*

Αποστολέας Θέμα: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια  (Αναγνώστηκε 108107 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος dora2008

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
  • .."μην κλέβεις κλέφτη, μην κλέβεις κλέφτη.."
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #406 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 05:48:13 μμ »
νομίζω ότι διαφωνώ και πάλι, αλλά δεν ξέρω αν έχει και τόση σημασία.. Κατ΄ εμέ το φύλλο αξιολόγησης με ερωτήσεις σαν αυτές που αναφέρει παραπάνω ο Στράτος, σχετίζεται άμεσα με το μάθημα της ημέρας ή μπορεί να μπει και ως επαναληπτικό τεστ στην ύλη του τριμήνου π.χ. Σε κάθε περίπτωση σχετίζεται με ήδη διδαχθέντα και εξετάζει την εμπέδωσή τους.
Στο φύλλο εργασίας (το οποίο προσωπικά το έχω δει στη βιβλιογραφία μόνο στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί και σε ατομικό επίπεδο) νομίζω ότι εξετάζουμε και περαιτέρω ικανότητες των μαθητών και τους ζητούμε να ανατρέξουν σε επιπλέον πηγές και κατά περίπτωση να συνεργαστούν μεταξύ τους για να απαντησουν στις ερωτήσεις.
Μια επιπλέον διαφορά. Το "φύλλο αξιολόγησης" είναι πιο κοντά στο παραδοσιακό "εξεταστικοκεντρικό" πνεύμα, αποτελεί δηλ μεταφορά του ωριαίου τεστ ή επαναληπτικού διαγωνίσματος που γράφαμε στα μικράτα μας.
Σε κάθε περίπτωση, δε νομίζω να μπει ερώτηση του τύπου "ποιες οι διαφορές των συγκεκριμένων φύλλων". Αν κινηθούν σε αυτή την περιοχή θα ζητήσουν γενικά να γράψουμε κριτήρια αξιολόγησης των μαθητών, οπότε και εφαρμόζουμε αυτά που λέει ο Στράτος. 
τρεις λαλούν κι οι υπόλοιποι χορεύουν

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #407 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 05:49:55 μμ »
Καλά όλα αυτά, αλλά έχω την εξής απορία..Πώς γίνεται κάποιοι που δεν έχουν προετοιμαστεί να γράφουν καλά και κάποιοι που έχουν διαβάσει και πάει φροντιστήριο, να μην γράφουν? ::) Θέλω να πώ, ότι όλα αυτά μήπως μας μπερδεύουν περισσότερο?
Γιατί λειτουργείς πιο ελεύθερα, χωρίς άγχος. Ενώ ο άλλος που μπήκε στον κόπο να πάει φροντιστήριο και να δώσει και ένα κάρο λεφτά σημαίνει πως επένδυσε στο διαγωνισμό και πάει πιο σφιγμένος. Μία άποψη είναι και αυτή

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος dora2008

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
  • .."μην κλέβεις κλέφτη, μην κλέβεις κλέφτη.."
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #408 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 05:54:58 μμ »
Καλά όλα αυτά, αλλά έχω την εξής απορία..Πώς γίνεται κάποιοι που δεν έχουν προετοιμαστεί να γράφουν καλά και κάποιοι που έχουν διαβάσει και πάει φροντιστήριο, να μην γράφουν? ::) Θέλω να πώ, ότι όλα αυτά μήπως μας μπερδεύουν περισσότερο?

Τίποτε δεν είναι απόλυτο Νίκη.. φίλη που διορίστηκε, με συμβούλευσε να ανατρέξω για τη Διδακτική στα βιβλία του Καθηγητή. Οπότε και αυτό έπραξα (και συνεχίζω να πράττω).
΄Οσον αφορα τη συνέχιση της κουβέντας περί αναγκαίων όρων στη Διδακτική, το κάνω περισσότερο από την προσωπική μου ανάγκη να διευκρινίσω πράγματα και να δω κι άλλες απόψεις (μιας και ΔΕΝ πήγα φροντιστήριο..)  
επιπλέον: το να πας φροντιστηριο δε σημαίνει κατ΄ ανάγκην ότι θα έχεις την απόλυτη επιτυχία (όπως βέβαια και το να μην πας, έχει τα δικά του ρίσκα..) Και στις δύο περιπτώσεις, υπάρχουν "επιτυχόντες" και "αποτυχόντες".
τρεις λαλούν κι οι υπόλοιποι χορεύουν

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #409 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 06:46:28 μμ »
Παιδιά, έχω μπερδευτεί απίστευτα με τα ... φύλλα [εργασίας και αξιολόγησης]. Μήπως σε κανένα σχολικό αναφέρεται η χρήση τους, για να το δούμε επακριβώς;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος pd

