*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Α' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 225537 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος hope_x

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #168 στις: Σεπτέμβριος 10, 2009, 06:51:30 μμ »
εμενα προσωπικα ρε παιδια οι εφημεριδες δυστυχως, δεν μου λενε και πολλα!!! βεβαια βρισκει κανεις καποια αρθρα αλλα ....σπανια καταλληλα για το μαθητη.
 Λοιπον, προτιμω να αγοραζω δοκιμια (καστοριαδη,παπανουτσου κλπ κλπ)και απο εκει να βρισκω θεματα για την εκεθεση και να προσαρμοζω το προς αναπτυξη θεμα στο σημερα.
τα κειμενα αυτα προσφερονται απο καθε αποψη:λεξιλογιου, νοηματων,δομης κλπ κλπ.
 τα αρθρα των εφημεριδων καλα ειναι αλλα με....παιδευουν πολυ και βλεπω πως  δεν βοηθουν τοσο πολυ τον μαθητη να καταλαβει ορισμενα πραγματα. ενω αντιθετα τα αρθρα των δοκιμιογραφων ειναι πιο προσπελασιμα.
δεν ξερω, εγω αυτο νομιζω.
επισης, απο το να παρω 5 εφημεριδες για να βρω 1 θεμα για εκθεση, ειναι καλυτερα να παρω 1 βιβλιο με δοκιμια που εχει ιση αξια (οικονομικη με τις 5 εφημεριδες) και να βρω 10 θεματα.

οπωσδηποτε επικουρηκα χρησιμοποιω και αποσπασματα αρθρων απο εφημεριδες αλλα ως βαση μου εχω το δοκιμιο.

σίγουρα τα δοκίμια προσφέρονται περισσότερο..κι εγώ ως καθηγήτρια αυτά δίνω στους μαθητές μου..
τους συμβουλεύω όμως πάντα να διαβάζουν εφημερίδες (και όταν λέμε εφημερίδες δεν εννοούμε την espresso ή το ριζοσπάστη εκτός κι αν θέλουμε μαθητές που μιλούν σαν την πετρούλα ή την παπαρήγα ;D ;D) αλλά σοβαρές και όχι μια συγλεκριμένη αλλά γενικά λίγο απ'όλες.
γενικώς άνθρωποι που θέλουν να αυτοαποκαλούνται μορφωμένοι πιστευω πρεπει να διαβάζουν τον τύπο..στο πλαίσιο αυτής της λογικής το προτείνω ;)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:35:21 »

Αποσυνδεδεμένος FA02

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 13
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #169 στις: Σεπτέμβριος 15, 2009, 05:14:39 μμ »
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ!
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΠΩΣ ΜΕΤΡΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΚΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΠΕΡΙΛΗΨΗ!
ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ  ΟΛΕΣ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ( ΑΡΘΡΑ, ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΚΛΠ) Ή ΟΧΙ?

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #170 στις: Σεπτέμβριος 15, 2009, 05:20:51 μμ »
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ!
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΠΩΣ ΜΕΤΡΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΚΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΠΕΡΙΛΗΨΗ!
ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ  ΟΛΕΣ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ( ΑΡΘΡΑ, ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΚΛΠ) Ή ΟΧΙ?


Όλες οι λέξεις! :)

Αποσυνδεδεμένος summit

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 99
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #171 στις: Σεπτέμβριος 22, 2009, 05:10:38 μμ »
Από πού μπορώ να "κατεβάσω" έτοιμα διαγνωστικά τεστ για την Α Λυκείου στο Μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας; Θα ήθελα να ετοιμάσω κάτι για την επόμενη εβδομάδα. Ευχαριστώ προκαταβολικά :)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:35:21 »

Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #172 στις: Οκτώβριος 11, 2009, 01:30:52 πμ »
Γεια σας συνάδελφοι!! Εχω ξαναζητησει και στο παρελθόν τις συμβουλές σας σχετικά με την έκθεση α΄λυκείου και θα ήθελα να ρωτήσω και κάτι άλλο, πιο ουσιαστικό, που σχετίζεται με τον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος!! Ξέρω βέβαια πως αυτό είναι ένα θέμα που διαφέρει από καθηγητή σε καθηγητή, αλλά λόγω της απειρίας μου ψάχνομαι αρκετά για να αποδίδω όσο το δυνατόν περισσότερο!!
Ίσως κάποιοι μπορούν να καταλάβουν πως νιώθω!! είμαι αρκετά νέα στο επάγγελμα, φέτος διδάσκω σε φροντιστήριο την έκθεση α' λυκείου( 2 ωρες), αγαπώ αυτό που κάνω και  θεωρώ πως οι εμπειροι του είδους είναι αυτοί που μπορούν να με συμβουλεύσουν. Στο φροντιστήριο όμως, κανένας και καμία φιλόλογος δε με συμβουλεύει. Έχω ρωτήσει αρκετές φορές και οι απαντήσεις που παίρνω είναι πολύ γενικές και αόριστες!!
Ετσι παίρνω το θάρρος να ρωτήσω κάποια πράγματα, που ίσως σε κάποιους από εσάς να φανούν "χαζά'!!
Η α' λυκείου, όπως έχει αναφερθεί και πάλι εδώ στις συζητήσεις, είναι δύσκολη τάξη γιατί πρέπει να δώσεις στα παιδιά να καταλάβουν πραγματα που εμεις θεωρούμε αυτονόητα. κάνω το μάθημα εδώ και ένα μήνα περίπου και θα σας πω την πορεία που ακολουθώ, ώστε να σχολιασετε και να συμπληρώσετε τις ελλειψεις!!
Αρχικα μιλησαμ για παραγραφους, δομικα στοιχεια, τρόπους αναπτυξης!! εκανα τα σπουδαιοτερα από τη θεωρία του πρώτου κεφαλαίου( μιλησα για γλωσσα, οπτικες και ολα αυτα που λέει τελοσπαντων, την αναφορικη και ποιητικη χρηση της γλωσσας, τους συλλογισμους). Ουσιαστικα εξηγησα τη θεωρία χωρίς να επιμείνω πολύ στις ασκήσεις του βιβλίου γιατί νομίζω είναι κπως παιδικες και βαρετες-θέλω τη γνώμη σας εδω- , εκανα θεωρία για τη συγγραφή περίληψης!! Αυτά σε περίπου 4 ωρες τα εκανα και στο επόμενο μάθημα ξεκίνησα θεματα, γιατι αγχώθηκα|!!  τα 2 τελευταια 2 ωρα λοιπον δεν εχω ανοιξει καν το βιβλιο, τους εχω δωσει καποιο υλικο και εχουμε μιλησει για τη γλωσσα, τη σημασια της, την κριση στη γλώσσα, τη γλώσσα των νέων και σήμερα έκανα τον αναλφαβητισμό. τους εδωσα 1 κριτηριο την προηγούμενη φορά και σημερα μου εφεραν περίληψη και κπ ασκησούλες. Για την επόμενη τους έβαλα θέμα, το οποίο σχετίζεται με τις συζητησεις που είχαν γίνει μεσα στην τάξη. Δεν το σχολιασαμε καθολου επιπλεον. επίσης τους έδωσα και ένα κειμενο να μελετήσουν , απλά να ξέρουν τι λεει. Αυτά!!
 οι απορίες που εχω τωρα είναι οι εξής ( να επαναλάβω πως γνωρίζω οτι η μεθοδος διδασκαλιας είναι κατι που ο καθενας προσαρμοζει στα μετρα του , απλώς οι διαφορετικες απόψεις με βοηθούν αρκετα): οταν θα παρω τις εκθεσεις και ισως χασω τη μπαλα πώς θα καταφερω να τους κανω να βελτιωθούν?? περα απο τα θεματα, διδασκετε μεθοδο συγγραφής ή αυτό είναι κατι που θα το κατανοησουν σιγα σιγα μεσα από τηδιόρθωση;
Σίγουρα πάντως εχω σκεφτεί πως μολις παρω τις εκθεσεις και τις διορθωσω, στο επόμενο μάθημα θα κανω ενα σχεδιαγραμμα και αναλυση του τι επρεπε να γραψουν!!
επίσης, διδασκετε τυπικους προλογους και επιλογους?? εκθεση γραφουν καθε βδομαδα??? πως θα γιμω πιο αποτελεσματικη??

