*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 45396 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Stiliani

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 75
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ελπίζω, άρα ζω.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #28 στις: Ιανουάριος 10, 2010, 12:46:36 μμ »
Συμφωνώ απόλυτα.Πώς να μεταφράσουν πράγματα που δεν έχουν διδαχτει;
Στο σχολείο του γιου μου η φιλόλογος δεν επιμένει στη μετάφραση,ζητάει νόημα και κάνει ερωτήσεις κατανόησης .Το ίδιο κάνω κι εγώ.
Τα όνειρα γι' αυτούς που ξέρουν να τα βλέπουν
και τα τραγούδια γι' αυτούς που ξέρουν να τ' ακούν.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:05:21 »

Αποσυνδεδεμένος dim!

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 55
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #29 στις: Ιανουάριος 12, 2010, 05:58:37 μμ »
Θα συμφωνήσω κι εγώ... Δεν ζητάω από τους μαθητές σχολαστική μετάφραση στη Β' Γυμνασίου, παρά μόνο νοηματική απόδοση του κειμένου και ερωτήσεις κατανόησης... Αυτό έλειπε από τη Β' μετάφραση!!!!

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #30 στις: Ιανουάριος 12, 2010, 10:24:37 μμ »
Έλα ντε! Μη σου πω ότι έτσι όπως πάμε, σε λίγο θα τους ζητήσουμε και... πλάγιο λόγο!

Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #31 στις: Μάιος 03, 2010, 11:35:57 πμ »
καλημέρα σε όλους και καλό μήνα!!!
εχω να θέσω ενα ερώτημα συντακτικής φύσεως από το κείμενο 2 των αρχαίων της β΄ γυμνασίου (το τέχνασμα του θεμιστοκλή)!!
Συγκεκριμένα προς το τέλος του κειμένου λέει:  " ταῦτα δ' ὁ Ξέρξης ὡς ἀπ' εὐνοίας λελεγμένα δεξάμενος, ἥσθη"
Θα ηθελα τη γνώμη σας για τις 2 μετοχές και ειδικότερα για τη μετοχή λελεγμένα!


Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:05:21 »

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #32 στις: Μάιος 03, 2010, 11:48:45 πμ »
καλημέρα σε όλους και καλό μήνα!!!
εχω να θέσω ενα ερώτημα συντακτικής φύσεως από το κείμενο 2 των αρχαίων της β΄ γυμνασίου (το τέχνασμα του θεμιστοκλή)!!
Συγκεκριμένα προς το τέλος του κειμένου λέει:  " ταῦτα δ' ὁ Ξέρξης ὡς ἀπ' εὐνοίας λελεγμένα δεξάμενος, ἥσθη"
Θα ηθελα τη γνώμη σας για τις 2 μετοχές και ειδικότερα για τη μετοχή λελεγμένα!



απο το βοηθημα που το ειδα λεει:
"δεξάμενος" αιτιολογικη μετοχη
"ως λελεγμενα" επιθετικη μετοχη που λειτουργει ως κατηγορηματικος προσδιορισμος στο ταυτα.

Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #33 στις: Μάιος 03, 2010, 12:07:04 μμ »
ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!! με καλύπτει εν μέρει όμως!!  αυτο το "ως" με εχει προβληματίσει, δεδομένου οτι οταν συνοδευει μια αιτιολογική μετοχή την καθιστά υποκειμενικής αιτιολογίας!
σε 2 βοηθηματα που εχω δει τις εχει και τις 2 αιτιολογικές και το ως μαζι με το λελεγμενα και τη χαρακτηρίζει αιτιολογική   υποκειμενικής αιτιολογίας!! δε μου αρεσειι όμως αυτη η προσεγγιση! μου αφήνει κενά!!
στην ελληνοεκδοτική το "ως" το βάζει με τη μετοχή δεξάμενος (αιτιολ.μετοχή υποκειμενικής αιτιολογίας) και τη μτχ λελεγμένα τη χαρακτηρίζει κατηγορηματική. το δεχομαι ομως, ως ρήμα συντάσσεται με κατηγορηματική μετοχή?? καλυτερο μου φαινεται να τη δεχτούμε ως επιθετική που λειτουργει ως κτγ προσδιορισμός!


Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #34 στις: Μάιος 03, 2010, 12:18:07 μμ »
κοιτα κ εμενα ετσι οπως το ειδα στα γρηγορα με μπερδεψε αυτο το ως κ μαλιστα σε συνδυασμο με τη μεταφραση που εχει δωσει.
"και ο Ξερξης ευχαριστηθηκε, επειδη (τα) πιστεψε αυτα, θεωρωντας οτι ειχαν λεχθει με φιλικη διαθεση."

τωρα τι να σου πω...
αν το θελεις παντως για το μαθημα δεν κανουν τοσο αναλυτικη συνταξη στη β γυμνασιου

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #35 στις: Μάιος 03, 2010, 12:32:07 μμ »
ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!! με καλύπτει εν μέρει όμως!!  αυτο το "ως" με εχει προβληματίσει, δεδομένου οτι οταν συνοδευει μια αιτιολογική μετοχή την καθιστά υποκειμενικής αιτιολογίας!
σε 2 βοηθηματα που εχω δει τις εχει και τις 2 αιτιολογικές και το ως μαζι με το λελεγμενα και τη χαρακτηρίζει αιτιολογική   υποκειμενικής αιτιολογίας!! δε μου αρεσειι όμως αυτη η προσεγγιση! μου αφήνει κενά!!
στην ελληνοεκδοτική το "ως" το βάζει με τη μετοχή δεξάμενος (αιτιολ.μετοχή υποκειμενικής αιτιολογίας) και τη μτχ λελεγμένα τη χαρακτηρίζει κατηγορηματική. το δεχομαι ομως, ως ρήμα συντάσσεται με κατηγορηματική μετοχή?? καλυτερο μου φαινεται να τη δεχτούμε ως επιθετική που λειτουργει ως κτγ προσδιορισμός!



