*

Αποστολέας Θέμα: νεα ελληνικα ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια  (Αναγνώστηκε 220111 φορές)

0 μέλη και 6 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος sofoulitsa

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: νεα ελληνικα ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #742 στις: Νοέμβριος 07, 2008, 07:11:31 μμ »
Ναι, ισχύει... Και μάλιστα είχα ακούσει ότι η υπηρέτριά του έκανε λάθος όταν του το αγόρασε. Αντί να πάρει Λυζόλ πήρε Νυζόλ (ή ανάποδα, θα σας γελάσω...)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: νεα ελληνικα ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:47:23 »

Αποσυνδεδεμένος Vania

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1585
  • Φύλο: Γυναίκα
  • οσο ζω....διαβαζω...
    • Προφίλ
Απ: νεα ελληνικα ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #743 στις: Νοέμβριος 08, 2008, 11:49:50 πμ »
ανυπομονω να τελειωσω τον ματσαγγουρα!!!επιτελους η επιστημη μας αποκτα νοημα και ενδιαφερον ;D ;D ;Dαπο που τα διαβασες ολα αυτα τα ενδιαφεροντα πραγματακια?????

Αποσυνδεδεμένος ioanna89

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: νεα ελληνικα ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #744 στις: Νοέμβριος 08, 2008, 04:32:17 μμ »
Σε σχέση με την παραγωγή και τη σύνθεση, σύμφωνα με τα νέα βιβλία Γλώσσας του Γυμνασίου (που δεν ακολουθούν τη σχολική γραμματική του Τριανταφυλλίδη, αλλά τη γραμματική του Μπαμπινιώτη):

-Αρχαίες προθέσεις (π.χ. ανά, διά) = λόγια αχώριστα μόρια-προθήματα. Σε αυτή την περίπτωση έχουμε παραγωγή.
- Προθέσεις της νέας ελληνικής (π.χ. από, παρά, κατά). Σε αυτή την περίπτωση έχουμε σύνθεση.

Αποσυνδεδεμένος stratos91

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1319
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: νεα ελληνικα ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #745 στις: Νοέμβριος 08, 2008, 05:40:42 μμ »
Σε σχέση με την παραγωγή και τη σύνθεση, σύμφωνα με τα νέα βιβλία Γλώσσας του Γυμνασίου (που δεν ακολουθούν τη σχολική γραμματική του Τριανταφυλλίδη, αλλά τη γραμματική του Μπαμπινιώτη):

-Αρχαίες προθέσεις (π.χ. ανά, διά) = λόγια αχώριστα μόρια-προθήματα. Σε αυτή την περίπτωση έχουμε παραγωγή.
- Προθέσεις της νέας ελληνικής (π.χ. από, παρά, κατά). Σε αυτή την περίπτωση έχουμε σύνθεση.

Συγγνώμη Ιωάννα αλλά πάλι δεν το πολυπιάνω. Η πρόθεση ανά ή δια χρησιμοποιούνται και στη νέα ελληνική, όπως επίσης και οι από, παρά, κατά και στα αρχαία. 'Η εννοείς ότι μόνο με τις ανά και δια έχουμε παραγωγή ενώ με τις άλλες σύνθεση. ???  ???

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: νεα ελληνικα ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:47:23 »

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: νεα ελληνικα ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #746 στις: Νοέμβριος 08, 2008, 06:05:54 μμ »
Έχει αλλάξει και ο χωρισμός των προτάσεων ως προς την πληρότητα; Δηλ σύμφωνα με το νέο συντακτικό είναι απλές, ελλειπτικές και επαυξημένες; οι σύνθετες καταργήθηκαν, πάνε;
Ο Γιώργος και η Μαρία είναι συμμαθητές
Αγόρασα τεράδια, μολύβια και βιβλία

Αυτές οι προτάσεις τι θεωρούνται πια; απλές;

(δεν έχω διαβάσει τα νέα βιβλία, αλλά μ' αυτά που γράφετε θα τα προμηθευτώ άμεσα)
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος marmo

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 87
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: νεα ελληνικα ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #747 στις: Νοέμβριος 08, 2008, 06:09:44 μμ »
Οι προθέσεις ανά, δια ή προ δε χρησιμοποιούνται ως ανεξάρτητες στο νεοελληνικό λόγο (κάτι που ισχύει στα αρχαία, π.χ. διά μέσου), ενώ η πρόθεση μετά μπορεί να υπάρξει και ως νεοελληνική πρόθεση (π.χ. μετά το μάθημα).