οποιος νομίζει οτι μπορει να με βοηθήσει, ας μου πει τη γνωμη του!! ευχαριστω πολύ κα συγγνωμη για τον κουραστικό λογο μου!!
όποιος ςπίσης αντιμετωπίζει παρόμοια κατάσταση ειναι ευπροσδεκτος!!!
ευχαριστώ θερμἀ:: :) :)

Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #173 στις: Οκτώβριος 11, 2009, 01:33:22 πμ »
διόρθωση: γλωσσομάθεια έκανα , όχι αναλφαβητισμό.

Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #174 στις: Οκτώβριος 11, 2009, 01:36:57 πμ »
και κατι άλλο; τους δινετε πολλά δοκιμια να διαβάσουν; ή απλα ενα καθε φορά( γιατι εγω μεχρι τωρα εχω δωσει μονο κριτηρια με τα κειμενα που περιέχουν αυτα!!
και  φυσικα μολις παρω τις εκθεσεις θα αρχισει ο πανικος της διόρθωσης.

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #175 στις: Οκτώβριος 11, 2009, 11:03:01 πμ »
Αγαπητό ποντίκι, (ζωάκι που διάλεξες κι εσύ για nickname όμως),  :P

να σε ενημερώσω καταρχήν ότι ο πανικός για όποιον αναλαμβάνει το μάθημα της Έκθεσης είναι συνήθως σταθερός συνοδός για αρκετά χρόνια (εγώ το διδάσκω στο σχολείο το μάθημα και διορθώνω και στις Πανελλήνιες). Και μόνο που πανικοβάλλεσαι και το ψάχνεις τόσο, δείχνει ότι είσαι στο σωστό δρόμο.

Βασικά είσαι στο σωστό δρόμο γενικώς. Δηλαδή η δομή και η λογική των όσων έχεις κάνει μέχρι στιγμής εμένα τουλάχιστον μου φαίνεται απόλυτα σωστή.

Μερικές παρατηρήσεις:

- Για τη διόρθωση των εκθέσεων: επειδή το να κάτσεις και να διορθώσεις αναλυτικά σε ΚΑΘΕ έκθεση, ΚΑΘΕ φορά, ΚΑΘΕ λάθος ΣΕ ΚΑΘΕ τομέα θα σε κάνει να φρίξεις και να πάρεις τα βουνά, (όχι μόνο εσένα, αλλά και τους μαθητές στους οποίους θα επιστρέψεις γραπτά γεμάτα κοκκινάδια και θα πανικοβληθούν), ακολούθησε τη "νέα μέθοδο" που τον τελευταίο καιρό κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος: δηλαδή δίνε έμφαση σε έναν τομέα ανά διόρθωση: πχ σε αυτήν την έκθεση διόρθωσε ΚΑΤΑ ΚΥΡΙΟ ΛΟΓΟ το περιεχόμενο, σε μια άλλη τη δομή κλπ - πάντα σε συνάρτηση με τον τομέα στον οποίο έχεις δώσει έμφαση στη διδασκαλία. Αν πχ δίδαξες τη συνοχή παραγράφου και τις διαρθρωτικές λέξεις, την επόμενη φορά δώσε βάρος στη δομή. Τα υπόλοιπα λάθη τα επισημαίνεις απλώς και τα διορθώνεις πιο γενικά (πχ απομόνωσε τα πιο συχνά εκφραστικά λάθη από τα γραπτά, γράψτα σε μια διαφάνεια και κάνε συζήτηση/διόρθωση στην τάξη).

- Είναι πολύ σωστό και οπωσδηποτε μην παραλείπεις να δίνεις με την διόρθωση ένα σχεδιάγραμμα του θέματος που θα μπορούσαν να είχαν γράψει καθώς και μια σωστή, ενδεικτική περίληψη του κειμένου. Είναι απαραίτητο για να έχουν ένα σημείο αναφοράς οι μαθητές.

