0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παράθεση από: maryvas στις Ιανουαρίου 24, 2009, 10:36:31 pmευχαριστω πολυ. να προσθεσω οτι στο βιβλιο της γ γυμνασιου (τουλαχιστον οσο ειδα εγω) δεν κανει διακριση σε προσδιοριστικες κ παραθετικες. τις λεει επιθετικες αναφορικες προτασεις. "οι επιθετικες αναφορικες προτασεις δε χωριζονται με κομμα απο την προταση στην οποια αναφερονται, οταν περιεχουν μια πληροφορια που θεωρειται απαραιτητη για τη διακριση κ τον ακριβη προσδιορισμο του ουσιαστικου στο οποιο αναφερονταιαντιθετα, χωριζονται με κομμα, οταν προσθετουν απλως μια ακομα πληροφορια σχετικα με το ουσιαστιικο που ομως ειναι ηδη επαρκως προσδιορισμενο."κ μετα αναφερει τις προθετικες φρασεις χωρις να δινει ορισμο.τεσπα, ευχαριστω πολυ πολυ!!! ειστε αξια καθηγητρια!!!!! Στο βιβλίο της β' λυκείου υπάρχει κανονικά ο διαχωρισμός σε αναφορικές προσδιοριστικές και αναφορικές παραθετικές/προσθετικές προτάσεις. Ξεχωρίζουν με βάση τα εξής κριτήρια: στίξη, επιτονισμός, νόημα (σελ.176-177).
ευχαριστω πολυ. να προσθεσω οτι στο βιβλιο της γ γυμνασιου (τουλαχιστον οσο ειδα εγω) δεν κανει διακριση σε προσδιοριστικες κ παραθετικες. τις λεει επιθετικες αναφορικες προτασεις. "οι επιθετικες αναφορικες προτασεις δε χωριζονται με κομμα απο την προταση στην οποια αναφερονται, οταν περιεχουν μια πληροφορια που θεωρειται απαραιτητη για τη διακριση κ τον ακριβη προσδιορισμο του ουσιαστικου στο οποιο αναφερονταιαντιθετα, χωριζονται με κομμα, οταν προσθετουν απλως μια ακομα πληροφορια σχετικα με το ουσιαστιικο που ομως ειναι ηδη επαρκως προσδιορισμενο."κ μετα αναφερει τις προθετικες φρασεις χωρις να δινει ορισμο.τεσπα, ευχαριστω πολυ πολυ!!! ειστε αξια καθηγητρια!!!!!
LK μην τα μπλέκεις με παράθεση κ επεξήγηση, θα μπερδευτείς ( εξάλλου στην επεξήγ βάζουμε κόμμα). προσπάθησε να τις διακρίνεις με κριτήριο αν αποτελούν αναγκαίο όρο στην πρόταση κ δεν μπορούν να παραλειφθούν ή αν μπορούμε να τις αφαιρέσουμε χωρίς να αλλάξει το νόημα..
Παράθεση από: marion στις Ιανουαρίου 25, 2009, 12:04:14 amΠαράθεση από: maryvas στις Ιανουαρίου 24, 2009, 10:36:31 pmευχαριστω πολυ. να προσθεσω οτι στο βιβλιο της γ γυμνασιου (τουλαχιστον οσο ειδα εγω) δεν κανει διακριση σε προσδιοριστικες κ παραθετικες. τις λεει επιθετικες αναφορικες προτασεις. "οι επιθετικες αναφορικες προτασεις δε χωριζονται με κομμα απο την προταση στην οποια αναφερονται, οταν περιεχουν μια πληροφορια που θεωρειται απαραιτητη για τη διακριση κ τον ακριβη προσδιορισμο του ουσιαστικου στο οποιο αναφερονταιαντιθετα, χωριζονται με κομμα, οταν προσθετουν απλως μια ακομα πληροφορια σχετικα με το ουσιαστιικο που ομως ειναι ηδη επαρκως προσδιορισμενο."κ μετα αναφερει τις προθετικες φρασεις χωρις να δινει ορισμο.τεσπα, ευχαριστω πολυ πολυ!!! ειστε αξια καθηγητρια!!!!! Στο βιβλίο της β' λυκείου υπάρχει κανονικά ο διαχωρισμός σε αναφορικές προσδιοριστικές και αναφορικές παραθετικές/προσθετικές προτάσεις. Ξεχωρίζουν με βάση τα εξής κριτήρια: στίξη, επιτονισμός, νόημα (σελ.176-177).Nαι, τώρα το κατάλαβα. Με άλλα λόγια οι επιθετικές ή προσδιοριστικές είναι όσες δεν παίρνουν κόμμα, ενώ παραθετικές όσες παίρνουν, γιατί λειτουργούν ως παράθεση και η παράθεση πάντα χωρίζεται με κόμμα. Αυτές δε θεωρούνται ελεύθερες. Ευχαριστούμε Marion