Βέβαια, η διάκριση αυτή δίνεται μόνο στο βιβλίο της Β΄Γυμνασίου (συγκεκριμένα στο βιβλίο του καθηγητή).Στο βιβλίο της Α΄Γυμνασίου (το οποίο και έχει γράψει άλλη συγγραφική ομάδα από αυτή της Β΄Γυμνασίου) παραγωγή έχουμε με όλες τις προθέσεις και σύνθεση μόνο με την ένωση δύο μορφημάτων-λέξεων (π.χ. ασπρόμαυρο, τρεμοπαίζει).

Αν θέλεις να τα διαβάσεις, για το βιβλίο της Α΄Γυμνασίου θα ανατρέξεις στην 4η Ενότητα και για της Β΄Γυμνασίου στην 1η Ενότητα.

Ελπίζω να βοήθησα...Πάντως, επικρατεί μεγάλη σύγχυση με την αλλαγή αυτή και κάτι πρέπει να κάνουμε, γιατί ούτε οι γλωσσολόγοι συμφωνούν όλοι μεταξύ τους.

Αν η ioanna89 γνωρίζει κάτι περισσότερο, ας μας δώσει τα φώτα της! Εγώ που διδάσκω σε Γυμνάσιο, έχω ζοριστεί πολύ με αυτό το κομμάτι της διδασκαλίας...
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 08, 2008, 06:12:20 μμ από marmo »

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: νεα ελληνικα ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #748 στις: Νοέμβριος 08, 2008, 06:11:06 μμ »
ναι πανε οι συνθετες καταργηθηκαν. επισης ως προς το περιεχομενο χωριζονται τωρα σε αποφαντικες (οχι κρισεως), ερωτηματικες, επιφωνηματικες κ προστακτικες.(οχι επιθυμιες). ακομη ο τροπος ρηματος λεγεται τωρα ποιιον ενεργειας, ο εξακολουθητικος μελλοντας λεγεται τωρα μη συνοπτικος. πρεπει οπωσδηποτε να παρεις τα νεα βιβλια για να μη βρεθεις προ εκπληξεως στο διαγωνισμο κ πανω στο αγχος σου τα χασεις

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: νεα ελληνικα ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #749 στις: Νοέμβριος 08, 2008, 06:37:18 μμ »
Είναι απαράδεκτοι. Πέρυσι έκανα μάθημα σε παιδί Δ' δημοτικού. Ε, λοιπόν σας πληροφορώ ότι το σχολικό βιβλίο είχε τις σύνθετες! Και τα νέα βιβλία γλωσσας του γυμνασίου πέρυσι δεν μπήκαν στο σχολείο;
Τι τραβάνε τα καημένα τα παιδιά (κι εμείς). Όταν δηλ πάνε στο Γυμνάσιο θα δουν ότι λάθος τα έ,αθαν στο δημοτικό!!
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος ioanna89

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: νεα ελληνικα ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #750 στις: Νοέμβριος 08, 2008, 06:51:41 μμ »
Βέβαια, η διάκριση αυτή δίνεται μόνο στο βιβλίο της Β΄Γυμνασίου (συγκεκριμένα στο βιβλίο του καθηγητή).Στο βιβλίο της Α΄Γυμνασίου (το οποίο και έχει γράψει άλλη συγγραφική ομάδα από αυτή της Β΄Γυμνασίου) παραγωγή έχουμε με όλες τις προθέσεις και σύνθεση μόνο με την ένωση δύο μορφημάτων-λέξεων (π.χ. ασπρόμαυρο, τρεμοπαίζει).

Πράγματι η διάκριση (προθέσεις αρχαίας-νέας ελληνικής) γίνεται μόνο στη Β΄Γυμνασίου, αν και στο βιβλίο καθηγητή της Α΄αναφέρεται ότι τα προσφύματα κατά κανόνα δεν απαντούν μόνα τους στο λόγο. Δεν είναι ξεκάθαρο τι γίνεται με τις προθέσεις της Ν.Ε. (που απαντούν μόνες τους στο λόγο), δηλ. αν στην περίπτωση αυτή έχουμε σύνθεση ή έχουμε παραγωγή με εξαίρεση του κανόνα... Κι εγώ δυσκολεύομαι στη διδασκαλία, ειδικά στη Β΄Γυμν., γιατί τα παιδιά κάνουν και Αρχαία κι εκεί μαθαίνουν ότι με τις προθέσεις έχουμε σύνθεση...  :-\

ναι πανε οι συνθετες καταργηθηκαν.