- Μην κάνεις πληθώρα κειμένων για κάθε θέμα γιατί οι μαθητές κουράζονται και βαριούνται πολύ ευκολα (αλλά και για σένα θα έιναι κουραστικό). Δυστυχώς τα θέματα είναι πολλά και μεγάλα, οι ώρες δεν φτάνουν ποτέ και ο στόχος δεν είναι η εξαντλητική και πλήρης κάλυψη κάθε θέματος - δεν μπορεί να είναι. Επίλεξε λίγα και εύστοχα κείμενα από όποια πηγή θέλεις εσύ (καλά κάνεις και δεν κολλάς στο σχολικό εγχειρίδιο, δεν χρειάζεται, δεν απαιτείται και δεν βοηθάει και καθόλου στις περισσότερες περιπτώσεις.). Ωστόσο, μην παραλείπεις να αξιοποιείς και το βιβλίο "Θεματικοι Κύκλοι" καθώς έχει αρκετά ωραία κείμενα.

-Το μέγεθος και ο βαθμός δυσκολίας των κειμένων εξαρτάται από το τμήμα που έχεις: ένα δυνατό τμήμα,με προχωρημένους μαθητές που ξέρουν τι σημαίνει διάβασμα, μπορεί να σηκώσει άλλου τύπου (και ίσως και περισσότερα) κείμενα από ένα τμήμα παιδιών με δυσκολία στο μάθημα.

- Σχετικά με τους έτοιμους προλόγους και επιλόγους: όχι, όχι, ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ ΟΧΙ!!!!! Στα γραπτά των Πανελληνίων κάνουν μπαμ από μακριά και συνήθως πολύ κακή εντύπωση, καθώς τα παιδιά απλά παπαγαλίζουν και κολλάνε άσχετους προλόγους σε άσχετα θέματα, άσε δε που βλέπεις έναν άψογο πρόλογο και στο υπόλοιπο γραπτό το χάος. Μάθε τα να σκέφτονται: εξήγησε ΤΙ είναι πρόλογος/επιλογος, δώσε τους λεξιλόγιο και εκφραστικά μέσα αλλά από κει και πέρα άστα μόνα τους να σκεφτούν/κρίνουν τι είδους πρόλογο/επίλογο θα γράψουν σε κάθε θέμα και ποιες από τις εκφράσεις θα χρησιμοποιήσουν. Να το ψάξουν δηλαδή και λιγο μόνα τους, με την αναλογη καθοδήγηση από εσένα. ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ!!!!

- Ναι, διδάσκεις μεθοδολογία συγγραφής περίληψης, έκθεσης, απάντησης γλωσσικών ερωτήσεων. Αν δεν το κάνεις, εγώ προσωπικα το θεωρώ μεγάλη παράλειψη!. Και λάβε υπόψη σου ότι στην Α Λυκείου πρεπει να ξεκινήσεις και πάλι (και να επιμείνεις) από την ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ. Μάθε τα να γράφουν ολοκληρωμένες παραγράφους πριν περάσεις σε ευρύτερες συνθέσεις. Είναι ίσως η τελευταία τάξη στην οποία θα έχεις αυτήν την πολυτέλεια και η μεγαλύτερή σου ελπίδα να μαθουν κάποτε να γράφουν  αξιοπρεπή ολοκληρωμένη έκθεση!!!


Βοηθήματα που νομίζω οτι μπορούν να σου φανούν πολύ χρήσιμα:
- Των εκδόσεων ΖΗΤΗ (κλασικά, δοκιμασμένα)
- Των εκδόσεων Κέδρος (Ιδέες και Επιχειρήματα για την Έκφραση - Έκθεση του Λυκείου και κυρίως το Τετράδιο Δημιουργικής Γραφής, με το οποίο μπορείς να διδάξεις θαυμάσια μεθοδολογία συγγραφής παραγράφου, περίληψης, έκθεσης με πολλά παραδείγματα και ασκήσεις. ). Οι συγγραφείς και των δύο βιβλίων είναι οι Γιαβρής και Στουφής. Είναι σχετικά καινούρια βοηθήματα, "φρέσκα", με πολύ καλή επιλογή κειμένων, ωραία ακόμα και οπτικά - εγώ τα ανακάλυψα σχετικά πρόσφατα, είμαι ενθουσιασμένος και τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά!!!!