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 374
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #410 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 07:37:04 μμ »
Σε  ποιο σχολικο βιβλιο καθηγητη αναφερεται ως φυλλο αξιολογησης ....που μοιραζεται στην ταξη στο καθημερινο μαθημα 

Αποσυνδεδεμένος stratos91

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1319
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #411 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 07:50:21 μμ »
νομίζω ότι διαφωνώ και πάλι, αλλά δεν ξέρω αν έχει και τόση σημασία.. Κατ΄ εμέ το φύλλο αξιολόγησης με ερωτήσεις σαν αυτές που αναφέρει παραπάνω ο Στράτος, σχετίζεται άμεσα με το μάθημα της ημέρας ή μπορεί να μπει και ως επαναληπτικό τεστ στην ύλη του τριμήνου π.χ. Σε κάθε περίπτωση σχετίζεται με ήδη διδαχθέντα και εξετάζει την εμπέδωσή τους.
Στο φύλλο εργασίας (το οποίο προσωπικά το έχω δει στη βιβλιογραφία μόνο στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί και σε ατομικό επίπεδο) νομίζω ότι εξετάζουμε και περαιτέρω ικανότητες των μαθητών και τους ζητούμε να ανατρέξουν σε επιπλέον πηγές και κατά περίπτωση να συνεργαστούν μεταξύ τους για να απαντησουν στις ερωτήσεις.
Μια επιπλέον διαφορά. Το "φύλλο αξιολόγησης" είναι πιο κοντά στο παραδοσιακό "εξεταστικοκεντρικό" πνεύμα, αποτελεί δηλ μεταφορά του ωριαίου τεστ ή επαναληπτικού διαγωνίσματος που γράφαμε στα μικράτα μας.
Σε κάθε περίπτωση, δε νομίζω να μπει ερώτηση του τύπου "ποιες οι διαφορές των συγκεκριμένων φύλλων". Αν κινηθούν σε αυτή την περιοχή θα ζητήσουν γενικά να γράψουμε κριτήρια αξιολόγησης των μαθητών, οπότε και εφαρμόζουμε αυτά που λέει ο Στράτος. 

Μάλλον κάτι έχεις παρανοήσει Δώρα. Δεν το λέω με άσχημη έννοια προς Θεού. ;) Κατά τη γνώμη μου πάντα, το φύλλο αξιολόγησης περιέχει πάντα ερωτήσεις κλειστού τύπου και συνήθως είναι όσες και οι στόχοι που θέτεις. Σκοπός του είναι να δεις αν έχουν εμπεδωθεί οι στόχοι στο συγκεκριμένο μάθημα της ημέρας και σε καμιά περίπτωση δεν εξετάζεις κάτι περισσότερο, ούτε θέτεις ερωτήσεις ανάπτυξης. Μήπως το μπέρδεψες με το "κριτήριο αξιολόγησης";
Το φύλλο εργασίας όπως είπα είναι κατά τη γνώμη μου ένας πολύ καλός τρόπος να αποφύγει κανείς την παγίδα να είναι δασκαλοκεντρικό το μάθημα, καθώς περιορίζει την άμεση παρέμβαση του δασκάλου.
Όλα αυτά είναι προσωπική μου άποψη βέβαια και σε καμιά περίπτωση δεν τα λέω επιτακτικά. Ίσα ίσα αν κάποιος διαφωνεί θα βοηθήσει να εκφραστούν διαφορετικές απόψεις.

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #412 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 10:05:34 μμ »
λοιπον σχετικα με το φυλλο εργασιας...μολις μιλησα με ατομο που εβγαλε την ασπαιτε κ μου ειπε τα εξης: "φυλλο εργασιας ή φυλλο αναθεσης εργασιας ειναι οι εργασιες που δινουμε για το σπιτι, οι οποιες αφορουν την ενοτητα που διδαχτηκε. αντι να τις γραφουμε στον πινακα ή να τις υπαγορευουμε τις εχουμε γραψεις σε αυτο το φυλλο, το οποιο μοιραζεται στους μαθητες το τελευταιο διλεπτο του μαθηματος. δινονται κ οδηγιες για το πώς θα κανουν τις εργασιες. ενδεικνυται περισσοτερο για θετικα κ τεχνολογικα μαθηματα, δλδ πρακτικα κ οχι τοσο για θεωρητικα." πχ "χωριστειτε σε ομαδες κ βγαλτε φωτογραφιες τα θεμελια ενος σπιτιου"
οταν ρωτησα αν θα με συμβουλευε να το γραψω, μου ειπε καλυτερα οχι γιατι ειναι περισσοτερο για θετικες επιστημες. αυτα μου ειπε, αυτα σας λεω. τωρα τι ειναι σωστο δεν το ξερω.