Δεν καταργήθηκαν... Απλά δεν διδάσκονται, γιατί, σύμφωνα με το βιβλίο του καθηγητή, τα παιδιά θα δυσκολευτούν να διακρίνουν τις επαυξημένες από τις σύνθετες...

Αποσυνδεδεμένος sofoulitsa

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: νεα ελληνικα ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #751 στις: Νοέμβριος 08, 2008, 07:11:40 μμ »
επιτελους η επιστημη μας αποκτα νοημα και ενδιαφερον ;D ;D ;Dαπο που τα διαβασες ολα αυτα τα ενδιαφεροντα πραγματακια?????

Είχα παρακολουθήσει πέρυσι μια εκπομπή της ΕΤ1 για το Σικελιανό. Ήταν μια σειρά εκπομπών με τίτλο "Εποχές και συγγραφείς", αν θυμάμαι καλά, που την έβαζε συνήθως απογεύματα. Εκεί άκουσα και την ιστορία με την υπηρέτριά του...

Αποσυνδεδεμένος N.Π.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1626
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: νεα ελληνικα ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #752 στις: Νοέμβριος 08, 2008, 07:19:35 μμ »
Πολυ καλο Rwxanh!!!!!!! συμπερασμα: να προσεχουμε τι πινουμε τωρα που ειμαστε ζαλισμενοι απο τη μελετη (μη κατα λαθος πιουμε το διαλυτικο του blanko)

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Δεν μπορούμε να αλλάξουμε το χτές...μπορούμε όμως να αλλάξουμε το αύριο...:)

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: νεα ελληνικα ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #753 στις: Νοέμβριος 08, 2008, 07:40:58 μμ »
Κοιτούσα τα είδη των συνθέτων και λίγο με μπερδεύουν. Αυτά που είναι σύνθετα με αριθμητικά είναι προσδιοριστικά; πχ μονομαχία, μονάκριβος, δισύλλαβος, τρίγωνο
Τα γεωγραφία, γαιοκτήμονας είναι αντικειμενικά;
Τα πατροπαράδοτος, χειρόγραφο, καλλιτέχνης   που εντάσσονται;
Πρέπει να κάνω εξάσκηση μου φαίνεται. Πολύ κακό μου έκανε που τα τελευταία χρόνια είχα μόνο λύκειο, τα ξέχασα!!  :(
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος marmo

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 87
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: νεα ελληνικα ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #754 στις: Νοέμβριος 08, 2008, 07:56:19 μμ »
Βέβαια, η διάκριση αυτή δίνεται μόνο στο βιβλίο της Β΄Γυμνασίου (συγκεκριμένα στο βιβλίο του καθηγητή).Στο βιβλίο της Α΄Γυμνασίου (το οποίο και έχει γράψει άλλη συγγραφική ομάδα από αυτή της Β΄Γυμνασίου) παραγωγή έχουμε με όλες τις προθέσεις και σύνθεση μόνο με την ένωση δύο μορφημάτων-λέξεων (π.χ. ασπρόμαυρο, τρεμοπαίζει).

Πράγματι η διάκριση (προθέσεις αρχαίας-νέας ελληνικής) γίνεται μόνο στη Β΄Γυμνασίου, αν και στο βιβλίο καθηγητή της Α΄αναφέρεται ότι τα προσφύματα κατά κανόνα δεν απαντούν μόνα τους στο λόγο. Δεν είναι ξεκάθαρο τι γίνεται με τις προθέσεις της Ν.Ε. (που απαντούν μόνες τους στο λόγο), δηλ. αν στην περίπτωση αυτή έχουμε σύνθεση ή έχουμε παραγωγή με εξαίρεση του κανόνα... Κι εγώ δυσκολεύομαι στη διδασκαλία, ειδικά στη Β΄Γυμν., γιατί τα παιδιά κάνουν και Αρχαία κι εκεί μαθαίνουν ότι με τις προθέσεις έχουμε σύνθεση...  :-\


