0 μέλη και 7 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Διαφωνώ κάθετα με τις απόψεις αυτέςΑρχικά και μόνο με βάση τον ορισμό της ΄κατάρτισης΄ οφείλει ο εκπαιδευτής να δώσει τα εφόδια/γνώσεις στον καταρτιζόμενο για να 'βγει' στην επαγγελματική αρένα.. οπότε δηλαδή, ένας πρακτικός που έχει μάθει κάτι, είναι ανώτερος από έναν άνθρωπο που πέρασε μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα- άμα είναι κάποιος να διδάξει π.χ. ανοσολογία, ας πάει να λέει στα παιδιά με βάση την πρακτική του γνώση, ό,τι αρλούμπα έχει παπαγαλίσει στη ζωή του....και ας διαιωνίζονται έτσι οι πάσης φύσης αρλούμπες που κυκλοφορούν γύρω μας??? μας φτάνει λοιπόν να έχουμε άτομα να μπορούν να χειριστούν έναν αναλυτή εμπειρικά, να αλλάζουν τα διαλύματα του όταν το μηχάνημα το ζητήσει και μέχρι εκεί, σωστά? απλά και πρακτικά! Οι εκπαιδευτικοί των ΙΕΚ δεν είναι επαγγελματίες καθηγητές απλά και μόνο επειδή κανείς δεν τους άφησε να γίνουν (για πολλούς και διάφορους λόγους)..δηλαδή στα ΕΠΑΛ, γιατί υπάρχουν 'επαγγελματίες' καθηγητές? κι εφόσον είναι και αυτά 'επαγγελματικά' λύκεια, γιατί δεν παίρνουν κι εκεί για καθηγητές άτομα με εμπειρία? και γιατί απαιτείται και πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ- παιδαγωγικής επάρκειας για να έχει κανείς ελπίδα σαν αναπληρωτής στα ΕΠΑΛ?Μετά ο πιο έμπειρος στη δουλειά του είναι και ο πιο περιζήτητος....ο έμπειρος στη δουλειά του μπορεί να είναι περιζήτητος εάν έχει συνεργείο αυτοκινήτων αλλά αυτό δεν σημαίνει πως ο μηχανικός που σπουδάζει δεν είναι το ίδιο ικανός, απλά είχε άλλες ευκαιρίες στη ζωή του και διάλεξε εκείνες...και σε κάθε περίπτωση, το να μάθεις κάτι πρακτικά δεν σε κάνει σωστό επαγγελματία, σωστό επαγγελματία σε κάνει η γνώση που αποκτάς, η κρίση που αναπτύσσεις (μέσα από τις σπουδές) και η ορθή εφαρμογή των όσων έμαθες...σίγουρα η πρακτική εξάσκηση και η εμπειρία σε καθιστά ικανό να αντιμετωπίζεις προβλήματα μα η βάση είναι πάντα και πρέπει να είναι η γνώση.. Το ζητούμενο δεν είναι η εκπαιδευτική εμπειρία, αλλά η καλή γνώση της ειδικότητας σου....χμ, μία άκρως επικίνδυνη άποψη.... πού την απέκτησα την καλή γνώση της ειδικότητας μου? και ποιά είναι τα κριτήρια βάσει των οποίων κρίνεται η καλή μου αυτή γνώση? είναι τα χρόνια που είμαι σε μία δουλειά? όταν τα χρόνια κυλούν χωρίς αξιολόγηση πουθενά, τότε δεν πρέπει να είναι κριτήριο.Μιλάμε για επαγγελματική κατάρτιση...χμμμμ και πάλι χμμμμ...δεν ξέρω τι εμπειρίες έχετε οι υπόλοιποι, η δική μου πάντως είναι εκείνη όπου το εργαστηριακό μάθημα γίνεται σε αίθουσα διδασκαλίας στο μιλητό...