Eννοείτε πως πρέπει να διδάσκονται και εννοείτε πως πρέπει να βελτιωθεί ο τρόπος διδασκαλίας.Δεν καταλαβαίνω γιατί γίνεται τόσος ντόρος..αν αμφισβητήσουμε τα αρχαία πιστεύω πως πρέπει να αμφισβητήσουμε πρωτίστως πολλά άλλα μαθήματα τα οποία από τα δικά μου μαθητικά χρόνια ήταν και παρέμειναν χαλασμένο τηλέφωνο.
α)τα αρχαία ναι μας μαθαίνουν να μιλάμε...όταν μπορούμε να καταλάβουμε από που προέρχεται μια λέξη μπορούμε να κατανοήσουμε την έννοιά της...να τη χρησιμοποιήσουμε σωστά.Αλλιώς θα καταντήσουμε σαν τον παπανδρεου που λεει συνέχεια "χαιρομαι οτι..."
β)τα αρχαία είναι η κληρονομιά μας...δεν είναι ούτε τα γαλλικά...ούτε η μουσική..ουτε..ουτε..
γ)το σχολείο λειτουργεί στα πλαίσια της γενικής παιδείας.
α)τα αρχαία ναι μας μαθαίνουν να μιλάμε...όταν μπορούμε να καταλάβουμε από που προέρχεται μια λέξη μπορούμε να κατανοήσουμε την έννοιά της...να τη χρησιμοποιήσουμε σωστά.Αλλιώς θα καταντήσουμε σαν τον παπανδρεου που λεει συνέχεια "χαιρομαι οτι..."
β)τα αρχαία είναι η κληρονομιά μας...δεν είναι ούτε τα γαλλικά...ούτε η μουσική..ουτε..ουτε..
το σχολείο λειτουργεί στα πλαίσια της γενικής παιδείας.
Παραθέτω απόσπασμα από την άποψη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου πάνω σε μία έρευνα που είχε διεξαχθεί από το Α.Π.Θ.Η γνωστή ξενοπληξία. Γιατί τα αρχαία να παίρνουν αξία από τις ξένες γλώσσες και από μεταγλώσσες;
"η Αρχαία γλώσσα έχει τροφοδοτήσει και εξακολουθεί να τροφοδοτεί με επιστημονικούς όρους τη σύγχρονη επιστήμη, αλλά και με λέξεις και φράσεις όχι μόνο την νεοελληνική αλλά και ξένες γλώσσες
δεν αναλογίζεται ίσως ότι η Αρχαία Ελληνική θα τον βοηθήσει να χειρίζεται την Νεοελληνική σε επίπεδο κατανόησης ενός λογοτεχνικού κειμένου (του Παπαδιαμάντη, του Ροΐδη,Μήπως να διδαχθεί κατευθείαν ο Παπαδιαμάντης και ο Ροΐδης, και να μην πηγαίνουμε Τρίκαλα μέσω Καβάλας;
ακόμη και του Σεφέρη, του Ελύτη και άλλων που διαθέτουν βαθιά αρχαιογνωσία και μέσα στα έργα τους συναντούμε παραθέματα αρχαίων συγγραφέων ή ποιητικές αναφορές σ' αυτά), ενός νομικού κειμένου ή διαφόρων ιστορικών πηγών (στις οποίες εξετάζεται στη Γ' Λυκείου σε επίπεδο πανελλαδικών εξετάσεων)"Μια χαρά κατανοητή είναι η γλώσσα του Ελύτη και του Σεφέρη χωρίς καθόλου γνώση αρχαίων. Όσον αφορά τώρα την αρχαιογνωσία των παραπάνω ποιητών, δεν βλέπω γιατί η διδασκαλία τους να προαπαιτεί γνώση α.ε. γλώσσας. Η αρχαιογνωσία και διδασκαλία α.ε. γλώσσας δεν ταυτίζονται με τίποτα.