Αποσυνδεδεμένος stratos91

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1319
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #413 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 10:21:39 μμ »
λοιπον σχετικα με το φυλλο εργασιας...μολις μιλησα με ατομο που εβγαλε την ασπαιτε κ μου ειπε τα εξης: "φυλλο εργασιας ή φυλλο αναθεσης εργασιας ειναι οι εργασιες που δινουμε για το σπιτι, οι οποιες αφορουν την ενοτητα που διδαχτηκε. αντι να τις γραφουμε στον πινακα ή να τις υπαγορευουμε τις εχουμε γραψεις σε αυτο το φυλλο, το οποιο μοιραζεται στους μαθητες το τελευταιο διλεπτο του μαθηματος. δινονται κ οδηγιες για το πώς θα κανουν τις εργασιες. ενδεικνυται περισσοτερο για θετικα κ τεχνολογικα μαθηματα, δλδ πρακτικα κ οχι τοσο για θεωρητικα." πχ "χωριστειτε σε ομαδες κ βγαλτε φωτογραφιες τα θεμελια ενος σπιτιου"
οταν ρωτησα αν θα με συμβουλευε να το γραψω, μου ειπε καλυτερα οχι γιατι ειναι περισσοτερο για θετικες επιστημες. αυτα μου ειπε, αυτα σας λεω. τωρα τι ειναι σωστο δεν το ξερω.

Συγγνώμη που θα διαφωνήσω πάλι Μαίρη. Προφανώς στις θετικές επιστήμες με τον όρο "εργασία" εννοούν την εργασία που δίνουν οι καθηγητές για το σπίτι. Σε μας με τον όρο "εργασία" εννοείται ολόκληρη η δραστηριότητα καθ' όλη τη διδακτική πορεία μέσα στην τάξη. Είμαι σίγουρος ότι στο σύγχρονο σχολείο, το φύλλο εργασίας πλέον είναι κάτι περισσότερο από αναγκαίο. Ο μόνος ενδοιασμός που θα είχα είναι μήπως και πέσει το γραπτό μας σε κάποιο "παραδοσιακό" διορθωτή που αποστρέφεται την πρόοδο.

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #414 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 10:26:21 μμ »
α δε χρειαζεται να ζητας συγγνωμη. εγω απο την αρχη το ειπα οτι δεν ξερω καν τι ειναι το φυλλο εργασιας. απλα επειδη δημιουργηθηκε συγχυση παρεθεσα αυτα που μου ειπαν. για να το λες κατι θα ξερεις παραπανω!  ;)

Αποσυνδεδεμένος stratos91

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1319
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #415 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 10:33:03 μμ »
α δε χρειαζεται να ζητας συγγνωμη. εγω απο την αρχη το ειπα οτι δεν ξερω καν τι ειναι το φυλλο εργασιας. απλα επειδη δημιουργηθηκε συγχυση παρεθεσα αυτα που μου ειπαν. για να το λες κατι θα ξερεις παραπανω!  ;)

Πολύ σωστά κάνεις. Παραθέτουμε απόψεις και καθένας βγάζει τα συμπεράσματά του.  :D :D

Αποσυνδεδεμένος green ice

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 334
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #416 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 10:39:17 μμ »
λοιπον σχετικα με το φυλλο εργασιας...μολις μιλησα με ατομο που εβγαλε την ασπαιτε κ μου ειπε τα εξης: "φυλλο εργασιας ή φυλλο αναθεσης εργασιας ειναι οι εργασιες που δινουμε για το σπιτι, οι οποιες αφορουν την ενοτητα που διδαχτηκε. αντι να τις γραφουμε στον πινακα ή να τις υπαγορευουμε τις εχουμε γραψεις σε αυτο το φυλλο, το οποιο μοιραζεται στους μαθητες το τελευταιο διλεπτο του μαθηματος. δινονται κ οδηγιες για το πώς θα κανουν τις εργασιες. ενδεικνυται περισσοτερο για θετικα κ τεχνολογικα μαθηματα, δλδ πρακτικα κ οχι τοσο για θεωρητικα." πχ "χωριστειτε σε ομαδες κ βγαλτε φωτογραφιες τα θεμελια ενος σπιτιου"
οταν ρωτησα αν θα με συμβουλευε να το γραψω, μου ειπε καλυτερα οχι γιατι ειναι περισσοτερο για θετικες επιστημες. αυτα μου ειπε, αυτα σας λεω. τωρα τι ειναι σωστο δεν το ξερω.

