0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Σε σχέση με την παραγωγή και τη σύνθεση, σύμφωνα με τα νέα βιβλία Γλώσσας του Γυμνασίου (που δεν ακολουθούν τη σχολική γραμματική του Τριανταφυλλίδη, αλλά τη γραμματική του Μπαμπινιώτη):-Αρχαίες προθέσεις (π.χ. ανά, διά) = λόγια αχώριστα μόρια-προθήματα. Σε αυτή την περίπτωση έχουμε παραγωγή.- Προθέσεις της νέας ελληνικής (π.χ. από, παρά, κατά). Σε αυτή την περίπτωση έχουμε σύνθεση.
Βέβαια, η διάκριση αυτή δίνεται μόνο στο βιβλίο της Β΄Γυμνασίου (συγκεκριμένα στο βιβλίο του καθηγητή).Στο βιβλίο της Α΄Γυμνασίου (το οποίο και έχει γράψει άλλη συγγραφική ομάδα από αυτή της Β΄Γυμνασίου) παραγωγή έχουμε με όλες τις προθέσεις και σύνθεση μόνο με την ένωση δύο μορφημάτων-λέξεων (π.χ. ασπρόμαυρο, τρεμοπαίζει).
ναι πανε οι συνθετες καταργηθηκαν.
επιτελους η επιστημη μας αποκτα νοημα και ενδιαφερον απο που τα διαβασες ολα αυτα τα ενδιαφεροντα πραγματακια??
Πολυ καλο Rwxanh!!!!!!! συμπερασμα: να προσεχουμε τι πινουμε τωρα που ειμαστε ζαλισμενοι απο τη μελετη (μη κατα λαθος πιουμε το διαλυτικο του blanko)
Παράθεση από: marmo στις Νοέμβριος 08, 2008, 06:09:44 μμΒέβαια, η διάκριση αυτή δίνεται μόνο στο βιβλίο της Β΄Γυμνασίου (συγκεκριμένα στο βιβλίο του καθηγητή).Στο βιβλίο της Α΄Γυμνασίου (το οποίο και έχει γράψει άλλη συγγραφική ομάδα από αυτή της Β΄Γυμνασίου) παραγωγή έχουμε με όλες τις προθέσεις και σύνθεση μόνο με την ένωση δύο μορφημάτων-λέξεων (π.χ. ασπρόμαυρο, τρεμοπαίζει).Πράγματι η διάκριση (προθέσεις αρχαίας-νέας ελληνικής) γίνεται μόνο στη Β΄Γυμνασίου, αν και στο βιβλίο καθηγητή της Α΄αναφέρεται ότι τα προσφύματα κατά κανόνα δεν απαντούν μόνα τους στο λόγο. Δεν είναι ξεκάθαρο τι γίνεται με τις προθέσεις της Ν.Ε. (που απαντούν μόνες τους στο λόγο), δηλ. αν στην περίπτωση αυτή έχουμε σύνθεση ή έχουμε παραγωγή με εξαίρεση του κανόνα... Κι εγώ δυσκολεύομαι στη διδασκαλία, ειδικά στη Β΄Γυμν., γιατί τα παιδιά κάνουν και Αρχαία κι εκεί μαθαίνουν ότι με τις προθέσεις έχουμε σύνθεση...
Κοιτούσα τα είδη των συνθέτων και λίγο με μπερδεύουν. Αυτά που είναι σύνθετα με αριθμητικά είναι προσδιοριστικά; πχ μονομαχία, μονάκριβος, δισύλλαβος, τρίγωνοΤα γεωγραφία, γαιοκτήμονας είναι αντικειμενικά;Τα πατροπαράδοτος, χειρόγραφο, καλλιτέχνης που εντάσσονται;Πρέπει να κάνω εξάσκηση μου φαίνεται. Πολύ κακό μου έκανε που τα τελευταία χρόνια είχα μόνο λύκειο, τα ξέχασα!!