δεν αναλογίζεται ίσως ότι η Αρχαία Ελληνική θα τον βοηθήσει να χειρίζεται την Νεοελληνική σε επίπεδο κατανόησης ενός λογοτεχνικού κειμένου (του Παπαδιαμάντη, του Ροΐδη,Μήπως να διδαχθεί κατευθείαν ο Παπαδιαμάντης και ο Ροΐδης, και να μην πηγαίνουμε Τρίκαλα μέσω Καβάλας;ακόμη και του Σεφέρη, του Ελύτη και άλλων που διαθέτουν βαθιά αρχαιογνωσία και μέσα στα έργα τους συναντούμε παραθέματα αρχαίων συγγραφέων ή ποιητικές αναφορές σ' αυτά), ενός νομικού κειμένου ή διαφόρων ιστορικών πηγών (στις οποίες εξετάζεται στη Γ' Λυκείου σε επίπεδο πανελλαδικών εξετάσεων)"Μια χαρά κατανοητή είναι η γλώσσα του Ελύτη και του Σεφέρη χωρίς καθόλου γνώση αρχαίων. Όσον αφορά τώρα την αρχαιογνωσία των παραπάνω ποιητών, δεν βλέπω γιατί η διδασκαλία τους να προαπαιτεί γνώση α.ε. γλώσσας. Η αρχαιογνωσία και διδασκαλία α.ε. γλώσσας δεν ταυτίζονται με τίποτα.
Συνάδελφοι μην την ψάχνετε. Τα α.ε. δεν έχουν πολύ ψωμί ακόμη στο γυμνάσιο. Οι μαθητές δυσανασχετούν με τη διδασκαλία τους, το ίδιοι και οι φιλόλογοι που βλέπουν λίγο πιο φιλελεύθερα και πρακτικά το διδακτικό χρόνο.
Κι ενώ πολλοί Έλληνες σνομπάρουν τη διδασκαλία των Α.Ε., σε άλλες δυτικοευρωπαϊκές χώρες η εκμάθηση της αρχαιοελληνικής καθίσταται μάθημα κατεξοχήν1. σε ποιες χώρες συγκεκριμένα συμβαίνει αυτό;
Μπορούμε τότε κάλλιστα να διαβάζουμε πλέον κ τα έργα της λογοτεχνίας μας στα Αγγλικά για ευκολία κ για να είμαστε στο κλίμα της εποχής.Θα αλλάξουμε κ τη γλώσσα του Παπαδιαμάντη ή του
.....Αλλιώς θα καταντήσουμε σαν τον παπανδρεου που λεει συνέχεια "χαιρομαι οτι..."
Κι όμως σύμφωνα με το συντακτικό της αρχαίας δεν είναι λάθος γιατί, όταν εξαρτάται από ρήμα ψυχικού πάθους, η αιτιολογική πρόταση εισάγεται με το "ότι"! Άρα μήπως ο Παπανδρέου παραξέρει αρχαία ελληνικά και αυτό τον κάνει να μπερδεύει τα νέα ελληνικά; ;)
προσωπικα θα μου αρεσε και η καθ'υπαγορευση του κειμενου, αλλα αυτο πια δεν ειναι δυνατον, οπότε....
προσωπικα θα μου αρεσε και η καθ'υπαγορευση του κειμενου, αλλα αυτο πια δεν ειναι δυνατον, οπότε....
Καθ' υπαγόρευση αρχαιο κείμενο στα 12/13χρονα, βρε Μάρκο; Αυτά τα κάναμε στο α' έτος φιλολογίας!!
Μην ξεχνάμε τις παραμέτρους της ηλικίας, χρονολογικής και γνωστικής, που έχουν τα παιδιά. Και κυρίως.... σε τί θα τους ωφελήσει κάτι τέτοιο.