Αυτά τα "λίγα". Σόρρυ για το σεντονάκι, αλλά πολλές οι ερωτήσεις - πολλές και οι απαντήσεις  ;D ;D
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #176 στις: Οκτώβριος 11, 2009, 03:26:55 μμ »
daffyduck, ευχαριστώ παρα πολύ!! αρκετα ενδιαφεροντα και διαφωτιστικα τα όσα μου γράφεις!!! και πιο πολυ σε ευχαρισστω που αφιερωσες το χρονο σου για να απαντησεις  διεξοδικα σε όλα τα ερωτήματα!!
Ουτε και εγώ θεωρω σωστο να δινουμε ετοιμους προλογους και επιλόγους- και δε σκοπευα να το κανω- απλως ρωτησα γιατι σε αρκετα βοηθηματα εχω δει κατι τετοιο και λεω ας ρωτησω!! 'Οταν λες να τους δίνω λεξιλογιο και εκφραστικα μέσα, τι εννοεις ακριβως; Μάλλον να σου πω τι καταλαβαινω και αν θες να μου πεις αν το κατανοησα. να τους δινω ας πουμε καποια στοιχεια γενικα, τα οποια προσαρμοζονται στα διαφορα ειδη θεματων. π.χ. χαρακτηριστικα γνωρισματα της εποχης και της κοινωνιας μας, τα οποια μπορουν να ενταξουν στον προλογο τους, οπως π.χ. σε  θεμα που σχετιζεται με την κριση στην οικογενεια, ή την κριση στη γλωσσα. και ετσι ξεκινωντας απο γενικα γνωρισματα στη συεχεια να εντάσσουν μεσα σε αυτα και το εν λογω, καθε φορα, προβλημα.
καταλαβα τιποτα ή ειμαι εκτός θεματος??
π.χ σε βοηθημα του φραγκου (εκδ. ζητη) παρουσιαζονται διαφοροι τροποι για τη συγγραφη προλογου( παραγωγικος κτλ) και σε ενα της κωσταλα εχω διαβασει για αυτα που εγραψα παραπανω.
Ο ορισμος μιας εννοιας προβλεπεται για τον προλογο ή καλυτερα να αναπτυσσεται στο κυριως μερος??
 Ξερω πως γινομαι κουραστικη και ζητω συγγνωμη. Απλα θεωρω πως το μαθημα της εκθεσης μπορει και πρεπει να πετυχαινει ορισμενους σκοπους. Πολλες συναδελφισσες οταν με βλεπουν να αγχωνομαι, μου λενε " σιγα πως κανεις ετσι; η εκθεση ειναι το πιο ευκολο μαθημα. καν' τους κανα θεματακι, δωσε κειμενα και βαλε να γραψουν μια περιληψη" .
εγώ, ωστοσο, πιστευω πως δεν ειναι καθολου ευκολη υποθεση και θα ημουν πανευτυχης αν οι μαθητες μου πηγαιναν στη β λυκειου εχοντας αποκομισει κατι ουσιαστικο από το μαθημα της εκθεσης.

σχετικα με το βοηθημα των εκδοσεων κεδρος, θα συμφωνησω μαζί σου!! το ειχα ξεφυλλισει πριν καιρο σε ενα βιβλιοπωλειο και μου φανηκε ενδιαφερον. αφου το προτεινεις κ εσυ daffyduck, θα το προσθεσω στη συλλογη μου και θα προσπαθησω να το αξιοποιήσω!!
και παλι σε ευχαριστω, ειναι πολυ σημαντικο αυτο που κανεις.

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #177 στις: Οκτώβριος 11, 2009, 09:59:38 μμ »
Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, ποντίκι :-)

Το να τους διδάξεις διάφορους τύπους προλόγου (παραγωγικό κλπ) είναι ασφαλώς πολύ καλύτερο από το να τους δώσεις έτοιμους να τους μάθουν απέξω.

Ναι, ο ορισμός της έννοιας μπορεί να περιέχεται στον πρόλογο αν δεν τους έρχεται κάτι άλλο. Όχι μεγάλη έκταση όμως και όχι φλυαρίες.

