*

Αποστολέας Θέμα: Βιολογία Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 54527 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος PANAS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 171
  • Φύλο: Άντρας
  • Run to the hills, run for your lives
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #70 στις: Απρίλιος 30, 2012, 09:36:52 μμ »
Συνάδελφοι, θα ήθελα τη γνώμη σας σχετικά με το 4ο θέμα των επαναληπτικών πανελληνίων του 2006 (http://apps1.minedu.gov.gr/themata/them_bio_c_gen_hmer_epan_060703.pdf).
Τι είδους απόκριση γίνεται στην καμπύλη Α και τι στην καμπύλη Β;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:05:57 »

Αποσυνδεδεμένος oparin

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 168
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #71 στις: Απρίλιος 30, 2012, 11:52:59 μμ »
Κατά τη γνώμη μου και με βάση το διάγραμμμα στη σελίδα 39 του σχολικού βιβλίου,
θεωρώ ότι η Α είναι δευτερογενής Ανοσολ. αποκρ., ενώ η Β πρωτογενής.

Υπάρχει σύγχυση λόγω μη διακριτής περιόδου επώασης.

Αποσυνδεδεμένος PANAS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 171
  • Φύλο: Άντρας
  • Run to the hills, run for your lives
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #72 στις: Μάιος 01, 2012, 09:35:09 πμ »
Όντως υπάρχει σύγχυση γιατί κανονικά η καμπύλη Β (για να είναι πρωτογενής) έπρεπε να έχει μεγαλύτερη χρονική καθυστέρηση σε σχέση με τη στιγμή της μόλυνσης. Υπάρχει και η άποψη ότι και οι δύο καμπύλες είναι δευτερογενής απόκριση και το μέγεθος των καμπυλών είναι διαφορετικό επειδή αφορούν διαφορετικά μικρόβια.

Αποσυνδεδεμένος vasbio

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 736
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #73 στις: Μάιος 01, 2012, 10:31:13 πμ »
Κατά τη γνώμη μου δεν μπορεί να είναι πρωτογενής η καμπύλη Β , λογω του χρόνου επώασης. Θα  μπορούσε να είναι δευτερογενής και η  μικρότερη συγκέντρωση αντισωμάτων να δικαιολογείται λόγω του διαφορετικού είδους μικροβίου , αλλά και πάλι δεν θεωρώ ότι είναι σωστό το διάγραμμα όπως δινεται. Σε  τελική  ανάλυση , εξαρτάται που θα δώσει κανείς μεγαλύτερη  βαρύτητα , στο χρόνο παραγωγής ή στην ποσότητα  αντισωμάτων. Επειδή όμως θα πρέπει να υπολογίσουμε και τα δύο με την ίδια βαρύτητα, αφού δεν τονίζεται το ένα περισσότερο από το άλλο στο βιβλίο, θεωρώ ότι το σχήμα είναι ατυχές , και ο λόγος για τον οποίο δεν δημιουργήθηκε  μεγέλος  ντόρος (όπως με το περσινό διάγραμμα λ.χ., που ήταν πολύ πιο ξεκάθαρο) , είναι ότι αφορούσε επαναληπτικές εξετάσεις.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:05:57 »

Αποσυνδεδεμένος ΠΕ0404

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 695
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ask Kosh
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #74 στις: Μάιος 01, 2012, 08:35:08 μμ »
Η καμπύλη Α είναι δευτερογενής - η Β είναι πρωτογενής. Υπάρχουν όντως οι ασάφειες που προαναφέρθηκαν, αλλά η λογική της επιτροπής εξετάσεων είναι να κρίνονται τα διαγράμματα ποιοτικά (= χοντρικά) κι όχι ποσοτικά. Κι ακριβώς επειδή μιλάμε για πανελλήνιες (όπερ και σημαίνει κονσέρβες επιτυχίας), η διόρθωση γίνεται κατ αυτό τον τρόπο.
Εφτά ο τόκος πέντε το φτιασίδι,
σαράντα με το λάδι και το ξύδι
κι αυτός που πίστευε και καρτερούσε,
βουβός φαρμακωμένος στέκει και θωρεί
τη λευτεριά που βγαίνει στο σφυρί.

Αποσυνδεδεμένος SUNBIRD

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 113
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #75 στις: Μάιος 01, 2012, 11:19:51 μμ »
Η πρώτη είναι σίγουρα Δευτερογενής (ξεκινά αμέσως η έκκριση αντισωμάτων και η ποσότητα είναι πολύ μεγάλη ).
Η δεύτερη καμπύλη έχει : α) μικρή παραγωγή αντισωμάτων και β) στην εκφώνηση αναφέρει για λοίμωξη από ιό .Επομένως το Υπουργείο θα περίμενε ως απάντηση την Πρωτογενή ανοσοβιολογική απόκριση .
Υπάρχει βέβαια το λάθος με το δεύτερο βελάκι της μόλυνσης ,που ταυτίζεται με την έναρξη παραγωγής των αντισωμάτων .Θα ήταν όλα καλά αν το βελάκι ήταν στις 40 ημέρες π.χ.
Το θέμα είναι πώς βαθμολογούμε , ώστε να μην αδικήσουμε κανένα μαθητή ; Ας σκεφτούμε εμείς αλλά και το Υπουργείο ,ότι υπάρχει και το κλασσικό ,αν όχι διακοσμητικό , κάθε απάντηση επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή.