Με πρόλαβε το μέλος green ice με τις απαντήσεις που έδωσε. Χαρακτηριστικά αναφερόμουν σε χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία, αλλά και ηΚι ενώ πολλοί Έλληνες σνομπάρουν τη διδασκαλία των Α.Ε., σε άλλες δυτικοευρωπαϊκές χώρες η εκμάθηση της αρχαιοελληνικής καθίσταται μάθημα κατεξοχήν1. σε ποιες χώρες συγκεκριμένα συμβαίνει αυτό;
2. τι εννοείς μάθημα 'κατεξοχήν';
α, το νηπιαγωγειο ξεχασα......και στο νηπιαγωγειο λοιπον : υδωρ=νερο, υδροπλανο,υδραγωγειο,υδροφόρα,υδροβιότοπος,υδρομασάζ κλπ κλπΚαι λίγο αντίστροφο μάλλον δε θα έβλαπτε ! Μην πάει το μυαλό μας σε δύσκολα, απλά πράγματα . Αν γίνει η στάση μας πιο ενεργητική, αν αντιμετωπίσουμε τα αρχαία σαν ζωντανή, περίπου όπως τις ξένες γλώσσες (δεν μπορεί να γίνει ακριβώς το ίδιο), νομίζω θα γίνουν πιο ελκυστικά και θα μάθουμε κάτι ουσιαστικό. Διδάσκονται που διδάσκονται τις πιο πολλές ώρες απ' όλα τα φιλολογικά μαθήματα (3 ώρες στο Γυμνάσιο και 6 ώρες στην α' Λυκείου - αυτό δεν είναι υπερβολή;) , τουλάχιστον ας τα κάνουμε πιο ελκυστικά!
επισης, πολυ σημαντικο, οι μαμαδες να διαβαζουν στα παιδια τους πανω απο τη κουνια τα Ομηρικα επη! (απο το πρωτοτυπο)
α, το νηπιαγωγειο ξεχασα......και στο νηπιαγωγειο λοιπον : υδωρ=νερο, υδροπλανο,υδραγωγειο,υδροφόρα,υδροβιότοπος,υδρομασάζ κλπ κλπΣτον παιδικό σταθμό που πηγαίνει ο γιος μου η δασκάλα κοντεύει να τους μάθει απέξω όλα τα ποίηματα του Ελύτη.Παιδιά, έρχεται στο σπίτι και μου απαγγέλει στίχους του Ελύτη! Ξέρει, επίσης, το
επισης, πολυ σημαντικο, οι μαμαδες να διαβαζουν στα παιδια τους πανω απο τη κουνια τα Ομηρικα επη! (απο το πρωτοτυπο)
α, το νηπιαγωγειο ξεχασα......και στο νηπιαγωγειο λοιπον : υδωρ=νερο, υδροπλανο,υδραγωγειο,υδροφόρα,υδροβιότοπος,υδρομασάζ κλπ κλπΣτον παιδικό σταθμό που πηγαίνει ο γιος μου η δασκάλα κοντεύει να τους μάθει απέξω όλα τα ποίηματα του Ελύτη.Παιδιά, έρχεται στο σπίτι και μου απαγγέλει στίχους του Ελύτη! Ξέρει, επίσης, το
επισης, πολυ σημαντικο, οι μαμαδες να διαβαζουν στα παιδια τους πανω απο τη κουνια τα Ομηρικα επη! (απο το πρωτοτυπο)
Φιλόλογος δεν είμαι και γιαυτό δε θα ψηφίσω. Αυτό όμως που μπορώ να πω είναι ότι είτε πρόκειται για γλώσσα είτε για μαθηματικά είτε για οτιδήποτε σημασία έχει να μην επικεντρωνόμαστε στη μάθηση για τη μάθηση. Ακόμα θυμάμαι τα ποιηματάκια που μας έφτιαχνε η φιλόλογος για τις δασυνόμενες λέξεις, αλλά κυρίως θυμάμαι το γιατί έρπεπε να τις ξέρω και σε τι εξυπηρετούσαν. Αν λοιπόν τα παιιδιά