Τώρα, σχετικά με το λεξιλόγιο και τα εκφραστικά μέσα, εγώ βασικά εννοούσα να τους δώσεις εκφράσεις και λεξιλόγιο που να μπορούν να χρησιμοποιήσουν πχ στην περίληψη (ο συγγραφέας αναφέρει/επισημαίνει/τονίζει/διευκρινίζει/διασαφηνίζει/ κλπ αντί να λένε συνέχεια "ο συγγραφέας μας λέει.." Ή, άλλο παράδειγμα, συνώνυμα για το πρέπει: είναι ανάγκη/επιβάλλεται/απαιτείται/ είναι αναγκαίο / χρειάζεται κλπ. Ή διαρθρωτικές λέξεις και εκφράσεις αντί να λένε συνέχεια "επίσης"

Πέραν τούτου ομως αυτό που σκέφτεσαι να τους δώσεις είναι επίσης πολύ καλή ιδέα (τους βασικούς τομείς όπου αναζητούμε αίτια-συνέπειες-τρόπους επίλυσης των διάφορων προβλημάτων). Ετσι τους βοηθάς μεν δίνοντάς τους ένα αρχικό υλικό για να βρίσκουν ιδέες, αποφεύγεις όμως το έτοιμο και την παπαγαλία.
Σχεδιαγράμματα εννοιών και πληροφορίες θα σου έλεγα να μην τους δίνεις έτοιμα, αλλά να προκύπτουν από συζήτηση που θα κάνετε στην τάξη για το κάθε θέμα με βάση τα κείμενα που θα επεξεργάζεστε κάθε φορά. Έτσι θα "αναγκαστούν" να σκεφτούν αλλά και θα θυμούνται πολύ καλύτερα τί να γράψουν για κάθε θέμα. Σιγά σιγά, αν όλα πάνε καλά, θα τα δεις να αποκτούν άποψη για τα διάφορα θέματα (κάτι που θέλει πολλή επιμονή και υπομονή, να ξέρεις).

Αυτά που σου λένε οι συνάδελφοί σου είναι βλακείες - συγνώμη κιόλας. Η έκθεση είναι απο τα σημαντικότερα και πρακτικότερα μαθήματα όλων των βαθμίδων, καθώς - αν γίνει όπως πρέπει και όχι με νοοτροπία σαν κι αυτή των συναδέλφων σου - συντελεί όσο λίγα άλλα μαθήματα ίσως σε αυτό που λέμε ολόπλευρη ανάπτυξη των δεξιοτήτων των παιδιών. Και ναι, συμφωνώ κι εγώ ότι είναι ένα μάθημα πολύ δύσκολο στη διδασκαλία του, με πάρα πολλές και διαφορετικού τύπου απαιτήσεις από το διδάσκοντα. Από την άλλη όμως, ειναι από τα λίγα μαθήματα που έχεις τη δυνατότητα να προσεγγίσεις πραγματικά τον κόσμο των παιδιών, να συζητήσεις μαζί τους,  αλλά και να τα βοηθήσεις στην πνευματική τους διαμόρφωση και ολοκλήρωση χωρίς διαδικασίες όπως η αποστήθιση, οι συγκεκριμένες σελίδες του σχολικού εγχειριδίου που πρέπει να "βγουν" κλπ.

Αυτά προς το παρόν! Καλό κουράγιο, υπομονή αλλά και καλή διασκέδαση :-)
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος pa.liatsos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 788
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • https://www.google.gr/search?q=%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%83%CE%BF%CE%B9+%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%B1&client=firefox-b&biw=1024&bih=639&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjyh8n4zpvQAhVLWRQKHQnoDgsQ_AUICCg
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #178 στις: Οκτώβριος 11, 2009, 10:49:57 μμ »
πολυ ωραια οσα λες daffy και χρησιμα!ερωτηση:
η περιληψη δεν διδασκεται   στη Β Λυκειου στο σχολειο;αναφερεται στην υλη της Α;
Δεν υπάρχει τίποτε πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των ανίσων.
Αριστοτέλης