καθώς το εργαστήριο δεν έχει τίποτε για να κάνουμε πρακτικά ...τα συμπεράσματα δικά σας. Αυτό, θα έπρεπε να είναι θέμα για συζήτηση!! Η διδακτική εμπειρία κάποιου πτυχιούχου/μη εκπαιδευτικού, ειδικά κάτω από το πρίσμα των Ελληνικών τεχνασμάτων για διορισμό σε κάθε βαθμίδα καταδεικνύει αρχικά την αναγνώριση των προσόντων του ατόμου αυτού μέσα σε άλλο πλαίσιο αξιολόγησης προσόντων (ασχέτως εάν το πλαίσιο αυτό καθορίζεται πάλι από το ίδιο Υπουργείο στην ίδια χώρα!!), αλλά και κάτι πιο σημαντικό (ίσως σε κάποιο μέτρο μόνο και όχι απόλυτα), την αγάπη ενός ανθρώπου να διδάξει, το ανθρωποκεντρικό πάθος να μπει στην τάξη, να μεταδώσει λίγη γνώση και λίγο ήθος...και αυτό θα έπρεπε να μοριοδοτείται σίγουρα περισσότερο από τα 2 μόρια. Κλείνω λέγοντας πως δεν έχω εμπάθεια για το ότι άτομα (που θεωρώ πως έχουν) λιγότερες γνώσεις και προσόντα και (είναι) λιγότερο ικανά να διδάξουν έχουν πάρει πολλές ώρες επειδή ένα σύστημα αξιολόγησης τα έφερε πάνω από εμένα. Λυπάμαι αν δεν μου φτάνει το ότι επιτέλους έχουμε μητρώο και δεν μαζεύουμε κάθε χρόνο τις περγαμηνές μας για κατάθεση...γιατί έχω εμπάθεια προς ένα σύστημα που μέσα στα 8 χρόνια που διδάσκω στα ΙΕΚ άλλαξε 5 (?) φορές τα κριτήρια του, έδωσε δύναμη και εξουσία σε διευθυντές να πράττουν κατά το δοκούν στις αναθέσεις και δυστυχώς διαιωνίζει την ελληνική συνταγή για αλλαγές: έλλειψη σχεδιασμού, έλλειψη προετοιμασίας, προχειρότητα στην εκτέλεση και έλλειψη αξιολόγησης με στόχο τη βελτίωση....εν τέλει-πάλι- έλλειψη διαφάνειας!
Πρώτα από όλα, οι ώρες δεν είναι δικαιωματικά κανενός πριν την μοριοδότηση, επομένως κανένας δεν θα τις στερηθεί. Αν ήσουν δημόσιος υπάλληλος θα έλεγες το ίδιο?Το ότι μερικοί "ελεύθεροι επαγγελματίες" που στην ουσία τρέχουν και δεν προλαβαίνουν (δεν μιλάω για αυτούς που "βαράνε μύγες") και δικαιούνται 20 ώρες επειδή έχουν μπλοκάκι?Το ότι περνάει στις περιφέρειες, ειλικρινά δεν έχω δεδομένα για να καταλάβω αν θα είναι για καλό ή για κακό. Ξέρεις κάτι περισσότερο και μιλάς για πάρτυ? (ήρεμα ρωτάω, απλά για να μάθουμε και οι υπόλοιποι που δεν γνωρίζουμε πως να το επεξεργαστούμε)
Κανένας διευθυντής δεν πρόκειται ούτε το σύστημα να δει ούτε να σου δώσει τέτοιο χαρτί που γραφείς. Και θα σου αναθέσει όσα θέλει-πρέπει-αντιστοιχούν χωρίς να ασχοληθεί αν πρέπει να πάρεις 10 ή 20 ώρες. Παραπάνω συνάδερφος το έγραψε και το επιβεβαιώνω κι εγω που ρώτησα, μην κάνει κάποιος το λάθος να υπερβεί τις ώρες του γιατί και δεν θα πληρωθεί αλλά και θα αποκλειστεί στη συνέχεια.