διδαχθούν κανόνες μόνο για τους κανόνες χωρίς να μπορούν να τους συνδέσουν με τη δική τους τη ζωή, θα συνεχίζουμε να ακούμε και να διαβάζουμε "το παρεμφερή" και "την οδός" ακόμη και από ανθρώπους που τέλειωσαν πανεπιστήμιο. Συνεπώς οι αλλαγές πρέπει να είναι ποιοτικές και όχι ποσοτικές και να στοχεύουν στη σύνδεση του παιδιού με τη γνώση. Ένα σαφάρι λεκτικών τύπων ακόμη και σε τοπικούς ιδιωματισμούς μπορεί να έχει περισσότερη πλάκα και καλύτερο αποτέλεσμα από το να κλίνω ρήματα ή ουσιαστικά και μπορεί να γίνει σε οποιαδήποτε ηλικία. Όπως επίσης ένας διαγωνισμός "κατασκευή" λέξεων που να αντικαταστήσουν ξένες λέξεις που χρησιμοποιούνται ευρύτατα μπορεί επίσης να κινήσεις το ενδιαφέρον ακόμη και τη μάθηση, έστω κι αν τα παιδιά ανακαλύψουν για άλλη μια φορά τον τροχό.
Να καταργηθεί εντελώς....τί μας χρειάζεται? Και εγώ που δίδάχτηκα αρχαία στο γυμνάσιο και λύκειο ΠΟΥ τα χρησιμοποίησα?Με αυτή τη λογική έξι χρόνια τα παιδιά πρέπει να διδάσκονται ανάγνωση, γραφή και πρακτική αριθμητική. Τα άλλα πού θα τα χρησιμοποιήσεις;
Να καταργηθεί εντελώς....τί μας χρειάζεται? Και εγώ που δίδάχτηκα αρχαία στο γυμνάσιο και λύκειο ΠΟΥ τα χρησιμοποίησα?Με αυτή τη λογική έξι χρόνια τα παιδιά πρέπει να διδάσκονται ανάγνωση, γραφή και πρακτική αριθμητική. Τα άλλα πού θα τα χρησιμοποιήσεις;
Αν είναι δυνατόν.... :o :o
θεωρώ ότι υπάρχουν πολύ πιο σοβαρά προβλήματα στην εκπαίδευση από την κατάργηση των αρχαίων. Εγώ προσωπικά θεωρώ πως μόνο ωφελημένοι είναι οι μαθητές, αφού καταλαβαίνουν την εξέλιξη της γλώσσας και συνειδητοποιούν την προέλευση των λέξεων που χρησιμοποιούν σήμερα. Ο κύριος Κριαράς καλύτερα θα ήταν να προβληματιστεί για το αν είναι σωστό να διδάσκονται τα παιδιά δύο ξένες γλώσσες ήδη από το δημοτικό. Εξάλλου γνωρίζω πολύ καλά πως υπάρχουν πολλά σχολεία στο εξωτερικό,που τα παιδιά μαθαίνουν αρχαία ελληνικά και μάλιστα με ερασμιακή προφορά...
θεωρώ ότι υπάρχουν πολύ πιο σοβαρά προβλήματα στην εκπαίδευση από την κατάργηση των αρχαίων. Εγώ προσωπικά θεωρώ πως μόνο ωφελημένοι είναι οι μαθητές, αφού καταλαβαίνουν την εξέλιξη της γλώσσας και συνειδητοποιούν την προέλευση των λέξεων που χρησιμοποιούν σήμερα. Ο κύριος Κριαράς καλύτερα θα ήταν να προβληματιστεί για το αν είναι σωστό να διδάσκονται τα παιδιά δύο ξένες γλώσσες ήδη από το δημοτικό. Εξάλλου γνωρίζω πολύ καλά πως υπάρχουν πολλά σχολεία στο εξωτερικό,που τα παιδιά μαθαίνουν αρχαία ελληνικά και μάλιστα με ερασμιακή προφορά...