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1951
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #179 στις: Οκτώβριος 11, 2009, 11:03:47 μμ »
πολυ ωραια οσα λες daffy και χρησιμα!ερωτηση:
η περιληψη δεν διδασκεται   στη Β Λυκειου στο σχολειο;αναφερεται στην υλη της Α;
Η Β' Λυκείου είναι η τάξη στην οποία η περίληψη διδάσκεται οπωσδήποτε  από την αρχή της σχολικής χρονιάς.
Καλό είναι όμως (ή καλύτερα επιβάλλεται) να αφιερωθούν λίγες ώρες στην αρχή της Α' , αφού η περίληψη εξετάζεται από την Α'.
Η περίληψη  διδάσκεται κανονικά  και στη Γ' Γυμνασίου (και κάποιες πληροφορίες δίνονται και στις 2 πρώτες του Γυμνασίου), αλλά μου έχει συμβεί  αρκετές φορές  να μου λένε οι μαθητές ότι δεν την διδάχτηκαν στη Γ΄Γυμ. γιατί δεν πρόλαβαν. Γι' αυτό θεωρώ ότι πρέπει να διδαχτεί στην Α' Λυκείου.

Αποσυνδεδεμένος mimelismoni

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 875
  • "παντ΄ανοιχτα παντ΄αγρυπνα τα ματια της ψυχης μου"
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #180 στις: Οκτώβριος 11, 2009, 11:19:09 μμ »
πολυ ωραια συζητηση για το πονεμενο μαθημα της εκθεσης.τα βιβλια των κουτρα ζουρουδη του σαββαλα τα εχετε υποψη σας?μου τα εχουν προτεινει.των εκδοσεων κεδρος ειναι καλυτερα?με ενδιαφερουν κι εμενα παραδειγματα συγγραφης εκθεσης και περιληψης.στα τυφλα περπαταμε.
http://filologoi02.webnode.gr/ το επισημο site του Πανελληνιου Συλλογου Αναπληρωτων Φιλολογων,παρακαλω οι Φιλολογοι πατηστε στο λινκ,εγγραφειτε στο Συλλογο και παρτε μερος στο Φορουμ.Μας αφορα ολους!

Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #181 στις: Οκτώβριος 12, 2009, 01:02:48 πμ »
εγω από σαββάλα εχω του κουτρα 2 βιβλια!! το ενα ειναι ο πειστικος λογος και το αλλο "εκφραση εκθεση¨ για ολες τις ταξεις του λυκειου, το οποιο περιεχει σχεδιαγραμματα θεματων!! δεν ειναι βοηθηματα με τις λυσεις του βιβλιου. ειναι αρκετα καλα.
σχετικα με τον κεδρο, ειχα πετυχει σε ενα βιβλιοπωλειο το τετραδιο δημιουργικης γραφης, μου αρεσε αλλα τελικα δεν το ειχα αγορασει. ο daffyduck ανεφερε πιο πανω και ενα ακομη, το ιδεες και επιχειρηματα. Αυτο δεν το εχω βρει, το εψαξα στη σελιδα του κεδρου στο ιντερνετ και μου αρεσε αρκετα η περιγραφή του. Απο αυριο λοιπόν παω να το βρω και θα σου πω και εγω τη γνωμη μου αν θες!! Σιγουρα ο  daffyduck ξερει αρκετα παραπάνω και αφου το προτεινει θα ειναι σιγουρα καλο!!

σχετικα με αυτα που προσθεσες daffyduck, τα εχω κατα νου!! για περιληψη τους εχω ηδη δωσει λεξιλογιο!!! νομιζω πως κατανοησα πληρως ολες τις συμβουλες σου τωρα!!! με βοηθησες απιστευτα να βαλω μια σειρα στη μυαλο μου!!!
Σχεδιαγραμματα τους δινω καλως ή κακως μαλλον, αλλα παντα προηγειται συζητηση. Αναγκάστηκα να κατσω και να τα γραψω( 2 μηνες παλευα) μονο και μονο επειδη ειναι το φροντιστηριο στη μεση. Καταλαβαινεις τι εννοω. Ωστοσο μεσα απο το διαλογο καλυπτουν μονοι τους ολα οσα ειναι γραμμενα και ακομα παραπάνω!!
ευχαριστω για μια ακομα φορα

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159851
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 650
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 5
Επισκέπτες: 527
Σύνολο: 532

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.098 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.