Αποσυνδεδεμένος ΠΕ0404

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 695
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ask Kosh
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #76 στις: Μάιος 02, 2012, 07:46:54 πμ »
Σωστά, μόνο που στην πραγματικότητα ο βαθμολογητής έχει δεμένα τα χέρια και διορθώνει ακολουθώντας τις επίσημες απαντήσεις του υπουργείου. Δε μπορεί από μόνος του να θεωρήσει μια απάντηση ως επιστημονικά τεκμηριωμένη (θεσμικά εννοώ δε μπορεί). Συνήθως όταν υπάρχει πρόβλημα με ένα θέμα δημιουργείται το κλίμα για τη διόρθωσή του με πιο ελέυθερες οδηγίες από την ημέρα που εξετάστηκε (μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν και οι φυσικώς αδύνατοι μαθητές που βαθμολογούνται αμέσως).
Εφτά ο τόκος πέντε το φτιασίδι,
σαράντα με το λάδι και το ξύδι
κι αυτός που πίστευε και καρτερούσε,
βουβός φαρμακωμένος στέκει και θωρεί
τη λευτεριά που βγαίνει στο σφυρί.

Αποσυνδεδεμένος Ψιτ

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 305
  • Λατρεύω το σκύλο μου!!!
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #77 στις: Μάιος 23, 2012, 11:51:07 πμ »
Τι έγινε ρε παιδιά?


 ::)
Only a life lived for others is worth living
- Albert Einstein

Αποσυνδεδεμένος mohitto

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #78 στις: Μάιος 23, 2012, 02:08:35 μμ »
Αληθεύει οτι τα θέματα βιολογίας ήταν πολύ δύσκολα;;;;

Αποσυνδεδεμένος demeb

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 948
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #79 στις: Μάιος 23, 2012, 02:57:18 μμ »
Αληθεύει οτι τα θέματα βιολογίας ήταν πολύ δύσκολα;;;;
Τα θέματα δεν ήταν δύσκολα. Οι προτεινόμενες απαντήσεις σε ένα θέμα ήταν απαράδεκτες. Ελπίζω αύριο να στείλουν πιο σωστές απαντήσεις για τη διόρθωση των γραπτών!

Αποσυνδεδεμένος ΠΕ0404

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 695
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ask Kosh
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #80 στις: Μάιος 23, 2012, 03:22:36 μμ »
Τα θέματα ήταν ολίγον τσιμπημένα. Βαθμολογούσα φυσικώς αδυνάτους - οι ενδεικτικές απαντήσεις ήταν απαράδεκτες και διόλου ενδεικτικές!! Για άλλη μια φορά έπεσε όλο το βάρος στους βαθμολογητές να επιμερίσουν τις μονάδες των ερωτημάτων κι αυτό έχει οπωσδήποτε στοιχεία υποκειμενισμού. Στο Γ θέμα τα παιδιά δυσκολεύτηκαν να εστιάσουν στα ζητούμενα των ερωτημάτων Γ1 και Γ2. Στο Δ μπερδεύτηκαν με το διάγραμμα των ρύπων. Στην πολλαπλή επιλογή σχεδόν κανείς δεν ήξερε ότι τα φαγοκύτταρα παράγονται στον ερυθρό μυελό των οστών.
Εφτά ο τόκος πέντε το φτιασίδι,
σαράντα με το λάδι και το ξύδι
κι αυτός που πίστευε και καρτερούσε,
βουβός φαρμακωμένος στέκει και θωρεί
τη λευτεριά που βγαίνει στο σφυρί.

Αποσυνδεδεμένος gvasilis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3190
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #81 στις: Μάιος 23, 2012, 03:23:44 μμ »
οπότε στο Δ1 ζητούν και τις δύο απαντήσεις ή οποιαδήποτε μία από τις δύο (με την κατάλληλη δικαιολόγηση)?

Αποσυνδεδεμένος ΠΕ0404

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 695
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ask Kosh
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #82 στις: Μάιος 23, 2012, 03:34:13 μμ »
οπότε στο Δ1 ζητούν και τις δύο απαντήσεις ή οποιαδήποτε μία από τις δύο (με την κατάλληλη δικαιολόγηση)?

Όχι 2 απαντήσεις. Ξεκάθαρα ότι η καμπύλη που μειώνεται είναι το οξυγόνο και η άλλη της συγκέντρωσης των αποικοδομητών λόγω ευτροφισμού. Μήπως λες για το Δ2; Κι εκεί ξεκάθαρα η πρώτη είναι των οξειδίων του αζώτου και η δεύτερη του όζοντος - λόγω της αντίδρασης του φωτοχημικού νέφους.
Εφτά ο τόκος πέντε το φτιασίδι,
σαράντα με το λάδι και το ξύδι
κι αυτός που πίστευε και καρτερούσε,
βουβός φαρμακωμένος στέκει και θωρεί
τη λευτεριά που βγαίνει στο σφυρί.

Αποσυνδεδεμένος gvasilis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3190
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #83 στις: Μάιος 23, 2012, 03:44:01 μμ »
ΝΑι για το Δ1. Αυτή είναι η προφανής απάντηση, αλλά ήταν ατυχής η επιλογή της απόστασης για τον άξονα x, ενώ αν έβαζε χρόνο, ή έδειχνε τι συμβάινει πριν την ρίψη των λυμάτων δεν θα υπήρχε το μπέρδεμα που διαβάζω οτι υπάρχει τώρα.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162169
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 803
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 772
Σύνολο: 786

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.117 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.