Συγγνώμη που θα διαφωνήσω πάλι Μαίρη. Προφανώς στις θετικές επιστήμες με τον όρο "εργασία" εννοούν την εργασία που δίνουν οι καθηγητές για το σπίτι. Σε μας με τον όρο "εργασία" εννοείται ολόκληρη η δραστηριότητα καθ' όλη τη διδακτική πορεία μέσα στην τάξη. Είμαι σίγουρος ότι στο σύγχρονο σχολείο, το φύλλο εργασίας πλέον είναι κάτι περισσότερο από αναγκαίο. Ο μόνος ενδοιασμός που θα είχα είναι μήπως και πέσει το γραπτό μας σε κάποιο "παραδοσιακό" διορθωτή που αποστρέφεται την πρόοδο.


Στράτο ,είναι πάνω κάτω έτσι όπως τα γράφεις.Γίνεται μέσα στην τάξη ,όχι στο σπίτι,έχει άμεση σχέση με τη διδακτική διαδικασία.Είναι σημαντικό μέρος της .Μία κοπέλα που διδάσκει το μάθημα  της Ε.Δ σε φροντ μου είπε να το βάζω πάντα στο σχέδιο άσχετα με τον αν το ζητούν ή όχι.

Αποσυνδεδεμένος marion

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1867
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #417 στις: Ιανουάριος 18, 2009, 12:25:14 πμ »
Θα αναφέρω αυτά που ισχύουν για τη διδακτική της ιστορίας σχετικά με το φύλλο εργασίας, το φύλλο αξιολόγησης και το φύλλο πληροφοριών.

Εν συντομία: το φύλλο εργασίας, το οποίο μοιράζεται ως πρόσθετο υλικό στους μαθητές κατά την ώρα του μαθήματος περιέχει συνήθως πηγές που δεν υπάρχουν στο σχολικό εγχειρίδιο, καθώς και ερωτήσεις στις οποίες οι μαθητές καλούνται ν' απαντήσουν βάσει των πληροφοριών που παρατίθενται στις πηγές σε συνάρτηση πάντα με την ιστορική τους γνώση.

Το φύλλο αξιολόγησης είναι μια μορφή γραπτής αξιολόγησης των μαθητών (δηλ. στην περίπτωση που θέλουμε να εξετάσουμε τους μαθητές μας γραπτώς στο μάθημα της ημέρας, και περιλαμβάνει 2 ομάδες ερωτήσεων Α & Β, όπου στην 1η ομάδα τίθενται ερωτήσεις κλειστού τύπου που ελέγχουν το γνωστικό επίπεδο των μαθητών, η δε ομάδα Β περιλαμβάνει ερωτήματα συνθετικά, που ελέγχουν την κριτική ικανότητα των μαθητών).

Το φύλλο πληροφοριών περιλαμβάνει πληροφοριακό υλικό επιπρόσθετο, που δεν εμπεριέχεται δηλ. στο σχολικό εγχειρίδιο, αλλά κρίνεται απαραίτητο το επιπλέον αυτό υλικό να καταστεί γνωστό στους μαθητές.
" Κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει. "

Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 768
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #418 στις: Ιανουάριος 18, 2009, 07:45:38 πμ »
Ερώτηση:
Λέμε ότι μοιράζουμε τα εν λόγω φύλλα και στο φύλλο αξιολόγησης γράφουμε κάποιες ασκήσεις κλειστού ή ανοικτού τύπου, σχετικές με τους στόχους, οκ. Τα φύλλα εργασίας ή τα φύλλα πληροφοριών λέμε ότι τα μοιράζουμε και τα γράφουμε κιόλας, για να δει ο διορθωτής τι περιέχουν;

Αποσυνδεδεμένος stratos91

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1319
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #419 στις: Ιανουάριος 18, 2009, 10:41:27 πμ »
Ερώτηση:
Λέμε ότι μοιράζουμε τα εν λόγω φύλλα και στο φύλλο αξιολόγησης γράφουμε κάποιες ασκήσεις κλειστού ή ανοικτού τύπου, σχετικές με τους στόχους, οκ. Τα φύλλα εργασίας ή τα φύλλα πληροφοριών λέμε ότι τα μοιράζουμε και τα γράφουμε κιόλας, για να δει ο διορθωτής τι περιέχουν;

Στο φύλλο εργασίας, ναι. Γράφεις τι περιέχει, αλλά στο φύλλο πληροφοριών αυτό είναι αδύνατο καθώς μπορεί να συμπεριλαμβάνει αποσπάσματα, ορισμούς και άλλες έννοιες. Οπότε απλά αναφέρεις ότι στο φύλλο πληροφοριών έχουμε αυτό κι αυτό κι αυτό.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162164
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 791
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 518
Σύνολο: 530

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.105 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.