για διάγνωση! Στο σπίτι τους κόβουν συχνά το ρεύμα και τον παίρνω σπίτι για να του κάνω μάθημα. Τί έπρεπε να κάνω και εκεί? Κατά σενα να τους αφήσω και αυτούς για να φερθώ "επαγγελματικά".
Εν πάσει περιπτώσει, δε θα σου γράψω κάτι παραπάνω. Αυτό που ρωτάω είναι πώς να τον βοηθήσω αφού θέλει να εξεταστεί γραπτά, κάτι που δε συνηθίζεται να συμβαίνει σε παιδιά με τέτοιο πρόβλημα και τίποτα παραπάνω.

Κάνει πολλές εικασίες. Δεν αναφέρθηκα ούτε μία φορά στο τι έχω εγώ από σπουδές και εμπειρίες. Είπα ότι για περιπτώσεις δυσλεξίας απαιτούνται εκπαιδευτικοί με ειδικές σπουδές και εμπειρία. Επίσης δεν είπα ότι δεν θα έπαιρνα 10-12 ευρώ, είπα ότι δεν λειτουργώ με τιμοκατάλογο κι ότι η κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή. Τέλος δεν είπα ότι η συγκεκριμένη μητέρα δεν πρέπει να πάρει φιλόλογο και να αφήσει το παιδί ξεκρέμαστο, αντιθέτως. Σε παραπέμπω σε όλα τα προηγούμενα μηνύματα, ίσως χρειάζεται μια δεύτερη προσέγγιση από μέρους σου για να κατανοήσεις όσα είπα.

Κάτι τελευταίο γιατί είμαστε εκτός θέματος, η λογοθεραπεία επαναλαμβάνω είναι άσχετη με τη δυσλεξία και η διάγνωση είναι δωρεάν.

Υ.Γ. Έχω επισημάνει όλες τις εικασίες που δεν βασίζονται σε κάτι από αυτά που έγραψα αλλά σε δικά σου συμπεράσματα που ουδεμία σχέση έχουν με όσα είπα.

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #667 στις: Φεβρουάριος 25, 2012, 07:34:00 μμ »
Παιδιά σήμερα είχα μάθημα με έναν μαθητή Α Λυκείου και η μητέρα του μου είπε να μην του ξαναβάλω περίληψη γιατί η φιλόλογος τους στο σχολείο της είπε ότι είναι εκτός ύλης και δε θα ζητηθεί ουτε φέτος αλλά ούτε και στις Πανελλήνιες σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου. Εγώ είχα μείνει στο ότι υπήρχαν ανακοινώσεις για το συγκεκριμένο θέμα αλλά δεν υπήρξε κάτι επίσημο από τη μεριά του Υπουργείου, οπότε συνέχισα να διδάκσω και να ζητάω περιλήψεις από τα παιδιά.
Έχω χάσει κανένα επεισόδιο?  ???
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 25, 2012, 09:02:39 μμ από monogramma »

Αποσυνδεδεμένος annie.d

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 955
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #668 στις: Φεβρουάριος 25, 2012, 09:25:13 μμ »
αυτο ισχυει οντως για μαθητες α λυκειου.βρες την αξιολογηση των φιλολογικων μαθηματων. ηρθαν Νοεμβριο στα σχολεια. τωρα για τις πανελληνιες, ας μην παιρνουμε ορκο τι θα ισχυσει καθως δεν εχει ανακοινωθει τπρ ουτε για β' ουτε για γ'

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #669 στις: Φεβρουάριος 25, 2012, 11:37:19 μμ »
Εϊχα διαβάσει εδώ στο πδε σε αντίστοιχο τόπικ που έγραφε μια φιλόλογος το εξής:

"Πάντως το ΠΣ λέει ότι περίληψη διδασκεται, ζητείται ως άσκηση, αλλά όχι υποχρεωτικά σε κάθε κείμενο. πχ έχει μέσα ένα παράδειγμα που λέει να βγάλουν οι μαθητές την περίληψη του κειμένου και με βάση αυτή να γράψουν ένα κείμενο (εναλλακτική μορφή έκθεσης) πάνω στο ίδιο θέμα."

 Εσύ δεν το δουλεύεις καθόλου στο ιδιαίτερο? Στα βοηθήματα που δουλεύω ζητάει περίληψη στα κείμενα. Μήπως να μην τη βάζω σαν άσκηση για το σπίτι?
Από την άλλη σκέφτομαι, η περίληψη είναι ολόκληρη επεξεργασία η οποία θέλει εξάσκηση..άμα δεν ξεκινήσουν τα παιδιά από φέτος και τους ζητηθεί στις Πανελλήνιες πώς θα προλάβουν να προετοιμαστούν αν δεν αρχίσουν σιγά σιγά από την Ά τάξη?

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #670 στις: Φεβρουάριος 25, 2012, 11:55:23 μμ »
Σύμφωνα με τις οδηγίες διδασκαλίας του Υπουργείου Παιδείας στην Έκφραση Έκθεση Β' Λυκείου όσον αφορά τη διδασκαλία της περίληψης γράφει :

"Αξίζει να σημειωθεί ότι και στην Ά τάξη διδάσκεται και αξιολογείται η περίληψη ως μορφη κείμένου"
με μαύρα-μαύρα γράμματα όπως το ανεβάζω εδώ..
Οπότε τί κάνουμε?  ???

Αποσυνδεδεμένος rozy4

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3907
  • Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #671 στις: Φεβρουάριος 26, 2012, 12:09:24 πμ »
Μα και τις οδηγίες αν διαβάσεις προσεκτικά αναφέρουν

δ. Παραγράφους και περιλήψεις δε θα διδάσκουμε πια;
...
•Το ίδιο ισχύει και για την περίληψη: δεν θα πρέπει να διδάσκεται ως αυτοσκοπός, αλλά να συνδέεται με συγκεκριμένου τύπου πρακτικές γραμματισμού. Η αξιοποίηση, π.χ., δύο ή περισσότερων κειμένων ως πηγών, προκειμένου να παραχθεί ένα άλλο κείμενο, προϋποθέτει ότι τα παιδιά γνωρίζουν τη διαδικασία του να κάνουν περιλήψεις. Εστίαση στην περίληψη ως κειμενικό είδος μπορεί να γίνει, μόνο όταν συνδέεται με περιστάσεις που το απαιτούν, όπως για παράδειγμα το να γραφεί περίληψη μιας εργασίας για ένα μαθητικό συνέδριο, το οποίο μπορεί να εστιάζει σε κάποιο ενδιαφέρον για τα παιδιά ζήτημα. 

http://www.pde.gr/index.php?page=3401   

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32313
  • Τελευταία: anikologr3
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161200
  • Σύνολο θεμάτων: 19229
  • Σε σύνδεση σήμερα: 747
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 495
Σύνολο: 495

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.085 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.