Συμφωνώ απόλυτα.
φαινεται πως ο κ.κ.Κριαρας δεν εχει δει καθολου τοσο τα βιβλια των αρχαιων ελληνικων στο γυμνασιο,οσο και τον τροπο διδασκαλιας που υποδεικνυει το παιδαγωγικο ινστιτουτο που σαφως ειναι απαραδεκτος. αυτο φταιει και οχι το μαθημα των αρχαιων ελληνικων αυτο καθαυτο.
Ο κ. Κριαράς καλύτερα θα ήταν να προβληματιστεί για το αν είναι σωστό να διδάσκονται τα παιδιά δύο ξένες γλώσσες ήδη από το δημοτικό. Εξάλλου γνωρίζω πολύ καλά πως υπάρχουν πολλά σχολεία στο εξωτερικό,που τα παιδιά μαθαίνουν αρχαία ελληνικά και μάλιστα με ερασμιακή προφορά...
@elranna να πάνε οι φιλόλογοι στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού, δεν συμφωνείς. Με τα Αρχαία στο Γυμνάσιο δεν συμφωνείς. Τι ακριβώς θέλεις να κάνουν οι φιλόλογοι; Έχεις να προτείνεις κάτι, ή σε όποιο θέμα συζητείται κάτι σχετικό, θα εκφράζεις την άρνηση σου.
Κανείς δεν είπε ότι πρέπει να καταργηθούν τα αρχαία στο σύνολό τους. Απλώς, κάποιοι θεωρούμε ότι ίσως θα ήταν καλύτερο να εστιάσουμε στο περιεχόμενο των κειμένων στο Γυμνάσιο και στο γλωσσικό κομμάτι στο Λύκειο. Προσωπικά, είμαι υπέρ της αύξησης των ωρών τόσο της γλώσσας όσο και της λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο....Νομίζω ότι υπήρξα σαφής. Αν έκανες τον κόπο να διαβάσεις ολόκληρο το μήνυμα μου, ίσως και να το πρόσεχες.
Νομίζω ότι υπήρξα σαφής. Αν έκανες τον κόπο να διαβάσεις ολόκληρο το μήνυμα μου, ίσως και να το πρόσεχες.
ΥΓ. Συγγνώμη για το άσχετο, απλώς με το Don Quixote είχαμε μια διαφωνία σε προηγούμενο θέμα, την οποία θεώρησε καλό να μεταφέρει και εδώ για λόγους τους οποίους δεν γνωρίζω.
εγω θα προτεινα να διδασκονται στο γυμνασιο προσθεση,αφαιρεση,αγαγνωση ,γραφη,νοικοκυρικα. ΑΥΤΑ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ ΜΟΝΟ. >:( .............Στο Γυμνάσιο, κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να δίνονται ευκαιρίες στους μαθητές να γνωρίζουν τα ενδιαφέροντά τους, τις κλίσεις τους . Αυτό μπορούμε να το πετύχουμε με το να τους παρέχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουν μέσα από μία σειρά μαθημάτων διαφόρων κλάδων επιστημονικών ή τεχνικών το αντικείμενο που τους τους ταιριάζει περισσότερο . Θα υπάρχουν φυσικά τα υποχρεωτικά για όλους μαθήματα, αλλά ας υπάρχουν και κάποια επιλογής, όπως ανέφερα στο προηγούμενο ποστ μου.
ΚΟΙΤΑΜΕ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΚΑΙ ΧΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΔΑΣΟΣ..Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΣΟ
ΓΡΑΦΩ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ, ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΚΑΛΩΣ Η ΚΑΚΩΣ ΕΧΩ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΓΡΑΦΩ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΠΕΙΔΗ ΦΩΝΑΖΩ...ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΠΡΟΕΚΤΑΣΗ. ΕΠΙΣΗΣ ΕΧΩ ΚΑΤΑΛΗΞΕΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΝΩ ΜΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΠΩΣ Η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΑΠΟΨΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΚΩΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ...