Συμφωνώ δεν είναι κανενός οι ώρες! Δεν είναι περιουσία....! Απλά λέω ότι είναι κάπως άδικο για εκπαιδευτές που είχαν ελάχιστη επαγγελματική πείρα ενώ τόσα χρόνια είχαν ώρες και ώρες διδασκαλίας στα ΙΕΚ. Και προς αποφυγή παρεξηγήσεων εγω προσωπικά είτε με το προηγούμενο είτε με το τωρινό σύστημα δεν έχω κάποια διαφορά. Και επαγγελματική πείρα έχω 20 χρόνων και διδακτική πάνω από 2000 ωρες. Ωστόσο κι εγω υποστηρίζω ότι επαγγελματική κατάρτιση είναι και χωρίς επαγγελματική πείρα δεν μπορείς να διδάξεις. Επιπλέον συμμερίζομαι την άποψη ότι και οι ίδιοι οι εκπαιδευόμενοι διαφορετικά ακούνε κάποιον με μεγάλη επαγγελματική πείρα και διαφορετικά κάποιον με ελάχιστη. Μου χει συμβεί πάμπολλες φορές. Χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι εκπαιδευτές με ελάχιστη πείρα ότι δεν ήταν καλοί. Ίσα ίσα το αντίθετο. Για το θέμα με τις περιφέρειες δεν γνωρίζω κάτι εκ των έσω απλά ότι ακούω. Και σκέφτομαι απλά ότι αν με ένα μητρώο έχουμε γίνει μπάχαλο, μαλώνουμε αναμεταξυ μας, αληλοκοιταζομαστε με άλλους εκπαιδευτές με μισό μάτι, τότε αν θα πάμε στις περιφέρειες τι έχει να γίνει.....! Και μη γελιόμαστε η τοπική αυτοδιοίκηση είναι αστείο στην Ελλάδα.
Επειδή έλλειψα για αρκετό καιρό από το φόρουμ, έχει γίνει καθόλου συζήτηση με αυτήν την εξέλιξη της μεταβίβασης της τεχνικής εκπαίδευσης στην περιφέρεια? Τι είναι αυτό που ακούγεται γενικότερα? Σίγουρα όταν αλλάζει κάτι το βλέπουμε πάντα στην αρχή με κακό μάτι, αλλά είμαστε σίγουροι ότι δεν μπορεί να βγει κάτι καλό από αυτό? Από όσο ξέρω η τοπική αυτοδιοίκηση πάσχει στην Ελλάδα, αλλά νομίζω ότι αυτό οφείλεται στην υποστελέχωσή της.
Δουλευόμαστε κ μεταξύ μας τώρα;;;Ο καθένας που έκανε τον έλεγχο πέρασε ή έκοψε ότι του κατέβηκε στο κεφάλι.Για τα ίδια ακριβώς προσόντα δυο εκπαιδευτών στον ένα έχουν περάσει τα πάντα κ στον άλλον έχουν κόψει της Παναγιάς τα μάτια!!!!
Ρε παιδιά!... Είναι ΤΡΟΜΕΡΟ!.. Στο αρχικό πεδίο (πονηρότατο... και κακής ψηφιακής εφαρμογής..) , σου ζητά... ΟΚ ορθά.... πάλι την εργασιακή σου εμπειρία.... Παρότι , καλώς ή κακώς δεν σου ζητούν επανάληψη αναγραφής σε άλλα πεδία... ΠΑΤΟΥΣΑ λοιπόν ΟΚ στη Συνάφεια με τα “αντικείμενα” - ειδικότητες... ΜΟΥ το έβγαζε Θετικό!... Οπότε προχωράω σε Οριστική Υποβολή!.... Μοριοδότηση – αποτέλεσμα πλήρες όσον αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία.... Ακαδημαϊκά , διδακτικά κλπ.... ΜΗΔΕΝ – ΣΚΕΤΟ στην επαγγελματική Προϋπηρεσία , αυτή που με το “ΜΗΤΡΩΟ” περνάει Όλα τα Υπόλοιπα.... Απώλεια , δηλαδή , τουλάχιστο 10 χρόνων (σκληρής) εργασίας μορίων!!!!!!..... Σταθμισμένα – ενταγμένα , αποδεδειγμένα και θετικού διοικητικού ελέγχου έτη Πραγματικής Δουλειάς... ΑΦΑΝΤΑ στη μοριοδότηση της Αίτησης μαθημάτων!... Χωρίς δυνατότητα διόρθωσης μετά την ΥΠΟ