Η μετοχή ''δεξάμενος'' είναι αιτιολογική μετοχή.
Η μετοχή ''λελεγμένα'' συνοδεύεεται από το ''ως'' , άρα ''ως λελεγμένα'' και είναι αιτιολογική μετοχή υποκειμενικής αιτιολογίας. Αυτό βγαίνει και από τη μετάφραση που μας προτείνει το σχολικό : ''ως επ' ευνοίας λελεγμένα'' = πιστεύοντας ότι είχαν λεχθεί με φιλική διάθεση.   Αυτό το ''πιστεύοντας ότι'' αντικατοπτρίζει την υποκειμενική αιτιολογία.

Εγώ έτσι το βλέπω...

Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #36 στις: Μάιος 03, 2010, 12:54:00 μμ »
ναι , ξερω οτι δεν κανουν αναλυτικη σύνταξη στη β', φετος δεν εχω καν β' γυμνασιου... απλως με ρωτησε μια συναδελφος και με προβληματισε το συγκεκριμενο χωρίο! ισως βεβαια να πνίγομαι και σε μια κουταλια νερό!!
 ιρις,  σε ευχαριστω πολύ... εχω υπόψη μου τη μετάφραση του σχολικού και συμφωνω σε αυτο που λες, αλλα με βάση το αρχαιο κειμενο δεν μου βγαινει ο χαρακτηρισμος! δεν ξερω!!!
ευχαριστω πάντως παρα πολύ για τις απαντήσεις σας !!

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #37 στις: Μάιος 03, 2010, 01:35:19 μμ »
κοιτα κ εμενα ετσι οπως το ειδα στα γρηγορα με μπερδεψε αυτο το ως κ μαλιστα σε συνδυασμο με τη μεταφραση που εχει δωσει.
"και ο Ξερξης ευχαριστηθηκε, επειδη (τα) πιστεψε αυτα, θεωρωντας οτι ειχαν λεχθει με φιλικη διαθεση."

τωρα τι να σου πω...
αν το θελεις παντως για το μαθημα δεν κανουν τοσο αναλυτικη συνταξη στη β γυμνασιου

μα, αυτη ειναι και η "γοητεια" του αρχαιου κειμενου !!!! οτι μπορει να δεχτει (σπανια βεβαια αλλα συμβαινει) και διαφορετικη ερμηνεια !!
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #38 στις: Μάιος 03, 2010, 01:37:55 μμ »
ωραία τα λέτε αγαπητέ συνάδελφε!!   ;)
Η δική σας άποψη επί του θέματος??
θα με ενδιέφερε!

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #39 στις: Μάιος 03, 2010, 02:32:59 μμ »
Με μια πρώτη ματιά νομίζω ότι η πιο λογική σύνταξη είναι αυτή με τις δυο αιτιολογικές μετοχές (δεξάμενος: αιτ.μτχ -ως λελεγμένα:αιτ. μτχ. υποκειμενικής αιτιολογίας).
Και το νόημα επίσης λογικό: "Και επειδή τα αποδέχθηκε αυτά ο Ξέρξης, νομίζοντας ότι είχαν ειπωθεί καλοπροαίρετα, χάρηκε"

Οι υπόλοιπες προτάσεις με επιθετικές, κατηγορηματικές μετοχές κλπ δεν μου στέκουν ούτε συντακτικά αλλά κυρίως νοηματικά.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #40 στις: Μάιος 03, 2010, 03:04:37 μμ »
Με μια πρώτη ματιά νομίζω ότι η πιο λογική σύνταξη είναι αυτή με τις δυο αιτιολογικές μετοχές (δεξάμενος: αιτ.μτχ -ως λελεγμένα:αιτ. μτχ. υποκειμενικής αιτιολογίας).
Και το νόημα επίσης λογικό: "Και επειδή τα αποδέχθηκε αυτά ο Ξέρξης, νομίζοντας ότι είχαν ειπωθεί καλοπροαίρετα, χάρηκε"

Οι υπόλοιπες προτάσεις με επιθετικές, κατηγορηματικές μετοχές κλπ δεν μου στέκουν ούτε συντακτικά αλλά κυρίως νοηματικά.


αφου θελεις και τη δικη μου τη γνωμη συναδελφισσα  ;)
συμφωνω με apri
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος glauki

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 138
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #41 στις: Μάιος 03, 2010, 04:46:19 μμ »
άλλη σκέψη: το "ως" δε συνάπτεπται στο λελεγμένα, αλλά στο δεξάμενος.
Ο Ξέρξης, ως δεξάμενος, ταύτα = αντικείμενο μτχ
λελεγμένα= κατηγορηματική μετοχή (να έχουν ειπωθεί)
η συνολική μετάφραση δεν αλλάζει
Κι αυτό θα περάσει...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158558
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 441
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 397
Σύνολο: 399

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.11 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.