ΓΡΑΦΩ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ, ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΚΑΛΩΣ Η ΚΑΚΩΣ ΕΧΩ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΓΡΑΦΩ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΠΕΙΔΗ ΦΩΝΑΖΩ...ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΠΡΟΕΚΤΑΣΗ. ΕΠΙΣΗΣ ΕΧΩ ΚΑΤΑΛΗΞΕΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΝΩ ΜΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΠΩΣ Η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΑΠΟΨΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΚΩΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ...Στο μόνο που θα διαφωνήσω, mrnok . Στο φόρουμ δεν γράφουμε με κεφαλαία, έχει δίκιο η apri.
εγω θελω να πω μονο οτι οπως ελεγε ο ΣΕΦΕΡΗΣ :Η νεοελληνική δεν μπορεί να μελετηθεί καΙ να χρησιμοποιηθεί σε βάθος χωρίς τα "παλαιότερα ελληνικά"
Μια άλλη ιδέα θα ήταν να υπάρχουν μαθήματα επιλογής (όπου θα ανήκουν τα αρχαία) από διάφορους κλάδους στο Γυμνάσιο και στην Α' Λυκείου, π.χ. αρχαία, βιολογία, τεχνολογία, ξένες γλώσσες (τυχαία η αναφορά όλων των μαθημάτων πλην των αρχαίων που είναι σκόπιμη) κ.ά. Να υπάρχουν, δηλαδή, τα μαθήματα κορμού, που θα είναι υποχρεωτκά για όλους τους μαθητές και τα επιλογής, τα οποία θα επιλέγει ο μαθητής ανάλογα με τις κλίσεις του. Η κατάργηση δεν είναι λύση. Υπάρχουν μαθητές που τους αρέσουν τα αρχαία. Γιατί θα πρέπει οι τελευταίοι να περιμένουν μέχρι το Λύκειο; Από την άλλη, σε όσους δεν αρέσουν,θα μπορούν να επιλέξουν μία άλλη κατεύθυνση, ένα άλλο αντικείμενο, καθ' όλα θεμιτό και σεβαστό.
Αφού κάποια στιγμή (είτε νωρίτερα , λ.χ. επαγγελματικά λύκεια-σχολές, είτε αργότερα) ο καθένας θα ακολουθήσει ξεχωριστό δρόμο ανάλογα με τις κλισεις και τα ενδιαφέροντά του, γιατί να μην τα ανακαλύψει όλα αυτά στη σχολική του ζωή με κατευθύνσεις που θα του δώσει το σχολείο; Δεν έχω στο νου μου κάτι που γινόταν στο παρελθόν και που μπορεί να μην γινόταν σωστά, αναφέρομαι στο μέλλον.Μια άλλη ιδέα θα ήταν να υπάρχουν μαθήματα επιλογής (όπου θα ανήκουν τα αρχαία) από διάφορους κλάδους στο Γυμνάσιο και στην Α' Λυκείου, π.χ. αρχαία, βιολογία, τεχνολογία, ξένες γλώσσες (τυχαία η αναφορά όλων των μαθημάτων πλην των αρχαίων που είναι σκόπιμη) κ.ά. Να υπάρχουν, δηλαδή, τα μαθήματα κορμού, που θα είναι υποχρεωτκά για όλους τους μαθητές και τα επιλογής, τα οποία θα επιλέγει ο μαθητής ανάλογα με τις κλίσεις του. Η κατάργηση δεν είναι λύση. Υπάρχουν μαθητές που τους αρέσουν τα αρχαία. Γιατί θα πρέπει οι τελευταίοι να περιμένουν μέχρι το Λύκειο; Από την άλλη, σε όσους δεν αρέσουν,θα μπορούν να επιλέξουν μία άλλη κατεύθυνση, ένα άλλο αντικείμενο, καθ' όλα θεμιτό και σεβαστό.