Παράθεση από: LK στις Ιανουαρίου 25, 2009, 11:42:22 amΠαράθεση από: marion στις Ιανουαρίου 25, 2009, 12:04:14 amΠαράθεση από: maryvas στις Ιανουαρίου 24, 2009, 10:36:31 pmευχαριστω πολυ. να προσθεσω οτι στο βιβλιο της γ γυμνασιου (τουλαχιστον οσο ειδα εγω) δεν κανει διακριση σε προσδιοριστικες κ παραθετικες. τις λεει επιθετικες αναφορικες προτασεις. "οι επιθετικες αναφορικες προτασεις δε χωριζονται με κομμα απο την προταση στην οποια αναφερονται, οταν περιεχουν μια πληροφορια που θεωρειται απαραιτητη για τη διακριση κ τον ακριβη προσδιορισμο του ουσιαστικου στο οποιο αναφερονταιαντιθετα, χωριζονται με κομμα, οταν προσθετουν απλως μια ακομα πληροφορια σχετικα με το ουσιαστιικο που ομως ειναι ηδη επαρκως προσδιορισμενο."κ μετα αναφερει τις προθετικες φρασεις χωρις να δινει ορισμο.τεσπα, ευχαριστω πολυ πολυ!!! ειστε αξια καθηγητρια!!!!! Στο βιβλίο της β' λυκείου υπάρχει κανονικά ο διαχωρισμός σε αναφορικές προσδιοριστικές και αναφορικές παραθετικές/προσθετικές προτάσεις. Ξεχωρίζουν με βάση τα εξής κριτήρια: στίξη, επιτονισμός, νόημα (σελ.176-177).Nαι, τώρα το κατάλαβα. Με άλλα λόγια οι επιθετικές ή προσδιοριστικές είναι όσες δεν παίρνουν κόμμα, ενώ παραθετικές όσες παίρνουν, γιατί λειτουργούν ως παράθεση και η παράθεση πάντα χωρίζεται με κόμμα. Αυτές δε θεωρούνται ελεύθερες. Ευχαριστούμε Marionήθελα να πω πως δε θεωρώ ( προσωπική αποψη) το κόμμα ασφαλές κριτήριο για το διαχωρισμό προσδιοριστικών- προσθετικών προτάσεων..
Εγώ πάλι δεν είχα ξανακούσει τον όρο "παραθετικές" αναφορικές. Τις ήξερα ως μη περιοριστικές ή προσθετικές αναφορικές. Ζεις, για να μαθαίνεις... Εν πάση περιπτώσει, ήθελα να προσθέσω δύο εξαιρέσεις στη θεωρία..Υπάρχει περίπτωση να χωρίσουμε μια περιοριστική αναφορική από την κύρια: Όταν δεν ακολουθεί αμέσως μετά από τον όρο που προσδιορίζει και υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης για το ποιος είναι ο όρος που προσδιορίζει.π.χ Έδωσα μια πληροφορία στη Μαρία, που ήταν σημαντική.(Αν δεν βάλουμε κόμμα, η αναφορική θα αναφέρεται "στη Μαρία" και όχι στην "πληροφορία")Επίσης, στις ελεύθερες (ονομάζονται έτσι, γιατί παραλείπεται το σημείο αναφοράς (το ουσιαστικό, το επίρρημα κλπ) στο οποίο αναφέρονται), βάζουμε κόμμα, όταν:-έχουμε το σχήμα όσο...τόσο κλππ.χ . Όσα λεφτά έχεις, τόσα θα ξοδέψεις Όπως έστρωσες, έτσι θα κοιμηθείς-είναι αναφορικοϋποθετικέςπ.χ όπου και να πάω, η Ελλάδα με πληγώνει
Apri, επειδή έχω λίγο μπερδευτεί, στο 1ο παράδειγμα που δίνεις: "Έδωσα μια πληροφορία στη Μαριά, που ήταν σημαντική", αναφέρεις ότι η συγκεκριμένη αναφορική πρόταση είναι περιοριστική δηλ. προσθετική-παραθετική βάσει της ορολογίας του σχολικού. Κατ' ουσίαν όμως, δεν πρόκειται για αναφορική προσδιοριστική βάσει νοήματος;