Και εγώ που κάνω Β΄Γυμνασίου, έχω το ίδιο πρόβλημα με τα παιδιά επειδή μαθαίνουν διαφορετικά τη σύνθεση στα Αρχαία. Βέβαια, από κοινού έχουμε αποφασίσει να θεωρούμε παράγωγες όλες τις λέξεις που έχουν πρόθεση, για να μην μπερδευόμαστε. Άλλωστε, στα παραδείγματα που χρησιμοποιούν οι συγγραφείς και των δύο βιβλίων (Α΄και Β΄Γυμνασίου) δε γίνεται πουθενά λόγος για σύνθετη με κάποια πρόθεση.
Δηλαδή, και τη λέξη κατακόκκινος (γιατί την πρόθεση κατά μπορούμε να τη βρούμε στα νεοελληνικά να λειτουργεί ως ανεξάρτητη, π.χ. κατά τη διάρκεια) στο βιβλίο της Α΄Γυμνασίου την έχουν στον πίνακα με τις παράγωγες.

Πάντως, το όλο σκεπτικό της σύγχρονης γλωσσολογίας στο θέμα αυτό ακυρώνει τη θέση ότι η νέα ελληνική είναι η ίδια γλώσσα με την αρχαία και το λέω αυτό γιατί οι υπέρμαχοι της παραπάνω καινοτομίας (βλέπε Μπαμπινιώτη) υποτίθεται ότι αφιέρωσαν όλη τους τη ζωή για να αποδείξουν -όπως οι ίδιοι ισχυρίζονται- ότι η νεα ελληνική δεν αποτελεί κάποια "κόρη" της αρχαίας ελληνικής.
Πολλές λέξεις της αρχαίας ελληνικής που είναι σύνθετες πέρασαν αυτούσιες στο λεξιλόγιο της κοινής νεοελληνικής (π.χ. ανάγωγος). Για ποιο λόγο να τις θεωρήσουμε τώρα παράγωγες; Έπειδή το λέει ένας Μπαμπινιώτης; Γιατί είναι ο ίδιος που σε άλλα θέματα (όπως στη χρήση της λέξης αφορά, που πρέπει να χρησιμοποιούμε -κατά τα λεγόμενά του και βάσει της αρχαἰας ελληνικής σημασίας της λέξης- τη σύνταξη με την πρόθεση σε) έδωσε μάχες για να αποδείξει βλακείες, ενώ εδώ το θέμα είναι σοβαρό και δε θα έπρεπε να αφορά καθόλου τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση <ή μήπως να το διορθώσω;...δε θα έπρεπε να αφορά καθόλου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση;>

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: νεα ελληνικα ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #755 στις: Νοέμβριος 08, 2008, 08:24:08 μμ »
Κοιτούσα τα είδη των συνθέτων και λίγο με μπερδεύουν. Αυτά που είναι σύνθετα με αριθμητικά είναι προσδιοριστικά; πχ μονομαχία, μονάκριβος, δισύλλαβος, τρίγωνο
Τα γεωγραφία, γαιοκτήμονας είναι αντικειμενικά;
Τα πατροπαράδοτος, χειρόγραφο, καλλιτέχνης   που εντάσσονται;
Πρέπει να κάνω εξάσκηση μου φαίνεται. Πολύ κακό μου έκανε που τα τελευταία χρόνια είχα μόνο λύκειο, τα ξέχασα!!  :(


αυτα που απλα το ενα ειναι διπλα στο αλλο ειναι παρατακτικα. π.χ. μερονυχτο
αυτα που το ενα προσδιοριζει το αλλο ειναι τα προσδιοριστικα π.χ αγριολουλουδο,πρωτοδιαβαζω κ θα ενετασσα εκει αυτα που ειπες(μονομαχία, μονάκριβος, δισύλλαβος, τρίγωνο)
αυτα που δειχνουν κτηση οτι δηλαδη κατι ανηκει σε καποιον ειναι τα κτητικα π.χ καστανομαλλης
αντικειμενικα ειναι αυτα που αν κανουμε το β συνθετικο ρημα, το πρωτο συνθετικο ειναι αντικειμενο π.χ κρεοπωλης =πωλω κρεας
το γαιοκτημονας προσωπικα θα το εβαζα στα αντικειμενικα για το γεωγραφια δεν ειμαι σιγουρη μαλλον εκει θα το εβαζα
τα πατροπαράδοτος, χειρόγραφο, καλλιτέχνης μαλλον θα τα εβαζα στα προσδιοριστικα αλλα δεν ειμαι καθολου σιγουρη

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159852
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 650
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 10
Επισκέπτες: 532
Σύνολο: 542

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.144 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.