Εδώ συζητάνε ώστε να καταργηθούν οι κατευθύνσεις στο Λύκειο (και ελπίζω τελικά να υιοθετηθεί αυτή η πρόταση) και να υπάρχει ενιαίο πρόγραμμα χωρίς επιλογές και μόνο με υποχρεωτικά μαθήματα κοινά για όλους, κι εσύ προτείνεις επιλογές ΚΑΙ στο Γυμνάσιο; Έτσι θα πηγαίναμε πίσω...
το οξυμωρο ειναι οτι ο αξιοτιμος κος Κριαρας,κλασικος φιλολογος, ειναι κατα της διδασκαλιας των αρχαιων ελληνικων απο το πρωτοτυπο στο γυμνασιο, ενω στον αντίποδα, η κα.Γιαννακου, γιατρος στο επαγγελμα, διεγνωσε την αναγκη οχι μονο να συνεχιστει η διδασκαλια των αρχαιων στο γυμνασιο αλλα....αυξησε και τις ωρες !!!!Μην ξεχνάς ότι ο Κριαράς ήταν και είναι φανατικός δημοτικιστής και ότι σταδιαδρόμησε σε μια εποχή έντονης σύγκρουσης δημοτικιστών και καθαρευουσιάνων. Αυτό μπορεί να τον επηρεάζει. Επίσης, για να είμαστε και δίκαιοι, έχει απορρίψει τη διδασκαλία των αρχαίων στο Γυμνάσιο έχοντας υπ' όψιν του τα έως τώρα μοντέλα διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών. Κανείς δεν ξέρει τι θα έλεγε σε κάτι διαφορετικό.
Εγώ πάλι απορώ πως φτάσαμε στο γυμνάσιο να διδάσκουμε στα παιδιά τέσσερις γλώσσες (Νέα ελληνικα, Αρχαία, Αγγλικα, Δεύτερη ξένη γλώσσα), και μόνο που το σκέφτομαι παθαίνω σύγχυση. Τέλος πάντον, αφού θα καταργηθούν τα αρχαία θα πάρουμε καμια ωρίτσα και εμεις της πληροφορικής (λέω εγω τώρα!!!) ;) ;D ;D ;D ;DΔύο παρατηρήσεις:
Δύο παρατηρήσεις:
1)Τα αγγλικά που τα μαθαίνουν τα παιδάκια στην Γ δημοτικού και στα φροντιστήρια τα αρχίζουν από τη δευτέρα είναι ώριμα;;Κ σε κάποιους παιδικούς σταθμούς από τα 3 ακόμη;
2)Ε'ιπε κανείς σίγουρα ότι θα καταργηθούν τα αρχαία;;;Ο κατα τα άλλα αξιοσέβαστος Κριαράς δεν μπορεί με την τόση πείρα του να συμβάλει στη βελτίωση του συστήματος με άλλο τρόπο;;
Πριν 30 χρόνια, Μάρκο,
1. Η επίσημη γλώσσα του κράτους ήταν η καθαρεύουσα. Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά από πολύ μικρά διάβαζαν επίσημα κείμενα και άκουγαν σε επίσημες περιστάσεις μια μορφή γλώσσας που ήταν αρκετά κοντά στην αρχαία αττική διάλεκτο. Αυτό τα βοηθούσε αρκετά.
2. Οι μαθητές που προάγονταν στο γυμνάσιο ήταν σαφώς λιγότεροι σε σχέση με τώρα, γιατί πολλοί τα έβρισκαν μπαστούνια ήδη από το δημοτικό και σταματούσαν εκεί. Άρα, το σύστημα που εφαρμοζόταν τότε δεν ήταν αποτελεσματικό για όλους.